Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie
Last Updated: Dec 01 2023 16:26, Started by
curentelectric
, May 05 2013 08:43
·
122

#1
Posted 05 May 2013 - 08:43

In urma a multor subiecte deschise pe aceasta tema, m-am gandit la o sintetizare a acestora. Stiu ca vine vara si toata lumea este la mare, la soare, dar odata cu venirea iernii, apare multa lume cu cate o problema, ori la Service Area, ori la Info Corner.
De aceea, am zis sa ne strangem cu totii intr-un singur loc sa discutam despre acest subiect. Mai ales ca problemele au de multe ori un caracter repetitiv. Si, apropo de treaba asta, este buna o precizare: nu exista ideea de "incarcare baterie hyundai", deoarece, in afara cazurilor foarte rare, pe care nu le vezi pe strada, bateriile de acumulatori pentru auto au aceleasi principii constructive, indiferent de marca producatoare de baterii, indiferent de marca producatoare auto. O sa incep printr-un material relativ "la plesneala", care suna cam asa: http://www.rombat.ro/index.php/ro/faq http://www.rombat.ro...erii-de-pornire Apoi, un link care merita citit, chiar daca nu tot ce scrie acolo mai este valabil: http://autostrada.md...inerea-acestora Iar in final, din multitudinea de linkuri softpedia, am ales asa: http://forum.softped...cumulator-auto/ http://forum.softped...-pe-fiat-punto/ http://forum.softped...de-cc-reglabila Am pus si ceva link-uri pentru redresorii auto, deoarece pot exista si pasionati ai acestui domeniu: http://forum.softped...auto-achizitie/ http://forum.softped...t-pornire-auto/ Este bine ca postarile sa fie cat mai tehnice posibil, insa nu academice, pentru a fi pe intelesul a cat mai multor persoane. Argumentarea ideilor cu poze, linkuri, citate, etc. este de asemenea, foarte importanta. Argumentele de gen "asa mi-a spus mie electricianul" nu sunt relevante. Cu aceasta ocazie, lansez si o provocare: De ce se spune ca, pe timp rece, inainte de "prima cheie" este bine sa aprindem farurile timp de 30 de secunde ? Am citit ca ar fi vorba despre o "incalzire" a bateriei, pentru ca aceasta sa poata da maximul de putere la temperaturi scazute. Are cineva vreo parere argumentata, studiata ? Mentionez ca acesta idee este luata de pe un sait al unui mare producator auto, dintr-un filmulet de prezentare/marketing al modului de intretinere a partii electrice. Edited by cristi.r, 05 May 2013 - 08:52. |
#2
Posted 05 May 2013 - 10:37

Este vorba despre un filmulet pus pe my.renault.fr.
Edited by Speedo, 07 May 2013 - 11:26. |
#3
Posted 05 May 2013 - 10:39

La conserva mea nu pot aprinde faza scurta/lunga sau proiectoarele daca nu am motorul pornit asa ca pica varianta cu "incalzitul" bateriei.
|
#4
Posted 05 May 2013 - 10:47

Esti sigur ? Poti pune un filmulet despre cum incerci sa aprinzi farurile fara cheie in contact si nu-ti reuseste manevra ? Adica treci prin "zero" comutatorul de faruri, apoi il pui pe faza scurta ? Sau il ai pus in permanenta pe "on" si ti se aprind farurile cand pornesti motorul ?
Lumini automate am si eu (se aprind si se sting o data cu pornirea/oprirea motorului), insa pot sa le aprind si fara motor pornit. Ar fi si culmea sa nu pot actiona farurile asa. Am o problema, o defectiune, trebuie sa aprind farurile neaparat sa luminez ceva, nu este necesara pornirea motorului. Nu prea este in regula ce zici tu ... Edited by cristi.r, 05 May 2013 - 10:51. |
#5
Posted 05 May 2013 - 11:24

Sunt foarte sigur.
![]() Doar pozitia se poate aprinde fara motor pornit. |
#6
Posted 05 May 2013 - 11:32

Chiar si in absenta filmuletului solicitat, o sa te cred pe cuvant.
Insa doar m-ai informat asupra modului de functionare a luminilor la masina ta (un caz singular) si nu ai incercat o explicatie la ce am cerut eu ![]() in continuare, sa incercam si o explicatie la acest fenomen ! |
#7
Posted 05 May 2013 - 11:43

Nu e caz singular, am 4 forduri in curte, cu ani de productie intre 2001 si 2008 si vorba aia, " toate face asa". Niciunul nu are functie auto la lumini.
Edited by Super Chief, 05 May 2013 - 11:44. |
#9
Posted 05 May 2013 - 12:23

cristi.r, on 05 mai 2013 - 11:47, said:
Hai sa incercam o explicatie la problema ridicata de mine, vrei ? Si da, este caz singular, in afara de Ford mai exista si alti producatori auto ![]() Probabil este si oboseala acumulata, dar nu am inteles ce ai vrut sa zici cu cazul singular in contextul citat. Am spus ca nu pot aprinde faza scurta sau lunga, asa cum a precizat un coleg pentru a incalzi bateria, fara sa pornesc motorul. |
#10
Posted 05 May 2013 - 17:22

In primul rand o baterie este un sistem de conversie a energiei chimice in energie electrica. in faza in care nu circula un curent electric prin baterie rectia chimica care produce curentul electric este aproape inexistenta (exceptand pierderile datorate rezistentei interne). in momentul cand avem un curent destul de mic care circula prin baterie (cativa mA) face ca trecerea de la un consum mic la un consum mare sa se faca mult mai usor, consumatorul de mica putere tinand bateria "calda". Ganditi-va ca nu degeaba acum 10 ani gaseai in oboare bistabilul cu 2 LED-uri pentru Dacia. In regim de stationare (fara consum) procesul de sulfatare (depunere de sulfat de plumb) pe placile de pumb este mult mai accentuat in cazul bateriei fara un consum si asta reprezinta si durata de viata a unei baterii
|
|
#11
Posted 05 May 2013 - 18:26

cristi.r, on 05 mai 2013 - 10:47, said:
Lumini automate am si eu (se aprind si se sting o data cu pornirea/oprirea motorului), insa pot sa le aprind si fara motor pornit. Ar fi si culmea sa nu pot actiona farurile asa. Am o problema, o defectiune, trebuie sa aprind farurile neaparat sa luminez ceva, nu este necesara pornirea motorului. Nu prea este in regula ce zici tu ... Chestia cu aprinderea farurilor pt 30 secunde (faza lunga preferabil) e benefica, eu am incercat-o pe ger (-15 grade) si mi s-a parut ca ajuta pornirea (adica bateria e ceva mai vioaie). Explicatia e ca aprinderea farurilor "activeaza" electrolitul, adica il pune in miscare in stratul apropiat placilor bateriei si usureaza reactia chimica urmatoare (cand dai la cheie)... |
#12
Posted 05 May 2013 - 22:15

Multumesc, incet, incet ne apropiem. Daca am gasi si un material in sensul asta ar fi o chestie ...
De ce faza lunga ? Ca sa fie consumul mai mare si "trezirea" mai rapida ? Edited by cristi.r, 05 May 2013 - 22:16. |
#13
Posted 07 May 2013 - 10:41

Ar fi fost interesanta si o discutie pe tema demarorului. Cum se poate prelungi viata lui, daca se poate repara, daca se face vreo intretinere sau verificare la el.
Edited by tfmercedez, 07 May 2013 - 10:42. |
#14
Posted 07 May 2013 - 11:40

Pentru demaror va rog thread dedicat, asa cum si service-urile care repara demaroare si alternatoare sunt dedicate.
![]() Pe Mondeo 2009 keyless cu lumini automate puteam da flash-uri cu faza lunga fara ca motorul sa fie pornit. La Fiesta 2007 cu cheie normala la fel, puteam sa dau flash-uri fara contact. Am activat LH/CH la 20s si pornire automata cand scade intensitatea luminoasa. Am observat ca nu se mai ard asa de repede becurile, desi sunt mult mai mult folosite, pentru ca le preincalzeste inainte de aprindere. Daca ajuta si bateria cu ocazia asta avem o strategie win-win. Am scris cumva pe langa subiect, o sa-mi sterg post-ul si pe cele care dezbat posibilitatea aprinderii luminilor fara contact. |
#15
Posted 07 May 2013 - 19:54

toma_costi, ai dreptate, insa cativa mA sunt consumati si acum de electronica turismelor moderne. Gandeste-te ca, inchiderea aia centralizata, ca sa-ti raspunda tie la o apasare de buton din cheie, treuie sa stea sub tensiune. Mai este Radio-ul care trebuie sa tina posturile, computerul de bord care "tine minte" ceasul, etc. Cu farurile este vorba de a trage pe o perioada de 30s un curent de 110W/12V = putin sub 10A cel putin. Daca mai punem si 4 becuri de 5W (pozitia fata/spate) mai creste ceva consumul ... Dar probabil ca aceea este explicatia.
|
|
#16
Posted 17 May 2013 - 10:57

Revigorez topicul cu o speta intamplata zilele trecute. Ma suna cineva din familie ca nu-i mai porneste agregatul. Pai sa vedem .... pun voltmetrul pe baterie - 12,5V. Cand aprind farurile - 8,6V. Zice proprietarul: da' vezi ca ochiu-i verde. Nu mai stau sa-i explic moartea caprioarei, scurt, ii zic sa pregateasca banii pentru alta baterie. Mergem impreuna si gasim rombat premier de 55Ah/540A - 190 lei si varta black dynamic 56Ah/480A - 180 lei. Nu stiu ce ati fi ales voi, eu am ales premierul. Il montez pe masina, dam la demaror, it is alive
![]() Fac precizarea ca masina este un Logan si avea bateria din 2008 (de-o varsta cu masina), adica 5 ani, si era un rombat calciu. Singura ei problema era ca plasticul din jurul bornelor nu etansa foarte bine si am gasit papucii foarte putin oxidati. Edited by cristi.r, 17 May 2013 - 10:59. |
#17
Posted 12 June 2013 - 18:32

Am o baterie mica de 7.2 AH si 20 HR care indica doar 5.60 V iar cand invart cheia sa pornesc generatorul de curent nu merge iar voltmetru in acel moment indica valoarea 0 V . Intrebarea este mai merita sa o mai readuc la viata sau nu?
Valorile de curent incarcare in stand by sunt de 13.6V-13.8 V, as putea sa o pun la un incarcator de baterii auto ? Attached FilesEdited by CorneliuRos, 12 June 2013 - 18:39. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users