Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Izolatie intre OSB si placa de be...

instalatie incalzire apartament 2...

HEV D Segment - intrebari/pareri ...

Hyperos consum excesiv baterie?
 Contractul pentru Salubrizare est...

Elicopterul care-l transporta pe ...

Sfaturi achizitionare apartament ...

Permis de conducere nou
 Packet Loss la Digi

Masurare parametri CATV prin Conn...

Youtube a inceput sa aiba lag!?

Internet Archive - adauga item la...
 Electrica Furnizare + Poșta ...

Probleme cu scurgerea de ulei pe ...

Blocuri cu apartamente de 5+ camere

Casa noua finisata, teava incalzi...
 

Egipt 1Mai2013,Cairo,Memphis,Dahshur,Saqqara,Alexandria,El Alamein,Natrun,Fayum,Wadi Hitan,Bahariya,Black Desert,Farafra,White Desert,Aswan,Abu Simbel

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#37
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Foto : Cairo Domestic Airport, interior Embraer 170, imagine deasupra Lacului Nasser, Nubienii zburatori & Aswan International Airport, High Dam, Friendship Monument, New Kalabsha Island, Kalabsha Temple, Beit El-Wali Temple, Kiosk of Qertassi, Unfinished Obelisk, Pyramisa Isis Island Hotel

Attached Files



#38
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Foto : Nubian Museum, Aswan Saint Michael's Coptic Orthodox Cathedral, bazarele din Aswan la miezul noptii, Pyramisa Isis Island Hotel dimineata

Attached Files



#39
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Se fura. Pe drum, din prima zi, am fost dascaliti de ghida sa nu expunem la vedere noaptea prin bazar lucrurile scumpe. Ori valorile puse in geanta purtata la spate sau lateral. Ori teancurile cu bani. Sunt hoti. Mitul cu nobilul musulman care nu fura a disparut, se poarta preacinstitul musulman care fura pentru ca a ajuns la limita de jos a subzistentei ... si in fond e freedom asa ca ce-i al meu e si al lui, cu sau fara voia turistului. Aceleasi atentionari le-am primit si in prima zi cand am intrat in tara. Sopi chiar ne-a povestit cu lux de amanunte cum un vanzator a extras din geanta cumparatoarei iPhone-ul in timp ce se targuiau.
Odata treji dupa somnul binevenit am plecat spre mal, urma sa vizitam orasul ... era ora 8 in seara de Inviere, intuneric bine, aerul inca fierbinte ... in drum spre Nubian Museum (24° 4'46.62"N   32°53'19.60"E) am trecut prin fata catedralei crestine, era mare sarbatoare de lumini, incepuse slujba ... urma sa ne intoarcem. Cladirea muzeului e deosebit de frumoasa, premianta, merita. Un mic geniu a combinat spatiul cu artefactele si luminile construind o capodopera neasteptata ... timpul a trecut nevazut, ne-au maturat afara ca se inchidea. Nu regret ca am ratat exteriorul muzeului, imaginile acelei nopti au fost de exceptie. Am coborat spre Nil, stabilisem deja ca seara va fi dedicata strazilor comerciale. In fata la Saint Michael's Coptic Orthodox Cathedral (24° 4'59.01"N  32°53'24.52"E) ne-am oprit, o vizita in noaptea de inviere era binevenita, am zis ghidei ca vrem sa intram si am trecut de paznicii care ne priveau cu o surprindere bucuroasa si cu ochii mari. Ne-am amestecat cu localnicii, aceeasi copii cu bluze albastre si cravate de pionier supravegheau locul si dirijau oamenii, am urcat la balcon urmati de doua fete bondoace de 14-15 ani care incercau sa ne faca pe plac ... sau ne supravegheau ... hmmmmmm ... se uitau cei din paza deosebit de lung la musulmana cu ecuson de ghid care ne insotea, pentru a nu da loc la optiuni ii faceam semne clare si poruncitoare sa ne urmeze si nimeni nu a indraznit sa-i limiteze libertatea de miscare ... am asistat la o parte din slujba dupa care am iesit din nou afara. Mult prea diferit serviciul religios ca sa poata fi corelat cu cel de la noi, mult prea cald, mult prea fastuos si mult prea multe priviri curioase, nu era confortabil. Acum sotia regreta, mai bine strangeam din dinti si ramaneam pana la 12, inca 2 ore ... La iesire nu stiu cum naiba dar am uitat de Feryal Garden (24° 5'0.60"N  32°53'21.11"E) care era exact vis-a-vis de catedrala asa ca am ramas fara romantismul noptii Nilului de langa Old Cataract aflat la doi pasi ... mare mi-e necazul chiar si acum, locul asta nu voiam sa-l ratez dar asta e ... Hemat a facut semn la un taxi care ne-a debarcat intr-una din zonele comerciale ... locul, aproape de miezul noptii, forfotea de cumparatori. Iarasi am avut surprize mari, am intrat intr-unul din magazinele cu articole pentru femei ca sa-si ia sotia o bluza ... magazin FOARTE mare si FOARTE bine ingrijit, toate marfurile erau numai pentru localnici, se uitau la noi ca la un spectacol cu ursi, o groaza de clienti incercau sa lege o conversatie pe orice teme numai sa ne poata vorbi ... nu era ceva nou, ni se explicase deja de ceva vreme, nu ma mai stresam, pur si simplu voiau sa socializeze si aveau o totala lipsa de retinere in a o face. Sincer? Mi-a placut. Senzatia e ciudata. Erau lipsiti de salbaticia, raceala si distanta europeana. Priveam etichetele cu preturi ... dupa numarul de cumparatoare preturile erau normale pentru ei ... stupoare ... un fel de camasa cu maneci lungi din bumbac pur cumparata de la raft a costat 125LE, cam 62RON adica ... tinand cont de calitate si croiala, exact acelasi scor ca si la noi!!! Ei bine, cum spuneam, s-a cam terminat cu ieftineala. Am purtat o discutie cu ghida despre inflatie, i-am spus cu cat cumparam tricourile, in doi ani preturile crescusera de 2 ori si jumatate iar calitatea scazuse ... de ce ? pai cum DE CE!!! Pentru ca fabricile autotone de tasaturi din bumbac au dat faliment, au venit chinezii si le-au cumparat dupa care fac ei tricouri mai scumpe cu croiala mai proasta si le vand egiptenilor ori turistilor !!! Ce, nu suna cunoscut ? Am iesit iarasi pe strada, erau tarabe si terase aglomerate cu bautori de ceai, un magazin mare frumos colorat si cu preturi evident pe masura ne-a clatit privirea, singurul tarabist care a incercat sa se apropie de noi a intepenit la o privire de gheata a ghidei – parca l-a electrocutat, nu m-am prins cum si de ce naiba i-a scazut omului brusc elanul. Asa cum am stabilit, ea intreba de preturi ca si cum ar fi cumparat pentru uzul propriu, noi ziceam da sau nu, am luat ce ni s-a parut interesant, a fost un shopping total neconflictual si lipsit de targuieli interminabile. Cand oboseala a atins limitele, un alt taxi ne-a indreptat spre debarcaderul hotelului ... aerul era parfumat, un amestec de caldura a pietrelor si racoarea apei facea sa coboare pleoapele ... sincer sa fiu, nu mai retin cum am ajuns la hotel, e ceva ca un vis plutitor intr-o noapte sclipitoare de taine ...

#40
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Dimineata, dupa trezirea cu noaptea in cap, ne-am desprins cu greu de terasa vestica, de pernele scaunului, de cafea si de paharul cu suc din hibiscus ... ne uitam la peisaj, era pentru prima data cand senzatia de timp mult prea scurt alocat Aswan-ului incepea sa ne roada constiinta. Un grup de frantuji trancanea cu nonsalanta alaturi – era clar ca nu aveau nici o treaba cu alergatul in galop prin nisipuri, o familie de olandezi preda foarte doct la copiii de conceptie proprie ceva adevaruri despre mancarea locala, un grup de nemti palavragea vesel ... incepeam sa-i invidiem. O feluca motorizata ne-a preluat direct de la hotel dupa care la ora 7 si ceva am inceput urcatul spre manastire cocotati la indicatia ghidei pe camila ... asaaaaa, de culoare locala ... proaste camile ... total neconfortabile fata de mercedesurile albe cu picioare lungi, specializate pentru desert. Am urcat cateva sute de metri pe o vale pana la Saint Simeon Monastery (24° 5'40.60"N  32°52'32.60"E) (aici e bine descrisa : http://www.touregypt.net/featurestories/simeon.htm) dupa care am rugat pe Hemat sa concedieze camilele cu tot cu camiloiul egiptean, ca ne-au rupt spatele. Foarte interesanta manastirea asta construita ca un fort. Este mulata cumva pe un bot de deal, se vede foarte frumos in jur, starea de conservare e foarte buna tinand cont de vechime. Dupa opiniile ghidei noastre, prima constructie pe acest loc a fost facuta in secolul 4AD – cu posibil asezamant religios preexistent inca din secolul 2AD – continuand in secolul 6 cu extensii si reconstruiri. Am uitat sa spun ca in Aswan e o concentrare extrem de mare a crestinilor copti, islamizarea s-a facut greoi si foarte tartziu, pana pe la anul 1.100, cu rezistenta deosebita din partea populatiei care este inspaimantator de traditionalista in zona asta. Crestinii timpurii din Imperiul Roman s-au refugiat in locuri cat mai departate ca sa scape de sabie si au format aici o comunitate remarcabila. Urmele ei sunt azi proeminente, pe strada e un amestec de fete in blugi si cu parul la vedere plimbandu-se alaturi de imbrobodite si barfind pe teme comune ... e cumva surprinzator, nu stii cu ce formula de salut sa te adresezi cuiva ... Dupa ce am umblat prin toate cotloanele si am stresat toti liliecii am inceput coborarea insa am luat-o prin fata noii manastiri aflata la cativa pasi distanta, in speranta ca o sa o putem vizita ... ashhhhhhhh!!!!! ... ca de obicei, am zgaltait de poarta incuiata si am batut cu palma, am strigat, am tropait ... nik-nik, calugarii erau bine ferecati in interior si se pazeau cu scarba de vulgul credincios, asa cum sta bine unor clerici crestini ortodocsi (copti) in prima zi de Paste. Ma asteptam. In imediata apropiere este si mausoleul penultimului Aga Khan insa am inteles ca nu se poate vizita nicicum, ghida a spus ca nici ei nu i s-a dat voie ... totusi, am vaga banuiala ca un roman intreprinzator, daca-si lasa ghidul la poarta si zambetul pe portmoneu, ar razbate pana in jurul monumentului fara prea multe dificultati ... noi nu am incercat din lipsa de timp ... nu de alta, dar cred ca ismailismul shia nu musca. Barca ne-a purtat pana la baza lui Qubbet el-Hawa (24° 6'9.59"N  32°53'26.03"E) unde ne-am tras mai intai rasuflarea si cafeaua, frigea deja tare-a dracu’ afara, personal am absorbit un litru rece ca gheata. Si am inceput urcarea pe carare ... mai e unul care a carat o cruce pe un deal ... cam asa a fost si la noi ... crunt ... desi erau doi pasi, urcatul brusc la tractiune maxima ne-a turmentat foarte serios ... respiram flacari intre peretii de piatra ai scarilor ... sus batea vantul din fericire si era o priveliste demna de un pictor. Asa am invatat ca nu trebuie sa te arunci la efort pe caldura ca te ia naiba. Te misti incet si ponderat ca altfel faci AVC sau infarct ca fotbalistu’ pe teren. Colindand din mormant in mormant cascam gura din ce in ce mai tare, credeam ca va fi relativ cunoscut si nu era ... muntele fusese sapat in adancime dupa cat de vestit era ocupantul ... Imi era frica sa nu ma ating de picturile ingrozitor de vechi. In semiantunericul dintre coloane pluteau patru globi oculari holbati ... era racoare placuta ... soparlele geko lipite de tavan scoteau tipete puternice ... paznicul clicuia pe un comutator, se facea lumina si culorile explodau in jur ... cu mana pe inima pot afirma ca a fost locul cel mai impresionant dupa Abu Simbel, combinatia intre picturi, arhitectura, privelistea Nilului si adrenalina a fost superba. La intoarcere, prin partea dreapta a scarilor de acces la centura de morminte am trecut printr-un tunel si am ajuns la o veche biserica construita in secolele 4-6 pe locul unui fost mormant sapat in stanca ... inca se mai pot vedea picturi desi peretii sunt expusi exteriorului ... Am coborat dealul ceva mai cu grija, am intrat sub umbrarul vanzatorului de cafea si ne-am hidratat metodic si cu rabdare ... am tras 1.5litri de apa iarasi, inca nu pricep cum am procesat 2.5litri plus doua cafele si un suc in 2 ore !!!!!!!! ca peste putin timp iara avea sa-mi fie sete !!!!! Cand am considerat ca putem redeveni fiinte bipede am sarit in feluca noastra dupa care am aterizat la Gradina Botanica din Aswan care ocupa de fapt tot ce inseamna Kitchener’s Island (24° 5'38.53"N  32°53'14.23"E). Contrastul cromatic si atmosfera padurii in care ne plimbam dupa soarele cumplit a fost , cum sa spun, cireasa de pe tort ... sau cireasa de pe coliva clasei noastre politice, ma rog, dupa gustul fiecaruia ... Totul era plin de flori, vegetatie luxurianta si gradinar egiptean care se tinea dupa noi ca sa-i ofere o floare rosie nevesti-mii, da’ nu pe gratis !!! Cu exceptia gradinarului, pot sa spun ca a fost romantic. La mine asta cam atinge la stomac, in partea cealalta ne astepta feluca sa ne duca la Nubian Restaurant (24° 4'57.73"N  32°53'4.33"E), unicul ocupant al unei insulite de langa Elefantina. Excelenta locatie, excelenta mancare si excelent ambient ... si excelent de scump daca nu te duci cu un ghid care sa aranjeze ... apele. Exista 3 tipuri de preturi. Unul pentru fraieri care vin singuri, altul pentru clienti ai ghizilor – cand ghidul achita la pachet si altul pentru localnici. Cu acest banal algoritm, o supa de 8 lire ajunge la 40 de lire iar felul doi popular de la 12 lire la 80 lire. Proprietara e un fel de balon rotund cu fitze manelare care are tupeul sa vanda apa minerala cu 30 de lire. Trecand peste marlanelile de rigoare, peisajul oferit de locatie este de-a dreptul incantator. Mi-as face si eu un restaurant pe o insula ca asta.
Dupa masa am mers la somn iar la 8 seara am trecut din nou Nilul spre strazile comerciale. Am spus ghidei cam ce vreau sa cumpar, stiam ... de fapt mi se spusese insistent ca daca vreau ceva plante ori fructe sa nu iau din Cairo ci din Aswan ca acolo Soarele coace mult mai bine aromele. A fost un sfat bun. Ne-am bagat nasul in tot felul de marfuri si dughene, am shopuit ce ne trebuia dupa care am rasfoit agale strazile si vanzoleala noptii ... mi-a placut tare mult, era ultima seara cand puteam face asta ... am mers la culcare mai devreme, urma Abu Simbel cu plecare la 3 noaptea.

#41
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Foto : Saint Simeon Monastery

#42
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Foto : Dealul Qubbet el-Hawa (Dome of the Wind) cu ale sale Princes’s Tomb (Tombs of the Nobles) din partea de sus (perioada Middle Kingdom)

Attached Files



#43
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Foto : Kitchener’s Island, Gradina Botanica din Aswan, imagini de pe Nil, Nubian Restaurant, la cumparaturi de noapte in Aswan

Attached Files



#44
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Bazaitul telefoanelor la 3 in noapte a precedat mahmureala si cafeaua. Am injurat sanatos, ne-am imbaiat, am siktirit din nou, am pus hainele pe noi si am coborat. Ne-am luat pachetele cu micul dejun dupa care am asteptat salupa ... era o liniste clipocita, nik nu misca in afara de Nil si de noi. La 4 fara un sfert eram pe malul celalalt, ghida ne-a dat un buna dimineata zambitor sclipindu-si dintii in bezna, am injurat-o in gand, ne-a bagat in masina si s-a apucat sa doarma. Soferul a demarat , a mers cam 10 minute dupa care am trecut de o bariera cu niste politai intrand intr-o parcare enorma si ... GOALA !!!! A intors masina si a postat-o fix in mijlocul parcarii cu fata spre bariera aproape de iesire (!!!)  Eram singuri ... si era un intuneric.... ghida a cascat ... cand plecam ?  ... pai in curand ... si ce facem acum ? ... asteptam ... ce asteptam? ... pe ceilalti ... aaaaa, mai vine o masina ? ... zambete ... da, o sa mai vina ... si ghida a adormit iarasi calma pe locul din fata ... dadeam ture la masinuta rosie asteptand ... faruri dupa faruri, parcarea a inceput sa se umple, toate masinile insa au stat DUPA noi ... ma uitam perplex, se auzeau motoare din ce in ce mai mari, ca in Ice Age apareau pachidermele, autocarele mari leganandu-se greoi ... ei bine, s-a umplut pana la refuz ... la ora 5 si 3 minute ne-am urnit, eram imediat dupa turismul negru oficial si acolo am ramas tot drumul, se mergea cu 110km/h, uneori cu 120 pe portiunile mai bune. Dupa jumate de ora aveam sa inteleg oarecum strategia asta, nu trageam in plamani duhori de la dosurile de autocar, vedeam in fata liberi si nestingheriti, era comod de mers. Revelatia avea sa se produca in Abu Simbel cand masinuta noastra avea sa se strecoare repede pe strazi asa ca noi am fost primii pe platou, la 8 dimineata, fara tipenie de om in preajma, cu mult inainte de aparitia turmei si am fotografiat nestingheriti timp de aproape un sfert de ora. Mda ... a meritat sa ne trezim la 3 noaptea, acum ce sa zic ... platoul arata frumos in lumina diminetii, e un aer foarte placut, stai si te uiti la statuile enorme care paradoxal se integreaza perfect in peisaj. Ne-am foit de colo-colo pana a inceput sa se umple, am intrat in interior, nu era voie de fotografiat dar am facut-o, paza ne-a prins, ne-a facut morala, am dat 20 de lire si ne-am vazut in continuare de treaba. Cred ca cel mai spectaculos este cand stai singur pe platoul gol, fara sa te frece nimeni la cap, abia atunci ies in evidenta templele impunatoare. La plecare am ramas cam ultimii, pentru cea din urma privire. A meritat.
Inainte de a o lua spre masina am vizitat buda ... sfatuiesc pe toti cei care merg acolo si au recipientele sensibile si cu supapa saltareata sa intre la toaleta inainte de a intra in incinta complexului iar daca e cazul inca o data inainte de intoarcere. NU se opreste nimeni din coloana pentru probleme stomacale si NU exista tufisuri, primele dealuri dupa care te poti ascunde sunt la 2-3 kilometri departare de sosea. Dupa marimea cozilor formate acolo inaintea plecarii am dedus ca problema e chiar serioasa, mai ales in sezonul cald.
In aceasta plimbare am vazut arsurile cele mai oribile, pe pielea celor care au luat in gluma soarele Egiptului. Pur si simplu ma doare creierul cand imi aduc aminte. Erau in general oameni de varsta a doua sau a treia. Si de neinteles, desi nu exista nici un loc unde sa stai la umbra iar complexul e destul de mare, arsii umblau tot cu pielea in soare, tot neprotejati. HUH !!! Vizitarea dureaza cam doua ore jumate, singurele locuri umbroase sunt in temple sau pe aleea laterala dinspre aval pe sub copaci. Nu luati in joaca protejarea pielii daca doriti sa ramaneti cu impresii placute despre Abu Simbel.
Show-ul nu se terminase insa ... la intoarcere turistii sunt ghidati ca vacile printr-o zona delimitata cu sfori (!!!) si marginita cu vanzatori de suveniruri care de care mai racnitori. Treci precum gazela printre tigri ... neplacut !!! Dupa ce scapi de ei, mort de sete, ajungi la cateva terase ... Cat costa apa rece la juma’ de litru ?  Costa 30 de lire !!! CEEEEE?!?!?! Hai ca ti-o las la 20 de lire!!  HA?!?!?! M-am dus la ghida, am marait nervos la ea sa ne ia apa la cost rezonabil de la banditi, a scos-o cu 5 lire. Binisor, tinand cont ca la magazin o iei cu 2 sau 2.70 ori 3 lire seara pe strada. Masina noastra era cazata la umbra, am mai barfit 5 minute dupa care pur si simplu am tasnit spre Aswan, la liber, fara coloana, fiecare pleca dupa cum il taia capul, era 10 si 45 de minute.
La ora doua deja eram in barca ce ne purta obositi si visatori spre Philae Temple (24° 1'30.72"N   32°53'3.55"E). Ghida ne-a plimbat, ne-a povestit cum a fost mutat templul bucata cu bucata, ne-a explicat, iar ne-a explicat dupa care ... dupa care NE-A DAT EXTEMPORAL!!!!!!!! Drace!!!! Asa ceva nu am mai patit. Intreba care erau simbolurile, ce reprezentau, cum trebuiau sa fie, importanta lor etc ... maaaaaama!!! Am trecut. Tot in templul ala am socializat intens cu un grup de baieti din ultimul an de la un institut tehnic, am vazut cum ghida noastra le preda fericita istorie si cum ascultau atenti si cuminti ca in clasa intaia, a predat si la un grup de fete dupa care ne-a aratat urmele crestine lasate in templu intr-o zona ce fusese intrebuintata ca biserica. Remarcabila e identitatea imaginilor intre Isis cu faraonul in brate si Fecioara cu pruncul in brate ... juri ca aveau copiatoare la vremea aia ... regula asimilarii nu cunoaste granite ... ah! numai ca la noi nu apare si biberonul, asta ar fi diferenta. Tot pe acei pereti am vazut inscriptii grecesti, inscriptii copte, inscriptii arabe si inscriptii militare ... cine trecea pe acolo mai sapa ceva in piatra ... am aflat povestile lor rand pe rand.
Ne cam rodea foamea, am mancat tot la Nubian Restaurant, acolo am socializat cu vecinul nubian de la masa alaturata caruia i-am admirat copilul pe care l-am plimbat din mana in mana ... era destul de proaspat facut, taticul era foarte mandru de rezultat. Am mai dat o tura cu feluca dupa care am mers la culcare si strans bagajele, avionul nostru se mutase noaptea in loc de dimineata. Inainte de a urca in camera am facut un experiment a propos de rezistenta corpului la caldura in timpul zilei ... era sa se termine deosebit de prost!!! Dupa ce m-am tarat in camera am adormit instantaneu, lemn, pana seara. Nu sfatuiesc pe nimeni sa ia in deradere somnul si statul la adapost in perioada de dupa amiaza pana la asfintit. Ultima masa in Aswan am luat-o la Makka sa nu ne para rau ca nu l-am onorat iarasi cu prezenta. Tarziu in noapte ne-am luat ramas bun si consistent de la Hemat si de la sofer dupa care am intrat deja dormind in avionul spre Cairo.

#45
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Foto : Abu Simbel

Attached Files



#46
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Foto : Philae Temple, Nubian Restaurant, imagini de pe Nil, amurgul vazut de la Pyramisa Isis Island Resort

Attached Files


Edited by danagh, 05 October 2013 - 18:56.


#47
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010
Ziua 12 : Sat din Delta Nilului
Dupa aterizarea pe Cairo domestic am fost preluati de o masina, cam in doua ore deja dormeam dusi pe un pat dublu gigant intr-o casa din mijlocul deltei, cumva era ireala incaperea cu mobila impunatoare si cu linii rigide ... totusi eram intr-un sat destul de mic ... Odata cu zorile aveam sa ne integram in viata zilnica plus ceva vizite pe la rudele gazdei. Nu a fost DELOC ceea ce ma asteptam sa fie. Dar DELOC!!! Am ramas extrem de surprins. Tot discutand si cascand gura intr-o parte si alta am uitat iarasi de aparatul foto ... am pastrat in minte imaginea unui sir nesfarsit de copii si a unui numar mare de rude ... si a elevului care vine de la scoala, prezinta cam fiert tatalui sau nota pusa pe lucrarea de control dupa care ataseaza modemul GSM Huawei si incepe sa bata din taste la un nou joc in timp ce verisorul mai mic se inghesuie pe acelasi scaun si-l chibiteaza. Taranii au multi bani, constructii solide rasar din pamant cu mare viteza si o familie cu patru frati si-a construit un bloc cu 5 etaje ... normal ca netencuit la exterior (eterna problema cu taxele) insa la interior e cu totul altceva, camere foarte mari cu mobila cam scumpa, tind destul de mult spre utilari gen oras la preturi piperate ... bucataria cu tot cu masina de spalat vase. Taranii sunt orgoliosi, delimitarea de comunitatea saracilor – a celor care asteapta sa fie ajutati prin aplicarea cutumelor religioase – este la fel de ferma ca si in satele noastre. Tind sa cred ca alcatuiesc o clasa cu totul aparte.
Platesc pe factura la curent 12,5LE pe luna la o locuinta, apa e cam moka, taxe de drum ori alte cele sunt inexistente, benzina e subtire la pret ... comunism original, totul e subventionat de stat. Ma intreb cum va fi atunci cand vor axa preturile la realitate ... ori la irealitatea noastra?!?!? Ciudate principii edilitare, nu am vazut nici un sistem ori infrastructura menita a colecta gunoiul menajer ori de alt tip, probabil asteapta dezvoltarea unui sistem mafiot comparabil cu cel de la noi. Intre timp, clasa lor conducatoare stramba delicat din nas si spune ca „da, poporul nostru nu e prea educat ... ”
Noaptea decolam spre casa, cu gustul visator de mancare veritabila crescuta in delta si dupa o ultima ceseala fara jena in fata usii glisante, de la cetateanul izvorat din lumpenproletariatul mahalalelor din Cairo.

Attached Files



#48
valentinag

valentinag

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 558
  • Înscris: 10.08.2007
Ce periplu extraordinar! Astept si relatarile viitoarelor vacante!

#49
danagh

danagh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 20.07.2010

View Postvalentinag, on 16 octombrie 2013 - 11:34, said:

Ce periplu extraordinar! Astept si relatarile viitoarelor vacante!

... spun un secret, si eu astept sa vad daca si unde ... da' se pare ca o sa stam cuminti pana la primavara ....Posted Image

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate