Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...
 

Probleme cu numerele portate in Digi? Exemple...

- - - - -
  • Please log in to reply
403 replies to this topic

#343
Bomby

Bomby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 18.04.2006

 za-uan, on 16 februarie 2016 - 04:44, said:

Salut,

Eu sunt curios care sunt motivele acestor probleme, dpdv tehnic.

Citisem intr-un topic mai demult de niste setari din centrala sau ceva de genul dar nu imi mai amintesc date exacte ca sa stiu ce sa caut.

Dar sunt si persoane care au beneficiat de portare fara prbleme nu ?.

za-uan,
Sigur ca sunt persoane care nu au probleme dupa portare.
Tot atat de bine se poate ca aria in care activeaza altii (suna, trimit si receptioneaza sms-uri) sa fie mai restransa si eventualele probleme existente sa nu se manifeste.
Problema pe care o sesizez eu acum este de "audienta" fata de un client platitor.
Am incercat sa aduc la RCS-RDS cat mai multe informatii privind problema mea.
Am conversat cu T-Mobile Cehia, de unde nu pot primi nici un fel de SMS dar pot trimite fara probleme.
Am transmis toata corespondenta catre serviciul suport al RCS.
Am verificat daca nu cumva telefonul meu (proaspat achizitionat, S5) este de vina.
Am cerut ca persoana din T-Mobile Cehia sa-mi transmita SMS atat pe numarul notata atat cu +40 cat si cu 0040. Nici unul din SMS-uri nu a ajuns la mine.
Am solicitat prietenilor din SUA, Canada, Israel sa-mi trimita SMS-uri si au ajuns cu bine la destinatie.

Dar din partea RCS nu am primit absolut nimic cu exceptia unui singur telefon (desi eu am solicitat in toate sesizarile mele raspuns prin e-mail) in care m-au anuntat ca ei au facut portarea corect. Asta a fost tot.
Am fost intrebat de T-Mobile Cehia sub ce nume opereaza RCS roaming-ul pentru ca ei nu au nici un fel de contract cu RCS. Am transmis intrebarea la RCS. Evident ca nu am primit nici un fel de raspuns.
Am incercat sa discut cu persoanele de la suport dar am constatat ca in nu pot sustine in nici un fel o discutie cu iz tehnic.
Am solicitat la suport o intalnire cu cineva de rag superior, un personaj care cat de cat sa aibe facilitati tehnice ... :-) . Mi s-a raspuns ca nu se poate asa ceva.

Care este cauza problemei? Pai nu poate fi alta decat propagarea incompleta a informatiei ca numarul meu de telefon a fost portat din Orange in RCS.
Cat am fost la Orange nu am avut aceasta problema, ea a aparut imediat dupa portare.
Desigur ca rezolvarea problemei necesita un pic de efort intelectual al unor tehnicieni de acolo dar ei prefera sa nu-si bata capul.
Asa am senzatia ca cineva isi bate joc de mine zicandu-si in gand ... ia uite si la asta, vrea sa ne mucim mintile cand el plateste numai 4 EUR pe luna.
Si tare ma tem ca nu sunt departe de adevar.
Nu cred ca cineva de acolo a incercat macar sa vada despre ce este vorba.
Daca ar fi incercat ar fi luat legatura cu T-Mobile Cehia, doar lucreaza in aceiasi bransa, si ar fi facut ceva teste de casa.
Dar nu cred ca a fost cazul.

Mi s-a spus ca este de datoria celor din T-Mobile sa rezolve problema.
Pai hai sa ne gandim putin ... inainte de portare din aceasta retea primeam SMS foarte bine.
Odata ce s-a facut portarea credeti ca T-Mobile Cehia trebuia sa faca alceva decat ceea ce facea cand SMS-urile ajungeau cu bine la mine?

De 50 de zile problema mea este nerezolvata.

Edited by Bomby, 19 February 2016 - 00:33.


#344
v_condratovici

v_condratovici

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,788
  • Înscris: 21.03.2009
Păi de ce nu te portezi înapoi la Orange? Fie renunţi la sms, fie te portezi la cineva care are acest serviciu funcţional.

#345
Bomby

Bomby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 18.04.2006

 v_condratovici, on 19 februarie 2016 - 00:23, said:

Păi de ce nu te portezi înapoi la Orange? Fie renunţi la sms, fie te portezi la cineva care are acest serviciu funcţional.

Merci de sfat v_condratovici.
Stii, mie nici nu-mi trecea prin minte chestia asta.
Uite ce inseamna un suflet bun pe lumea asta ... :-)

Dar uite ca, tocmai acum, asa din intamplare, mi-a mai venit o idee ... nu stiu daca e buna ...
N-ar fi bine ca RCS sa se ocupe de portarea inapoi in Orange a numarului meu si sa-mi ceara scuze ca n-au fost in stare?
Zic si eu asa ... ca sa-mi treaca timpu'.

Da' mai am o intrebare ... oare daca acum m-as duce inapoi la Orange asta n-ar trebui sa se cheme "reportare"?
Pai daca "portarea" au facut-o cum au facut-o oare "reportarea" or sti s-o faca?

Edited by Bomby, 19 February 2016 - 00:41.


#346
cristihop

cristihop

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 05.04.2004
@Bomby, problema ta trebuie rezolvata de T-Mobile Cehia,  pe baza unei sesizări facute de cel care a trimis SMS-ul (care sa includa numărul destinatarului si ora aproximativa).
Nu este nevoie sa existe acord intre operatori pe partea de SMS,  de asta se ocupa asa numitii "cărăuși" de SCCP.  Problema se va rezolva imediat ce sesizarea va ajunge la cărăușul lui T-Mobile.
RDS chiar nu are nicio treaba in acest caz pentru ca sunt convins ca mesajul pur si simplu nu ajunge in HLR-ul lor pentru a putea răspunde.


#347
OctiPsy

OctiPsy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 339
  • Înscris: 15.06.2010
Exact. Ei nu prea au cum să „restricționeze” primirea unui SMS... probabil cei din Cehia au într-o bazp de date numărul ca făcând parte din Orange și după portare, undeva nu se mai închide circuitul, nu au actualizat informația. SMS-ul moare undeva pe traseu. RDS ca operator e ultima verigă în lanț și 99% problema e în curtea expeditorului.

#348
cristihop

cristihop

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 05.04.2004
Există și posibilitatea ca operatorul sa restricționeze primirea unui anumit SMS,  dar vina in acest caz e in general tot a operatorului de care aparține expeditorul mesajului.
Pentru ca e clar ca intre RDS si T-Mobile Cehia nu exista acord de SMS interworking,  T-Mobile nu are voie sa trimita SMS-ul direct.  Trebuie să foloseasca un Hub care are  acorduri cu toți operatorii si care ar trebui sa stie sa faca rutarea asa cum trebuie.

#349
Bomby

Bomby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 18.04.2006
Multumesc cristihop si OctiPsy pentru informatii.
Este prima data cand problema este tratata cat de cat tehnic. Zic "prima data" pentru ca persoanele de la suport clienti RDS n-au fost in stare mai mult de "noi am facut tot ce-am putrut".
T-Mobile Cehia nu are acord de roaming cu RCS, aceasta informatie am primit-o imediat ce am facut sesizarea la ei.
Mentionez ca am trimis toata corespondenta mea cu T-Mobile Cehia catre RCS.
Este clar ca SMS-ul initiat in T-Mobile ajunge intr-un HUB care nu are informatii actualizate.
Eu, fara sa fiu specialist in GSM si serviciile adiacente (asa ca iertati-mi erorile din cele ce urmeaza), cred ca informatiile din HUB-urile de pe traseu, indiferent care ar fi ele si ale cui ar apartine se actualizeaza la initierea procedurii de portare.
Imi vin greu sa cred ca retelele din exteriorul RCS, cum ar fi T-Mobile, au baze de date cu detaliile privind toate numerele de telefon de pe glob si ce reteaua le opereaza.
Imi inchipui ca traseul unui SMS seamana cu traseul unui plic trimis prin posta terestra adica el pleaca din Cehia cu destinatia Romania, undeva in Romania se detaliaza informatiile privind destinatarul, se identifica operatorul si SMS-ul este rutat catre acest operator.
Logica imi spune ca aceste detalii privind numarul destinatarului se actualizeaza prin procedura de portare, deci prin grija celui care a gestionat aceasta procedura.
Am facut testul de care spui cristihop. Un SMS a fost trimis la cererea celor din T-Mobile si a fost transmisa catre ei ora exacta la care a fost transmis.
Raspunsul T-Mobile (pe care l-am transmis la RCS la momentul in care l-am primit) trimis partenerei mele din Cehia, initiatoarea SMS-ului, este cel de mai jos:


Good evening MRS. Blažková,
thank you for informations.

Colleagues from technical department had checked the services on your number and they did not discover any blocking of any service.

I recommend to test SIM card in another phone and also to check telephone number of your partner. Also you can try to use for calling 0040 instead of +40.

With friendly regards Adéla Kuldová
client center


Trebuie sa mentionez urmatoarele:
- SMS-urile initiate de mine (din RCS) ajung cu bine la destinatie (T-Mobile Cehia)
- SMS-urile initiate din T-Mobile Cehia si adresate mie nu ajung la destinatie
- convorbirea telefonica fiunctioneaza in ambele directii.

Va rog sa-mi transmiteti orice detaliu privind traseul pe care-l parcurge un SMS de la initiator si pana la destinatar.
Avand in vedere lipsa de disponibilitate atat a RCS cat si a T-Mobile Cehia nu am alta solutie decat sa incerc sa descalcesc, cu ajutorul dumneavoastra, aceasta situatie si apoi sa cer rezolvarea.

Raman deocamdata la opinia ca in situatia de fata, cum sunt abonat RCS nu numai cu telefonia celulara, ar fi trebuit sa primesc ajutorul necesar pentru rezolvare si nu O LINISTE ABSOLUTA SI TOTALA, nici un e-mail de raspuns la nenumaratele mele sesizari, nici o incercare de a lua legatura cu T-Mobile Cehia, nici un sfat privind ce informatrii sa cer eu (daca pentru ei este o corvoada atat de mare) de la T-Mobile Cehia, NIMIC, ca si cum problema nu ar exista.

Multumesc inca o data cristihop si OctiPsy pentru informatii

PS
Asa, ca amuzament, am vorbit cu Telekom Romania si le-am spus depspre problema mea.
Raspunsul a fost scurt ... "T-Mobile Cehia si Telekom Romania sunt entitati diferite si nu avem cum sa comunicam cu T-Mobile Cehia".
Dar au acelasi stapan nu? tot cu T colorat in magenta ... :-)

Edited by Bomby, 21 February 2016 - 11:15.


#350
za-uan

za-uan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 16.02.2016
Acum am verificat si nici eu nu primesc sms-uri internationale. Dar sincer pot sa traiesc fara asta, ca nu primeam decat de la google de la 2 step veryfication si am trecut pe aplicatie.

Cred ca este o problema cu toate numerele portate, in general, in Ro si nu numai cu Digi. Si ei categoric stiu dar nu prea au ce face ca poate nu tine de ei.

#351
mihai92ro

mihai92ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 182
  • Înscris: 17.04.2008
Cam cat dureaza portarea ? Eu am facut cererea de portare in data de 16.02 si nici pana acum nu s-a efectuat.Cei de la DIgi au zis ca dureaza 3 zile...

#352
vasilemadalincristian

vasilemadalincristian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,391
  • Înscris: 07.12.2006

 OctiPsy, on 20 februarie 2016 - 18:42, said:

Exact. Ei nu prea au cum să „restricționeze” primirea unui SMS... probabil cei din Cehia au într-o bazp de date numărul ca făcând parte din Orange și după portare, undeva nu se mai închide circuitul, nu au actualizat informația. SMS-ul moare undeva pe traseu. RDS ca operator e ultima verigă în lanț și 99% problema e în curtea expeditorului.

Socant sau nu problema e in Romaina nu in Cehia.
Nu se vad bazele de numere portate decat in tara respectiva. Nu exista acces international la aceste baze de date.
T-Mobile Cehia vede numarul ca fiind in Orange nu in DIGI.
SMS-ul / apelul vine in tara pe "ruta" / "destinatia" Orange. Din central Orange este interogata baza de numere portate (facuta de cei de la UTI daca mai tin bine minte), apoi redirectionat catre DIGI

#353
za-uan

za-uan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 16.02.2016
Pai atunci sa rezolve Orange.

Edited by za-uan, 21 February 2016 - 13:28.


#354
cristihop

cristihop

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 05.04.2004
Bomby,  răspunsul T-Mobile este total neprofesionist. Aceste lucruri se rezolva intre operatori si eventual hub-urile folosite si nu are absolut nicio treaba cu acordurile de roaming.
E adevărat ca la si Digi sesizările sunt tratate superficial si de multe ori neglijate,  dar asta e alta poveste.
In fine,  într-adevăr si Orange România e implicat pentru ca ei ar trebui  sa raspunda cu adresa HLR ului Digi.
Daca mesajul ar fi ajuns aici atunci acesta ar fi oferit cele doua informații de care e nevoie pentru livrare : IMSI (22605...) + VLR number (in care esti localizat).

Edited by cristihop, 21 February 2016 - 16:03.


#355
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,834
  • Înscris: 26.02.2010

 za-uan, on 21 februarie 2016 - 12:03, said:

Acum am verificat si nici eu nu primesc sms-uri internationale. Dar sincer pot sa traiesc fara asta, ca nu primeam decat de la google de la 2 step veryfication si am trecut pe aplicatie.

Cred ca este o problema cu toate numerele portate, in general, in Ro si nu numai cu Digi. Si ei categoric stiu dar nu prea au ce face ca poate nu tine de ei.

Aceasta problema este la înscrierea pe whats app sau viber, nu se primeste sms-ul. Un colega are portat un numar pe orange din telekom si nu primeste sms de inscriere, fiind nevoit sa apeleze ca scrie codul.

#356
Bomby

Bomby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 18.04.2006

 za-uan, on 21 februarie 2016 - 13:28, said:

Pai atunci sa rezolve Orange.

Voi incerca sa iau legatura cu Orange pentru a incerca sa-i sensibilizez dar nu cred ca voi avea success in calitate de "fost" client Orange.
Voi posta aici rezultatul acestei tentativei.

@vasilemadalincristian - apelurile din T-Mobile Cehia catre mine functioneaza, apelurile mele catre T-Mobile Cehia functioneaza de asemenea, numai SMS-urile initiate din T-Mobile Cehia nu ajung.
Cum gestiunea procedurii de portare a fost in sarcina RCS (la RCS am facut cererea de portare, RCS m-a anuntat in ce zi si intre ce ore se va face portarea, RCS m-a anuntat ca portarea s-a executat cu succes) continui sa cred ca RCS trebuie sa rezolve, sa ia legatura cu Orange si sa-l traga de mot ca nu a actualizat baza de date ca urmare a portarii.

@za-uan, nu cred ca e buna aceasta atitudine. Un operator trebuie sa-si asume si sa rezolve toate disfunctionalitatile care apar datorita actiunilor lor. Serviciul SMS face parte din oferta si atunci TREBUIE sa functioneze.
Lipsa noastra de reactie nu face decat sa inradacineze si mai mult decat este acum acel "merge si asa". Gustam cu totii placerile rezultate din lipsa noastra de reactie in cele ce sunt in afara subiectului "telefonia celulara".
In cazul meu SMS international functioneaza din toate retelele unde am prieteni (SUA, Canada, Israel, Cehia - cu exceptia T-Mobile). Pot spune, cu sansa minima de eroare, ca functioneaza din toate retelele internationale cu exceptia T-Mobile Cehia.
Asa ca nu este o problema a tuturor numerelor portate.

#357
DIGI_Helper

DIGI_Helper

    Senior Member

  • Grup: Helper
  • Posts: 8,355
  • Înscris: 16.04.2014

 mihai92ro, on 21 februarie 2016 - 12:07, said:

Cam cat dureaza portarea ? Eu am facut cererea de portare in data de 16.02 si nici pana acum nu s-a efectuat.Cei de la DIgi au zis ca dureaza 3 zile...

Te rog sa imi comunici in PM numarul in cauza pentru a verifica exact.

#358
Bomby

Bomby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 18.04.2006
DIGI_Helper,
- avand in vedere ca problema mea (nu primesc SMS din T-Mobile Cehia) dupa portarea numarului meu de telefon din Orange nu a fost rezolvata,
- avand in vedere ca am transmis catre RCS toate mai-urile pe care le-am primit de la T-Mobile Cehia,
- avand in vedere ca RCS nu a raspuns niciodata la nici unul din mesajele mele si la sesizarile transmise prin intermediul paginii web RDS,
- avand in vedere ca prezentarea catre ANCOM a dezinteresului fata de problema aparuta ca urmare a portarii nu a dus la rezolvare
am decis portarea inapoi in Orange unde toate functionalitatile serviciului functioneaza si unde sesizarea unei probleme chiar isi gaseste rezolvarea.
Cum portarea pe care deja am solicitat-o la Orange este ca urmare a unei nefunctionalitati a serviciului si nu ca urmare a unui capriciu sper ca RCS sa nu-mi aplice penalitati.
Scriu toate acestea aici pentru ca practic nu am nici un fel de comunicare cu RCS. Trimnit e-mail - nu raspunde nimeni, trimit sesizari din pagina web - nu raspunde nimeni.

#359
DIGI_Helper

DIGI_Helper

    Senior Member

  • Grup: Helper
  • Posts: 8,355
  • Înscris: 16.04.2014
@Bomby - In cazul in care numarul este in perioada minima contractuala se vor achita taxele aferente unei rezilieri inainte de termen. Daca numarul nu mai este in perioada minima nu se vor percepe alte taxe. Daca doresti, am posibilitatea sa verific acest lucru, te rog sa imi oferi PM cu numarul in cauza.

#360
Bomby

Bomby

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 18.04.2006

 DIGI_Helper, on 11 aprilie 2016 - 11:44, said:

@Bomby - In cazul in care numarul este in perioada minima contractuala se vor achita taxele aferente unei rezilieri inainte de termen. Daca numarul nu mai este in perioada minima nu se vor percepe alte taxe. Daca doresti, am posibilitatea sa verific acest lucru, te rog sa imi oferi PM cu numarul in cauza.

Am spus si in textul initial, nu vreau sa parasesc RCS din motive neintemeiate. Plecarea este determinata de nefunctionalitatea serviciului in totalitatea sa si lipsa oricarei aplecari a companiei catre problemele abonatilor.
Mentionez a nu stiu cata oara ca toate serviciile mergeau perfect inainte de portare. Dupa portare nu au mai mers.
Mentionez ca am facut tot ce este posibil sa ajut diagnosticarea problemei, am trimis catre RCS toate mail-urile primite de la T-Mobile Cehia. La nici unul din aceste mail-uri RCS nu a raspuns, ca si cum as trimite mail-uri catre o adresa inexistenta.
Consider ca in acest caz penalizarile nu-si au rostul.

Va rog sa-mi dati detaliile privind eventualele taxe.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate