Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...
 Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari

Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.
 Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...

Site nesigur

Baghetele ornamentale intre foile...
 O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?

Unde gasesc banane albastre?

Despre compania de aministrare Sq...
 

Modificare motor trifazic 5 kW

- - - - -
  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1
maryo1990

maryo1990

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 15.02.2009
Buna ziua,
Se poate modifica un motor de curent alternativ, trifazic, de 5 kW, sa functioneze in regim de generator? Ma gandesc sa ii frezez rotorul astfel incat sa ii montez niste magneti permanenti.
Ce ziceti?
Va multumesc anticipat!

#2
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
daca nu ma insel trebuie sa aiba rotor bobinat si atunci nu mai faci vreo modificare.

#3
maryo1990

maryo1990

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 15.02.2009
Nu, nu este cu rotorul bobinat. Este cu rotor tip colivie.

#4
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,592
  • Înscris: 05.12.2005
Colivia aia are spire în scurtcircuit, aşa funcţionează aceste motoare. Însă şi dacă ai pune magneţi permanenţi randamentul ar fi mic, din cauza numărului redus de poli. Un generator are nevoie de cât mai mulţi poli magnetici ca să funcţioneze la turaţii cât mai mici.
Motorul ăla se poate folosi aşa cum e ca generator sincron, legat direct la reţeua trifazică, dacă îi aplici din exterior putere mecanică la ax. Aşa funcţionează de ex. turbinele eoliene.

#5
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
de pe un alt forum

Quote

Ptr. robokid , in ideea ca nu ati rezolvat problema ,s-au poate mai intereseaza si pe altcineva . Motorul asincron trifazat cu rotorul in scurtcircuit poate functiona in regim de generator , atit teoretic cit si practic ; in ce priveste motorul monofazat teoretic merge si el . Notam motor asincron trifazat cu rotorul in scurtcircuit cu MAST ; de asemeni cred ca doriti sa folositi un astfel de motor pe post de generator eolian . Deci , pentru ca un MAST sa devina generator trebuie sa-i asiguram : 1) fluxul magnetic necesar , lucru realizabil asigurind un curent reactiv de magnetizare Im ; practic se leaga trei condensatori la cele trei borne ale MAST. Valoric acest curent este de (20-25)% din curentul nominal al MAST, si cum el este luoat sub tensiunea nominala putem spune ca puterea necesara excitatiei reprezinta (20-25)% din puterea generatorului asincron .Ca valoare de comparatie , la un generator sincron aceasta putere e mai mica de 1% . 2) turatia necesara , teoria spune ca orice motor dus peste turatia de sincronism devine generator ( nu este gresala , relatia care da turatia unui MAST da turatia de sincronism ) , practic MAST devine generator si sub aceasta turatie . 3) prezenta magnetismului remanent in fierul rotorului ( aceasta este conditia de autoexcitatie a generatorului asincron ) . Acest magnetism a ramas in motor de la o functionare anterioara sub forma a trei fluxuri fixe in spatiu , defazate cu 2pi/3, inegale ca marime , asa cum au ramas in momentul in care sa oprit motorul . Dupa perioade lungi de nefunctionare a motorului , acest magnetism poate scadea la valori ce nu mai asigura autoexcitatia (eu m-am lovit practic de acest aspect ) , de aceea inaintea probelor alimentati motorul la retea si invirtitil un cinci minute .
Principial , aceste trei conditii indeplinite fac un MAST sa functioneze ca generator . Poate ar fi mai bine sa va spun cum am procedat eu : mentionez , din capul locului , ca transformarea MAST in generator am facut-o doar pentru a verifica , si practic , ce spune teoria ; de asemeni specific ca esperimentul l-am facut prin anii '90 , asa ca valori de curent , capacitati de condensatori ,... , am cam uitat ( nu ca atunci le stiam ?!) . Deci am plecat de la un MAST cu puterea de 0,37Kw si turatia 1500rot/min ( practic vreo 1470 rot/min , fiind asincron intervine alunecarea ) , Un = 380 /220 V in functie de modul de legare a infasurarilor ( stea s-au triunghi ), o bormasina cu turatie variabila - cu ea am antrenat axul MAST ( cu voia dvs. , axul generatorului ). Infasurarile motorului au fost legate in stea , punctul de conexiune al stelei , evident , a fost folosit drept nul de lucru , drept sarcina am folosit trei becuri cu incandescenta avind U = 220V si P = 60W . Capacitatea , unuia din cei trei condensatori , am calculato stiind curentul de excitatie ca fiind de ( 20 - 25 )% din curentul nominal al motorului in cazul legarii in stea ; acest curent de excitatie ( reactiv de astfel ) este dat de condensatorul in cauza .De asemeni stim relatia ce da tensiunea la bornele unui condensator Uc = Ic/C × ? , unde : Uc - este tensiunea la bornele condensatorului si este de fapt tensiunea faza - nul a generatorului nostru Uc = 220V ; Ic - curentul prin condensator , curentul de magnetizare de fapt ; C - capacitatea condensatorului , pe ea o calculam ; ? - pulsatia .Toate marimile fiind cunoscute C se obtine usor , numai ca , practic , valoarea optima o veti obtine prin tatonari ( masurind curentul de excitatie , tensiunea la borne , frecventa ( vizavi de frecventa , eu am calculat pulsatia ptr. 50 Hz si am incercat sa rotesc generatorul pe la 1500 rot / min. In conditiile de mai sus MAST a lucrat in regim de generator , becurile folosite drept sarcina au luminat cu aceeasi intensitate ca si un bec martor alimentat la retea . Deci functioneaza un MAST ca generator ; daca aveti acces ( macar ptr. experiment ) la un astfel de motor faceti experimente cu el , veti obtine date ce va vor ajuta in a-l alege s-au nu drept generator la eoliana . Stima si respect . Rasputin

Pe scurt , da se poate fara modificari asupra motorului

#6
AMAN_SER

AMAN_SER

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,566
  • Înscris: 10.11.2008

 maryo1990, on 26 mai 2013 - 12:32, said:

Buna ziua,
Se poate modifica un motor de curent alternativ, trifazic, de 5 kW, sa functioneze in regim de generator? Ma gandesc sa ii frezez rotorul astfel incat sa ii montez niste magneti permanenti.
Ce ziceti?
Va multumesc anticipat!
Este interesanta treaba cu magnetizarea rotorului, insa solutia cea mai fiabila este modificarea rotorului ceea ce nu este usor din pacate.

#7
toma_costi

toma_costi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 25.04.2013
RANDAMENTUL?

#8
maryo1990

maryo1990

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 15.02.2009
Perfect. Chiar nu stiam asta, ca se poate folosi ca si generator fara nici o modificare. Randamentul, este evident ca nu poate sa fie 100% dar tind sa cred ca poate oferii cam 80% randament.
Eu vreau sa il folosesc la o minihidrocentrala. Nu cred ca o sa folosesc motorul acesta de 5 kW, pentru ca nu cred ca ii pot oferii un debit de 100l/s. Asta este ce-a mai mica problema.
Problema ce-a mare este regimul de functionare in gol, la acelasi debit de apa ca si la functionarea in sarcina... Ma gandesc sa ii confectionez o frana cu o volanta si cu niste saboti actionati de niste greutati, care sa franeze dupa ce depaseste turatia de sincronism. Sunt convins ca nu ii face bine sa mearga in gol supraturat...

#9
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Vezi aici

Attached Files



#10
toma_costi

toma_costi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 30
  • Înscris: 25.04.2013
Turatia de sincronism la un generator este un lucru foarte sensibil si la generatoarele industriale se realizeaza cu un dispozitiv atasat motorului de actionare , care mentine turatia constanta indiferent de cuplu pe arbore. In acelasi mod excitatia generatorului este variabila cu sarcina consumata la bornele generatorului si fara a intra in detalii tehnice , la o sarcina " 0" sau mai mica decat sarcina nominala face sa creasca puterea reactiva care este un lucru de nedorit in CA. Cu un motor asincron trifazic care nu este construit pentru a functiona ca generator este ca si cum ai cara apa cu o galeata gaurita. un sistem mult mai avantajos este un generator de CC. cuplat cu un invertor

#11
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Eu am incercat folosirea unui motor 2,2kw/1450 rot/min ca si generator ;a fost legat in triunghi si au fost folositi  3 condensatori a 20µF/600V legati ca in pdf-ul de mai sus(triunghi).Rezultatul a fost peste asteptari;initial motorul a trebuit sa depaseasca cu mult turatia nominala(a fost antrenat de motor termic) pana cand s-a autoexcitat.Dupa prima pornire functiona relativ bine cu o pompa de 900w iar frecventa 54Hz.
Daca nu era pornit mai mult de o zi trebuia sa il turez de fiecare data avand o sarcina rezistiva(un radiator 2000w).Am intentionat [implantarea] unui singur magnet permanent pe stator(pt [amorsare] mai rapida)insa am schimbat destinatia motorului.

#12
misteriosu

misteriosu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 14.02.2015
salut am achizitionat de curand un motor electric trifazic 550 w si 700 rotati as vrea sal transform in generator.Va rog daca poate cineva sa ma ajute si anume sami spuna ce fel de magneti sa cumpar si ce putere sa aiba magneti pentru ai pune pe rotor multumesc

Edited by misteriosu, 14 February 2015 - 20:08.


#13
pb70

pb70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 522
  • Înscris: 27.07.2010

 maryo1990, on 26 mai 2013 - 12:32, said:

Buna ziua,
Se poate modifica un motor de curent alternativ, trifazic, de 5 kW, sa functioneze in regim de generator? Ma gandesc sa ii frezez rotorul astfel incat sa ii montez niste magneti permanenti.
Ce ziceti?
Va multumesc anticipat!
Varianta asta am experimenta-to demult prin anii '99-'2000 parca cu un motor de 1,1 -1,4 Kw ,in locul rotorului am montat un rotor cu 8  sau 4 poli ,nu mai retin ,ca magneti permanenti am folosit magneti de la difuzoare de 3W folosite la tv AN rezultatul era satisfacator ,dar nu multumitor .Parca imi amintesc ca pe una din cele 3 bobine ale motorului la o turatie destul de mare scotea in jur de 60 v.
Nu am mai incercat ,unde mai pui ca acei magneti de ferita erau destul de slabi  chiar unii aproape morti.

#14
ElcapoMafia

ElcapoMafia

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 12.01.2011

 misteriosu, on 14 februarie 2015 - 20:08, said:

salut am achizitionat de curand un motor electric trifazic 550 w si 700 rotati as vrea sal transform in generator.Va rog daca poate cineva sa ma ajute si anume sami spuna ce fel de magneti sa cumpar si ce putere sa aiba magneti pentru ai pune pe rotor multumesc

Mai bine pui un alternator auto.

#15
misteriosu

misteriosu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 14.02.2015
salut cum am zis mai sus prin incercarea de a modifica motorul trifazic am incercat sa pun magneti de ferita pe rotor dar am constat ca nu merge si anume la turatia de 700 rotatii aveam in jur de 20 v pe doua faze si culmea am incercat sa trec peste 700 rotatii si nu imi permitea si de acea rog frumos pe cei care vror sa ma ajute sa imi spuna de ce nu puteam sa trec peste 700 rotatii si sa imi spuna ce fel de magneti neodim imi trebuie si ce fel de forta de atractie sa aiba pe pol avind in vedere ca motorul are 550w multumesc anticipat .

#16
86Danutz

86Danutz

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 15.12.2018

 gcom61, on 27 mai 2013 - 19:04, said:

Eu am incercat folosirea unui motor 2,2kw/1450 rot/min ca si generator ;a fost legat in triunghi si au fost folositi  3 condensatori a 20µF/600V legati ca in pdf-ul de mai sus(triunghi).Rezultatul a fost peste asteptari;initial motorul a trebuit sa depaseasca cu mult turatia nominala(a fost antrenat de motor termic) pana cand s-a autoexcitat.Dupa prima pornire functiona relativ bine cu o pompa de 900w iar frecventa 54Hz.
Daca nu era pornit mai mult de o zi trebuia sa il turez de fiecare data avand o sarcina rezistiva(un radiator 2000w).Am intentionat [implantarea] unui singur magnet permanent pe stator(pt [amorsare] mai rapida)insa am schimbat destinatia motorului.
salut. poti sa ma ajuti si pe mine cu un tutorial cum sa fac ce ai facut tu

#17
86Danutz

86Danutz

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 15.12.2018

 keta, on 26 mai 2013 - 19:13, said:

Vezi aici
ma poti ajuta te rog sa transform un motor electric in generator electric?

#18
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Nu e simplu si la indemana oricui. Sunt multe prelucrari mecanice de facut. Citeste documentul postat de mine cu ani in urma. Nu ma mai ocup de asa ceva.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate