Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Hyundai Elantra vs. Mazda 3 vs. Toyota Corolla - sfat achizitie

- - - - -
  • Please log in to reply
211 replies to this topic

#19
atreidex12

atreidex12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 12.03.2013

 AlinE, on 18 aprilie 2013 - 18:19, said:

atreidex12 ce doresti de la masina?
mazda 3 este ceva mai sport, pornind de la scaunele din fata si pana la amortizoare, destul de rigida din punctul asta de vedere, dar stabila la viteze mari in curbe. cine spune ca este puturoasa 1,6i, spune prostii. cine spune ca pe motorul de 1,6i de la Mazda nu este lant, iar spune prostii. pentru mazda 3 sedanul este mai usor decat sportul cu fix 11kg.
mazda 3 (2009) nu este un facelift este considerata masina noua de cei de la mazda/dealeri. ultimul facelift a fost in 2007.
costurile de intretinere la benzinara este undeva la 700 lei (schimb ulei la 20k/1an + filtru + filtre polen + filtru aer+revizie generala), schimb placute frana 500 lei.

Mazda 3 cu spiritul ei "zoom-zoom" e mai sportiva - asa am inteles din reviewuri, astept sa vad ce pot "simti" in drive-test.
Nu am mari asteptari de la masina, stiu ca in bugetul asta nu poti obtine mare lucru insa vreau sa fac totusi un deal bun. Ceea ce inseamna calitate si rezistenta in timp, nu vreau probleme mecanice, vreau o masina cu optiuni si interior placut.
Intretinerea pare ok, de la Hyundai mi-au spus in jur de 600 ron, dar se fac mai repede, la 15k.

Deci e pe lant pana la urma si la Mazda... ma gandeam eu ca nu au cum sa ramana prea mult in urma fata de competitori, dar un agent de vanzari de la Hyundai a tinut sa-mi precizeze ca pe Mazda 3 nu primesc nici cutie in 6 rapoarte, nici distributie pe lant. Probabil era prost informat, sper... ca nu mi-ar placea sa cred ca a fost rau intentionat.

Edited by atreidex12, 18 April 2013 - 18:44.


#20
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Eu strict dintre cele 3 as merge pe Corolla dintr-un singur motiv: motorul. Este un motor la fel de nou ca cel de pe Hyundai insa cred ca este mai placut la condus fata de celelalte 2. Motorul mazdei este vechiut/performante nu stralucite(desi ea arata sporty) iar de cel de pe Hyundai trebuie sa tragi serios(cuplu la ~5000 rpm) ca sa arate ceva muschi.
Ca idee, masina se aseaza destul de bine la drum. Da, clar, designul nu este la fel de spectaculos ca la celelate 2 insa avand in vedere ca apare pe short-list-ul tau inseamna ca nu ti-a displacut.
Si ca tot vorbeai de lant, si motorul de pe Corolla are distributie pe lant.

Edited by closchkutza, 18 April 2013 - 18:47.


#21
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009

 adyj13, on 18 aprilie 2013 - 18:38, said:

Te contrazic. Noua generatie a aparut in 2009 iar in 2011 a primit un facelift foarte subtil, aproape insesizabil.

da ...a mai pus o banda in plus.... eu credeam ca faci referire intre modelul anerior ( pana in 2009) si cel actual (dupa 2009). ma scuzi.
singurul facelift pe care l-am vazut eu este ca au scos la TE jentile de aliaj de 16''.

#22
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Ce treaba are distributia? Nu mi se pare un factor decisiv absolut deloc, costa vreo 5-6 mil maxim si se schimba la 60.000 km daca nu chiar mai mult. Vorbim de masini de 15-16 mii noi, nu de sh-uri la 5.000. Elantra pe negru metalizat cu niste jante, echiparea highway cred ca are incluse jante (nu?) va arata foarte bine.

#23
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009

 Blue_Ivy, on 18 aprilie 2013 - 18:52, said:

Ce treaba are distributia? Nu mi se pare un factor decisiv absolut deloc, costa vreo 5-6 mil maxim si se schimba la 60.000 km daca nu chiar mai mult. Vorbim de masini de 15-16 mii noi, nu de sh-uri la 5.000. Elantra pe negru metalizat cu niste jante, echiparea highway cred ca are incluse jante (nu?) va arata foarte bine.

nu ti se pare deloc un factor decisiv? mie da, ca am patit-o cu o nevada.
60.000-70.000 km versus 200.000 km. vezi ce se intampla cand se rupe o curea de distributie. este mult mai probabil la o curea decat lant. cureaua imbatraneste si stand pe loc.

#24
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012

 AlinE, on 18 aprilie 2013 - 18:59, said:


nu ti se pare deloc un factor decisiv? mie da, ca am patit-o cu o nevada.
60.000-70.000 km versus 200.000 km. vezi ce se intampla cand se rupe o curea de distributie. este mult mai probabil la o curea decat lant. cureaua imbatraneste si stand pe loc.

Si eu ce sa-ti fac nene daca nu faci revizii periodic si nu schimbi piesele care trebuie cand trebuie. Se schimba la 60k sau 3 ani ceva de genul asta.

#25
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009

 atreidex12, on 18 aprilie 2013 - 18:43, said:

Mazda 3 cu spiritul ei "zoom-zoom" e mai sportiva - asa am inteles din reviewuri, astept sa vad ce pot "simti" in drive-test.
Nu am mari asteptari de la masina, stiu ca in bugetul asta nu poti obtine mare lucru insa vreau sa fac totusi un deal bun. Ceea ce inseamna calitate si rezistenta in timp, nu vreau probleme mecanice, vreau o masina cu optiuni si interior placut.
Intretinerea pare ok, de la Hyundai mi-au spus in jur de 600 ron, dar se fac mai repede, la 15k.

Deci e pe lant pana la urma si la Mazda... ma gandeam eu ca nu au cum sa ramana prea mult in urma fata de competitori, dar un agent de vanzari de la Hyundai a tinut sa-mi precizeze ca pe Mazda 3 nu primesc nici cutie in 6 rapoarte, nici distributie pe lant. Probabil era prost informat, sper... ca nu mi-ar placea sa cred ca a fost rau intentionat.

exista o mica diferenta in mazda <2009 si mazda >2009 si anume acceleratia, eu am pe cablu, mai nou este electonica. din pacate la test drive si masinile din fabrica le primesti setate la consum mic, adica puturoase. la mazda pe cablu o calcam si nu-mi placea ca nu accelereaza cum vroiam eu, se simtea o zvacnire, ca si cand da drumul la herghelie dupa 4500 ture, mergea infranat, asa ca m-am enervat si mi-am setat-o singur un plus la aer si acceleratia ridicata putin din cablu. intradevar consumul a crescut cu 1l/100km, dar nu mai este puturoasa. din pacate acceleratia electronica o poti regla numai cu soft/tester.
legat de cutie, este una foarte elastica, plaja mare intre trepte, poti schimba a 3-a la 30 pana 80-90, a 4-a la 40 pana 120, a 5-a de la 70, cu consumurile de rigoare.

nu stiu daca te satisface, pana acum la mazda ...74.000 km (aproape) 5 ani+ ...ulei+filtre anual (cam 16.000km/an), becuri faza scurta/anual, o data placute frana, un set de stergatoare, cam atat.

iti garantez ca motorul este pe lant...daca vrei poti pune intrebarea la dealer cand faci test drive-ul.

ca sa nu zici ca o ridic in slavi... vopsea proasta, lacul protector este aproape nul (atentie cand o speli daca o cumperi), zgomot mare in interior datorita insonorizarii cochiliilor rotilor fata (am spus pe forumul dedicat ca voi face si asta, dar nu am apucat sa o pun in practica), urme de oboseala baterie + amortizoare (5+ ani, ma asteptam mai mult la amortizoare), portbagaj mic pentru 3 disperati +1 copil mic, plafon neizolat termic (mi-am izolat singur pentru a lungi viata AC-ului si a nu mai avea senzatia ca-mi fierb creierii), trebuie musai sa-ti iei cauciuce de iarna (daca vezi cum lucreaza DSC-ul te ingrozesti, zici ca se rupe cutia), la consum nu ma pronunt...la stilul meu sta prost 12 bucuresti in coloana (6,5 km) si 2 km de 60 km cu bataie spre 70 (cu 2 semafoare intermediare), 7 afara pe dn1 (nu comentez), cel mai jos bulgaria 6,4 (fara spaga la vecini).

 Blue_Ivy, on 18 aprilie 2013 - 19:05, said:

Si eu ce sa-ti fac nene daca nu faci revizii periodic si nu schimbi piesele care trebuie cand trebuie. Se schimba la 60k sau 3 ani ceva de genul asta.

mai fratuca, tu nu vrei sa pricepi ca acea curea din cauciuc o cumperi de la dealer/super magazin pe post de supercurea, dar ea este un stift de 2 lei? asa zic si ei CEVA DE GENUL ASTA (adica nu vii ca tot saracu` la 60k, vii si tu la 55k), dar de fapt cureaua originala e garantata pt 80k. tu-i mama ma-sii de OEM-uri.

PS: bai ma lasi cu service-urile din romania?

Edited by AlinE, 18 April 2013 - 20:02.


#26
RD-Woo

RD-Woo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 290
  • Înscris: 15.01.2012

 Blue_Ivy, on 18 aprilie 2013 - 17:11, said:

As scoate Corolla din schema, e deja un model vechi si va urma foarte curand sa fie inlocuita

 adyj13, on 18 aprilie 2013 - 17:14, said:

corolla este deja imbatranita.

Consider ca-i tocmai ocazia buna sa obtii ceva reduceri pt modele aflat in stoc la dealer/importator..
in general variantele aflate la sfarsit de cariera beneficiaza de reduceri de pret... pt a face loc noilor modele/facelift

#27
slobozia

slobozia

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 16.06.2007
Am avut aceeasi dilema ca si tine. Dupa drivetest am ales Mazda 3...
Mergi la drivetest si o sa te ajute sa te hotarasti.
Eu am ales varianta takumi ii. Gasesti detalii pe siteul mazda. 15k si ai cam tot ce iti doresti.
Kia ceed mai poate fi o varianta.

Edited by slobozia, 19 April 2013 - 08:10.


#28
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,160
  • Înscris: 28.06.2005

 atreidex12, on 18 aprilie 2013 - 17:20, said:

Vorbind de optiuni, Mazda 3 e castigator, cu chestiile astea principale in plus fata de Elantra:
- scaun cu suport lombar - plus
- sistem pe baza de radar ce monitorizeaza unghiul mort - plus
- jante 17" - minus (anvelopele de 17'' costă destul de mult, iar dacă se belește o jantă de aliaj... iar durere)
- bluetooth cu comanda vocala - oarecum plus, dacă vorbești mult la telefon din mașină
- oglinzi incalzite si pliabile - rabatarea electrică poate fi privită ca un plus, dar nu o consider esențială
- senzori parcare spate - plus (mic)
- oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire - plus

Pun mai jos și un plan de revizii pentru Elantra.

#29
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009
chiar nu m-a pasionat chestia cu oglinzile la Mazda >2009, insa am senzatia ca nu se pliaza electric ci mecanic ad-labam...cum este la cea anterioara.. in mod sigur specificau "pliabile electric".
jante de 17" intradevar este un minus mare... din pacate vad ca 16'' din aliaj sunt scoase de tot din accesorii...
suna frumos un 600 lei cu tva/an la elantra...dar nu stiu ce sa zic, cat de adevarat este si in realitate. depinde doar de sofer, daca face mai putin de 15k pe an.

am modificat postarea.

Edited by AlinE, 19 April 2013 - 10:03.


#30
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,160
  • Înscris: 28.06.2005
AlinE, eu am un i30 (dar nu din poziţia asta am recomandat Elantra) şi cea mai costisitoare revizie a fost în jur de 550 lei.
Toate reperele au fost de la ei.
În plus, cu trecerea anilor, beneficiez de oarece reduceri la manoperă şi piese, iar pentru că am card de membru HyundaiClub, se mai adaugă un 5%.
Revizia la care mă refeream mai sus a fost pe când nu se ofereau niciun fel de reduceri.

L.E. Eu am făcut reviziile doar la service-ul Hyundai din Expoziţiei, Bucureşti. Jucăria mea împlineşte toamna asta 5 ani. Şi vreo (maxim) 50.000 km.

Edited by sfantu.dracu, 19 April 2013 - 10:02.


#31
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005
Imi plac variantele tale :-).
In mintea mea, Mazda 3 ar pica pentru ca e diferenta mare de putere intre motoarele celorlalte si al ei. E diferenta de 30% de putere maxima si eu i-as simti lipsa al dracului de rau.
Corolla are avantajul (sau dezavantajul, depinde cum privesti problema) ca e la final de life-cycle. Deci, multe dotari cool pe care le gasesti pe modelele noi de la alte marci nu le poti adauga la Corolla nici pe variantele superioare de echipare (I'm a sucker for cool stuff gen auto-braking, lane assist, monitorizarea unghiului mort, etc). Evident, astea nu-s neaparat necesare si te descurci foarte bine si fara, dar mi se pare silly sa dau 16k euro pe o masina noua si sa nu am acces la tehnologiile...noi :). In schimb, poti sa tragi de pret in jos destul de mult la dealer, tocmai din cauza asta.

De Elantra nu stiu mare lucru - are un prieten, e multumit de ea, dar probabil multumit ai fi de oricare, sunt foarte ok ca raport calitate-pret.

In locul tau, strict dintre astea trei, as lua o Corolla, insa doar daca as reusi sa obtin ceva reducere semnificativa de la dealer - ma gandesc aici fie la nivelul de echipare SOL fie la o cutie MultiMode (ma rog, asta e o chestie de preferinta).

Succes.

#32
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Corolla nu e imvechita la banii aia e nou nouta, model 2013. Modelul precedent era de'curand vreo 13 mii de pe stoc.
La Hyundai nu m-as lega la cap cu 1.6 GDI de 130 de cai pt ca e cu injectie directa, niste motoare problematice datorita principiului de fumctionare. Daca mai sunt si erori pe la proictare sau implementare cu atat mai mult.
Vei fi mult mai linistit cu MPIul de 120 de cai tot de la ei.

Nu aveai eco activat la Elantra?

Diferenta de 30 de cai fata Mazda e la peste 6500 de ture. La 4000 de ture diferenta e de maxim 5 cai iar la mai putin de 4000 e insesizabila.

#33
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Corolla nu este modelul nou, este modelul vechi, aparut in 2007 avand facelift.
Auris este modelul nou la care banuiesc ca faci referire.
Si motorul corollei este cu injectie directa insa nu am auzit sa fie probleme raportate de astia cu injectie directa pe benzinare (ma refer la motoare din ograda Toyo).
Daca nu ma insel si motorul Mazdei este cu injectie directa.

Elantra nu trace imbucurator datorita faptului ca are caii aia scosi "din ture" si nu din cuplu, tactica folosita de ceva vreme de Hyundai/Kia.

Edited by closchkutza, 19 April 2013 - 14:17.


#34
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Da recunosc ca la Auris ma gandeam.  Mazda de cand are injectie directa pe 1.6?
Nici de Toyo nu stiam dar banuiam.
Pai mai sunt motoare de 1.6 fara injectie direct in afara de cel de 120 de la Hyundai?
Mai au Reno si Opel, nu?

#35
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005
Diferenta e de 30cp intre puterile maxime, evident. Insa motorul de pe Corolla are puterea maxima a Mazdei la ~4500rpm, de unde mai are loc sa urce inca ~2000rpm. E fix zona de turatii folosita preponderent in depasiri pentru motoarele astea si de-asta mi se pare relevant.

#36
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Nu zic ca nu are dar diferenta de'cuplu de 10% parca nu prea indica treaba asta.
Dif de cuplu de 10% la o anumita turatie inseamna si dif de putere de 10% la acea turatie. Daca Mazda nu are 95 de cai la 4500 de ture nici Toyota nu va avea 105 cai la 4500

Posibil sa fie aranjat graficul la un din ele daca una are 105 fara ca cealalta sa aiba 95.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate