Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5
 Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior
 Tratament pt piele..canapea

Buget 19k-masina noua-sfaturi

Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...
 Inregistrare ecran

M-am inregistrat in e-factura. Ca...

Voi cum faceți fața ava...

Spital stomatologic sector 4 grat...
 

Masinile electrice si hibride nu sunt inca solutia...

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
5662 replies to this topic

#91
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Poșta Germană vrea să vânda în 2017 10.000 de minivan-uri electrice.
http://www.reuters.c...n-idUSFWN1AT0C7

#92
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,494
  • Înscris: 13.11.2011

View Posta3ds, on 08 noiembrie 2015 - 05:33, said:

Scot si Honda ceva similar la anul, Honda Clarity

http://masinisijurna...iri-si-chestii/



"inca" mai au petrol din 1970

foarte bun postul lui test-driver
Mai e petrol pentru 100 ani,stati linistiti.

#93
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Doar atat? Adica doua generatii?

#94
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,406
  • Înscris: 15.06.2007
Attached File  20161112_160918.jpg   80.59K   78 downloads nu ca alea ar arata a masini, ca numa cinste siglei nu aduc.. dar doua la incarcat si simultan.. curat murdar.

#95
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,905
  • Înscris: 28.12.2006

View Posttfmercedez, on 12 noiembrie 2016 - 16:28, said:

ca numa cinste siglei nu aduc..
Mai curand stilul de parcare nu aduce cinste.

#96
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,406
  • Înscris: 15.06.2007

View Postcrokodilu, on 14 noiembrie 2016 - 19:08, said:

Mai curand stilul de parcare nu aduce cinste.
Pai sunt beamweuri, cum vrei, sa se parcheze singure?

#97
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
Da.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Z3d-88BmFHw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#98
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Posttest_driver, on 11 noiembrie 2015 - 15:57, said:



Un hectar de panouri electrice pot incarca  226 de forduri focus electric in 4 ore daca merg la capacitate maxima fara nici o pierdere. Dar cum ele genereaza in general undeva la 50% datorita inclinarii aparente a soarelui, norilor etc. De fapt incarca undeva la 100-120 de masini.

Ca sa incarci un Focus electric in 4 ore ai nevoie de 5.75kwh, adica 45m2 de panouri solare care trebuie sa mearga la performanta maxima, adica soarele deasupra fara nori. Deci in realitate ai nevoie de macar 90m2 de panouri.

90m2 de panouri, doar panourile, te costa 18000 euro cu tva inclus, si mai adauga cabluri, vaterii, si altele utile, tine cont ca bateriile trebuiesc schimbate la anumite perioade, si toate astea ca sa le fabrici polueaza mult domnul eco. Ia zi acum, mai e treaba masina electrica? Aaa si toate astea pentru a parcurge teoretic 160km. Teoretic. Ca teoretic si masina mea consuma sub 8 in orassi are o autonomie de aproape 1000km, teoretic, in practica fac intre 700 si 900km in regim mixt. Deci.... despre ce vorbim noi aici?

Daca fac onvestitia pentru a tine madina 200000km o sa ma coste 9 lei 100km daca doar cheltuiala cu panourile sonare fara baterii fara manopera fara intretinere fara nimic. Dar tine 200 000 bateria masinii? Daca pun si diferenta de la un 1.6 la un electric e si mai urat. Daca pun si costul bateriilor si al manoperei o sa creasca foarte mult acei 9 lei. Oricum, suna frumos sa nu fi dependent de peco dar doar 80km in jurul casei, teoretic, pracric mai putin.

Macar salvam natura, dar oare chiar o salvam??? Poluarea la constructia panourilor si a bateriilor.... o calculam si pe aia?



Vad ca sunt multe persoane pe acest forum care își dau cu părerea și arunca cifre și calcule foarte departe de adevăr, asa ca ma simt oarecum dator să încerc să le combat un pic.

Intre timp prețul pe KW instalat la panourile fotovoltaice a scăzut vertiginos, intre 20%-28% doar intre 2015 și 2016, ajungând undeva la 1.09$/W la nivel industrial și undeva sub 3$/W pentru utilizatorul rezidențial.  

Iar eficienta panourilor  a depășit deja 22%, deci e din ce în ce mai realista acoperirea acoperișurilor cu panouri din ce în ce mai ieftine și mai eficiente.

O sa sară repede unii cu argumente contra. Știu. Dar le recomand sa deschidă ochii și sa vadă ca nu prea departe de România, în atot-adorata Germanie, care ne exporta mașinile sale demodate și la a zecea mână, locatarii profită  din plin de puținul soare pe care îl primesc. Deci eu zic ca își fac aia niște calcule înainte de a arunca mii de euro pe instalații fotovoltaice. Și o sa imi ziceți de subvenții, blabla, ei bine le-a cam tăiat statul german și lumea tot își instalează. De ce? Pentru ca vor independenta energetica și poate chiar ii interesează un pic si planeta.

Si ca sa mergem și mai departe, peste ocean cu toată frica de Trump și ca va tăia toate subvențiile pentru renovable. În al treilea trimestru 2016, yankeii au instalat peste 4MW de panouri fotovoltaice. Adică 191% fata de același trimestru al anului trecut. China a instalat 60GW in 2016 pana acum. Energia verde deja avea o pondere de 23.7% la nivel mondial în 2015. Eu cred ca se poate intui un anume trend, nu?

Și ca sa revenim la topic, masina electrica e aici și o sa rămână, indiferent de ce cred sau vor unii. Mănușa a aruncat-o Tesla și majoritatea producătorilor auto au răspuns  anunțând modele cu autonomie și performante demne.
Cred ca i-a cam speriat cantitatea de peste 100.000 de precomenzi pt Tesla Model 3 chiar ÎNAINTE ca cineva sa vadă măcar o poza sau sa știe ceva date despre noul model. În următoarele 6 zile după prezentare deja aveau aproape 400.000 de precomenzi. Ma bucur ca am luat parte la cea mai mare lansare a oricărui produs din orice industrie...din toate timpurile.

Pentru cei care zic ca nu este infrastructura tin sa ii anunț ca unde este energie electrica de orice fel și putere se poate incarca o masina electrica. Iar ideea e sa iti incarci masina unde îți incarci telefonul, adica acasă, noaptea.

Și cei care zic ca nu au destulă  autonomie, ca iarna, ca temperaturi de -20grade...bla bla. Toate astea sunt argumente false. Sa îmi spună de cate ori pleaca dimineața de acasa si fac 400km fără oprire.
Norvegia e piața cu cea mai mare penetrare a mașinilor electrice. Recent au depășit 100.000 de masini electrice la o populație de doar 5 milioane de locuitori. Ălora nu le mai e frica de faptul ca le îngheață bateriile sau se reduce autonomia?

Se mai zice ca masina electrica polueaza? Pe unde? Poate are vreun eșapament invizibil de care nu știm. Iar energia electrica produsa în termocentralele electrice nu polueaza nici pe departe cat polueaza extracția, transportul, rafinarea, distribuția și arderea benzinei și motorinei. Ca sa nu mai vorbim de problemele asociate (interese militare, economice, monopoluluri).
Se calculează ca energia necesara DOAR rafinării benzinei ar putea propulsa o masina electrica pe aceeași distanta pe care o parcurge o masina convențională.  Ce facem cu energia necesara pt celelalte procese? Transport, distribuție, etc.
Sa mai vorbim despre eficiente? În cel mai bun caz un motor diesel modern, nou și în parametri  are o eficienta de 20%-30%. Cu restul motoarelor vechi, benzinare, care ard ulei, cu filtrele de particule și catalizatoare  anulate ce facem?
Prefer sa "ard" energia intr-un motor electric, cu eficienta de peste 95%, cu cuplu instantaneu,cu doar 12 piese in miscare in motor si tren de rulare, fără sa arunc pe fereastră 60% din energie în forma de căldură nedorită.
Și dacă îmi mai și produc singur curentul electric atunci scap și de plătit accize, impozite, taxe si evit sa subvenționez monopoluri cu diferite intenții criminale.
Metale rare? Circa 2kg de litiu. Iar tehnologia bateriilor se îmbunătățește și e vizibila orientarea către carbon.

https://longtailpipe...tation-systems/

Acest articol e foarte bine documentat și recomand citirea lui.

Singurul producător auto care oferă soluții integrate de producție, stocare și consum a energiei electrice este Tesla. Si ca sa vorbim doar de masini, sunt singurele care arată cu adevărat bine, au performante de super-care, au autonomie decenta, 8 ani garantie fara limita de km pt baterie si trenul de rulare și vin deja din fabrica cu hard-ware-ul necesar conducerii autonome:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VG68SKoG7vE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Alte chestii interesante sunt up-date-urile similare telefoanelor mobile. Deci te poți urca intr-o dimineață în masina și aceasta sa iti spună ca peste noapte a devenit mai inteligenta/sigura/performanta.
Un alt plus ar fi o grămadă de opțiuni activabile ulterior achiziției: un extra de baterie, autopilot, Ludicrous Mode, etc.
Lipsa infrastructurii de încărcare e un impediment în România, însă ritmul de în care sunt acceptate mașinile electrice îmi da speranța că în câțiva ani nu o sa mai fie o problemă.  Și în plus ai nevoie de încărcare rapidă doar pt distanțe  mari peste 300km ceea ce reprezinta un procent destul de mic. Aceeași problemă o aveau și primii clienți vest-europeni acum nu mai mult de 2 ani când în Franța si Spania nu era nici un Supercharger Tesla. Acum Franta e complet acoperita și Spania e pe calea cea buna.

O alta greseala pe care o vad frecvent pe acest forum sunt calculele făcute la preturile actuale ale benzinei și motorinei, care nu vor face decât sa crească în viitor.
Mașinile electrice intr-adevăr nu sunt ieftine și nici pentru românul de rând, însă în timp, costul foarte redus de întreținere și alimentare o sa le facă atractive.





#99
diabolik213

diabolik213

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 25.09.2011
Statiile Tesla de incarcare se inmultesc zilnic.

https://supercharge.info/

click changes. Aproape in fiecare zi se dau autorizatii, se construiesc si se deschid noi statii.

#100
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

View Postdiabolik213, on 17 decembrie 2016 - 12:03, said:

Statiile Tesla de incarcare se inmultesc zilnic.

https://supercharge.info/

click changes. Aproape in fiecare zi se dau autorizatii, se construiesc si se deschid noi statii.

Una din paginile mele favorite. Împreună cu https://electrek.co

Edited by inuendo0, 17 December 2016 - 12:55.


#101
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
marele avantaj care nu se prea discuta, e ca nu trebuie sa desfaci motorul(ca la Dacia 1310) si sa dai o gramada de bani, la fiecare schimb de ulei cum e la bolizii termici.Posted Image

Edited by 41ex, 17 December 2016 - 17:23.


#102
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Schimbul unui filtru de ulei inseamna ca desfaci motorul?
Hai sa nu exageram...

#103
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postinuendo0, on 16 decembrie 2016 - 23:33, said:

Vad ca sunt multe persoane pe acest forum care își dau cu părerea și arunca cifre și calcule foarte departe de adevăr, asa ca ma simt oarecum dator să încerc să le combat un pic.

Intre timp prețul pe KW instalat la panourile fotovoltaice a scăzut vertiginos, intre 20%-28% doar intre 2015 și 2016, ajungând undeva la 1.09$/W la nivel industrial și undeva sub 3$/W pentru utilizatorul rezidențial.  

Iar eficienta panourilor  a depășit deja 22%, deci e din ce în ce mai realista acoperirea acoperișurilor cu panouri din ce în ce mai ieftine și mai eficiente.

O sa sară repede unii cu argumente contra. Știu. Dar le recomand sa deschidă ochii și sa vadă ca nu prea departe de România, în atot-adorata Germanie, care ne exporta mașinile sale demodate și la a zecea mână, locatarii profită  din plin de puținul soare pe care îl primesc. Deci eu zic ca își fac aia niște calcule înainte de a arunca mii de euro pe instalații fotovoltaice. Și o sa imi ziceți de subvenții, blabla, ei bine le-a cam tăiat statul german și lumea tot își instalează. De ce? Pentru ca vor independenta energetica și poate chiar ii interesează un pic si planeta.

Si ca sa mergem și mai departe, peste ocean cu toată frica de Trump și ca va tăia toate subvențiile pentru renovable. În al treilea trimestru 2016, yankeii au instalat peste 4MW de panouri fotovoltaice. Adică 191% fata de același trimestru al anului trecut. China a instalat 60GW in 2016 pana acum. Energia verde deja avea o pondere de 23.7% la nivel mondial în 2015. Eu cred ca se poate intui un anume trend, nu?

Și ca sa revenim la topic, masina electrica e aici și o sa rămână, indiferent de ce cred sau vor unii. Mănușa a aruncat-o Tesla și majoritatea producătorilor auto au răspuns  anunțând modele cu autonomie și performante demne.
Cred ca i-a cam speriat cantitatea de peste 100.000 de precomenzi pt Tesla Model 3 chiar ÎNAINTE ca cineva sa vadă măcar o poza sau sa știe ceva date despre noul model. În următoarele 6 zile după prezentare deja aveau aproape 400.000 de precomenzi. Ma bucur ca am luat parte la cea mai mare lansare a oricărui produs din orice industrie...din toate timpurile.

Pentru cei care zic ca nu este infrastructura tin sa ii anunț ca unde este energie electrica de orice fel și putere se poate incarca o masina electrica. Iar ideea e sa iti incarci masina unde îți incarci telefonul, adica acasă, noaptea.

Și cei care zic ca nu au destulă  autonomie, ca iarna, ca temperaturi de -20grade...bla bla. Toate astea sunt argumente false. Sa îmi spună de cate ori pleaca dimineața de acasa si fac 400km fără oprire.
Norvegia e piața cu cea mai mare penetrare a mașinilor electrice. Recent au depășit 100.000 de masini electrice la o populație de doar 5 milioane de locuitori. Ălora nu le mai e frica de faptul ca le îngheață bateriile sau se reduce autonomia?

Se mai zice ca masina electrica polueaza? Pe unde? Poate are vreun eșapament invizibil de care nu știm. Iar energia electrica produsa în termocentralele electrice nu polueaza nici pe departe cat polueaza extracția, transportul, rafinarea, distribuția și arderea benzinei și motorinei. Ca sa nu mai vorbim de problemele asociate (interese militare, economice, monopoluluri).
Se calculează ca energia necesara DOAR rafinării benzinei ar putea propulsa o masina electrica pe aceeași distanta pe care o parcurge o masina convențională.  Ce facem cu energia necesara pt celelalte procese? Transport, distribuție, etc.
Sa mai vorbim despre eficiente? În cel mai bun caz un motor diesel modern, nou și în parametri  are o eficienta de 20%-30%. Cu restul motoarelor vechi, benzinare, care ard ulei, cu filtrele de particule și catalizatoare  anulate ce facem?
Prefer sa "ard" energia intr-un motor electric, cu eficienta de peste 95%, cu cuplu instantaneu,cu doar 12 piese in miscare in motor si tren de rulare, fără sa arunc pe fereastră 60% din energie în forma de căldură nedorită.
Și dacă îmi mai și produc singur curentul electric atunci scap și de plătit accize, impozite, taxe si evit sa subvenționez monopoluri cu diferite intenții criminale.
Metale rare? Circa 2kg de litiu. Iar tehnologia bateriilor se îmbunătățește și e vizibila orientarea către carbon.

https://longtailpipe...tation-systems/

Acest articol e foarte bine documentat și recomand citirea lui.

Singurul producător auto care oferă soluții integrate de producție, stocare și consum a energiei electrice este Tesla. Si ca sa vorbim doar de masini, sunt singurele care arată cu adevărat bine, au performante de super-care, au autonomie decenta, 8 ani garantie fara limita de km pt baterie si trenul de rulare și vin deja din fabrica cu hard-ware-ul necesar conducerii autonome:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VG68SKoG7vE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Alte chestii interesante sunt up-date-urile similare telefoanelor mobile. Deci te poți urca intr-o dimineață în masina și aceasta sa iti spună ca peste noapte a devenit mai inteligenta/sigura/performanta.
Un alt plus ar fi o grămadă de opțiuni activabile ulterior achiziției: un extra de baterie, autopilot, Ludicrous Mode, etc.
Lipsa infrastructurii de încărcare e un impediment în România, însă ritmul de în care sunt acceptate mașinile electrice îmi da speranța că în câțiva ani nu o sa mai fie o problemă.  Și în plus ai nevoie de încărcare rapidă doar pt distanțe  mari peste 300km ceea ce reprezinta un procent destul de mic. Aceeași problemă o aveau și primii clienți vest-europeni acum nu mai mult de 2 ani când în Franța si Spania nu era nici un Supercharger Tesla. Acum Franta e complet acoperita și Spania e pe calea cea buna.

O alta greseala pe care o vad frecvent pe acest forum sunt calculele făcute la preturile actuale ale benzinei și motorinei, care nu vor face decât sa crească în viitor.
Mașinile electrice intr-adevăr nu sunt ieftine și nici pentru românul de rând, însă în timp, costul foarte redus de întreținere și alimentare o sa le facă atractive.
Percepi foarte bine aparentele si deloc miezul problemei. Asta pt ca aparentele te intereseaza si probabil sapi zilnic pe net pt a gasi noi argumente care iti sprijina o parere formata arbitrar.
Energia solara nu poate fi stocata (usor). Ce nu se consuma in momentul in care e produsa, se pierde.
In Germania oricine poate baga energie in retea. Se "invarte" contorul invers cand faci asta si o "scoti" din retea cand ai consum mare si produci putin. La noi aproape nimeni nu poate face asta iar stocarea in baterii nu are niciun sens dpdv economic.
Singura stocare viabila este cea gravitationala dar este relativ eficienta doar la o scara f mare, vorbim de lacuri mai cu diferenta de nivel si ea destul de mare.

Legat de calcule, eu as zice ca cu cat penetrarea electricelor va fi mai mare cu atat energia electrica va fi mai scumpa iar carburantii mai ieftini. Iar durerea e ca energia electrica are o pondere f mare in costul a tot ceea ce inseamna produs industrial, mai mare decat petrolul. O presiune mare pe aceasta resursa va genera o crestere a costurilor de productie si o mare problema economica.

#104
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,406
  • Înscris: 15.06.2007

View Postinuendo0, on 16 decembrie 2016 - 23:33, said:




Vad ca sunt multe persoane pe acest forum care își dau cu părerea și arunca cifre și calcule foarte departe de adevăr, asa ca ma simt oarecum dator să încerc să le combat un pic.

Intre timp prețul pe KW instalat la panourile fotovoltaice a scăzut vertiginos, intre 20%-28% doar intre 2015 și 2016, ajungând undeva la 1.09$/W la nivel industrial și undeva sub 3$/W pentru utilizatorul rezidențial.  

Iar eficienta panourilor  a depășit deja 22%, deci e din ce în ce mai realista acoperirea acoperișurilor cu panouri din ce în ce mai ieftine și mai eficiente.

O sa sară repede unii cu argumente contra. Știu. Dar le recomand sa deschidă ochii și sa vadă ca nu prea departe de România, în atot-adorata Germanie, care ne exporta mașinile sale demodate și la a zecea mână, locatarii profită  din plin de puținul soare pe care îl primesc. Deci eu zic ca își fac aia niște calcule înainte de a arunca mii de euro pe instalații fotovoltaice. Și o sa imi ziceți de subvenții, blabla, ei bine le-a cam tăiat statul german și lumea tot își instalează. De ce? Pentru ca vor independenta energetica și poate chiar ii interesează un pic si planeta.

Si ca sa mergem și mai departe, peste ocean cu toată frica de Trump și ca va tăia toate subvențiile pentru renovable. În al treilea trimestru 2016, yankeii au instalat peste 4MW de panouri fotovoltaice. Adică 191% fata de același trimestru al anului trecut. China a instalat 60GW in 2016 pana acum. Energia verde deja avea o pondere de 23.7% la nivel mondial în 2015. Eu cred ca se poate intui un anume trend, nu?

Și ca sa revenim la topic, masina electrica e aici și o sa rămână, indiferent de ce cred sau vor unii. Mănușa a aruncat-o Tesla și majoritatea producătorilor auto au răspuns  anunțând modele cu autonomie și performante demne.
Cred ca i-a cam speriat cantitatea de peste 100.000 de precomenzi pt Tesla Model 3 chiar ÎNAINTE ca cineva sa vadă măcar o poza sau sa știe ceva date despre noul model. În următoarele 6 zile după prezentare deja aveau aproape 400.000 de precomenzi. Ma bucur ca am luat parte la cea mai mare lansare a oricărui produs din orice industrie...din toate timpurile.

Pentru cei care zic ca nu este infrastructura tin sa ii anunț ca unde este energie electrica de orice fel și putere se poate incarca o masina electrica. Iar ideea e sa iti incarci masina unde îți incarci telefonul, adica acasă, noaptea.

Și cei care zic ca nu au destulă  autonomie, ca iarna, ca temperaturi de -20grade...bla bla. Toate astea sunt argumente false. Sa îmi spună de cate ori pleaca dimineața de acasa si fac 400km fără oprire.
Norvegia e piața cu cea mai mare penetrare a mașinilor electrice. Recent au depășit 100.000 de masini electrice la o populație de doar 5 milioane de locuitori. Ălora nu le mai e frica de faptul ca le îngheață bateriile sau se reduce autonomia?

Se mai zice ca masina electrica polueaza? Pe unde? Poate are vreun eșapament invizibil de care nu știm. Iar energia electrica produsa în termocentralele electrice nu polueaza nici pe departe cat polueaza extracția, transportul, rafinarea, distribuția și arderea benzinei și motorinei. Ca sa nu mai vorbim de problemele asociate (interese militare, economice, monopoluluri).
Se calculează ca energia necesara DOAR rafinării benzinei ar putea propulsa o masina electrica pe aceeași distanta pe care o parcurge o masina convențională.  Ce facem cu energia necesara pt celelalte procese? Transport, distribuție, etc.
Sa mai vorbim despre eficiente? În cel mai bun caz un motor diesel modern, nou și în parametri  are o eficienta de 20%-30%. Cu restul motoarelor vechi, benzinare, care ard ulei, cu filtrele de particule și catalizatoare  anulate ce facem?
Prefer sa "ard" energia intr-un motor electric, cu eficienta de peste 95%, cu cuplu instantaneu,cu doar 12 piese in miscare in motor si tren de rulare, fără sa arunc pe fereastră 60% din energie în forma de căldură nedorită.
Și dacă îmi mai și produc singur curentul electric atunci scap și de plătit accize, impozite, taxe si evit sa subvenționez monopoluri cu diferite intenții criminale.
Metale rare? Circa 2kg de litiu. Iar tehnologia bateriilor se îmbunătățește și e vizibila orientarea către carbon.

https://longtailpipe...tation-systems/

Acest articol e foarte bine documentat și recomand citirea lui.

Singurul producător auto care oferă soluții integrate de producție, stocare și consum a energiei electrice este Tesla. Si ca sa vorbim doar de masini, sunt singurele care arată cu adevărat bine, au performante de super-care, au autonomie decenta, 8 ani garantie fara limita de km pt baterie si trenul de rulare și vin deja din fabrica cu hard-ware-ul necesar conducerii autonome:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VG68SKoG7vE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Alte chestii interesante sunt up-date-urile similare telefoanelor mobile. Deci te poți urca intr-o dimineață în masina și aceasta sa iti spună ca peste noapte a devenit mai inteligenta/sigura/performanta.
Un alt plus ar fi o grămadă de opțiuni activabile ulterior achiziției: un extra de baterie, autopilot, Ludicrous Mode, etc.
Lipsa infrastructurii de încărcare e un impediment în România, însă ritmul de în care sunt acceptate mașinile electrice îmi da speranța că în câțiva ani nu o sa mai fie o problemă.  Și în plus ai nevoie de încărcare rapidă doar pt distanțe  mari peste 300km ceea ce reprezinta un procent destul de mic. Aceeași problemă o aveau și primii clienți vest-europeni acum nu mai mult de 2 ani când în Franța si Spania nu era nici un Supercharger Tesla. Acum Franta e complet acoperita și Spania e pe calea cea buna.

O alta greseala pe care o vad frecvent pe acest forum sunt calculele făcute la preturile actuale ale benzinei și motorinei, care nu vor face decât sa crească în viitor.
Mașinile electrice intr-adevăr nu sunt ieftine și nici pentru românul de rând, însă în timp, costul foarte redus de întreținere și alimentare o sa le facă atractive.
Sa intelegem ca ti-ai comandat o tesla?  
Cat despre cele enumerate de tine, probabil ca este vorba de 20/20/20.
Adica pana in 2020,  la Kyoto parca s-a propus reducerea emisiilor cu 20%, si obtinerea  a 20% din energia mondiala din surse ecologice, regenerabile: vant, soare, orice care sa nu arda combustibili fosili.

#105
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,406
  • Înscris: 15.06.2007

View Postinuendo0, on 17 decembrie 2016 - 12:54, said:


Una din paginile mele favorite. Împreună cu https://electrek.co
Ca o paralela... sa nu uitam ca primele televizoare s-au vandut in UK inainte ca televiziunea  sa intre in functiune. A debutat cu incoronarea reginei, si lumea si-a cumparat televizoare, desi nu puteau sa le foloseasca inca la nimic.

#106
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
No comment ! Încărcați-le pe rând ! Posted Image

#107
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

View PostViorelsolar, on 22 martie 2017 - 10:06, said:


Sa vezi cand or fi zeci de milioane.

#108
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
nu e panica, vor doar sa stie catre ce ne indreptam, asta zice. noile masini vor avea autopilot si vor pleca singure haimana noaptea prin oras sa se incarce.

Edited by 41ex, 22 March 2017 - 15:37.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate