Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Meta Quest 3

Ciolacu la Muzeul Holocaustului

La multi ani @sfantu.dracu!

Boiler cu 2 serpentine
 Amenda daca staționeazi zi c...

BORDEA -Teoria Conspirației ...

Probleme Dacia pe zapada cu lanturi

Mancare gatita de unde comandati?
 Huawei a lansat prima sa masina e...

Patriotismul

Cum dezactivez drag Winamp from a...

Producatorii de baterii sunt acuz...
 Recomandare tastatura

procesor sta la frecventa mica

SteamLink Lag

Furiosa: A Mad Max Saga (2024)
 

Acumulator cu amperaj mai mare pe fiat punto?

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1
viorelbocsa

viorelbocsa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 31.01.2008
Salut. Am un Fiat Punto din 2000, 16 v, 1242 cm3,  59 kw. Am avut  o baterie de 42 Ah Varta si  nu mai porneste, am incarcat-o la un redresor si tot nu vrea sa porneasca. As dori sa stiu daca pot sa pun o baterie Bosch de 70 Ah in locul celei vechi?
Am pus-o de proba si se comporta normal, porneste la un sfert de cheie.Totusi bateria care o pun nu e nici ea noua dar e inca buna.
Ce rau s-ar putea intampla daca as pune bateria de 70Ah  pe fiat?

#2
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,359
  • Înscris: 28.09.2009
Nu are ce sa ii faca rau, din contra - numai bine.
Cu cat este bateria de amperaj mai mare pe masina, cu atat va tine mai mult.
Ideea este sa se potriveasca acolo la masina bine ( sa stea bine in locul ei ).

#3
ech

ech

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 15,263
  • Înscris: 01.09.2006

 viorelbocsa, on 29 decembrie 2012 - 12:52, said:

Salut. Am un Fiat Punto din 2000, 16 v, 1242 cm3,  59 kw. Am avut  o baterie de 42 Ah Varta si  nu mai porneste, am incarcat-o la un redresor si tot nu vrea sa porneasca. As dori sa stiu daca pot sa pun o baterie Bosch de 70 Ah in locul celei vechi?
Am pus-o de proba si se comporta normal, porneste la un sfert de cheie.Totusi bateria care o pun nu e nici ea noua dar e inca buna.
Ce rau s-ar putea intampla daca as pune bateria de 70Ah  pe fiat?
Acei 70 Ah nu reprezinta amperajul, ci un fel de capacitate a acumulatorului.
Adica la un consum de 1 A furnizeaza curent 70 ore.
Deci cu cat e mai mare aceasta cifra, cu atat mai bine.

#4
viorelbocsa

viorelbocsa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 31.01.2008
Nu se potriveste dar merge facut modificari ca sa incapa. Problema  este sa nu  se intample nimic cu instalatia electrica sau alte chestii,   eu sunt cam afon nu ma pricep.  Totusi nu este un salt cam mare  de la 42 Ah la 70 Ah? electromotorul nu are de suferit la pornire?  si mai am o intrebare: in mers se poate incarca  acumulatorul la  70 de Ah? eu presupun ca acum bateria  care vreau sa o pun nu mai are 70 Ah.

#5
onlyone

onlyone

    - - - GAME MASTER - - -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,845
  • Înscris: 08.10.2005
In cel mai rau caz nu va apuca niciodata sa se incarce la capacitate maxima pe masina ta in rest nicio problema, daca sta bine ancorata.

#6
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,359
  • Înscris: 28.09.2009
Uitate pe alternator sa vezi cat scrie ca incarca, dar ar trebui sa duca 70 Ah.

#7
viorelbocsa

viorelbocsa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 31.01.2008
Dar nici puterea de pornire nu este identica intre cele doua baterii. Nu afecteaza asta? Mi-e frica sa nu imi strice electromotorul la pornire. Parca se zdruncina mai tare la pornire cu bateria de 70 Ah, dar porneste la sfert de cheie.

Edited by viorelbocsa, 29 December 2012 - 13:19.


#8
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,359
  • Înscris: 28.09.2009
Daca era de Voltaj mai mare, atunci era problema, asa nu are nimic.
Asa, difera doar amperajul, care te ajuta in sensul ca tine mai mult.
Probabil ca era asa slabita bateria incat atunci cand ai pus alta baterie ti se pare o diferenta mare la pornire.

#9
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
electromotorul trage cat are nevoie.
bateria de masina se incarca cu maxim 10% din puterea ei. practic maxim 7A la incarcare, orice alternator poate debita atat.
e ok, daca incape fizic las-o asa.

#10
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
Producatorii auto recomanda de obicei tolerante de aprox 10-15% (deci in cazul tau una de aprox 50AH)

Daca bateria este mai mare decat alternatorul , aceasta se va incarca mai greu/mult. In timp (si in functie de consumatori) pot sa apara probleme la baterie sau la alternator.Este foarte important de cati AH este alternatorul.

Edited by polizei, 29 December 2012 - 13:39.


#11
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 120,663
  • Înscris: 07.02.2003
Incarca atat ca va dura mai mult timp. Reeele de incarcare lucreaza in tensiune nu in amperaj, practic ii da 14.2-14.4V si aia e... orice baterie se va incarca insa depinde in cat timp ia capacitate. La un Punto nu se justifica mai mult de 55Ah.

Edited by andreic, 29 December 2012 - 13:26.


#12
viorelbocsa

viorelbocsa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 31.01.2008
Bine. O sa pun bateria de 70Ah si sper sa nu am probleme. Eu nu fac drumuri lungi, doar in oras unde necesita multe porniri si opriri, si mai am niste difuzoare  de 60 de w in spate care consuma si ele ma gandesc.

O sa  ancorez  acumulatorul  de 70 desi sunt in ceata pentru ca nu stiu dupa cine sa ma iau: unii zic ca nu are nimic daca pui un acumulator cu amperaj mai mare iar altii ca nu e recomandat.

Va multumesc pentru raspunsuri! Sarbatori fericite sa aveti!

Edited by viorelbocsa, 29 December 2012 - 13:37.


#13
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,528
  • Înscris: 29.03.2006
70 Ah inseamna capacitatea, unde h inseamna ora. ( 70 A pe ora )

Rezistenta interna este cea care da amperajul livrat catre electromotor, si acolo ai nevoie de un amperaj foarte mare, de mai multe sute de A, pt. ca la 12 V nu ai cum sa obtii altfel suficienta putere in W, ca sa pornesti motorul invingand si compresia din cilindrii.

Deci ai nevoie de sute de A oricum.
Demarorul trage cat are nevoie, in f. de rezistenta interna proprie a motorului electric.

Legat de descarcare si incarcare, la acumulatorii plumb acid auto obisnuiti, nu se accepta decat o descarcare usoara de 10-15 %, pt. ca altfel le scade durata de viata catastrofal.
Din acest motiv alternatorul incarca mereu.

Pt. antrenare la motostivuitoare electrice, exista acumulatori speciali deep cycle, care costa de multe ori mai mult, si au o tehnologie speciala, care permite pastrarea unui nr. rezonabil de cicluri de incarcare, chiar si la o descarcare de pana la 80 %.
Nu trebuie deloc confundati cu acumulatorii obsnuiti.

Singurele probleme la un acumulator de capacitate mai mare, sunt masa suplimentara si gabaritul suplimentar.
Daca problema gabaritului se poate uneori rezolva, masa ramane mai mare.
Masa mai mare inseamna accelerare mai lenta, franare mai lenta, consum mai mare la accelerare ( nu la mers constant)
Intre 42 si 70 Ah, la o masina fara pretentii de raliu, problema este mai mult una teoretica, si f. putin relevanta in practica.
La masinile sport s-a trecut insa la acumulatori LiPo, care sunt si mai mici si mai usori la o capacitate suficienta.
Porsche are asa ceva comercial.

Edited by loock, 29 December 2012 - 13:43.


#14
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 120,663
  • Înscris: 07.02.2003
Merge sa pui mai mare, nu e recomandat nu inseamna ca nu merge... daca ai loc pui insa e inutil, daca faci 2km si te opresti, in aia 2 km nu incarci suficient. Releul si alternatorul dau amperaj mare mai ales la masinile cu electro-servo directie, se duc in 40-80A usor insa incarcarea se face dupa cum vrea acumulatorul, nu poate asimila brusc capacitate pe masura amperajului dat, adica la un moment dat o baterie prea mare cu care circuli putin e posibil sa nu stea incarcata daca faci drumuri scurte si astfel cum am spus si loock sa se deterioreze prematur. Acumulatorii pentru masini scoala si taxi se stie ca au garantie minima, 6 luni.

Edited by andreic, 29 December 2012 - 13:44.


#15
viorelbocsa

viorelbocsa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 31.01.2008
Pentru moment o sa folosesc acest acumulator in lipsa altuia, cand o sa ma lase si aceasta o sa cumpar una noua de maxim 55 Ah si sa fie compatibila 100% cu ce scrie in cartea masinii.
Thx again!

#16
PlasticBoy18

PlasticBoy18

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,185
  • Înscris: 03.11.2009
Ca sa intelegi imagineaza-ti amperajul fiind un rezervor cu benzina iar electromotorul un motor pe benzina. Motorul va consuma atat cat are nevoie din rezervor, insa vei aveai autonomie mai mare. In schimb va dura mai mult sa il umplii la loc. Nu te ingrijora nu se intampla nimic, important este sa iti incapa.

#17
Arayan

Arayan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,040
  • Înscris: 03.12.2012
-Daca zici ca faci drumuri scurte si porniri multe,apoi frate draga, atunci de acolo tzi se trage beleaua,pentru ca asa  nu-i lasi generatorului timpul necesar pentru reincarcare,si atunci va trebuii sa complectezi din cand in cand reincarcarea cu ajutorul redresorului.Pentru ca ori cat de mare de tare si de ,,desteapta''ar fi bateria ta,ea nu-ti va putea livra mai mult curent decat a reusit sa acumuleze.Pentru a-i vedea cat ma exact gradul de incarcare ai nevoie de un voltmetru de preferat analog,( cel digital are oarecare inertie la variatii rapide de tensiune) Pe masina si cu motorul pornit, bateria trebuie sa aiba intre valorile 13,50V- 14,5 v .Daca in cazul ca tensiunea la bornele bateriei este mai mica si nici nu se modifica cand este turat motorul, ori mai mare peste valoarea de 15V. Aceasta insemna o defectiune a alternatorului sau regulatorului,si necesita repararea intrun service autorizat. Daca vrei sa fii insa si mai sigur potzi testa,si ingrijii bateria cu ajutorul unui densimetru.Cu aceasta scula potzi constata ori si ce anomalie la ori si ce tip de acumulator care are posibilitatea de ai masura densitatea electrolitului la fiecare element.

#18
Pejeu

Pejeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,662
  • Înscris: 21.05.2012

 viorelbocsa, on 29 decembrie 2012 - 12:52, said:

Salut. Am un Fiat Punto din 2000, 16 v, 1242 cm3,  59 kw. Am avut  o baterie de 42 Ah Varta si  nu mai porneste, am incarcat-o la un redresor si tot nu vrea sa porneasca. As dori sa stiu daca pot sa pun o baterie Bosch de 70 Ah in locul celei vechi?
Am pus-o de proba si se comporta normal, porneste la un sfert de cheie.Totusi bateria care o pun nu e nici ea noua dar e inca buna.
Ce rau s-ar putea intampla daca as pune bateria de 70Ah  pe fiat?

Nimic. Aia e capacitatea, în amperi-oră, nu amperajul.

Amperajul e curentul de pornire maxim pe care îl poate dezvolta bateria la -18 grade celsius. Acela e de sute de amperi. La bateria mea, de 65 Ah, e de 640 de Amperi.

Cu cât mai mare, cu atât mai bine. Dacă nu ești limitat de dimensiunile casetei bateriei
Capacitatea bateriei și curentul de pornire pe care îl poate furniza scad pe măsură ce îmbătrânește.

Edited by Pejeu, 29 December 2012 - 16:49.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate