Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Telefon usb3.1

Adaugare watermark, gen Mediafax

Sri Lanka in faliment
 La multi ani @VladVladd!

RADIO BRAILA DENS FM

Amplificator yamaha as 501 in pro...

Electrician sau Instalator sanitar?
 Cate placute RAM sa adaug?

Modul step up dc to dc legat de p...

Cost autorizație de construi...

ajutor vita de vie
 Instrumentala

Duba 4x4

Ca PFA eu platesc cu 4% mai mult ...

clickul se invarte continuu ajutor
 

Primul pas dupa infiintare PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1
geutzu_00

geutzu_00

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 02.01.2010
Buna. Am ridicat ieri certificatul de inregistrare al PFA de la registrul comertului. Domeniu de activitate : activitati ale agentiilor de publicitate. vreau sa fac o brosura cu spatii publicitare si sa o distribui gratuit.

Intrebarea mea: care e urmatorul pas dpdv legislativ ? ce trebuie sa fac acum ? Sa ma duc sa imi fac stampila, sa merg la fisc sa completez/depun ceva ??

Sunt efectiv in plop si nu am pe nimeni de la care sa ma informez, sunteti unica mea sursa :)

Va multumesc si succes la toata lumea !

#2
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,436
  • Înscris: 30.07.2003
Cu certificatul de la Registrul Comertului mergi la ANAF sa te ia in evidenta din punct de vedere fiscal.

#3
geutzu_00

geutzu_00

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 02.01.2010
si unde anume la ANAF la ce departament ? Trebuie sa platesc ceva ? Si dupa ce urmeaza ? cum sta treaba cu taxe impozite, cum , cand se platesc ?

Multumesc.

#4
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,436
  • Înscris: 30.07.2003
La ANAF (finante) completezi un formular de luare in evidenta, optezi pt. norma de venit (daca-i cazul) sau impozitare in sistem real. La real estimezi veniturile si trimestrial vei plati: impozit 16%, sanatate 5.5% si pensii (daca-i cazul) 31.3% dintr-o suma contractata. Citeste codul fiscal (daca nu vrei sa ai un contabil) si ai toate detaliile:
http://static.anaf.r...m#_Toc304299715
http://static.anaf.r...13.htm#cap2_con

Pe urma vei primi o decizie de impunere cu scadentele trecute in clar.

Formulare ANAF: http://www.anaf.ro/p...abili/formulare

Ai intrat in hora, trebuie sa inveti sa joci.

Norme de venit: http://static.anaf.r...e_venit2013.htm

Edited by neagu_laurentiu, 09 May 2013 - 10:25.


#5
geutzu_00

geutzu_00

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 02.01.2010
Da asa e, ma tot amanam ca sa ma informez mai bine ca etc. pana mi-am dat seama ca e mai biznis sa ma arunc cu capul inainte si prind pe parcurs.

Multumesc Laurentiu pentru indrumare si ii invit si pe ceilalti membri sa imi arunce un sfat o povata.

Spor la toata lumea !!

#6
Venboteam

Venboteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,302
  • Înscris: 05.01.2012
Succes si tie! Posted Image

#7
iulianalucas

iulianalucas

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 21.02.2012
Buna ziua,

Aici gasiti informatii utile depre cum se poate infiinta un Pfa: http://www.avocat-fi...intare-pfa.html

Iar aici gasiti cateva informatii utile referitoare la pasi care trebuiesc facuti dupa infiintarea unui Pfa sau a unei firme: http://www.avocat-fi...unei-firme.html

Mult succes.

#8
shadowgign2

shadowgign2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,822
  • Înscris: 01.06.2008
Ca sa nu mai deschid topic aiurea, intreb aici:

Este nevoie sa pun stampila pe chitanta ?

Edited by shadowgign2, 27 May 2013 - 08:19.


#9
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,436
  • Înscris: 30.07.2003
Plecand de la textul de mai jos, nu e necesar din moment ce tu recunosti documentul ca fiind justificativ pentru contabilitate:

Codul fiscal said:

ART. 155 Facturarea
(28) Semnarea şi ştampilarea facturilor nu constituie elemente obligatorii pe care trebuie să le conţină factura.

Vezi si:
http://www.finanteha...fp1040_2004.htm
http://static.anaf.r...F_3512_2008.pdf

Edited by neagu_laurentiu, 27 May 2013 - 08:28.


#10
shadowgign2

shadowgign2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,822
  • Înscris: 01.06.2008
Dar chitantierul trebuie sa fie inregistrat undeva? (precum registrul de incasari si plati etc)

#11
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,436
  • Înscris: 30.07.2003
Nu, nu trebuie inregistrat. Poate fi cumparat de la librarii sau editat pe calculator, important e sa alocati/folositi o plaja de numere/serii in mod cronologic.

#12
shadowgign2

shadowgign2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,822
  • Înscris: 01.06.2008
multumesc ;)

#13
BiancaR

BiancaR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.11.2013
Dupa infiintarea PFA trebuie sa mergi la ANAF ca sa te inregistrezi. Vei depune declaratia 070 si declaratia 220 privind venitul estimat. Tot atunci va trebui sa procuri si registrele obligatorii pe care, de asemenea, le inregistrezi. In functie de felul PFA-ului vei depune sau nu si alte declaratii.

#14
liviudami13

liviudami13

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 02.02.2013
Daca platesc pentru prima oara impozitul pe venit si CASS am nevoie de alte acte suplimentare?

#15
BiancaR

BiancaR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 06.11.2013
Incepand cu data de 01.07.2012, competenta de administrare a contributiilor sociale datorate in conformitate cu prevederile capitolului II revine ANAF (administratiilor financiare in raza carora ai domiciliul fiscal) – conform art. V din OUG 125/2011. Atunci cand te inregistrezi ca PFA, in functie de venitul declarat ti se vor calcula impozitele pe baza declaratiilor depuse la inregistrare.
- baza lunara la care se aplica CASS, in cazul PFA, este venitul declarat de titularul PFA la ANAF (adica este venitul la care acesta doreste sa se asigure pentru pensie), care nu poate fi mai mic de 35% din salariul mediu brut (trebuie sa fie cel putin egal cu 741 lei) – art. 296^11 alin. (1) Cod fiscal. Cota este de 31.3%, rezultind o suma de plata de 232 lei lunar.

#16
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Va salut,

O intrebare legata de venitul estimat va rog.
Cand zici venit estimat, inseamna cu ce suma ramai de fapt dupa ce platesti 16%, 5.5%, pensie + ce crezi tu ca mai deduci. Corect?

Multumesc

#17
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,436
  • Înscris: 30.07.2003
Nu. Venitul brut, cu toate incluse pentru ca la cel declarat vei plati taxele si la final de an regularizarea.

#18
ahyle-blue

ahyle-blue

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 128
  • Înscris: 29.10.2005
Deci venitul facturat e cel estimat? Pentru ca in cazul meu brut=venit facturat, fiind la sistem real.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate