Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
#3619
Posted 12 November 2018 - 15:17
La mine, la o baterie cu probleme de noua(dupa 24h pierdea cam 15-20% din capacitate) a intrat acel program cam dupa o zi si s-a blocat pe la 14,4 cand dupa mai bine de 7 zile, nu am mai avut rabdare sa las bateria. La decuplarea redresorului pe ecranul acestuia a aparut mesajul de eroare. Dupa acest "proces" am observat ca la orificiul de aerisire al bateriei a curs ceva lichid.
Edited by CGDBZ, 12 November 2018 - 15:18. |
#3620
Posted 12 November 2018 - 18:37
"La mine, la o baterie cu probleme de noua(dupa 24h pierdea cam 15-20% din capacitate)"
Daca pierderea este fara consumatori, adica bateria stand efectiv pe jos ai element in scurt , undeva "fura " curent - parerea mea este ca astfel de acumulatori sa nu fie montati pe masina , nu sti cand se intrerupe acel circuit si in drum ramai . Cu un efort mic financiar cumperi una noua iar pe aceasta iei undeva la 20-35 lei , depinde de Ah al acumulatorului . |
#3621
Posted 13 November 2018 - 00:59
Reactor2015, on 12 noiembrie 2018 - 13:49, said:
Este vorba si de viteza procesului chimic. Pana la o limita, merge rapid, de acolo mai departe, ia timp. Nu se pune problema ca nu este redresorul capabil sa "bage" curent in baterie. Indiferent de baterie, cam in 7 zile se duce pana la 100%/. In maxim 10 ore ajunge la >80%. Edited by 41ex, 13 November 2018 - 01:00. |
#3622
Posted 13 November 2018 - 08:34
"de unde inventia asta speciala valabila doar la redresorul din lidl?"
Nu este nici o inventie, asa merg ele , prima etapa pana la 80% din capacitate , dupa o pauza si urmeaza a doua etapa de 100% pana la 14,8 volti . Trebuie zile pana atinge si trebuie mai multe ore de la incetarea incarcarii pana intra in programul de 14,8 volti . Incarcatoare testate cu aceasta functie sunt : modelul anterior gri cu afisaj lcd si modelul actual rosu cu afisaj lcd . Nu cunosc despre modelul mai vechi fara afisaj, nu l-am detinut . Pentru tine cand mai incarc un acc voi incerca sa fac poze la etapele de incarcare . Daca ai 2 acc poti testa lejer, il pui la incarcat si uiti de el, zilnic mai dai o geana . Daca acel acumulator nu a vazut niciodata pana acum tensiunea de 14,8 volti la incarcare va dura mai mult pana intra in acest program , e ca si cu teoria aceea "un organ nefolosit se atrofiaza" |
#3623
Posted 13 November 2018 - 12:54
Alex, eu nu m-ar referit (doar) la incarcatorul de la Lidl.
Cei de la ctek scriu in documentatia lor ce am scris eu in acea postare. Am constatat ca se verifica si in practica. |
#3624
Posted 13 November 2018 - 17:45
#3625
Posted 13 November 2018 - 21:52
ldpe, on 13 noiembrie 2018 - 08:34, said:
"de unde inventia asta speciala valabila doar la redresorul din lidl?" Nu este nici o inventie, asa merg ele , prima etapa pana la 80% din capacitate , dupa o pauza si urmeaza a doua etapa de 100% pana la 14,8 volti . Trebuie zile pana atinge si trebuie mai multe ore de la incetarea incarcarii pana intra in programul de 14,8 volti . Incarcatoare testate cu aceasta functie sunt : modelul anterior gri cu afisaj lcd si modelul actual rosu cu afisaj lcd . Nu cunosc despre modelul mai vechi fara afisaj, nu l-am detinut . Pentru tine cand mai incarc un acc voi incerca sa fac poze la etapele de incarcare . Daca ai 2 acc poti testa lejer, il pui la incarcat si uiti de el, zilnic mai dai o geana . Daca acel acumulator nu a vazut niciodata pana acum tensiunea de 14,8 volti la incarcare va dura mai mult pana intra in acest program , e ca si cu teoria aceea "un organ nefolosit se atrofiaza" |
#3626
Posted 14 November 2018 - 09:40
iancuMIC, on 13 noiembrie 2018 - 17:45, said:
Vrei sa dezvolti putin, te rog. Pe scurt, masina nu are alternator fizic, curentul este luat din bateria hibrid, trimis catre catre convertor DC-DC, care converteste 165V, tensiunea de incarcare a bateriei hibrid, in 12v (14.4v) tensiunea bateriei mici de pornire. Totul este controlat de ECU-ul masinii si fi-Ecu, care e BMS-ul Hibrid. Daca intelegi o schema si un sambure de engleza, poza spune tot. Edited by robylup, 14 November 2018 - 09:41. |
#3627
Posted 14 November 2018 - 10:10
#3628
Posted 14 November 2018 - 10:39
adrian_r5, on 14 noiembrie 2018 - 10:10, said:
"bateria hibrid" cine o incarca ? PS - sau altfel pusa intrebarea - ce este acel "Motor" din poza ? |
|
#3629
Posted 14 November 2018 - 10:43
#3630
Posted 14 November 2018 - 11:01
adrian_r5, on 14 noiembrie 2018 - 10:43, said:
Pai daca e "dinam" ce reprezinta cele 3 fire care pleaca din el catre "Inverter" ? Quote
The electric motor is mounted between the petrol engine and the CVT transmission. It is a lightweight 3-phase Brushless DC motor with four functions: it acts as a starter motor, an engine balancer, a dynamo and an assist traction motor. The dynamo regenerates braking energy and converts fuel energy into battery energy. When needed, the IMA-motor assists the ICE for more output power. In assist mode, the electric motor converts 96 percent of its input electricity into motive energy. So the motor has a significantly better efficiency than the petrol engine.e] google translate Quote
Motorul electric este montat între motorul pe benzină și transmisia CVT. Este un un motor DC cu 3 faze, fără perii, cu patru funcții: funcționează ca motor de pornire, motor balancer, un dinam și un motor de tracțiune asistat. Dinamul regenerează energia de frânare și convertește energia combustibilului în energia bateriei. Când este necesar, motorul IMA asistă ICE pentru mai multe putere de iesire. În modul asistat, motorul electric convertește 96% din energia electrică de intrare energia motoarelor. Astfel, motorul are o eficiență semnificativ mai bună decât motorul pe benzină. ICE=Motor cu ardere internă Edited by robylup, 14 November 2018 - 11:03. |
#3631
Posted 14 November 2018 - 11:43
robylup, on 14 noiembrie 2018 - 09:40, said:
Fără titlu.png Pe scurt, masina nu are alternator fizic, curentul este luat din bateria hibrid, trimis catre catre convertor DC-DC, care converteste 165V, tensiunea de incarcare a bateriei hibrid, in 12v (14.4v) tensiunea bateriei mici de pornire. Totul este controlat de ECU-ul masinii si fi-Ecu, care e BMS-ul Hibrid. Daca intelegi o schema si un sambure de engleza, poza spune tot. Edited by iancuMIC, 14 November 2018 - 11:49. |
#3632
Posted 14 November 2018 - 11:57
iancuMIC, on 14 noiembrie 2018 - 11:43, said:
Era suficient sa spui ca ai un hibrid; Quote [la masinile echipate doar cu motor termic, nu ai cum sa folosesti sistemul ala de management al incarcarii fara sa ai si sursa de energie (alternatorul), chiar daca masina are sistem de recuperare a energiei |
#3633
Posted 14 November 2018 - 12:12
|
#3635
Posted 14 November 2018 - 21:31
@ldpe, care e explicatia totusi ca trebuie zile pana la acest program? ca bateria cred ca si uita in 3 zile ca a fost incarcata. vreun manual, link ceva? si e valabil doar la incarcatoarele lidl asta cu 3 zile? daca da, iarasi suna suspect/ ilogic.
|
#3636
Posted 14 November 2018 - 21:33
Mai exista si alte incarcatoare care duc la 14,8 v, anumite serii de la ctek.
Trebuie zile pentru ca amperajul este foarte mic 50-100-150 mah , voltajul creste scade amperajul. Batreia poate sa uite dar procesorul din incarcator nu uita Nu DOAR 3 zile , poate dura si 7 , de exemplu cand am pus prima data acc original de Hyundai 70Ah cu 540A a durat 7 zile . Nu am link, nu scrie in manual din teste am observat si le-am spus colegilor pe forum dupa ce am testat pe 4 acumulatori diferiti de cate 2 ori pe fiecare , daca era ceva de defectat sa se strice la mine . Inainte foloseam metoda 14,8-15 volti pentru a incarca la 100% acc cu un Redac de 10Ah , ducea fara problema dar nu limita amperajul si fierbea electrolitul de jar manca . Am incarcatorul tip mivarom de 10Ah , mult mai performant fata de cel tip lidl dar pauza, la 13,8 gata intra in mentinere si ramane asa si 1 an , l-am lasat si pe acesta sa vad da daca , nimic, mut . Am inteles ca il deti , din ce motiv nu pui sa vezi cu ochii tai daca esti Toma , pana acum mai multi colegi au specificat clar ca functioneaza , tu vrei link la ceva vapor made , sunt niste chinezarii copiate de pe incarcatoare de renume , asamblate inafara apelor internationale cu niste costuri de la 100Eu cumperi cu vagonul , dar una peste alta sunt foarte bune pentru casa la pretul platit plus garantia de 3 ani , este imbatabil. Daca acumulatorul tau nu preia 14,8 volti este imbatranit, nu mai suporta iar la un test cu aparat dedicat vei vedea realitatea . Edited by ldpe, 14 November 2018 - 21:49. |
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users