Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Telefoane DS Vodafone

Mp4 car se reseteaza in timpul de...

Ati castigat vreodata ceva? Loto,...

Shogun!
 Initiativa europeana pentru taxar...

Instalare centrala de apartament ...

V-ați culturalizat cu ajutorul te...

Monitor
 Boala mar

Schimbare bascula (si altele) For...

Problema anxioasa, e normal cum g...

Vitrina sucuri
 F.Charm - La inalțime

Marker de scris pe bidoane

Lecțiile trase de comandanti...

Recomandare telefon pt poze si ba...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14653 replies to this topic

#14113
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,484
  • Înscris: 08.03.2017
Monbat...astea sunt bateri cand vinzi masina sau te lasa a ta in mijlocul drumului Posted Image, am luat cateva ca erau ieftine la un magazin de colt de bloc , nu stiu soarta lor dar nici reclamatii nu au venit .

#14114
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,497
  • Înscris: 21.08.2008
Nu apare nimic la Monbat.
Oricum, pare că e încă ok la cat a stat degeaba pe mașină.

#14115
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,484
  • Înscris: 08.03.2017
Sorgeti cumpara la greu taximetristii , sunt foarte multumiti de ele , au garantie unele 3 ani , vin unde esti pe raza orasului si monteaza , garantie , totul la cheie .

#14116
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,497
  • Înscris: 21.08.2008
Da, si asta are garantie 3 ani, scrie pe ea si pretul 330 de lei.
Masina a fost a socrului dar a daruit-o fiicei mele acum cateva luni. Cine stie de cand o fi bateria ca in 3 ani masina a mers 1500 de km.

#14117
laurcj

laurcj

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,527
  • Înscris: 22.07.2008
Am inlocuit un acumulator Moll Kamina Start Classic 74 Ah, 680 A (cu bac alb) ce il aveam montat pe masina din 2015. La temperaturi negative deja invartea destul de greu un 1.9 TDI si nu am vrut sa risc sa nu mai porneasca. La testarea cu Autool BT 360 dupa ce l-am lasat 12 ore la temperatura din casa arata SOH 54%, SOC 98%, rezistenta interna  5.50 mOhm.

Mai merita sa incerc o descarcare urmata de un repair cu Foxur in ideea in care as mai tine bateria asta de back-up ? Sunt ceva riscuri sa explodeze bateria in timpul cat sta la Repair ? Toata operatiunea asta pot sa o fac doar in casa, nu am priza altundeva sa fie acoperit. Iarna trecuta am mai facut o operatiune din aceasta fara probleme si am reusit sa trec iarna cu bateria asta. Si daca tin bateria asta veche de back-up doar pe balcon as putea-o pastra pe termen mai lung asa ca nu stiu cum ar supravietui stand in frig. De aruncat nu stiu unde as putea sa o arunc sau sa o predau. Bateria noua am luat-o de pe eMag si nu a trebuit sa predau bateria veche.

Edited by laurcj, 07 December 2023 - 17:40.


#14118
valioglu74

valioglu74

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 10.01.2014
A folosit cineva redresor Osram BATTERYcharge 904? Vreau sa il folosesc pentru a reincarca periodic doua baterii de pe Logan, una de 70Ah si una de 60Ah, ambele EFB, echipare originala.
Nu am inca probleme cu bateriile desi una este din 2017 iar cea de-a doua din 2020, dar mereu am intretinut bateriile pe masini si m-au tinut enorm. Plus ca am garaje si prize la un metru de baterii, nimic mai simplu.
Stie cineva daca e necesara decuplarea bornei masinii inainte de incarcare, sau nu sunt probleme? In manual nu specifica ceva clar.

#14119
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,497
  • Înscris: 21.08.2008
La incarcarea normala eu nu am decuplat borna negativa dar la cea cu impulsuri da.
In plus, am incuiat masina apoi la cateva minute am pornit redresorul.

#14120
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,484
  • Înscris: 08.03.2017
"Osram BATTERYcharge 904"
E un redresor smart in 9 trepte cu mentenanta de lung parcurs - linistit poti incarca fara sa dai bornele jos !
Poti lasa redresorul cuplat cu lunile fara probleme - sunt foarte bune la barci cu motor sau alte aparate cum ar fi pompa de stropit cu acumulator ce sta cate 8 luni/an uitata intr-o magazie .

#14121
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 920
  • Înscris: 30.10.2007
https://piataauto.md...ece-mai-repede/

Nu este un topic de stiri, am pus stirea mai mult pentru faptul ca m-am "lovit" si eu de o micro-hibrida cu baterie de 48 de volti. In fine, nu mai face-ti colectie de redresoare de 12 volti...Posted Image Posted Image . Asta inseamna ca viitoarele masini care vor avea din start baterie de 48 de volti, plus toti consumatorii de la bord la aceiasi tensiune, vor fi mai scumpe. Castigul rezultat din economia de cupru de la sectiunea mai mica a firelor electrice, e poveste de adormit copiii. Nu stiu, zau, cum se vor face masini ieftine in sistemul asta si ce fel de baterii se vor folosi la 48 de volti.

Pentru ca tot am deschis subiectul cu 48 de volti si in cateva postatari mai trecute, cand va spuneam de interdictia de a incarca bateria de 12 volti de la masinile  micro-hibrid sau hibrid, vorbeam atunci cu dvs. colegi pasionati de automobil, ca o concluzie : -Incarcarea sa se faca la ele prin decuplarea obligatorie din circuitul masinii, a bateriei de 12 volti si cuplarea unei baterii tampon, pentru a nu pierde setari sau alte probleme de reprogramare. Am recitit manualul acelui I30 si spune acolo ca atunci cand bateria este descarcata (cea de 12 volti) se poate face pornirea cu ajutorul unei unei baterii donoare de 12 volti, in paralel cu cea descarcata a masinii. Pai, daca redresorul nu e permis cu bateria in circuitul masinii si e permisa bateria externa, inseamna ca tensiunea care se aplica, trebuie sa fie perfect continua, fara varfuri, pulsatorie sau in impulsuri, cum livreaza un redresor. Cuplarea unei baterii cu gel, cu tensiunea de aproape sau peste 13 volti, nu va incarca bateria dar, ar putea foarte bine sa o mentina.

  Zilele trecute, fac rost de doi acumulatori de 18.5 Ah, schimbati (4 bucati) dintr-un UPS de server local. In fine, sa le mai dau o sansa. Doi erau terminati si doi aratau ca mai pot. Cateva descarcari si incarcari pe scala "motocicleta", deci la curect mic, pusi in paralel pentru ca erau foarte apropiati ca parametri, doi clestisori recuperati de la un redresor clasic si gata bateria tampon.
   Prima utilizare: Cum zilele trecute au fost foarte reci si I30-ul de care va povesteam nu prea a circulat ca intarzie rotile de schimb pentru iarna, il gasesc cu 12.05 la bateria clasica. Pun fara frica bateria mea tampon de aproape 37 Ah in paralel cu cea a masinii de 60 sau 65 Ah. Nu m-am uitat prea atent la dansa, atent fiind doar la voltmetrul si conecarea corecta la polaritate. In doua ore, tensiunea la bornele bateriei de pa masina, a urcat la 12.75 volti. Nu s-a incarcat total, sunt convins de asta, dar macar am "scos-o" din zona de cadere libera in sulfatare. Imi pot imagina ca pot folosi in astfel de cazuri si un redresor clasic, punte-traf, dar cu decuplare la 14.4 sau 14.7 cand e frig, dar, dupa punte, o baterie generoasa de capacitoare electrolitice, pentru o tensiune filtrata. Sunt redresoare, care au si functia de alimentator, dar, atentie, un alimentator are tensiunea constanta si o limitare a curentului.

  Ca fapt divers. Bateria mea tampon rezultata, imprivizata chiar in cutia unde au fost acumulatori de schimbat, e cam grea. Ma gandesc ca nu au fost atat de... "insensibili" producatorii sa bage la fiecare cate o caramida de beton in interior....Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Sa vad daca le mai gasesc pe cele terminate sa sparg una. Va tin la curent...

Attached Files



#14122
misu78

misu78

    Din viata scapa cine poate!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,861
  • Înscris: 12.03.2009
A venit frigul, a murit si a mea. Posted Image  O panarama de Caranda(care cred ca are scurt intre placi), asa am luat masina... Nepornita 2 zile si a decedat.
Focusul are start-stop dar nu este obligatoriu sa fie si functional. A mers cu Caranda simpla, l-am anulat.
Limitat putin si de dimensiune, 278x175x175 am de ales dintre urmatoarele:
Exide Start-Stop EFB EL652 12V 65AH 650Aen(510 lei), BANNER Power Bull P72 09, tensiune 12 V, amperaj 72 Ah, curent pornire 660 A(477 lei) si BANNER Starting Bull 570 44, tensiune 12 V, amperaj 70 Ah, curent pornire 640 A(424 lei).
Sau daca aveti alte recomandari sunt dispus sa le iau in consideratie.

#14123
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,484
  • Înscris: 08.03.2017

View Postlaurcj, on 07 decembrie 2023 - 17:40, said:

Am inlocuit un acumulator Moll Kamina Start Classic 74 Ah, 680 A (cu bac alb) ce il aveam montat pe masina din 2015. La temperaturi negative deja invartea destul de greu un 1.9 TDI si nu am vrut sa risc sa nu mai porneasca. La testarea cu Autool BT 360 dupa ce l-am lasat 12 ore la temperatura din casa arata SOH 54%, SOC 98%, rezistenta interna  5.50 mOhm.

Mai merita sa incerc o descarcare urmata de un repair cu Foxur in ideea in care as mai tine bateria asta de back-up ? Sunt ceva riscuri sa explodeze bateria in timpul cat sta la Repair ? Toata operatiunea asta pot sa o fac doar in casa, nu am priza altundeva sa fie acoperit. Iarna trecuta am mai facut o operatiune din aceasta fara probleme si am reusit sa trec iarna cu bateria asta. Si daca tin bateria asta veche de back-up doar pe balcon as putea-o pastra pe termen mai lung asa ca nu stiu cum ar supravietui stand in frig. De aruncat nu stiu unde as putea sa o arunc sau sa o predau. Bateria noua am luat-o de pe eMag si nu a trebuit sa predau bateria veche.
Moll cu bac alb isi revine incredibil de bine , nu rezista, nu va avea viata lunga dar cifrele iti dau mare incredere Posted Image
Ciudat ce scriu dar asa e , au o putere de regenerare fantastica , la 16,5 v tinute 24 ore aproape ajug la 90% dar la frig cad ca popicele .
Merita resuscitata prin descarcare/incarcare si pusa pe repair.
Linistit poti da repair ca nu explodeaza nimic - important e sa nu fumezi in incapere daca nu e aerisita corespunzator , gazele sunt explozive dar la tensiune aplicata mare apare degajare periculoasa, foxur e bland , nu agreseaza celula ca Redac sau altele mai babane
Spuneau cei de la principalauto cand aveau asa ceva ca sunt "de prim montaj" , posibil , dar erau fabricate Luni dupa o zi de betie la tot schimbul .



misu78@ Exide EFB daca are ss
a 2 a optiune BANNER Power Bull P72 09 daca nu doresti ss - acesta serie de la Banner rupe tot ce stiu despre fiabilitate la acumulatori ...foarte rezistenta in regim taxi , efectiv e nebuna Posted Image

Edited by ldpe, 11 December 2023 - 21:16.


#14124
Sorin2505

Sorin2505

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,097
  • Înscris: 04.08.2006
Moll nu m-a tinut nici macar 6 luni. Dupa mai multe plimbari la garantie, am cedat nervos si am luat Exide, alta viata...

#14125
laurcj

laurcj

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,527
  • Înscris: 22.07.2008

View Postldpe, on 11 decembrie 2023 - 21:02, said:

Moll cu bac alb isi revine incredibil de bine , nu rezista, nu va avea viata lunga dar cifrele iti dau mare incredere Posted Image
Ciudat ce scriu dar asa e , au o putere de regenerare fantastica , la 16,5 v tinute 24 ore aproape ajug la 90% dar la frig cad ca popicele .
Merita resuscitata prin descarcare/incarcare si pusa pe repair.
Linistit poti da repair ca nu explodeaza nimic - important e sa nu fumezi in incapere daca nu e aerisita corespunzator , gazele sunt explozive dar la tensiune aplicata mare apare degajare periculoasa, foxur e bland , nu agreseaza celula ca Redac sau altele mai babane


Multumesc de raspuns. Intre timp am observat ca plasticul de langa borna + e putin umflat. Nu-mi aduc aminte sa fi fost asa cand am mai luat-o de pe masina acum 1 an. Am facut o poza, nu stiu cat de bine se observa.

Attached File  20231211_213437.jpg   106.83K   34 downloads

Am citit pe net ca atunci cand se umfla carcasa bateriei, s-a produs o acumulare de gaze la interior si nu e recomandat sa se mai foloseasca acea baterie din cauza ca e risc de explozie.  La mine nu e umflata tare, dar totusi mi-a fost frica sa ii mai fac regenerare. Nu inteleg de ce s-a umflat asa.

O am de aproape 1 saptamana in casa si SOC-ul se mentine la 98%. Ce parere ai ? E mai bine sa ma scap de ea ?

#14126
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,484
  • Înscris: 08.03.2017
Element in scurt , pe masina sa nu o mai pui - a murit .
Se poate repara daca tai bacul, scoti placile si...faci ca indieni aia de pe ytPosted Image

#14127
laurcj

laurcj

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,527
  • Înscris: 22.07.2008
Si cand intra un element in scurt se produce o acumulare de gaze ? Sau ce cauzeaza umflarea carcasei ? Intreb doar ca sa inteleg procesul.

Totusi ciudat ca inca are valori destul de bune pe tester pentru varsta ei. Si inainte de a o da jos de pe masina saptamana trecuta, inca mai pornea masina 1.9 TDI la -4 grade, dar invartea greu.

In mod sigur nu ma pun sa tai bacul, dar nu stiu unde sa o predau sa scap de ea. Sa vad daca nu mi-o primeste la Carrefour, care e mai aproape de mine, ca si ei vand baterii.

Edited by laurcj, 12 December 2023 - 10:00.


#14128
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,484
  • Înscris: 08.03.2017
Da , la Cluj majoritatea sunt excroci, cumpara cu 1leu...2lei /kg si le revand cu 3-4 lei/kg , m-am interesat de filiera . Pot si eu sa vand asa dar am nevoie de tone , nu se deplaseaza pentru kilograme . Asta e , cand vezi ce masini au si ce viloace toti cei care se ocupa de fier vechi te ia ameteala, sunt multe puncte de colectare in oras dar sunt mana in mana si 98% mafioti cu acte .

#14129
ginseng

ginseng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 258
  • Înscris: 16.08.2006
Am si eu o baterie Varta Silver de 77Ah /780A pe un Astra H 1.7 cdti. Am vazut ca a inceput sa porneasca mai greu masina dimineata si am zis sa o masor cu un tester al unui vecin (Konwei cred).
La masurare am urmatoarele valori:
SOH = 98%
SOC = 55%
Rezist = 4,xx ohm
Am masurat CCA si a rezultat circa 485Ah (cam putin...).
Incarcarea era buna, undeva pe la 14,1V  iar graficul (o dreapta de fapt) arata f mici variatii la incarcare.
Mentionez ca masina merge in fiecare zi, dar drumuri scurte in oras, iar la ~2-3 saptamani face un drum mai lung de aprox 100km. Masurarea am facut-o la o zi dupa ce am facut un drum de aprox 120km.
Bateria are 3 ani de cand o am eu si pana acum am facut in fiecare an procedura recomandata aici (descarcare cu bec, incarcare etc... cu Foxur 1). Anul asta nu am mai apucat sa o fac, nu am mai avut timp deloc.Posted Image
Intrebarea mea este daca bateria mai e buna, are sens sa ii fac o noua procedura de intretinere sau e cam gata?
Multumesc anticipat pentrru sfaturi/pareri/opinii.

#14130
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,484
  • Înscris: 08.03.2017
Bateria ta este descarcata , atat deocamdata, s-a mentinut foarte bine .
Ce redresor ai acasa ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate