Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 

Krișna - formă a Domnului Suprem

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
1132 replies to this topic

#541
penticostalul

penticostalul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,919
  • Înscris: 21.01.2014

View Postmadhukar, on 18 mai 2020 - 12:47, said:

Curvari și curve

sunt doar cei care își doresc relații sexuale
pentru ale motive decât iubirea.

Deci daca e iubire, pot face sex zeci de femei cu zeci de bărbati, de-a valma, asa, cu Krisna-ntre ei, in numele iubirii?
Tie ti se pare foarte OK treaba asta?

View Postmadhukar, on 18 mai 2020 - 12:47, said:

Alții nu consideră iubirea ca fiind elementul definitoriu
ci monogamia, ceea ce este fals
Stii ca monogamia NU este in antiteza cu iubirea, da?

View Postmadhukar, on 18 mai 2020 - 12:47, said:

Krișna s-a multiplicat în tot atâtea forme câte femei a avut și a trăit cu toate în același timp
Inseamna ca-i un degenerat curvar, vrednic de a fi ignorat, cu scarba, nu?

View Postmadhukar, on 19 mai 2020 - 07:19, said:

Bivolaru nu este Krișna.
Probabil ca nu-i Krisna, ca doar nici tu nu esti.
Dar si Bivolaru invata ca si tine despre Krisna. Si se pare ca nici la el curvia nu-i o problema, iubire sa fie!

Uite aici: https://misatv.ro/pr...ostinesti-2013/
Conferinţă specială susţinută de profesor yoga Gregorian Bivolaru

Iniţiere cu participare generală „Krishna” – Reaudiere conferinţă introductivă
O nouă manifestare a Marelui Avatar Krishna ni se dezvăluie



#542
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postpenticostalul, on 19 mai 2020 - 22:39, said:

Deci daca e iubire, pot face sex zeci de femei cu zeci de bărbati, de-a valma, asa, cu Krisna-ntre ei, in numele iubirii?
Tie ti se pare foarte OK treaba asta?
Această ideea nu este prezentă în literatura Vedică

#543
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postpenticostalul, on 19 mai 2020 - 22:39, said:

Stii ca monogamia NU este in antiteza cu iubirea, da?
Monogamia nu este o condiție pentru a iubi.
Vezi Iubirea spirituală

#544
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postpenticostalul, on 19 mai 2020 - 22:39, said:

Inseamna ca-i un degenerat curvar, vrednic de a fi ignorat, cu scarba, nu?
Răspunsul este că Domnul Transcendental nu poate fi judecat după mintea îngustă a celor lipsiți de Cunoaștere Transcendentală.
Dovezi:
Domnul Transcendental Krișna, reciprochează cu cei devotați Lui cu felul de iubire pe care aceștia și-l doresc de a-l avea cu el.

Scopul Vieții este Iubirea

Iată tipurile de relații de iubire așa cum sunt prezentate în discuția dintre Ramananda Ray și Șri Cetanya:

Iubirea în Servitudine

Ramananda Ray spuse: Iubirea divină în servitudine este esenţa tuturor scopurilor vieţii.
Pentru a subblinia faptul că Iubirea divină în servitudine dasya-prema
este esenţa tuturor scopurilor vieţii - sara sarva-sadhya, Ramananda Ray citează versul 9.5.16 din Şrimad Bhagavatam,
în care Durvāsā Muni eulogizează Iubirea divină în servitudine a lui Mahārāgi Ambarīş:

"Doar prin auzirea acelui nume (al Domnului Transcendental) un om devine pur
Ce mai rămâne de atins pentru cel ce serveşte la piciorele asemenea unor locuri de pelerinaj (ale Domnului)
Apoi îl citează pe Yāmunācārya din a sa Stotra-ratna (43).

Servindu-Te tot timpul pe Tine (Domnul Transcendental)
Roata minţii devine cu siguranţă complet liniştită
Când voi fi în exclusivitate unul dintre servitorii eterni
Ai unui astfel de Stăpân, voi trăi cu adevărat fericit.

Domnul spuse: asta e în regulă - prabhu kahe eho haya
Continuă să spui ceva mai mult - age kichu ara


Iubirea în relația de prietenie

Ramananda Raya spuse: iubirea prietenească divină este esenţa tuturor scopurilor vieţii

În acest fel dintre transcendentaliştii care au atins fericirea realizării luminii Domnului
Dintre cei care au acceptat servitudinea pentru Domnul Suprem
Şi dintre cei care se află sub influenţa energiei materiale iluzorii - māyā-āśritānām
Cei ce a au acumulat nenumărate fapte pioase
Se joacă asemenea copiilor oamenilor împreună cu Domnul Transcendental

Domnul Cetanya spuse: asta e superlativ. Continuă să spui mai mult

Iubirea parentală divină

Ramananda Raya spuse: iubirea parentală divină este esenţa tuturor scopurilor vieţii.-

Pentru a exemplifica gloria iubirii parentale, Ramanada Ray dă un citat din Bhagavat Puran 10.8.46 în care regele Parikşit îl întreabă pe Şukadev Gosvami:

Regele spuse: Oh brahmane, Ce fel de activităţi auspicioase au fost executate de Nanda (tatăl lui Krişna)
Asfel încât (să obţină) marea perfecţiune şi Yaşoda (Mama lui Krişna) (să aibă) marea fericire
ca Domnul Suprem să sugă (lapte) de la sânul acesteia

Apoi cită Śrīmad-Bhāgavatam (10.9.20) pentru a arăta că iubirea parentală a mamei Yaşoda
este atât de exaltată încăt ea-l poate controla pe Krişna, deşi Acesta este Controlorul tuturor.
Acesta este nivelul în care Devotul controlează Obiectul Devoţiunii - Domnul Suprem. Astfel Krişna se lasă legat de piatra de piuă.

Nici Brahma, nici Şiva şi nici măcar Şri (Zeiţa Fericirii), care este foarte aproape (de Domnul Suprem)
Nu au obţinut mila acordată acestei păstoriţe (Yaşoda) de Cel ce dă eliberarea (din lumea materială – Domnul Transcendental - Krişna)

Domnul spuse: asta e excelent. Continuă să spui mai mult


Iubirea erotică spirituală

Ramananda Ray spuse: iubirea erotică spirituală este esenţa tuturor scopurilor vieţii

După ce a auzit despre iubirea parentală divină, Şri Cetanya, deşi a considerat-o superlativă, de asemenea nu a fost mulţumit
şi l-a îndemnat pe Ramananda Ray să continuă să vorbească.
Astfel acesta din urmă ridică iar ştacheta şi declară că iubirea erotică spirituală - kanta-prema
este esenţa tuturor scopurilor vieţii.
Pentru a demonstra veridicitatea afirmaţiei sale Ramananda Ray citează Şrimada Bhagavatam 10.47.60:
80
nāyaḿ śriyo 'ńga u nitānta-rateḥ prasādaḥ
svar-yoṣitāḿ nalina-gandha-rucāḿ kuto 'nyāḥ
rāsotsave 'sya bhuja-daṇḍa-gṛhīta-kaṇṭha-
labdhāśiṣāḿ ya udagād vraja-sundarīṇām


O vai, nici măcar Zeiţa Fericirii (care e consoarta lui Narayam în lumea spirituală Vaikuntha)
care are iubire divină din belşug -nitānta-rateh
şi nici femeile din paradis (planetele paradisiace din lumea materială - svar-loka)
care au aroma florilor de lotus -svar-yoşitām nalina-gandha şi strălucesc - rucām
nu au obţinut mila - prasādam care a fost manifestată de Acesta (Krişna) -udagād asya
în festivalul gusturilor iubirii - rāsa-utsave
(când) braţele sale au îmbrăţişat gâturile- bhuja-danda-grihīta-kantha
iubitelor din Vrindavan - vraja-vallabhīnām
ce să mai spunem despre celelalte (femei)? - kuto 'nyām
81
tāsām āvirabhūc chauriḥ smayamāna-mukhāmbujaḥ
pītāmbara-dharaḥ sragvī sākṣān manmatha-manmathaḥ
(citat din Şrimada Bhagavatam 10.32.2)
Eroul (Krişna) apăru în faţa lor (gopiilor) - śauriḥ āvirabhūt tāsām
Cu un zâmbet pe faţa sa asemenea lotusului - smayamāna mukha ambujaḥ
Purtând un dhoti galben şi o ghirlandă de flori- dharaḥ ambara pīta srak-vī
(Care prin frumuseţea Sa) agită (erotic) mintea direct - matha mana sākṣāt
(lui Cupidon) – Agitatorului minţilor (tuturor) - manmathaḥ.

Pentru detalii citește
Capitolul 10.1-27 despre Iubirea erotică spirituală

Edited by madhukar, 20 May 2020 - 08:28.


#545
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postpenticostalul, on 19 mai 2020 - 22:39, said:

Probabil ca nu-i Krisna, ca doar nici tu nu esti.
Dar si Bivolaru invata ca si tine despre Krisna. Si se pare ca nici la el curvia nu-i o problema, iubire sa fie!

Uite aici: https://misatv.ro/pr...ostinesti-2013/
Conferinţă specială susţinută de profesor yoga Gregorian Bivolaru

Iniţiere cu participare generală „Krishna” – Reaudiere conferinţă introductivă
O nouă manifestare a Marelui Avatar Krishna ni se dezvăluie

Ce învață Bivolaru despre Krișna?
Unde spune Bivolaru că curvia nu este o problemă?

Acceptarea Iubirii erotice spirituale a celor devotați Lui, nu-l face pe Domnului Transcendental Krișna curvar, vezi explicația din postarea anterioară #544
Nici o iubire nu este atât de totală ca cea erotică, pentru că numai în această iubire cel devotat își dă și corpul spre plăcerea Domnului Transcnedental,
deși El nu are nevoie de așa ceva, fiind Domnul Zeiței Fericirii.

Prema Kanta - Iubirea erotică spirituală - Iubirea Supremă

Există nenumărate mijloace de a-L obţine pe Krişna - haya bahu-vidha upāya prāptira kṛṣṇa
Există nenumărate gradaţii superioare şi inferioare ale obţinerii lui Krişna -āchaya bahuta tāra tamya prāpti kṛṣṇa

Aceste gradaţii superioare şi inferioare depind de tipul de relaţie eternă pe care devotul o stabileşte cu Krişna,
într-o anumită formă eternă de a Sa (de exemplu în Vrndavan forma eternă de copil sau forma eternă de tânăr).

Deşi pentru unul (devot) un anumit gust (al iubirii spirituale) este cel mai bun dintre toate - kintu yāńra yei rasa sei uttama sarva
Dacă se consideră dintr-un punct de vedere neutral - vicārile taṭa-stha
Există (gusturi ) inferiore şi superionare (ale iubirii spirituale) - hañā āche tara-tama

Astfel dintre toate gusturile particulare (ale iubirii divine) –yatha kasyacit svāda- viśeṣa
Deşi făcute din iluminare - api mayy ullāsa
cel mai înalt este cel care apare - uttaram kāpi bhāsate
din dorinţa pentru dulcea iubirea erotică spirituală -vāsanayā svādvī ratir

Edited by madhukar, 20 May 2020 - 08:47.


#546
penticostalul

penticostalul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,919
  • Înscris: 21.01.2014

View Postmadhukar, on 20 mai 2020 - 08:44, said:

Ce învață Bivolaru despre Krișna?
Ma crezi atat de tampit incat sa merg la sedintele lu' Bivolaru? Posted Image
Initiere introductiva in Krisna. El stie ce-o fi asta.

Ma gandesc ca e ceva cu - āchaya bahuta tāra tamya prāpti kṛṣṇa  -  urino-terapia curviilor erotico-spirituale transcendentale cu Domnul Krisna, Curvarul Suprem cel nepatat - vāsanayā svādvī ratir.

View Postmadhukar, on 20 mai 2020 - 08:27, said:

Răspunsul este că Domnul Transcendental nu poate fi judecat după mintea îngustă a celor lipsiți de Cunoaștere Transcendentală.
Adica daca nu esti spalat pe creier te prinzi repede ca Domnul asta Transcedental e un Mare Curvar.
Tu insuti ai spus-o ca se tine de aventuri extraconjugale, nu?

Edited by penticostalul, 20 May 2020 - 21:41.


#547
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postpenticostalul, on 20 mai 2020 - 21:41, said:

Ma crezi atat de tampit incat sa merg la sedintele lu' Bivolaru? Posted Image
Initiere introductiva in Krisna. El stie ce-o fi asta.
Dacă nu știi ce afirmă despre Krișna, nu fă afirmații despre care nu știi.

#548
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postpenticostalul, on 20 mai 2020 - 21:41, said:

Ma gandesc ca e ceva cu - āchaya bahuta tāra tamya prāpti kṛṣṇa  -  urino-terapia curviilor erotico-spirituale transcendentale cu Domnul Krisna, Curvarul Suprem cel nepatat - vāsanayā svādvī ratir.
āchaya bahuta tāra tamya prāpti kṛṣṇa
nu înseamnă urino-terapia curviilor erotico-spirituale transcendentale cu Domnul Krisna
ci faptul că
"Există nenumărate gradaţii superioare şi inferioare ale obţinerii lui Krişna" - āchaya bahuta tāra tamya prāpti kṛṣṇa
Iubirea în relația de Servitudine
Iubirea în relația de Prietenie
Iubirea în relația de părinte al Domnului Transcendental
Iubirea în relația de iubită a Domnului Transcendental
vezi postarea anterioară #544


Calităţile fiecărui gust anterior al iubirii divine - guṇa pūrva-pūrva rasera
Se află în următoarele (gusturi) - haya pare pare
Începând numărătoarea cu cel de-al doilea, al treilea -gaṇane dui-tina (şi) crescând până la al cincilea (gust al iubirii divine)- bāḍaya paryanta pañca

Cel de-al doilea gust al iubirii divine este Dasya Rasa, în care se află toate calităţile existente în prima Rasă – Şanta Rasa - starea sentimentală a păcii în care Obiectul iubirii este Şri Krişna
manifestat ca întruchipare a eternităţii, cunoaşterii şi extazului, supremul atma-rama (suflet satisfăcut în sine însuşi).
Cel de-al treilea gust al iubirii divine este Sakya Rasa (Iubirea prietenească divină), în care se află calităţile Raselor anterioare.
Cel de-al patrulea gust al iubirii divine este Vatsalya Rasa (Iubirea parentală divină), în care se află calităţile Raselor anterioare.
Cel de-al cincilea gust al iubirii divine este Madhurya Rasa (Iubirea erotică divină), în care se află toate calităţile Raselor anterioare.
Acest lucru este explicat în versul următor.

Odată cu creşterea calităţilor, creşte şi gustul - guṇa-ādhikye svāda-ādhikya
Creşterea calităţilor are loc în fiecare Rasă - bāḍe guṇa vaise prati-rase
de la Iubirea impersonală, la cea în servitudine, cea prietenească, parentală (şi) erotică - śānta dāsya sakhya vātsalyera madhurete

Aşa cum şi calităţile elementelor materiale - yena guṇa bhūte
Cresc rând pe rând - bāḍe para para krame
(începând cu cele ale) spaţiului şi aşa mai departe - ākāśa-ādira
În cel de-al doilea (aer), cel de-al treilea (foc, cel de-al patrulea apă) dui-tina
Până în cel de-al cincilea -pământ - pañca pṛthivīte

În primul element, spaţiu, se află sunetul sau vibraţia – simţul auzului.
În al doilea, aer, se află în plus prana – suflul vital – simţul atingerii.
În cel de-al treilea, focul, se află în plus forma – simţul vederii.
În cel de-al patrulea, apa, se află în plus gustul- simţul gustului.
În cel de-al cincilea, pământul, se află în plus mirosul – simţul mirosului.

#549
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postpenticostalul, on 20 mai 2020 - 21:41, said:

Adica daca nu esti spalat pe creier te prinzi repede ca Domnul asta Transcedental e un Mare Curvar.
Tu insuti ai spus-o ca se tine de aventuri extraconjugale, nu?
A avea Cunoaștere Transcendentală nu înseamnă a fi spălat pe creier
ci înseamnă să nu fi ignorant, adică a nu fi în Modul de Existență al Ignoranței - Tama Gun.

A-l considera pe Domnul Transcendental Krișna curvar se datorează tocmai acestei ignoranțe și astfel
  • cei aflați în Ignoranță proiectează calități ale ființelor condiționate de Natura Materială asupra Domnului Transcendental
  • și astfel încearcă să-i explice comportamentul Acestuia din perspectiva condiționării materiale,
  • trebuie luat în considerație că Domnul Transcendental când a dansat cu păstorițele în toiul nopții pe malurile Yamunei s-a multiplicat în tot atâtea forme câte păstorițe erau
  • ființele condiționate de Energia Iluzorie Materială nu pot face acest lucru, și multe altele pe care Șri Krișna le face, ca însăși crearea acestei lumi
Obţinerea completă a lui Krişna - prāpti paripūrṇa kṛṣṇa
Este atinsă prin iubirea divină - ei haite premā
Despre acest tip de iubire (prin care se obţine Krişna în forma sa completă) ei premāra
prin care Krişna se află sub controlul (devotului)  - kṛṣṇa vaśa
Se vorbeşte în Bhagvat (Puran) - kahe bhāgavate

În acest sens Ramananda Ray citează cuvintele lui Krişna înregistrate în Şrimad Bhagavatam (10.82.44),
în momentul în care Acesta se întâlneşte cu gopiile după o despărţire de ani de zile,
în locul sfânt numit Samanta Panceaka în timpul unei eclipse solare.
După ce s-a întâlnit cu ele într-un loc retras şi le-a îmbrăţişat pe fiecare, a zâmbit şi a spus:

Serviciul devoţional pentru Mine califică cu siguranţă - bhaktiḥ mayi kalpate hi
Toate fiinţele pentru viaţa eternă - bhūtānām amṛtatvāya
Din fericire (pentru voi) mijlocul pentru a Mă obţine pe Mine - diṣṭyā yat mat-āpanaḥ
Este iubirea voastră (erotică) pentru mine - āsīt snehaḥ bhavatīnām mat

Altfel spus Practica Bhakti (sadhana) fără Iubire pentru Krişna, duce la viaţa eternă, dar nu şi la Krişna.
Gopiile îl iubesc pe Krişna; de aceea ele îl obţin pe Krişna şi viaţa eternă cu Acesta.


Iubirea extraconjugală a lui Krișna nu înseamnă că el era căsătorit când a dansat cu păstorițele în pădure,
ci că nu era căsătorit, având o vârstă de 13-14 ani
iar păstorițele erau cam de aceeași vârstă.

În iubirea conjugală, soțiile lui Krișna nu-l pot iubi atât de mult ca gopiile,
pentru că soțiile acestuia împart o parte din iubirea lor și copiilor lor
pentru că sunt sigure că l-au obținut și dorul care apare în momentul despărțirii,
ca în cazul păstorițelor nu face ca iubirea să crească cu fiecare nouă întălnire

Edited by madhukar, 21 May 2020 - 10:07.


#550
penticostalul

penticostalul

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,919
  • Înscris: 21.01.2014

View Postmadhukar, on 21 mai 2020 - 10:07, said:

Iubirea extraconjugală a lui Krișna nu înseamnă că el era căsătorit

Vrajeala din categoria "Chiar daca curveste ca nebunu' Krisna nu-i curvar pentru ca... nu-i este rusine!"
Colegu, in lumea reala, extraconjugal presupune ca-i musai sa fii casatorit. Asa sa stii!

View Postmadhukar, on 21 mai 2020 - 10:07, said:

Gopiile îl iubesc pe Krişna; de aceea ele îl obţin pe Krişna şi viaţa eternă cu Acesta.
Asta e  religia voastra: curvesti ca sa te mantuiesti?
Gosh! Astea-s cu adevarat de nino - nino... Posted Image

Edited by penticostalul, 21 May 2020 - 22:41.


#551
heart_of_ice

heart_of_ice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,551
  • Înscris: 12.11.2011

View Postpenticostalul, on 21 mai 2020 - 22:41, said:

Vrajeala din categoria "Chiar daca curveste ca nebunu' Krisna nu-i curvar pentru ca... nu-i este rusine!"
Colegu, in lumea reala, extraconjugal presupune ca-i musai sa fii casatorit. Asa sa stii!


Asta e  religia voastra: curvesti ca sa te mantuiesti?
Gosh! Astea-s cu adevarat de nino - nino... Posted Image

:D

#552
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postpenticostalul, on 21 mai 2020 - 22:41, said:

Vrajeala din categoria "Chiar daca curveste ca nebunu' Krisna nu-i curvar pentru ca... nu-i este rusine!"
Colegu, in lumea reala, extraconjugal presupune ca-i musai sa fii casatorit. Asa sa stii!
Extraconjugal înseamnă și pur și simplu în afara căsătoriei (necăsătorit) și se referă la activitățile amoroase ale lui Krișna pe când era la vârsta tinereții timpurii, între 13 și 14 ani.

Cei care tot timpul se gândesc Domnul Transcendental, se duc la Acesta

Śrī Parīkṣit spuse, "O, Clarvăzătorule, ele (gopiile) îl cunoșteau pe Krișna - śrī-parīkṣit uvāca mune viduḥ kṛṣṇam
Doar ca pe iubitul lor și nu ca Adevăr Absolut - param kāntam na tu brahmatayā
Cum este posibil ca acestea care aveau o mentalitate materialistă - katham tāsām guṇa-dhiyām
Să oprească puternicul flux al modurilor naturii materiale - uparamaḥ pravāha guṇa

Śuka spuse, "Acestea ți le-am explicat  anterior - śrī-śukaḥ uvāca etat te uktam purastāt
Ca în cazul celui din Cedi (regele Șișupal) - yathā caidyaḥ
Care a atins perfecțiunea (eliberării din lumea materială) - gataḥ siddhim
Deși îl ura pe Controlorul Simțurilor (Krișna) (gândindu-se tot timpul la Acesta)-  api dviṣan hṛṣīkeśam
Ce să spunem atunci de cei cărora Domnul Transcendental le este drag? - kim uta adhokṣaja priyāḥ

O rege, Domnul Transcendental este inepuizabil - nṛpa bhagavataḥ avyayasya
incomensurabil și fără calități materiale - aprameyasya nirguṇasya
fiind sufletul (cel ce pune în mișcare) calităților materiale - guṇa-ātmanaḥ
El își face apariția pentru beneficiul umanității - vyaktiḥ arthāya niḥśreyasa nṛṇām

Cei care tot timpul se gândesc la Hari (Domnul Transcendental) - te nityam vidadhataḥ harau
Fie cu dorință erotică, furie, frică, afecțiune (parentală) - eva kāmam krodham bhayam sneham
prietenie sau (dorința de) unitate - sauhṛdam aikyam ca
Se duc la Acesta - yānti tat-mayatām

Pentru Domul Trascendental, Krișna, - bhagavati kṛṣṇe
care este nenăscut și Controlorul controlorilor puterii de asociere - aje īśvara īśvare yoga
puterea aceasta prin care aceștia sunt eliberați - bhavatā evam yataḥ etat vimucyate
nu este deloc uimitoare - na ca vismayaḥ kāryaḥ


Gopiile sunt devastate de cuvintele lui Krișna, care le spune să se ducă acasă

Șri Șuka spuse, "Auzind astfel discursul neplăcut - śrī-śukaḥ uvāca ākarṇya iti bhāṣitam vipriyam
al lui Govinda, gopiile s-au întristat - govinda gopyaḥ viṣaṇṇāḥ
Hotărârea lor era zădărnicită -saṅkalpāḥ bhagna
Și au simțit o extraordinară anxietate - āpuḥ duratyayām cintām
Lăsând fețele în jos îngrijorate și suspinând - kṛtvā mukhāni ava śucaḥ śvasanena
lacrimile le duceau maskara de la ochi - asraiḥ upātta masibhiḥ

și le spălau kunkuma de pe sâni - mṛjantyaḥ kuṅkumāni kuca
buzele asemenea fructelor bimba (roșii) li se uscau (datorită focului interior) - adharāṇi bimba śuṣyat
(în timp ce, stânjenite) făceau (cu degetele de la picioare) cercuri pe pământ - caraṇena likhantyaḥ bhuvaḥ
Apoi datorită marei suferințe au rămas tăcute și nemișcate - sma uru duḥkha bharāḥ tūṣṇīm tasthuḥ

Răspunsul gopiilor câtre Krișna ca iubit și Domn Transcendental

De dragul lui Krișna ele renunțaseră la toate dorințele - tat-artha kṛṣṇam vinivartita sarva kāmāḥ
Iar iubitul lor li se adresase - preṣṭham pratibhāṣamāṇam
Opunându-se lor, cele dragi - iva priya-itaram
Și-atunci au încetat să plângă, și-au șters ochii - sma netre upahate vimṛjya rudita
și oarecum agitate, cu voci sufocate - kiñcit saṁrambha giraḥ gadgada
s-au adresat iubitului (lor) - abruvata anuraktāḥ

Gopiile spuseră, O prea puternicule - śrī-gopyaḥ ūcuḥ vibho
Domnia ta, n-ar trebui să vorbești așa de crud - bhavān mā arhati gaditum evam nṛ-śaṁsam
Noi am renunțat la toate obiectele plăcerii, (fiind eliberate) - santyajya sarva viṣayān
Pentru a venera tălpile picioarelor Tale - bhaktāḥ pāda-mūlam tava
Nu fi încăpățânat, nu ne respinge - duravagraha mā tyaja
Reciprochează cu noi și venerează-ne ca pe niște zeități - bhajasva asmān devāḥ
Așa cum Domnul Original îi venerează pe cei eliberați (din iluzia vieții materiale) - yathā ādi-puruṣaḥ bhajate mumukṣūn

Într-adevăr, ai vorbit ca un cunoscător al Datoriei Prescrise - aṅga iti tvayā uktam dharma-vidā
Îndrumându-ne să urmăm propria Datorie Prescrisă - upadeśa anuvṛttiḥ sva-dharmaḥ
A femeilor pentru soți, copii și cei dragi. - strīṇām - yat pati apatya suhṛdām
Așa să fie, dar în acest fel Controlorule, Doamne, - astu evam īśe bhavān
aceste picioare ale Tale sunt dragi - etat pade tvayi preṣṭhaḥ
cu siguranță tututot ființelor - tanu-bhṛtām kila
fiind prietenul sufeltelor - bandhuḥ ātmā

Cei cunoscători arată într-adevăr afecțiune pentru Tine - kuśalāḥ kurvanti hi ratim tvayi
Propriul, eternul și dragul suflet. - sve nitya priye ātman
Ce mulțumire avem de la bărbați, copii și alții - kim prasīda pati suta ādibhiḥ
Care (de fapt) ne fac numai probleme - tat naḥ ārti-daiḥ

Controlor Suprem, nu ne distruge speranțele, - parama-īśvara mā sma chindyāḥ āśām
În cele din urmă Tu, Cel cu ochi asemenea lotușilor, ești cel ce ne întreține,  - cirāt tvayi aravinda-netra dhṛtām
Mințile fiindu-ne încântate de Domnia Ta, - cittam nirviśati bhavatā
Suntem purtate de fericire - apahṛtam sukhena

Încât în lucrările casei mâinile și picioarele - yat uta gṛheṣu karau api pādau
Nu se mai miscă - na calataḥ
Atunci cum să plecăm pentru a face ceva acasă - atha u katham padam gṛhya-kṛtye
Sau în Vraja? - vā karavāma vrajam
Cum să părăsim picioarele Tale? - kim tava yāmaḥ pāda-mūlāt

Revarsă în mintea noastră și umple-o cu nectarul - siñca aṅga naḥ pūrakeṇa amṛta
Privirilor Tale zâmbitoare - hāsa avaloka
Și ale melodioaselor cântece ale buzelor Tale - kala gīta tvat adhara
Care aprind focul situat în inima noastră - ja agnim hṛt-śaya
Care altminteri ne va devora corpul ca foc al dorului -  na u cet vayam upayukta dehāḥ agni viraha

O prietene, astfel vom merge la picioarele Tale -  sakhe yāma padayoḥ te
Care este destinația celor ce meditează (asupra Ta) - padavīm dhyānena
Cel cu ochi asemenea lotușilor. Zeița Fericirii - akṣa ambuja ramāyāḥ
Este onorată de fiecare dată când (se află) pentru o clipă - datta yarhi kvacit kṣaṇam
La tălpile picioarelor Tale - talam pāda tava

Și rezidenților pădurii le ești drag - jana araṇya priyasya
Din acest moment nu vom mai atinge - tat-prabhṛti asprākṣma
Și nici nu vom mai privi pe nimeni altcineva - na samakṣam anya
Ci vom sta decorate alături de tine deosebit de fericite - sthātum añjaḥ tvayā abhiramitāḥ bata pārayāmaḥ

Zeița Fericirii ca și Tulasi - śrīḥ yat tulasyā
care este într-adevăr venerată și servită - yasyāḥ kila juṣṭam bhṛtya
își dorește praful picioarelor (Tale) asemenea lotusului - cakame rajaḥ  pada-ambuja
deși a obținut un loc pe pieptul (Tău) (ca semnul Șri-vața). - api labdhvā padam vakṣasi

De asemenea orice zeu sura se străduie în același fel - uta anya sura prayāsaḥ tadvat
iar noi de asemenea, cu propria privire - vayam ca sva vīkṣaṇe
căutăm adăpostul prafului picioarelor Tale -  prapannāḥ rajaḥ pāda tava,

De aceea, o Cel ce distruge suferința, ai milă, - tat ardana naḥ vṛjina prasīda
am sosit la picioarele Tale - prāptāḥ aṅghri-mūlam te
renunțând la căminele noastre - visṛjya vasatīḥ
și sperăm să te putem servi,  - āśāḥ tvat-upāsanā
sufletele fiindu-ne aprinse de dorințele - ātmanām tapta kāma tīvra
generarte de privirile, zâmbetele și frumusețea Ta - nirīkṣaṇa smita sundara tvat

Edited by madhukar, 22 May 2020 - 09:29.


#553
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postpenticostalul, on 21 mai 2020 - 22:41, said:

Asta e  religia voastra: curvesti ca sa te mantuiesti?
Gosh! Astea-s cu adevarat de nino - nino... Posted Image
Cei care practică Bhakti Yoga nu sunt Obiectul Iubirii - Krișna
și ca urmare nu tind să obțină poziția acestuia, de Degustător al Plăcerii,
Ceea ce urmărește Krișna, nu poate fi comparat cu scopul practicanților Bhakti-Yoga,
Scopul practicanților Bhakti-Yoga este scopul celor care-l iubesc pe Krișna - să-i servească Acestuia din iubire,
păstrându-l pe El tot timpul ca scop al tuturor activităților.

Nu persoanele iluzorii din această lume
și nici plăcerile iluzorii pe care acestea le oferă
constitue scopul vieții.

Devoții sunt cei care iau adăpost la Obiectul Iubirii - Krișna și îi servesc Acestuia.
iar țelul lor este ca prin practica devoțională să atingă scopul acesteia, care este iubirea spirituală pentru Krișna.

În Bhakti-Yoga este recomandat să duci o viață de celibatar sub îndrumarea persoanelor realizate spiritual.
Cei care nu pot urma calea celibatului, se pot căsători, încercând să ducă o viață sexuală reglementată, numai pentru crearea copiilor.

Edited by madhukar, 22 May 2020 - 10:01.


#554
heart_of_ice

heart_of_ice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,551
  • Înscris: 12.11.2011
Un om lucid, rațional și logic, nu va accepta niciodată astfel de învățături... :(

#555
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postheart_of_ice, on 22 mai 2020 - 13:35, said:

Un om lucid, rațional și logic, nu va accepta niciodată astfel de învățături... Posted Image
Cei ce nu acceptă învățăturile legate de Iubirea Domnului Transcendental Krișna,
încă nu au primit mila Acestuia.

Fără încredere transcendentală nu există fericire

Primul stadiu care duce la apariţia iubirii divine - prema, aşa cum este descris în Bhakti-rasamRta-sindhu (1.4.15–16), este
Şraddha – Încrederea transcendentală

Şri Krişna spune în Bhagavad-gītā 4.40:
ajñaś cāśraddadhānaś ca saḿśayātmā vinaśyati
nāyaḿ loko 'sti na paro na sukhaḿ saḿśayātmana


Cel care nu are cunoaştere transcendentală -ajñaḥ- şi în mod corespunzător nu are incredere transcendentală -ca aśraddadhānaḥ
şi are îndoieli -ca saḿśaya- este cel ce vătămează sufletul -ātmā vinaśyati.
O persoană îndoielnică -saḿśayātmanah- nu atinge fericirea - na sukhaḿ
nici în lumea aceasta -nāyaḿ loko- nici în următoarea -na paro.

2. Două tipuri de încredere: în Yoga și cea lumească
Şri Krishna spune în Bhagavad-gita 3.3 că în această lume există două tipuri de încredere:
śrī-bhagavān uvāca
loke 'smin dvi-vidhā niṣṭhā / purā proktā mayānagha
jñāna-yogena sāńkhyānāḿ / karma-yogena yoginām


Domnul Suprem spuse: O cel fără de păcat, în această lume -loke 'smin
există două feluri de încredere - dvi-vidhā niṣṭhā:
- in jñāna-yogena – yoga cunoaşterii, ai filozofilor sankhya - sāńkhyānāḿ şi
- in karma-yogena – activitatea conform dharmei, a datoriilor ocupaţionale conform clasei sociale şi ordinului sacral ale lumii vedice.

Dar mai târziu Domnul spune că trebuie să renunţi la orice încredere lumească, incluzând cea în executarea datoriilor ocupaţionale prescrise:

sarva-dharmān parityajya / mām ekaḿ śaraṇaḿ vraja
ahaḿ tvāḿ sarva-pāpebhyo / mokṣayiṣyāmi mā śucaḥ
(Bhagavad-gita 18.66)

Renunţă la orice fel de datorie legată de această lume - sarva-dharmān parityajya,
Ia-mă pe Mine ca singurul adăpost - mām ekaḿ śaraṇaḿ vraja
Nu-ţi face griji - mā śucaḥ
Eu te voi elibera - ahaḿ tvāḿ mokṣayiṣyāmi
de toate reacţiunile păcătoase (ale faptelor tale) - sarva-pāpebhyo

Încrederea transcendentală duce la cunoașterea transcendentală care duce la pacea interioară

În ceea ce priveşte încrederea Şri Krişna mai spune Bhagavad-gita 4.39:
śraddhāvān labhate jñānaḿ tat-paraḥ saḿyatendriyaḥ
jñānaḿ labdhvā parāḿ śāntim acireṇādhigacchati


O persoană care are încredere transcendentală -śraddhā-vān- atinge -labhate
cunoaşterea transcendentală -jñānam tat-paraḥ- şi îşi controlează simţurile -saḿyatendriyaḥ
Realizând cunoaşterea transcendentală -jñānaḿ labdhvā-
el atinge -adhigacchati- foarte curând -acireṇa- pacea transcendentală-parāḿ śāntim.

Doar atingerea lui shanti – pacea transcendentală este obţinută din încrederea - shraddha care rezultă din asocierea cu jnani sadhus.
Cel ce se asociază cu bhakti sadhus atinge nu numai shanti ci şi iubirea divină -prema- pentru că Domnul Cel Atoate Atrăgător, şi serviciu transcendental pentru Acesta - bhakti.

Cauza încrederii transcendentale

Dar de unde vine această încredere, care este primul stagiu care duce la iubirea divină– prema?
Din executarea unei mair cantităţi de activităţi pioase eterne – sukriti, care sunt legate de serviciul devoţional pentru Domnul, în vieţile anterioare,
aşa cum este confirmat în Brihan-naradiya Puran (4.33)
bhaktis tu bhagavad-bhakta sangena parijayate
sat-sanga-prapyate pumbhih sukritaih purva-sancitai


Serviciul devoţional – bhaktis – se obţine -parijAyate
prin asociere – sangena cu devoţii puri ai Domnului - bhagavad-bhakta,
dar asocierea transcendentală – tu sat sanga poate fi atinsă – prapyate
de către fiinţele umane – pumbhih prin vasta accumulare - sancitai
de activităţi pioase transcendentale – sukritaih (din vieți) anterioare – purva.

Aceste sukriti care dau naştere associerii cu persoanele realizate spiritual (sadhu-sanga) rezultă în urma asocierii cu
1. devoţii Domnului
2. zilele spirituale ca Ekadaşi, Janmaştami, Gaura-purnim şi alte ocazii care dau unei atitudini sfinte
3. Obiecte devoţionale – ca vederea şi atingerea plantei Tulasi, onorarea mâncării oferite Domnului - maha-prasad; etc.
4. Locuri devoţionale sfinte – ca templele, Şri Vrindavana şi alte locuri sfinte, care sunt conectate cu Domnul Suprem, sau râuri sfinte ca Gangele sau Yamuna.

Când aceste activităţi sunt executatea fără a le înţelege semnificaţia transcendentală, ele se numesc sukriti.
Când, totuşi, aceate activităţi sunt exectuate în asocierea devoţilor şi în deplină cunoaştere a măreţiei lor, ele devine activităţi devoţionale – bhakti sadhan.

#556
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View Postmadhukar, on 21 mai 2020 - 10:07, said:

Iubirea extraconjugală a lui Krișna nu înseamnă că el era căsătorit...
Facepalm_statue.jpg
Ca să vezi...

EXTRACONJUGÁL, -Ă, extraconjugali, -e, adj. Referitor la relațiile din afara căsătoriei; adulterin; extramarital. – Din fr. extraconjugal.

#557
nico123

nico123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,380
  • Înscris: 03.02.2009
Krisna asta , de boli venerice a auzit? De ebola , sida , a auzit?

Edited by nico123, 22 May 2020 - 17:13.


#558
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postmario_bril, on 22 mai 2020 - 16:39, said:


Ca să vezi...

EXTRACONJUGÁL, -Ă, extraconjugali, -e, adj. Referitor la relațiile din afara căsătoriei; adulterin; extramarital. – Din fr. extraconjugal.
Acesta este unu dintre înțelesuri, dar nu este singurul.
EXTRACONJUGÁL, -Ă adj. În afara căsătoriei sau a legăturilor conjugale. [Cf. fr. extraconjugal].

În acest sens Șri Krișna acceptă relații de iubire, care nu sunt cele conjugale,
în care El și cel care obține un corp spiritual al unei iubite, nu se află într-o relație conjugală nici în lumea spirituală,
și nici în această lumea iluzorie,
spre deosebire de cei care își doresc o iubire conjugală cu Acesta
și meditează asupra stării die spirit a reginelor din Dvaraka - soțiile lui Krișna.

Șri Șuka spuse, „Auzind astfel cuvintele încântătoare - śrī-śukaḥ uvāca śrutvā ittham vācaḥ su-peśalāḥ
Ale Domnului Transcendental, gopiile au scăpat - bhagavataḥ gopyaḥ jahuḥ
De suferința cauzată de dorul (de El) - tāpam viraha-jam

Brațele Acestuia îndeplinindu-le dorințele - upacita  tat āśiṣaḥ
Acolo (pe malurile Yamunei) Govinda (Krișna) a început - tatra govindaḥ ārabhata
Jocurile dansului împreună cu fetele asemenea giuvaerurilor - krīḍam rāsa anvitaḥ strī ratnaiḥ
ce urmaseră jurământul (de a-l avea ca soț pe El, vezi Capitol 22) - anu-vrataiḥ
care încântate se țineau de mâini - anyonya prītaiḥ ābaddha bāhubhiḥ

(Astfel) gopiile în cerc avându-L pe Krișna ca ornament - gopī-maṇḍala kṛṣṇena maṇḍitaḥ
au început festivalul Dansului - sampravṛttaḥ rāsa utsavaḥ
Acesta prin controlul Puterii de Asociere (Yoga), - tāsām īśvareṇa yoga kṛṣṇena
se afla printre ele, multiplicându-se, prezent de ambele părți - madhye praviṣṭena  yam dvayoḥ nikaṭam
și ținându-l de gât fetele considerau că formau propriul cuplu - gṛhīṭānām kaṇṭhe striyaḥ manyeran sva dvayoḥ

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate