Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Fertilizatori si tratamente boli + daunatori. Metode chimice si bio.
Last Updated: Mar 16 2024 23:52, Started by
jumborom
, Mar 10 2013 11:46
·
40
#235
Posted 25 May 2013 - 10:08
Ieri am dat cu Cyperguard era inorat si era pana in 25 grade am combinat 3ml la 10l apa impartit la 3 vermonele cu Ridomil 30g - 10apa ...
n am avut altceva mai avem o fiola de 2ml de karate zeon si o fiola de decis care nu imi ajungeau , am facut comanda de fastac si calypso asta mi au recomandat si cei de unde cumpar ca nu ataca floarea... oricum am vazut ca si Fastac are alfa-cipermetrin . pe mine ma speriat mirosul de cipermetrin. si am zis sa intreb dar am mai citit pe net si e bunicel si in solarii la tomate. Multumesc mult Maddox pentru raspuns Edited by Funw, 25 May 2013 - 10:09. |
#236
Posted 25 May 2013 - 14:04
Calypso este bun dar Fastacul nu, din doua motive: 1. face parte din aceeasi grupa chimica cu Cyperguard si nu poti sa le alternezi si
2. nu este bun in zilele cu temperaturi peste 24 de grade adica vara, pt ca dupa cum veti observa insectele vin continuu in fiecare ora a fiecarei zile si de la un insecticid( substanta ce face in randul insectelor un genocid ) urmarim sa aiba efect mai multe zile. |
#237
Posted 25 May 2013 - 18:36
Funw, on 24 mai 2013 - 16:41, said:
Cum vi se pare acest produs am 100ml Cyperguard 25 EC insecticid si nu stiu daca este bun la tomate , am mirosit sticla zici ca este otrava ! se poate folosi si la tomate desi pe el scrie ca se poate dar dupa miros zici ca este otrava sigura! multumesc. ... Ti-as recomanda sa nu mai faci ever experiente de genul daca vrei sa apuci batranetile fara a fi abonat la radioterapie sau plin de perfuzii. Limiteaza-te la a citi prospectele. |
#239
Posted 26 May 2013 - 04:12
maddox_dtv, on 23 mai 2013 - 00:08, said:
Corecta solutia iar topsinul se foloseste cum am mentionat aici Pentru fuzarioza putem trata cu topsin preventiv sau asteptam sa vedem semnele bolii la planta (vinata si ardei) dupa care facem acel tratament inclusiv la plantele vecine (pe ce distanta). La mine cateva vinete s-au ofilit, am crezut ca au fost atacate de coropisnite dat cand am scos vinata avea radacina si tulpina era lemnificata. Din ce am citit se pare ca este fuzarioza. Are rost sa continui cultura (pot tine boala sub control) s-au sa renunt (sunt vreo 80 de fire) Pentru ca timpul mai permite pot pune alt rasad de vinete in locul celor afectate (5 la numar) Edited by ADRIANSLB, 26 May 2013 - 04:35. |
#240
Posted 26 May 2013 - 07:25
e mai bine sa elimini cultura unde ai descoperit boala pentru ca semnele imbolnaviri pot sa apara si mai tarziu. Eu asa am patit au fructificat si pe urma s-a manifestat boala ... oricum e foarte greu de combatut. eu ma chinui de 2 ani cu ea. Acum caut o metoda de tratare a solului inaintea culturilor... din pacate nimic nu e eficient 100% si la costuri decente.....
|
#241
Posted 26 May 2013 - 07:59
Buna de dimineata, all forumisti! Sarut mainile muncite, doamnelor!
Atomizorul poate sa fie folosit in solar? Ma refer la tratamentelele pe care le aplicam plantelor. Si daca da, cum? Pulverizam in lungimea randurilor, in diagonala, lateral? Il indreptam putin in sus sa cada particule fine pe plante? Va rog detaliati putin intrebatile mele! Ieri am pulverizat cu ,,kendal te''. Am folosit vermorelul. Realmente a fost un chin! M-am strecurat greu printre randuri, am agatat cateva (mai multe) ate de palisare, m-am aplecat sa le fixez si a curs solutie pe mine (doar de doua ori), am rupt si cateva (doar cateva) frunze si rosii. In final eu am fost mai puverizat decat plantele. Adica eram imbaiat cu solutie. La final eram ,,rupt'' fizic mai rau ca dupa 10 ore de facut manual betoane! Cu moralul cazut> Iorgule, ai facut pe desteptul ( necunostinta) si nu ai respectat 90/60/60! Acum ti-ai luat-o! Nici nu ma gandesc la cate mai am de tras. Macar de m-ar ajuta atomizorul! Nu faceti ca mine !!! |
#242
Posted 26 May 2013 - 08:20
@ADRIANSLB
Avand in vedere ca ciuperca este in sol, se pot inlocui plantele afectate dar obligatoriu se va face un tratament local. Pe ce distanta? Asta depinde de istoricul locului. In cazul lui lordgogoasa pentru ca stia de anii trecuti, putea sa faca tratament preventiv inainte de aparitia simtomelor, desi se pare ca acolo chiar nu se poate. In urma cu 5 ani, intr-un solar am avut atac de fuzarioza la ardei; am tratat conform schemei pe care am descris-o si am reusit sa salvez foarte mare parte din ardeii afectati. In anii urmatori problemele cu fuzarioza in acel solar au fost minime. Se pare ca nu exista o solutie general valabila pentru toate cazurile si trebuie sa ne adaptam la posibilitatile noastre. Spre deosebire de !orgu care nu a vrut sa asculte de cei care au zis ca distanta dintre randuri trebuie sa se apropie de 100 de cm si acum se chiniue si nici nu-si da seama ca acum inca este prea bine . Atomizorul se poate folosi in solar dar va fi la fel de greu de folosit ca si vermorelul, dar pentru acea suprafata nu se justifica investitia. Eu tratamentele le fac cu duza orientata in sus, cate doua randuri apropiate odata si merg cu spatele pentru a nu ma uda. Rosiile mele au ajuns la legatura a patra si desi am 80/55 cm ieri tot am trecut cu motocoltorul cu prasitoare pe potecile de 80 de cm. |
#244
Posted 26 May 2013 - 08:49
TIFI este un produs compus din spori (conide si clamidospori) si miceliul unor fungi nemodificati genetic. Tipul Trichoderma Atroviride 898G este o ciuperca cu actiune antagonista directa asupra multor fungi patogenici, care locuiesc in soluri (Fusarium spp., Rhizoctonia spp., Verticillium spp., Armillaria spp., Phyrochaeta spp.) si plante (Phytophtora spp., Botrytis spp. ecc.). Tipul continut de TIFI difera de altele produse, prin adaptabilitatea la mediu, prin nivelul ridicat de reproducere si agresivitate impotriva patogenilor. Aceasta determina o actiune mai rapida, mai eficace si o durabilitate mai mare, datorita capacitatii de a locui in soluri (ocupand rizosfera si colonizand radacinile ) si in partea aeriana a ierbii si a pomilor.
Ce parere aveti? a folosit cineva? Am primit un sfat despre tratarea solurilor pentru ciuperci patogene cu sulfat de cupru...E ok? |
|
#245
Posted 26 May 2013 - 08:51
Singura varianta, dupa multe, multe incercari, a fost aceea de a merge cu spatele. Dar lateral!
Si asta cand mai aveam vreo doua randuri. Distanta la mine este de 70 cm. intre randuri. Ce o fi la cei care le-au plantat la 50 cm. intre randuri? Fata de ei ma consider un fericit! Un fericit ,,nefericit''! |
#246
Posted 26 May 2013 - 08:53
nea Iorgule, si barem daca ai fi economisit spatiu pentru mai mult de un rand; la 25 ml ai dumitale ai reusit sa mai pui vreo 60-70 de fire in plus.
Eu am 100 cu 60 iar una dintre alei o am de 90 pentru ca asa s-a incadrat pe langa stalpi si se vede ca e mai inghesuita aleea. Am boboci la etajul 3 si deja mi se pare ca voi avea ceva probleme cu "tufisurile". Ce-o fi mai departe mai vedem; ce te asteapta pe tine, nici nu vreau sa ma gandesc. |
#247
Posted 26 May 2013 - 09:06
Ai taiat cu briciul si ai pus sare pe rana. dar din aia grunjoasa! Merit!
Ca spatiu, nu am castigat. Am ,,pierdut''! Prin dezavantajele create. Cand am infiintat cultura de rosii, ele erau ,,micute''. Ce am zis? Saracutele, hai sa nu le pun prea departe de surioarele lor. Cand intru acum in solar, deja incep sa ma alergie. dar ma consolez cu gandul ca vine el ,,2014''! |
#248
Posted 26 May 2013 - 11:28
@Iorgu, daca te consoleaza cu ceva, sa stii ca nu esti primul. care a plantat asa aproape, la fel am facut si eu anul trecut, la 60 cm, dar macar mie mi-au spus vecinele ca e bine asa, asa pun si ele si pe urma vorbeam si eu singura, ca si tine! Macar eu am avut scuza ca am urmat un sfat prost, tu ai primit informatia dar ai facut de capul tau! Poate ca fiecare trebuie sa ne batem cu capul de pragul de sus ca sa invatam niste lucruri prin experienta proprie, probabil asa e construita specia umana.
Asa ca anul asta le-am pus la 1 m distanta randurile, ca m-am invatat minte iar anul viitor si tu vei face la fel! |
#249
Posted 26 May 2013 - 11:44
Toti suntem tentati sa exageram la densitatea plantelor, pe mine puteti sa ma puneti 'cap de lista', dar dupa ce vedem ce iese...ne mai 'desteptam' si noi...oricum, prima data 'se iarta'...
|
|
#251
Posted 26 May 2013 - 13:59
Iorgu, nu te poti numi agricultor initiat fara sa fi trecut prin experienta asta. Dupa cum ai citit fiecare dintre cei de aici s-a incurcat in plante, frunze, copili, atze, sfori etc. De ce sa fi fost tu altfel?
Asadar, bine ai venit in "Clubul Legumicultorilor Patiti" M |
#252
Posted 26 May 2013 - 17:18
Iorgu, pe jumatatea de solar unde ai randurile la 70cm, de ce nu scoti un rand din trei si ramai cu 70x140? Pierzi si tu acolo 1-2 randuri, dar macar nu te duci cu sila pana in solar. Cand vor creste rosiile tale mari, ma refer cand vor avea 2m ce faci, iei vreun balozaic pe tine ca sa nu te faci numai de verzeala?
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users