Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?
 Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 

(kpk1) Jurnal de bord casa eco (P+1, superizolata)

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
3743 replies to this topic

#3565
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
Daca ai o singura camera video sau NVR si nimic altceva in infrastructura IT a casei poti face DMZ cu acel dispozitiv.
Daca ai mai multe care vrei sa le vezi din Internet mai bine faci port-forwarding.
La mine vine foarte usor port-forward pentru ca trimite camera uPnP si routerul stie uPnP.

Problema mea tine de incompatibilitatea celor doua switchuri, cel principal si cel PoE. As da vina pe D-Link dar totusi de pe acces point conectat la switchul principal vad camerele IP; in schimb toate dispozitivele conectate pe fir in switchul principal (cu exceptia acces point) nu vad camerele IP.
Mai ramane sa testez daca un device conectat pe fir in router(acces point) vede camerele IP.
Banuiesc switchul D-Link pt ca am folosit un switch mai mic in locul lui si cu acesta totul a fost ok.
Treaba e ca in orice alta situatie switchul D-Link comunica bine intre oricare alte dispozitive din LAN.
Nasoala treaba cu troubleshoting-ul.

Edited by kpk1, 25 March 2019 - 09:30.


#3566
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,894
  • Înscris: 27.02.2008
Nu stiu daca o sa-mi bag degetelele si in instalarea sistemului video..cred ca-mi prind urechile pe acolo..(pare mai complicat decat sistemul de alarma sau automatizarea portilor...cu alea m-am descurcat)..

Insa..vad ca punctele de urmarit is: focalizarea pe timp de zi/noapte, claritatea imaginii, deschiderea-unghiul ce-l acopera ..distanta pe care bate IR-ul..stocarea / HDD, usurinta urmaririi imaginilor live/inregistrate, alarmare la detectia miscarii..etc..(poate mai conteaza si "simplitatea" montajului: prinderi pe pereti / doze..cablurile ascunse sau nu)..

Mai e ceva?

Vad ca ai testat mai multe brand-uri..hard si soft..Ce ai recomanda dintre ele?..(in afara de limitatile de browser-e sau plug-in-uri necesare)..
Nu mai stiu cu ce ai cablat (sau daca ai zis in urma..mea culpa)..Eu am tras alimentare 2x1.5 parca + UTP..daca-mi aduc aminte bine.

Edited by manghels, 25 March 2019 - 11:59.


#3567
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
Supraveghere video

Nu am testat prea multe dar am avut si am vazut diverse sisteme: analogice vechi si digitale mai noi, IP de interior cu server NVR. Eu am testat pe propria piele camere IP pentru exterior.
Daca esti un tip mai pretentios as exclude sistemele analogice pentru ca acolo unde se termina calitatea analogicului incep sa-si arate muschii sistemele/camerele serioase IP.

Nu vreau sa va fi speriat cu reviewul meu dar instalarea e usoara si la indemana pentru o persoana cu ceva aptitudini electrice si vointa.
Eu doar am avut ghinionul sa nu-mi mearga jucarelele care le aveam, in rest totul a mers fest.
Eleganta montajului unui sistem IP sta in utilizarea numai a conductorului UTP, pe cand la analogic mai trebuie sa te ingrijesti de distributia curentului.

Pentru un sistem IP ai nevoie pentru inceput de:
- camere video IP, PoE 802.3af (maxim 15-18W), ~4mpx, focala fixa, senzor mai mare de 1/3" mai bine 1/2.5", codec H265, IR peste 30m, card microSD - 5-600 lei bucata
- card microSD - 60-100 lei
- doza de montaj - 50-80 lei
- switch PoE, 10/100mbps, cu buget de putere de 15-20W pentru fiecare camera, standard 802.3af si 802.3at. Daca ai 5 camere de 18W atunci te uiti dupa un switch PoE cu buget de 100W. - 350 lei
- cablu UTP cat 6 - 450 lei o rola de 305ml.
- mai tarziu poti adauga un NVR cu HDD la care costul variaza in functie de parametri. Sa alocam si aici 1000-1500 lei.
Oricum in prima faza supravegherea poate functiona fara NVR.

Astea-s costurile minimale pentru un sistem de buna calitate.

Poti merge pe camere IP mai jos. Important e unde vei face compromisul.
Doza de montaj proprietar o poti inlocui cu o doza aplicata de 10 lei, de la electrice.
Daca ai doar 2-3 camere te poti uita la un switch PoE sub 200 lei.
Cablu UTP poti folosi cat 5e dar din experienta poti cumpara balarii daca nu sti ce sa cauti. Cu cat6 mergi la sigur, e ce trebuie; plus ca iti permite upgrade ulterior la camere dintr-o viitoare generatie care consuma poate 30W/canal (802.3at) si e bine sa ai un conductor cu rezistenta minima.

Edited by kpk1, 25 March 2019 - 23:47.


#3568
barladi

barladi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 10.01.2011
In sfarsit, am terminat si eu de citit toate cele 199 de pagini. Felicitari pentru casa, proiectare, informare, impartasirea experientelor cu cititorii si practic pentru tot. Jurnalul tau il vad cu multe plusuri si cu cateva minusuri. Daca imi dai voie sa imi exprim parerea, le voi lua sistematic:

Plusuri:

- foarte multa informare inainte de constructie
- casa facuta cu simt de raspundere incepand cu fundatia si terminand cu mobila si utilitati
- structura foarte atent gandita
- izolarea de exceptie
- aspect exterior pe gustul meu (profile decorative si tigla ceramica)
- materiale de calitate folosite
etc etc

Minusuri:

-  prea mult, mult prea mult s-a pus accentul pe IPAT (cred ca 80 % din jurnal e despre IPAT si devine plictisitor la un moment dat. Mi se facea dor sa vad o poza la casa din exterior)
- cu toate ca la structura si accesorii ai pus foarte mult accent, mi-ar fi placut ca si la finisajele finale sa tii cont mai mult, dar pana la urma tine de gusturi. Eu sunt genul care pune accent mai mult pe ceea ce se vede decat pe ceea ce este ingropat

In rest tine-o tot asa (sau aproape asa....nu atat de mult IPAT Posted Image ). Multi avem de invatat din jurnalul tau
PS. Cu toate ca vine cam tarziu comentariul meu, pe partea de aspersie eu am mers pe Hunter. De 7 ani le folosesc si am schimbat un singur aspersor din 15 din cauza apei mult prea calcaroasa din zona mea. In rest functioneaza aproape ca in prima zi (exceptie pompele - schimbate 3 pana acum)

PS2. Cat au costat profilele decorative pentru toata casa? Fara montaj. Doar profilele in sine

Edited by barladi, 29 March 2019 - 23:28.


#3569
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postbarladi, on 29 martie 2019 - 23:23, said:

Minusuri:
Jurnalul tau unde ziceai ca este? Posted Image


Posted Image

#3570
barladi

barladi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 10.01.2011
Jurnal de casa nu am . Doar de la gradina, dar nici pe ala nu il mai gasesc. Dar este vreo conditie pe SP, sa ai jurnal de casa ca sa poti sa iti exprimi o parere negativa? :D :D Glumeam

#3571
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
@barladi
Merci pentru apreciere, chiar si pentru opiniile negative - le primesc constructiv.
Cand am realizat IPAT topicul dedicat specializat abia iesea din comunism "trebuie GPA" "trebuie ba una, ba alta" si pentru ca m-am ghidat dupa alte voci si nu dupa tovarasii manati de alte intentii am expus atat modul de realizare cat si experienta in utilizare. Sunt dupa a 4a iarna de incalzire cu IPAT non-conventional sau democratic-capitalist sau altfel decat al XIV-lea congres si rezultatele sunt excelente; n-as schimba nimic. Acum dupa multe dezbateri si pentru ca rezultatele sunt pe fata poate parea ori banal de simplu ori sunt mai multe persoane receptive la solutii mai simple si mai eficiente.
Cat despre finisaje stiu ca nu s-au ridicat la nivelul celorlalte detalii. Trebuie sa-ti spun ca la interior sunt cam la acelasi nivel ca acum 3 ani. N-am avansat cu nimic. Am fost pe punctul de a achizitiona mobila de living si am avut ghinion, restul de componente nu mi-au mai fost livrate. Luasem si 2 canapele la pachet cu care am si ramas. De atunci caut sa le imperechez cu o mobila si nu reusesc. Probabil ca in toamna aceasta voi ramane la sfantul MDF/PAL.
Alte incaperi am zis ca le voi reamenaja atunci cand le stabilesc scopul final. Momentan un dormitor e pentru somn, unul pentru haine si unul e depozit. Inca nu am transat problema.
Toate acestea nu mai sunt o corvoada pentru ca simplul stat la casa e o placere. In weekend ies la treaba si relaxare prin curte si abia seara mai revin in casa. Iarna ce stau mai mult in casa dar cum se da ora inainte "casa mea" se muta in terasa si prin curte.
Voi reveni cu poze de la exterior dupa ce termin o nenorocire de ordine prin curte.
Despre profile nu pot sa-ti dau un raspuns acum. Trebuie sa caut prin arhiva de informatii sa vad ce si cat. Nu mai stiu daca in jurnal, la momentul respectiv, n-am pomenit cumva si de costuri.

Edited by kpk1, 30 March 2019 - 21:23.


#3572
barladi

barladi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 10.01.2011
Cand ai timp, as aprecia daca mai stii costul profilelor. In jurnal nu este specificat, ca altfel nu intrebam. Ai spus doar ca au fost achizitionate din 2 locuri si am impresia ca ai pus niste poze in care daca erau trecute preturile inseamna ca mi-au scapat mie. Eu sunt un mare fan al profilelor decorative si al tiglei ceramice. Scot foarte mult din banalitate o casa si le consider un "must have" daca vrei sa nu ai o casa ca al celorlalti 15 vecini de pe strada ta. Chiar mai avem un coleg care a spus ca va folosi iar la final, fie nu s-a mai ajuns bugetul fie a renuntat....ideea e ca nu le-a mai pus. Am urmarit cu sufletul la gura jurnalul respectiv si am fost dezamagit de decizia luata (cred ca de scufitzu e vorba daca retin bine minte).

PS Cum se comporta sistemul de irigatie? Acopera tot? Vezi ca recomandat e ca pompa sa merga incontinuu, nu ca un hidrofor . Nu mai retin cum functioneaza la tine

#3573
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
~1300 lei profile contur ferestre (4 ferestre), din Romania
~3000 lei coltare (5 coloane) + traverse la coama (fata1 triunghi + fata2 orizontala), din Serbia
Ambii furnizori mi-au trimis si pasta aferenta pentru rosturi si lipire in prelungire. Unde e EPS pe EPS se lipeste cu adeziv poliuretanic dupa care rostul ramas se da cu o pasta rezistenta UV si impotriva infiltratiilor de apa.
Recomand folosirea unui circular de banc pentru debitare la unghiuri perfect de 45* si eventual un fierastrau de pomi (acela cu lama groasa) pentru debitarea sectiunilor foarte groase.

II. Cand am achizitionat sistemul de irigatii am calculat debitul hidroforului meu la mers continuu. Am achizitionat atatea aspersoare cat sa acopar acest debit. Oricum la 4-5min dimineata si seara nu e nicio problema cu el.
Acoperirea e 99% asigurata. Ulterior mi-au mai venit idei de pozitionare a aspersoarelor dar nu mai avea rost sa revin asupra designului.
Ideea e la pozitionare ca prima data le-am pus pe margini ca sa fiu sigur ca nu stroipesc niciodata pe alei a.i. sa nu mai pot circula. Dupa ce am vazut ca am nevoie doar de 4min de irigatie as fi vrut sa le pozitionez in mijloc ca sa irig toate tufele de flori de pe margine. Eu avand cateva tufe de flori pe margine, prin udarea tot de pe margine, intre tufe nu prea ajunge apa. Chiar si asa am doua aspersoare in mijloc care compenseaza acest neajuns. Peste 10-20 ani cand ma voi plictisi poate le voi repozitiona.

#3574
barladi

barladi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 10.01.2011
Probabil le vei repozitiona mai curand, pentru ca anumite plante cresc si aspersoarele vor bate in ele, tot din cauza plantelor care cresc vor fi spatii umbrite care vor necesita udare mai putina, etc :) La gradina niciodata nu termini treaba

PS. Ai tinut o evidenta a costurilor pana in prezent? Cam la cat se ridica? Macar cu aproximatie

#3575
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View Postkpk1, on 31 martie 2019 - 09:50, said:

~1300 lei profile contur ferestre (4 ferestre), din Romania
~3000 lei coltare (5 coloane) + traverse la coama (fata1 triunghi + fata2 orizontala), din Serbia
.....
Poti reveni cu o poza ????

#3576
bv61

bv61

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 30.10.2014
Nu are atat de multa importanta ce lungimi de tibilatura am eu. Oricum nu le mai stiu pe de rost dar incerc sa-ti spun din minte:
Cele 3 guri de extractie sunt cam in aceeasi zona si am consumat cam 3 tevi de 3m.
Pe aductiune plecarea e cu 160 o singura teava de 3m. De acolo pleaca cu 125 inainte si cu 100 pt o priza de aer. Pe ramura cu 100 sa am vreo 10-11m. Pe 125 am 6m.
Din 125 se ramifica  pe 100 o priza de aer imediat in acelasi loc, apoi urmeaza o coborare tot pe 100 in living de cca 3m si o priza in alt dormitor de cca 5,5m tot pe 100.
160 - 3m
125 - 9m + 6m = 15m
100 - 11m + 3m + 5,5 = 20m
Tevile sunt la 3m daca nu gresec si au mai fost si mici pierderi.
Mai ai nevoie de coturi si reductii.



Ai cumva un proiect sau o schita referitoare la instalatia de aer? Btw: e beton jurnalul!

Edited by bv61, 23 July 2019 - 15:27.


#3577
livyu_s

livyu_s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 563
  • Înscris: 16.02.2007
Salut Kpk!
Stiu ca tu ai izolat golurile geamurilor cu 5 cm xps, ceea ce vreau sa fac si eu.
Intrebare: in zona unde xps ul se intaneste cu tencuiala interioara a peretului au aparut cumva crapaturi? Ce fel de coltare ai folosit daca ai folosit? Constructorul meu m-a speriat ca s ar putea sa aparea crapaturi in aceasta zona unde sunt doua materiale distincte (xps si tencuiala).

#3578
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,536
  • Înscris: 30.07.2007
Ma bag si eu in seama, am salvat opinia colegului benderbut, nu stiu daca o fi buna solutia propusa de el: https://forum.softpe...2#entry21972581
La mine a cam crapat imbinarea dintre glet si rama ferestrei dar nu mult, nu e chiar vizibil.

LE: vad acum ca intrebarea ta se refera la partea cealalta a glafului, inspre camera. Acolo nu am nicio problema, s-a pus coltar cu plasa si e ok
LLE: alte sfaturi
https://forum.softpe...2#entry21999663
https://forum.softpe...6#entry23077574
https://forum.softpe...8#entry23072760

Edited by crocko.dilul, 31 July 2019 - 17:18.


#3579
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
Iar am neglijat jurnalul :D

@bv61, legat de tubulatura pentru ventilatia centralizata ce am facut la vremea respectiva asa a si ramas. N-am continuat proiectul pt ca nu e pe lista de prioritati. Tubulatura era necesara pentru ca nu vreau sa fac alte renovari ca sa includ tubulatura. A fost momentul oportun.
Am mai gresit cu o singura treaba pentru ca eu am planificat unitatea HRV in pod si e mai bine sa fie la interior din diverse motive (eficienta, condens etc.). Nimeni nu m-a sfatuit vis-a-vis de treaba asta. La mine e totusi remediabila pentru ca am in plan sa amenajez si podul ca spatiu finisat si util asa ca unitatea HRV va reveni la "interior".
Am chiar is posibilitatea cu 2 tevi si doua coturi s-o readuc la interior pentru ca e in apropierea unei zone de depozitare la etaj. Am si o aductiune de canalizare pentru condens in zona respectiva. Deci perspective exista dar nu curand.

@livyu_s, am chiar doua straturi de XPS la spaletii de interior :D
Prima si prima data mi-am luat referinta niste suprafete de vitrate de la o cladire care mi-a placut mie. In practica la mine volumele erau mai mici asa ca am redus si eu putin perimetrul golului de geam la rosu. Reducerile au mai fost determinate si de numarul de caramizi intregi si jumatati plus pozitionarea la mijloc fata de peretele exterior plus corelarea ca latime a tuturor golurilor de geam de pe fatade (sa fie aproximativ egale). Fata de axa de mijloc a golului de fereastra puteam creste din jumatate in jumatate de caramida, o jumate pe stanga si o jumate pe dreapta deci cu totul latimea golului creste sau scade cu o caramida. Cu inca o caramdita ar fi fost prea late, asa am concluzionat la rosu - oarecum gresit pt ca suprafata vitrata scade destul de drastic din cauza tocului si cercevelei (pe orizontala am 2 latimi de toc exterior, un picior de toc la mijloc si 4 latimi de cercevea, in total 7 latimi de profile de tamplarie care nu sunt geam). Ce-i adevarat ca o cercevea lata pune o tensiune mai mare pe feronerie. Mi-as fi dorit o fereastra mai lata dar recunosc ca e mai binei cu cercevelele actuale care sunt normale, in niciun caz mici. Vad la multi eroarea asta; apreciaza dimensiunea ferestrei dupa golul de geam si cand e la gata se trezesc cu geamuri mici.
Cand a fost sa izolez spaletii am concluzionat ca deja golul de geam e la limita si am deciz sa izolez cu XPS de 5cm doar zonele de beton (buianddrugii - grinda superioara). Desi mi-as fi dorit sa izolez si caramida n-am mai facut-o. Asa ca am spaleti laterali tencuiti si spaletul superior din XPS. Doar la usa de la bucatarie am spalet lateral si din XPS pentru ca usa a fost montata langa un stalp de beton.
S-a tencuit interior fara spaletarie la ferestre doar cu XPS pe spaletul de beton. Am montat tocaria si am facut spaletii din tencuiala unde era caramida si XPS unde era XPS. S-a dat cu coltar cu plasa si adeziv la partea de XPS. Eu am folosit coltarii de la Caparol care mi-au facut o impresie buna, adica au latimea de plasa destul de lata si coltarul de plastic destul de rigid. Adezivi am folosit numai Mapetherm de la Mapei si Baumit.
N-AM NICIO FISURA la niciun spalet si ai vazut ca am spaleti din 2 XPS suprapuse 5+2cm.
Note:
Pe exterior am cautat sa acopar cu spaleti de XPS cat mai mult din toc si am ajuns in situatia sa nu prea am loc de calibrare pentru plasa de tantari.
Eu am tocarie de lemn stratificat facuta in regie locala cu care am trecut de la extaz la agonie si am revenit la ganduri mai bune dar inca nu am incheiat capitolul. Voi reveni cu o discutie ampla alta data.
Din cauza ca cerceveaua e profilata astfel incat rama de exterior e foarte ingusta faptul ca am acoperit foarte mult din toc cu spaletul de exterior mi-a permis sa pozitionez milimetric pervazul exterior, rama plasei de tantari si picuratorul de la cercevea. Voi reveni pe tema asta.

#3580
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
@M_ierdnA , am ales un frigider SAMSUNG RT46K6200S9 din urmatoarele motive:
Inteleg ca frigiderele sunt racite ori cu radiator imersat in spuma izolatoare (placa de racire), deci nu pot fi reparate la fisura, ori No-Frost, prin ventilatie.
Mie imi trebuie frigider cat mai mare pentru ca am lada frigorifica separat.
Frigiderele cu o usa si de capacitate mare sunt racite cu radiator imersat in spuma, clasic. Am zis ca daca tot am avut ghinion sa incerc No-Frost.
Toate frigiderele cu o usa chiar si produse de Liebher, Bosch, Electrolux sau altii nu mai au compresoare proprii. Sunt dotate cu chinezarii, probabil relativ bune, dar nu neaparat bune ca altadata.

Mi-as fi dorit un frigider cu o singura usa, de volum foarte mare, cu racire No-Frost intr-un buget pana in ~3000 lei. Din cautarile mele NU EXISTA ce vreau eu.
Am trecut la frigidere cu 2 usi si mi-as fi dorit LG pentru ca din cateva informatii de la vanzator, service si online ar fi printre cele mai fiabile. N-a fost LG pentru ca nu stie sa transforme congelatorul in frigider - este si motivul pentru care am trecut la Samsung.
Asadar m-am ales cu SAMSUNG RT46K6200S9 (acelasi cu Samsung RT46K6630S8/EO care are bidon de apa rece care ocupa loc pe usa).
+ probabil singurul producator care transforma la nevoie congelatorul in frigider (sau oprit).
+ volumul se simte. Nu l-am epuizat pana in prezent. E ok pentru o familie.
+ latime de 70 cm. In practica foarte multe vase late pot sta cate 2 pe etaj. La vechiul frigider intra un vas mare si ceva mic pe langa.
+ lada de legume maare + inca un sertar retractabil ca sa izoleze mirosurile
+ inca un sertar retractabil pentru acces mai usor de sus la produse.
+ garantie 10 ani la compresor. Compresorul ar fi garantia ca nu mai am sansa sa crape vreun rtaseu de racire izolat in spuma cuvei.
- garantie doar 2 ani la frigider. Sunt prducatori care ofera 5 ani.
- nu are etajele ajustabile pe verticala. Prima data am fost nemultumiti dupa care am constatat ca majoritatea vaselor noastre intra pe un etaj ingust unele doar cu capacul intors sau o farfurie/tavita peste. Oalele inalte intra in "congelatorul" transformat in frigider. Deci in final intra tot ce avem nevoie dar e important de stiut ca are mai multa flexibilitate.
- cand am citit review-uri am gasit multi nemultumiti de zgomot. Am riscat si ce sa zic nu e cel mai silentions frigider. Fata de un frigider clasic are un sunet mai in registrul jos. Pentru ca isi regleaza puterea are o functionare mai indelungata. Nu l-as recomanda intr-un openspace unde cineva mai si doarme in mod curent pe canapea.
- racirea e asiguratqa prin peretele lateral, nu pe spate cu gratar ca la clasice. E nevoie de alocarea a 5cm pe laterale pentru racire. Deci nu merge lipit de perete sau mobila sau alte electrocasnice.
- usa nu poate fi mutata cu balamalele pe stanga. Balamalele sunt fixe pe dreapta.
- nu vine cu suportul de sticle. Nu am nevoie de el dar il mentionez aici.
Daca dezavantajele nu sunt o problema atunci e un produs ok. Nu vreau sa-l rididc in slavi. E un produs ok si pentru noi s-a potrivit din aproape toate punctele de vedere.

Nota:
La ora actuala sa-ti cumperi electrocasnice intr-un buget care sa fie rezonabil pentru 6-7 ani de functionare. Mai scump nu inseamna mai longeviv. Traim in consumerism si asta se vede la orice, electronice, auto etc.

#3581
kpk1

kpk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,485
  • Înscris: 18.05.2004
Pentru ca au trecut cel putin 3 ani de cand locuiesc trebuie sa incep si un capitol legat de aspecte care au functionat bine, conform asteptarilor, dar si minusuri care sunt nelipsite mai ales cand ori nu ai experienta ori faci compromisul in perioada realizarii edificiului.

Profilele pentru gips carton caroiate pe doua directii, transversal - montaj pe lemn
La o renovare mai veche a casei bunicilor am folosit profile doar pe o directie, din 60/60 cum se face clasic. Inevitabil au aparut si unele fisuri. Fisurile pot fi datorate si suportului care e constituit dintr-un tavan de grinzi placat cu scandura.
La mine am folosit doua randuri de profile asezate transversal, fixate lateral pe centura de beton si superior pe grinzile de lemn placate cu OSB. Intre OSB si placa gips-carton am 20cm vata bazaltica.
Rezultatul montajului caroiat perpendicular e ca nu am fisuri intre placile de rigips. Pe perimetru in schimb sunt fisuri, probabil datorita dilatarilor si contractiilor. Perimetrul se poate masca cu profile decor de EPS.

Nota:
Daca folositi guri de ventilatie pentru interior, acestea trebuie pozitionate de principiu in spatele galerie de perdea dar la o latime de perete suficienta cat sa permita montajul acesto profile decor de EPS.
Eu am montat grila de ventilatie prea paroape de perete si nu pot monta profile decor de EPS in acea zona.

Edited by kpk1, 01 August 2019 - 13:26.


#3582
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,608
  • Înscris: 17.03.2014
Multumesc. Bun review-ul cu frigiderul. Sunt exact in aceeasi situatie. Imi trebuie frigider mare fara congelator pentru ca am lada separat.

Balamalele pe dreapta insa nu ma incanta. La actualul frigider am modificat deschiderea si am balamalele pe stanga si e mult mai potrivit pentru actuala configuratie. Partea cu zgomotul nu e neaparat un criteriu.

Ma gandeam si eu ca partea cu garantia compresorului de 10 ani poate fi o garantie a faptului ca nici alte lucruri nu se defecteaza. Pe de alta parte, daca compresorul ala poate merge in gol fara probleme, atunci nu se va arde daca pierde freonul, deci, e cu dus si intors. Cred ca ma duc spre Liebherr cu garantia de 6 ani.

Nu inteleg insa de ce spui ca Liebherr, Bosch si altii au racire statica (serpentinele bagte in spuma pe peretele din spate). Din cate inteleg eu, modelele la care ma uit (Liebherr K4310) sunt racite cu aer circulat fortat. In descrierile de la romani nu e specificat explicit, dar se spune ca au ventilator, insa pe situri din afara am vazut ca mentioneaza ca tipul de racire e cu circulatie fortata. Nici eu nu mai vreau static. Ideea imi place mai mult decat cu circulatie fortata, dar daca sunt facute intentionat prost ca sa pice repede si sa nu se poata repara decat cu costuri enorme, mai bine nu. Cat despre compresoarelele de pe frigiderele Liebherr ce sa spun... Singura consolare e ca se poate schimba relativ usor. Totusi eu unul nu prea cred ca se strica motorul asa usor fara sa aiba frigiderul ceva... Sper sa nu spun contrariul peste ceva vreme!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate