Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14718 replies to this topic

#11773
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 965
  • Înscris: 12.12.2007
Da, asta cu băgatul sub mașină mă cam seacă.
Oricum, va mulțumesc pt sfaturi.

Oare cât aș mai putea merge cu mașina așa...cu cablul secționat pe jumătate?
Ma gândesc dacă pot ajunge la service (fara sa folosesc consumatori suplimentari: fără faruri, fara ventilație, fără radio/ navigație...

#11774
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Până la service da, poți merge, dar o lași acolo pentru reparatie. Răspunsul simplu e: nu poți merge așa! Este compromisă o secțiune prea mare a conductorului. Mă gândesc că mașina te-a ajutat când ai avut nevoie de ea, dă-i și tu acum ce are nevoie...

View Postldpe, on 30 iulie 2022 - 10:43, said:

"nu sunt de acord cu soluția ta!"
Corect , este o solutiue de compromis , temporara pana gaseste piesa originala sau schimba cu un conductor adecvat .
1. Nu-ți faci de treabă de două ori în același loc - nu mă califica in niciun mod aspectul asta, să fac de doua ori aceleași operațiuni, mai ales că ține de mine treaba asta.
2. Orice soluție temporară devine definitivă dacă satisface cerințele o perioadă de timp, arbitrar și subiectiv aleasă de cel care beneficiază de ea - a mers 3 luni, pui mâna pe el, tragi un pic, mergeeeee, dă-i inainte

Edited by curentelectric, 30 July 2022 - 13:32.


#11775
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,875
  • Înscris: 22.12.2005

View Postlaurstef, on 30 iulie 2022 - 11:32, said:

Da, asta cu băgatul sub mașină mă cam seacă.
Oricum, va mulțumesc pt sfaturi.

Oare cât aș mai putea merge cu mașina așa...cu cablul secționat pe jumătate?
Ma gândesc dacă pot ajunge la service (fara sa folosesc consumatori suplimentari: fără faruri, fara ventilație, fără radio/ navigație...

no way.

dar mi-a venit o idee ( tot tiganeasca insa mai usor de implementat decat cele discutate daca zici ca n-ai spatiu.
mergi frumos la Dedeman sau Hornbach si cumperi 1 m (sau cat ai nevoie) de cablur de sudura 25 mm2 sau pe acolo. iti zice nenea nea ala ce trebuie.
cumpari si 2 conectori care sa se pupe cu ce ai tu la baterie si la electromotor - ii sertizezi  ( merge TEMPORAR si cu ciocan). daca poti mai pui si niste cositor acolo.
dupa care il pui IN PARALEL cu cel defect (evindent izolezi bine zona defecta si le prinzi pe alt traseu ca sa nu se mai frece) - conectezi la baterie  si la electromotor ( sper ca ai loc sub piulitele care asigura conexiunile existente).
asa ai si sectiune corecta si nici nu mai ai batai de cap cu cel defect.

repet - imediat ce trece "Foamea" - mergi si inlocuiesti cablul defect, tto frumos.

#11776
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 965
  • Înscris: 12.12.2007
Stai puțin!
E vorba de zeci de minute, cât aș face până la service.
Am și spus asta.
Ideea e să nu mă lase în drum spre service. Am izolat cablul în primul rând cu bandă textilă, apoi cu bandă din aceea "din plastic".
De asemenea, l-am scos de sub furtunul de admisie si astfel nu mai stă "în tensiune".
Știu, fiind mai subțire va acționa ca o rezistență și se va încinge. Dar care sunt șansele să se "ardă" până la service dacă merg fără consumatori.
Asta era întrebarea.
Si sunt conștient că nu poate fi dat un răspuns clar, dar...din ce ați văzut...poate o estimare.

Luni dimineață mă voi duce la service.

Edited by laurstef, 30 July 2022 - 13:50.


#11777
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Daca spui că ai izolat bine acolo e ok, poți merge așa. Dar fără consumatori suplimentari, fără faruri, fără AC, etc... Însă numai drumul asta, și doar spre service.
Tu vei avea consum mare la pornire, iar bujiile nu prea funcționează pe căldurile astea, decât foarte-foarte puțin.

Gândește-te că este exact situația descoperită de tine, doar că de data asta dispărut fumul, dar a apărut frica :D. Data trecuta, fără frica și cu fum, ai ajuns acasă, nu ? :D

Edited by curentelectric, 30 July 2022 - 14:03.


#11778
Melteanu

Melteanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,105
  • Înscris: 28.02.2022
Adica mergi din baterie,ca si cum ai avea alternatorul fara incarcare.La ambele masini incarc bateriile o data pe saptamina cam o zi,redresor iuou si la finalul verii completez daca e sub nivel electrolitul cu apa de ploaie.

#11779
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 965
  • Înscris: 12.12.2007
Da, am ajuns la 500m de casă....cu AC pornit, cu farurile aprinse, radioul pornit, si tel la încărcat.
De fapt, tel mi-am tot spus pe drum ca este o bubă undeva pt că imi arata ca se încarcă, apoi apărea ca NU se mai încarcă, etc.
Dupa ce am intrat între blocuri, mi s-a oprit motorul, mi s-a aprins bordul și mi s-au dat peste cap ceasurile de mai multe ori.
Abia după ce am deschis capota am văzut fumul.

#11780
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 965
  • Înscris: 12.12.2007
L.E. Din ce am citit și din câte am văzut pe youtube, cablul respectiv intră în solenoidul(care credeam eu ca este o mufă) electromotorului. Iar ca să îl înnădesc tb să scot și solenoidul.
Accesul se face pe sub mașină.

#11781
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Postlaurstef, on 30 iulie 2022 - 14:33, said:

Iar ca să îl înnădesc tb să scot și solenoidul.

Vezi, deja ai pornit greșit. Ramai la ideea de luni, mergi la service.

#11782
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 965
  • Înscris: 12.12.2007
Scuze, nu m-am exprimat eu bine.
Prin înnădire vroiam, de fapt, să aplic soluția propusă anterior: adăugarea unui cablu în paralel cu cel secționat. Asta ca să pot merge liniștit, fără frică până la service

Edited by laurstef, 30 July 2022 - 15:37.


#11783
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Eu mă refeream la altceva, la remarca ta că trebuie dat jos solenoidul...

#11784
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,208
  • Înscris: 24.07.2022
momentan am drumuri zilnice de doar 4km dus -  4 km intors. cat o sa reziste bateria asa? e un exide premium cb2 65ah.

#11785
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 965
  • Înscris: 12.12.2007
Cablul respectiv, în afara de momentul pornirii, "ia curent" și in timpul mersului?
Scuze, daca am spus o prostie.

Edited by laurstef, 30 July 2022 - 17:46.


#11786
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,576
  • Înscris: 08.03.2017
Nu , este cablul de forta de la electromotor , mai exista unul mai subtire de la alternator la acumulator SAU posibil cel subtire sa plece de undeva din cel gros , de la prinderea de la electomotor de exemplu .
La mine pleaca doua fire de plus, unul spre alternator si unul direct in electromotor , cel de la electromotor este Focal original de 35 mm cupru aurit , costa o caruta de bani, a ramas de la o lucrare Posted Image, duce si diesel de 5000 cmc nu "scuterul" meu .

Am reusit sa ard toate becurile de accesorii din butoanele de comanda cu bateriile AGM si EFB Posted Image
Fiind obosite de 15 ani au cedat la o tensiune putin peste 14 volti mergand deseori si la 15 v .
Am terminat bordul - full led , mai am bricheta , geamuri spate , blocare usi pe consola de la schimbator , acestea merg toate intr-o mana ca trebuie scos plasticul dintre scaune
S-a ars si celebrul bec de la climatizare (nu clima) , cel de la ac, ventilatie - greu de scos dar va dau un sfat , folositi tubulara de 9mm si devine joaca .
Am lumina ca la Audi , am respectat intrutotul culoarea, e portocaliu fara adaosuri , am vazut la altii si nu-mi place cum arata .

#11787
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 965
  • Înscris: 12.12.2007
Bun.
Deci înseamnă că pot merge cu el până la service fără să se ardă.

Și eu am două cabluri pe borna de plus: unul care se termină direct cu borna (care nu știu acum unde se duce) și celălalt , cel buclucaș, prins cu un șurub de respectiva bornă. Am încercat să îl deșurubez dar este strans bine-bine de tot și nu am reușit cu tubulara și cheița mea  cu clichet.

#11788
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Postldpe, on 30 iulie 2022 - 20:12, said:

Am lumina ca la Audi , am respectat intrutotul culoarea, e portocaliu fara adaosuri , am vazut la altii si nu-mi place cum arata .
Deci ai și ghiduri luminoase pe bord care se prelungesc pe uși și lumini la picioare, etc.... ?

Oricum, ești de felicitat pentru pasiunea ta.

#11789
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,576
  • Înscris: 08.03.2017
Nu, doar lumini mai multe si mai puternice decat original Posted Image
Am facut referire la Audi ca acolo se obisnuieste sa ai 2-3-4 butoane care fac acelasi lucru dar pozitionate in locuri diferite - la Logan nu e cazul , si asa sunt putina mai da necazul si se si ard , parda esti in SRD , pui mana la nimereala daca e noapte .
Nu pun nimic in plus fata de original , in logan cel putin nu vad sa dea bine ceva in plus fata de ce are iar cel mai important trebuie tinut cont ca totul e pe direct , nu are relee care poate deveni periculos . Se pot monta dar e ceva de munca asa ca mai bine nu aduc extra consumatori si stau cat de cat linistit .

#11790
laurstef

laurstef

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 965
  • Înscris: 12.12.2007
Vă salut din nou.
După un drum în care am tăiat Bucureștiul în două și am făcut febră la fese...din cauză de morcov :) ....

- am dus mașina la service-ul recomandat de @Sorin2505;
- cu chiu cu vai (pt că eram cel mai ușor caz) și după ce s-a certat lumea pe „cine a ajuns primul” a venit chiar patronul service-ului, la un moment dat, și m-a ajutat chiar în parcarea service-ului respectiv;
- soluția adoptată a fost cea a colegului @ldpe, adică, a tăiat cablul, dezizolat, a curățat bine de tot firele respective cu cutt-erul, a pus țeavă de cupru pe deasupra, a strâns (la mână) cu patent mare, și abăgat cositor cât cuprinde, apoi a izolat cu bandă textilă ignifugă și a pus copex deasupra;
- omul a spus că mă va ține, fără probleme, încă niște ani buni;
- a adoptat această soluție din mai multe motive: 1. eram cam pe grabă, 2. cablul respectiv avea sertizată din fabrică, în capăt, borna de plus; 3. nu avea cum/ loc să lege un alt cablu paralel cu acesta; 5. cablul original, destul de gros, se împărțea cumva în două undeva în zona electromotorului.
- a rămas ca după ce găsesc un cablu identic din dezmembrări, să revin să îl înlocuiască cu totul.

Sper să nu recurg și eu la vorba aceea „provizoratul este cel mai bun definitivat”.

Vă mulțumesc tuturor pentru idei și sprijin.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate