PFA , I.I intrebari si raspunsuri (2013)
Last Updated: Apr 13 2016 17:25, Started by
Oprisa
, Apr 17 2013 23:03
·
0
#19
Posted 18 August 2013 - 18:01
1. Conform celor stabilite de codul fiscal: http://static.anaf.r...013.htm#a296e22
si de legea pensiilor: http://legeaz.net/legea-pensiilor/ 2. Declari la ANAF (formularul 600: http://www.anaf.ro/p...i/formulare#600 ) o suma la care vrei sa platesti 31.3%, nu poate fi mai mica sau mai mare decat spune codul fiscal (mai sus link). 3. Norma de venit doar stabileste niste plafoane, taxele sunt aceleasi: 16% impozit, 5.5% sanatate, 31.3% pensii 4. Da, cat timp sunt in folosul desfasurarii activitatii: http://static.anaf.r...m#_Toc304299718 Edited by neagu_laurentiu, 18 August 2013 - 18:05. |
#20
Posted 20 August 2013 - 15:37
As avea nevoie de un cod CAEN, pe norma de venit, macar legat de IT, pentru ca fara studii superioare nu se poate face pfa pe 6202 si 6203. Experienta nu conteaza in cazul celor 2 coduri, mi s-a spus.
Mi s-au propus in sistem real, 6209 si 6399, dar n-am inteles mai nimic din impozitare. Cum e sistem real daca fac estimare? Daca am venituri mai mari, sau mai mici decat estimarea, ce se intampla anul urmator? Trebuie contabil(cu drept de semnatur)? Platesc 16% din estimare+5% sanatate + 31%pensie, atat? Multumesc |
#21
Posted 20 August 2013 - 18:25
Doar CAEN 6202 si 6203 sunt la norma pe venit, restul se impoziteaza in sistem real.
Sa-ti spuna legea si articolul ce reglementeaza pe cele doua cu studii superioare ! La impozitarea in sistem real platesti acele cote din cat ai. Initial estimezi dar la final de an se regularizeaza. Contabilul nu-i obligatoriu la PFA dar daca nu stii legea tot ai nevoie de o persoana specializata. Edited by neagu_laurentiu, 20 August 2013 - 18:26. |
#22
Posted 21 August 2013 - 11:20
Am intrebat o groaza de avocati ce se ocupa cu infiintari si toti mi-au cerut diploma de studii superioare. Cica nu conteaza experienta, deloc.
In fine, multumesc pentru raspunsuri |
#23
Posted 21 August 2013 - 14:33
am si eu o intrebare. daca un PFA are inregistrata ca activitate principala 6202 (norma de venit) si activitate secundara 6201 (venit real) poate desfasura toata activitatea pe 6201 fara a mai fi nevoie sa o transforme in activtate principala?
|
#24
Posted 21 August 2013 - 15:22
ana_2008, on 21 august 2013 - 11:20, said:
Am intrebat o groaza de avocati ce se ocupa cu infiintari si toti mi-au cerut diploma de studii superioare. ana_2008, on 21 august 2013 - 11:20, said:
Cica nu conteaza experienta, deloc. sugarcos, on 21 august 2013 - 14:33, said:
activitate principala 6202 (norma de venit) si activitate secundara 6201 (venit real) Edited by neagu_laurentiu, 21 August 2013 - 15:23. |
#25
Posted 21 August 2013 - 15:59
neagu_laurentiu, on 21 august 2013 - 15:22, said:
Registrul Comertului decide, acolo intreaba. Dar sa-ti spuna legea fiindca in OUG 44 / 2008 se spune ca doar meseriile reglementate au nevoie de studii ori IT-ul nu intra acolo. Tot in OUG 44 se aminteste si de experienta ca o masura probatorie a experientei. In codul fiscal, art. 49 (6) se spune "În cazul în care un contribuabil desfăşoară o activitate desemnată conform alin.(2) şi o altă activitate independentă, venitul net anual se determină pe baza contabilităţii în partidă simplă". deci se poate ca toata activitatea desfasurata de PFA sa fie pentru codul 6201, chiar daca acesta este trecut ca activitate secundara? mai este nevoie de schimbarea lui in activitate principala? stiu ca pentru aceasta schimbare trebuie mers la registrul comertului si mai trebuie platita si o taxa. |
#26
Posted 22 August 2013 - 21:08
Inca ceva. Azi, luand formulare de la reg comertului au spus ceva de intabulare, pe langa contractul de comodat. Asta mi se pare o piedica in plus. In fine, cum stiu daca apartamentul e intabulat? Blocul? Trebuie vreo hartie la mana? Le apare lor in baza de date(daca au asa ceva)?
Contractul de comodat trebuie inregistrat undeva? La notar? La fisc? Multumesc Edited by ana_2008, 22 August 2013 - 21:12. |
#27
Posted 22 August 2013 - 21:29
La Oficiul de Cadastru iei adeverinta.
Contractul de comodat nu trebuie inregistrat nicaieri. |
#28
Posted 02 September 2013 - 13:52
Salut,
Am avut un pfa pe norma de venit. Am depus si mi s-a aprobat cererea de radiere, am depus la anaf cererea de radiere, urmand ca in zilele urmatoare sa primesc o scrisoare cu sumele restante(cas, cass, impozit). Aveti idee care ar fi pasii dupa aceea? Mai trebuie depus ceva undeva? Ce fac cu stampila? Trebuie depus undeva vreun registru? Multumesc mult! |
|
#29
Posted 14 September 2013 - 11:33
Salutare!
Un PFA poate incheia un contract de mandat cu o persoana fizica? Dar cu un SRL? Sub ce forma pot colabora eu, ca PFA, cu un PF + SRL? Are importanta caen-ul? Il am pe 4618 si voi adauga 6619, posibil si 6831. Alta buba: am sediul social expirat . O sa ma usture rau, asa-i? Multumesc! |
#30
Posted 14 September 2013 - 13:04
PFA nu are alte reglementari speciale cand vine vorba de activitatea comerciala. Colaborezi prin schimbul de facturi cu orice entitate. CAEN-ul iti da dreptul sa activezi in zona sa competenta.
Edited by neagu_laurentiu, 14 September 2013 - 13:05. |
#31
Posted 30 September 2013 - 19:47
Buna seara
Am mostenit si eu ceva bani si as dori sa fac o afacere de familie in care am face figuri din zahar pentru pomul de craciun pentu pasti caci asta am invatat cand eram copil si comercializarea acestora .Poate sa a-mi raspunda cineva cum sa procedez sa fac pfa/ii caci eu deocamdata am loc de munca si as putea sa fac langa asta . |
#33
Posted 21 October 2013 - 17:11
As vrea sa aflu ceva detalii privind Registrul de Inventar. Inteleg ca este obligatoriu. Il achizitionez de la librarie, sau sunt papetarii specializate in Bucuresti?
Sunt PFA Topografie-Cadastru din anul 2002. Platesc impozit si fond sanatate. Tin evidenta pe Jurnal de Incasari si plati, chitante corecte, etc. Nu am insa registru de inventar. Daca cumpar unul, trebuie "binecuvantat" la Fisc? Ce pot sa trec in el? In afara de piese pt pc (care dupa 2-3 ani oricum sunt depasite moral) si o "ruleta" laser nu cred sa fi achizitionat ceva. Oricum, am absolut toata evidenta, chitante, etc. In registrul asta, daca piesele de pc sunt inlocuite, cum le radiem? Multumesc mult. |
|
#35
Posted 22 October 2013 - 14:23
Salut,
Am si eu un PFA cu norma fixa de venit, infiintat in 2012, pe care insa nu am avut activitate. Dupa ce am primit certificatul fiscal, din cate am inteles ar fi trebuit sa merg la ANAF pentru decizia de impunere, insa nu am facut-o pana acum. Deci nu am primit nicio decizie de la ANAF pana in prezent... As vrea sa stiu care e cea mai simpla modalitate sa aflu ce penalizari am de plata si cum ar trebui sa procedez ca sa scap cat mai rapid de aceste datorii. Multumesc |
#36
Posted 30 October 2013 - 15:15
Salut , am si eu cateva nelamuriri:
1. daca imi fac un pfa pt a vinde legume in piata trebuie sa duc si contract de inchiriere de la piata(punct de lucru)? Pt ca eu as vrea sa vand dupa cum am liber nu zi de zi 2. cat costa sa fiscalizez o casa de marcat? Va multumesc!!! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users