Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Sa crestem indoor
Last Updated: Apr 14 2013 15:25, Started by
Biggreek
, Feb 08 2013 14:19
·
0
#38
Posted 12 February 2013 - 11:26
Salut la toata lumea,
Din motive personale nu am avut timp sa stau pe forum dar am revenit si astazi chiar vreau si pot sa rezolvam cateva din probleme si binenteles ce am zis ca facem , sa luam bucata cu bucata si sa vedem cum functioneaza sistemele hidro. Am sa incep cu nft si apoi ebb and flow. Ce este un sistem nft si cum functioneza el . Un film de nutrient pompat 24h /7 dintrun rezervor pe tava de cultura speciala cu canale care permite deplasearea solutiei de nutrient pe intreaga suprafata si de unde plantele se hranesc . Binenteles ca la fel ca la orice mod de crestere exista si avantaje si dezavantaje, Americani spun despre nft ca este la fel ca masinile englezesti,scumpe ,greu de facut ,dar odata facute sunt produse premium,sa intoacem la oile noastre. Avantaje -consum redus de apa si nutrient fiind sistem recirculabil -productii extrem de ridicate vis-a-vis de cresterea traditionala si chiar fata de alte sisteme hidro -solutia nutritiva este pompata constant(non-stop),inseamna durata mai lunga de viata a pompei,nu porneste si se opreste de multe ori,plus ca pompa nu trebuie sa fie de putere(vezi sistemele aero) -radacinile au acces la cantitati foarte ridicate de oxigen,deci asimilarea apei(a se citi solutie nutritiva)este mult mai ridicata,plus ca factorul de pericol de inecare dispare(udarea excesiva duce la deprivarea radacinilor de oxigen,inecare) -datorita faptului ca apa este plimbata si schimbata constant la radacini pericolul depuneri de saruri este inexistent -economic si igienic,nu foloseste decat starterele de vata bazaltica(rockwool block) in general 7x7x10 sau 10x10x10 si fiind cultura indoor mai greu sa ajunga daunatori de orice natura(virusi,bacterii,insecte...etc) Dezavantaje -esti dependent de electricitate total -daca totusi esti ghinionist ( a se citi nu ai avut grija si sau infestat cu ceva la radacina(botrytis...) atunci toate plantele tale care se hranesc din acel rezervor se vor infesta. -atentie sporita la PH-ul apei,apa traverseaza masa de cultura sau tubul si plantele se hranesc cea ce logic duce la schimbare compozitiei si atunci si a ph-lui. -si ultimul pe lista dar din punctul meu nu cel mai de nebagat in seama dezavantaj ,faptul ca o planta ca sa ajunga pe o tava , sau tub nft trebuie prima oara sa ajunga sa aiba un ghem de radacina serios,adica nu poti incepe cu o plantuta,rasad mic. revin peste 2 ore,am niste treaba si sunt aici astazi cum m promis. |
#39
Posted 12 February 2013 - 11:53
problema propagarii Botryotinia fuckeliana se poate stopa prin tratarea solutiei cu o statie de tratare UV.
in State , NFT are priza pentru activitatile hobby , tot acolo gasiti pe piata kit-uri complete la preturi interesante. Edited by agrocon, 12 February 2013 - 11:34. |
#40
Posted 12 February 2013 - 12:08
Care este in opinia voastra cel mai bun mod de cultivare dintre cele doua ?
Hydroponics-NFT-Lettuce.jpg 181.57K 47 downloads 0.jpg 27.23K 43 downloads In cit timp mor plantele daca raminem fara electricitate ? Edited by cxd, 12 February 2013 - 12:20. |
#42
Posted 12 February 2013 - 12:20
#43
Posted 12 February 2013 - 12:31
Salut,
Eu nu sunt atat de bun cunoscator ca greek insa am unele cunostinte in domeniu. Cred ca metoda din imaginea Nr 2 este mai buna datorita faptului ca iti permit pe aceeasi suprafata o mai mare suprafata de cultivare folosind aceeasi purere de iluminat. Cat despre in cat timp mor plantele fara curent parerea mea este ca in 30-40 de minute ajung in stare critica ,deci este bine sa existe un back up. Am citit de tratarea cu UV pentru botrytis,eu nu am gasit decat intrun singur magazin in tara echipament pentru mici crescatori si acesta la un pret care mi sa parut maricel inse nu exagerat. daca cineva doreste ii pot da adresa . |
#44
Posted 12 February 2013 - 12:47
cxd, on 12 februarie 2013 - 12:20, said:
Pentru amindoi In afara de statia UV, mai exista vreo modalitate de prevenire a Botrytis-ului ? Tratare chimica , norme de igiena stricte, control hrana & climat " à la carte" Pentru mine cel mai bun sistem este : S1 . In rasadnita avem nevoie de putin spatiu pentru ca lipim jgheaburile, apoi progresiv in functie de crestere le departam pentru a avea lumina. Daca adaugati la acest sistem si lampi de asimilatie ,veti avea constant salata ( si pe timpul iernii ) cu ritm de crestere ca in perioada de vara. In plus salata va fi mai sanatoasa in perioda de iarna comparativ cu lunile calduroase . Salata sau varietatile de salata nu "fac casa buna" cu temperaturile ridicate . In timpul temperaturilor de peste 28°C planta nu poate face fata evapotranspiratie (datorita faptului ca dimensiunea celulelor este mica comparativ cu alte plante) si intra in alerta termica. In acest moment planta are capacitatea de a dubla sau tripla suprafata celulei . Planta va fi " inestetica" dar la gust e buna. Daca ai bani de NFT, gasesti bani si de un generator pentru a alimenta "zonele vitale" Edited by agrocon, 12 February 2013 - 12:53. |
#45
Posted 12 February 2013 - 13:00
Ca sa ii raspund lui agrocon eu tot s2 cosider ca este mai bun .
Eu nu ma refeream la rasadnita ci la cultura de la inceput la sfarsit.Si in s2 poti pune mai aproape jgeaburile insa crescand in tip arena vei avea mai mult spatiu. Cu botrytis ai dreptate in tot ceea ce ai enumerat , insa gandestete ca iti scapa ceva ,atunci ce ai sa faci? Ca sa ai un mediu controlat 100% indiferent cum cresti iti trebuie o investitie bunicica =sistem de ventilatie,sistem de control al PH-ului,sistem de iluminat ,senzori de temperatura ,umuditate s.a.m.d. Orice fel de cultura interioara are nevoie de o investitie initiala , nu se poate face cu 50 lei. |
#46
Posted 12 February 2013 - 13:35
@ kontrar , eu tot de o cultura cap coada am vorbit. pe acest forum sunt multi care doresc sisteme hobby si cred ca nu urmaresc performanta. ( daca te apuci sa vobesti de sistem intesiv, primesti capace dupa ceafa , vezi doamne ca faci PR, reclama etc)
kontrar, on 12 februarie 2013 - 13:00, said:
Ca sa ii raspund lui agrocon eu tot s2 cosider ca este mai bun . Eu nu ma refeream la rasadnita ci la cultura de la inceput la sfarsit.Si in s2 poti pune mai aproape jgeaburile insa crescand in tip arena vei avea mai mult spatiu. Cu botrytis ai dreptate in tot ceea ce ai enumerat , insa gandestete ca iti scapa ceva ,atunci ce ai sa faci? Ca sa ai un mediu controlat 100% indiferent cum cresti iti trebuie o investitie bunicica =sistem de ventilatie,sistem de control al PH-ului,sistem de iluminat ,senzori de temperatura ,umuditate s.a.m.d. Orice fel de cultura interioara are nevoie de o investitie initiala , nu se poate face cu 50 lei. Cu 50 de RON nu ai bani nici sa cumperi o sapa si 5 metri de furtun . Ca sa eviti o catastrofa in cultura atunci separi in loturi sistemul de irigare. Daca e sa fie vreo nenorocire atunci pierzi doar zona respectiva. |
|
#47
Posted 12 February 2013 - 13:38
Nici pe mine nu ma intereseaza sa fac reclama cuiva de aceea am si spus ca daca cineva doreste ii pot da adresa.
Eu aici din cunostintele care le am imi dau cu parerea fiecare poate intelege ce doreste ,daca crede ca fac reclama cuiva nu este intreg la minte ,nu am nimic de castigat si nici de pierdut. Nu castig nici un ban si nu ma intereseaza acest lucru pe acest forum . |
#48
Posted 12 February 2013 - 13:44
kontrar, on 12 februarie 2013 - 13:38, said:
Nici pe mine nu ma intereseaza sa fac reclama cuiva de aceea am si spus ca daca cineva doreste ii pot da adresa. Eu aici din cunostintele care le am imi dau cu parerea fiecare poate intelege ce doreste ,daca crede ca fac reclama cuiva nu este intreg la minte ,nu am nimic de castigat si nici de pierdut. Nu castig nici un ban si nu ma intereseaza acest lucru pe acest forum . iti vorbesc din propria experienta .( cu gust amar ) Edited by agrocon, 12 February 2013 - 13:45. |
#49
Posted 12 February 2013 - 13:54
agrocon, on 12 februarie 2013 - 12:47, said:
Tratare chimica , norme de igiena stricte, control hrana & climat " à la carte" Pentru mine cel mai bun sistem este : S1 . In rasadnita avem nevoie de putin spatiu pentru ca lipim jgheaburile, apoi progresiv in functie de crestere le departam pentru a avea lumina. Daca adaugati la acest sistem si lampi de asimilatie ,veti avea constant salata ( si pe timpul iernii ) cu ritm de crestere ca in perioada de vara. In plus salata va fi mai sanatoasa in perioda de iarna comparativ cu lunile calduroase . Salata sau varietatile de salata nu "fac casa buna" cu temperaturile ridicate . In timpul temperaturilor de peste 28°C planta nu poate face fata evapotranspiratie (datorita faptului ca dimensiunea celulelor este mica comparativ cu alte plante) si intra in alerta termica. In acest moment planta are capacitatea de a dubla sau tripla suprafata celulei . Planta va fi " inestetica" dar la gust e buna. Daca ai bani de NFT, gasesti bani si de un generator pentru a alimenta "zonele vitale" |
#50
Posted 12 February 2013 - 14:00
nu este neaparat sa o incalzesti ,totul depinde de unde tii rezervorul de solutie nutritiva ,daca este in aceeasi incapere cu sistemul atunci va avea temp. camerei respective .
O temperatura buna pentru solutie este intre 20-23 grade celsius. |
#51
Posted 12 February 2013 - 14:08
kontrar, on 12 februarie 2013 - 14:00, said:
nu este neaparat sa o incalzesti ,totul depinde de unde tii rezervorul de solutie nutritiva ,daca este in aceeasi incapere cu sistemul atunci va avea temp. camerei respective . O temperatura buna pentru solutie este intre 20-23 grade celsius. da-mi voie sa te contrazic, temperatura de 20-23° este foarte ridicata , scade si concetratia de oxigen . Pe timpul iernii poti sa ai o temperatura "exterioara" de 10-12° si temperatura solutie nu trebuie sa depasesca 12 -13°C Daca in"exterior"ai o temperatura de 5°C atunci poti sa "urci " solutia la 15°C ridicarea temperaturii o faci cu un schimbator de caldura. Important este sa ai lumina si CO2 |
|
#52
Posted 12 February 2013 - 15:52
am aparut iar,
as vrea sa-mi dau cu parerea dar nu stiu exact temperatura optima a salatei verzi,nu este din preferatele mele ,cu toate ca se creste foarte dar ce stiu in general ca mai toate plantele inafara celor care infloresc iarna natural temperatura optima este intre 20-22c,temperaturile mai joase de 18c duc la incetinirea bioritmului plantei,deci implicit la ocrestere intarziata iar cand coboara sub 15c cresterea se opreste de tot,planta supravietuieste nu creste.La mai toate culturile interioare cand afara este frig se mentine temperatura radacinii optima prin solutia de nutrient si invers vara se ajuta la racire tot prin solutia de nutrient. cxd, on 12 februarie 2013 - 12:20, said:
Pentru amindoi In afara de statia UV, mai exista vreo modalitate de prevenire a Botrytis-ului ? in general cine nu are statie UV si sint foarte multi folosesc bacterii si ciuperci benefice(trichoderma,mychorizae),care sunt ca un vaccin facut plantei,asta pe langa o igiena stricta binenteles,la anumite perioade ,alti o fac mai tot timpul adauga in solutia nutritiva o cantitate de apa oxigenata,care dezifecteaza si totodata mareste cantitate de oxigen din solutie. Statia uv distruge tot ce este viu din micro organisme,daunator sau benefic. cum spunea agrocon lumina si co2 sunt vitale,sunt plante,de altfel vital este tot ce tine de mediul inconjurator al plantei. Am citit mai sus de crestere eco-bio,se poate sau nu se poate sa cresti hidro bio. Am avut tendinta sa scriu da,dar de fapt vreau sa scriu se creste de ceva timp bio in sisteme hidro,sunt o multime de nutrienti bio de firme mari certificate,recunoscute pe tot mapamondul La noi in tara astefel de nutrienti in anumite magazine care le gasesti mai usor daca sti ce sa cauti ca produs decat la o cautare generala. cxd, on 12 februarie 2013 - 12:08, said:
Care este in opinia voastra cel mai bun mod de cultivare dintre cele doua ? Hydroponics-NFT-Lettuce.jpg 0.jpg In cit timp mor plantele daca raminem fara electricitate ? trestie-de-balta, on 09 februarie 2013 - 20:49, said: Fara sa faci reclama la tarlaua ta nu poti? Stiu ca e criza si toata lumea cauta sa ciuguleasca cate ceva, dar totusi, mai cu perdea. |
#53
Posted 12 February 2013 - 16:00
@ Biggreek , pentru plantele termofile este adevarat , temperatura ideala este cea indicata de tine . In mode "industrial" , pe sistemul NFT 99% se cultiva salata sau varietati de salata.
La salata ,temperatura ideala in aer nu trebuie sa depasesca 19 ° C si 12-13° C in sol & substrat & aquaponics. In functie de temperatura exteriora variaza si temperatura solutiei nutritive. La aceste temperaturi ,timpul insamântare -recoltare ( salata la cca 350g) este de 28- 32 de zile ( aprilie -septembrie ) si 100 - 110 zile iarna ( septembrie - aprilie) ( daca avem lampi de asimilatie , perioada de crestere este acceasi ca in luna mai ) |
#54
Posted 12 February 2013 - 16:16
La temperaturi ale solutiei nutritive de 3 grade, planta mai creste ?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users