Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Profeții
#289
Posted 05 April 2020 - 16:29
madhukar, on 05 aprilie 2020 - 12:03, said:
Exodul 20: 2. Anki ieue alei•k ashr eutzathi•k m•artz mtzrim m•bith obdim Eu Iehova dintre zei (Elohim) v-am scos din ţara Egiptului din casa servitorilor cele bune madhukar Ți-am zis în postul anterior că este o falsificare, pentru că nu există în Exod 20:2 cuvântul ”dintre”. Traducerea fiind cea clasică: „Eu [sunt] Iehova Dumnezeul tău, care te-am scos din țara Egiptului...” Dar tu te repeți, în loc să citezi o traducere făcută de ebraiști... |
#290
Posted 05 April 2020 - 22:48
#291
Posted 06 April 2020 - 10:06
madhukar, on 05 aprilie 2020 - 12:03, said:
Servus penticostalul, Iată amenințările reiterate la adresa evreilor prin inventarea lui Moise: Exodul 20: 2. Anki ieue alei•k ashr eutzathi•k m•artz mtzrim m•bith obdim Eu Iehova dintre zei (Elohim) v-am scos din ţara Egiptului din casa servitorilor 3. la ieie -l•k achrim aleim ol -phn•i Să nu accepţi alţi zei (Elohim) în faţa mea. Aici "Zeul lui Izrael" nu vorbeşte de demoni, lucifer, satana sau idoli, ci de alţi zei și nu neagă existența lor. Și ca urmare ideea că există un singur zeu (aşa numitul monoteism evreiesc) este falsă. 4. la thoshe -l•k phsl u•kl – thmune ashr b•shmim m•mol Să nu ciopleşti un portret nici după cei din ceruri deasupra u•ashr b•artz m•thchth u•ashr b•mim m•thchth l•artz nici după cei de pe pământ, de dedesubt, nici după cei din apă sau de sub pământ Aici Zeul lui Izrael, conform "ziselor lui Moise", interzice venerarea reprezentărilor oricăror alte zeităţi, fie ele în lumile cereşti, în lumile pământene, sau cele subpământene (svar, bhur şi bhuvar-loka) pentru că ... de fapt este un zeu gelos și răzbunător cum afirmă Moise în versetul următor 5. la –thshthchue l•em u•la thobd•m ki anki ieue alei•k qna al Să nu te pleci în faţa lor şi să nu le slujeşti căci eu Yahweh dintre zei sunt invidios. phqd oun abth ol bnim ol shlshim u·ol rboim l·shna·i și urmăresc greșeala păriților până în a treia și a patra (generație) a fiilor (lor) ... cele bune madhukar Draga Anadi, Ai putea sa-mi spui din ce tomberon culegi traducerile alea aiurite? Cele bune, penti |
#292
Posted 06 April 2020 - 11:05
penticostalul, on 06 aprilie 2020 - 10:06, said:
Draga Anadi, Ai putea sa-mi spui din ce tomberon culegi traducerile alea aiurite? Cele bune, penti Penticostale nu e frumos cum procedezi cu madhukar... să nu-mi spui că asta este o metodă penticostală de a te aduce la Domnul... îl ataci în mod repetat și cu ură religioasă, cred că asta vă caracterizează pe voi... Cere-ți scuze hindusului și nu mai repeta păcatul, dacă nu ești în stare să-l combați într-un mod logic și argumentatat, lasă-l în pace, sunt aici logic1 și mario care îl combat eficient... nu mai interveni cu jignirile tale! No offence! Edited by heart_of_ice, 06 April 2020 - 11:10. |
#293
Posted 06 April 2020 - 14:40
monica800, on 27 mai 2013 - 21:58, said:
De curand am vrut sa vad de ce i se da atata importanta NT cand stiam ca Legile Lui D-zeu ar fi in VT si sunt doar pe la Luca deocamdata.Diferentele despre care vorbeau baietii mai sus nu sunt chiar atat de mici tinand cont de numarul lor,nu stiu daca o sa am chef sa vi le postez pe toate remarcate doar la primii 3 apostoli din NT ca aveam dureri de cap cand am inceput sa le vad.Practic mi s-a demonstrat ca multe din relatari au fost facute din auzite si sunt curioasa sa vad pe care voi reusi sa cred in final.In Matei 27:51-53 a fost prapad cand a murit Isus iar in Marcu 15:38 si Luca 23:45 doar perdeaua templului sfasiata.Deocamdata nu ma iau dupa nici unul dar sigur Matei avea probleme sau i-a relatat isprava vreo tanti dusa cu capul.In Matei 28:2-4,Marcu 16:5 si Luca 24:2-4 iar sunt descrieri diferite,plus ca cica i se aratase Magdelenei sau nu,tot in zona aia....In Matei 9:18 fiica lui Iair era deja moarta dupa spusele tatalui dar in Marcu 5:23 si Luca 8:42 tot tatal spunea ca e pe moarte.demonizati nu am aflat daca au fost unul sau doi din Matei 8:28,Marcu 5:2 si Luca 8:27.Orbii de la Ierihon la fel...Matei 20:29 zice ca 2 iar Marcu 10:46 si Luca 18:35 spun ca Isus ar fi vindecat un orb.Comentariile dintre talharii crucificati cu Isus le relateaza doar Luca 23:40-43,poate Matei 27:38 si Marcu 15:27,28 nu au avut timp desi sa iei un talhar cu tine fiind Isus era ceva demn de relatat.Strigatul lui Isus iar este diferit si imi spune oricum multe.Nu am postat nici macar jumatate din diferentele observate la cei 3 apostoli iar daca mai dau vreo ocheada sigur mai gasesc altele dar astia mi-au dat destule dureri de cap pe moment.Eu personal nu mai pot lua de bun prea mult din povestile lor,sper ca ceilalti sa-mi schimbe parerea. Eu zic sa iei fiecare ”contradictie” in parte si sa o verifici personal. De exemplu, intr-o evanghelie apare ca Iuda a murit spanzurat, in alta apare ca a cazut, i-au plesnit matele si a murit astfel. La prima vedere este o contradictie. Dar cand realizezi ca Iuda se putea spanzura, franghia se putea rupe si el sa cada de la inaltime si sa-i plesneasca matele, atunci intelegi ca nu mai este nici o contradictie. Si cine s-ar fi putut gandi ca poate un om cadea din picioare si sa-i plesneasca matele! Normal ca trebuia sa pice de la inaltime ca sa-i poata plesni burta. La fel se rezolva fiecare dintre ”contradictiile” de mai sus. madhukar, on 01 aprilie 2020 - 15:12, said:
Servus logic1, Falsul constă în faptul că „Premisa minoră” – botezul creștin nu este o condiție, pe care făgăduința lui Iehova conform cu Geneza 22 către Avram o conține, pentru a se îndeplini. Unica și singura condiție conform Genezei 22 de a face parte din „poporul lui Iehova” este de a fi un urmaș al lui Avram prin fiul său Isac. și ca atare ideea că creștiniilor eleni, care au scris Galateni, că ar face parte din poporul evreu este falsă. Spre reamintire Geneza 21:12: Iehova însă a zis către Avraam: "... numai cei din Isac se vor chema urmaşii tăi." (premisa după care ar trebui să te botezi "pentru Christos" ca să devii urmașul lui Avram nu există) 16 şi a zis: „Pe Mine însumi jur, zice Iehova: pentru că ai făcut lucrul acesta şi n-ai cruţat pe fiul tău, pe singurul tău fiu, (aceasta este sursa făgăduinței/binecuvântării nu botezul creștin) 22:17 "De aceea te voi binecuvânta cu binecuvântarea Mea şi voi înmulţi foarte neamul tău (neamul evreiesc, născut din Isac), ca să fie ca stelele cerului şi ca nisipul de pe ţărmul mării şi (făgăduința sionistă) va stăpâni neamul tău (neamul evreiesc, nu neamurile), cetăţile duşmanilor săi". cele bune madhukar De fapt botezul crestin este o conditie. Ca si cei de dinainte de Hristos beau din Hristos, adica erau botezati crestin. Pentru ca este scris: 1 Corinteni 10:4 şi toţi au băut aceeaşi băutură duhovnicească, pentru că beau dintr-o stâncă duhovnicească ce venea după ei, şi stânca era Hristos. Si botezul acesta incepe inca din Egipt, de la Moise si chiar mai inainte: 1 Corinteni, 10: 1 Fraţilor, nu vreau să nu ştiţi că părinţii noştri toţi au fost sub nor*, toţi au trecut prin mare**, 2 toţi au fost botezaţi în nor şi în mare, pentru Moise; 3 toţi au mâncat aceeaşi mâncare* duhovnicească 4 şi toţi au băut aceeaşi băutură duhovnicească, pentru că beau dintr-o stâncă duhovnicească ce venea după ei, şi stânca era Hristos. |
#294
Posted 06 April 2020 - 14:41
#295
Posted 06 April 2020 - 20:42
#296
Posted 07 April 2020 - 21:57
logic1, on 05 aprilie 2020 - 16:29, said:
Ți-am zis în postul anterior că este o falsificare, pentru că nu există în Exod 20:2 cuvântul ”dintre”. Traducerea fiind cea clasică: „Eu [sunt] Iehova Dumnezeul tău, care te-am scos din țara Egiptului...” Dar tu te repeți, în loc să citezi o traducere făcută de ebraiști... Servus logic1, nu are nici o logică să vorbești despre Iehova și despre zei (elohim) ca și cum ar fi o singură persoană, așa cum traduc creștinii și evreii ieue alei = Domnul Dumnezeu, vezi traducerea ortodoxă când în acest text Iehova este prezentat ca având meritul să-i fi salvat pe evrei din sclavia egipteană în timp ce existența zeilor încă nu este negată Da, Iehova dintre ceilalți zei este cel care i-ar fi salvat și de aceea el, Iehova dintre ceilalți zei merită să fie venerat. șl tocmai de aceea ceilalți zei nu mai trebuie venerați, prin venerarea reprezentărilor acestora; iar dacă evreii o vor face Iehova va avea ac de cojocul lor, căci Iehova este invidios pe ceilalți zei; zei pe care evreii îi copiaseră după intrarea lor în Canaan de la localnicii fenicieni, vezi Zeii în Canaan - Ugarit oraș stat În acest sens clerul evreiesc l-a creat pe Moise, inventând Mozaismul cu Iehova ca zeu al evreilor, totodată rescriind propria lor istorie vezi, Etapele construcției Scrierilor Evreiești Moise o invenție literară Cronicele, Samuel și Regi inventând chiar și o a doua Geneză în care Zeul El este înlocuit cu zeul Iehova, care în panteonul inițial evreiesc/ fenician era fiul zeului El Iată amenințările reiterate la adresa evreilor prin inventarea lui Moise: Exodul 20: 2. Anki ieue alei•k ashr eutzathi•k m•artz mtzrim m•bith obdim Eu Iehova (este numele fiului zeului El - nu Domnul) dintre zei (Elohim - nu Dumnezeu) v-am scos din ţara Egiptului din casa servitorilor (și de aceea "v-aș ruga") 3. la ieie -l•k achrim aleim ol -phn•i Să nu accepţi alţi zei (Elohim) în faţa mea! Aici "Zeul lui Izrael" nu vorbeşte de demoni, lucifer, satana sau idoli, ci de alţi zei și nu neagă existența lor. Și ca urmare ideea că există un singur zeu (aşa numitul monoteism evreiesc) este falsă. 4. la thoshe -l•k phsl u•kl – thmune ashr b•shmim m•mol Să nu ciopleşti un portret nici după cei din ceruri deasupra u•ashr b•artz m•thchth u•ashr b•mim m•thchth l•artz nici după cei de pe pământ, de dedesubt, nici după cei din apă sau de sub pământ Aici Zeul lui Izrael, conform "ziselor lui Moise", interzice venerarea reprezentărilor oricăror alte zeităţi, fie ele în lumile cereşti, în lumile pământene, sau cele subpământene (svar, bhur şi bhuvar-loka) pentru că ... de fapt este un zeu gelos și răzbunător cum afirmă Moise în versetul următor 5. la –thshthchue l•em u•la thobd•m ki anki ieue alei•k qna al Să nu te pleci în faţa lor şi să nu le slujeşti căci eu Yahweh dintre zei sunt invidios. phqd oun abth ol bnim ol shlshim u·ol rboim l·shna·i și urmăresc greșeala păriților până în a treia și a patra (generație) a fiilor (lor) ... cele bune madhukar Edited by madhukar, 07 April 2020 - 22:03. |
#297
Posted 07 April 2020 - 23:08
madhukar, on 07 aprilie 2020 - 21:57, said:
Servus logic1, nu are nici o logică să vorbești despre Iehova și despre zei (elohim) ca și cum ar fi o singură persoană, Are logică dacă asta scrie, „Eu [sunt] Iehova, Dumnezeul tău, care te-am scos din țara Egiptului...” Quote
Iată amenințările reiterate la adresa evreilor prin inventarea lui Moise: Exodul 20: 2. Anki ieue alei•k ashr eutzathi•k m•artz mtzrim m•bith obdim Eu Iehova (este numele fiului zeului El - nu Domnul) dintre zei (Elohim - nu Dumnezeu) v-am scos din ţara Egiptului din casa servitorilor cele bune madhukar Nu există cuvântul ”dintre”. ”Dumnezeul tău” este un singur cuvânt în ebraică, nu se traduce cu ”dintre zei”. Nu știi ebraică și crezi că nu știe nimeni pe aici. Ca atare ai curaj să măsluiești. Citează o traducere făcută de ebraiști, poate fi evreiască, ateistă, ce vrei tu. Edited by logic1, 07 April 2020 - 23:09. |
#298
Posted 07 April 2020 - 23:30
logic1, on 07 aprilie 2020 - 23:08, said:
Nu știi ebraică și crezi că nu știe nimeni pe aici. Ca atare ai curaj să măsluiești. Citează o traducere făcută de ebraiști, poate fi evreiască, ateistă, ce vrei tu. |
|
#299
Posted 08 April 2020 - 04:46
logic1, on 07 aprilie 2020 - 23:08, said:
Are logică dacă asta scrie, „Eu [sunt] Iehova, Dumnezeul tău, care te-am scos din țara Egiptului...” Are logică coform distorsionărilor introduse de evrei în dorința de a contopi toți zeii împrumutați de la fenicienii canaaneni într-o singură zeitate. El, Elohim și Yahve devin o singură zeitate - "Domnul", iar alții ca Baal și Așera devin "idoli". În cazul de față tu păstrezi numele Iehova, care este unul dintre zei (elohim), dar traduci pluralul de la zei cu "Dumnezeu", neadmițând originea canaanită a religiei inventate de evrei, pentru a înțelege măsluirea evreiască. Pentru dovezi vezi postarea #396 Și chiar și în acest text Exodus20 găsești dovada că Iehova este unul dintre zei; de aceea traducerea corectă este Iehova dintre zei (elohim). cele bune madhukar Edited by madhukar, 08 April 2020 - 05:00. |
#300
Posted 08 April 2020 - 11:52
madhukar, on 08 aprilie 2020 - 04:46, said:
Servus logic1, Are logică coform distorsionărilor introduse de evrei în dorința de a contopi toți zeii împrumutați de la fenicienii canaaneni într-o singură zeitate. El, Elohim și Yahve devin o singură zeitate - "Domnul", iar alții ca Baal și Așera devin "idoli". În cazul de față tu păstrezi numele Iehova, care este unul dintre zei (elohim), dar traduci pluralul de la zei cu "Dumnezeu", neadmițând originea canaanită a religiei inventate de evrei, pentru a înțelege măsluirea evreiască. Pentru dovezi vezi postarea #396 Și chiar și în acest text Exodus20 găsești dovada că Iehova este unul dintre zei; de aceea traducerea corectă este Iehova dintre zei (elohim). cele bune madhukar Acest lucru spune insusi Dumnezeu, ca a fost cunoscut la inceput doar ca unul din zeii canaaniti, anume ”Dumnezeul cel Atotputernic” si nu a fost cunoscut sub numele lui de ”Domnul”, adica zeul tuturor zeilor, adica Dumnezeu. Dumnezeu care este in toti si fara de care nici un zeu nu ar mai fi zeu, ci un simplu muritor sau poate nici atat. Exodul 6:3 Eu M-am arătat lui Avraam, lui Isaac şi lui Iacov ca Dumnezeul cel Atotputernic, dar n-am fost cunoscut de ei sub Numele Meu ca ‘Domnul’. Edited by Dorel666, 08 April 2020 - 11:54. |
#301
Posted 08 April 2020 - 14:58
Dorel666, on 08 aprilie 2020 - 11:52, said:
Acest lucru spune insusi Dumnezeu, ca a fost cunoscut la inceput doar ca unul din zeii canaaniti, anume âDumnezeul cel Atotputernicâ si nu a fost cunoscut sub numele lui de âDomnulâ, adica zeul tuturor zeilor, adica Dumnezeu. Dumnezeu care este in toti si fara de care nici un zeu nu ar mai fi zeu, ci un simplu muritor sau poate nici atat. Exodul 6:3 Eu M-am arătat lui Avraam, lui Isaac și lui Iacov ca Dumnezeul cel Atotputernic, dar n-am fost cunoscut de ei sub Numele Meu ca âDomnulâ. Bun exemplul, cu o precizare însă... Numele lui este YHWH! |
#302
Posted 08 April 2020 - 15:07
Dorel666, on 08 aprilie 2020 - 11:52, said:
Acest lucru spune insusi Dumnezeu, ca a fost cunoscut la inceput doar ca unul din zeii canaaniti, anume ”Dumnezeul cel Atotputernic” si nu a fost cunoscut sub numele lui de ”Domnul”, adica zeul tuturor zeilor, adica Dumnezeu. Dumnezeu care este in toti si fara de care nici un zeu nu ar mai fi zeu, ci un simplu muritor sau poate nici atat. Exodul 6:3 Eu M-am arătat lui Avraam, lui Isaac şi lui Iacov ca Dumnezeul cel Atotputernic, dar n-am fost cunoscut de ei sub Numele Meu ca ‘Domnul’. În Exodul 6:3 nu este vorba de Dumnezeu, ci de zeul Iehova, care pretinde că i s-ar fi arătat lui Iacov ș.a.m.d sub forma zeului El, și că altfel nu ar fi nici o deosebire între ei. De fapt este vorba de poitica religioasă evreiască de a-i absobi pe zei (elohim) și zeul tată (El) din propriul panteon de zeități, preluate de la fenicienii din Canaan, în zeul Iehova, care conform variantei inventate de evrei fusese zeitatea care avea grijă de evrei, vezi Deuteronom 32:1-9 și pentru că ei venerau și alți zei, Iehova care este prezentat ca fiind invidios pe ceilalți zei și foarte răzbunător, vezi Exodus 20 i-ar fi pedepsit pe evrei cu Sclavia Babiloniană. Dovezi: Exodul 6:3 "Eu (Iehova - vezi sfârșitul versului 6:2 interliara online)" i-am apărut lui Abraham, Isac și Iacov ca zeul El și nu le-am fost cunoscut sub numele meu Iehova Conform Wiki- Iehova nu este zeul El Iehova a fost zeul național al regatelor Israelului (Samaria) și Iuda. Originile sale ajung cel puțin până la epoca timpurie a fierului și, aparent, în bronzul târziu [4], iar în cea mai veche literatură biblică este o zeitate furtunoasă și războinică care conduce armata cerească împotriva dușmanilor lui Israel. În acea perioadă, israeliții se închinau lui Iehova alături de o varietate de zei și zeițe canaanite, inclusiv El, Asherah și Baal, însă, cu timpul, El și Yahweh au devenit contopiți, Epitetele legate de El, precum El Shaddai, au devenit aplicate numai pentru Yahweh, și alți zei și zeițe precum Baal și Asherah au fost absorbiți în religia Iehovistă. Începând cu secolele IX-VI, religia Iehovistă s-a separat de moștenirea canaanită, deoarece Yahweh a devenit zeul principal al Regatului lui Israel (Samaria) și al lui Iuda [11], iar în timp, curtea regală și Templul din Ierusalim l-au promovat pe Iehova ca zeu al întregului cosmos, care posedă toate calitățile pozitive atribuite anterior celorlalți zei și zeițe. [12] [13] Abia către sfârșitul captivității babiloniene (sec. VI), existența zeilor străini a fost negată, iar Iehova a fost proclamat ca fiind creatorul cosmosului și singurul zeu adevărat al întregii lumi. cele bune madhukar Edited by madhukar, 08 April 2020 - 15:09. |
#303
Posted 08 April 2020 - 15:13
madhukar, on 08 aprilie 2020 - 14:59, said:
Servus Dore666 Ăn Exodul 6:3 nu este vorba de Dumnezeu, ci de zeul Iehova, care pretinde că i s-ar fi arătat lui Iacov ș.a.m.d sub forma zeului El, și că altfel nu ar fi nici o deosebire Ăźntre ei. De fapt este vorba de poitica religioasă evreiască de a-i absobi pe zei (elohim) și zeul tată (El) din propriul panteon de zeități, preluate de la fenicienii din Canaan, Ăźn zeul Iehova, care conform variantei inventate de evrei fusese zeitatea care avea grijă de evrei, vezi Deuteronom 32:1-9 și pentru că ei venerau și alți zei, Iehova care este prezentat ca fiind invidioasă pe ceilalți zei și foarte răzbunătoare, vezi Exodus 20 i-ar fi pedepsit pe evrei cu Sclavia Babiloniană. Dovezi: Exodul 6:3 "Eu (Iehova - vezi sfĂąrșitul versului 6:2 interliara online)" i-am apărut lui Abraham, Isac și Iacov ca zeul El și nu le-am fost cunoscut sub numele meu Iehova Conform Wiki- Iehova nu este zeul El Iehova a fost zeul național al regatelor Israelului (Samaria) și Iuda. Originile sale ajung cel puțin pĂąnă la epoca timpurie a fierului și, aparent, Ăźn bronzul tĂąrziu [4], iar Ăźn cea mai veche literatură biblică este o zeitate furtunoasă și războinică care conduce armata cerească Ăźmpotriva dușmanilor lui Israel. Ăn acea perioadă, israeliții se Ăźnchinau lui Iehova alături de o varietate de zei și zeițe canaanite, inclusiv El, Asherah și Baal, Ăźnsă, cu timpul, El și Yahweh au devenit contopiți, Epitetele legate de El, precum El Shaddai, au devenit aplicate numai pentru Yahweh, și alți zei și zeițe precum Baal și Asherah au fost absorbiți Ăźn religia Iehovistă. ĂncepĂąnd cu secolele IX-VI, religia Iehovistă s-a separat de moștenirea canaanită, deoarece Yahweh a devenit zeul principal al Regatului lui Israel (Samaria) și al lui Iuda [11], iar Ăźn timp, curtea regală și Templul din Ierusalim l-au promovat pe Iehova ca zeu al Ăźntregului cosmos, care posedă toate calitățile pozitive atribuite anterior celorlalți zei și zeițe. [12] [13] Abia către sfĂąrșitul captivității babiloniene (sec. VI), existența zeilor străini a fost negată, iar Iehova a fost proclamat ca fiind creatorul cosmosului și singurul zeu adevărat al Ăźntregii lumi. cele bune madhukar Ai argumente serioase că este vorba despre politica religioasă evreiască? Invidia și răzbunarea lui Iehova, nu sunt de natură umană... ori această 'invidie' și 'răzbunare' este împotriva zeităților demonice, nu împotriva oamenilor, împotriva idolilor popoarelor care-i duceau în depravare, imoralitate, violență și blasfemie! Faptul că evreii se închinau și lui Iehova și unor idoli diavolești, nu este un argument că idolii sunt zei buni, dimpotrivă, această luptă dintre Dumnezeul Suprem și Adevărat și alți zei mai mici și căzuți dezvăluie că evreii s-au abătut de la normele sfinte și drepte ale lui Iehova, nu că zeii ăia ar fi buni (însă sunt de acord cu tine când spui că zeii respectivi (sau idolii) erau adevărați - adică vii)! Faptul că amesteci interpretările unor istorici ai religiilor cu tradiția evreiască, este dovada că nu joci cinstit! No offence! Edited by heart_of_ice, 08 April 2020 - 15:20. |
|
#304
Posted 08 April 2020 - 15:40
heart_of_ice, on 08 aprilie 2020 - 14:58, said:
Bun exemplul, cu o precizare însă... Numele lui este YHWH! Servus heart_of_ice în transliterarea latină numele lui YHWH este Iehova. Iehova este o latinizare a cuvântului ebraic יְהֹוָה, (YHWH), vezi Iehova Isus este de asemenea o latinizare a grecului antic Ιησούς. În iudaismul elenizat antic, aceasta este transcrierea prenumelui ebraic-aramaic Yehoshua (יהושע) cu formele sale scurte Yeshua sau Yeshu, ... vezi Isus. cele bune madhukar Edited by madhukar, 08 April 2020 - 15:50. |
#305
Posted 08 April 2020 - 15:45
madhukar, on 08 aprilie 2020 - 15:40, said:
Servus heart_of_ice Ăźn transliterarea latină numele lui YHWH este Iehova. Iehova este o latinizare a cuvĂąntului ebraic יְהֹוָה, (YHWH), vezi Iehova Isus este de asemenea o latinizare a grecului antic ÎηÏÎżύÏ. Ăn iudaismul elenizat antic, aceasta este transcrierea prenumelui ebraic-aramaic Yehoshua (יהושע) cu formele sale scurte Yeshua sau Yeshu, ... vezi Isus. cele bune madhukar Păi asta știu și eu, oricum mulțumesc pentru intenție... Asta îi spuneam și eu lui paco când mă tot dispera cu forma Yehsoua a numelui lui Isus... |
#306
Posted 08 April 2020 - 16:41
heart_of_ice, on 08 aprilie 2020 - 15:13, said:
Ai argumente serioase că este vorba despre politica religioasă evreiască? Numai clerul evreiesc avea puterea să modifice scrierile lor religioase. Vezi Nineteenth century scholarship: post-Mosaic by centuries "Înainte de secolul al XIX-lea, comentatorii Bibliei au considerat că datele textuale sugerau că majoritatea poveștilor din Pentateuh prezentau o cunoașterea din timpuri mult posterioare și au formulat ipoteza conform căreia totuși Moise trebuie să fi scris „Legile“ (după care religia evreielor mai este cunoscută și ca religie mozaică), în timp ce alți autori mai târzii au adăugat la acestea povești. Lucrările lui Wettes despre cartea Cronici și cărțile Samuel și Regi au schimbat cu desăvârșire ipotezele anterioare. El a stabilit că în timp ce autorul (autorii) Cronicelor înregistrase istoria monarhiei evreiești, punând cu deosebire accentul pe Legile Rituale, Systemul de Legi, și importanța Leviților, de-a lungul întregii Istorii a Monarhiei, autorul (autorii) lui „Samuel” și „Regi“, care sunt lucrări anterioare despre aceeași perioadă istorică, nu menționează niciodată nici un fel de Legi Rituale, Systemul de Legi, sau importanța clasei clericale. Altfel spus, cărțile lui Samuel și Regi, nu au nici un fel de Cunoaștere despre „Legile din Sinai“, nu au nici un fel de Cunoaștere despre Legile Rituale, sau despre Systemul de Legi, și importanța Leviților de-a lungul întregii Istorii a Monarhiei, așa cum sunt prezentate în cartea Levitic și astfel nu au nici un fel de Cunoaștere despre Legile care sunt prezentatate în Deuteronom. Cu alte cuvinte acestea nu fac nici cea mai mică aluzie despre existența unei întregi matrici despre „Legile rituale și etice ale lui Moise”, care chipurile ar fi fost proclamate în Sinai în trecutul arhaic! Această completă lipsă de cunoaștere a materialului din așa zisele cinci cărți ale lui Moise (Pentateuhul) în cărțile lui Samuel și Regi l-a făcut pe de Wette să ajungă la concluzia că narațiunile despre Întâmplările din Sinai, Legea Leviticului și Legile Deuteronomului au fost scrise în perioada mai târzie a monarhiei și exilului. Focalizarea cărților „Cronici” asupra Legilor Rituale, reprezintă intituțiile religioase ale timpului autorului, adică a acelei perioade care corespunde secolului al IV-lea (înainte de numărătoarea creștină). Scopul de bază al „Cronicilor” era acela de a legitima și de a autentifica instituțiile religioase din timpul secolului al IV-lea (î,n.cr.) prin proiectarea acestora înapoi în timpul dinaintea exilului babilonioan și astfel construind o nouă Istorie a Monarhiei lui Iuda. Însă conform compozițiilor anterioare: Cărțile lui Samuel și Regi, tocmai aceste instituții religioase precum și legile lor lipsesc. Realitatea este că materialul legal atribuit lui Moise în Pentateuh nu detaliază nici un fel de întâmplări istorice și nu au legătură cu nici un trecut arhaic, prezentând realitatea unui Izrael mult mai târziu." Moise și exodul sunt în acest context o invenție religioasă cum o arată și cercetările arheologice, vezi Wiki - Jewish Historiy - Ancient Israelites Cartea Genezei, capitolele 25–50, spune povestea lui Iacob și a celor doisprezece fii ai săi, care au părăsit Canaanul în timpul unei foamete severe și s-au stabilit în Goshen, din nordul Egiptului. Se presupune că guvernul faraonian egiptean i-a înrobit pe urmașii lor, deși nu există dovezi independente (istorice - despre o sclavie de 400 de ani a evreilor în anale istorice egiptene sau ale altor popoare din zonă) despre acest lucru. [4] Iehova, zeul lui Israel, l-a trimis pe profetul ebraic Moise din seminția lui Levi să-i elibereze pe israeliți de robie. Potrivit Bibliei, evreii au emigrat în mod miraculos din Egipt (eveniment cunoscut sub numele de Exod) și s-au întors în patria lor ancestrală din Canaan. Potrivit Bibliei, după emanciparea lor din sclavia egipteană, poporul lui Israel a rătăcit și a trăit în deșertul Sinai o perioadă de patruzeci de ani înainte de a cuceri Canaanul în 1400 î.n.cr,., sub comanda lui Iosua (despre care nu există nici o confirmare istorică). În timp ce trăia în deșert, conform scrierilor biblice, națiunea Israel ar fi primit cele zece porunci de la muntele Sinai de la Iehova, prin Moise. După intrarea în Canaan, porțiuni din țară au fost date fiecăreia din cele 12 triburi ale Israelului. Cu toate acestea, arheologia dezvăluie o altă poveste a originilor poporului evreu: ei nu au părăsit Levantul. Dovada arheologică a originilor în mare parte indigene ale Israelului din Canaan, nu din Egipt, este „copleșitoare” și nu lasă „loc pentru un Exod din Egipt sau pentru un pelerinaj de 40 de ani prin pustiul Sinai” [5]. Mulți arheologi au abandonat investigațiile arheologice ale lui Moise și Exodul drept „o urmărire fără rod”. [5] După un secol de cercetări efectuate de arheologi și egiptologi, nu s-a găsit, nicio dovadă care să poată fi direct legată de narațiunea Exodului, a unei captivități egiptene și de evadarea și călătoria prin pustie, ceea ce a dus la sugestia că Epoca Fierului Israel - regatele lui Iuda și Israel - își are originile în Canaan, nu în Egipt: [6] [7] Cultura primelor așezări israelite este canaanita, obiectele lor de cult sunt cele ale zeului canaanit El, olăria rămâne în tradiția canaanită locală și alfabetul folosit este canaanitul timpuriu. cele bune madhukar |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users