Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...
 Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 

Cuptor incalzire 1000 grade celsius

- - - - -
  • Please log in to reply
268 replies to this topic

#37
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
Mersi eugeniusro pentru devotament :D am vazut si eu multe cuptoare prin laboratoarele unde am fost, dar mersi pentru masuroatori ca alea nu le aveam!

Vad ca cuptorul are 3000w, watii multi ajuta mai mult la incalzirea rapida nu? Ca 2000w ajunge pentru o temperatura de 1000 grade?

PS: incalziti chiuvetele la 1000? Ce metal turnati? Eu la verabond folosesc 930 :P

#38
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
Inca ceva, am facut schita cuptorului, aproximativ cam o sa iasa si mi-am adus aminte ca  am nevoie si de gaura de evacuare a gazelor.

Sa fac o gaura simpla de 1mm sau ceva mai complex?Sa nu pierd caldura.

As mai putea pune in capatul gaurii o bucata mai mica, adica ceva de genul 4x4x4 cm, de caramida refeactara actionata de un arc, sa permita sa iasa doar presiunii, ar fi ok?

#39
SylexMM

SylexMM

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,986
  • Înscris: 15.04.2010
Cuptoarele de acest tip nu au coş de evacuare. Încălzirea se face electrc, deci nu rezultă gaze de ardere. Pentru eventualele gaze degajate de materialul încălzit, cred că e
suficient să montezi o hotă bine ventilată.

#40
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
la cuptoarele pe care le-am pus in poze exista deasupra o gaura de 15 mm diametru si este folosita pentru etalonarea cuptorului, se introduce pe acolo sonda de temperatura cu care se verifica precizia mentinerii temperaturii setate, le fac anual cate o verificare metrologica (certificat de etalonare) teoretic ar trebui ceva mai des fiindca se arde termocupla cam odata la 6 luni si trebuie schimbata (cuptorul ala merge non-stop).
Nu se topesc metale acolo, sunt incalzite probele de var (lucrez intr-o fabrica de var) mai mult nu pot sa iti spun findca chimia e chineza pentru mine :) eu ma ocup doar de problemele de natura electrica din fabrica.

#41
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
Controllerul are autocalibrare, in laboratoarele in care am lucrat nu am facut niciodata verificare a temperaturi. Si stiu si eu ca in cuptoarele astea pentru laboratoare este gaura de 0,5-1 cm dar nu cred ca are rost sa fac o gaura asa de mare ca doar o sa pierd temperatua...in spatele acelei gauri nu stiu ce se afla... ce am nevoie e pt gaze fiindca recipientul pe care o sa il introfuc mai are reziduri de ceara pe el, precum si materialul in care ambalez contine apa, iar la caldura sa nu se faca tensiune inauntrul cuptorului.

#42
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
Da stiu ca este inutila calibrarea dar trebuie sa am in dosarele metrologice PV si CE-uri pentru toate AMC-urile din fabrica folosite in relatiile cu tertii, in laborator verificam produsele care le vindem si conform legii trebuie sa avem verificari metrologice pe toate echipamentele folosite, cuptoare, balante analitice, etc

#43
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
Daca trebuie din cand in cad una mai mare, fac o gaura in usa si o astup :D

#44
SylexMM

SylexMM

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,986
  • Înscris: 15.04.2010
Cuptorul nu este aşa de etanş încât să crească presiunea în interior din cauza eventualilor vapori. Ajunge o hotă deasupra uşii. Oricum eventualele gaze vor ieşi prin prejma uşii.

#45
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
Atunci o sa fac usa cu arc, daca e presiune cedeaza, ca o sa o fac "sigilata" cat mai bine, in asa fel sa nu scape caldura pe niciunde.

Puncte nebifate:
Cum izolez exact rezistenta cu cablul conector.Cu termo electorzi legati direct(sudura?) si in izolatie ceramica?
La fel fac si cu termocuplul?

Cu ce sa izolez samota de scheletul metalic si de exterior, optiuni accesibile pentru scheletul metalic(un strat subtire): placa de mica(nu situ inca de unde), material ceramic(scump), caut ceva in magazine de constructii. Stratul 2(unul gros): vata minerala(sa vad daca are pret bun si specificatiile ca sa reziste), caut ceva tot la un magazin de constructii, diatomita.

Alte sugestii?

Edited by Ionu201x, 04 April 2013 - 22:49.


#46
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
Update!

Am comandat controllerul, rezistenta de 3000w(cea de 2000 era mai scupa decat cea de 3000w :D ), am cumparat caramizile refractare, peretii vor fi in medie de 10-13cm.
O sa ma apuc de ansamblat doar peste 2-3 saptamani cand ajung cele comandate de pe internet. Pana atunci mai adun metal pentru schelet si restul.

Ce sa folosesc pentru izolare nici acum nu stiu sigur, am fost la magazine de constructii dar nu prea stiau nici ei, o sa mai consul ceva magazine specialiste in teracote si sobe.
La ce varianta am ajuns pana acum e sa pun placa de rigips rezistenta la incediu/foc(e una roz) pe care sa pun vata minerala bazaltica cu folie de aluminiu orientana spre placa de rigips(daca asta ar rezista as pune fara placa de rigips.. care nu is sigur ca rezista si ea)

Rezistenta o sa o conectez la firele care ii dau curent printr-un conector ceramic cu suruburi(inca n-am gasit in magazine) iar firele nu cred ca o sa le izolez pana inafara carcasei..
Termocuplul incerc sa il cumpar cu cablul sau gata facut pentru a rezista la temperatura.

Partea cu intrerupatoare mai ramane. Unul sa pun pentru curentul de intrare a cuptorului intreg(poate pun e rezistenta automata ca si pentru contoare de 15A), am inteles ca mai trebui un intrerupator de mic(de 3A) pentru alarma(ce nu am inteles daca trebuie eu sa pun un difuroz pentru alarma, iar intrerupatorul e pentru alarma pe care o pun eu?), Cred ca ar mai fi bine sa pun un intrerupator pentru comunicarea controller-ssr.


Ce parere aveti? :)

#47
SylexMM

SylexMM

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,986
  • Înscris: 15.04.2010
Firele le poţi izola cu mărgele izolante de ceramică. CERASIND TURDA mai fabrică aş ceva. Cuptorul trebuie să-l înveleşti în tablă, nicidecum în rigips. Cumpără o coală de tablă
de fier zincată de 1 mm grosime cu care acoperi şasiul făcut din fier cornier de 40/40 mm. Faci rama ca pentru acvariile de pe vremuri. Pe fund pui tablă mai groasă, de cel puţin
2 mm, din tablă, nu neapărat zincată. Ea va trebui să suporte fără a se deforma greutatea zidăriei. Pe această placă vei pune in strat de cărămidă arsă plină ca cele folosite pantru
coşurile de fum. Peste această bază vei construi incinta de cărămidă refractară, în interiorul ramei de cornier. Pe laterale, tavan şi spate trebuie să ai o distanţă de 8-10 cm între
zidărie şi tablă, pe care o vei umple cu fată de sticlă sau minerală care să reziste la câteva sute de grade. La toată zidăria vei folosi mortar de şamotă, care să reziste la 1200-1400
de grade. Pentru ramă, vorbeşti cu un sudor priceput, iar pentru tăblărie, cu un tinichigiu. Lateralele şi tavanul le faci dintr-o sigură bucată, pe care o vei prinde de ramă de cornier
cu şuruburi M5 scurte de 5-10 mm. Spatele cu orificiile de traversare pentru termocuplu şi cablul de alimentare se fixează tot cu şurubui de ramă. Luând în considerare grosimea
zidăriei, distanţa dintre zid şi tablă, vei avea nevoie de un termocuplu cu tija lungă de cel puţin 30 cm. (10 cm în incintă + 10 cm zidărie +10 cm căptuşeală ). Să nu te ducă gândul
să laşi cutia de legătură a termocuplului sub tablă. Ea trebuie să fie neapăt în exteriorul carcasei. Tot în exteriorul carcasei, pe tabla din spate, poţi fixa cu şuruburi un şir de cleme
ceramic la care te racordezi cu firele care alimentează rezistenţa, respectiv cablul de alimentare 3 x 2,5 mm2. LEGAREA LA PĂMÂNTARE A CARCASEI ESTE OBLIGATORIE !!!

Spor la treabă, şi să auzim de bine.

#48
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
O sa vad daca gasesc margele de ceramica, dar astea cum se aseaza? Adica pentru rezistenta sa folosesc?

M-ai inrelez gresit, nu vreaugsa pun rigipsul in exterior ci chiar langa samota ca acesta sa imi protejeze si scheletul metalic pe care ma gandeam sa fac din otel  cornier pe care l-am gasit deja pe aici pe acasa. Asta nu stiu daca o sa reziste acel rigips rezistent la foc ca, totusi, daca pot as evit sa pun caramizi dedesul sa nu il fac de 2 tone ar fi mai bine... o sa am nevoie sa il transport cu 2 persone(deci o sa ii pun 2 manere la latersl) nu cu stivuitorul :D


Pe dinafara ziceam ca poate nu pun tabla, dar asa ca am gasit vata minerala foarte casanta o sa fiu nevoit, am si carcasa de la o masna de apalat veche :) , vroiam sa pun si eu impamantare doar ca nu m-am gandit inca serios la chestia dar acum o sa ii dau importanta mare.

Termocuplu abia am gasit unul de 15 cm cu cablul sau izolat si el cu ceva fibra de sticla. Azi am vorbit cu furnizorul zi a zis el ca imi garanteza ca rezista la exteriorul samotei.
Am mai gasit conector ceramic care rezista la 1000 grade cica, deci asta il pot folosi rezistentei? Capetele rezistentei am cum sa le scot mai departe de peretii samotoi? Atunci conectorul ceramic tot inauntru trebuie sa stea...


#49
SylexMM

SylexMM

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,986
  • Înscris: 15.04.2010
Pe capetele rezistenţei, adică " mustăţile " ce merg spre conectorul ceramic, se trag acele mărgele, ele având rolul de izolator electric termorezistent. Cu ele poţi ieşii prin
orificiile din tablă, şi să te racordezi la conectorul ceramic montat în exterior. Acesta va trebui protejat cu un capac metalic care să nu permită atingerea accidentală a
legăturilor.
Stratul de cărămidă suplimentar de pe fund trebuie să-l pui, dacă nu vrei să-ţi ia foc masa pe care va sta cuptorul. Dacă nu pui acel strat, se va încălzi prea tare carcasa,
existând riscul de accidentare la atingerea acesteia. Temperatura carcasei nu are voie să ajugă la o valoare la care să nu poţi ţine mâna pe ea. Nimeni nu are nevoie de
arsuri la mână, sau mai rău, de un incendiu. Această temperatură trebuie să se menţină sub valoarea amintită mai sus, adică 50-55 de grade, chiar dacă jucăria va
funcţiona 24 de ore. Dacă vrei să-l faci ca lumea, nu are cum să-ţi iasă sub 50-60 kg. Şi asta având în vedere că incinta este de vreo 10-12 litri. Unul de20 de litri are
peste 75 kg. În legătură cu termocuplul, gândeştete că furnizorul are marfa de vânzare, şi dacă nu are ceea ce vrei tu, îţi va băga pe gât ceea ce are. Termocuple sunt
cu tije şi de 2 m. După cum ţi-am scris în postul anterior, ai nevoie de unul de cel puţin 30 cm. Cu unul mai scurt nu ai ce face. În interiorul incintei, capătul tijei trebuie
fie la cel puţin 10 cm de peretele interior al incintei. Asta dacă vrei să ştii temperatura din incintă, şi nu temperatura peretelui. Cutia de borne al termocuplului TREBUIE
să fie în exteriorul carcasei. Nu ai cum să bagi cablul de compensaţie sub carcasă, că nu rezistă izolaţia.

Edited by SylexMM, 08 April 2013 - 13:48.


#50
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
Multumesc mult pentru explicatii!! O sa resect toate afirmatiile tale.

Un exemplu ar mai fi daca pun boltar de ala alb sub samota n-ar fi mai ok? De exemplu e mai usor si datorita faptului ca are bule multe sa izoleze mai bine caldura?

#51
SylexMM

SylexMM

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,986
  • Înscris: 15.04.2010
Dacă te referi la BCA, nu am idee cum se comportă la câteva sute de grade. Mă refer la suprafaţa care vine în contact cu şamota. Are proprietăţi termoizolante foarte bune,
în schimb poate absorbi cantităţi insemnate de apă, care face urât când temperatura urcă pesre 100 de grade. Apa poate ajunge acolo accidental, dacă se lucrează cu aşa
ceva prin preajmă. Cred că mai multe informaţii legate de această idee ţi-ar putea da cineva de la compartimentul tehnic al unei fabrici care produce aş ceva. Din câte ştiu,
sunt astfel de uzine prin ţară. Vezi ce zice Google.

#52
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
Am dat niste telefoane, intr-un loc mi-au facut legatura cu un tehnician in bcauri si mi-a zis ca el ar rezista fara probleme si la temperaturi de 2000 de grade, nu absoarbe umiditate deloc, doar ca nu stie cum se comporta pe o durata de timp indelungata, cum ar fi 5 ani.

Totusi i-am trimis un mail cu schita aproximativa a cuptorului, iar maine incearca sa imi dea un raspuns mai exact si in ce grosimi as avea nevoie, ca acesta la grosimea potrivita poate sa cedeze 0 caldura. Mi-a mai spus ca au facut niste cuptoare de genul, nu mi-a spus daca e tot din bca sau un alt material confectionat de ei, dar mi-a spus ca maine imi da detalii, iar saptamana viitoare e posibil sa treaca pe la oradea si imi arata pe viu exemplare.

#53
binox

binox

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,260
  • Înscris: 17.02.2008
Nu stiu in cate variante de dimensiuni se gasesc caramizile refractare dar daca s-ar gasi unele mai subtirele nu ar fi mai eficienta constructia incintei cu pereti dubli pe principiul termosurilor, in loc de a folosi caramida groasa?

#54
Ionu201x

Ionu201x

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 14.10.2009
Binox, daca se pun caramizi subtiri atunci trebuie mai mult mortar refractar intre ele, mortarul refractar nu e la fel de eficient ca si caramida refractara, daca te referi la goluri de aer intre caramizi, aeru conduce mai bine caldura decat samota, daca ar fi perne de aer sub vid adica 0 aer sau un gaz special, atunci ar fi mai eficient.

Deci, in legatura cu BCAul, mi s-a confirmat ca este potrivit pentru cuptorul pe care doresc sa il fac. Doar ca trebuie sa las putin spatiu intre samota si bca, pentru ca samota se dilata la caldura. Mi s-a facut un calcul ca pentru a fi eficienta izolarea cu bca am nevoie de un strat de 30cm peste tot. Asta ar fi putina problema, ar iesi cam masiv cuptorul, am nevoie si de un termocuplu mai lung, dat oricum cuptorul ar iesi 1m cub ce e cam foarte mare :|


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate