Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Motosapa -partea a-II-a
Last Updated: Apr 08 2016 20:20, Started by
scaiba
, Feb 14 2013 16:07
·
0
#91
Posted 22 February 2013 - 08:54
NickRvl, on 21 februarie 2013 - 20:01, said:
nu e flexibila smuceste si frineaza de te da`n nas, E normala comportarea , angrenajul acesta e cu "autoblocare". Nu`l poti invirti decit din partea surubului melcat. In acelasi timp daca`l folosesti la caseta de directie acolo e un avantaj , nu mai ai "recul" de la roati cind dai in sleauri sau gropi mai mari.Riscul sa te alegi cu degete sau chiar mina rupta e mult mai mic la sistemul asta si nici nu mai lupti cu masina sa o tii pe directie in functie de calitatea drumului. Grig |
#92
Posted 22 February 2013 - 09:01
NickRvl, on 21 februarie 2013 - 22:06, said:
Ma autosesizez, intradevar nu ma exprim corect ci mai din "popor", cu alte cuvinte avind acelasi motor pot "trage" mai multa greutate cu "modificarile" facute, per total am facut-o mai "potenta"..... L.E. La ce doamne iarta-ma folosesc "Like-urile" astea? sa nu fie vre-un "apropos" ca io nu-s "daia" Cum se "descurcă" cu fulia mai mare? Cutia de viteze nu are de suferit? Tot pentru mărirea "puterii la roată", eu vreau să fac un reductor (1/2), dar la axul frezelor. Sper că aşa voi putea folosi motosapa (cu greutăţile aferente) şi la arat. Dacă la aceeaşi reducţie montez roţi de Dacie, sper că va avea cam aceeaşi viteză când tractez remorcuţa, ca şi cu cele originale, montate pe axul frezelor. Edited by andrei_ci, 22 February 2013 - 09:03. |
#93
Posted 22 February 2013 - 09:08
De unde le scoateti oameni buni? Axul melcat este un compromis, in favoarea pretului de productie nici decum in favoarea fiabilitatii. Daca transmisia prin lant este atat de proasta precum o considera unii, de ce se foloseste la distributia motoarelor in defavoarea pinioanelor? Asta este primul exemplu care imi trece prin minte.
|
#94
Posted 22 February 2013 - 10:21
Transmisia pe lant in nic un caz nu este proasta, dar ca orice lucru are anumite limitari. Nu poate concura cu transmisia prin pinioane la capitolul foabilitate. Exista acel intinzator de lant pentru a compensa uzura aparuta in exploatare.
Pe curele esti ceva mai limitat datorita patinarii ( curelele clasice ). Asta nu inseamana ca este un concept depasit ci doar limitat de materialele folosite. Au aparut masini si tractoare moderne CVT ( cu transmisie prin curele ). http://en.wikipedia....le_transmission Asta nu inseamna ca imi schimb parerea cu privire la transmisa unei mtosape sau motocultor . Doar privesc si daca un lucru este bine facut pot sa spun merita, este ok la pretul respectiv si dac am nevoie de el fac investitia. |
#95
Posted 22 February 2013 - 10:31
Iti garantez si iti si demonstrez cand doresti tu, curelele clasice nu patineaza daca sant intinse corespunzator sau nu a curs ulei pe ele, evident excludem situatia cand sant folosite pe post de ambreiaj.
|
#96
Posted 22 February 2013 - 10:48
#97
Posted 22 February 2013 - 10:54
pufarin, on 22 februarie 2013 - 10:31, said:
Iti garantez si iti si demonstrez cand doresti tu, curelele clasice nu patineaza daca sant intinse corespunzator sau nu a curs ulei pe ele, evident excludem situatia cand sant folosite pe post de ambreiaj. ... Edited by _romulus_, 22 February 2013 - 10:55. |
#98
Posted 22 February 2013 - 10:58
Asta întră în categoria avantajelor, nu ?
Fiindcă vezi instant că te îneacă fumul, pe când în reductorul ultracompact afli muuuult mai târziu... |
#99
Posted 22 February 2013 - 11:36
_romulus_, on 22 februarie 2013 - 10:54, said:
Sau nu e sarcina peste un anumit nivel la roata condusa ... Asta depinde de proiectant, din ce stiu eu, intr-un sistem de transmisie trebuie sa fie o veriga slaba care sa cedeze prima sau sa preia socurile mecanice, ca este o curea, un ambreiaj, pinion sau ax, numai proiectantul stabileste acest lucru. Ce vreau sa spun, nu este obligatoriu sa patineze/rupe prima pot fi si alte elemente intercalate care pot ceda inaintea curelei. scaiba, on 22 februarie 2013 - 10:58, said:
Asta întră în categoria avantajelor, nu ? Fiindcă vezi instant că te îneacă fumul, pe când în reductorul ultracompact afli muuuult mai târziu... ... si cand ai aflat este definitiv si cum Murphy nu doarme, taman cand ai nevoie mai mult te lasa. |
#100
Posted 22 February 2013 - 11:59
In principiu, si la transmisia melc-roata melcata ar trebui sa existe sistem de protectie la suprasarcina (stift sau pana). Daca se rupe, afli instantaneu. Totul e ca sistemul sa fie corect dimensionat. Fiecare sistem de transmisie satisface diferite cerinte, exigente. Stiind ce cerem, stim ce sa alegem. Totul depinde doar de noi
|
|
#101
Posted 22 February 2013 - 12:23
Ambreiajul preia socurile sau suprasarcinile si patineaza la transmisia melc-roata melcata. Cine are ureche il aude frecand, scartaind, fumegand.
|
#102
Posted 22 February 2013 - 12:48
pufarin, on 22 februarie 2013 - 09:08, said:
de ce se foloseste la distributia motoarelor in defavoarea pinioanelor? Din cauza dimensiunilor si simplitatii in pozitionare, in nici un caz din cauza ca`i mai fiabil lantul decit pinioanele. Trebuie tinut cont ca se discuta aici despre angrenaj cu pinion si coroana melcata si nu tipul asta`i folosit la distributii. Si aici tot din cauza simplitatii si pretului s`a ajuns la varianta asta. Obtii rapoarte mari cu o singura treapta. Fiabilitatea e mare daca e proiectata asa, daca`s folosite materialele corespunzatoare si mai ales daca se tine cont de intretinerea angrenajului. La asta calitatea si cantitatea uleiului sint critice deoarece are loc o frecare prin alunecare in angrenajul melcat. Oricum in exploatare cureaua e cea care preia cel mai bine socurile din transmisii si nici pretul nu`i prohibitiv. Sint mult mai simplu de inlocuit 10 curele decit 1 angrenaj melcat si un lucru ce nu`i de lepadat e faptul ca le gasesti usor , nu chiar la orice colt de strada da in fiecare oras cam ai de unde lua o curea si inca una de rezerva in caz ca ai ghinion. Sa iei inca un o roata melcat ca rezerva e un pic cam scump . Grig |
#103
Posted 22 February 2013 - 12:57
IdI1, on 22 februarie 2013 - 12:23, said:
Ambreiajul preia socurile sau suprasarcinile si patineaza la transmisia melc-roata melcata. Cine are ureche il aude frecand, scartaind, fumegand. pe cind la asta cu curea da motoru in greu,patineaza cureaua da niciodata nu s-a oprit motoru brusc ca la aia cu ax melcat. |
#104
Posted 22 February 2013 - 13:03
Murea pentru ca era piesa cea mai slaba sau piesa prost intretinuta si ajunsese la capat de viata. Eu ma astept sa crape la propriu, din cauza pamantului este uzata pe exterior, transmisia melacata pe care o am, iar motorul bine mersi tot nu moare daca o intepenesc din greseala in aracii de la vie. Incepe sa scartaie ambreiajul.
|
#105
Posted 22 February 2013 - 13:07
ai avut ambreiaju reglat prost ,daia patina.
rolul ambreiajului este sa asigure cuplarea frezelor nu sa fie reglat prost si sa patineze. |
|
#106
Posted 22 February 2013 - 13:08
IdI1, on 22 februarie 2013 - 12:23, said:
Ambreiajul preia socurile sau suprasarcinile si patineaza la transmisia melc-roata melcata. Cine are ureche il aude frecand, scartaind, fumegand. Io' am chiar două urechi, da' se pare că singurul receptor care mă ajută sunt ochii. Fumegă de sub ulei ? Mira-m-aş... le: scârţăie fiindcă lucrurile nu mai sunt în regulă în acel ansamblu. Poate-i timpul pentru o revizie. |
#107
Posted 22 February 2013 - 13:24
Scartaie doar cand lovesc frezele radacini de pomi sau araci in rest intra toata. Defect sau nereglat ar fi daca in momentul blocarii frezelor motorul ar merge la fel de rotund ca inainte de blocare, dar se vede ca sufla din greu. Scartaitul ambreiajului se intampla rar si decat in situatiile limita de mai sus. Acelasi lucru se intampla si cu Bronto vecinului in momentul in care loveste, doar ca la el se mai lasa si cu freze distruse ( materiale mai slabe ). Impropriu spus "fumega" ambreiajul, se simte acel miros de frane incinse in acele momente limita.
Daca scartie tot timpul, sau in timpul frezarii normale atunci trebuie reglata cursa ambreiajului pana la momentul in care incepe sa prinda usor fara sa fie apasata maneta. Are tendinta sa invrata frezele cu motorul pornit fara ca ambreiajul sa fie actionat. La cele cu ambreiaj pe curea nu stati mult pe loc cu motosapa pornita ca se uzeaza cureaua. |
#108
Posted 22 February 2013 - 15:53
silesax, on 21 februarie 2013 - 06:32, said:
sa nu care cumva sa iti iei panarama daia .iati daia pe curele cu viteze. vecintu pare ca nu stie sa dea cu freza.prea repede o lasa sa mearga. Cu o pagina in urma am posatat acest comentariu : "Un vecin de-al meu are o Honda de 5,5 (sau 4,5) CP. A luat-o de la Practiker , de când s-a deschis (2006). I-a schimbat (curățat) doar filtrele ! Nu are nici o reparație . Curtea sa am înțeles ca e ceva mai mare ca a mea (50X50 m parca)." Solarul ocupa 1/4 din curte (suprafața arabila) Mi-a spus ca ara de trei ori pe an. Si a mai arat si altor vecini (obligații , trocuri) . Aici sint perfect de acord cu tine "vecintu pare ca nu stie sa dea cu freza" . Dar până va ieși la pensie are tot timpul sa învețe . Ce vrei , nu da decit de 6 ani cu ea . Mi-a dat-o si mie atunci ! Eu cu doua mâini nici nu puteam merge drept cu ea . Am mers 2-3 m si i-am dat-o înapoi . PS. Mi-a spus ca nu vrea decit sa spargă scrobul ! Edited by mcjohn, 22 February 2013 - 15:54. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users