Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Diesel sau benzina?

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Ar trebui sa vedem si omul ce are nevoie. Adica cati km, daca vrea masina mare sau mica, etc.

Eu unu sincer m-as gandi la diesel ca asta am si am vazut ca e clar mai rentabil dar la banii aia e riscant. Adica daca ai de mers cu o masina mica in oras, sub 10.000 km/an totusi as lua benzina...
La banii aia greu iei o masina diesel cu km reali, de pe la 6-7000 mai zici..

#20
SpidermanX

SpidermanX

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 21.03.2009
Multumesc mult pentru raspunsuri.
As dori o masina pentru naveta la servici. Asta ar insemna sa circul cu ea aproximativ 25-26 km. pe zi, dintre care 20 in afara orasului la o viteza de pana la 60 km./ h. tinand cont ca trec prin localitati.

Edited by SpidermanX, 26 May 2013 - 12:17.


#21
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Logan 1,4 sh  cipuit pentru consum mic.
La banii pe care ii ai cred ca reusesti sa-l dotezi si cu gpl tinind cont ca o masina sh trebuie verificata in service , schimbata distributia , lichid frina, placute , antigel - doar nu te increzi in vinzator "distributia e schimbata acum 300km" .
Vezi ca la gpl trebuie schimbate si bujiile .
In halul asta reusesti sa scoti un cost/km excelent mai ales ca nu doresti viteza .

Edited by hemTT, 26 May 2013 - 13:02.


#22
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

 SpidermanX, on 26 mai 2013 - 12:17, said:

Multumesc mult pentru raspunsuri.
As dori o masina pentru naveta la servici. Asta ar insemna sa circul cu ea aproximativ 25-26 km. pe zi, dintre care 20 in afara orasului la o viteza de pana la 60 km./ h. tinand cont ca trec prin localitati.
Eu fac naveta 90 km cu benzinar si n-am murit. Colegii care s-au aruncat la diesele neavand bani suficienti au cheltuit economiile din carburant pe reparatii, tractari. Ceilalti care si-au permis costul si au cumparat masini in mintile lor vad ca n-au probleme. Concluzia mea e ca bugetul dicteaza ce masina/motorizare iti iei. Daca n-ai bani, sezi bland si ia ceva usor de intretinut.

#23
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006

 sorin02a, on 25 mai 2013 - 18:49, said:

benzina daca mergi mai mult extraurban: consum apropiat de diesel si comportare buna la turatii mari
diesel daca mergi urban: consum mult mai mic decat un benzinar, comportare buna motor la turatii mici.

Eu nu as freca un diesel prin oras de la moara pan' la gara .Mai ales iarna cand nu se incalzeste motorul . La regimul asta de exploatare este cea mai sigura cale sa il faci praf.

Edited by mihai!, 27 May 2013 - 21:41.


#24
cypryan1

cypryan1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 12.02.2014
E clar , chiar vroiam sa stiu ce sa-mi aleg, la bani mei mai limitati nu cred ca o sa-mi permit daca mi se duc injectoarele atatia bani , prefer sa dau un pic mai mult la benzina decat sa ma trezesc cu probleme de astea.
Acum nustiu care e treaba nici pe benzina , de ex. mi s-a pus pata pe Dacia MCV din anii 2007-2008-2009 cam de bani aia mi-as permite ..se gasesc in jur de 3000-4000 euro cu ceva km facuti, ce sa aleg 1.5 diesel ori 1.6 benzina ???

#25
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Alea pe benzina sunt lesinate dar traiesti si asa. Ia masina care e cea mai ok in banii aia ma refer ca stare de functionare. La Logan parca motorul ala de 65 cp a fost ok ca fiabilitate.
Aia cu dusul injectoarelor e un caz care ti se poate intampla, sau nu. Paradoxal dintre toti oamenii de ii cunosc injectoare infundate nu a avut decat un prieten la un cielo pe benzina+GPL. cunosc pe unu cu logan mcv cu dci de 65 cp, a trecut de 200k km fara probleme la injectoare si turbo dar merge zilnic cate 20 km in afara localitatii minim si nu ii scoate deloc fum.

#26
floo1987

floo1987

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 12.01.2011
@geopsi: Injectoare sensibile au fost cele de la Delphi de pe motorul de 65 de cai. In realitate ele sunt decente, doar ca au nevoie de lubrifiere din motorina si sunt foarte sensibile la acest aspect. In concluzie daca au motorina ok te duc bine mersi, daca motorina nu le lubrifiaza se distrug prematur - din cauza asta unii le lauda ca pe sfantu' graal si altii nu isi vor mai cumpara Dacia nicodata si se considera tepuiti.

#27
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
mare smecherie, pui un litru de ulei 2t la fiecare plin de motorina si nu mai ai treaba cu lubrefierea !

#28
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
edit

Edited by mihai!, 21 September 2014 - 12:50.


#29
adrian153

adrian153

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 08.04.2011
Personal as alege diesel dintr-un singur motiv:
- Consum redus.Diferenta de cca 50-100 % intre consumuri.
Restul e can can si o spun din proprie experienta.In cca 3.5 ani de condus fiesta 1.4 tdci si aproape 55000 km pe langa cei 86000 facuti de fostul proprietar, in afara de revizii, placute de frana, capete de bara,bielete,cauciucuri,baterie etc si un electromotor inlocuit, deci parte electrica, nu am avut absolut nici o problema.Marea majoritate a km facuti in oras ( 75 %) restul in  afara.
Calculul cheltuielilor e simplu pentru ca pretul combustibililor este similar.
Diesel = 15000 km x 5.5 l/100 km x 5 lei/l=4125 lei
Benzina = 15000 km x 8.5 l/100 km x 5 lei/l=6375 lei
Cu diferenta de aproape 2000 lei imi permit sa schimb un set de injectoare aproape in fiecare an.Deci diesel sa fie,dar intretinut corespunzator.

#30
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017
Eu am consum mediu de 7,6 pe o masina pe benzina mai grea decat a ta (Focus) si care are si 150 CP. Vecinul cu 2.0 TDCI (tot Focus si tot de 150 CP) are consum mediu de 6,9%
Refa calculele si vezi daca se mai merita diesel :) !

#31
cypryx

cypryx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 04.03.2013
După 3 masini avute minim 3 ani fiecare: Oltcit sh Opel Vectra 17diesel  sh, Logan 15dci nou  acum conduc o Vectra 18 benzina sh plus gpl din fabrica. Mă declar categoric în favoarea benzina plus gpl. La Logan luat de nou, motorul fost bun, consum mic dar consumabile sensibil mai scumpe plus ca anual am schimbat acumulatorul, consum mediu în aprox 160k - 5,5%.a fost însă făcut praf  într un accident. Acum la Opel Vectra sh 18 benzina+gpl consum pe benzina 8,gpl 10 deci domnilor...

#32
cypryx

cypryx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 51
  • Înscris: 04.03.2013
Apropo preț gpl 2,5(media pe 60k, în 3 ani)

#33
adrian153

adrian153

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 08.04.2011

 Ford4, on 11 februarie 2018 - 00:39, said:

Eu am consum mediu de 7,6 pe o masina pe benzina mai grea decat a ta (Focus) si care are si 150 CP. Vecinul cu 2.0 TDCI (tot Focus si tot de 150 CP) are consum mediu de 6,9%
Refa calculele si vezi daca se mai merita diesel :) !
7.6 poate in afara orasului.Dar sunt sigur ca nu sunt motoare de aceleasi capacitati cilindrice ( 2000 cmc).Pentru ca la 2000 cmc benzina sigur nu aveai 7.6 consum.

Edited by adrian153, 16 February 2018 - 22:35.


#34
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017
In afara orasului am consum de 6%si chiar sub in functie de situatie. Am avut si 7,6 in concediu prin grecia la viteze de 140 km/h si masina incarcata cu 4 persoane si plina de bagaje (si e sedan deci incape ceva). Motorul este de 1,5 dar are are tot aceeasi putere ca un diesel de 2.0 (150 CP) de aia am facut acea comparatie. Consumurile mari le am doar iarna in oras pe distante scurte (2-3 km) cand merg cu motorul rece, dar acele situatii sunt rare si de aceea consumul mediu nu a sarit de 7,6%.
Uite si pe spritmonitor, consumul mediu la acest tip de masina este de 7,54%

https://www.spritmon...g=1&powerunit=2

#35
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Pe Munchen-Parndorf am avut 7.6, vit. medie 130.7km/h, 3.0d bi-turbo, 1.8t, jante 19 si anvelope rft.

Ideal ar fi sa se compare masini din ac. generatie.

Avem coleg de forum cu new Q7 3.0tdi 272cp, are mixtul 9.4 pe 3600km. Avem coleg cu A4 2.0tdi 190cp quattro are 6.2 pe 10600km.

#36
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,150
  • Înscris: 13.11.2017
Pai si eu am facut comparatie intre doua Focus-uri.
Nu am idee la Q7 dar spre exemplu, te-ai gandit ca un 2.0 turbo pe benzina scoate cam aceeasi putere cu un 3.0 TDI, iar masina fiind mai usoara se pot scoate consumuri apropiate ? De aceea si la Focus comparate de mine la aceeasi putere consumurile sunt foarte apropiate. Focus cu 2.0 TDCI e ca si cum ai avea inca o persoana, doua in masina in comparatie cu a mea care este doar 1,5 ca cilindree

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate