Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Queen of the Night, razbunarea lui Mozart pe o soprana ingamfata?- copii, nu incercati asta cand sunteti singuri acasa!

- - - - -
  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#37
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

View Postbibiaudiofil, on 25 martie 2013 - 10:44, said:


Și de ce trebuie să se prindă ? Fiindcă așa crezi tu, singurul păstrător al adevărului suprem ? Posted Image

Atîta timp cît enunțurile respective le propui cititorului ca pe niște păreri personale, e OK din partea mea. Dar din moment ce le lansezi ca pe niște axiome avem o problemă.
nu dom'le, nu pencă așa cred io, ci pentru că așa e. gata, clasicismul fuse și se duse, nu mai e la modă acu. cui îi place să scormonească în trecut e liber s-o facă. ba chiar e și recomandabil. nu-i nicio rușine să-ți placă muzica veche. pe bune, ne macină chestia asta, vai frate, nu ascult muzică de calitate, contemporană, cultă, whatevă. n-am valoare. vax albina.  audiția nu mi-e influențată de felu în care e catalogată o anume compoziție. ar însemna acu să mă strofoc la culme pencă-mi place cvartetu țșpe de beethoven doar pentru simplu fapt că e cvartet și nu sextet? wtf!?!?!?! clasicismul la ora actuală e un subiect închis. sigur, s-or mai găsi componiști care să compună de aceeași manieră, da zău, nu cunosc vreunul care să fie luat serios în seamă. ultimul mare clasicist a fost brahms, și cu asta basta. din pdvul meu rămâne totuși un mister cum de lumea i-a dat credit neamțului, da na, asta e. există și o oarecare inerție în preferințele muzicale ale publicului.

repet, chestia asta n-are nicio treabă cu cei care-l ascultă cu plăcere pe moțart. dar nu văd cu ce-ar afecta pe cineva faptul de a știi une anume se-ncadrează clasicismul. io o ascult cu plăcere și pe hildegard von bingen :thumbup: :D

#38
bibiaudiofil

bibiaudiofil

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 2,644
  • Înscris: 06.02.2011

View Postgigel de hohenţolărn, on 25 martie 2013 - 10:56, said:

nu dom'le, nu pencă aşa cred io, ci pentru că aşa e. gata, clasicismul fuse şi se duse, nu mai e la modă acu. cui îi place să scormonească în trecut e liber s-o facă. ba chiar e şi recomandabil. nu-i nicio ruşine să-ţi placă muzica veche. pe bune, ne macină chestia asta, vai frate, nu ascult muzică de calitate, contemporană, cultă, whatevă. n-am valoare. vax albina.  audiţia nu mi-e influenţată de felu în care e catalogată o anume compoziţie. ar însemna acu să mă strofoc la culme pencă-mi place cvartetu ţşpe de beethoven doar pentru simplu fapt că e cvartet şi nu sextet? wtf!?!?!?! clasicismul la ora actuală e un subiect închis. sigur, s-or mai găsi componişti care să compună de aceeaşi manieră, da zău, nu cunosc vreunul care să fie luat serios în seamă. ultimul mare clasicist a fost brahms, şi cu asta basta. din pdvul meu rămâne totuşi un mister cum de lumea i-a dat credit neamţului, da na, asta e. există şi o oarecare inerţie în preferinţele muzicale ale publicului.

Și ce relevanță are asta cu subiectul topicului ? Tot trolling se cheamă ( și asta nu fiindcă așa cred eu ci fiindcă așa este Posted Image Posted Image Posted Image )

PS - tot părerea ta este, la fel de avizată ca și cea a lui Guță, de exemplu. De fapt Guță măcar cîntă cîte ceva, chestie care ar atîrna mai tare în cîntar.

Edited by bibiaudiofil, 25 March 2013 - 11:01.


#39
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

View Postbibiaudiofil, on 25 martie 2013 - 10:59, said:

Și ce relevanță are asta cu subiectul topicului ? Tot trolling se cheamă ( și asta nu fiindcă așa cred eu ci fiindcă așa este Posted Image Posted Image Posted Image )

PS - tot părerea ta este, la fel de avizată ca și cea a lui Guță, de exemplu. De fapt Guță măcar cîntă cîte ceva, chestie care ar atîrna mai tare în cîntar.
poi da ce bre, io am început ?:D subiectul topicului e de-a dreptul ambiguu şi misleading. moţart nu se răzbună pe o soprană, ci pe public. da publicu l-a luat în serios, cum l-a luat şi pe haydn în simfonia surprize-surprize din care ulterior s-a inspirat madam bănică actualmente crecă fostă bănică.

e, acu nu tre să mă crezi pe mine pe cuvânt. prea bine poţi fi de părere că moţart e un modernist prin excelenţă. :D

cu ultima remarcă-s totalmente de acord. guţă rulz!

#40
bibiaudiofil

bibiaudiofil

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 2,644
  • Înscris: 06.02.2011

View Postgigel de hohenţolărn, on 25 martie 2013 - 11:22, said:

e, acu nu tre să mă crezi pe mine pe cuvânt. prea bine poţi fi de părere că moţart e un modernist prin excelenţă. Posted Image

Tare îți mai plac serpentinele alunecoase :D. NU-mi pasă că Mozart nu e modernist fiindcă asta mă lasă rece. Nu poți să aduci (la nesfîrșit, aș adăuga) ca argumente într-o discuție adevăruri care nu au legătură cu subiectul discuției. Scuză-mă că te întreb, ești politician cumva ? Am o senzație puternică că am mai întîlnit genul ăsta de argumentații. Deci, revenind la posturile mele, nu te-am contrazis că Mozart e clasic, te-am contrazis că e de căcat. Acum e clar ? :D Logica ta e că dacă nu e modernist e de căcat ? :D Sau că dacă nu mai compune nimeni în aceeași manieră e de căcat ? E opinia ta și o respect ca atare, dar doar atîta timp cît o formuleazi așa și nu ca pe o axiomă. :D

#41
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006
stai dom'le că io n-am vrusă impun nimănui cum că moțart ar fi de cacamaka. gusturile mele-s una, cum îl privesc alții e problema mnealor. așa cum mie aria reginei nopții mi se pare o zgârâitură pe creieri, așa și altora li se pare că simfonia psalmilor de stravinski e un adevărat calvar pentru urechi (și nu numai). percepția muzicii e o chestiune strict personală. eu spun că moțart a compus pentru vremea respectivă, și cei care-l gustă tre într-o oarecare măsură să se acordeze sufletește pe respectivul ev. așa cum guști o poveste când ești mic, un abecedar când ești într-a 2-a, și un tratat despre meandrele concretului când ești iliescu, așa e și cu muzica. tre să se producă pe undeva o rezonanță. n-ai cum să scoți dintr-un manelist un pasionat de moțart pencă nu se pun în acord (ufff, nici nu-mi vine să cred c-am scris chestia asta Posted Image - poate o editez mai încolea Posted Image ).
e ca și cum aș încerca să leg o coardă la o cutie de carton în speranța că voi obține amplificarea unor sunete. nu iese și basta. dumneata n-ai cum să mă contrazici referitor la cum îl percep eu pe moțart. pentru că eu sunt cel mai în măsură să mă pronunț pe astă speță. gusturile nu țin de 'logică', decât într-o măsură teribil de complicată ce e aproape imposibil de descris 'logic'. modul în care interacționăm fizic cu undele sonore nu poate fi exact explicat. când anume se produce senzația aia de bine-n cap, și ce anume precis o cauzează rămâne un mister. dacă luăm o succesiune de 5 note mai mult ca sigur asta n-are să ne spună nimic. și totuși aceeași succesiune de 5 note, într-o simfonie (să zicem) capătă un cu totul alt sens. factorii care ne influențează în aprecierea unei lucrări sunt imposibil de depistat, și-atunci o băgăm p-asta cu gustu, și just e să facem astfel.

#42
bibiaudiofil

bibiaudiofil

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 2,644
  • Înscris: 06.02.2011
Domnule Gigel, eu nu încerc nici măcar în visele mele cele mai negre să îți sugerez cum trebuie să-l percepi dumneata pe Mozart. Așa cum foarte bine ai observat și subliniat, asta ține strict de percepția și gusturile tale.

Problema mea, pe care te tot faci că nu o înțelegi, apare în momentul în care încerci să îmi predai lecții despre cum ar trebui să-l percep eu pe Mozart, în viziunea ta. Faza asta de mai sus pe care nu mă mai obosesc să o citez conține sugestia că există o evoluție în gusturi și că valoarea unei muzici este invers proporțională cu vechimea ei în ani, care va să zică Mozart e mai vechi și merge mai la grădiniță, apoi cînd mai creștem mari ne putem apropia de alții ceva mai moderni și la final descoperim contemporanii. E o viziune interesantă dar pe care nu o împărtășesc.

Înțeleg și că e mai simplu să te faci că nu înțelegi :)

Revenind la subiect, problema nu e că nu îți place ție Mozart, problema e că îți face plăcere să flegmezi insistent pe topicul cu Mozart ( e o expresie, o figură de stil , nu o interpreta ad litteram) .

Mie nu mi se întîmplă să umblu pe stradă repetîndu-mi obsesiv că X e de cacao.

#43
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

View Postbibiaudiofil, on 25 martie 2013 - 14:46, said:

Domnule Gigel, eu nu încerc nici măcar în visele mele cele mai negre să îți sugerez cum trebuie să-l percepi dumneata pe Mozart. Așa cum foarte bine ai observat și subliniat, asta ține strict de percepția și gusturile tale.
stai liniștit că nu-i bai. după câte se vede io-l percep cu bocancu Posted Image

Quote

Problema mea, pe care te tot faci că nu o înțelegi, apare în momentul în care încerci să îmi predai lecții despre cum ar trebui să-l percep eu pe Mozart, în viziunea ta. Faza asta de mai sus pe care nu mă mai obosesc să o citez conține sugestia că există o evoluție în gusturi și că valoarea unei muzici este invers proporțională cu vechimea ei în ani, care va să zică Mozart e mai vechi și merge mai la grădiniță, apoi cînd mai creștem mari ne putem apropia de alții ceva mai moderni și la final descoperim contemporanii. E o viziune interesantă dar pe care nu o împărtășesc.
valoarea unei compoziții este dată și de evul în care a fost compusă, fie că-ți place fie că nu. una e să compun muzică pe calapodul clasic acum, și alta era dacă o compuneam pe la 1300, înainte de vremea ei. ca cineva să se gândească la muzica atonală, de par examplu, foarte mulți inși trebuiau în prealabil să se fi gândit la muzica tonală, gândit pân la epuizare ca să zic așa. ei bine d-asta îi apreciem pe liszt și pe wagner, că au cochetat cu atonalitatea în condițiile în care muzica tonală nu era nicidecum fumată, ci în plin apogeu romantic. d-asta îl apreciem pe moțart or pe beethoven, c-au ieșit din paradigma barocului, cu arta fugii, alergatului, și-a pasului mărunt, și-au inventat un alt tip de exprimare, mai sonat.
a înțelege clasicismul necesită o prealabilă cunoaștere a barocului, asta pentru cine-și dorește să cunoască, căci la urma urmei e suficient să te bucuri de o chestie în măsura în care te bucuri de aceasta Posted Image eu cred că și în muzică, ca și în alte domenii, lucrurile trebuiesc abordate cu începutul. nu sari la teoria cuantică dacă n-ai mestecat suficient electromagnetismul maxwellian, și nu sari direct la teoria grupurilor dacă-ți lipsesc elemente de bază de algebră. nu te-apuci să-l citești pe kafka în măsura în care cartea de română de a 3-a te dovedește. că ne place sau nu, asta e realitatea. sunt convins că cine se apropie de muzica modernă, fără să fi trecut suficient de mult prin clasicism și romantism va fugi de modernisme & șit mai ceva ca năstase de pârnaie Posted Image
nu înseamnă automat că un modernist e peste moțart, nici prin cap nu-mi trece asta. în orice ev există oameni buni, și oameni mai puțin talentați. faptul că a existat - până nu demult -  un von weizsäcker nu face ca newton să fie conisderat un vax albina. din contră, contribuțiile lui newton la cunoaștere au fost mult mai semnificative în comparație cu cele ale neamțului. dar în esență, oricine poate pătrunde mecanica clasică, în timp ce pt a înțelege fizica nucleului e totuși nevoie de nițel mai multă trudă.
eu nu spun că gusturile e musai să evolueze în sensul în care ai spus dumneata. eu am spus că muzica evoluează în acest sens. gusturile țin de noi. unii sunt fanii goticului de secol 13, alții preferă minimalismul și utilitarismul contemporan. chestiile astea țin de structura noastră interioară, și culmea, în acest caz contemporanul nu-i mai elaborat în comparație cu goticul.  


Quote

Înțeleg și că e mai simplu să te faci că nu înțelegi Posted Image

Revenind la subiect, problema nu e că nu îți place ție Mozart, problema e că îți face plăcere să flegmezi insistent pe topicul cu Mozart ( e o expresie, o figură de stil , nu o interpreta ad litteram) .

Mie nu mi se întîmplă să umblu pe stradă repetîndu-mi obsesiv că X e de cacao.

îmi scot pălăria în fața ăluia care-l gustă pe moțart pentru că întreaga lui ființă îi spune asta. mă doare la bască de cel care a ascultat și el vreo 2-3 kaveuri că așa a auzit el că moțart e tata lor, și e cool să zici că-ți place "muzica clasică" - că pari mai deștept în cap și nu numai, și te vede lumea drept mare cult & șit. moțart e cool e din aceeași categorie cu einștein și newton sunt savanții omenirii, da vinci e tata picturii și sculpturile lu michelangelo sunt țâță de mâță. ok. o spoială nu ține loc de cultură. sigur, nu-i vina lui moțart acilea. săracu a compus muzică, nici prin cap nu-i trecea că la veacuri de la nașterea lui o să s-apuce niște unii să vândă moțartpraliner, moțartwafer, moțart plasăn, moțart găleatăn & șit. a da, și sidiuri cu răpirea din serai, dar mai ales covorașe de perete cu-același motiv -_-

#44
diorama

diorama

    We are stardust

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,360
  • Înscris: 15.10.2006
Ce nu intelegi tu este ca muzica e, pentru majoritatea dintre noi, un mijloc de relaxare. Totul tine de dispozitie, de afinitate, de placeri si nu ma feresc sa zic ca si de intelect. Unii traiesc din asta, altii traiesc prin asta, tot respectul, jos cu palaria. Da' mai lasa-ma.

Bag seama ca ai un fetis din-asta in a ti se spune cat de tare si mai ales de ce iubim sa ascultam ceva anume. Nu-i nimeni dator sa faca asta si mai ales sa alimenteze fetisuri bizare. Eu am o pasiune deosebita pentru filme si am trecut prin toate perioadele cinematografiei, insa nu ma transform intr-un troll fascist si repetitiv, pentru care triumful este sa puna cate un ranjet la fiecare sfarsit de paragraf si sa mistocareasca orice misca pe aria dedicata.

#45
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

View Postdiorama, on 25 martie 2013 - 19:46, said:

Ce nu intelegi tu este ca muzica e, pentru majoritatea dintre noi, un mijloc de relaxare. Totul tine de dispozitie, de afinitate, de placeri si nu ma feresc sa zic ca si de intelect. Unii traiesc din asta, altii traiesc prin asta, tot respectul, jos cu palaria. Da' mai lasa-ma.
:roflmao: păi foarte bine dragă, te forţez io să-mi citeşti elucubraţiile? da, totul ţine de intelect. la maxim. cine-l ascultă pe moţart e un geniu.
am băgat io nişte moţart la vite-n grajd şi pot spune că ai dreptate -_-

Quote

Bag seama ca ai un fetis din-asta in a ti se spune cat de tare si mai ales de ce iubim sa ascultam ceva anume. Nu-i nimeni dator sa faca asta si mai ales sa alimenteze fetisuri bizare. Eu am o pasiune deosebita pentru filme si am trecut prin toate perioadele cinematografiei, insa nu ma transform intr-un troll fascist si repetitiv, pentru care triumful este sa puna cate un ranjet la fiecare sfarsit de paragraf si sa mistocareasca orice misca pe aria dedicata.
o iei pe arătură şi mi-e că n-am vreun plug la îndemână ca să fie cu folos. nuş la ce fetişuri te referi da cu siguranţă greşişi aria. acilea-l luăm la mişto pe moţart, despre filme, fetişuri & şit se discută pe alte arii :thumbup:

#46
diorama

diorama

    We are stardust

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,360
  • Înscris: 15.10.2006
Aceleasi clisee regurgitate, nu vii cu nimic nou, plus ca iar intelegi mai mult de-o gramajoara cu varf. Bag seama ca iti si construiesti mici scenarii, e comod si caldut sa iti imaginezi ca esti epic cand pui punct la fraza finala Posted Image

#47
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

View Postdiorama, on 25 martie 2013 - 20:51, said:

Aceleasi clisee regurgitate, nu vii cu nimic nou, plus ca iar intelegi mai mult de-o gramajoara cu varf. Bag seama ca iti si construiesti mici scenarii, e comod si caldut sa iti imaginezi ca esti epic cand pui punct la fraza finala Posted Image
ce să fac dom'le, pricep şi eu după cât mă duce bostanu. vorba ta, ascultăm muzica în funcţie de intelect. io moţart n-ascult că nu-s deştept. las pentru vite :lol:

în rest tre să recunosc că e de hipertalent să vii cu un link de pe youtube acilea. asta cere în primul rând creier mult, şi o facultate de copy/paste absolvită. dacă există şi-un doctorat pe această temă cu atât mai bine. succesurile-s garantate. de vanghelie, fireşte :D

#48
diorama

diorama

    We are stardust

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,360
  • Înscris: 15.10.2006
Si noi pe tine asemenea Posted Image

#49
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006
http://youtu.be/CO5j41idILQ?t=3m9s

opa, şi-am nimerit-o taman la verdi. eh, nu s-a gândit giusepică să bage acolea şi-o pedală bass  + o chitară cu distros :roflmao:  noroc că s-au gândit alţii

#50
diorama

diorama

    We are stardust

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,360
  • Înscris: 15.10.2006
Da, de-aia nu a bagat, ca nu s-a gandit :)

#51
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

View Postdiorama, on 25 martie 2013 - 22:31, said:

Da, de-aia nu a bagat, ca nu s-a gandit Posted Image
da :yawn:

Edited by gigel de hohențolărn, 25 March 2013 - 22:41.


#52
bibiaudiofil

bibiaudiofil

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 2,644
  • Înscris: 06.02.2011

View Postgigel de hohenţolărn, on 25 martie 2013 - 19:09, said:

valoarea unei compoziţii este dată şi de evul în care a fost compusă, fie că-ţi place fie că nu. una e să compun muzică pe calapodul clasic acum, şi alta era dacă o compuneam pe la 1300, înainte de vremea ei. ca cineva să se gândească la muzica atonală, de par examplu, foarte mulţi inşi trebuiau în prealabil să se fi gândit la muzica tonală, gândit pân la epuizare ca să zic aşa. ei bine d-asta îi apreciem pe liszt şi pe wagner, că au cochetat cu atonalitatea în condiţiile în care muzica tonală nu era nicidecum fumată, ci în plin apogeu romantic. d-asta îl apreciem pe moţart or pe beethoven, c-au ieşit din paradigma barocului, cu arta fugii, alergatului, şi-a pasului mărunt, şi-au inventat un alt tip de exprimare, mai sonat.
a înţelege clasicismul necesită o prealabilă cunoaştere a barocului, asta pentru cine-şi doreşte să cunoască, căci la urma urmei e suficient să te bucuri de o chestie în măsura în care te bucuri de aceasta Posted Image eu cred că şi în muzică, ca şi în alte domenii, lucrurile trebuiesc abordate cu începutul. nu sari la teoria cuantică dacă n-ai mestecat suficient electromagnetismul maxwellian, şi nu sari direct la teoria grupurilor dacă-ţi lipsesc elemente de bază de algebră. nu te-apuci să-l citeşti pe kafka în măsura în care cartea de română de a 3-a te dovedeşte. că ne place sau nu, asta e realitatea. sunt convins că cine se apropie de muzica modernă, fără să fi trecut suficient de mult prin clasicism şi romantism va fugi de modernisme & şit mai ceva ca năstase de pârnaie Posted Image
nu înseamnă automat că un modernist e peste moţart, nici prin cap nu-mi trece asta. în orice ev există oameni buni, şi oameni mai puţin talentaţi. faptul că a existat - până nu demult -  un von weizsäcker nu face ca newton să fie conisderat un vax albina. din contră, contribuţiile lui newton la cunoaştere au fost mult mai semnificative în comparaţie cu cele ale neamţului. dar în esenţă, oricine poate pătrunde mecanica clasică, în timp ce pt a înţelege fizica nucleului e totuşi nevoie de niţel mai multă trudă.
eu nu spun că gusturile e musai să evolueze în sensul în care ai spus dumneata. eu am spus că muzica evoluează în acest sens. gusturile ţin de noi. unii sunt fanii goticului de secol 13, alţii preferă minimalismul şi utilitarismul contemporan. chestiile astea ţin de structura noastră interioară, şi culmea, în acest caz contemporanul nu-i mai elaborat în comparaţie cu goticul.  



îmi scot pălăria în faţa ăluia care-l gustă pe moţart pentru că întreaga lui fiinţă îi spune asta. mă doare la bască de cel care a ascultat şi el vreo 2-3 kaveuri că aşa a auzit el că moţart e tata lor, şi e cool să zici că-ţi place "muzica clasică" - că pari mai deştept în cap şi nu numai, şi te vede lumea drept mare cult & şit. moţart e cool e din aceeaşi categorie cu einştein şi newton sunt savanţii omenirii, da vinci e tata picturii şi sculpturile lu michelangelo sunt ţâţă de mâţă. ok. o spoială nu ţine loc de cultură. sigur, nu-i vina lui moţart acilea. săracu a compus muzică, nici prin cap nu-i trecea că la veacuri de la naşterea lui o să s-apuce nişte unii să vândă moţartpraliner, moţartwafer, moţart plasăn, moţart găleatăn & şit. a da, şi sidiuri cu răpirea din serai, dar mai ales covoraşe de perete cu-acelaşi motiv Posted Image


Nenea, acum chiar ți-am dat like din suflet, pe bune, nu din pură curtoazie. :D   (consideră-l un double-like)


Probabil că lumea ar fi mai frumoasă dacă ai lăsa din sarcasmul pe care-l afișezi de obicei și ai încerca să porți un dialog ceva mai normal, gen citatul ăsta de mai sus.

La ultima ta afirmație citată mai sus aș adăuga chiar că îmi place să cred că Mozart nu scria cu gînduri de nemurire și alte fițe în cap ci își făcea treaba lui cinstită de a-și cîștiga pîinea de zi cu zi. Asta mi se pare chiar cea mai mișto chestie.

View Postdiorama, on 25 martie 2013 - 19:46, said:

Ce nu intelegi tu este ca muzica e, pentru majoritatea dintre noi, un mijloc de relaxare. Totul tine de dispozitie, de afinitate, de placeri si nu ma feresc sa zic ca si de intelect. Unii traiesc din asta, altii traiesc prin asta, tot respectul, jos cu palaria. Da' mai lasa-ma.

Bag seama ca ai un fetis din-asta in a ti se spune cat de tare si mai ales de ce iubim sa ascultam ceva anume. Nu-i nimeni dator sa faca asta si mai ales sa alimenteze fetisuri bizare. Eu am o pasiune deosebita pentru filme si am trecut prin toate perioadele cinematografiei, insa nu ma transform intr-un troll fascist si repetitiv, pentru care triumful este sa puna cate un ranjet la fiecare sfarsit de paragraf si sa mistocareasca orice misca pe aria dedicata.

Probabil că Gigel confundă un forum de-ăsta cu un loc de dezbatere al criticii muzicale. Nu am nici cea mai mică intenție să stabilesc valoarea lui Mozart sau Vivaldi în raport cu Wagner sau Shostakovich sau să am confirmarea unor necunoscuți de pe forum pentru a putea asculta Don Giovanni în mașină pe drumul de la servici. În schimb, mai pune unul un link, mai zice ceva de o interpretare și poate mi se mai aprinde un beculeț (de exemplu, așa am dat de Dieskau, citind pe un forum). Eu am absolvit o facultate tehnică, părinții nu au avut nici o pasiune legată de muzică așa că am stat în bezna ignoranței pînă la 38 de ani cînd am descoperit opera după ce mi-am ocupat urechile vreme de 20 de ani cu rock progresiv, metale și alte muzici electronice.

#53
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

View Postbibiaudiofil, on 26 martie 2013 - 10:48, said:



Nenea, acum chiar ți-am dat like din suflet, pe bune, nu din pură curtoazie. Posted Image   (consideră-l un double-like)


Probabil că lumea ar fi mai frumoasă dacă ai lăsa din sarcasmul pe care-l afișezi de obicei și ai încerca să porți un dialog ceva mai normal, gen citatul ăsta de mai sus.

La ultima ta afirmație citată mai sus aș adăuga chiar că îmi place să cred că Mozart nu scria cu gînduri de nemurire și alte fițe în cap ci își făcea treaba lui cinstită de a-și cîștiga pîinea de zi cu zi. Asta mi se pare chiar cea mai mișto chestie.
of, nu ne mai contrazicem? :sadwalk:

da io port un dialog normal dom'le. nu-mi scriu mesajele cu kalașnikovul, parol și pe cuvânt :D
în legătură cu stitlul componistic adoptat de moțart sunt două aspecte, ce musai trebuiesc luate-n calcul. ș-anume, cât anume a compus moțart la cerere, și cât anume a compus aî să vină oarecum în întimpinarea publicului. foarte multe comenzi în vremea aceea veneau de la diverși magnați ai vremii. e drept că ăia nu erau precum becali, din fericire, ci oameni mai trecuți prin școală și cultură.

acu, biserica cerea nainte vreme compoziții stas, la care lumea se cam conforma, după cum s-au conformat și marii artiști plastici de la bernini la michelangelo. apoi, arta fugii a fost bătătorită până la epuizare de către bach iar publicul, plictisindu-se (natural) simțea nevoia de ceva nou. progresul s-a produs deci firesc. iar moțart a venit la țanc să facă trecerea de la baroc la evul clasic. și haydn la fel. sunt convins că ăsta ar fi compus niște scherzouri de l-ar fi lăsat mască și pe șosta, dacă astrele ar fi vrut ca cei doi să fie contemporani :lol:
cu alte cuvinte, moțart și-a aliniat compozițiile la noile cerințe ale publicului, dar în același timp a și compus de-așa manieră încât gusturile publicului să se formeze într-o anumită direcție. dacă-l luăm pe beethoven, primele lui compoziții sunt clone moțart mai ceva ca teza de doctorat a lui ponta. dar beethoven la rândul lui merge mai departe, însă prea repede totuși, căci publicul n-a apucat să-și schimbe gusturile atât de rapid. pe măsură ce înaintăm în timp compozitorii încearcă să ducă mai departe ștafeta, în țărmuri neexplorate încă. altfel ar face doar muncă de repetiție. și la o adică, d-aia nu sunt primele simfonii beethoveniene (1 și 2) la fel de populare precum a 9-a sau a 5-a. sigur, cineva interesat de muzică n-are să se ducă direct la stravinski să-și ia porția de satisfacție auditivă. trebuie ceva timp până să ajungi să-l îndrăgești pe stravinski. acu, că suntem români, deseori îi pomenim pe porumbesc și enescu. balada primului nu-i cine știe ce compoziție, însă e frumoasă, digerabilă, plăcută, romantică prin excelență dar în opinia mea destul de naivă. la enescu, toată lumea vorbește de cele două rapsodii, și eventual poema, care sunt niște compoziții abordabile. dacă când vine vorba de simfonia a 3-a firul se rupe. nu poți asculta a 3-a de enescu cum asculți concertul 21 pt pian de moțart. muzica nu curge de la sine, te solicită oarecum, nu simți c-o înghiți pe nesimțite, ci că tre să o faci într-un fel oareșcum conștient. asta e de fapt problema fiecărui compozitor modern, căci pentru a ajunge să-ți placă acest tip de 'scriere' tre să treci prin toate cele ce fură până atunci. măcar prin marii clasici, prin bach, moțart, beethoven, brahms, liszt, etc.. cum moțart a fost realmente un titan la vremea lui, așa au fost și wagner, șostakovici și prokofiev la vremea lor. și totuși, lumea se duce la moțart, la einștein și newton, la da vinci, la șexpir șamd. iar pe restul tinde să-i treacă cu vederea. mie moțart nu-mi spune nimic, nici newton. asta nu înseamnă că munca lor trebuie rejectată. nu. fără aportul lor de neprețuit nu s-ar fi ajuns aici. dar eu am ceva cu cei pentru care moțart reprezintă vârful nu pentru că simt ei asta, ci pentru că așa au auzit ei la alții. la fel și cu verdiștii care identifică ideea de  operă cu belcanto-ul șamd.  eu sunt ferm convins că cei care ascultă mai mult de 2-3 compoziții moțartiene chiar ascultă cu inima. iar asta e foarte bine. în fond, asta e ideea. nu ce zice un gigel pe forum sau un hurwitz într-o remarcabilă recenzie.


Quote

Probabil că Gigel confundă un forum de-ăsta cu un loc de dezbatere al criticii muzicale. Nu am nici cea mai mică intenție să stabilesc valoarea lui Mozart sau Vivaldi în raport cu Wagner sau Shostakovich sau să am confirmarea unor necunoscuți de pe forum pentru a putea asculta Don Giovanni în mașină pe drumul de la servici. În schimb, mai pune unul un link, mai zice ceva de o interpretare și poate mi se mai aprinde un beculeț (de exemplu, așa am dat de Dieskau, citind pe un forum). Eu am absolvit o facultate tehnică, părinții nu au avut nici o pasiune legată de muzică așa că am stat în bezna ignoranței pînă la 38 de ani cînd am descoperit opera după ce mi-am ocupat urechile vreme de 20 de ani cu rock progresiv, metale și alte muzici electronice.
critica muzicală e o treabă serioasă și necesită competențe babane în domeniu. eu sunt un simplu fiul ploii în această privință. eu sunt doar un degustător de muzică, atâta tot. mi-au trecut sute de componiști și compoziții prin urechi. dar nici prin cap nu-mi trece să fac critică muzicală pentru că NU mă pricep la așa ceva. cunoștințele mele teoretice în domeniu sunt extrem de rudimentare :lol:
moțart nu se poate compara cu șostakovici, ci cu hummel, scarlati, clementi sau mai știu eu ce no-name cunoscut prin mai nimic :lol:
la câtă muzică mișto s-a compus de-a lungul timpului, eu zic că sincer e păcat să ne cramponăm doar la nițcai moțart, bach sau beethoven sau mai știu eu ce.

sunt convins că cei d-aici n-ar strâmba din nas la concertul pt violoncel de dvorak :thumbup:

#54
bibiaudiofil

bibiaudiofil

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 2,644
  • Înscris: 06.02.2011

View Postgigel de hohenţolărn, on 26 martie 2013 - 16:01, said:

of, nu ne mai contrazicem? Posted Image

Dacă patria o cere, ne contrazicem. Doar că nu-mi face plăcere să mă contrazic fără motiv, doar de distracție.

De-asta te-am și acuzat de trolling. Fiindcă am impresia că îți face plăcere harța și te iei de oameni aiurea, uneori. Nu e normal să te gîndești puțin "la ce bun ?" înainte să dai cu vitriol ? Dacă are cineva ceva de cîștigat în urma intervenției tale.


View Postgigel de hohenţolărn, on 26 martie 2013 - 16:01, said:

[...] şi totuşi, lumea se duce la moţart, la einştein şi newton, la da vinci, la şexpir şamd. iar pe restul tinde să-i treacă cu vederea.

Uite, poți lua cazul meu, parțial descris mai sus. Vin din bezna ignoranței și a fost mult mai simplu să fac un contact cu muzica lui Mozart. Mi se pare suficient de armonioasă ca să fie plăcută de la prima vedere și are și suficientă substanță încît să nu mă plictisească nici la a cincea audiție. Cu alte cuvinte mi se pare ideală pentru un începător, poate ăsta este motivul pentru care atît de multă lume se cramponează de Mozart. Eu am digerat (chiar dacă și pe nemestecate) suficient de mult free-jazz și alte alea în anii de dinaintea descoperirii clasicilor încît să nu mă tem prea tare de Shostakovich, de exemplu, că tot a venit vorba Posted Image

Depinde și de nevoie. Poate unii sînt mai superficiali și își satisfac nevoile de frumos la un moment dat și nu mai simt nevoia să sape la nesfîrșit. E ceva rău în asta per se ?

* * *

Și tot la capitolul contradicții, mai lasă naibii scrisul ăsta voit agramat că zgîrie pe retină. OK, am înțeles, aduce un plus de efect atunci cînd după ce că dai perdaf, accentuezi tușa printr-o autosituare pe un pseudo-plan intelectual inferior. OK, e amuzant dar o dată, hai de două ori. Nu ai obosit ?

Edited by bibiaudiofil, 27 March 2013 - 09:51.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate