Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
Last Updated: Apr 23 2024 19:04, Started by
curentelectric
, May 05 2013 08:43
·
125
#11773
Posted 30 July 2022 - 11:32
Da, asta cu băgatul sub mașină mă cam seacă.
Oricum, va mulțumesc pt sfaturi. Oare cât aș mai putea merge cu mașina așa...cu cablul secționat pe jumătate? Ma gândesc dacă pot ajunge la service (fara sa folosesc consumatori suplimentari: fără faruri, fara ventilație, fără radio/ navigație... |
#11774
Posted 30 July 2022 - 13:25
Până la service da, poți merge, dar o lași acolo pentru reparatie. Răspunsul simplu e: nu poți merge așa! Este compromisă o secțiune prea mare a conductorului. Mă gândesc că mașina te-a ajutat când ai avut nevoie de ea, dă-i și tu acum ce are nevoie...
ldpe, on 30 iulie 2022 - 10:43, said:
"nu sunt de acord cu soluția ta!" Corect , este o solutiue de compromis , temporara pana gaseste piesa originala sau schimba cu un conductor adecvat . 2. Orice soluție temporară devine definitivă dacă satisface cerințele o perioadă de timp, arbitrar și subiectiv aleasă de cel care beneficiază de ea - a mers 3 luni, pui mâna pe el, tragi un pic, mergeeeee, dă-i inainte Edited by curentelectric, 30 July 2022 - 13:32. |
#11775
Posted 30 July 2022 - 13:39
laurstef, on 30 iulie 2022 - 11:32, said:
Da, asta cu băgatul sub mașină mă cam seacă. Oricum, va mulțumesc pt sfaturi. Oare cât aș mai putea merge cu mașina așa...cu cablul secționat pe jumătate? Ma gândesc dacă pot ajunge la service (fara sa folosesc consumatori suplimentari: fără faruri, fara ventilație, fără radio/ navigație... no way. dar mi-a venit o idee ( tot tiganeasca insa mai usor de implementat decat cele discutate daca zici ca n-ai spatiu. mergi frumos la Dedeman sau Hornbach si cumperi 1 m (sau cat ai nevoie) de cablur de sudura 25 mm2 sau pe acolo. iti zice nenea nea ala ce trebuie. cumpari si 2 conectori care sa se pupe cu ce ai tu la baterie si la electromotor - ii sertizezi ( merge TEMPORAR si cu ciocan). daca poti mai pui si niste cositor acolo. dupa care il pui IN PARALEL cu cel defect (evindent izolezi bine zona defecta si le prinzi pe alt traseu ca sa nu se mai frece) - conectezi la baterie si la electromotor ( sper ca ai loc sub piulitele care asigura conexiunile existente). asa ai si sectiune corecta si nici nu mai ai batai de cap cu cel defect. repet - imediat ce trece "Foamea" - mergi si inlocuiesti cablul defect, tto frumos. |
#11776
Posted 30 July 2022 - 13:48
Stai puțin!
E vorba de zeci de minute, cât aș face până la service. Am și spus asta. Ideea e să nu mă lase în drum spre service. Am izolat cablul în primul rând cu bandă textilă, apoi cu bandă din aceea "din plastic". De asemenea, l-am scos de sub furtunul de admisie si astfel nu mai stă "în tensiune". Știu, fiind mai subțire va acționa ca o rezistență și se va încinge. Dar care sunt șansele să se "ardă" până la service dacă merg fără consumatori. Asta era întrebarea. Si sunt conștient că nu poate fi dat un răspuns clar, dar...din ce ați văzut...poate o estimare. Luni dimineață mă voi duce la service. Edited by laurstef, 30 July 2022 - 13:50. |
#11777
Posted 30 July 2022 - 13:57
Daca spui că ai izolat bine acolo e ok, poți merge așa. Dar fără consumatori suplimentari, fără faruri, fără AC, etc... Însă numai drumul asta, și doar spre service.
Tu vei avea consum mare la pornire, iar bujiile nu prea funcționează pe căldurile astea, decât foarte-foarte puțin. Gândește-te că este exact situația descoperită de tine, doar că de data asta dispărut fumul, dar a apărut frica . Data trecuta, fără frica și cu fum, ai ajuns acasă, nu ? Edited by curentelectric, 30 July 2022 - 14:03. |
#11778
Posted 30 July 2022 - 14:02
Adica mergi din baterie,ca si cum ai avea alternatorul fara incarcare.La ambele masini incarc bateriile o data pe saptamina cam o zi,redresor iuou si la finalul verii completez daca e sub nivel electrolitul cu apa de ploaie.
|
#11779
Posted 30 July 2022 - 14:16
Da, am ajuns la 500m de casă....cu AC pornit, cu farurile aprinse, radioul pornit, si tel la încărcat.
De fapt, tel mi-am tot spus pe drum ca este o bubă undeva pt că imi arata ca se încarcă, apoi apărea ca NU se mai încarcă, etc. Dupa ce am intrat între blocuri, mi s-a oprit motorul, mi s-a aprins bordul și mi s-au dat peste cap ceasurile de mai multe ori. Abia după ce am deschis capota am văzut fumul. |
#11780
Posted 30 July 2022 - 14:33
L.E. Din ce am citit și din câte am văzut pe youtube, cablul respectiv intră în solenoidul(care credeam eu ca este o mufă) electromotorului. Iar ca să îl înnădesc tb să scot și solenoidul.
Accesul se face pe sub mașină. |
#11781
Posted 30 July 2022 - 15:05
#11782
Posted 30 July 2022 - 15:35
Scuze, nu m-am exprimat eu bine.
Prin înnădire vroiam, de fapt, să aplic soluția propusă anterior: adăugarea unui cablu în paralel cu cel secționat. Asta ca să pot merge liniștit, fără frică până la service Edited by laurstef, 30 July 2022 - 15:37. |
|
#11783
Posted 30 July 2022 - 16:14
Eu mă refeream la altceva, la remarca ta că trebuie dat jos solenoidul...
|
#11784
Posted 30 July 2022 - 16:45
momentan am drumuri zilnice de doar 4km dus - 4 km intors. cat o sa reziste bateria asa? e un exide premium cb2 65ah.
|
#11785
Posted 30 July 2022 - 17:45
Cablul respectiv, în afara de momentul pornirii, "ia curent" și in timpul mersului?
Scuze, daca am spus o prostie. Edited by laurstef, 30 July 2022 - 17:46. |
#11786
Posted 30 July 2022 - 20:12
Nu , este cablul de forta de la electromotor , mai exista unul mai subtire de la alternator la acumulator SAU posibil cel subtire sa plece de undeva din cel gros , de la prinderea de la electomotor de exemplu .
La mine pleaca doua fire de plus, unul spre alternator si unul direct in electromotor , cel de la electromotor este Focal original de 35 mm cupru aurit , costa o caruta de bani, a ramas de la o lucrare , duce si diesel de 5000 cmc nu "scuterul" meu . Am reusit sa ard toate becurile de accesorii din butoanele de comanda cu bateriile AGM si EFB Fiind obosite de 15 ani au cedat la o tensiune putin peste 14 volti mergand deseori si la 15 v . Am terminat bordul - full led , mai am bricheta , geamuri spate , blocare usi pe consola de la schimbator , acestea merg toate intr-o mana ca trebuie scos plasticul dintre scaune S-a ars si celebrul bec de la climatizare (nu clima) , cel de la ac, ventilatie - greu de scos dar va dau un sfat , folositi tubulara de 9mm si devine joaca . Am lumina ca la Audi , am respectat intrutotul culoarea, e portocaliu fara adaosuri , am vazut la altii si nu-mi place cum arata . |
#11787
Posted 31 July 2022 - 00:24
Bun.
Deci înseamnă că pot merge cu el până la service fără să se ardă. Și eu am două cabluri pe borna de plus: unul care se termină direct cu borna (care nu știu acum unde se duce) și celălalt , cel buclucaș, prins cu un șurub de respectiva bornă. Am încercat să îl deșurubez dar este strans bine-bine de tot și nu am reușit cu tubulara și cheița mea cu clichet. |
|
#11788
Posted 31 July 2022 - 07:51
ldpe, on 30 iulie 2022 - 20:12, said:
Am lumina ca la Audi , am respectat intrutotul culoarea, e portocaliu fara adaosuri , am vazut la altii si nu-mi place cum arata . Oricum, ești de felicitat pentru pasiunea ta. |
#11789
Posted 31 July 2022 - 14:28
Nu, doar lumini mai multe si mai puternice decat original
Am facut referire la Audi ca acolo se obisnuieste sa ai 2-3-4 butoane care fac acelasi lucru dar pozitionate in locuri diferite - la Logan nu e cazul , si asa sunt putina mai da necazul si se si ard , parda esti in SRD , pui mana la nimereala daca e noapte . Nu pun nimic in plus fata de original , in logan cel putin nu vad sa dea bine ceva in plus fata de ce are iar cel mai important trebuie tinut cont ca totul e pe direct , nu are relee care poate deveni periculos . Se pot monta dar e ceva de munca asa ca mai bine nu aduc extra consumatori si stau cat de cat linistit . |
#11790
Posted 01 August 2022 - 12:39
Vă salut din nou.
După un drum în care am tăiat Bucureștiul în două și am făcut febră la fese...din cauză de morcov .... - am dus mașina la service-ul recomandat de @Sorin2505; - cu chiu cu vai (pt că eram cel mai ușor caz) și după ce s-a certat lumea pe „cine a ajuns primul” a venit chiar patronul service-ului, la un moment dat, și m-a ajutat chiar în parcarea service-ului respectiv; - soluția adoptată a fost cea a colegului @ldpe, adică, a tăiat cablul, dezizolat, a curățat bine de tot firele respective cu cutt-erul, a pus țeavă de cupru pe deasupra, a strâns (la mână) cu patent mare, și abăgat cositor cât cuprinde, apoi a izolat cu bandă textilă ignifugă și a pus copex deasupra; - omul a spus că mă va ține, fără probleme, încă niște ani buni; - a adoptat această soluție din mai multe motive: 1. eram cam pe grabă, 2. cablul respectiv avea sertizată din fabrică, în capăt, borna de plus; 3. nu avea cum/ loc să lege un alt cablu paralel cu acesta; 5. cablul original, destul de gros, se împărțea cumva în două undeva în zona electromotorului. - a rămas ca după ce găsesc un cablu identic din dezmembrări, să revin să îl înlocuiască cu totul. Sper să nu recurg și eu la vorba aceea „provizoratul este cel mai bun definitivat”. Vă mulțumesc tuturor pentru idei și sprijin. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users