Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
Last Updated: Apr 23 2024 19:04, Started by
curentelectric
, May 05 2013 08:43
·
125
#11809
Posted 15 August 2022 - 09:22
De la prima pornire se masoara viata acumulatorului , data fabricatiei sa spunem ca este importanta dar cel mai important este sa nu cada sub 12,5 volti cand incepe procesul de sulfatare . Sunt care o duc 2 ani la 12,6 v de la fabricare fara probleme .
Nu spun sa cumparati bateri de 1.5 ani vechime de la raft dar sa spunem ca e ultima solutie , merge fara probleme DAR sa fie situata la peste 12,5 volti . Repet - in ziua de azi cel mai sigur este sa ai tu aparatul tau cand cumperi si sa testezi la fata locului . Vrea sa cumpere un coleg de pe olx o baterie Varta 74Ah blue , vanzatorul din acelasi oras, ma roaga sa merg cu el sa il ajut , anuntul suna "baterie noua Varta 74Ah adusa din germania" . Mergem , ne intalnim, citesc codul ....fabricata 2019 cod C adica Cehia (nicidecum Germania) pun testerul 70% SOH si 98% SOC ce indica o incarcare proaspata si o baterie intrata demult in sulfatare iar daca tinem cont ca pe la 50-60% apare eroarea de test "schimba bateria " e super ... Calcul : dorea 300 lei fara sa negocieza ca e "noua" doar ce mai plus baterie de acelasi amperaj la schimb obligatoriu adica vreo 50 lei fara garantie 2 ani vs 425 lei Banner P7209 fara baterie la schimb , cu garantie la firma aproximativ 375 lei dupa predare baterie la remat . E drept ca i-a cam cazut surasul la vanzator cand a vazut ca nu este doar un voltmetru scula cu ce te pacalesc vanzatorii din portbagaj Ca sa vedeti si voi cum ascund datele problemei de codare bateri auto - la noi nu gasesti nimic concludent la aceste coduri dar pe site-uri rusesti gasesti cu lux de amanunte inclusiv data la care s-a schimbat nomenclatorul de coduri Varta, cu grupele de cifre exact cum trebuie impartite si citite , ma intreb oare de ce e linistea aceasta , e retoric, stiu Din acest motiv vezi pe amazon Varta sau Exide de anumit amperaj best buy cu 4-5-6 mii review-uri de FB si la noi Varta pica dupa 6 luni , vin rebuturi, tinute impropriu , fabricate in garaj , toate porcariile sunt aduse la noi dar si dincolo este foarte bine pus la punct dreptul cumparatorului ce la noi omul habar nu are ca exista , te fraieresc vanzatorii(uni) cum vor "incarcarea e de vina" la orice defectiune . Edited by ldpe, 15 August 2022 - 09:31. |
#11810
Posted 18 August 2022 - 09:08
Salutare.Ma puteti ajuta cu un sfat va rog?
Am o Varta Silver Dynamic 74Ah 50A pe un Ford 1.8 TDCI. Bateria are cam 5 ani si acum 2 zile am avut un episod ciudat cu ea. Am pornit motorul fara probleme, dar era foarte cald in masina asa ca am dat drumul la AC si am crescut treptele de ventilatie de la 1 pana la 4. In secunda in care am ajuns la ventilatie 4 mi s-a oprit motorul si nici nu a mai pornit. Din pacate nu mai tin minte cat era tenisunea bateriei in acel moment, dar dupa ce am dat curent de la alta masina si am pornit-o am monitorizat mai atent. Dupa pornire am iesit la o tura scurta astfel incat sa se incarce cat de putin si sa imi dau seama daca trebuie inlocuita sau nu. Am mers cam 50 km in vreo 30 de minute si la sfarsitul excursiei tensiunea era 12.7V. Alternatorul pare ca functioneaza: tensiunea cu motorul pornit este in jur de 14V. De la episodul ala o monitorizez frecvent si daca seara o las cu 12.7 cand ma dau jos din ea, dimineata o gasesc in jur de 12.5V. In teorie pare cat de cat ok, dar practic la pornire tensiunea se duce in jur de 12.2V cand pornesc motorul si in jur de 12V daca dau drumul si la AC imediat dupa. Nu imi dau seama daca e pe duca si trebuie sa o schimb sau pur si simplu am uitat vreun consumator in seara aia si intre timp drumurile scurte nu o ajuta sa se incarce suficient. |
#11811
Posted 18 August 2022 - 11:04
Din simptomele deescrise pare un el;ement slabit in baterie , cand atinge cand nu pana intr-o zi ...
Urmareste situatia, eventual pune bateria pe un redresor sa sti ca pornesti de la plin cu ea si vezi daca mai ai caderi masive de tensiune . Doar cu alternatorul nu vei reusi sa o incarci avand in vedere ca nu mergi 12-16 ore fara oprire Silver de 74Ah are 750A la -18 , la 50A e de scuter . Nu mai lua silver daca vei lua noua , ori blue ori Exide carbon 2.0 ori Banner P7209 , la modelele noi SOH (viata) se topeste ca vata de zahar , in 2 ani ajungi intre 60 si 70%. Testeaza in timp util ca a crescut inuman pretul la acumulatori iar de la 70Ah in sus cam simti la buzunar . |
#11812
Posted 18 August 2022 - 12:51
Asa e, Silver-ul de 74Ah are 750A. Se pare ca imi era foame si am mancat cifre/litere.
Problema a aparut din nou acum: am pornit motorul si a scazut de la 12.5V la 12.0V. Dupa vreo 10 secunde cand ma pregateam sa dau drumul la AC sa vad daca scade si mai mult, s-a oprit motorul. De atunci nu mai porneste si tensiunea oscileaza intre 12.5 fara sarcina si 11.6 cand incearc sa pornesc motorul. Pare ca e dusa. Nu stiu daca are sens sa o mai pun pe redresor. |
#11813
Posted 18 August 2022 - 12:56
#11814
Posted 18 August 2022 - 13:02
Clar cumpar baterie.
Dar experienta mea e minima in domeniul asta si voiam doar sa elimin situatia in care bateria de acum e doar prost folosita din cauza unei defectiuni a masinii. Dar alternatorul functioneaza corect si o descarcare normala peste noapte din cauza unui consumator permanent nu cred ca explica caderea asta la 11.6V si revenire la 12.5 dupa. Pare ca bateria e afectata intern si solutia e sa iau alta noua. |
#11815
Posted 18 August 2022 - 13:10
Nu cumpara baterie din supermarket, cumpara din magazin specializat, care are trafic mare, deci nu prea are baterii vechi si in plus iti asigura si montaj / verificare.
|
#11816
Posted 18 August 2022 - 13:15
Nou fara regrete ca vei suferi la iarna exact unde nu gasesti nimic de cumparat chiar daca ai da dublu .
Exide EA 722 Exide EA 770 Banner P7209 Sau daca banii nu sunt subtiri un Exide 70Ah EFB si stai in fata , nu e o diferenta ca sa spui uau si merita efortul . Tab EFB 70Ah , sunt proaspeti ca de 1 saptamana am luat 3 bucati de 70Ah https://www.autokarm...agic-efb-70-tab Pacat ca nu esti di Cluj ca aveam un Exide de 77 nou comandat si omul a facut accident urat , dauna totala , acum stau cu el ...dar nu dureaza foarte mult . E cu 3 miliohmi si 900A dupa incarcare pe Victron fara a fi montat pe masina . Edited by ldpe, 18 August 2022 - 13:20. |
#11817
Posted 18 August 2022 - 13:45
Nu sunt din Cluj din pacate, ca te scapam de ea.
Acum astept confirmare pentru data fabricatiei pt o Exide EA722 si daca nu e veche, comanda e ca si facuta. Multumesc de ajutor. |
#11818
Posted 28 August 2022 - 10:47
Am nevoie de un sfat pentru următoarea problema ciudată:
Becul de far H7 sa ars pe fază scurtă de pe stânga la un Duster benzina din 2019 cu Start-Stop și bateria originală Nisan-Renault. Am schimbat becul Philips(înlocuit și el în urmă cu aproape 2 luni) cu unul bec cu halogen Osram H7 Standard, 12V, 55W.După câteva ore când am vrut să plec nu se mai deschideau ușile din telecomandă, am deschis cu cheia dar nu mai aveam curent nici la claxon. Am dat jos bateria și am măsurat tensiune cu un multimetru digital care a indicat 6,40 V. O să o pun la încărcat cu redresorul FOTON 12V-8A,cum ar fi mai bine să fac, îl pun pe modul de regenerare sau doar încărcare la această tensiune. Cât timp trebuie lăsată la încărcat ? Trebuie să mai dau jos jos dopurile( nu-mi dau seama cum să le desfac) la încărcare dacă are acea țeavă pentru eliminarea gazelor ? Să demontez becul de pe mașină, el să fie cauza? Am observat că bateria nu are nici un mâner pentru transport din cele două care ar trebui să fie. Attached Files |
|
#11819
Posted 28 August 2022 - 10:56
Mașina în cauză a înregistrat vreun eveniment sau vreo altă intervenție ?
In mod normal, nu are voie sa se descarce așa jos. Aici sunt doua posibilități, ori a cedat bateria, 3 din cei 6 elemenți sunt scurcircuitati, ori ai un consumator undeva care nu se desface nicicum la oprirea și închiderea mașinii. Că să răspund la problema ta, doar încărcare si atât. A, poți desface acele capace și inspecta nivelul electrolitului. Daca e nevoie, completezi cu apa demineralizată, de obicei, elemenților dinspre borna pozitivă le scade mai repede electrolitul. Dopurile se desfac foarte ușor fixând sub un anumit unghi o șurubelniță cu cap drept pe partea exterioara a dopurilor. La prima lovitură cu podul palmei in mânerul șurubelniței, capul acesteia se "înfige" puțin în suprafața dreapta și dopul pleacă din loc, in sensul desfacerii filetului. Este filet normal cu strângere spre dreapta și desfacere spre stânga. Edited by curentelectric, 28 August 2022 - 11:07. |
#11820
Posted 28 August 2022 - 11:11
Mulțumesc de răspuns.
Nu. Am parcurs în ultima săptămâna(vacanță ) 1.800 Km fără nici un semn că ar fi vreo problema la pornire și nici mai înainte. Această problemă a apărut după montarea becului(care au mai fost schimbate de către mine ). O să-l dau jos și apoi mă voi duce la Meridian Militari unde este în garanție. Garanția de 3 ani a mașinii acoperă și bateria tot 3 ani ? Capacele se desfiletează sau se scot cu o șurubelniță ? Edited by bogdangelu, 28 August 2022 - 11:12. |
#11821
Posted 28 August 2022 - 11:40
bogdangelu, on 28 august 2022 - 11:11, said:
Capacele se desfiletează sau se scot cu o șurubelniță ? Becul pe care l-ai înlocuit este sigur ars? Poate e o problemă la cablu, se face un scurt acolo şi când ai înlocuit becul ai făcut un contact mai ferm la scurt, ceea ce a dus la acea descărcare majoră a bateriei. |
#11822
Posted 28 August 2022 - 11:41
Desfileteaza. Însă doar cu ajutor, după cum ți-am spus. Rizurile din interior nu te ajuta, ele sunt în sensul de infiletare.
Nu mai știu cum e cu garanția bateriei... |
#11823
Posted 28 August 2022 - 12:00
Mike1alike, on 28 august 2022 - 11:40, said:
Becul pe care l-ai înlocuit este sigur ars? Mike1alike, on 28 august 2022 - 11:40, said:
Poate e o problemă la cablu, se face un scurt acolo şi când ai înlocuit becul ai făcut un contact mai ferm la scurt, ceea ce a dus la acea descărcare majoră a bateriei. curentelectric, on 28 august 2022 - 11:41, said:
Desfileteaza. Însă doar cu ajutor, după cum ți-am spus. Rizurile din interior nu te ajuta, ele sunt în sensul de infiletare. curentelectric, on 28 august 2022 - 11:41, said:
Nu mai știu cum e cu garanția bateriei... Edited by bogdangelu, 28 August 2022 - 12:01. |
|
#11824
Posted 28 August 2022 - 13:58
La mine masina a avut 5 ani garantie, bateria 2 ani, radioul parca 3 ani. Trebuie citit in cartea masinii.
|
#11825
Posted 28 August 2022 - 18:16
bogdangelu, on 28 august 2022 - 10:47, said: Trebuie să mai dau jos jos dopurile( nu-mi dau seama cum să le desfac) la încărcare dacă are acea țeavă pentru eliminarea gazelor ? |
#11826
Posted 29 August 2022 - 21:24
Sunt dopuri cu filet tip Rombat - cu un cleste cu varf ascutit pentru electronica te infigi in plastic si desfaci normal ca orice surub . Daca nu ai efectiv cauti 2 cuie mai mici pentru tablouri si le prinzi cu un patent bun , gata scula . Sunt crestate aiurea special sa nu le poti desface , este scula pentru ele dar in fabrica si la cei care vand autizat rombat .
Fiind EFB in 2 ani nu cred ca sa ai scaderi semnificative , eventual la extremitati , la negativ si pozitiv . Pune pe redresor asa cum e , daca nu ai dat reparare niciodata in 2 ani poti sa-i dai linistit EFB accepta, AGM nu are rost ca nu ai la ce avand lichidul impregnat in material . Verifica la un electrician problema , undeva ai un hot de curent . Dacia are 6 luni garantie la acumulatori ...nu-ti spune nimeni dar afli cand apar necazuri si oricum tu esti vinovat EFB o sa-si revina ! asta daca nu stai sa astepti pana se sulfateaza , mai greu fata de clasica dar o prinde si pe ea flama , nici AGM nu e scutita pana la urma . Edited by ldpe, 29 August 2022 - 21:27. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users