Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...

Sony FH 10W reparatie
 

Primul pas dupa infiintare PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#19
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
Da.
In formular parca-s trecute mai multe: venit brut, cheltuieli, venit net.

Edited by neagu_laurentiu, 13 December 2013 - 19:13.


#20
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Pai daca eu declar 10.000 RON de exemplu. Platesc 5.5% CAS, pensie 244 (o sa optez pt valoarea minima) si 16% pe ce ramane dupa primele 2.
Dar daca am cheltuieli deductibile de 3000 RON/luna de exemplu, cum se procedeaza in cazul asta?

#21
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
Nu merge acum site-ul ANAF-ului sa vad formularul dar sigur are 3 campuri. La cheltuieli treci toate estimate sa afli venitul net.

#22
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Da, cica pana pe 14 e in mentenanta :(. Pana luni trebuie sa ma dumiresc cum e cu cheltuielile astea si cu impozitul. Cat declar, cum declar si cat platesc la urma urmei - ca asta e cel mai important :)

Multam de info si orice alta informatie e bineprimita.

#23
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
La venitul brut ai suma facturilor estimate (fara TVA), la cheltuieli cat stii ca vei avea plus pensii si sanatate si astfel vei obtine venitul net la care ei aplica 16%.

#24
BiancaR

BiancaR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.11.2013
In declaratia 220 privind veninut estimat ai venit brut estimat (adica cat estimezi tu ca o sa incasezi anul viitor), cheltuieli deductibile estimate (adica cati bani o sa cheltui pentru a putea functiona) si venitul net estimat ( adica venitul brut - cheltuieli deductibile). Din acest venit estimat se calzuleaza impozitul si sanatatea sanatatea. Ai spus ca pentru pensii o sa platesti minimul acceptat. Deci, daca tu ai estimat ca o sa ai cheltuieli de 7000 lei si venituri de 8000, venitul net estimat o sa fie de 1000 lei. Pentru acest venit o sa platesti 160 lei impozit si 55 lei sanatate. Aceste plati sunt pe un an si le poti plati trimestrial.

#25
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
Pensia e o cheltuiala deductibila si trebuie inclusa la rubrica cheltuieli. La fel si sanatatea, acum daca ei calculeaza sanatatea (din vara anului trecut parca) e ok, inainte nu ANAF-ul calcula sanatatea si de asta erau incluse acolo.

Edited by neagu_laurentiu, 13 December 2013 - 19:54.


#26
BiancaR

BiancaR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.11.2013
Cred ca se creeaza o confuzie intre venitul estimat si venitul realizat. Da, pensia, sanatatea si impozitul sunt cheltuieli deductibile si se iau in calcul atunci cand se depune declaratia 200 dar, cand vina vorba de venitul estimat acestea sunt procente din intreg venitul estimat. Da, de anul trecut se pot plati toate la ANAF.

#27
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Va multumesc, acum m-am lamurit cum e cu cheltuielile, veniturile, impozitele.
Legat de pensie - contractul cu casa de pensii se face inainte sau dupa ce mergi la Finante? Sau se face in mod automat pt ca poti plati la Finante?

#28
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
Acum e un formular la finante, 600, in care spui una-alta.

Edited by neagu_laurentiu, 14 December 2013 - 11:49.


#29
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005

 BiancaR, on 06 noiembrie 2013 - 15:51, said:

Dupa infiintarea PFA trebuie sa mergi la ANAF ca sa te inregistrezi. Vei depune declaratia 070 si declaratia 220 privind venitul estimat. Tot atunci va trebui sa procuri si registrele obligatorii pe care, de asemenea, le inregistrezi. In functie de felul PFA-ului vei depune sau nu si alte declaratii.

Legat de registrele obligatorii: cei de la care le-am cumparat spuneau ceva de numerotarea paginilor/foilor. Se numeroteaza pagina cu pagina asa cum sunt cartile? Sau se numeroteaza fila cu fila?

Multumesc

#30
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
Ai explicatii pt. fiecare document utilizat in contabilitatea specifica: http://www.finanteha...fp1040_2004.htm

Edited by neagu_laurentiu, 16 December 2013 - 13:20.


#31
BiancaR

BiancaR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.11.2013
Se numeroteaza fila cu fila. De obicei, sunt cam 100 file. Ai grija sa fie snuruite (adica sa aiba un snur care se vede in spatele registrului, la jumatate), altfel va trebui sa le snuruiesti tu.

#32
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Multumesc BiancaR.

Sunt snuruite si sigilate la sfarsit. O sa ma apuc sa le numerotez in seara asta si maine dimineata sa ma duc la Finante sa-mi declar intentiile :).

In afara de buletin si certificat de inregistrare mai am nevoie si de documentele ce le-am primit la Registrul Comertului (2 hartii cu activitatile secundare si inca ceva)?

#33
BiancaR

BiancaR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.11.2013
In principiu cam asta e tot ce trebuie. O sa mai completezi o cerere catre administratie pentru inregistrarea registrelor astea. Doamnele de acolo ar trebui sa fie suficient de dragute ca sa-ti dea una tipizata pe care tu doar sa o completezi.

gasesti aici un model de cerere, la sfarsitul articolului  http://actelemele.ro...e-necesare-pfa/

#34
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Multumesc :)

#35
BiancaR

BiancaR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.11.2013
Cu placere!

#36
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,722
  • Înscris: 06.10.2012

 neagu_laurentiu, on 09 mai 2013 - 10:35, said:

La ANAF (finante) completezi un formular de luare in evidenta, optezi pt. norma de venit (daca-i cazul) sau impozitare in sistem real. La real estimezi veniturile si trimestrial vei plati: impozit 16%, sanatate 5.5% si pensii (daca-i cazul) 31.3% dintr-o suma contractata. Citeste codul fiscal (daca nu vrei sa ai un contabil) si ai toate detaliile:


In cazul unui PFA cu domeniu principal de activitate grupa CAEN 702 Activitati de consultanta in management, activitate principala 7021- Activitati de consultanta in domeniul relatiilor publice si al comunicarii, plus altele pe tema asta....si in cazul cand pe PFA voi incasa venituri lunare din niste proiecte, ce declar la ANAF? Ce sistem de impozitare?

Stampila aia in cat timp trebuie sa o faci sau nu e cu timp, gen in x zile....?

La ANAF pt declarare PFA trebuie sa mergi cu registrele alea 3 sau se merge ulterior ?


Multumesc anticipat pt raspuns. Posted Image

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate