Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Sony NEX-FS100

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
As dori sa impartasim cu totii cat mai multe despre camera asta.Sunt tentat sa achizitionez 2 buc.(bine intai una si la scurt timp daca merita si cea de-adoua) pentru sezonul care vine si am multe nelamuriri.
Obiectul de baza fiind Wedding si Spectacole indoor.Preponderent filmarile vor fi multicam;adica 2 FS100 (o macara si o dolie sau platforma fixa+tripod) si un DSLR 5D MK3 pe steady.
Stiu ca senzorul S35 la doar 3.4 Mp este capabil de imagini impresionante (atat Low-light cat si DOF) si aici nu-mi fac probleme deloc dar am unele indoieli vizavi de:
-Lipsa iesirii HD-SDI de care am cam neaparata nevoie mai ales la spectacole unde va fi si transmisie live cu montaj RT pe un mixer datavideo hs 2000.
-Ce se intampla cu stabilizatorul optic (OIS-ul),Diafragma si AutoFocusul la folosirea altor obiective decat cel din kit? Aici ma intereseaza in special cele cu IS pe montura EF(canon EOS)!!!! Tot odata ce obiective sunt cele mai recomandate pentru aceasta camera si in special cele luminoase.Aici as vrea sa ipartasim cat mai multe opinii.
-Codecul AVCHD iar e o problema poentru mine.As vrea sa achizitionez un Recorder extern I-Frame pe HDMI cum e Atomos ninja dar nu stiu daca pot avea Workflow ProRes 4:2:2 in premiere CS5.(M-ar interesa daca stiti vre-un recorder extern capabil de 1080 50/60p)
-Cum controlez eu Zoom-ul si Focusul eventual Apertura la camera de pe macara???
-Microfonul Mono as vrea sa il inlocuiesc cu unul stereo si as vrea sa discutam ce s-ar potrivi mai bine.
-Posibilitatea inregistrarii doar a 2 canale audio.(as fi avut in unele cazuri nevoie de 4)
-Lipsa filtrelor ND

Deocamdata cam atat.

Edited by geo123, 24 January 2013 - 18:37.


#2
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Cred ca ar mai fi de adaugat si urmatoarele:

-Se pote transmite video simultan atat pe HDMI cat si pe Component cu OSD-ul pe care vreau eu?
-Se pot defini in OSD ghiduri custom pentru incadraturi cu diferite rate de aspect?
-Se poate seta White balans Manual in Kelvin + virare Gren-Margenta?
-Se pot trimite setarile intre 2 camere pentru calibrare identica?
-inca ceva: Exista setari de calibrare a monitorului camerei;Ma refer la setari avansate nu doar Brightness.

Va mutumesc anticipat pentru timpul acordat.

#3
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Vad ca nu prea intereseaza pe nimeni subiectul.Am facut rost totusi de un manual da la aceasta camera si am mai clarificat unele probleme:
-Zoomul nu se poate controla la distanta (prin lanc) cu nici un fel de obiectiv atasat (inclusiv cel kit). Am gasit totusi controllerul asta: http://www.westbuy.r...e-control-.html
si as fi tare curios cum se comporta.Daca l-a incercat cineva sa nu ezite sa-si spuna parerea.Ma intereseaza in special daca se poate Zoom-a fin fara agatari in special la inceputul si sfarsitul manevrei si daca in acelasi timp se poate zooma cu viteza progresiva fara acel efect de scarita. Oricum mi se pare destul de complicat pentru operatorul macaralei cu atatea telecomenzi si Joystick-uri.Are odata lancul pentru Rec Start-Stop, Telecomanda asta pentru control zoom & focus care mie mi se pare foarte neergonomica fata de Lanc(VZ-ROCK ) la care se mai adauga si controllerul de la capul rotativ.Trebuie controlate toate astea in acelasi timp + miscarile macaralei care macara mai e si pe dolie.Aici stau si ma gandesc cum as putea face mai simplu ca sa nu aiba de suferit compozitia.
-Se pare ca trebuie sa ma multumesc cu 25p a lui ninja II sia aici nu sunt sigur daca functioneaza conexiunea: Lanc(VZ-ROCK ) -> Lanc in NINJA II ->Lanc out NINJA II -> Lanc FS 100 pentru comanda de REC Simultan pe ambele device-uri.
-Am vazut ca NINJA II e capabil de 4 CH Audio Recording (2 prin Hdmi si 2 externe); deci problema sunetului ar fi oarecum rezolvata(pot intra cu 2 canale din wireles in recorder direct);aici ar mai ramane problema cu monitorizarea lor ???
-Am observat ca se poate seta din meniul cameri WB in Kelwin inclusiv Tint green-Margenta si red-blue nu doar prostia aia de blue-red din Picture profile ca la Z1.
-Se pare si aici as vrea sa-mi confirme cineva ca OSD-ul este transmis sau nu  simultan pe toate iesirile video.Deci nu cred ca ma lasa sa am OSD pe component sau Composit si sa nu-l am pe HDMI.Daca-i asa e nasol rau ca nu poti vedea in monitorul aflat la distanta parametrii de inregistrare.
-Poate sa confirme cineva daca un astfel de convertor baga sau nu Delay: http://shop.springtv...ign=direct_link
Oricum pe linga toate astea  trebuie adaugat si un rig bun + parasolar mare tip cine + adaptor pentru montura EF + ceva sticla pe langa ceea ce am ,niste filtre ND,medii de stocare(carduri + HDD-uri) => ca se ridica serios investitia Posted Image

Edited by geo123, 26 January 2013 - 19:07.


#4
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
Am vazut ca altii prefera Canon C100 decat Sony , nu mi`am batut prea tare capul cu aceste modele, am vazut ce`i drept fisiere brute din C100 si arata foarte bine chiar daca`s AVCHD.

#5
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Sincer eu unul nu vad nici un avantaj in favoarea lui C100.Ori filmare cu dslr ori cu c100 tot cam pe acolo e.
Senzor S35 la 9,8 Mp fata de 3,4 la Fs100 => avantaj clar in lowlight pentru cea din urma.
Lipsa HD-SDI si la C100
Nu poate filma 1080 50/60p
Pret mai mare cu cca.1000 Eur
Display lcd cu rezolutia de 640 x 480 fata de 1920 x 480 with magnifier viewfinder la sony.
Doar pentru montura standard EF/EF-S si filtrele ND Built-in nu se merita achizitia sub nici o forma.
Sa nu mai vb de c300 pl care este mai bine de dublu la pret si nu ofera in plus fata de c100 decat codecul XF 422 , montura pl si interfata SDI.
FS100 cu recorder extern 422 si convertor HDMI->3G HD-SDI (asta insemnand cam 1300-1500 Eur in plus) rade tot  pana in gama de 12k euro si chiar unele din liga superiora.

Edited by geo123, 27 January 2013 - 12:02.


#6
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
Nu prea inteleg datele LCD`urilor ... desi rezolutiile par diferite , numarul actual de pixeli e mai mare pe Canon.

Sony FS100 :  3.5 inch-type, XtraFine LCD, approx. 921,600 dots(1920 x 480), 16:9 aspect - Din ce a punctat Philip Bloom despre LCD este ca devine inutil daca v`a trebui sa filmezi cu camera mai sus decat tine.

Canon C100:  3.5-inch (8.8 cm diagonal) color wide-screen LCD with 16:9 aspect ratio Equivalent to approx. 922,000 dots (640 x RGB x 480), 100% field of view ratio

Low light nu stiu , pana nu vezi cu ochii nu poti sti despre ce e vorba, m`am lamurit de asta in cazul Sony cand a fost vorba de Canon 5D mk3 vs Nikon D800 (senzor sony) vs Sony Afla 99 (senzorul de pe Nikon D600). Nu discutam de C300 ca este alt pret alte magarii de marketing.

Acum nimeni nu poate pana la urma sa iti spuna ce sa`ti iei, m`am lamurit de asta pe propria mea piele.

V`a trebui sa iei in considerare un lucru foarte important (cel putin pentru mine la ora actuala a devenit cred ca cel mai important) Dynamic range, urasc cand filmez ceva si vad ca am highlights facute varza din cauza ca nu duce camera. Pentru ochiul meu e cel mai deranjant lucru la ora actuala. Am stat sa caut C100 vs FS100 pe net dar nu am gasit nimic interesant.

Oricum eu nu ti`am propus Canon`ul , era doar o idee, cum am mai zis nu am stat sa le analizez in amanunt si nici nu as fi interesat de vre una la momentul actual, daca iti trebuie 50/60p atunci clar nu are rost sa te uiti la modelul asta, oricum pe cat de penibil mi se pare la Canon intre C100 si C300 , asa de penibil mi se pare si la Sony lipsa unui filtru ND la o astfel de camera.

#7
hy28

hy28

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 392
  • Înscris: 13.03.2011
totusi nu-nteleg la ce e bun filtrul ND,atata timp cat ai iris si shutterspeed;eu la Canon XH_A1 nu l-am folosit niciodata.

#8
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
hy28 , daca vrei sa iei un cadru cu un bokeh frumos si cremos trebuie sa cobori sub F4 , ca sa cobori sub F4 dai drumu la foarte multa lumina pe senzor , ca sa compensezi din shutter e o foarte mare prostie, dispare motion blur`ul si imaginile devin prea .. nu stiu cum sa explic ... prea "clare". Deci singura varianta e sa pui un filtru ND.
Si pe viitor nu mai compara camere cu senzor 1/3" cu camere cu senzori S35.

Edited by Ohim, 27 January 2013 - 17:38.


#9
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Legat de LCD monitor cred ca e pe undeva o greseala in specificatiile lui c100 pentru ca 1920 x 480 face exact 921,600 dots cat spune ca are fs 100.
Fs 100 are acelasi senzor ca fratele mai mare PMW-F3 si are performante uimitoare in Dinamic Range,Low-Light,Zgomot la ISO Ridicat si Alias & Moire.(Sunt ceva teste si comparatii pe net numai ca tre' sa sapi)
Totusi lipsa filtrelor ND Build-in nu mi se pare deloc un capat de tara cata vreme poti sa cumperi destul de ieftin filtre ND pe filet pentru obictiv sau Holder + filtre ND universale. de ce dedensitate doresti.(Si apoi montarea unui holder de filtre intre parasolar si obictiv faca ansamblul sa arate mai profi)
Este foarte util un master 1080 50/60p pentru ca poti sa scoti din el fara sa alterezi miscarea toate formatele standard de care ai nevoie in post productie + ca te ajuta foarte mult si la slow-motion mai ales  in combinatie cu Twixtor.Pe langa asta mai e util si la crearea discurilor Blu-ray AVCHD 2.0 compatibile cu noile Blu-ray playere de pe piata care suporta formatul precum si cu cele 3D.Totodata materialul poate fi vizionat fara probleme pe PC-uri si Mediaplayere Compatibile.
De asta tot intrebam de un recorder extern 422 1080 50/60p dar se pare ca nu avem ceva la pret decent cum este NINJA si 6000Euro nu dau nici in ruptul capului pe Gemini.Asa stau lucrurile! pacat.Pentu 1080 50/60p trebuie sa ma multumesc deocamdata cu avchd-ul camerei.
.
Din 1920 x 1080 60p  >>>> 1920 x 1080 60i  >>>>>>1920 X 1080 30p >>>>>>> 1440 x 1080 60i  1.333 (HDV) >>>>>>>1440 x 1080 30p  1.333 (HDV)>>>>>>>1280 X 720 60p >>>>>>1280 x 720 60i >>>>>1280 X 720 30p>>>>>>720 x 576 60i(widescreen 1.422)>>>>>>720 x 576 30p(widescreen 1.422) si mai sunt si altele.

Din 1920 x 1080 50p  >>>> 1920 x 1080 50i  >>>>>>1920 X 1080 25p >>>>>>> 1440 x 1080 50i  1.333 (HDV) >>>>>>>1440 x 1080 25p  1.333 (HDV)>>>>>>>1280 X 720 50p >>>>>>1280 x 720 50i >>>>>1280 X 720 25p>>>>>>720 x 576 50i(widescreen 1.422)>>>>>>720 x 576 25p(widescreen 1.422) si mai sunt si altele.

Ps: Pentu Hy28:Filtru ND pe langa faptul ca te ajuta sa tii viteza obturatorului intr-o plaja rezonabila ajuta si la Dynamic-Range.

Edited by geo123, 28 January 2013 - 12:06.


#10
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
Legat de filtre ND , nu te baza prea mult pe cele ieftine :

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nECdBiu5Rrw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In acest clip gasesti si raspunsul de ce. Problema mai apare de exemplu la Canon ca nu toate obiectivele au acelasi filet din pacate ...

#11
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Mutumesc Ohim,stiam de filtrele ND ieftine ca au probleme si asta e valabil si la la alte tipuri de filtre cum e si un banal UV.Aici ma refeream ca si cele decente nu sunt chiar o caruta de bani cum sunt alte chestii relativ marunte din domeniul asta (ex parasolar 250 eur).
Totusi au ramas itrebari fara raspuns si vad ca inafara de tine nu sa mai baga nimeni sa impartaseasca din cunostinte aici.
Ce ma doare cel mai tare exact in ordinea asta:
1- contrellerul asta:   http://www.westbuy.r...e-control-.html sau alte variante.
2- Convertor HDMI -> HD-SDI
3-Detin Canon 24-70 F2.8 L, Tamron 17-50 F2.8 VC, 70-200 F4 is L, canon 50 1.8, Canon 85 1.8,Sigma 24-70 2.8(de care nu sunt multumit) un kit 17-85 IS si as vrea sa stiu ce recomandati pentru FS 100 inafara de kit-ul cu care vine( o sa achizitionen varianta cu obictiv) pentru a acoperi plajele focale uzuale si bineinteles low-light.Nu as vrea sa sar la interior de 1/50 & 9db,hai 1/25 in anumite cazuri lipsite de miscare sau miscare putina.
4- Microfon Shotgun stereo XLR 5pin
5-Ce stiti despre adaptorul asta E-mount tu EF/EF-S http://www.metabones...eos-nex-adapter Este posibil sa controlez si focusul cu el prin Lanc sau poate si AF? Din ce scrie pe acolo se pare ca nu.Poate stiti voi unul care sa poata AF  si sau control al focusului prin camera respectic LANC.

#12
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
Vad ca si Panasonic au scos AF101A care suporta 1080 50/60p , SDI 10 bit out etc dar tot micro four thirds, macar acestia au inclus totusi filtrele ND.

Legat de obiective , eu momentan detin Canon 24-105 F4 IS, Canon 50mm 1.4 , intentionez sa cumpar Canon 16-35mm F2.8 si oscilez intre 135mm F2 sau 100mm F2.8 L IS cu macro.

Edited by Ohim, 01 February 2013 - 18:35.


#13
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Are cateva chestii interesante:Interfata HD- SDI,Dual slot ,SDI & HDMI & Composit Simultan Output,Filtrele ND si cam atat.
Ce nu imi place:Senzor 4/3 aprox 9,6/17,3 la 12,4MP fata de S35 aprox. 13,3/23,6 la 3,4MP
Lipsa interfetei component care mie imi e foarte utila.
Toate au plusuri si minusuri  dar cam toata treaba pleaca de la senzor.Daca avea senzorul de pe FS 100 o luam pe asta pentru interfata SDI.

#14
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Vesti foarte proaste! Se pare ca fara GenLock nu se pot folosi 2 camere identice intr-un rig 3D  pentru filmari 3D bineinteles.FS100 si dealtfel toate camerele cu caracteristici asemanatoare din clasa asta de pret nu au aceasta interfata.Lovitura urata sub centura pentru ca vroiam sa atac de la anul segmentul 3D.
Ramane in picioare varianta cu PMW F3 sau RED dar  din pacate nu dispun de banii astia si nici piata din romania nu ma ajuta sa amortizez atatia bani.Asta este si asta afost dintotdeauna: Clasa video de mijloc(intre 3 si 6k Euro) a fost si este o clasa de compromis si nici un produs din clasa asta nu te va multumi pe deplin.(are senzor nu are conectica si codec si viceversa ca sa nu mai vorbim de alte chestii marunte dar foarte importante atunci cand te lovesti de ele cum e si cea cu OSD-ul)
Sa-i ia ........ pe producatorii astia cu tot cu marketingul lor de rahat si cu politicele lor de a-si apara produsele din gama de varf. Iti dai seama ce fac nenorocitii? I-au o camera cum e FS 100 ii pune interfata SDI,GenLock & TC,iti baga codecul XDCAM EX care nu este I-frame si te trece si la carduri SxS scumpe pe langa asta nu mai ai nici modul 1080 50/60p in schimb pretul e mai mult decat dublu.Sa merite oare 10 bit SDI dual link,3D Link , GenLock & TC si un firmware putin modificat mai bine de 6000 Euro? Posted Image

#15
4orest

4orest

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 28.03.2008
Ai luat in calcul si aceste variante?:
http://www.blackmagi...iccinemacamera/
http://www.eoshd.com...ter-full-review

Edited by 4orest, 02 February 2013 - 18:28.


#16
Ohim

Ohim

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 833
  • Înscris: 14.04.2010
Chestia cu metabones speedbooster nu e chiar ceea ce pare a fi.

[ http://www.eoshd.com/wp-content/uploads/2013/01/metabones-speed-booster-fs100-vs-5d3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Se vede ca DOF`ul  e mult mai mare decat la 5D Mk3 135mm F2.0 ... nu vorbim de sharpness ca era clar  ca acest lucru sa fie in favoarea FS100. Intereseante comentariile in acel articol , probabil tipul a uitat ca 5D mk3 la baza este totusi un aparat foto care stie sa si filmeze si nu o camera in toata regula. Dar dupa cum spune si tipul , interesant de vazut pe micro four thirds.

Edited by Ohim, 02 February 2013 - 19:37.


#17
pimen

pimen

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 08.06.2007
Sony FS-100UK care in specificatii are NTSC/PAL dar recording format numai 60p 30p 24p, se preteaza pentru filmari la noi in tara?

#18
ilioara2006

ilioara2006

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 30.08.2007
Am cumparat recent fs100 si cred ca nu are 50p,stie careva daca fac update de firmwer pot sa obtin 50p? sau daca nu reusesc ce setare sa fac la export in pinnacle 15? Multumesc

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate