Profeții
#91
Posted 14 January 2015 - 23:18
#92
Posted 15 January 2015 - 10:25
madhukar, on 01 iulie 2014 - 14:40, said:
Prima profeție pe care creștinii o prezintă despre Mesia este 1.Facerea 49,10: Unii vor să treacă cu vederea acest detaliu în dorința lor de a găsi o dovadă pentru Mesia. E ca si cum ma apuc eu sa cometez de vede, vedete sau orice alte prostii de acest gen. |
#93
Posted 15 January 2015 - 13:59
zexelica, on 15 ianuarie 2015 - 10:25, said:
Stimabile, vad ca nu le ai deloc si nu inteleg de ce te ocupi cu chestii crestine cand habar n-ai. In primul rand trebuie sa mergi la textul aramaic (VT) sau koine (NT) nu la cel german sau englez. E ca si cum ma apuc eu sa cometez de vede, vedete sau orice alte prostii de acest gen. "Nu va lipsi sceptru din Iuda, nici toiag de cârmuitor din coapsele sale, până ce va veni împăciuitorul, Căruia se vor supune popoarele." Și iată traducerea cuvânt cu cuvânt din ebraică în engleză: Facerea 49,10 Not shall withdraw scepter from Judah and statute maker (‘s staff) from between feet of him until that he shall come Shiloh Shiloh and to him expectation of people Vezi versiunea ebraică cu traducerea engleză: http://www.scripture...OTpdf/gen49.pdf 1. Shiloh înseamnă erou, nu împăciuitor 2. iqeth - înseamnă cel așteptat nu cel ce supune. 3. omim - înseamnă oameni nu popoare, adică oamenii lui Isra-El ce așteptau un Erou, ce urma să le cucerească țara promisă de clerici Facerea 49,1 And he is calling Jacob to sons of him and his is saying be gathered you and I shall tell to you which he shall meet you in hereafter of the days Vezi versiunea ebraică cu traducerea engleză: http://www.scripture...OTpdf/gen49.pdf Și Iacov îi chemă pe fii săi și spuse: "Aduna-ți-vă Că vreau să vă anunț ce vi se va întâmpla (vouă) în timpurile ce vor urma." Creștinismul se bazează tocmai pe astfel de interpretări ale textelor evreiești, conform doctrinelor inventate de diferite secte agnostice creștine ale primelor secole. Vezi: http://forum.softped...8#entry15485832 Edited by madhukar, 15 January 2015 - 14:01. |
#94
Posted 30 October 2015 - 16:14
madhukar, on 15 ianuarie 2015 - 13:59, said:
1. Shiloh înseamnă erou, nu împăciuitor 3. omim - înseamnă oameni nu popoare, adică oamenii lui Isra-El ce așteptau un Erou, ce urma să le cucerească țara promisă de clerici https://en.wikipedia...loh_(given_name) 3Diferenta amyim (omim)-goyim a inceput sa fie facuta doar odata cu dictarea Legii pe Sinai. |
#95
Posted 29 October 2016 - 16:42
zexelica, on 14 octombrie 2016 - 09:27, said:
Stimabile, vad ca tot esti tu expert in ebraica. Vreau sa vad daca stii ce inseamna acest cuvant DIN SCRIPTURA si cum se traduce corect. שָׁבֻעִ֨ים Însã e important sã știi și istorie nu numai lozincile creștine și iatã de ce: Autorul lui "Daniel" în 9:2 preia așa zisa profeție a lui Ieremia 25:11, copiind astfel un fals, pretinzând cã ar fi înțeles din cãrți numãrul de ani din ... cuvântul lui Iehova (zeul pe care evreii l-au proclamat cã ar fi fost cel ce i-a ales ca neam al lui) cãtre "profetul" Ierremia, prin care el va face 70 de ani de pãrãsire (a țãrii de cãtre evrei): Ieremia 25:11 (inteliniara online) and she becomes all of the land the this to desertion to desolation and they serve the nations the these king of Babylon seventy years iar toatã țara va deveni un pustiu și o devastare iar ei vor servi neamurile acestui rege al Babilonului timp de 70 de ani Ieremia (25:11) chipurile ar fi profetizat cã evreii vor sta în captivitatea babilonianã 70 de ani . Dar aceastã profeție este un fals, cãci captivitatea a durat circa 49/48 (587/586 - 538 = 49/48) de ani. Dovada: Captivitatea a început odatã cu 587/586 înainte de numãrãtoare creștinã, și s-a terminat odatã cu cãderea Babilonului în 539 î.n.c. Conform datelor istorice, dupã bãtãlia de la Carchemish din 605 î.n.c. regele babilonian Nabucodonosor a asediat Ierusalimul și i-a impus regelui Jehoiakim sã plãteascã tribut. Jehoiakim a refuzat sã plãteascã tribut în cel de-al 4-lea an al lui Nabucodonosor ceea ce a dus la o altã asediere a Ierusalimului în cel de-al 7-lea an al lui Nabucodonosor, culminând cu moartea lui Jehoiakim și exilarea ulterioarã a regelui Jeconiah, a curții sale și a multor altora în 597 î.n.c. Deportarea evreilor a început în cel de-al 23 an al lui Nabucodonosor circa 587/586 î.n.c. iar aceștia au fost eliberați din captivitate odatã cu cãderea Babilonului în 539 î.n.c., când regele Persan Cirus Cel Mare le-a permis evreilor sã se întoarcã în Iudeea. https://en.wikipedia...onian_captivity Unii considerã exilarea regelui Jehoiakim și a curții sale în 597 î.n.c ca începutul trimiterii în robie a evreilor, dar nici în acest caz nu se poate ajunge decât la maximum 58 (597-539 = 58) de ani de robie babilonianã Falsul inițial: Ieremia 25:11 (inteliniara online) and she becomes all of the land the this to desertion to desolation and they serve the nations the these king of Babylon seventy years iar toatã țara va deveni un pustiu și o devastare iar ei vor servi neamurile acestui rege al Babilonului timp de 70 de ani http://www.scripture...OTpdf/jer25.pdf Falsul a fost preluat în în Daniel 9:2. |
#96
Posted 15 May 2019 - 20:02
Isus profetizat ca sluga lui "Dumnezeu" în Isaia 53
Isaia 53 5 Dar El fusese străpuns pentru păcatele noastre şi zdrobit pentru fărădelegile noastre. El a fost pedepsit pentru mântuirea noastră şi prin rănile Lui noi toţi ne-am vindecat. 10 Dar a fost voia Domnului să-L zdrobească prin suferinţă. Şi fiindcă Şi-a dat viaţa ca jertfă pentru păcat, va vedea pe urmaşii Săi, îşi va lungi viaţa şi lucrul Domnului în mâna Lui va propăşi. 11 Scăpat de chinurile sufletului Său, va vedea rodul ostenelilor Sale şi de mulţumire Se va sătura. Prin suferinţele Lui, Dreptul, Sluga Mea,... Explicații 1. Isaia 53 vorbește despre viața unui om milos, care datorită păcatelor altora, pe care le luase asupra sa, era foarte urât, plin de dureri și boli, ceea ce de fapt nu este cazul lui Isus, vezi Isaia 53 2 … nu avea nici chip, nici frumuseţe, ca să ne uităm la El, şi nici o înfăţişare, ca să ne fie drag. 3... om plin de dureri și boli, unul înaintea căruia să-ţi acoperi faţa; dispreţuit şi nebăgat în seamă 2. Evreii și-au fabricat culegerea lor de texte sacre pentru ei, vezi de exemplu Zeii în Canaan - Ugarit oraș stat Moise o invenție literară Cronicele, Samuel și Regi Deuteronom 32:1-9 și de aceea autorul lui Isaia 53 se referea în realitate la starea poporului evreu când se referea la „sluga lui Dumnezeu”, vezi Outreach Judaism: "În ciuda unor obiecții puternice din partea apologeților conservatori creștini, interpretarea rabinică predominantă a lui Isaia 53 atribuie rolul "slugii" națiunii Israelului care a suferit, în tăcere, suferințe de neimaginat în mâinile opresorilor. Vorbitorii din acest capitol 53 sunt regii uimiți ai națiunilor, care vor da mărturie despre epoca mesianică și despre revendicarea finală a poporului evreu în urma exilului lor lung și amar. "Cine ar fi crezut în raportul nostru?" "Liderii mondiali surprinși și contrariați se întreabă cu voce tare, cu o uimire profundă.(53: 1)." Revendicarea de mult uzată, înaintată frecvent de apologeții creștini este că comentatorul evreu Rashi (1040 - 1105 numărătoarea creștină), ar fi fost primul care a identificat sluga suferindă din Isaia 53 cu națiunea lui Israel, este inexactă și înșelătoare. De fapt, Origen, un părinte bisericesc proeminent și influent, a recunoscut în anul 248 NC - opt secole înainte de nașterea lui Rashi - că în vremea lui consensul evreilor era că Isaia 53 " făcea referire la întregul popor evreu, privit ca un singur individ și ca fiind într-o stare de dispersie și suferință, pentru ca mulți prozeliți să poată fi câștigați, datorită dispersării evreilor printre numeroasele națiuni păgâne. 3. Al treilea motiv pentru care Isaia 53 nu se referă la Isus, desi se poate să fi fost folosit ca inspirație de către creștini începând cu cea de-a doua jumătate a secolului al doilea pentru a crea o moarte mitologică pentru Isus, care așa cum afirmă Talmudul, ar fi fost spânzurat pentru că a practicat vrăjitoria, și a ademenit Israelul la apostazie, vezi Isus în Talmud. Se pare că având legături sus puse, Isus a încercat să devină chiar rege al Israelului, și acestea au făcut și ca judecarea sa să fie foarte dificilă. De fapt el trebuie să fi pus să i se fabrice Arbori genealogici care să dovedeacă faptul că tatăl său Iosif se trăgea din regele David, și ca urmare și el însuși ar fi fost de neam regal, lucru care să-l ajută să fie uns ca rege al Israelului și astfel să devină un Mesia (rege uns), ceea ce nu s-a întâmplat și totuși acea denumire de viitor rege uns (Messia/ Christos) a rămas și i s-au inventat alte înțelesuri. Mult mai târziu statutul său de urmaș al lui David și fiu al lui Iosif a fost schimbat în acela de fiu al lui „Dumnezeu“ prin inventarea poveștii cu „duhul sfänt“, vezi Lipsa de sens a arborilor genealogici Arborii genealogici și reacția evreilor Isus prezentat inițial ca având origine umană Outreach Judaism: Despite strong objections from conservative Christian apologists, the prevailing rabbinic interpretation of Isaiah 53 ascribes the "servant" to the nation of Israel who silently endured unimaginable suffering at the hands of its gentile oppressors. The speakers, in this most-debated chapter, are the stunned kings of nations who will bear witness to the messianic age and the final vindication of the Jewish people following their long and bitter exile. "Who would have believed our report?," the astonished and contrite world leaders wonder aloud in dazed bewilderment (53:1).The well-worn claim frequently advanced by Christian apologists who argue that the noted Jewish commentator, Rashi (1040 CE - 1105 CE), was the first to identify the suffering servant of Isaiah 53 with the nation of Israel is inaccurate and misleading. In fact, Origen, a prominent and influential church father, conceded in the year 248 CE - eight centuries before Rashi was born - that the consensus among the Jews in his time was that Isaiah 53 "bore reference to the whole [Jewish] people, regarded as one individual, and as being in a state of dispersion and suffering, in order that many proselytes might be gained, on account of the dispersion of the Jews among numerous heathen nations." Edited by madhukar, 15 May 2019 - 20:07. |
#97
Posted 19 May 2019 - 18:45
Profeții - Ieremia 7:11
Isus și Curățirea Templului Ieremia 7:11 " Templul acesta, asupra căruia s-a chemat numele Meu, n-a ajuns el oare, în ochii voştri peşteră de tâlhari? Iată, Eu am văzut aceasta, zice Jehova." Conform cu „după Matei“ 21:13 Isus ar fi citat Ieremia 7:11 "Isus le spuse: Scris este: "Casa Mea, casă de rugăciune se va chema, iar voi o faceţi peşteră de tâlhari!" Ieremia 7:11 nu este o profeție a celebrei "Curățiri a Templului" pentru că: 1. În afara cuvintelor „peşteră de tâlhari“ restul este invenția celor ce au scris și au modificat evanghelia „după Matei". 2. Ieremia 7:11 nu vorbește despre o viitoare "Curățire a Templului" și nici despre un Christos sau Isus ce va face într-un viitor o astfel de acțiune, ci este o critică la activităților evreilor din timpul lui Ieremia, și nu este vorba despre „Domnul“ ci despre zeul Iehova, care dintre mulții fii ai zeului patriarh El i-ar fi primit pe evrei ca popor în grija sa; și evreii nu sunt poporul Domnului, așa cum este în mod fals tradus in Biblia creștinilor și despre poporul lui Iehova, vezi Credo Nicene și Deuteronom 32:1-9 Zeii în Canaan - Ugarit oraș stat Muntele sfânt Faptul că Ieremia 7 nu este o profeție se poate de asemenea vedea încă de la început: 7:2-4 "Ascultaţi cuvântul lui Iehova, toţi bărbaţii lui Iuda, care intraţi pe această poartă ca să vă închinaţi lui Iehova! Aşa zice Iehova Savaot, zeul lui Israel: Îndreptaţi-vă căile şi faptele voastre şi vă voi lăsa să trăiţi în locul acesta! Nu vă încredeţi în cuvintele mincinoase care zic: "Acesta este templul lui Iehova, …". Vezi și Christos - Solomon - 1.Cronici 17:11-14 Isus și Christos Edited by madhukar, 19 May 2019 - 18:47. |
#98
Posted 14 June 2019 - 19:29
Profeții - Miheia 5:1-2
Betleem "Locul de naștere" al lui Isus Miheia a „prevăzut“ raidurile de neoprit ale puterii asiriene, care au distrus Samaria în anul 722 și Ierusalimul în anul 701 (1:6-7; 3:12) iar "profeția" sa din Kapitolul 5 este îndreptată împotriva puterii asiriene (vezi Miheia 5:5-6) neavând legătura cu prezicerea lui Isus, care nu a avut nimic de-a face cu lupta împotriva asirienilor. În al doilea rând în Miheia 5 este vorba despre un Conducător al Izraelului, nu despre „Domnul popoarelor” cum a fost prezenta Isus în final. În al treilea rând acest Conducător al Izraelului care îl va preamări pe Zeul evreilor - Iehova, vezi Deuteronom 32:1-9 nu pe „Zeul” (Popoarelor), inventat de creștini, va pustii țara asirienilor (vezi Miheia 5:5-6) și țara Nimrod. Nici aceasta nu este o referire la Isus, care ar trebui conform creștinilor să lupte cu Satan „înșelătorul“, vezi realitatea despre „Satan“ în Satan în Biblie, Vezi Originalul în ebraică - Miheia 5: 1. Acum adună trupele, o fică a trupelor; aceasta (putera asiriană, vezi 5 și 6 mai jos) ne-a asediat; ei îl vor lovi cu scândura peste obraz pe Judecătorul Izraelului (Jehova) . 2. Dar din tine Bethlehem Ephratah, care ești mic printre miile din Iuda, va ieși un conducător peste Izrael (nu pentru toate națiunile), care vine din vremuri de mult uitate. 3. ... 4. El se va așeza și va păstori prin puterea dată de Iehova (Zeul evreilor), și va preamări Numele lui Iehova, dintre zeii lui vezi Deuteronom 32:1-9 și va dăinui; pentru că acum el va deveni măreț până la marginile țării. 5. Iar acest [om] va face pace cu asirieni, iar când aceștia vor intra în țara noastră (Izrael) și în cetățile noastre, atunci se vor ridica împotriva lor păstorii și opt căpetenii. 6. Ia aceștia (acel om cu păstorii și căpeteniile) vor pustii țara Asiriei și țara Nimrod cu spada în mână la intrările lor; și el ne va salva (pe noi evreii) de Asirieni (nu de Satan), când vor intra în țara noastră (Izrael) ... Edited by madhukar, 14 June 2019 - 19:29. |
#99
Posted 27 June 2019 - 07:38
Trădarea lui Isus - profetizată în Psalmul 41:10
Psalmul 41.10 este prezentat de creștini ca fiind o „profeție a trădării lui Isus Christos“, aceștia prezentând ca dovadă un vers, care rupt din contextual initial al Psalmului 41, ar putea fi interpretat așa cum o fac creștinii (Biblia ortodoxa.ro– Psalm 40:9 - faptul că este vorba despre David în primul vers lipsește): „Chiar omul cu care eram în pace, în care am nădăjduit, care a mâncat pâinea mea, a ridicat împotriva mea călcâiul.” Dacă însă 1. Vom privi acest verset în întregul context als Psalmului 2. Și vom lua în considerația versiunea originală a Psalmului, vezi linkul Original vom remarca faptul că nu este vorba - nici despre o profeție și - și nici despre Isus, care nu poate fi numit Christos pentru că nu a fost uns ca rege, vezi Christos - calea adevărul și viața Mântuirea vine de la iudei Christos - Solomon - 1.Cronici 17:11-14 În Psalmul 41.10 este vorba despre o Plângere a regelui David, vezi Original: 1. Un psalm al lui David: 2. Binecuvântat este cel ce are grijă de nevoiași! Căci Iehova îl va salva în timpuri grele. 3. Iehova va avea grijă de el și ... nu-l va da în voia dușmanului său. 4. ... 5. Eu spun: Iehova, ai milă de mine, vindecă-mi sufletul, căci eu am păcătuit. 6. Dușmanii mei vorbescu cu răutate împotriva mea: Când va muri și numele i se va pierde? 7. ... 8. Toți cei care mă urăsc, şuşotesc cu toţii împotriva mea şi gândesc ce e mai rău pentru mine. 9. „O boală necruţătoare l-a atins! Nu se va mai scula din locul în care s-a culcat!“ 10. Chiar şi prietenul meu în care m-am încrezut, cel ce mănâncă pâinea mea, şi-a ridicat călcâiul împotriva mea! Deci nu este vorba nici de Isus și nici de "Dumnezeu" ci de David și Iehova . Jehova este descris ca zeul ploii și al fulgerului, unul dintre zeii elementelor naturii, unul dintre principalli zei ai Fenicienilor, zeu pe care preoțimea evreiască l-a impus poporului prin introducerea lui Moise ca patriarh evreu, inventând istoria exodului după Exilul și Sclavia Babiloniană sub forma de zeu național, vezi Moise o invenție literară Cronicele, Samuel și Regi Zeus, zeul Ploii, al furtunii și Fulgerului Zeii în Canaan - Ugarit oraș stat Iehova fiul zeului El - Canaan Deuteronom 32:1-9 Edited by madhukar, 27 June 2019 - 07:56. |
#100
Posted 27 June 2019 - 08:05
madhukar, on 09 mai 2013 - 17:30, said:
Deşi unii fundamentalişti creştini au căutat să extindă sau să „corecteze” înregistrările istorice general acceptate pe baza propriilor interpretări a acestor „detalii istorice" (din „Daniel”), astfel de eforturi trebuiesc judecate ca fiind greşite, dacă luăm în considerare că autorii lor nu erau istorici şi nu scriau istorie. Ei erau conştienţi că aceste lucruri (descrise) nu se întâmplaseră şi aceşti indivizi (descrişi) nu trăiseră niciodată, iar audienţa timpului lor cunoştea acest lucru. Te rog sa ne dai si noua exemple de istorici sau macar un singur istoric pe care ar trebui sa-l credem ca pe insusi Dumnezeu si ale carui lucrari au o acuratete sigura a adevarului istoric de macar 50%. Edited by Dorel666, 27 June 2019 - 08:19. |
|
#101
Posted 20 July 2019 - 06:18
Dorel666, on 27 iunie 2019 - 08:05, said:
Te rog sa ne dai si noua exemple de istorici sau macar un singur istoric pe care ar trebui sa-l credem ca pe insusi Dumnezeu si ale carui lucrari au o acuratete sigura a adevarului istoric de macar 50%. Nu există nici o dovadă că un zeu pe nume "Dumnezeu", Iehova, sau orice alt zeu, ar fi scris lucrarea numită "Daniel" care a fost introdusă în culegerea de texte evreiești, pe care creștinii au intitulat-o în mod megaloman și eronat "Vechiul Testament" (lăsat chipurile de zeul fără nume inventat de creștini, vezi Iehova un zeu invidios - Exodul 20 este Zeus, zeul Ploii, al furtunii și Fulgerului Iehova nădejdea evreilor Iehova fiul zeului El - Canaan). Iată un exemplu despre faptul că "Dumnezeul" care ar fi scris "Daniel" și "Ieremia" nu cunoștea istorie: Ieremia 25:11 (inteliniara online) "iar toată țara va deveni un pustiu și o devastare iar ei vor servi neamurile acestui rege al Babilonului timp de 70 de ani" and she becomes all of the land the this to desertion to desolation and they serve the nations the these king of Babylon seventy years Autorul lui "Daniel" în 9:2 preia așa zisa profeție a lui Ieremia 25:11, copiind astfel un fals, după cum arată datele istorice, vezi Jewish history - Babylonian captivity pretinzând că ar fi înțeles din cărți numărul de ani din "cuvântul lui Iehova" (unul dintre principalii zei din Canaan pe care evreii l-au proclamat că ar fi fost zeul ce i-a ales ca neam de care să aibă grijă, vezi Deuteronom 32:1-9) către "profetul" Ierremia, prin care el va face 70 de ani de părăsire (a țării de către evrei): Ieremia (25:11) ar fi profetizat că evreii vor sta în captivitatea babiloniană 70 de ani . Dar această profeție este un fals, căci captivitatea a durat circa 48/47 (587/586 - 539 = 48/47) de ani. Dovada: vezi Jewish history - Babylonian captivity Captivitatea a început odată cu 587/586 înainte de numărătoare creștină, în cel de-al 23 an al lui Nabucodonosor și s-a terminat odată cu căderea Babilonului în 539 î.n.c.(înainte de numărătoarea creștină). După bătălia de la Carchemish din 605 î.n.c. regele babilonian Nabucodonosor a asediat Ierusalimul și i-a impus regelui Jehoiakim să plătească tribut. Jehoiakim a refuzat să plătească tribut în cel de-al 4-lea an al lui Nabucodonosor ceea ce a dus la o altă asediere a Ierusalimului în cel de-al 7-lea an al lui Nabucodonosor, culminând cu moartea lui Jehoiakim și exilarea ulterioară a regelui Jeconiah, a curții sale și a multor altora în 597 î.n.c. Deportarea evreilor a început în cel de-al 23 an al lui Nabucodonosor circa 587/586 î.n.c. iar aceștia au fost eliberați din captivitate odată cu căderea Babilonului în 539 î.n.c., când regele Persan Cirus Cel Mare le-a permis evreilor să se întoarcă în Iudeea. Unii consideră exilarea regelui Jehoiakim și a curții sale în 597 î.n.c ca "începutul" deportării evreilor în Babilorn, dar nici în acest caz nu se poate ajunge decât la maximum 58 (597-539 = 58) de ani de robie babiloniană. Recapitulând: Falsul inițial: Ieremia 25:11 (inteliniara online) "iar toată țara va deveni un pustiu și o devastare iar ei vor servi neamurile acestui rege al Babilonului timp de 70 de ani" and she becomes all of the land the this to desertion to desolation and they serve the nations the these king of Babylon seventy years Falsul a fost preluat în așa zisa profeție a lui Daniel 9:2. Cele bune madhukar Edited by madhukar, 20 July 2019 - 06:28. |
#102
Posted 20 July 2019 - 17:28
madhukar, on 20 iulie 2019 - 06:18, said:
Servus Dorel666, Nu există nici o dovadă că un zeu pe nume "Dumnezeu", Iehova, sau orice alt zeu, ar fi scris lucrarea numită "Daniel" care a fost introdusă în culegerea de texte evreiești, pe care creștinii au intitulat-o în mod megaloman și eronat "Vechiul Testament" (lăsat chipurile de zeul fără nume inventat de creștini, vezi Iehova un zeu invidios - Exodul 20 este Zeus, zeul Ploii, al furtunii și Fulgerului Iehova nădejdea evreilor Iehova fiul zeului El - Canaan). Iată un exemplu despre faptul că "Dumnezeul" care ar fi scris "Daniel" și "Ieremia" nu cunoștea istorie: Ieremia 25:11 (inteliniara online) "iar toată țara va deveni un pustiu și o devastare iar ei vor servi neamurile acestui rege al Babilonului timp de 70 de ani" and she becomes all of the land the this to desertion to desolation and they serve the nations the these king of Babylon seventy years Autorul lui "Daniel" în 9:2 preia așa zisa profeție a lui Ieremia 25:11, copiind astfel un fals, după cum arată datele istorice, vezi Jewish history - Babylonian captivity pretinzând că ar fi înțeles din cărți numărul de ani din "cuvântul lui Iehova" (unul dintre principalii zei din Canaan pe care evreii l-au proclamat că ar fi fost zeul ce i-a ales ca neam de care să aibă grijă, vezi Deuteronom 32:1-9) către "profetul" Ierremia, prin care el va face 70 de ani de părăsire (a țării de către evrei): Ieremia (25:11) ar fi profetizat că evreii vor sta în captivitatea babiloniană 70 de ani . Dar această profeție este un fals, căci captivitatea a durat circa 48/47 (587/586 - 539 = 48/47) de ani. Dovada: vezi Jewish history - Babylonian captivity Captivitatea a început odată cu 587/586 înainte de numărătoare creștină, în cel de-al 23 an al lui Nabucodonosor și s-a terminat odată cu căderea Babilonului în 539 î.n.c.(înainte de numărătoarea creștină). După bătălia de la Carchemish din 605 î.n.c. regele babilonian Nabucodonosor a asediat Ierusalimul și i-a impus regelui Jehoiakim să plătească tribut. Jehoiakim a refuzat să plătească tribut în cel de-al 4-lea an al lui Nabucodonosor ceea ce a dus la o altă asediere a Ierusalimului în cel de-al 7-lea an al lui Nabucodonosor, culminând cu moartea lui Jehoiakim și exilarea ulterioară a regelui Jeconiah, a curții sale și a multor altora în 597 î.n.c. Deportarea evreilor a început în cel de-al 23 an al lui Nabucodonosor circa 587/586 î.n.c. iar aceștia au fost eliberați din captivitate odată cu căderea Babilonului în 539 î.n.c., când regele Persan Cirus Cel Mare le-a permis evreilor să se întoarcă în Iudeea. Unii consideră exilarea regelui Jehoiakim și a curții sale în 597 î.n.c ca "începutul" deportării evreilor în Babilorn, dar nici în acest caz nu se poate ajunge decât la maximum 58 (597-539 = 58) de ani de robie babiloniană. Recapitulând: Falsul inițial: Ieremia 25:11 (inteliniara online) "iar toată țara va deveni un pustiu și o devastare iar ei vor servi neamurile acestui rege al Babilonului timp de 70 de ani" and she becomes all of the land the this to desertion to desolation and they serve the nations the these king of Babylon seventy years Falsul a fost preluat în așa zisa profeție a lui Daniel 9:2. Cele bune madhukar Cartea Daniel exista si lucreaza. Restul nu mai conteaza. Iar dumneata mi-ai dat altceva decat ce ti-am cerut eu. |
#103
Posted 21 August 2019 - 20:05
Dorel666, on 20 iulie 2019 - 17:28, said:
Cartea Daniel exista si lucreaza. Restul nu mai conteaza. ... desigur cartea lui Daniel există, dar pe ce te bazezi când spui că "lucrează"? Iată ce scrie Chris Sandoval în cartea sa "Eșecul Profețiilor lui Daniel" - The Failure of Daniel's Prophecies (2007) în capitolul "Honest Inspirational Fiction": "Mulţi învăţaţi biblici atribuie erorile istorice evidente din „Cartea lui Daniel”, naivităţii acestuia. Mi se pare mult mai probabil ca autorul să fi știut în general ce facea și a scris o ficțiune de inspirație anacronică cinstită, echivalentul literar al seriei Left Behind care promovează credința din timpul nostru. Prietenii și contemporanii săi se așteptau deja ca Iehova să înființeze regatul evreiesc mesianic foarte curând în propriile vieți, iar ciclul său de nuvele despre Daniel nu făcea decât să dea expresie literară credințelor lor preexistente." Vezi 70 de ani de robie babiloniană - Daniel 9:2 & Ieremia 25:11 The Failure of Daniel's Prophecies cele bune madhukar Edited by madhukar, 21 August 2019 - 20:07. |
#104
Posted 22 August 2019 - 08:24
Dorel666, on 20 iulie 2019 - 17:28, said:
Iar dumneata mi-ai dat altceva decat ce ti-am cerut eu. ți-am dat exact ceea ce ai cerut, numai că datorită datorită propriei credințe nu ai înțeles. Ceea ce am prezentat, arată că zeul Iehova, în care cred creștinii și pe care l-au redus la numele "zeu", nu este ceea ce pretind creștinii că ar fi, ci un zeu inventat de ei, copiat de la evrei, pe care ei înșiși l-au preluat de la canaaneni, pentru a-l declara zeu național, vezi Iehova fiul zeului El - Canaan este Zeus, zeul Ploii, al furtunii și Fulgerului Iehova un zeu invidios - Exodul 20 și căruia creștinii i-au dat o învestitură mondială și caracteristici absolute, pe care însă nu le are, nefiind cel care ar fi creat lucrările pe care creștinii și evreii le-au inventat și în parte au fost preluate în culegerea de texte numită Biblie, și de aceea relatările care chipurile ar fi ale sale, sunt de fapt, în cazul de față, în "Cartea lui Daniel", niște invenții literare evreiești, vezi postările #101 și #103 cele bune madhukar Edited by madhukar, 22 August 2019 - 08:38. |
#105
Posted 22 August 2019 - 22:26
Dorel666, on 20 iulie 2019 - 17:28, said:
Cartea Daniel exista si lucreaza. de altfel, noi ne situam astazi in aceasta parte a Profetiei lu Daniel: "Dar niste zvonuri venite de la rasarit si de la miazanoapte il vor inspaimanta, si atunci va porni cu o mare manie ca sa prapadeasca si sa nimiceasca cu desavarsire pe multi.Isi va intinde corturile palatului sau intre mare si muntele cel slavit si sfant. Apoi isi va ajunge sfarsitul, si nimeni nu-i va fi intr-ajutor." Dan.11:44-45 Eufratu e la genunchiu celor 3 Broscoi propagandisti. Asta e semnu limpede. Edited by Dude_2nd, 22 August 2019 - 22:27. |
|
#106
Posted 05 September 2019 - 14:55
Profeția
Isus născut dintr-o virgină - Isaia 7:14 1. Prin această afirmație care apare odată cu crearea celor patru evanghelii canonice în a doua jumătate a secololului al doilea, vezi Cele patru secte, sunt nimicite strădaniile inițiale ale creștinilor, de a crea arbori genealogici pentru Isus. Acești arbori genealogici ar demonstra că tatăl său Iosif ar fi făcut parte din dinastia regelui David și astfel și Isus, ca fiul al lui Iosif, ar fi aparținut acestei dinastii. Conform acestor arbori genealogici Isus a fost inițial prezentat ca viitor rege uns (în ebraică messiah) al Iudeilor. Prezentarea uterioară al lui Isus ca nemai fiind fiul lui Iosif ci fiul unui duh trimis de Iehova, iar Maria reînointă ca fecioară, face ca prezentarea arborilor genealogici să nu mai aibă nici un sens, vezi Lipsa de sens a arborilor genealogici. Creștinii l-au înlocuit pe Iosif cu "duhul sfânt", numai că în scrierile evreiești sunt descrise tot felul de duhuri „sfinte" adică „trimise de Iehova” adică „anghelos (îngeri)“: - Regele Saul e muncit de un ''duh rău care venea de la Iehova'' - Regele Ahab este inșelat sa atace cetatea Ramot de pooroci lui care erau insufletiti de un ''duh de minciuna trims de Iehova' Probabil că pentru Isus Iehova a trimis un „duh de făcut sex”. Astfel Iosif nu mai este tatăl lui Isus, vechii arbori genealogici nu mai au nici un rost, Maria devine virgină, și noul tată este un duh trimis de Iehova. 2. Textul original Isaiah 7:14 spune: "Hinneh ha-almah harah ve-yeldeth ben ve-karath shem-o immanuel"; (Isa. vii, 14.) "Priveşte, tânăra femeie a conceput şi poartă un fiu pe care îl cheamă Immanuel." Cuvintele evreieşti - ha-almah înseamnă femeie tânără, nu virgină. - harah este perfectul compus de la a concepe (versul spunând că a dat naştere şi nu că va da naştere). Evreii i-au atenţionat de mai multe ori pe creştini că de fapt cuvântul ebraic care atestă virginitatea unei femei este bethulah. Acest cuvânt nu apare în versiunea ebraică din Isaiah 7:14. (Vezi Is It God's Word? pp. 277-279; Enciclopedya Biblica. ii, 2162; New Commentary on the Holy Scripture, Pt. I, p. 439.) 3. Numele Immanuel nu este numele Isus. 4. De asemena se poate vedea din întregul context al prezicerii lui din Isaiah 7 că Isusul creştin nu seamănă cu Immanuelul evreiesc . În acest vers Isaia nu se referă la Isusul creştin, căci în Isaia 7 este vorba despre vestea pe care Zeul tribului lui Izrael, Iehova, prin Isaia, vrea să o dea lui Ahaz, prin care să-l asigure că nu va pieri de mâna celor doi regi care se ridicaseră împotriva sa și că înainte ca fiul acesteia (pomenit în7:14) să ştie să dea la o parte răul şi să aleagă binele (să aibă putere de discernământ), pământul de care îţi este teamă, din pricina celor doi regi, va fi pustiit.” “În vremea aceea, va rade Domnul cu un brici, luat de împrumut de dincolo de Eufrat, pe regele Asiriei, capul, părul de pe trup şi îi va smulge şi barba. …” 5. Cei ce au creat „după Matei“ susțin că Isus s-ar fi născut în Bethlehem (Iudeea). Acest lucru este făcut cunoscut de „Magii de la răsărit“. Ei l-ar fi identificat pe Isus ca fiind „nou născutul rege al Iudeilor (nu al popoarelor)“, adică așa cum fusese propovăduit inițial de creștinii evrei: un urmaș al regelui David, nu al unui duh trimis de Iehova. Ei au urmat „steua sa“ până în Bethlehem unde conform lui Miheia 5:1-2 era așteptat să se nască noul salvator (ce va fi uns ca rege - messiah) al Iudeilor în lupta cu asirienii (ceea ce de fapt nu se potrivește cu varianta ulterioară în care Isus ar fi fost făcut de duhul trimis de Iehova, și ar urma să lupte cu inventatul Satan alias Lucifer, vezi Satan în Iov Lucifer - Isaia 14.12-15 Lucifer - Iezechiel 28.12-19 6. în „după Matei“ 2:3-5 „regele Irod s-a speriat şi tot Ierusalimul împreună cu el. (Ierusalimul nu ar fi trebuit să se sperie (unele traduceri scriu „să se tulbure“), ci să se bucure de împlinirea așa zisei prorociri din Miheia 5:1-2 despre „nou născutul rege al Iudeilor“) „Şi adunând pe toţi marii preoți şi cărturarii poporului, căuta să afle de la ei: Unde este să Se nască Messsiah (cel ce va fi uns ca rege al Iudeilor)? Iar ei i-au zis: În Betleemul Iudeii, că aşa este scris de proorocul”, vezi Miheia 5:1-2 și Christos 1.Cronici 17:11-14 Creștinii i-au prezentat apoi pe "marii preoți şi cărturarii poporului" ca fiind împotriva Isusului lor care fusese anunțat de „profeți“. Aceasta pentru că de fapt Isus nu se potrivea cu profețiile evreiești, vezi Linkurile de mai sus. 7. Isus nu a devenit rege al evreilor și nu i-a eliberat pe evrei de cotropitori. Ca urmare evreii s-au dezis de Isus, iar creștinii l-au pus pe Isus în evangheliile lor, să-i denigreze pe evrei, până la a-i face chiar și fii al inventatului lor diavol, Satana, fiind apoi persecutați după luarea puterii de către creștini și astfel stigmatizați până în present. 8. Autorii lui „după Luca“ una dintre „evangheliile sinoptice“, vezi Cele patru secte au o altă variantă: Îngerul nu se duce la Iosif, ci la Maria și o anunță despre nașterea lui „Isus“, iar acest lucru se petrece în Nazaret in Galilea, unde conform acestuia trebuie să fi avut loc și nașterea, pentru că... nu există nici o poveste cu „magii dintr-o țară de la răsărit“, nici un mutat la Betleem, nici o urmărire de către Irod, nici o fugă în Egipt; 9. Autorii lui „după Marcu“ (cea de-a treia „evanghelie“ sinoptică) nu scriu nimic despre nașterea miraculoasă a lui „Isus“, deși aceasta, dacă ar fi existat, în documentul inițial din care se pare că s-au inspirat cei trei autori ai evangheliilor sinoptice, Cărticica sa începe cu botezul lui „Isus din Nazaret“. Nu există nici un fel de idee despre o naștere divină a lui Isus, deși aceasta ar fi fost demnă de a fi amintită, dacă ar fi existat. nu există nici o poveste cu „magii dintr-o țară de la răsărit“, nici un mutat la Betleem, nici o urmărire de către Irod, nici o fugă în Egipt; 10. Autorii evangheliei „după Ioan“ (care nu are aceeași sursă cu celelalte trei) nu scriu nimic despre nașterea lui „Isus“, deși aceasta ar fi fost demnă de a fi amintită, dacă ar fi fost cu adevărat divină . Edited by madhukar, 05 September 2019 - 15:08. |
#107
Posted 22 September 2019 - 07:53
Dude_2nd, on 22 august 2019 - 22:26, said:
absolut. de altfel, noi ne situam astazi in aceasta parte a Profetiei lu Daniel: "Dar niste zvonuri venite de la rasarit si de la miazanoapte il vor inspaimanta, si atunci va porni cu o mare manie ca sa prapadeasca si sa nimiceasca cu desavarsire pe multi.Isi va intinde corturile palatului sau intre mare si muntele cel slavit si sfant. Apoi isi va ajunge sfarsitul, si nimeni nu-i va fi intr-ajutor." Dan.11:44-45 Eufratu e la genunchiu celor 3 Broscoi propagandisti. Asta e semnu limpede. La cine se referă Dan 11:44-45, și pe ce date concrete te bazezi în afirmațiile tale? Iată Criteriile pe care ar trebui să le îndeplinească o profeție 1. Trebuie să fie făcută cu mult înainte de data îndeplinirii acesteia. 2. Trebuie să nu fie ambiguă, adică să nu conțină termeni generali, care să poată fi aplicați la multe locații, timpuri, popoare, persoane, etc. ci să conțină nume concrete ale acestora., care să nu permită speculații funcție de conjunctura istorică a timpului în care trăiesc comentatorii. 3. Trebuie să nu aibă nici o legătură cu situația istorică a profetului, care ar putea face ca profeția să poată fi rezultatul unei supoziții, în locul unei revelații . 4. Trebuie să se îndeplinească în toate punctele concrete, legate de locații, timpuri, persoane, popoare, modul în care se va întâmpla, etc. Corolarul este acela că devreme ce îndeplinirea profeției trebuie să fie un eveniment care să nu poată fi predictibil în momentul anunțării ei, pentru a elimina eventualitatea unei presupuneri norocoase, trebuie să existe un singur eveniment care să conțină datele concrete afirmate în acea profeție, eliminând astfel afirmațiile ambigue, care duc la așa zisa industrie de interpretări ale „profețiilor“ care de fapt nici nu sunt profeții, neîndeplinid criteriile mai sus menționate. cele bune madhukar Edited by madhukar, 22 September 2019 - 07:58. |
#108
Posted 06 October 2019 - 10:52
Profetizarea lui Ioan Botezătorul
în Isaia 40:3 conform cu "după Matei" 3:3 „El este acela despre care a zis proorocul Isaia: "Glasul celui ce strigă în pustie: Pregătiţi calea Domnului, drepte faceţi cărările Lui".“ Afirmația din Isaia 40:3 de fapt nu are de-a face cu Ioan Botezătorul, pentru că nu se referă la pregătiri pentru apariția lui Isus al "creștinilor". În acest capitol este vorba despre nedreptățile în care umblau iudeii și pentru păcatele lor urmau să fie loviți îndoit de Iehova cu 1. Distrugerea babiloniană în urma căreia 2. urmau să fie și duși în robie, vezi Isaia: 40:2 și capitolul anterior Isaia 39. În al doilea rând în Isaia 40 este vorba despre Iehova, zeul ales al iudeilor și despre ei, vezi Deuteronom 32 – Împărțirea popoarelor la zei (Zeul El conducătorul zeilor); 2 Exodul 20 - Iehova un zeu invidios deci nici din acest motiv nu poate fi vorba de Isus al "creștinilor" conform cărora el ar fi fost trimis de „unicul zeu” al "creștinilor" pe nume „Dumnezeu“, vezi Iehova nădejdea evreilor, care ar fi fost trimis pentru toate popoarele, nu numai pentru iudei. Iată în acest sens versete din Isaia 40 – origininalul evreisc: 1. "Mângâie, mângâie poporul Meu"! spun zeii voștri. 2. Vorbește inimii Ierusalimului și anunță că Înrolarea a fost dusă la bun sfârșit. Fărădelegea voastră este recunoscută, iar pentru păcatele voastre veți suferi îndoit de mâna lui Iehova. 3. Este vocea celui, care din pustie vă strigă în față: "Urmați corect calea lui Iehova, potecă a drumului larg al zeilor." ... 6. O voce spuse, "Strigă!" Iar el spuse, "Ce?" Voi numi toată carnea, "Iarbă" iar toată bunătatea Sa, Flori pe câmp. 7. Iar El va usca "iarba" iar „florile” le va vesteji, căci duhul lui Iehova suflă peste ele (un duh de moarte, vezi Iehova și duhul de minciună), iar oamenii sunt "iarba". 8. El usucă (omoară) "iarba" (oamenii), El vestejește „florile” (bunătatea Sa), dar cuvântul zeilor noștri va rămâne tare pentru totdeauna. 9. Du-te sus pe muntele înalt, pentru că porți Vestea Sionului (care fusese cucerit de regele David și pe care fiul acestuia, Solomon, construise Templul lui Iehova, vezi Christos - Solomon - 1.Cronici, care în cele din urmă a devenit simbolul națiunii iudeilor) și ca purtător al veștilor Ierusalimului strigă fără frică și tare către orașele Iudeilor (nu ale popoarelor), "Iată zeii tăi!“ (în acel timp iudeii venerau mai multe zeități; Așera era încă venerată ca soție a lui Iehova, vezi Iehova fiul zeului El - Canaan)." Isaia 40 prezintă în primele versuri un îndemn al acestuia (nu al lui Isus sau al lui Ioan Botezătorul) pentru Ierusalim și orașele iudeilor (nu ale tuturor popoarelor) să caute mângâiere la zeii lor, dintre care Iehova era zeul principal, nu singurul zeu, cum a fost impus mult mai târziu, începând cu secolul al doilea înainte de numărătoarea impusă de creștini, vezi Etapele construcției Scrierilor Evreiești Cronicele, Samuel și Regi. Edited by madhukar, 06 October 2019 - 10:54. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users