Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Fiabilitate motor 1.8 tsi 160cp
Last Updated: Apr 30 2019 08:54, Started by
Rene1984
, May 23 2013 13:09
·
0
#1
Posted 23 May 2013 - 13:09
Deschid acest topic pentru a discuta despre fiabilitatea unui motor din banca de organe VAG, mai exact motorul 1.8 tsi, de 160cp, 250 Nm (între 1500 și 4500 rpm), cu distribuție pe lanț.
Am fost inspirat în deschiderea subiectului de tot mai numeroasele lucruri negative pe care le-am citit despre 1.2 tsi-uri (de 85cp sau 105) sau văzând că la 1.4 tsi s-a trecut de la distribuția pe lanț la cea a curelei dințate. Menționez de asemenea că am motorul de 1.8 Tsi pe o Skoda Yeti, din 2011. Până acum, într-un an și jumătate și după 14 000 de kilometri, nu am avut nicio problemă, dar date fiind tot mai numeroasele probleme recente cu TSI-uri de cilindree mai mică, aș vrea să știu și eu de ce dificultăți m-aș putea lovi. Mulțumesc. |
#2
Posted 23 May 2013 - 14:51
Nu cred ca este o regula ca la un anumit numar de km sa se duca ceva la un motor.
Depinde foarte mult cat il fortezi. Daca mergi frumos si faci schimburile de ulei cand trebuie, nu ar trebui sa fie probleme. |
#3
Posted 23 May 2013 - 15:14
De cele mici stiam ca au probleme.
Sincer sa fiu, ma si asteptam - sa "storci" 100 CP dintr-o ascutitoare ... se simte pe undeva ! De cel cel 1.8 nu am auzit nimic de rau. De altfel, asta-i un motor "normal" - 1.8 l si o turbina = 160 CP nu-i ceva prea fortat. De altfel, in grupul VAG exista de ceva vreme motoare 1.8 T (turbo), deci nu-i o chestie noua si netestata. Ca atare, in mod normal nu ai de ce sa-ti faci griji - revizii efectuate la timp, ulei bun si ... talpa ! PS: 14.000 km intr-un an jumate ??? Adica doar 10.000 km/an ? Scuze, dar mi se pare extrem de putin ! In ritmul asta, nu motorul o sa-ti faca probleme ! |
#4
Posted 23 May 2013 - 15:53
Mulţumesc pentru răspunsuri. M-am mai liniştit. Într-adevăr, nici eu nu auzisem de probleme la 1.8, dar la cât de mult s-au vorbit de rău tsi-urile în ultima vreme, am zis totuşi să întreb.
Cât despre km - am cumpărat maşina în septembrie 2011, până la revizia de un an, în septembrie 2012, am făcut 10 000km fix. Din septembrie până acum am făcut 4 000. Cum vine vara însă, mă aştept să mai fac vreo 6 000 până la revizia de doi ani. Cu maşina merg doar în weekend, în afara Bucureştiului. Prin Bucureşti circul aproape exclusiv cu metroul, pentru că ajung mult mai repede şi cu bani mult mai puţini, iar în weekenduri ieşim numai cu cortul pe munte, sau la Constanţa, la părinţii mei. Mie dimpotrivă, mi s-a părut că am făcut mulţi km, 10 000. În cercul meu de cunoscuţi, părinţi, unchi, veri, prieteni, nu cunosc pe nimeni să mă întreacă, majoritatea parcurg cel mult 8 000. Mi-a mai venit inima la loc, credeam că exagerez eu prea mult, tocând săptămânal benzină pentru ieşiri de weekend pe munte. |
#5
Posted 23 May 2013 - 23:33
am 25 mii pe an si tot zic ca nu e o cifra mare.
Motorul 1.8tsi e foarte fiabil si in ritmul in care mergi tu probleme o sa ai in alta parte ,numai la motor nu.... |
#6
Posted 27 May 2013 - 13:17
1.8 tsi parca avea ceva probleme cu consumul de ulei, verifica si forumul monomarca.
|
#7
Posted 27 May 2013 - 13:42
Evita pe cat posibil pornirile greoaie ale motorului. In primul rand bujii schimbate la timp, baterie buna si benzina buna.
Il omoara mai repede decat orice altceva. E valabil la orice motor pe benzina cu injectie directa. Si nu vb ca va tine doar 200k de km in loc de nu stiu cat. Plus softul de management la zi. Multe motoare cu injectie directa n-au prins suta de mii de km din cauza asta, inclusiv de la VAG. Problema este ca jetul de benzina fiind injectat direct in cilindru spala pelicula de ulei daca nu ia foc. Asta poate fi si unul dintre motivele consumului de ulei dar nu singurul sau cel principal. |
#8
Posted 27 May 2013 - 13:45
La revizia precedentă, la 10 000km, nu consumase ulei absolut deloc.
Mulţumesc de sfaturi undecoverbrother. Cât despre benzină, de obicei pun EVO de la Mol, sau efix de 98 de la Rompetrol (vechea Alto 101), rareori Petrom Top 99. |
#9
Posted 27 May 2013 - 13:48
Din pacate exista si un cerc vicios. GDIurile produc o cantitate de stul de mare de particule care se depun peste tot, inclusiv supape, turbina sau bujii, bujii care nu vor fc bine, pornire greoaie, ungere deficitara, uzura rapida pe acel cilindru.
Alta particularitate este'ca arderea nu e mai curata la turatii mari ci mai murdara, cantitatea de particule crescand. |
#10
Posted 27 May 2013 - 14:36
Păi şi, concret, cum ar trebui exploatate cel mai bine astfel de motoare? La ce interval să schimb bujiile? Să cer asta chiar dacă cei de la service nu se sesizează? De asemenea, nu mi-e clar ce înseamnă acel update de soft, unde, când şi cum se face.
Eu în general ţin motorul pe la 2000 rpm, deşi indicatorul pentru schimbarea treptelor încurajează treptele superioare încă de la 1600 rpm. Ca stil, nu prea forjez maşina, merg relaxat, cu cât mai puţine frânări şi accelerări, cu 60km la oră în localităţi, 90 în afară, 100-110 pe autostradă. |
|
#11
Posted 27 May 2013 - 21:28
Verifici odata de soft ai si la revizie intrebi daca s-a mai revizuit ceva.
Legat de turatie vb de mers constant mult timp peste 4000 de ture, nu juma de ora. La doua revizii sa scoata o bujie si sa vada cum se prezinta, daca are depuneri sau ceva. Sa le ia la rand. Eventual daca ai probleme cu pornirea si invarte prea mult. |
#12
Posted 03 June 2013 - 10:50
Consumul de ulei este prezent si la 2.0 tsi? Ma gandeam sa trec la a4/a5 cu 1.8 sau 2.0 tsi, insa din toate partile aud numai lucruri proaste despre ele.
La mine masina vede des zona rosie a turometrului, si pe serpentine/dealuri rar sta sub 4000rpm. Toate masinile mele (benzina, aspirat, injectie clasica) la 100-120k aveau motoarele ca noi. Mai mult, dupa un drum extra urban in regimul normal de forja, imi scade consumul urban cu ~0,5l. Sa inteleg ca daca trec pe injectie directa imi va ceda motorul? |
#13
Posted 03 June 2013 - 11:02
1.8T cu injectie indirecta este ceva mai fiabil (al meu are 230.000+ si compresia este ca atunci cand a iesit pe poarta fabricii, ulei mananca < 100 ml intre schimburi), dar nici TSI-urile nu-s de aruncat. Trebuie sa ai grija sa ii dai ce ii trebuie si sa nu ignori pornirile grele, dupa cum spunea si undercover mai sus.
Personal nu as lua masina cu injectie directa daca as fi genul care se duce la service doar cand se face numarul de km pentru revizie. |
#14
Posted 03 June 2013 - 11:38
Ma gandeam la ceva sh dupa 2010, deci n-as avea de unde sa stiu daca s-a avut sau nu grija.
Daca n-ai lua cu injectie directa, atunci cu ce ai lua? Dupa 2010 cam toate masinile de clasa D pe benzina au injectie directa. Reviziile le fac cam la 12-13k km, in rest schimb orice da semne de uzura. Unii zic ca arderea de ulei la tsi-urile astea se datoreaza mersului subturat care duce la depuneri pe inelele pistoanelor, altii zic ca mersul turat le uzeaza si mai rau, si duce la consumuri si mai mari de ulei ) |
#15
Posted 03 June 2013 - 11:58
as cauta una cu motorul cu injectie indirecta, turbo, benzina, sau diesel de aceiasi putere.
Mersul subturat dauneaza oricarei masini. In mai mica masura aspiratelor, in mai mare masura celor supraalimentate. Mersul prea turat cu o benzina proasta si bujii inadecvate duce la uzura prematura a segmentilor. Acum nu te gandi ca asta se traduce prin injumatatirea duratei de exploatare, dar se pierd acolo cateva zeci de mii se km. |
|
#16
Posted 03 June 2013 - 12:36
"as cauta una cu motorul cu injectie indirecta, turbo, benzina, sau diesel de aceiasi putere." - cum ar fi care? Diesel nu-mi place. In afara de motorul t5 de la Volvo ce mai e cu injectie indirecta dupa 2010?
Daca iau una la 40-60k tot ce ma intereseaza e sa pot sa merg cu ea in acelasi stil, sa reziste pana la 120-130k, si sa nu fiu nevoit sa completez uleiul intre schimburi. Degeaba ar rezista motorul pana la 900000000 de km, ca in timpul ala oricum restul pieselor trebuiesc schimbate de 10 ori. Edited by walking^human, 03 June 2013 - 12:37. |
#17
Posted 03 June 2013 - 12:45
la diesel nu e problema, ca motorina se autoaprinde.
130.000 km rezista cam orice motor, mai ales cele pe benzina (mai putin cel de smart si 1.5dci de la renault). |
#18
Posted 03 June 2013 - 13:06
Ce ziceam mai sus e risc, nu regula.
Opel 1.6 180 e cu inj clasica. Parca si cele de 2.0 200+ cai. Fiat 1.4 120 si 150. Reno 1.4 130 si 2.0 170. Oricum se poate face un test de comresie f usor, ocazie cu care se vad si bujiile. Intr-un fel GDI-urile sunt mai sincere, vezi mai usor cum s-a mers cu ele chiar numai dupa bujii. Asta pana apare 'kitul samsarului amator'. Un flacon de marmelada, 4 bujii ieftine si un burete cu silicon. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users