Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Problema tensiune Generator Ford ...

Protejare sunca

Cum se procedeaza daca jandarmii ...
 Honor 70

Accident cu auto fara RCA (fara p...

Probleme arzator Ferroli SUN P7

Recomandare telefon in jur de 150...
 Întrebare despre banda de derulare

Atlantic Money

Ska-nk - Arata-i c-o iu…

Nu mi-au iesit analizele chiar ok.
 Hub Macbook Air M1 - 144hz HDMI

Pendulul Foucault

Golf 4 probleme difuzoare

Telecomanda StarLight
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * * 14 votes
  • Please log in to reply
12350 replies to this topic

#11791
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,041
  • Înscris: 26.11.2001
Urmatoarele coduri sunt de pe un bac de EXIDE EFB EL700.

C306I 177
56 2K04JC1355

Va rog pe cei care stiti, care este data de fabricatie si unde a fost produsa.

Edited by Speedo, 01 August 2022 - 13:15.


#11792
ldpe

ldpe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,916
  • Înscris: 08.03.2017
Da un telefon si vezi daca vand la metru
https://www.soundhou...&utm_medium=CPS

Edited by ldpe, 01 August 2022 - 13:24.


#11793
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,195
  • Înscris: 31.05.2007

View PostSpeedo, on 01 august 2022 - 13:15, said:

Urmatoarele coduri sunt de pe un bac de EXIDE EFB EL700.

C306I 177
56 2K04JC1355

Acel 177 arata că e fabricată in septembrie 2021. Asta după un tabel găsit pe net, conform căruia codificările bateriilor Exide s-au schimbat după 2020.

https://www.elektrod...3434275-30.html

Edited by curentelectric, 02 August 2022 - 14:59.


#11794
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,041
  • Înscris: 26.11.2001
Multumesc, n-ar fi prea bine, vechime de 10-11 luni pe raft.

Avem si alte interpretari?

#11795
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,301
  • Înscris: 02.08.2020

View PostSpeedo, on 02 august 2022 - 22:19, said:

Avem si alte interpretari?
Adică... un fel de licitație?!
"10 luni o dată! Cine dă mai mult?"

#11796
ldpe

ldpe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,916
  • Înscris: 08.03.2017
"fabricată in septembrie 2021"
Asa este , nu exista interpretari .
E ok daca are 12,6 volti, nu sunt probleme , am luat si cu 1 an jumatate vechime si merg excelent . Eu le descarc la 11 volti si le dau regenerare 24 ore dupa care pe masina , merg superb in schimb cu Rombat de 1 an am avut necazuri .

#11797
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,041
  • Înscris: 26.11.2001
Ma gandeam ca poate cosmetizeaza cineva realitatea. :)

Ok, multumesc de informatie.

#11798
rodanny

rodanny

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,829
  • Înscris: 13.01.2004
Va salut,
intrebare....pana la urma cei care au luat sau au :  Redresor auto inteligent Foton RI-1224-8
Pot sa imi spuna daca pentru baterii mici  de pana in 75 A este bun?
De asemenea functia de desulfatare inlocuieste jucaria de desulfatare baterii ce se gaseste de vanzare pe net?  o simpla catuare dupa "Desulfator automat cu impulsuri" sunt 2-3 modele....
Multumesc

#11799
ldpe

ldpe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,916
  • Înscris: 08.03.2017
Am incarcat cu el acc de 7Ah pentru interfon, pulverizator , ups , pentru motociclete de 8-12Ah si merge perfect
Functia de desulfatare este marketing ! pentru desulfatare adevarata trebuie scule de peste 5000Eu asa ca nu-ti mai bate capul .
Zgandare si ala ceva la placi dar e apa de ploaie , spun asta dupa ce am vazut scule adevarate de regenerare acumulatori la atelier de reconditionat acc pentru masini curatenie supermk - te doare mintea ...

Ce poti face acasa cu bani putini si eficienta maxima este ca odata pe an sa descarci acc la 11 v , lasi 2 ore repaus dupa care il incarci pana la 16 volti -16,5 volti
Putine redresoare stiu 16,5v printre care : Victron energy (scump dar crema) , batranul Redac de 5Ah , schema din tehnium adaptata pe traf potent de maxim 5-8Ah , redresoarele Bosch simple in carcasa neagra ce au doar ampermetru de 5-8Ah , au traf bun in ele, sunt vechi dar foarte bune .

Edited by ldpe, 08 August 2022 - 13:12.


#11800
rodanny

rodanny

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,829
  • Înscris: 13.01.2004

View Postldpe, on 08 august 2022 - 13:00, said:

Am incarcat cu el acc de 7Ah pentru interfon, pulverizator , ups , pentru motociclete de 8-12Ah si merge perfect
Functia de desulfatare este marketing ! pentru desulfatare adevarata trebuie scule de peste 5000Eu asa ca nu-ti mai bate capul .
Zgandare si ala ceva la placi dar e apa de ploaie , spun asta dupa ce am vazut scule adevarate de regenerare acumulatori la atelier de reconditionat acc pentru masini curatenie supermk - te doare mintea ...

Dar pentru accumulatori de masina ar fi ok....am pana in 75A.....de asta intreb...
Cat despre desulfatare....am zis a intreb....
Oare care e tehnologia si de ce trebuie ceva sofisticat?

Edited by rodanny, 08 August 2022 - 13:08.


#11801
ldpe

ldpe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,916
  • Înscris: 08.03.2017
"Dar pentru accumulatori de masina ar fi ok...."
Este CEL mai bun redresor pana in 400 lei ! dupa urmeaza Victron energy , asa , sa fi linistit , de aproape 3 ani trag pe el (am aproape toata gama Foxur) si nu am avut probleme sau dileme si crede-ma la mine mai mult stau in priza decat pe raft .
Nu ai nevoie de desulfatare daca:
pleci de la baterie noua, anual ii faci o descarcare cu bec de 55W la 11v, pui Foxur (Foton ca e acelasi lucru) pe ea pe reconditionare unde o duce la aproximativ 16 v, mai exact 15.95volti dupa care minim lunar pui redresorul pe ea la incarcare normala .
Sunt scumpe regeneratoarele pentru ca lucreaza in frecvente dupa un program stabilit de microprocesor , practic in interior este un pc cu grafice de analiza , semnal frecventa , voltaj sus/jos . Sunt meseriasi care stiu face aceste lucruri din redresor plus alte aparate dar oricum nu-ti dau secretul si ii inteleg .

Am dat pe el 120 lei din china https://www.e-acumul...pulse-24-v.html, ca apa sfiintita, nici nu strica nici nu ajuta , pe aliexpress era cotat cel mai tare din parcare - m-am lamurit Posted Image. Colegul nostru @robylup mi-a spus ca nu sunt bune dar eu batman , na, o trecem la rebut, macar are carcasa frumoasa , un voltmetru cu leduri si 2 leduri de 5mm ce pot fi refolosite , castig din el vreo 25 lei daca il demontez , a , si 2 clesti ok pentru un redresor de buzunar .

Edited by ldpe, 08 August 2022 - 13:28.


#11802
rodanny

rodanny

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,829
  • Înscris: 13.01.2004

View Postldpe, on 08 august 2022 - 13:20, said:

"Dar pentru accumulatori de masina ar fi ok...."
Este CEL mai bun redresor pana in 400 lei ! dupa urmeaza Victron energy , asa , sa fi linistit , de aproape 3 ani trag pe el (am aproape toata gama Foxur) si nu am avut probleme sau dileme si crede-ma la mine mai mult stau in priza decat pe raft .
Nu ai nevoie de desulfatare daca:
pleci de la baterie noua, anual ii faci o descarcare cu bec de 55W la 11v, pui Foxur (Foton ca e acelasi lucru) pe ea pe reconditionare unde o duce la aproximativ 16 v, mai exact 15.95volti dupa care minim lunar pui redresorul pe ea la incarcare normala .
Sunt scumpe regeneratoarele pentru ca lucreaza in frecvente dupa un program stabilit de microprocesor , practic in interior este un pc cu grafice de analiza , semnal frecventa , voltaj sus/jos . Sunt meseriasi care stiu face aceste lucruri din redresor plus alte aparate dar oricum nu-ti dau secretul si ii inteleg .

Am dat pe el 120 lei din china https://www.e-acumul...pulse-24-v.html, ca apa sfiintita, nici nu strica nici nu ajuta , pe aliexpress era cotat cel mai tare din parcare - m-am lamurit Posted Image. Colegul nostru @robylup mi-a spus ca nu sunt bune dar eu batman , na, o trecem la rebut, macar are carcasa frumoasa , un voltmetru cu leduri si 2 leduri de 5mm ce pot fi refolosite , castig din el vreo 25 lei daca il demontez , a , si 2 clesti ok pentru un redresor de buzunar .

Multumesc de sfaturi.
Vroiam ceva dupa care sa nu ma doara sufletul, pt c fi folosit la tara...de socrul meu...( care e cam atehnic ) si ....am acumulatori mici de la motocultor de 40A si de la un generator de curent de  25A ...asta e cel mai praf ca nu pornesc generatorul prea des....
Pe viitor vreau sa iau 1 panou de monocristaline si un Victron .... sau altceva daca as gasi dar la fel de bun care sa tina in incarcare bateria de la generator...ca e culmea ghinuionului sa ti se ia curentul si sa nu poti proni generatorul
Posted Image Posted Image

Edited by rodanny, 08 August 2022 - 14:47.


#11803
ldpe

ldpe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,916
  • Înscris: 08.03.2017
Am ajuns și la cel mai mare acc montat pe Logan,  un Exide ea 770 de 77Ah, 760A.
Un coleg l-a luat pentru un Renault de 1.5 dci dar nu întra și atât a insistat sa fac schimb cu el încât am ajuns cu dihania asta pe masina,  am avut Banner pro de 62Ah. Sincer e ok,  pornirea e inimaginabila,  carbon,  fabricație Aprilie 2022, 100%SOH,  98%SOC 12,68v fără sa fie pe redresor.
La drum se încarcă mult mai rapid fata de Banner,  îmi place cum se simte la pornire plus ca îți dă un sentiment de ceva indestructibil ��
O voi păstra o perioada pentru teste...
Mai oameni buni dar știu ca s-au scumpit acumulatorii... Pfuoai ce preturi au. Care stați slab cu bateria acum părerea mea e sa o schimbați ca sigur preturile o vor lua razna.

#11804
Mike1alike

Mike1alike

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,301
  • Înscris: 02.08.2020

View Postldpe, on 13 august 2022 - 07:40, said:

Mai oameni buni dar știu ca s-au scumpit acumulatorii... Pfuoai ce preturi au. Care stați slab cu bateria acum părerea mea e sa o schimbați ca sigur preturile o vor lua razna.
Mai ales la iarnă, când va creşte cererea...

#11805
ldpe

ldpe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,916
  • Înscris: 08.03.2017
Ce am constatat in timp :
-cumpara omul baterie on line sau supermk , are bonul si spune ca " am garantie" - NU , nu are garantie numai dupa vizita intr-un service autorizat si inmanarea unui tabel (hartie) cu voltaj incarcare, tensiune stand-by si inspectie ochiometrica amperaj baterie /capacitate motor unde daca nu corespunde nu primesti garantie (de exemplu 60Ah pe motor 2000cmc diese)
-diferenta de pret dintre magazin dedicat si on-line este data exact de aceasta garantie pe loc , de exemplu exide 77Ah on line 450 lei pret mediu iar la dedicat 480 lei cu garantia in mana fara vizite din 6 in 6 luni care iar e foarte important .
-on line nu poti testa bateria , am luat de la emag Foton si veneau cu 80-90% SOH , cu tensiunea la borne te PACALESTI , la 80% SOH poti sa ai 12,60 v la borne ...

Curios este faptul ca afara Exide 77Ah este foarte bine cotat pe amazon sau siteuri specializate bateri auto vs la emag review-uri slabute , e, aici stau diferentele in prospetimea bateriei , risti sa cumperi baterie statuta 1.5 ani cum am vazut cazuri pe emag sau o primesti izbita ceea ce arata clar ca elementii au avut de suferit , rezista ea la socuri mici dar nici chiar sa cada de pe boxpalet de la 1 metru inaltime la 15-20kg cat are .

Din primele teste baterie de capacitate mica (60Ah) si una de capacitate mare (77Ah) am observat ca dispar multe trepidatii , tensiunea urca la incarcare undeva la 14,4 volti pentru a cobora lin la 13,7 volti lin dar in timp scurt fara salturi de 0,1-0,2 volti la pornire anumite accesorii . Diferenta de greutate nu e chiar asa mare incat sa spui ca ai inceput sa cari saci de ciment , aproximativ 4 Kg intre banner 62Ah si Exide 77Ah .

Vedem in timp cum se comporta si anexele desi nu am ganduri avand in vedere ca pe masina nu exista nimic extra consumator inafara de dotarea de fabrica .

Altele : caut un telefon smart cu semnal foarte bun pana in 2500 lei .
S21fe nu are semnal bun
Iphone 12 nu are semnal bun
Huawey P30 (normal fara alte denumiri) are semnal bun dar e vechi , cele noi nu au google
Sa ma apuc sa tot iau de la emag si sa fac retur iar nu mi se pare corect ...
Merg prin munti si pauza, am noroc cu Nokia bar de 20 de ani imediat care merge impecabil si in ziaua de azi avand codul secret de amplificare semnal , consuma de rupe dar vorbesti si din fantana cu el Posted Image

Edited by ldpe, 13 August 2022 - 09:04.


#11806
MiaJiro

MiaJiro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,981
  • Înscris: 24.11.2019

View Postldpe, on 13 august 2022 - 07:40, said:

Am ajuns și la cel mai mare acc montat pe Logan,  un Exide ea 770 de 77Ah, 760A.
...
Mai oameni buni dar știu ca s-au scumpit acumulatorii... Pfuoai ce preturi au. Care stați slab cu bateria acum părerea mea e sa o schimbați ca sigur preturile o vor lua razna.

Mie mi s-a "inmuniat".
Tudorul AGM SS 70Ah 760A fabricat in februarie 2015 si instalat pe Logan inca din 01 martie 2015. A facut 7 ani si jumatate pe Logan iar Loganul a "facut" de atunci cel mult 50.000 km - deci putin rulat.

Dupa ce masina a zacut in parcare aproximativ 2 saptamani, pe canicula, cand am incercat sa o pornesc, caraia doar putin si nu pornea. Masurat la borne - 11,40 V. Am comandat o alta baterie care mi-a venit in cateva ore acasa. Un Exide tot AGM SS 70Ah 760 A, fabricat in Spania in februarie 2022. De fapt, e cea mai mare baterie (fizic) care incape la fix in tavita de plastic a Loganului din 2006-2007. Sau ca sa fiu mai precis, e cea mai mare ca amperaj si ca dimensiuni fizice pe care am identificat-o eu. Reprezentantul firmei a venit in parcare si am primit garantia pe loc - fara sa mai fac vizite periodice la service si fiind multumit de alternatorul de 120 Ah de pe Logan si de modul cum incarca. Apropo de pret, am achitat 750 lei pentru baterie.


Cum ma plictiseam in timpul pana a venit reprezentantul firmei cu bateria noua, am luat un acumulator de 12 V/7 Ah (UPS/alarma de domiciliu) pe care l-am pus in paralel pe Tudorul inmuiat. In cateva minute, tensiunea a ajuns la bornele comune la aproximativ 11,80-11,90 V si masina a pornit la cheie. De fapt tensiunea crestea vazand cu ochiii: 0,01 V pe secunda. Cam asa... Am lasat masina pornita timp de 20-30 minute, iar cand a sosit bateria noua, Tudorul avea la borne 12,55 V si pornea masina la sfert. Am schimbat Tudorul cu Exide-ul pastrand bateria veche. Exide avea la borne 12,68 V si dupa ce a plecat "instalatorul" l-am incarcat. A durat cam 6 ore pana cand Bosch C3 a "raportat" ca este incarcat complet, la borne prezentand imediat dupa deconectarea incarcatorului 13,7 V. Dimineata avea 12,92 V. Ce sa va zic?! Pare super OK si sa vedem daca o sa traiasca macar cat Tudorul! Ca Loganul precis viziteaza "dezmembrarile". Sau nu?

Dar, revin la Tudor, cu tensiunea lui inca din 2015, de 12,35-12,45 V - asta a doua zi dupa ce circulam cu masina sau la 24-48 ore dupa incarcare. L-am dus la tara si neavand nimic de pierdut (din punctul meu de vedere) l-am pus pe un redresor vechi de peste 20-30 de ani, si cu toate ca se specifica foarte clar sa nu incarci AGM-ul la mai mult de 15 V l-am adus dupa aproximativ 24 de ore la o tensiune de 16,08-16,10 V. Acum, are la borne la mai mult de 48 de ore dupa incarcare o tensiune de 12,8 V si a pornit un Nissan de 3 l. Nu ma gandesc ca o sa-l instalez din nou pe masina mea, dar este o baterie "ajutatoare" pe care o sa o pastrez in garaj.

Edited by MiaJiro, 13 August 2022 - 12:44.


#11807
ldpe

ldpe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,916
  • Înscris: 08.03.2017
Cea mai mare fizic ce incape in tavita Logan 1 este 278/175/190cm aca Exidele meu de 77Ah/760A , Este URIASA fata de ce am avut Posted Image
La drum intins cu faruri aprinse la 15 minute de la pornire tensiunea se stabilizeaza la 14,1 volti si acolo intepeneste , nu misca nimic fata de cele de 60Ah unde apar 13,6...14,1
Pui contact fara motor , cobori geamul si il inchizi de 2 ori in 2 secunde tensiunea ajunge iar la 12,8 volti fata de 60Ah unde ramane la 12,5 volti - se simte suprafata mare a elementilor scufundati in acid , putere mare de regenerare .
Pornirea este efectiv ceva care involuntar te face sa razi la volan de unul singur .
Am primit odata un sfat de care nu am prea tinut cont de la un sef de statie de acumulatori ce acum s-a pensionat - la masina se pune cea mai mare baterie ca si capacitate Ah ce incape in locas si este mai important decat A la -18 . Una peste alta la logan benzina de 1.4 si mai ales 1.6 cel mai potrivit acumulator este de 70Ah .
Recomand :
Exide premium carbon 2.0
Iar o baterie deosebita este Banner power bull P7209 , are un raport calitate/pret extraordinar .
Foton cam derapeaza la frig
Rombat aniversar e mai mult eticheta de el pe langa ca e scump .

Am gasit solutia cu telefonul , am gasit un huawei P30 pro superb la 800 lei la un coleg in garantie inca , merge la ce am nevoie , sper sa si tina ...nu folosesc numai telefonul pe el dar mai am nevoie si de internet . Am vorbit cu baietii de la radiolocatie si imi spuneau ca au o antena ce se poate monta pe masina ca si amplificator gsm , luna viitoare o aduc si montam pe masina sa vedem ce stie .

Edited by ldpe, 14 August 2022 - 20:14.


#11808
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,195
  • Înscris: 31.05.2007

View PostSpeedo, on 02 august 2022 - 22:19, said:

Multumesc, n-ar fi prea bine, vechime de 10-11 luni pe raft.

Avem si alte interpretari?
Atâta timp cât bateria a stat într-un "raft" înăuntru, adică la o temperatura cât de cât constantă, 10-11 luni nu sunt chiar multe. Să fim serioși, nu-s chiar de plastilină bateriile astea...

Edited by curentelectric, 14 August 2022 - 21:44.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate