Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

1.4TDI VS 1.3CDTI VS 1.4HDI

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

Poll: cel mai bun motor (128 member(s) have cast votes)

Ce motor ati alege ?

  1. Voted 1.4TDI BNM de la Vw (31 votes [24.22%] - View)

    Percentage of vote: 24.22%

  2. 1.3CDTI de la Fiat (36 votes [28.12%] - View)

    Percentage of vote: 28.12%

  3. 1.4TDCI de la Peugeot/Ford (61 votes [47.66%] - View)

    Percentage of vote: 47.66%

Ce masina ati alege ?

  1. Skoda Fabia 2 (16 votes [12.50%] - View)

    Percentage of vote: 12.50%

  2. Opel Corsa (15 votes [11.72%] - View)

    Percentage of vote: 11.72%

  3. Voted Vw Polo (22 votes [17.19%] - View)

    Percentage of vote: 17.19%

  4. Ford Fiesta (31 votes [24.22%] - View)

    Percentage of vote: 24.22%

  5. Fiat Grande Punto (21 votes [16.41%] - View)

    Percentage of vote: 16.41%

  6. Pugeot 207 (23 votes [17.97%] - View)

    Percentage of vote: 17.97%

Vote Guests cannot vote

#1
mocca

mocca

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 18.06.2005
Salutare Doresc o comparatie intre cele trei motoare din titlu
Voi ce ati alege ?

Care e mai fiabil ?
Care consuma cel mai putin ?
E eficient 1.4 BNM de la VW in 3 cilindri

Masina  va fi una de clasa mica

Motoarele sunt urmatoarele:

1.4TDI BNM 3cilindri 1422cmc 70CP
1.3CDTI 4cilindri 1248cmc 70-75CP
1.4TDCI 4cilinndri 1399cmc 68CP


Vreau sa imi cumpar masina si nu stiu ce sa aleg:

Skoda Fabia
Vw Polo
Opel Corsa
Ford Fiesta
Peugeot 206-207

Edited by mocca, 11 March 2013 - 12:08.


#2
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
As alege hdi-ul fara nicio problema. Asta pentru ca stiu si ceva detalii tehnice despre cum este construit.

De la tdi iti tremura dintii in gura si ti se reaseaza vertebrele in coloana. Poate sa consume si -0,5 la suta, e degeaba daca ma imbolnavesc de nervi.

cdti-ul parca avea probleme cu pompa de inalta presiune la un moment dat.

Ca masina, as merge pe 207. E un pic mai bine antifonat decat fiesta.

Edited by cristi.r, 11 March 2013 - 12:15.


#3
TVWLTOOZ

TVWLTOOZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,335
  • Înscris: 26.03.2011
HDI clar.

#4
george_eu25

george_eu25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,362
  • Înscris: 24.06.2008
Cel mai fiabil e TDI (dar cel in 4 sau 6 pistoane),de cel in trei pistoane nu stiu ce sa zic.Cel mai econom e TDCI si HDI dar sunt motoare identice dupa cate stiu eu,fiind construite de grupul PSA....Am avut un Ford focus 2 1.6 tdci,90cp si a fost masina cu cel mai mic consum pe care am condus-o vreodata!Pe DN1,in treapata a 4-a la 80km/h imi arata pe BC un consum de 3%.Acum ca o fi fost sau nu adevarat nu stiu,dar oricum si dupa metoda pli-plin rar treceam de 5-5.5 % in regim mediu(urban-extraurban).
De CDTI nu pot sa spun nici de bine nici de rau ca nu prea stiu ce si as fii subiectiv,mai ales ca am un Opel astra H CDTI.....Oricum motorul e un pic mai vibrant,dar probleme nu am avut deloc in 131.000km!
Uitasem,intre cele enumerate de tine scoate din calcul skoda Fabia ca e o "cotineata"  in trei pistoane care suna ca un scuter.
Eu as lua in ordinea asta:Peugeot,Polo,Corsa si Fiesta.
Peugeot e bine facut si comfortabil,plus consum mic.Corsa e ieftina la intretinere si destul de fiabila,plus ca 1.3cdti are distributie pe lant.Fiesta e la fel destul de fiabila dar am pus-o mai la coada din cauza materialelor folosite la interior care sunt de o calitate jalnica (scartie toate plasticele) si a consumabilelor foarte scumpe (numai filtrul de motorina ajunge la aproximativ 200lei).Polo e in trei pistoane deci la fel ca skoda iese din calcul....

Edited by george_eu25, 11 March 2013 - 14:07.


#5
bighi89

bighi89

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 358
  • Înscris: 21.03.2011
Si eu ti-as recomanda 207-le in primul rand. La 206 mai sunt probleme la puntea spate sau blocul de lumini(in functie de lot) dealtfel prima problema amintita se stie si e renumit pentru asta, tinut din frau schimbat rulmenti la timp etc nu apar probleme. Te poti uita din spate sa vezi daca e cracanat sau nu(la rotile din spate ma refer).

In al doilea rand am mers cu polo cel cu "4 faruri" nu stiu care serie e sau an, cred ca inainte de 2005.
Cu 5 persoane in masina, cei drept cam slabi toti. Tragea destul de bine, dar trebuia si calcata sanatos sa poti tine pasul.
Eu am facut un traseu suceava-cheile bicazului si retur. N-am fost eu la volan. Am stat pe locul din spate. Foarte zgomotos la turatii mari, se simtea ca este in 3 pistoane, zgomot ceva cam ciudat fata de cum sunt eu obisnuit la diesel(zici ca era scuter) iar ca putere... ce sa zic, se misca bine dar treptele erau schimbate peste 3000 de regula 3500 cand dadeai de o panta mai serioasa. Trebuia sa tragi de el, se vedea ca e stresat. Consumul cred ca a fost pe masura.
Probabil si la celelalte sa fie la fel. Motorul 14 in 3 cilindri. Era mai zgomotos decat 1.6-le meu(hdi).

Dintre ele tot 1.4 hdi iti recomand si eu. Fiesta daca ar fi modelul mai nou ar fi si mai ok.

#6
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
1.4 HDi/tdci dar o sa te cam rogi de el, mai ales pe 207 care e o masina cam grea pt clasa mica. Depasirile doar lansat si cu grija.
Din anumite motive nu-ti recomand 206.
In rest, pt un diesel chiar e fiabil si destul de melodios in functionare ca sa zic asa.

#7
tadys_ro

tadys_ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 30.12.2011
am 1.4tdi  70cp pe o Fabia 2. are 95mii km. o am de 4 luni am facut in 4luni 10mii km. in afara de zgomotul motorului nu am nimic de comentat. Consum in oras schimbat la 3000rotatii 5% extern pe autostrada 100km/h 4.2%. am facut autostrada slobozia-bucuresti cu pedala la fund viteza maxima 180km/h in vale :)) plan drept 170km/h la 70cp mi se pare ca fuge prea bine. nu am avut diesel inainte. cand dau "sprițuri" scurte(cand ii dau talpa repetat )adica la 1secunda scoate fum. cand o iau de pe loc si ii dau cu a1a pana l 4000 ture scoate fum negru mult. daca merg normal nu scoate fum. INTREBARE: are filtru de particule? e din 2008.(sper sa nu aibe)
cand merg si dau in gropi se aude un troncanit pe mijlocul bordului in partea de sus. ce poate fi?
Recomand motoru pt ca trage cu casa :)

si acum sa imi dau u parerea la celelalte masini si motoare.
1,3cdti te rupe filtrul de motorina peste 150lei la 1,4tdi e 35lei
1.3 cdti sunt ma pretentioase la motorina din Ro botezata cu aghiazma (am scapat in 1.4tdi 10 litri de benzina la plin si fugea de manca pamantul)
pare din ce an se produce TDI-ul si de ce inca il mai produc? eu zic pt ca e fiabil.
sungurul avantaj al corsei este distributia pe lant la skoda fabia2 1.4tdi este si lant si curea.
cea mai zgomotoasa fabia din lume zici ca e tractoras dela LEUȚ :))
Un minus la skoda nu vine dotata cu boxe spate si nici firele nu sun trase.

Edited by tadys_ro, 08 May 2013 - 12:47.


#8
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
1.4 D4D pe Yaris.

#9
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
1.4 tdi nu are ce cauta intr-un versus de motoare moderne. 3 cilindri, zgomot si vibratii aiurea intr-o masina mica. Poate sa coste filtrul oricat, in functie de rulaj il poti schimba si la 2 ani daca mai merge la o inspectie vizuala dupa un an. Eu as alege hdi-ul, l-am testat pe Fiesta si pe 207 la un drum de aproape 3000 de km cu masina incarcata cu 4 persoane si bagaje si e un motor super.

#10
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Eu am condus Peugeot cu motorul de 1.4- crima curata! Am facut un traseu pe la Campulung, Rucar- Bran, Valea Prahovei etc. si nu m-am simtit deloc bine conducand masina cu motorasul asta. Zgomotos, vibratii, trage greu, dupa 110 km/h iti trebuiau dopuri de urechi (masina avea 68.000 km), singurul avantaj fiind consumul mic. Am ramas cam dezamagit si nu prea inteleg de ce lauda lumea atata Hdi-ul pentru ca la masina aia. Cu celelalte motoare nu am avut de-a face, asa ca nu ma exprim.

#11
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Depinde cu ce il compari.
Tartaretele alealalte sunt altfel?

La fel se poqte spune si despre 1.4 tdi sau altele de genul asta.
Le lauda din aspiratie si pt ca au aceeasi sigla ca alte motoare mai motoare.

La motorizari mari macar un diesel trage bine.
La astea mici nu ai nici un motiv sa nu mergi pe GPL in afara de posibilul pericol pe care fiecare il evalueazadiferit.
Dieselurile mici nici nu trag, nici silentioase nu sunt si nici nu consuma mai putin decat ceva similar pe gpl.

#12
eb2e2

eb2e2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,667
  • Înscris: 16.05.2003
nU costa asa mult filtrul la 1,3 cdti ...decat daca il iei din reprezentanta, il montezi in reprezentanta.  Posted Image

Am Corsa 1,3 CDTI / 2004 si o recomand cu toata caldura.
Intretinere ieftina, destul de rezistenta la drumurile romanesti ( are suspensia tare , e foarte stabila dar...simti gropile mai mult decat pe Peugeot :) )
Motorul e foarte fiabil si... economic.

#13
Arkouda

Arkouda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,388
  • Înscris: 10.12.2011
1.3 cdti este botezat asa de opel
El la origine este 1,3 (1248cc) multijet de la Fiat. Si a fost ales motorul anului 2004 la categoria 1 -> 1,4 litri.

Oricum, 1,3 multijet vine in doua versiuni: 75 de cai si 90 de cai (turbina cu geometrie variabila). Mie mi se pare ca trage minunat varianta de 90 de cai.

Fiat are multe pacate, dar la motoare este tatic.

Edited by Arkouda, 15 May 2013 - 18:27.


#14
gmarinescu

gmarinescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 90
  • Înscris: 09.04.2009
Posesor sau fost posesor de 1.3 multijet si 1.6 hdi sau tdci. N-am avut 1.4 tdci. Multi au fost mai on topic fara sa fi fost posesori ai ambelor motoare din titlu. Deci mare subiectivitate.

Prefer 1.3 multijet de la Fiat si Opel, fata de 1.6 tdci de la Ford, Peugeot, Citroen si Volvo, pentru consumul urban si amplasarea normala a filtrului de ulei si a filtrului de polen. La 1.6 tdci filtrul de ulei se schimba greu, cu ridicare pe elevator si slabire conducte... se pare de la turbo...
1.3 multijet are un consum urban mai bun, nu consuma ulei, distributie pe lant si ca posesor de 1.3 multijet si 1.6 tdci tind sa cred ca 1.3 multijet este cel mai bun diesel.
Sa nu mai spun ca la Ford si Opel tabla e mai proasta ca la Fiat.
La Focus 2 apa din precipitatii se duce direct in usi ceea ce face sa nu poti folosi functia de stergere a chederului , pt a vedea in oglinda retrovizoare laterala.
Oricum cred ca orice diesel este bun in oras daca nu este prea herculian, daca nu are FAP si turbina cu GV.
Daca nu ai incredere in motorina din Ro, nu opta pt hdi, tdci si mai ales dci.

Edited by gmarinescu, 23 August 2013 - 03:49.


#15
tadys_ro

tadys_ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 30.12.2011
Cu Fabia 2 1.4 tdi 2008 110mii km braila-valea doftanei-ploiesti-polovragi-transalpina-sibiu-transfagarasan-pitesti-bucuresti-braila. 1500Km cu 75litri diesel(de vapor) cost 300lei.consum indicat in bord 4.7 mers si cu 100km/h si cu 160km/h (rage din toate pistoanele). Extrem de zgomotos, de urcat am ramas surprins ca urca pante cu a3a si mai creste si in turatii...
Probleme la acest model: -axa came,tacheti,cuzineti schimbati ( uleiul in motor era imbranzit) fostul proprietar cred ca doar completa uleiul.
- partea electrica FOARTE mare grija (s-au ros firele de la termocuplu ca se frecau de un manunchi si a intrat in avarie si mergea nonstop ventilatorul) furtunul de spalat luneta s-a spart si cand stropesc pe luneta imi curge apa pe picioare(daca se sparge la intrarea in habitaclu se scurge apa pe blocul de sigurante;unitatea de inchidere/alarma;mufa obd si risti un scurt de toata frumusetea.)
Tabla e f proasta(puncte de rugina pe portiera)
Nu are indicator de temperatura lichidului de ravire(nu stii cand e cald sau rece motorul. Iarna dai cu banul)
Tre sa ii schimb distributia: -ivas gl reprezentanta 33mil (nu stiu daca include manopera)
-piese originale cumparate 15mil fara manopera
In rest masina a mers si pe nenzina(din greseala) si motorina de peco,de tractor, tir, de la moldoveni, de vapor(mi se pare cea mai buna pt ca nu scoate absolut deloc fum si fuge si mai tare)
Nu as mai cumparao o data.


Dar nici nu as vindeo. Merg cu ea pana pica de tot.

#16
tadys_ro

tadys_ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 30.12.2011
Ieri am facut rost de motorina, am facut plinul pana in buson, am plecat cu treaba si cand am ajuns acasa dara de motorina... am deschis capota tot motorul plin de motorina. Cand am pus contactul furtunul care duce de la pompa de motorina la teava de aluminiu care traverseaza motorul era fisurat si ţâșnea pe acolo(furtunul de aprox 10cm) avea niste crapaturi de inainte dar le-am ignorat. Am mers pe dara de pe sosea cam 2km a curs. Am luat jumate de metru de furtun de combustibil 6,5lei am schimbat si nu mai e nicio problema...
Nu mai recomand skoda la nimeni. Gunoaie cu piese turcesti.

#17
fredy2007

fredy2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,644
  • Înscris: 09.09.2007

View Posttadys_ro, on 28 septembrie 2013 - 13:57, said:

Ieri am facut rost de motorina, am facut plinul pana in buson, am plecat cu treaba si cand am ajuns acasa dara de motorina... am deschis capota tot motorul plin de motorina. Cand am pus contactul furtunul care duce de la pompa de motorina la teava de aluminiu care traverseaza motorul era fisurat si ţâșnea pe acolo(furtunul de aprox 10cm) avea niste crapaturi de inainte dar le-am ignorat. Am mers pe dara de pe sosea cam 2km a curs. Am luat jumate de metru de furtun de combustibil 6,5lei am schimbat si nu mai e nicio problema...
Nu mai recomand skoda la nimeni. Gunoaie cu piese turcesti.

Care este anul de fabricatie al masinii tale?Cati km are?Daca ai vazut ca furtunul are crapaturi era intelept din partea ta sa il schimbi in timp util.

#18
tadys_ro

tadys_ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 30.12.2011
2008 100mii km(reali dumnezeu stie). Fabia2

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate