Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14706 replies to this topic

#3619
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,021
  • Înscris: 29.06.2011
La mine, la o baterie cu probleme de noua(dupa 24h pierdea cam 15-20% din capacitate) a intrat acel program cam dupa o zi si s-a blocat pe la 14,4 cand dupa mai bine de 7 zile, nu am mai avut rabdare sa las bateria. La decuplarea redresorului pe ecranul acestuia a aparut  mesajul de eroare. Dupa acest "proces" am observat ca la orificiul de aerisire al bateriei a curs ceva lichid.

Edited by CGDBZ, 12 November 2018 - 15:18.


#3620
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,564
  • Înscris: 08.03.2017
"La mine, la o baterie cu probleme de noua(dupa 24h pierdea cam 15-20% din capacitate)"
Daca pierderea este fara consumatori, adica bateria stand efectiv pe jos ai element in scurt , undeva "fura " curent - parerea mea este ca astfel de acumulatori sa nu fie montati pe masina , nu sti cand se intrerupe acel circuit si in drum ramai .  Cu un efort mic financiar cumperi una noua iar pe aceasta iei undeva la 20-35 lei , depinde de Ah al acumulatorului .

#3621
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013

 Reactor2015, on 12 noiembrie 2018 - 13:49, said:

Este vorba si de viteza procesului chimic. Pana la o limita, merge rapid, de acolo mai departe, ia timp.
Nu se pune problema ca nu este redresorul capabil sa "bage" curent in baterie.
Indiferent de baterie, cam in 7 zile se duce pana la 100%/. In maxim 10 ore ajunge la >80%.
eu nu stiu de unde scoateti astea. in manualul redresorului scrie exact ce mi s-a intamplat, a crescut tensiunea 6-8 ore pana a incarcat-o, iar pe urma doar o mentinea, tensiunea scazand la 12.8-12.9, nu mai retin exact, si asa statea si in urmatoarele ore. nu mai baga curent "de incarcare" in ea,doar de mentenanta, trickle charging probabil. de unde inventia asta speciala valabila doar la redresorul din lidl? si de ce nu e in manual?

Edited by 41ex, 13 November 2018 - 01:00.


#3622
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,564
  • Înscris: 08.03.2017
"de unde inventia asta speciala valabila doar la redresorul din lidl?"
Nu este nici o inventie, asa merg ele , prima etapa pana la 80% din capacitate , dupa o pauza si urmeaza a doua etapa de 100% pana la 14,8 volti .
Trebuie zile pana atinge si trebuie mai multe ore de la incetarea incarcarii pana intra in programul de 14,8 volti .
Incarcatoare testate cu aceasta functie sunt : modelul anterior gri cu afisaj lcd si modelul actual rosu cu afisaj lcd . Nu cunosc despre modelul mai vechi fara afisaj, nu l-am detinut .
Pentru tine cand mai incarc un acc voi incerca sa fac poze la etapele de incarcare . Daca ai 2 acc poti testa lejer, il pui la incarcat si uiti de el, zilnic mai dai o geana . Daca acel acumulator nu a vazut niciodata pana acum tensiunea de 14,8 volti la incarcare va dura mai mult pana intra in acest program , e ca si cu teoria aceea "un organ nefolosit se atrofiaza"

#3623
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Alex, eu nu m-ar referit (doar) la incarcatorul de la Lidl.
Cei de la ctek scriu in documentatia lor ce am scris eu in acea postare. Am constatat ca se verifica si in practica.

#3624
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 robylup, on 11 noiembrie 2018 - 21:04, said:

e masina cu BMS si incarcare "electronica" nu cu alternator.
Vrei sa dezvolti putin, te rog. :D

#3625
valix5

valix5

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 08.10.2007

 ldpe, on 13 noiembrie 2018 - 08:34, said:

"de unde inventia asta speciala valabila doar la redresorul din lidl?"
Nu este nici o inventie, asa merg ele , prima etapa pana la 80% din capacitate , dupa o pauza si urmeaza a doua etapa de 100% pana la 14,8 volti .
Trebuie zile pana atinge si trebuie mai multe ore de la incetarea incarcarii pana intra in programul de 14,8 volti .
Incarcatoare testate cu aceasta functie sunt : modelul anterior gri cu afisaj lcd si modelul actual rosu cu afisaj lcd . Nu cunosc despre modelul mai vechi fara afisaj, nu l-am detinut .
Pentru tine cand mai incarc un acc voi incerca sa fac poze la etapele de incarcare . Daca ai 2 acc poti testa lejer, il pui la incarcat si uiti de el, zilnic mai dai o geana . Daca acel acumulator nu a vazut niciodata pana acum tensiunea de 14,8 volti la incarcare va dura mai mult pana intra in acest program , e ca si cu teoria aceea "un organ nefolosit se atrofiaza"
Confirm același comportament și pt primul model de încărcător Ultimate Speed, eu îl dețin și după 4 zile a ajuns bateria la 14,20 Volți, măsurat cu un voltmetru. Probabil încă o zi era necesară pt a ajunge la 14,80 volți, dar am avut neapărat nevoie de mașină. Bateria este un Banner de 77 Ah, veche de vreo 2 ani și pusă prima oară pe redresor. Prima etapă a durat puțin 3 max 4 ore, dar pt etapa în care ajunge încărcarea la 100%, confirm că e nevoie de zile. Voi mai încerca zilele următoare la un Bosch S3 de 54 Ah, sunt curios dc aici va dura mai puțin. Nush cât de veche e bateria, mașina am cumpărat-o în dec 2014 și bateria era pe ea.

#3626
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

 iancuMIC, on 13 noiembrie 2018 - 17:45, said:

Vrei sa dezvolti putin, te rog. Posted Image
Attached File  Fără titlu.png   259K   35 downloads
Pe scurt, masina nu are alternator fizic, curentul este luat din bateria hibrid, trimis catre catre convertor DC-DC, care converteste 165V, tensiunea de incarcare a bateriei hibrid, in 12v (14.4v) tensiunea bateriei mici de pornire. Totul este controlat de ECU-ul masinii si fi-Ecu, care e BMS-ul Hibrid. Daca intelegi o schema si un sambure de engleza, poza spune tot.

Edited by robylup, 14 November 2018 - 09:41.


#3627
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

 robylup, on 14 noiembrie 2018 - 09:40, said:

masina nu are alternator fizic, curentul este luat din bateria hibrid
"bateria hibrid" cine o incarca ?

PS - sau altfel pusa intrebarea - ce este acel "Motor" din poza ?

Edited by adrian_r5, 14 November 2018 - 10:12.


#3628
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

 adrian_r5, on 14 noiembrie 2018 - 10:10, said:

"bateria hibrid" cine o incarca ?

PS - sau altfel pusa intrebarea - ce este acel "Motor" din poza ?
Motorul electric e acel Motor, de incarcare se ocupa tot motorul electric la relanti, sau franarea regenerativa in mers. Motor electric = dinam Posted Image Mai noi o incarc si la priza cu un grid charger, e bun pentru echilibrarea celulelor.Attached File  Fără titlu.png   351.76K   29 downloads

#3629
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

 robylup, on 14 noiembrie 2018 - 10:39, said:

Motorul electric e acel Motor,
Motor electric = dinam
Pai daca e "dinam" ce reprezinta cele 3 fire care pleaca din el catre "Inverter" ?

#3630
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

 adrian_r5, on 14 noiembrie 2018 - 10:43, said:

Pai daca e "dinam" ce reprezinta cele 3 fire care pleaca din el catre "Inverter" ?
Cele 3 faze, e trifazic. Pe langa dinam, el are si functia clasica de motor electric si electromotor. Cum nu exista alternator, nu exista nici starter pe masina.

Quote

The electric motor is mounted between the petrol engine and the CVT transmission. It is a
lightweight 3-phase Brushless DC motor with four functions: it acts as a starter motor, an engine
balancer, a dynamo and an assist traction motor. The dynamo regenerates braking energy and
converts fuel energy into battery energy. When needed, the IMA-motor assists the ICE for more
output power. In assist mode, the electric motor converts 96 percent of its input electricity into
motive energy. So the motor has a significantly better efficiency than the petrol engine.e]

google translate

Quote

Motorul electric este montat între motorul pe benzină și transmisia CVT. Este un
un motor DC cu 3 faze, fără perii, cu patru funcții: funcționează ca motor de pornire, motor
balancer, un dinam și un motor de tracțiune asistat. Dinamul regenerează energia de frânare și
convertește energia combustibilului în energia bateriei. Când este necesar, motorul IMA asistă ICE pentru mai multe
putere de iesire. În modul asistat, motorul electric convertește 96% din energia electrică de intrare
energia motoarelor. Astfel, motorul are o eficiență semnificativ mai bună decât motorul pe benzină.


ICE=Motor cu ardere internă

Edited by robylup, 14 November 2018 - 11:03.


#3631
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 robylup, on 14 noiembrie 2018 - 09:40, said:

Fără titlu.png
Pe scurt, masina nu are alternator fizic, curentul este luat din bateria hibrid, trimis catre catre convertor DC-DC, care converteste 165V, tensiunea de incarcare a bateriei hibrid, in 12v (14.4v) tensiunea bateriei mici de pornire. Totul este controlat de ECU-ul masinii si fi-Ecu, care e BMS-ul Hibrid. Daca intelegi o schema si un sambure de engleza, poza spune tot.
Era suficient sa spui ca ai un hibrid; la masinile echipate doar cu motor termic, nu ai cum sa folosesti sistemul ala de management al incarcarii fara sa ai si sursa de energie (alternatorul), chiar daca masina are sistem de recuperare a energiei. Mersi, oricum.

Edited by iancuMIC, 14 November 2018 - 11:49.


#3632
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

 iancuMIC, on 14 noiembrie 2018 - 11:43, said:

Era suficient sa spui ca ai un hibrid;
Credeam ca e logic :) odata ce stiai ca :

Quote

[la masinile echipate doar cu motor termic, nu ai cum sa folosesti sistemul ala de management al incarcarii fara sa ai si sursa de energie (alternatorul), chiar daca masina are sistem de recuperare a energiei


#3633
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

 robylup, on 14 noiembrie 2018 - 11:01, said:

Cele 3 faze, e trifazic.
It is a lightweight 3-phase Brushless DC motor
Interesant !

Edited by adrian_r5, 14 November 2018 - 12:13.


#3634
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Normal; sistemul IMA de la Honda.

#3635
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
@ldpe, care e explicatia totusi ca trebuie zile pana la acest program? ca bateria cred ca si uita in 3 zile ca a fost incarcata. vreun manual, link ceva? si e valabil doar la incarcatoarele lidl asta cu 3 zile? daca da, iarasi suna suspect/ ilogic.

#3636
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,564
  • Înscris: 08.03.2017
Mai exista si alte incarcatoare care duc la 14,8 v, anumite serii de la ctek.
Trebuie zile pentru ca amperajul este foarte mic 50-100-150 mah , voltajul creste scade amperajul.
Batreia poate sa uite dar procesorul din incarcator nu uita Posted Image
Nu DOAR 3 zile , poate dura si 7 , de exemplu cand am pus prima data acc original de Hyundai 70Ah cu 540A a durat 7 zile .
Nu am link, nu scrie in manual din teste am observat si le-am spus colegilor pe forum dupa ce am testat pe 4 acumulatori diferiti de cate 2 ori pe fiecare , daca era ceva de defectat sa se strice la mine . Inainte foloseam metoda 14,8-15 volti pentru a incarca la 100% acc cu un Redac de 10Ah , ducea fara problema dar  nu limita amperajul si fierbea electrolitul de jar manca . Am incarcatorul tip mivarom de 10Ah , mult mai performant fata de cel tip lidl dar pauza, la 13,8 gata intra in mentinere si ramane asa si 1 an , l-am lasat si pe acesta sa vad da daca , nimic, mut .
Am inteles ca il deti , din ce motiv nu pui sa vezi cu ochii tai daca esti Toma , pana acum mai multi colegi au specificat clar ca functioneaza , tu vrei link la ceva vapor made , sunt niste chinezarii copiate de pe incarcatoare de renume , asamblate inafara apelor internationale cu niste costuri de la 100Eu cumperi cu vagonul , dar una peste alta sunt foarte bune pentru casa la pretul platit plus garantia de 3 ani , este imbatabil.
Daca acumulatorul tau nu preia 14,8 volti este imbatranit, nu mai suporta iar la un test cu aparat dedicat  vei vedea realitatea .

Edited by ldpe, 14 November 2018 - 21:49.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate