Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Motor trifazic

- - - - -
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#19
anonim_anonimus

anonim_anonimus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 23.01.2013
pai se poate lega si monofazic la contactor motorul am mai fazut la cineva chestia asta dar a decedat din pacate dar infine imi puteti face o schita sau ceva explicatie?

#20
evatryme

evatryme

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 870
  • Înscris: 31.08.2012

View Postanonim_anonimus, on 17 mai 2013 - 13:19, said:

pai se poate lega si monofazic la contactor motorul


pai daca ai vazut motor de 15 kw legat la o faza
nu ai vazut si ce i s-a intamplat 'legatorului"??
uitem tot tu spui ce se intampla...

Quote

am mai fazut la cineva chestia asta dar a decedat din pacate dar infine imi puteti face o schita sau ceva explicatie?

vrei sa decedezi si tu?

ca sa nu mai vorbim ca e imposibila legarea la acei curenti, tu ai disponibili 15 kw monofazat in locatia ta?
si daca nu duce motorul polizorul respectiv? la asta te-ai gandit?

in fine, lasand gluma.
desi esti lenes si nu meriti (puteai cauta si tu pe google)

https://www.google.r...iw=1024&bih=610

Edited by evatryme, 17 May 2013 - 13:47.


#21
Hamnibal

Hamnibal

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 19.06.2012
Motorul trifazic, in functie putere, de turatie (numar de poli) si de bobinaj, se poate porni si fara contator, doar cu a simplacheie de comanda. Amănunte despre acet mod si mai multescheme de conexiuni de pornire am vazut ca sunt prezentate aici

http://mesterucasei....e-in-monofazat/

#22
freddy_master

freddy_master

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 13.12.2008
Buna Ziua .Am nevoie de idei si de ajutor si anume .Am o elicie ce sufla aer pe un  radiator de autobuz .Acum acea  elicie am pus o fulie pentru curea .deci transmisia intre elicie si motor este cu o curea cealalta fulie de la motor este putin mai mica ca si cealalta de la elicie ,motorul era de 1KW 380 V trifazic ,totul este folosit pentru o camera de vopsire .Motorul a fost folosit la tensiunea 380V trifazic dar pleca prea brusc si patina cureaua ,in final pornea ,cineva a legat motorul la 220v ~ nu stiu exact daca cu condensator dar a zis ca legandul asa nu va mai panita si nu va mai pornii brusc .a mers el cat de cat mai panita , mai pornea ..in final sa ars...oricum toate sunt poveste acum ...
Acum vreau sa fac asa:...motorul  va fi comandat daca e nevoie sau cumparat  ,Alimentarea motorului sa fie la 380 V ~ trifazic sau ma rog in functie de cum se poate  ,chestia este ca finalul conteaza  ca elicia sa se invarta cu trei turatii , mica pentru uscare treptata , medie pentru aerisirea camerei si cea mare pentru aspirarea volumului de aer atunci cand se vopseste ...asta este o varianta  ...alta varianta este ca azi am achitionat un motor la un pret acceptabil macar ceva provizoriu dar este la 220 V ~ de 1.5 KW are o singura turatie de 3000r/m  are 2 condensatori inca nu am reusit sa-l montez incerc azi sa-l montez .Intrebare :Cum pot sa-i fac 3 turatii sau sa-l leg pentru a obtine 3 turatii ? Astept idei , solutii .Multumesc ...revin si cu detalii nici o problema ...putin mai tarziu am sa si fotografiez motorul ce l-am achizitionat azi ...

#23
nico123

nico123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,380
  • Înscris: 03.02.2009
Sunt deja facute o groaza de tipuri de variatoare de turatie pentru motoare mono si trifazice.

https://www.google.r...w&start=20&sa=N

Daca solutia electrica ti se pare complicata incearca o solutie mecanica. Poti sa folosesti o cutie de viteze de Dacia1300 la care blochezi o iesire de planetara si folosesti cealalta iesire si pe axul principal al cutiei, unde ar fi fost ambreiajul,  ai monta elicea.
Bafta!

#24
freddy_master

freddy_master

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 13.12.2008

View Postnico123, on 19 iulie 2014 - 15:43, said:

Sunt deja facute o groaza de tipuri de variatoare de turatie pentru motoare mono si trifazice.

https://www.google.r...w&start=20&sa=N

Daca solutia electrica ti se pare complicata incearca o solutie mecanica. Poti sa folosesti o cutie de viteze de Dacia1300 la care blochezi o iesire de planetara si folosesti cealalta iesire si pe axul principal al cutiei, unde ar fi fost ambreiajul,  ai monta elicea.
Bafta!

Multumesc ,am sa studiez amandoua solutii ...am sa revin ...

#25
mettre

mettre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,452
  • Înscris: 12.08.2014
Vreau sa transform motorul asta din trifazic in mono credeti ca merge?

Attached Files


Edited by mettre, 15 February 2015 - 20:48.


#26
flomar60

flomar60

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 334
  • Înscris: 13.10.2013
D a , in teorie merge...In practica vei avea ceva probleme ...
- motorul este construit pt. frecventa retelei de 60Hz , cum la noi este de 50Hz , va scadea randamentul si se va incinge ceva mai mult ...
- daca pastrezi legatura in stea si faci modificarea pt. monofazat la 220V cu condensatori , puterea disponibila va fi undeva la 900W...
- daca faci legatura in triunghi puterea va fi undeva la 1,4...1,5 kW....
Una peste alta este ceva mai prost decat unul autohton echivalent ca putere dar bobinat pt. 50Hz...dar , va functiona !

#27
mettre

mettre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,452
  • Înscris: 12.08.2014
Ma interesa sa il fac pt circular.....dar nu ma pricep la cat costa condensatorii etc....

#28
flomar60

flomar60

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 334
  • Înscris: 13.10.2013
Uite , aici , ceva care sa te ajute...http://www.emil.matei.ro/motor1.php

#29
mettre

mettre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,452
  • Înscris: 12.08.2014
Merci mult flor...... Eu doresc de la colegii de forum sa-mi recomande un electrician in bucuresti....

#30
freddy_master

freddy_master

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 13.12.2008
Revin .care ar fi cea mai ideala solutie pentru alimentarea unui motor trifazic de 1.5 KW .Trebuie sa-l alimentez in asa fel incat sa nu porneasca la turatie mare .dar pe parcurs poate fi la turatie maxima .transmisia intre ax si fulie este pe curea , a fost montat un motor de 220Vca dar cam dupa 30 de functionari sa ars dar sa si distrus multe curele.Motorul trifazic este legat in conexiunea stea dar porneste  la turatie destul de mare cea  ce  duce la distrugerea curelei de transmisie.Am vazut scheme de alimentare cu rezistente de delimitare sau autotransformatoare si ceva scheme si chiar echipamente ,legat de variatoare de turatie .Prea multe detalii nu stiu despre motor am sa incerc mai dupa amiaza sa postez niste poze cu acel motor trifazic ,mentionez ca nu are placa de inscriptionare cu detalii motor .stiu doar ca are 1.5 KW.si are 6 fire in cutia de borne.

Edited by freddy_master, 28 March 2015 - 12:44.


#31
freddy_master

freddy_master

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 13.12.2008
Pentru acest tip de motor cu schema alaturata   ce tip de rezistente si valori mi-ar trebui,si de unde le-asi putea procura ? Sau mai ieftin ar fi cu un variator de turatie ?

[ http://www.preferatele.com/files/tehnica/307_poze/image010.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by freddy_master, 28 March 2015 - 13:12.


#32
em2006

em2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 10.02.2007
Turația mașinii de inducție se modifică prin modificarea alunecării sale sau prin modificarea turației câmpului magnetic învârtitor. Alunecarea se poate modifica din tensiunea de alimentare și din rezistența înfășurării rotorice. Am citat un text de pe wikipedia.

Motorul din schema postata e o mașina de inducție, e motor asincron trifazat si are rotorul bobinat, accesibil prin 3 inele cu perii. Astfel de motoare mai gasesti la podurile rulante, la care gasesti si rezistoarele de care intrebi, sunt din sarma CrNi.
Sunt motoare de puteri mari.

#33
freddy_master

freddy_master

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 13.12.2008
Acesta este Motorul Trifazic .[ https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t34.0-12/11096838_768988543215653_316972506_n.jpg?oh=94347bea4676774f60a2cace4417ebac&oe=5519039D&__gda__=1427675503_ff03dfc646e90c69395e8e13942761bf - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/11084503_768988596548981_761039846_n.jpg?oh=5c6c0a429236809b8d5b6c89ed52ef32&oe=5518A949&__gda__=1427698068_85bc603df3433430fd01644645420168 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/11084339_768988659882308_1672712299_n.jpg?oh=8dc5abea5bc07eacdf9c1af6bd43918f&oe=5518E11E&__gda__=1427680206_934450b5d70c170de48a5c937c66d52c - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/11106487_768988749882299_2025903257_n.jpg?oh=d830b406346c2abf4c787948c13f749c&oe=5518AC0A&__gda__=1427678298_b941da8c188871f39292063b9ecb75d8 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t34.0-12/11079062_768988506548990_1175485472_n.jpg?oh=b36f7db5f962349e3d347e68eb0f1cba&oe=5518C008&__gda__=1427675067_0b9a7030da947012e81cf8ef836c5200 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#34
freddy_master

freddy_master

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 13.12.2008
Pentru acest tip de motor cu schema alaturata   ce tip de rezistente si valori mi-ar trebui,si de unde le-asi putea procura ? Sau mai ieftin ar fi cu un variator de turatie ?


.

#35
em2006

em2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 10.02.2007
Cred ca n-ai inteles diferenta intre cele 2 tipuri de motoare, credeam ca postul meu a fost destul de explicit.
Ziceam acolo de rezistoarele inseriate cu infasurarile rotorice. Motorul tau are, din constructie, barele rotorului scurtcircuitate, (e ca o cusca de veverita, de aici i se trage si numele sub care e mai cunoscut). Unde sa mai inseriezi rezistoare?

Cand ai luat schema (unde ai gasit-o?) n-ai citit si textul sa vezi la ce fel de motor se refera.
Cand mai vezi scheme in care motorul e reprezentat prin 2 cercuri concentrice, ca aici, sa stii ca e vorba de motor cu inele (rotor bobinat), acesta e semnul conventional pt motorul in discutie.

Schemele in care se potriveste motorul tau folosesc pt semnul conventional al acestuia un singur cerc, sigur, daca provin din publicatii serioase, care respecta standardele, nu din rahaturi imprastiate pe net de urechisti.

#36
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Convertizor de frecventa. Asta este solutia generala prin care se realizeaza softstarturi,regimuri variabile de turatie si tot ce tine de comanda precisa a unui motor asincron trifazat cu rotor in scurtcircuit(colivie).
LE. Sunt si convertizoare de frecventa de la Monofazat la Trifazat exact cum iti trebuie tie:  http://www.powtran.r...-frecventa.html
Adaptare la monofazat cu, condensatoare de defazare si alte prostii e frectie la picior de lemn.Randamentul lu' peste(consumi curent inutil si incarci firava instalatie monofazica aiurea) ca sa nu scoti nici jumate din puterea acelui motor si sa mearga si in regim de lucru aiurea.
Solutii sunt: Motor monofazic,Bransament Trifazic si/sau convertizor de frecventa daca se doreste softstart si controlul turatiei.

Edited by geo123, 31 March 2015 - 07:57.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate