Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14687 replies to this topic

#2107
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Da este o baterie de calitate superioara.
Si sfatul tau este f bun, chiar acum vreo 3 ani ADAC germania a postat un articol precum ca mai mult din 60% dintre defectiunile la masinile de sub 10 ani vechime sunt cauzate de baterii proaste, defecte, descarcate sau sulfatate. In ziua de azi bateria nu e doar de pornire ci tine si consumatorii si nu vb doar in cand e motorul oprit.
Pana anul acesta, daca iti vine sa crezi, nu a existat o scula profesionala care sa arate capacitatea de stocare a unei baterii.
Cei de la midtronics au scos.o anul acesta si sunt pe o lista de asteptare sa o iau.
Pana acum se verifica doar starea de sanatate si cea de incarcare, dar stocarea nu aveai cu ce.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/J_MkgreVEPs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2108
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,648
  • Înscris: 23.04.2007

View Postrobylup, on 28 martie 2017 - 13:01, said:

In ziua de azi bateria nu e doar de pornire ci tine si consumatorii si nu vb doar in cand e motorul oprit.
Ai vreo schema ("bloc", nu detaliata) cu circuitu' baterie - alternator in cazu' asta ?

#2109
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Nu am din simplul motiv ca nu imi trebuie asa ceva. Pana la urma eu nu am treaba cu alternatorul in sine, ci doar cu incarcarea lui daca intelegi ce vreau sa spun. Pot sa caut prin trainingurile printate care le am, poate gasesc o schema sau un filmulet de prezentare de la vreun producator daca cel de sus nu te.a lamurit.
Pe scurt, vorbim  de masinile de dupa 2008-2010, care au pe langa s&s, recuperarea energiei din franare.
Dar sunt masini care nu au s&s dar au alte sisteme de economisire carburant.
De ex oprirea unor cilindrii la viteaza de croaziera si in acelasi timp oprirea alternatorului.

Attached Files


Edited by robylup, 28 March 2017 - 14:09.


#2110
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,648
  • Înscris: 23.04.2007

View Postrobylup, on 28 martie 2017 - 13:59, said:

nu am treaba cu alternatorul in sine, doar cu incarcarea lui daca intelegi ce vreau sa spun.
Nu inteleg la ce te referi cind spui incarcarea alternatorului  Posted Image

View Postrobylup, on 28 martie 2017 - 13:59, said:

daca cel de sus nu te.a lamurit
Daca prin "cel de sus" te referi la filmuletu' de aici ... desi l-am vizionat "da capo al fine" n-am vazut nicio schema cu circuitu' baterie - alternator.

View Postrobylup, on 28 martie 2017 - 13:59, said:

oprirea alternatorului
Asta ar fi cam singuru' moment in care bateria "tine si consumatorii"

#2111
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
La masinile fara ss, da, asta ar fi singurul.moment. La masinile cu ss, de fiecare data cand motorul se opreste la semafor, bateria preia toti consumatorii. Deci practic masina e complet functionala, in afara de motor.
Pai asta e o sarcina f grea pt baterie.

#2112
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
@robylup
A sosit bateria si am si montat-o azi.

Attached Files


Edited by i860, 28 March 2017 - 17:41.


#2113
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Super, sa te tina cat mai mult :)

#2114
xenonhost

xenonhost

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 355
  • Înscris: 26.05.2009
La un banc de 4 baterii Zenith cu gel, una dintre ele are 0V si nu mai accepta incarcare nici macar cu Voltcraft. Mai exista vreo sansa de inviere?

#2115
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postxenonhost, on 30 martie 2017 - 09:09, said:

La un banc de 4 baterii Zenith cu gel, una dintre ele are 0V si nu mai accepta incarcare nici macar cu Voltcraft. Mai exista vreo sansa de inviere?
Voltcraftul nu ia bateriile de la 0 si nici nu incarca baterii cu gel.
Trebuie sa cauti un incarcator pt gel.

#2116
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,648
  • Înscris: 23.04.2007

View Postrobylup, on 28 martie 2017 - 14:37, said:

La masinile cu ss, de fiecare data cand motorul se opreste la semafor, bateria preia toti consumatorii. Deci practic masina e complet functionala, in afara de motor.
Am impresia ca sistemu' asta "ss" e ceva din categoria "ce iei pe mere dai pe pere" Posted Image

Cit timp poate functiona "pe baterie" vara in soare cu AC-ul pornit ?

#2117
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postadrian_r5, on 30 martie 2017 - 10:34, said:

Am impresia ca sistemu' asta "ss" e ceva din categoria "ce iei pe mere dai pe pere" Posted Image

Cit timp poate functiona "pe baterie" vara in soare cu AC-ul pornit ?
N.am facut acest experiment. Tehnic nu e proiectat sa stea cu orele.

#2118
xenonhost

xenonhost

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 355
  • Înscris: 26.05.2009

View Postrobylup, on 30 martie 2017 - 09:18, said:

Voltcraftul nu ia bateriile de la 0 si nici nu incarca baterii cu gel.
Trebuie sa cauti un incarcator pt gel.
Pai a incercat de la zero, a tot crescut tensiunea si curentii de incarcare si dupa cateva ore a renuntat. Mai am un incarcator Telwin Doctor Charge 50 si s-a chinuit si acela, ma gandeam sa desfac bateria si sa-i fac ceva, poate e in scurt si daca ii pun ceva apa distilata isi revine.

#2119
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Nici unul nu sunt pt gel, e normal sa patesti asa

#2120
xenonhost

xenonhost

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 355
  • Înscris: 26.05.2009
Cum nu e pt gel, cand are Telwinul optiune si scrie pe ecran gel?

#2121
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Scrie ca face si desulfatare :)))
E greu sa cresti densitatea unui electrolit geluit.
Pune voltcraftul pe programul alive pana se opreste singur. Apoi pui pe charge si odata la o ora dai un push si iar charge. E munca manuala dar ai sanse mai multe.

#2122
xenonhost

xenonhost

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 355
  • Înscris: 26.05.2009
Attached File  20170330_152954.jpg   51.8K   46 downloads

#2123
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Da mai omule, il am si eu. Cei mai prost cheltuiti bani vreodata. Nu merita nici 100 de lei. O gramada de programe care nu functioneaza. Na, eu ti.am oferit un sfat cum sa faci cu voltcraft.ul.

#2124
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,012
  • Înscris: 29.06.2011
Erorile apar de obicei la pornire(la mine asa s-a intamplat) cand daca ai bateria slaba si se mai descarca datorita pornirii(cand dai la demaror) curentul furnizat este prea mic . In acest caz cum alternatorul inca nu apuca sa furnizeze curent apar diferite erori de la senzori sau calculatoare, de obicei erori de comunicare, erori ce pot persista si dupa pornirea motorului.
Acum ca am schimbat bateria cu una noua as vrea sa verific electromotorul caci cei de la Peugeot nu m-au lamurit-cica consuma ceva dar merge si oricum spuneau ca nu se repara, ca cica nu fac nimic daca schimb periile(carbuni) si bucsele.
Intrebarile sunt:
Ce se masoara la un electromotor(voltaj, amperaj, etc.) si cam ce valori ar trebui sa fie pentru a fi in parametri ?
Daca un electromotor consuma mai mult decat trebuie un schimb de perii, bucse si curatare ajuta cu ceva ? Eu am vazut un electromotor desfacut si pot sa spun ca poate arata destul de jalnic chiar daca el functioneaza-era foarte murdar, partea din rotor unde calca periile era uzata deformat si canalele infundate cu resturi de la carbuni.
Pot masura eu ceva cu un multimetru simplu ? La voltaj ma refer ? Cat ar trebui sa scada cand dau la demaror pana porneste ?
Eu nu prea am bafta la service, am fost de obicei la reprezentanta sau la ceva service-uri mai mari si am dat numai de meseriasi pe care trebuie sa-i tragi de limba ca sa afli ceva de aceea vreau sa fiu pregatit, sa stiu exact ce trebuie sa masoare si ce  valori sunt bune caci astia sunt pusi numai pe schimbat piese, chiar daca sunt bune sau pot fi reparate.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate