Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Este permisa lovirea femeilor in islam?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
656 replies to this topic

#1
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Pe scurt, NU.

O privire asupra semnificației cuvântului „daraba” în Coran

Ayatollah Sayyid Mujtaba Musavi Lari


„Bărbații sunt proteguitori ai muierilor, datorită calităților deosebite cu care i-a dăruit ‘Allāh și datorită cheltuielilor pe care le fac din bunurile lor. Iar cele evlavioase dintre femei sunt ascultătoare și păzitoare ale celor ce trebuie păzite în absența soților lor, pe care ‘Allāh le păzește. Pe acelea de a căror neascultare vă temeți, povățuiți-le, părăsițile în paturi și loviți-le ! Dar dacă ele revin și ascultă de voi, atunci nu mai căutați pricină împotriva lor. ‘Allāh este Cel mai Înalt, Măreț !” (Coran, 4: 34)

Un studiu serios, demn de încredere, al Coranului poate fi făcut când mintea a fost eliberată de convingerile și noțiunile anterioare, deoarece a veni cu prejudecăți și a vedea conceptele din Coran fără obiectivitate nu va conduce către altceva decât izolare ignorantă și inflexibilitate. Acesta este unul dintre pericolele pe care oricare cercetător cu simțul discenământului trebuie să-l evite cu orice preț.

Unul dintre versetele pe care opozanții islamului și susținătorii drepturilor femeilor l-au scos din context cu scopul de-a contesta poruncile Coranului este și cel menționat aici, mai sus. Versetul se referă la disputa creată de abandonarea soției (nushuz).

[Nota traducătorului: acele acțiuni ale femeii care pot duce la părăsirea sa / divorț dacă sunt repetate: ură față de soț, imposibilitatea atingerii unui acord între soți, comportament imoral (adulter) față de alți bărbați].

(Căci contestatarii), în loc să încerce a înțelege la modul obiectiv adevărata afirmație a versetului, au recurs până acum la critica stridentă, nefiind conștienți că discuțiile care sunt bazate pe o presupunere incorectă duc departe de adevăr și împiedică gândirea.

De fapt, prin studiul detaliat și necesar în verset a expresiei „lovește-le” (yadribuhunna), cineva poate să infereze două semnificații distincte, semnificații ce le vom explica mai în detaliu acum, mai jos.

Primul înțeles este derivat prin luarea în considerare a sensului aparent ce îl are cuvântul daraba, acela de a lovi. Majoritatea interpreților înclină către această interpretare.

Al doilea înțeles, care este în concordanță cu studierea contextului problemei ce se discută în acest verset, vine dintr-o traducere alternativă a termenului daraba, un cuvânt cu câteva sensuri diferite. Cineva ar putea lua în considerare posibilitatea existenței acestui sens secund, acela de indignare și indiferență, ca răspuns al bărbatului față de nushuz-ul manifestat de către soția sa. Acest înțeles este în conformitate cu semnificația amplă a cuvântului daraba, care include și ideea de despărțire, separare. Astfel se spune „trecerea timpului ne-a făcut să ne despărțim.” (daraba al-dahru baynana). Vezi în al-Munjid, sub explicarea cuvântului daraba.

Un alt înțeles al termenului daraba este acela de a se îndepărta de sau a lăsa la o parte; prin urmare, atunci când se referă la vorbirea cuiva care spune aiureli sau la o scriere neargumentată, cineva poate spune „fadribuhu ‘ala’l jidar” (dă-o de pereți), care este un alt fel de-a spune nu-i mai da atenție.

Semnificația de îndepărtare, de separare pentru cuvântul daraba poate fi aplicată și versetului comentat aici, iar un studiu al versetului poate fi făcut chiar pe această bază, deoarece s-a mai menționat că termenul daraba a fost folosit aici, în acest verset, fiindcă denotă o îndepărtare bruscă, denotație opusă celei de îndepărtare gradată. Pentru mai multe informații, luați ca referință Lisan al-'Arab, vol.1, paginile 451-477 și Mu'jam Muqa'is al-Lugha, vol.3, paginile 398-399.

De aceea, se pare că aici Coranul îl sfătuiește pe soț, care a încercat fără succes să-și dezaprobe soția refractară prin două mijloace mai blânde ca, în cele din urmă, să se separe de ea (daraba). În oricare caz, el trebuie să evite utilizarea față de ea a oricărei brutalități și, cu răbdare, să aștepte ca mijloacele anterioare să-și facă efectul; la fel, soțul trebuie să-i îngăduie soției să regândească problemele și trebuie să facă pași către ceea ce este mai bun pentru soție.

Ca urmare, atunci când este interpretat de această manieră, putem spune că versetul vrea să comunice următorul sens ̶ dacă o femeie se abate de la responsabilitățile ei și acționează inadecvat, atunci soțul ei trebuie să încerce a remedia problemele conform stadiilor prescrise.

Inițial, bărbatul trebuie s-o sfătuiască cu blândețe pe soția sa, să-i reamintească responsabilitățile pe care ea le are, încurajând-o să-și reconsidere faptele care au dus la nefericire în viața ce-o au în comun.

Totuși, dacă eforturile soțului nu duc la nici un bun rezultat și femeia persistă în comportamentul său neadecvat, atunci soțul trebuie să reacționeze de-o manieră rezervată, lăsând patul conjugal, însă fără să facă nici un fel de schimbare fățișă în rutina firească a căminului conjugal. Aceasta pentru că versetul coranic discutat aici specifică faptul de-a părăsi patul conjugal doar în această etapă (a neînțelegerii) și nimic altceva.

Dacă nici acțiunea aceasta nu aduce schimbare în atitudinea soției, iar ea persistă în a se comporta împotriva propriului interes, toate eforturile soțului fiind în van, atunci, în încercarea de a se depăși impasul, se cere o măsură mai severă. Acest pas impune soțului să taie toate contactele cu soția sa în cadrul căminului conjugal și să ducă singur o viață complet separată (de a soției). Aceasta e ca și cum el ar fi scos-o din locul central ocupat de ea în casă, cu intenția ca ea să se răzgândească și să-și modifice comportamentul dezagreabil ca să prevină astfel probleme mai grave.

Este adevărat că în situația aceasta soția trăiește încă în casă și beneficiază de cele materiale cum și de alte susțineri, însă ea nu va mai fi în acea stare de împăcare sufletească spirituală și emoțională (dată de traiul în armonie); acest fapt o poate motiva să ia în considerare responsabilitatea ei către familie, să facă primul pas în restaurarea armoniei și să permită astfel familiei să avanseze către o viață comună mai bună și mai fericită.

Totuși, dacă luăm aici daraba cu înțelesul de lovire, și admitem că versetul Coranului cere aceasta în asemenea circumstanțe, că bărbatul trebuie să-și constrângă soția să își reconsidere datoriile și responsabilitățile prin ridicarea mâinii asupra ei, astfel ca ea să revină la buna conviețuire, atunci, acționând conform acestei interpretări efectul va fi contrar așteptărilor și aceasta pentru următoarele motive:

1. Cărțile de jurisprudență afirmă că violența cea mai mică față de soție, cum ar fi zgârierea sau contuzia pielii, aduce cu sine o pedeapsă financiară (diya), iar bărbatului, sub nici o justificare, nu-i este permis un asemenea act de pedepsire a soției. Pe de altă parte, este îndoielnic că o lovire mai ușoară sau mai blândă poate avea vreun efect în pedepsirea unei soții refractare, deteminânând-o să-și schimbe comportamentul. Și apoi, de fapt, e mai mult ca sigur că un asemenea act nu va rezolva nimic.

În cazurile de nushuz, juriștii sunt cu mult mai interesați să dea sens juridic acțiunii soțului în direcția încetării întreținerii soției (nafaqa) decât în sensul acceptării bătăii ori a pedepsei corporale. Ca observație generală, juriștii nu au făcut o examinare aprofundată a subiectului bătăii fizice, ci mai degrabă și-au pus atenția pe detaliile secundare legate de aceasta cum, de exemplu, numărul și frecvența loviturilor, circumstanțele în care soțul este iertat de la plata datoriei de sânge (diya), dacă femeia își manifestă comportamentul neadecvat continuu, zi de zi, sau de câte ori poate bărbatul să recurgă la lovirea soției sale și pentru câtă vreme este permisă asemenea violență etc. Aceste chestiuni trebuie discutate mai detaliat, dar chiar și o examinare îndelungată ar putea să nu fie în stare să facă referire la toate problemele ce apar în privința aceasta.

2. De obicei, o disciplinare de natură fizică nu va face altceva decât s-o împingă pe femeie într-o poziție de amărăciune sufletească și animozitate, mai ales atunci când înțelege că soțul ei și-a folosit ultimul mod de-a o influența și nu poate face mai mult pentru a o opri în atitudinea ei; în aceste momente, ea poate să aibă senzația că soțul ei nu mai are nimic altceva de oferit.

3. Orice acțiune fizică va avea de obicei ca rezultat o reacție adversă și poate s-o conducă pe femeie să devină chiar mai fixată și mai hotărâtă în comportamentul ei greșit. Acest fapt se petrece mai cu seamă în cazul femeilor recalcitrante care sunt mai predispuse către o atitudine antagonică decât femeile cu temperament mai calm și care sunt mai raționale.

Ca urmare, folosirea pedepsei și forței nu va face decât să întărească rezistența femeii, iar uneori faptul poate duce la o pierdere a controlului din ambele părți, cu rezultate imprevizibile. De câte ori (în cuplu) cineva se folosește de o metodă de pedepsire pentru a obține ca rezultat ascultare din partea celuilalt și, în cele din urmă, o relație afectuoasă, există mereu posibilitatea ca efectul să nu fie pozitiv sau ca fisura dintre ei, consorții, să devină mai profundă și, mai mult, șansa oricărui acord mutual din viitor să fie slăbită.

A constrânge femeia prin violență fizică pentru a accepta regulile necesare unei bune conviețuiri nu este un proces psihologic agreabil pentru nici unul dintre soți și nu va da mulțumire interioară nici unuia dintre cei doi. Cu trecerea timpului, genul acesta de pedeapsă va eroda iubirea ce-o au unul pentru celălalt și, în cele din urmă, poate duce la distrugerea, la ruperea căsătoriei. Pe de altă parte, se pare că ultimul mijloc descris, acela de separare de soție, dar ea continuând încă să trăiască în aceeași casă, poate fi stimulul pentru ea de-a vedea problemele din altă perspectivă, de-a se gândi asupra viitorului și de-a o convinge să-și îndrepte comportamentul. Mai mult de atât, o asemenea respingere din partea soțului este cu totul neplăcută soției și ea nu va fi în stare să suporte, să tolereze situația pentru multă vreme.

5. Nimeni nu poate nega că pasul final în această serie de acțiuni ̶ pas ce aparent este irevocabil și unde soția a respins cu hotărâre toate eforturile soțului de-a restabili relațiile armonioase ̶ este divorțul. Divorțul este ultimul la care se poate recurge atunci când oricare alt curs de acțiune eșuează.

Ca urmare, când toate cele trei mijloace eșuează în a obține cooperarea soției și nici un argument nu poate schimba comportamentul ei inadecvat, soțul se angajează pe calea separării permanente, a disoluției căsătoriei, prin invocarea divorțului. Când soțul este convins că nimic nu poate depăși impasul și că legătura maritală s-a rupt definitiv, el poate obține asistență și ușurare de relația furtunoasă prin intermediul divorțului și aceasta fără necesitatea vreunei pedepse, vreunei acțiuni fizice (împotriva soției).

6. Știm că islamul a dat o atenție specială spiritului și adevăratului înțeles al vieții pământești, cum și căilor care duc către cel mai bun final al acesteia. Chiar pentru acest motiv, islamul promovează o relație sănătoasă între membrii familiei și recunoaște că un puternic atașament între soț și soție va duce către prosperitatea familiei.

Ca rezultat al marelui respect acordat femeii în fiecare aspect al vieții, soțului nu i-a fost îngăduit să facă nici cea mai mică presiune asupra soției privitor la îndeplinirea treburilor casnice ori s-o forțeze să facă lucruri împotriva dispoziției (fizice, sufletești) ale acesteia. De fapt, soției i s-a dat de asemenea alegerea de-a cere plată de la soțul ei pentru alăptarea copilului lor.Apreciind că islamul a adoptat o abordare holistică a problemelor legate de femei, perspectivă ce incorporează drepturile lor și onoarea (de care se bucură) în căminul familial și în societate, nu este improbabil că, din perspectiva islamică, bărbații nu pot reacționa cu violență fizică în fața comportamentului refractar al soțiilor deoarece faptul nu ar fi compatibil cu ethosul islamic al iubirii și armoniei ce există într-o famile, între soți.

Sfântul Profet (Pacea şi binecuvântările lui Allah fie asupra sa şi a familiei sale curate!) a spus: „Sunt mirat cu totul de cel care-și lovește soția, când el este acela care și-ar merita mai mult loviturile; nu vă bateți nevestele cu bățul, fiindcă există o revanșă legislativă (qisas) pentru asta. Mai degrabă, pedepsiți-le cu o reducere a menținerii lor financiare; în acest fel, veți dobândi fericire în această lume și în următoarea.”


Mustadrak al-Wasa’il, vol. 14, pag. 250, editat de Mu’asasa Al al-bayt și Bihar al-Anwar, vol. 103, pag. 249, relatarea 38. Este demn de semnalat că, în conformitate cu tradiționaliștii și învățații biografiilor(rijal), această narațiune este clasificată ca demnă de crezare (muaththaq) sau, conform altor relatări, chiar ca autentică (sahih), cum este cazul tradiției narate de către Abu Maryam. Ca urmare, alte relatări ce au fost citate împotriva acesteia, cum este cazul tradiției ce vorbește de „lovirea cu bețișorul de dinți” (al-darb bi’l siwak) sunt problematice sub două aspecte. În primul rând, sub aspectul gradului de credibilitate ce-l are, deoarece este o tradiție cu o linie de naratori incompletă (mursal); alta decât cea oferită de exegeza Majma‘ al-Bayan, nu apare în nici o sursă originară. În al doilea rând, mulți juriști mai în vârstă au încercat să explice și să justifice tradiția aceasta (a lovirii cu bețișorul de dinți) și chiar acest fapt sugerează că ei privesc folosirea termenului daraba de-a avea alt sens decât cel aparent. Shahid al-Thani, în lucrarea sa al-Masalik, discutând despre căsătorie (nikah), definește expresia „al-darb bi’l siwak” astfel: „Vrea să se spună în joacă, deoarece în caz contrar un asemenea act nu pare în măsură să pedepsească sau să încurajeze schimbarea (de atitudine a soției).” Bahrani, în lucrarea sa al-Hada ' iq, este de acord cu Shahid al-Thani că termenul daraba nu are aici sensul de lovire fizică, adăugând: „Nu este lovire cu biciul sau cu un băț...și nu trebuie să existe nici o rănire corporală.” (Al-Hada’iq, vol. 22, pag. 618). Iar la sfârșit, ca un plus de accent, putem cita o tradiție din Al-Fiqh al-Mansub ila’l Imam al-Rida în care Imamul al-Rida, explicând versetele, afirmă: „Este un fel de lovitură în joacă, prietenească...” Toate acestea arată că în verset, expresia “yadribuhunna” nu a fost folosită cu semnificația de lovire.

Aici, prin această spusă, Profetul le reamintește bărbaților că este cu mult mai profitabil pentru ei să obțină atenția femeilor pedepsindu-le prin micșorarea veniturilor de trai decât prin lovituri fizice. Aceasta este astfel deoarece, pe de o parte, asta le va descuraja să aibă un comportament necooperant și neadecvat, iar pe de altă parte, bărbații nu vor fi răspunzători în fața lui Dumnezeu și, în viața de apoi, vor avea o apărare pentru faptele lor.

7. În cele din urmă, dacă se insistă asupra faptului că înțelesul cuvântului daraba în acest verset este acela de pedeapsă prin mijloace fizice, așa cum sugerează o aparentă lectură, atunci trebuie afirmat că nu este o prescripție obligatorie, astfel ca mijlocul acesta să fie obligatoriu pentru soțul a cărui soție demonstrează nushuz, iar el să nu aibă altă opțiune decât să recurgă la pedepsirea fizică a acesteia. De fapt, există indicații prin care se sugerează folosirea altor mijloace, precum micșorarea veniturilor de trai, prin care bărbatul să rezolve problema nushuz-ului și să determine soția să-și reînnoiască buna atitudine. Astfel, pasul sugerat de verset este instructiv prin aceea că menționează o cale de rectificare a comportamentului soției și de a o readuce pe aceasta la o atitudine responsabilă.

Prin urmare, dacă în vremurile când gândirea umană nu se maturizase încă ar mai fi fost posibil să se contracareze nushuz-ul unei soții prin disciplinarea fizică și aceasta doar în condiții deosebite, în timpurile actuale ale unei ere mai luminate este necesar un tip de reacție diferit la nushuz-ul soției. Din acest motiv este necesar să se schimbe și să se adapteze metodologia existentă și să nu se ignore cerințele epocii.

Mai apoi, în ziua de azi, când femeile au ajuns la un nivel de educație și de maturitate a gândirii cu mult mai înalt, procesul separării progresive ̶ inițiat de către soț pentru a controla comportamentul refractar al soției sale ̶ pare mai nimerit să reușească în a o convinge să-și schimbe poziția. Separarea progresivă poate naște o atmosferă care este liberă de dispute și antagonisme, care este ușor de obținut și care poate restabili armonia în cadrul relației, al vieții de familie. Iar acest fapt este realizabil prin luarea în considerare a ambelor posibile înțelesuri date de termenul daraba în cele rostite de către Dumnezeu, cum am și explicat mai sus.

Coranul se pretează la un spectru larg de interpretări și, într-adevăr, aceasta este doar o parte din miracolul acestui text divin inspirat. Pentru acest motiv, această entitate vie și independentă va dăinui în veacuri.

Traducere Poarta Cunoasterii

Edited by poarta-cunoasterii, 11 March 2013 - 17:41.


#2
jeffy86able

jeffy86able

    True Evil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,506
  • Înscris: 06.01.2012
Eu am vazut femei mutilate in islam pt. ca au indraznit sa aiba o opinie . Cum iti explici ?

#3
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Si eu am vazut femei mutilate si ucise in tarile cu populatie crestina pentru ca au indraznit sa se fereasca de bataia sotului baut. Cum va explicati? La fel si in cazul musulmanilor: religia si norma este o chestiune, iar ce fac oamenii in viata reala alta problema.

#4
afh

afh

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 14.04.2005
sper traducerea în engleză să nu fie pusă la mişto.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Y-Tw7WhH_aQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#5
jeffy86able

jeffy86able

    True Evil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,506
  • Înscris: 06.01.2012
Pai aici discutam despre islam . Da , exista suficienti oligofreni care sa-si articuleze nevasta cu articol hotarat in cazu' in care nu gasesc ciorba calda pe masa .
Inca astept raspuns la intrebare .

Edited by jeffy86able, 11 March 2013 - 17:49.


#6
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 martie 2013 - 17:46, said:

Si eu am vazut femei mutilate si ucise in tarile cu populatie crestina pentru ca au indraznit sa se fereasca de bataia sotului baut. Cum va explicati? La fel si in cazul musulmanilor: religia si norma este o chestiune, iar ce fac oamenii in viata reala alta problema.
Eu credeam ca ii judecati pe europeni pt ca sunt atei nu credinciosi , iar cand un crestin beat care isi bate nevasta are o scuza ori musulmanul nu e beat , e oligofren altfel nu si-ar pune bombe la brau si sa sa autodetoneze in public ,bineinteles sub indrumarea unor imami descreierati .

#7
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012
Sheicul e salafit, ei sunt extremisti in general, nu ma intereseaza opiniile lor, eu sunt shiit.
Oamenii fac tot felul de fapte abominabile nu din cauza religiei, ci a inclinatiilor si intereselor personale. Ayatollahul Musavi Lari a explicat ca yadribuhunna din versetul coranic 4: 34 nu inseamna lovire, ci a te separa complet de , a ignora complet o perioada sotia pentru ca lucrurile sa se linisteasca si relatia sa reinceapa pornind de la alte baze, caracterizate de cooperare si buna intelegere. Se spune ca Profetul sawas a interzis orice lovire a femeii si ca se aplica qisas in cazul in care femeia e lovita, adica si barbatului i se poate aplica aceeasi pedeapsa. Eu zic ca e o perspectiva corecta si bine argumentata cu analiza de hadithuri si explicatii lingvistice. Iar rezultatul e acesta: barbatul nu are voie sa foloseasca nici cea mai mica lovitura asupra femeii, altfel va fi pedepsit in aceasta viata si in cealalta

View Postpacopaco1967, on 11 martie 2013 - 18:19, said:

Eu credeam ca ii judecati pe europeni pt ca sunt atei nu credinciosi , iar cand un crestin beat care isi bate nevasta are o scuza ori musulmanul nu e beat , e oligofren altfel nu si-ar pune bombe la brau si sa sa autodetoneze in public ,bineinteles sub indrumarea unor imami descreierati .

Ce va face sa credeti ca orice individ dintr-o tara cu populatia majoritar musulmana e cu adevarat credincios? Lumea e la fel peste tot, si acolo exista atei, persoane care isi asuma religia doar la un nivel cultural, fara practica, liber cugetatori, musulmani extremisti, musulmani traditionalisti practicanti, dar dvs le puneti aceeasi eticheta la toti si ii judecati ca pe un grup unitar.

#8
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 martie 2013 - 18:27, said:

Sheicul e salafit, ei sunt extremisti in general, nu ma intereseaza opiniile lor, eu sunt shiit.
Oamenii fac tot felul de fapte abominabile nu din cauza religiei, ci a inclinatiilor si intereselor personale. Ayatollahul Musavi Lari a explicat ca yadribuhunna din versetul coranic 4: 34 nu inseamna lovire, ci a te separa complet de , a ignora complet o perioada sotia pentru ca lucrurile sa se linisteasca si relatia sa reinceapa pornind de la alte baze, caracterizate de cooperare si buna intelegere. Se spune ca Profetul sawas a interzis orice lovire a femeii si ca se aplica qisas in cazul in care femeia e lovita, adica si barbatului i se poate aplica aceeasi pedeapsa. Eu zic ca e o perspectiva corecta si bine argumentata cu analiza de hadithuri si explicatii lingvistice. Iar rezultatul e acesta: barbatul nu are voie sa foloseasca nici cea mai mica lovitura asupra femeii, altfel va fi pedepsit in aceasta viata si in cealalta



Ce va face sa credeti ca orice individ dintr-o tara cu populatia majoritar musulmana e cu adevarat credincios? Lumea e la fel peste tot, si acolo exista atei, persoane care isi asuma religia doar la un nivel cultural, fara practica, liber cugetatori, musulmani extremisti, musulmani traditionalisti practicanti, dar dvs le puneti aceeasi eticheta la toti si ii judecati ca pe un grup unitar.
Si atunci ce rost are sa propovaduiti islamul daca nici liderii  musulmani nu-l respecta?Nu ar trebui mai intai sa-i eliminati pe extremistii care fac nenorociri ,ii indeamna pe oamenii de rand la fapte criminale si pe urma spun ca islamistii sunt discriminati ?

#9
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postpacopaco1967, on 11 martie 2013 - 18:32, said:

Si atunci ce rost are sa propovaduiti islamul daca nici liderii  musulmani nu-l respecta?Nu ar trebui mai intai sa-i eliminati pe extremistii care fac nenorociri ,ii indeamna pe oamenii de rand la fapte criminale si pe urma spun ca islamistii sunt discriminati ?

Extremistii aceia ne ucid si pe noi, verificati ce se intampla cu shiitii In Pakistan, Iraq, Bahrein. Cum sa ii invatam islamul cand aia ne taie gatul doar pentru ca suntem shia? Aveti dvs mai multe sanse de comunicare decat noi.

#10
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 martie 2013 - 18:42, said:

Extremistii aceia ne ucid si pe noi, verificati ce se intampla cu shiitii In Pakistan, Iraq, Bahrein. Cum sa ii invatam islamul cand aia ne taie gatul doar pentru ca suntem shia? Aveti dvs mai multe sanse de comunicare decat noi.
Ehei vezi tu cum sta treaba in lume , necredinciosii sunt cei care ucid , dar se mascheaza bine sub haine religioase indiferent ca e catolic ,ortodox, shiit sau ce ar mai exista , asta e motivul pt care nu vreau ca islamul sa se extinda findca tocmai aripa extremista e cea care patrunde in lume , iar moderatii din orice religie nu ia atitudine si asta e o slabiciune a lumii moderne , cu mult timp in urma ti-am marturisit ca am ales credinta in Hristos cu toate ca veneam dintr-o familie de musulmani deoarece vedeam influenta nefasta asupra noastra a liderilor locali si pt ca insemnat luarea unei decizii , nu mai vreau sa aud de islam oricat de frumos ar suna in cartea lor sfanta atat timp cat liderii lor alearga dupa bani ,putere , influenta .

Edited by pacopaco1967, 11 March 2013 - 19:03.


#11
Nemesis-

Nemesis-

    Zeitsã

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,253
  • Înscris: 23.05.2011
adica vrei sa ne spui ca tu, interpretand coranul "corect", ai ajuns la concluzia ca femeile nu trebuie lovite.
iar milioanele, sau mai bine zis miliardele de prostani, il interpreteaza gresit daca au ajuns la concluzia ca femeile trebuie lovite si omorate. corect?

ok, atunci pot sa fac o separatie intre religia ta si religia lor? pot atunci sa afirm ca religia lor este criminala?

Edited by Nemesis-, 11 March 2013 - 19:32.


#12
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View Postpacopaco1967, on 11 martie 2013 - 19:02, said:

Ehei vezi tu cum sta treaba in lume , necredinciosii sunt cei care ucid , dar se mascheaza bine sub haine religioase indiferent ca e catolic ,ortodox, shiit sau ce ar mai exista , asta e motivul pt care nu vreau ca islamul sa se extinda findca tocmai aripa extremista e cea care patrunde in lume , iar moderatii din orice religie nu ia atitudine si asta e o slabiciune a lumii moderne , cu mult timp in urma ti-am marturisit ca am ales credinta in Hristos cu toate ca veneam dintr-o familie de musulmani deoarece vedeam influenta nefasta asupra noastra a liderilor locali si pt ca insemnat luarea unei decizii , nu mai vreau sa aud de islam oricat de frumos ar suna in cartea lor sfanta atat timp cat liderii lor alearga dupa bani ,putere , influenta .

Alegerea dvs, dar descrierea dvs se aplica oricarui om, din orice religie, asa ramanem dezamagiti de toate religiile din cauza reprezentantilor lor si nu e un rationament corect.

View PostNemesis-, on 11 martie 2013 - 19:30, said:

adica vrei sa ne spui ca tu, interpretand coranul "corect", ai ajuns la concluzia ca femeile nu trebuie lovite.
iar milioanele, sau mai bine zis miliardele de prostani, il interpreteaza gresit daca au ajuns la concluzia ca femeile trebuie lovite si omorate. corect?

ok, atunci pot sa fac o separatie intre religia ta si religia lor? pot atunci sa afirm ca religia lor este criminala?

Acesta nu e articolul meu, e articolul unui mare ayatollah shiit care a murit recent iar argumentele sale sunt sustinute de hadithuri si de opinii ale savantilor din vechime. Intotdeauna a existat si aceasta interpretare, dar oamenii obisnuiti aleg ce vor ca sa isi gaseasca scuze pentru faptele rele pe care nu se pot abtine sa nu le faca.

#13
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 martie 2013 - 19:50, said:


Alegerea dvs, dar descrierea dvs se aplica oricarui om, din orice religie, asa ramanem dezamagiti de toate religiile din cauza reprezentantilor lor si nu e un rationament corect..
Hristos nu ma indeamna sa-mi bat sotia chiar daca greseste , imi cere sa comunic cu ea si daca nu e posibila comunicarea sa ma departez de ea , varianta asta imi convine mai mult decat aia cu forta .Dar in islam divortul este aproape imposibil , ba dimpotriva cauzeaza suferinte inutile intregii familii , nu se pleaca de la mediere a partilor ci dimpotriva in islam daca barbatul greseste femeia este pedepsita , chiar n-am vazut niciodata ca un barbat musulman sa fie pedepsit pt adulter .

#14
SophistiKat

SophistiKat

    Semper Fidelis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,502
  • Înscris: 02.10.2010

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 martie 2013 - 17:40, said:

Coranul se pretează la un spectru larg de interpretări și, într-adevăr, aceasta este doar o parte din miracolul acestui text divin inspirat.
Tz, tz, tz, cum vine asta, un text inspirat însasi de divinitate permite atâtea interpretari, inclusiv cele care îndeamna la violenta fizica asupra femeii? Ti-ai taiat craca de sub picioare amice, tocmai faptul ca acest grad mare de interpretabilitate da nastere la inconsistenta si inconsecventa ideologica ar putea fi o dovada solida în sensul ca textul qur'anic NU este de inspiratie divina! :console:

View Postpacopaco1967, on 11 martie 2013 - 20:06, said:

Hristos nu ma indeamna sa-mi bat sotia chiar daca greseste , imi cere sa comunic cu ea si daca nu e posibila comunicarea sa ma departez de ea , varianta asta imi convine mai mult decat aia cu forta .Dar in islam divortul este aproape imposibil , ba dimpotriva cauzeaza suferinte inutile intregii familii , nu se pleaca de la mediere a partilor ci dimpotriva in islam daca barbatul greseste femeia este pedepsita , chiar n-am vazut niciodata ca un barbat musulman sa fie pedepsit pt adulter .
O musulmanca nu are dreptul sa se casatoreasca cu un kafir (infidel). O musulmanca nu poate initia divortul. O musulmanca este obligata sa accepte alte 3 sotii. Este bine ca ai renuntat la traditia islamica a familiei tale. De ce sa chinui o femeie în halul asta?

Muierile divorţate trebuie să aştepte trei menstruaţii şi nu le este îngăduit să ascundă ce a făcut Allah în pântecele lor, dacă ele cred în Allah şi în Ziua de Apoi. Iar bărbaţii lor sunt mai îndreptăţiţi să le aducă înapoi în acest răstimp, dacă vor împăcarea. Ele au drepturi egale cu obligaţiile lor, după cuviinţă. Dar bărbaţii au o treaptă peste ele. Şi Allah este Atotputernic, Înţelept (‘Aziz, Hakim). (Al-Baqarah 2:228).

#15
poarta-cunoasterii

poarta-cunoasterii

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,092
  • Înscris: 19.01.2012

View PostSophistiKat, on 11 martie 2013 - 20:19, said:

1. Tz, tz, tz, cum vine asta, un text inspirat însasi de divinitate permite atâtea interpretari, inclusiv cele care îndeamna la violenta fizica asupra femeii? Ti-ai taiat craca de sub picioare amice, tocmai faptul ca acest grad mare de interpretabilitate da nastere la inconsistenta si inconsecventa ideologica ar putea fi o dovada solida în sensul ca textul qur'anic NU este de inspiratie divina! Posted Image

2. O musulmanca nu are dreptul sa se casatoreasca cu un kafir (infidel). O musulmanca nu poate initia divortul. O musulmanca este obligata sa accepte alte 3 sotii. Este bine ca ai renuntat la traditia islamica a familiei tale. De ce sa chinui o femeie în halul asta?

Muierile divorţate trebuie să aştepte trei menstruaţii şi nu le este îngăduit să ascundă ce a făcut Allah în pântecele lor, dacă ele cred în Allah şi în Ziua de Apoi. Iar bărbaţii lor sunt mai îndreptăţiţi să le aducă înapoi în acest răstimp, dacă vor împăcarea. Ele au drepturi egale cu obligaţiile lor, după cuviinţă. Dar bărbaţii au o treaptă peste ele. Şi Allah este Atotputernic, Înţelept (‘Aziz, Hakim). (Al-Baqarah 2:228).

1. Nu ai pregatire teozofica sau teologica, macar. Nici filosofica, de aceea nu stii ca orice text sacru, daca este sa fie viu si util, trebuie sa poata fi supus unor interpretari multiple.
2. Da, nu are voie, pentru ca societatile sunt patriarhale, barbatii au puterea si un nemusulman nu ii va respecta religia iar femeia nu va putea fi aparata de abuzuri. Zicea cineva pe aici ca islamul e o religia lui Satan, cum vrei ca femeia sa stea cu un om care nu o va lasa sa isi practice in liniste religia? Musulmanul e obligat sa respecte religia crestinelor sau a evreicelor, femeile nu trebuie sa se converteasca.
Nu e adevarat, femeia poate da divort in mai multe feluri, unilateral, prin khula, sau prin curtea de justitie.
La fel, nu e adevarat, femeia isi poate pune in contractul de casatorie o clauza prin care sa ii interzica sotului sa isi ia alte sotii si atunci poligamia devine haraam pentru el.

View Postpacopaco1967, on 11 martie 2013 - 20:06, said:

Hristos nu ma indeamna sa-mi bat sotia chiar daca greseste , imi cere sa comunic cu ea si daca nu e posibila comunicarea sa ma departez de ea , varianta asta imi convine mai mult decat aia cu forta .Dar in islam divortul este aproape imposibil , ba dimpotriva cauzeaza suferinte inutile intregii familii , nu se pleaca de la mediere a partilor ci dimpotriva in islam daca barbatul greseste femeia este pedepsita , chiar n-am vazut niciodata ca un barbat musulman sa fie pedepsit pt adulter .

Cum sa nu? Cautati pe net, o sa gasiti o lista intreaga de barbati pedepsiti pentru adulter. Asta nu inseamna ca e corect, indiferent daca e barbat sau femeie. Noi credem ca aceste pedepse trebuie suspendate pentru moment deoarece nu exista o autoritate spirituala lipsita de pacate si cunoscatoare pentru a lua deciziile corecte.

Edited by poarta-cunoasterii, 11 March 2013 - 20:26.


#16
ofi_tm

ofi_tm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,962
  • Înscris: 21.02.2006

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 martie 2013 - 20:28, said:

1. Nu ai pregatire teozofica sau teologica, macar. Nici filosofica, de aceea nu stii ca orice text sacru, daca este sa fie viu si util, trebuie sa poata fi supus unor interpretari multiple.

Daca ceva poate fi interpretat, atunci poate interpretat oricum si orice interpretare e corecta !!!

#17
androholic

androholic

    nemuritor si rece

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,898
  • Înscris: 26.03.2012
Eu am vazut documentare despre femei de pe acolo  pedespsite si mutilate cu acid sulfuric pe fetze, chiar au orbit unele dintre ele.

View PostSophistiKat, on 11 martie 2013 - 20:19, said:



O musulmanca nu are dreptul sa se casatoreasca cu un kafir (infidel). O musulmanca nu poate initia divortul. O musulmanca este obligata sa accepte alte 3 sotii. Este bine ca ai renuntat la traditia islamica a familiei tale. De ce sa chinui o femeie în halul asta?

Muierile divorţate trebuie să aştepte trei menstruaţii şi nu le este îngăduit să ascundă ce a făcut Allah în pântecele lor, dacă ele cred în Allah şi în Ziua de Apoi. Iar bărbaţii lor sunt mai îndreptăţiţi să le aducă înapoi în acest răstimp, dacă vor împăcarea. Ele au drepturi egale cu obligaţiile lor, după cuviinţă. Dar bărbaţii au o treaptă peste ele. Şi Allah este Atotputernic, Înţelept (‘Aziz, Hakim). (Al-Baqarah 2:228).

Vai si amar de viata lor...

#18
SophistiKat

SophistiKat

    Semper Fidelis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,502
  • Înscris: 02.10.2010

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 martie 2013 - 20:28, said:

1. Nu ai pregatire teozofica
Ai dreptate, pregatirea respectiva e necesara atunci când faci apologia aburelilor islamice... Posted Image
Spre ex. Qaradawi, Qutb, Al-Bana sau Mawdudi erau mari teozofi.

View Postpoarta-cunoasterii, on 11 martie 2013 - 20:28, said:

femeia poate da
femeia isi poate pune
Femeia-n sus, femeia-n jos, dar cert e ca în spatiul islamic nu au existat, nu exista si probabil nici nu vor exista femei precum Caterina de Medici, Elisabeta I sau Isabela de Castilla. Posted Image

Edited by SophistiKat, 11 March 2013 - 21:35.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate