Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Șostakovici, un compozitor interesant
#37
Posted 31 March 2013 - 20:19
gigel de hohenţolărn, on 31 martie 2013 - 20:10, said: fie la nişte căşti destul de mari şi no name, la care joasele se aud foarte mişto, fie pe un sistem 2-1 altec lansing nuş de care . urechea mea nu sesizează niciun fel de diferenţe între un mp3 la 128 joint stereo şi un sidiu original. sunt convins că cinstita mea placă 00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 5 Series/3400 Series Chipset High Definition Audio (rev 06)nu prea e în stare să redea cine ştie ce calitate & şit. dar eu sunt satisfăcut. Păi nu mă miră că nu poți diferenția un mp3 de un CDu original. Haide bre nea gigel, că-ți bați joc de muzică cu alea. Nu zic să-ți iei avioane dar ceva, acolo, entry-level și tot ar merita (urechile dumitale, adicătelea). Mai există și dinamică și imagine stereofonică pe lățime și adîncime și alte chestii înafară de stereo-stînga-dreapta. Nu e rău nici cu căști dacă sînt mai de Doamne-ajută, dar eu m-am lăsat după ce mi-am pus sistemul cu boxe la punct cît de cît. Dacă nu mă crezi pe cuvînt, te invit la o audiție. |
#38
Posted 31 March 2013 - 20:22
bibiaudiofil, on 31 martie 2013 - 20:19, said: Păi nu mă miră că nu poți diferenția un mp3 de un CDu original. Haide bre nea gigel, că-ți bați joc de muzică cu alea. Nu zic să-ți iei avioane dar ceva, acolo, entry-level și tot ar merita (urechile dumitale, adicătelea). Mai există și dinamică și imagine stereofonică pe lățime și adîncime și alte chestii înafară de stereo-stînga-dreapta. Nu e rău nici cu căști dacă sînt mai de Doamne-ajută, dar eu m-am lăsat după ce mi-am pus sistemul cu boxe la punct cît de cît. Dacă nu mă crezi pe cuvînt, te invit la o audiție. oricum nu se compară muzica la conservă cu ce se poate asculta în sala de concert. |
#39
Posted 31 March 2013 - 20:27
gigel de hohenţolărn, on 31 martie 2013 - 20:22, said:
m-am dus eu cu un sidiu şi cu un mp3 făcut după sidiu la un mare meseriaş obsedat de sunetul perfect, cu o staţie ţâţă de mâţă, cu boxe cât dulapu & şit. i-am zis să facem un test, îi pun io mp3-ul şi sidiul, da nu zic care-i care. de fapt n-am pus sidiul şi un flac. e de prisos să zic că zicea la plesneală care-i sidiul şi care-i mp3-ul oricum nu se compară muzica la conservă cu ce se poate asculta în sala de concert. Nenea Gigel, eu am vrut să fiu constructiv. Adică nu discutăm despre o audiție care să-mi gîdile mie orgoliile de posesor sau alte chestii de gen. Oricum, nu avem cum să facem blind-test cu mp3 vs CDu fiindcă nu am DAC în sistem (sau PC-u). Pot să-ți pun doar CD-u sau placă de patefon Ce se compară sau nu decide fiecare. Mă gîndeam că poți să-ți încropești un sistem decent la o sumă modică (am bricolat recent niște boxe absolut civilizate pentru un amic și am fost lovit de o revelație). Edited by bibiaudiofil, 31 March 2013 - 20:29. |
#40
Posted 31 March 2013 - 21:01
bibiaudiofil, on 31 martie 2013 - 20:27, said:
Nenea Gigel, eu am vrut să fiu constructiv. Adică nu discutăm despre o audiție care să-mi gîdile mie orgoliile de posesor sau alte chestii de gen. Oricum, nu avem cum să facem blind-test cu mp3 vs CDu fiindcă nu am DAC în sistem (sau PC-u). Pot să-ți pun doar CD-u sau placă de patefon Ce se compară sau nu decide fiecare. Mă gîndeam că poți să-ți încropești un sistem decent la o sumă modică (am bricolat recent niște boxe absolut civilizate pentru un amic și am fost lovit de o revelație). eu am deja un sistem decent. nu văd de ce mi-aş mai aloca fonduri pentru încropirea altuia. în maşină geaba am ultimu răcnet de jbl, dacă prefer să ascult motoru la 5k ture baizăuei, amicu ăsta al meu e un audiofil convins. el zice că muzica trebuie ascultată fix cum a vrut artistul să o redea. eu zic, fratelo, da io vreau să bag başii mai în faţă - nuuu, sacrilegiu, nu asta a vrut artistu, zic bine bine, whatevă, nu-mi pasă ce-a vrut artistu ci ce vreau eu să ascult. el nu şi nu. acu, fiecare cu-ale lui. omului dacă-i dădeai niţel mai în sensu acelor de ceasornic rotiţa de la bas, zicea că gata, i-ai terminat juma de zi ca s-o pună el la loc, aşa cum trebuia să fie. mă rog, eu am o afinitate crescută pentru başi, iar sunetele înalte nu prea le suport. cel puţin când vine vorba de voce. dar stai, de ce nu facem un tred separat? |
#41
Posted 31 March 2013 - 21:02
gigel de hohenţolărn, on 31 martie 2013 - 20:55, said:
eu am deja un sistem decent. nu văd de ce mi-aş mai aloca fonduri pentru încropirea altuia. în maşină geaba am ultimu răcnet de jbl, dacă prefer să ascult motoru la 5k ture OkiDoki - doar că ziceai că ai un Altec și căști no-name. Sau și asta este la fel de adevărat ca și imaginea ta de scenă În mașină, orice om care se respectă ascultă numai manele turbo. Se știe ! |
#42
Posted 31 March 2013 - 21:06
dom'le, şi vrei să zici că altecurile sunt praf? ok, dacă e să-l cred pe amicul meu, orice cablu noname e fix piş. el îşi ia numa cabluri d-alea bătute-n fir de aur, cumpărate de prin america sau mai ştiu eu de unde, cu ţşpe mii de dolari bucata. pe bune dacă eu sesizez vreo diferenţă. dar sunt om şi eu, şi am înţelegere pentru piticii fiecăruia.
da, am nişte boxe noname, d-alea de-ţi acoperă urechea-n întregime, ceva-n genu - căşti de muncitor pe şantier. atâta tot că-s cam grele, în rest, îşi fac treaba. şostakovici merge de minune în maşină. mai ales când intră timpanii în forte am aşa un impuls să trec de 4k ture, să intere turbina şi să le ţin şi io isonu timpaniştilor când intră şi alamurile simt impulsu să dau scârţ din miş'lenuri. a compus ştokhauzen cvartet pentru coarde şi elicopter, da nu s-a gândit la simfonie pentru orchestră şi porşe |
#43
Posted 31 March 2013 - 21:11
gigel de hohenţolărn, on 31 martie 2013 - 21:06, said:
dom'le, şi vrei să zici că altecurile sunt praf? ok, dacă e să-l cred pe amicul meu, orice cablu noname e fix piş. el îşi ia numa cabluri d-alea bătute-n fir de aur, cumpărate de prin america sau mai ştiu eu de unde, cu ţşpe mii de dolari bucata. pe bune dacă eu sesizez vreo diferenţă. dar sunt om şi eu, şi am înţelegere pentru piticii fiecăruia. da, am nişte boxe noname, d-alea de-ţi acoperă urechea-n întregime, ceva-n genu - căşti de muncitor pe şantier. atâta tot că-s cam grele, în rest, îşi fac treaba. Nu știu cine e amicul tău și chiar nu mă interesează. Nu înțeleg nici de ce îți extrapolezi asupra mea sentimentele trezite de raporturile tale cu el Ce ți-am zis eu, și ce îmi răspunzi tu ... Oricum, nu trebuie să te enervezi că nici nu insist și nici nu încerc să te trec forțat strada. Am spus doar cî, în cazul în care este adevărat ceea ce ai scris acum cîteva posturi, e păcat. Asta e tot. |
#44
Posted 31 March 2013 - 21:57
bibiaudiofil, on 31 martie 2013 - 21:11, said: Nu știu cine e amicul tău și chiar nu mă interesează. Nu înțeleg nici de ce îți extrapolezi asupra mea sentimentele trezite de raporturile tale cu el Ce ți-am zis eu, și ce îmi răspunzi tu ... Quote
Oricum, nu trebuie să te enervezi că nici nu insist și nici nu încerc să te trec forțat strada. Am spus doar cî, în cazul în care este adevărat ceea ce ai scris acum cîteva posturi, e păcat. Asta e tot. e păcat ce? că nu fac diferenţa între un mp3 şi un sidiu? nasol, da ferice de cei ce fac. |
#45
Posted 31 March 2013 - 22:04
gigel de hohenţolărn, on 31 martie 2013 - 21:57, said:
e păcat ce? că nu fac diferenţa între un mp3 şi un sidiu? nasol, da ferice de cei ce fac. Nu. Nu are importanță comparația respectivă. Am zis doar că, în condițiile enunțate de tine mai devreme, e păcat să asculți la Altecul 2.1 în loc să te bucuri de altceva mai bun. La faza cu ferice, nu e chiar așa. Uneori, ignorance is bliss că te scutește de cheltuieli și timp măcinat De ex. pe undeva îmi doresc să nu fi sesizat acu ceva vreme că aparatul meu compact Fuji nu face poze bune în lumină slabă și să văd ce dracu' e cu ăla, ISO Edited by bibiaudiofil, 31 March 2013 - 22:05. |
#46
Posted 31 March 2013 - 22:20
bibiaudiofil, on 31 martie 2013 - 22:04, said:
Nu. Nu are importanță comparația respectivă. Am zis doar că, în condițiile enunțate de tine mai devreme, e păcat să asculți la Altecul 2.1 în loc să te bucuri de altceva mai bun. Quote
La faza cu ferice, nu e chiar așa. Uneori, ignorance is bliss că te scutește de cheltuieli și timp măcinat De ex. pe undeva îmi doresc să nu fi sesizat acu ceva vreme că aparatul meu compact Fuji nu face poze bune în lumină slabă și să văd ce dracu' e cu ăla, ISO referitor la primul punct, rămân la părerea mea, ferice de cei ce pot. eu oricum am ceva probleme fie cu sensibilitatea urechilor fie ceva țigle la mansardă. nu de alta, dar mă doare capu când aud soprane-n plin zbiarăt. în rest, http://people.xiph.o...neil-young.html |
|
#47
Posted 31 March 2013 - 22:38
gigel de hohenţolărn, on 31 martie 2013 - 22:20, said:
păi stai niţel, ce altceva mai bun s-ar putea? un altec 123304.1? eu sincer nu văd rostul muzicii dincolo de sunetul stereo. în sala de concerte aud cvasi-mono totul. că na, nu-s vreun clarinetist să percep sunetul surround Nu man, un sistem stereo de redare a muzichiei mai poate avea și alte calități înafară de a oferi muzică cînd din stînga, cînd din dreapta. |
#48
Posted 31 March 2013 - 22:48
bibiaudiofil, on 31 martie 2013 - 22:38, said:
Nu man, un sistem stereo de redare a muzichiei mai poate avea și alte calități înafară de a oferi muzică cînd din stînga, cînd din dreapta. |
#49
Posted 31 March 2013 - 22:58
Nu man, secretul nu este în frecvențe (deși toată lumea așa judecă un sistem audio). Ți-am mai zis mai sus și nu mai insist - de exemplu: dinamică, microdetalii, adîncime, acuratețe timbrală.
gigel de hohenţolărn, on 31 martie 2013 - 22:48, said:
cam ce calităţi dacă să zicem e capabil să redea toate frecvenţele de la vreo dooj de herţi până pe la vreo 15 mii de kiloherţi (din partea mea, tot ce trece de 10-12 mii poa să se ducă lejer la /dev/null ) |
#50
Posted 31 March 2013 - 23:12
John Culshaw, in cartea sa "The Ring Resounding", povesteste cum era sa o piarda pe Nilsson pentru Walkure, dupa ce ea si-a ascultat inregistrarea din Gotterdammerung pe pick-up-ul ei de acasa si a tras concluzia ca inginerii de la Decca si-au batut joc de ea. A fost nevoie de luni de discutii pentru a o convinge sa reasculte inregistrarile, pe alt sistem audio. A facut-o si uite ca n-a fost nevoie de o alta Brunnhilda. De altfel, chestia asta se intampla adesea. Tot Culshaw povesteste ca un reputat critic muzical britanic taia-n stanga si dreapta, fara sa se uite, injurand ceea ce lui i se pareau inregistrari de rahat - asta pana cand o echipa de la Decca i-a facut o demonstratie cu un sistem decent. Atunci omul si-a dat seama ca tot ce scrisese era bullshit.
Stiu ca chestia asta pare aroganta, insa cei mai multi oameni isi fac o idee destul de gresita despre calitatea inregistrarilor pe care le detin, din cauza ca sistemele lor audio nu sunt capabile sa le reproduca. Gigel, spui ca inregistrarea lui Solti ti se pare obositoare, pentru ca efectele stereo sunt exagerate. Acum, depinde ce intelege fiecare prin exagerare. Ideea lui Culshaw despre inregistrarile de opera era sa creeze un fel de "teatru al mintii", in care ascultatorul sa poata vizualiza, cu usurinta, ceea ce se intampla pe scena. Gordon Parry a imaginat un ansamblu de microfoane ("the Decca tree"), care, plasate cum trebuie, reusesc sa creeze o imagine stereo care se intinde nu numai in latime, dar si in adancime. De pilda, la inceputul actului I din Walkure, Siegmund incepe sa cante in partea stanga, in spate, ca apoi sa se deplaseze spre ascultator. Se aud pasii, respiratia, toate alea. Sigur ca e exagerat sa spui "Sieglinde e la 3,5 metri in spate, contrabasii sunt cu 6m mai la stanga samd". Insa ascultatorul e capabil sa distinga cu usurinta intre planurile actiunii, sa urmareasca intrepatrunderea intre voci si orchestra. Sigur, asa ceva nu se intampla in realitate in sala de concert (unde, by the way, nu avem mono)- insa de ce intotdeauna realitatea trebuie sa fie referinta suprema? Un sistem stereo bun ofera altceva decat sala de concert. Iar daca ma gandesc la sala ONB, as spune ca prefer de departe ceea ce-mi ofera inregistrarea de pe disc. |
#51
Posted 31 March 2013 - 23:55
Bibi a punctat bine, un sistem audio nu poate fi judecta doar de numarul de hertzi. E ca si cum am judeca o masina dupa ce scrie pe kilometraj ("uite, Ferrari prinde 300kmph, pe cand Loganul 200. Oricum nu trec niciodata de 200, asa ca cele doua sunt cam la fel")
Citeam niste comentarii pe Amazon despre Birgit Nilsson. Erau unii care comentau despre ea ca da, stie sa zbiere adevarat, insa cam ii lipsesc nuantele pe care le are o Modl sau Varnay - ea ar poseda un fel de "laser-like voice". Si a intervenit un nene care a spus ca din pacate asta e vina inregistrarilor, ca in real life vocea lui Nilsson nu e deloc laser, ci e plina, texturata si toate alea. Ca el a auzit-o in concert si ca experienta a fost unica samd. Daca imi e iertata inca o aroganta, as spune ca acei domni nu stiau despre ce vorbesc. Vina nu este a inregistrarilor, ci a aparatelor de reproducere, care mutileaza experientele ascultatorilor. Daca exista soprane care au fost inregistrate necorespunzator, Nilsson nu se afla printre ele. Ba dimpotriva. Ca tot s-a vorbit de Hotter vs London, oare de ce London a fost abandonat de Solti in favoarea lui Hotter? Solti l-a dorit pe London in Rheingold, pentru ca dorea un Wottan care sa inspire tinerete si virilitate. In schimb, pentru Siegfried si Walkure avea nevoie de o voce care sa fie capabila sa exprime mult mai mult. Pentru asta era nevoie de Hotter. Nu existau nici un fel de probleme contractuale in a-l folosi in continuare pe London, care era artist Decca. De fapt, Leinsdorf chiar l-a folosit pe London ca Wotan intr-o inregistrare Decca, facuta cam in acelasi timp in care Solti inregistra Siegfried. London e bun in inregistrarea respectiva, insa Hotter e infinit mai nuantat la Solti. Partea cu adevarat proasta e ca vocea lui Hotter e mai greu de reprodus tehnic. In conditii mai putin optime, nuantele dispar, iar ascultatorul ramane cu un schelet al inregistrarii. Nu e deloc intamplator ca solistii care beneficiaza de voci puternice sunt avantajati in conditiile astea, caci eroismele vocale sunt prezervate de orice sistem audio. Si atunci, nu e deloc intamplator ca London sa fie avantajat si preferat lui Hotter de catre cineva care asculta in aceste conditii. Life's a bitch. |
|
#52
Posted 01 April 2013 - 00:13
sunt curios cam ce sistem audio ţâţă de mâţă tre să ai, şi câte ţşpe triliarde de euro tre să coste, care sistem să poa să-l schimbe pe hotter în london sau kinpins, sau măcar pe la genunchiul lor. la treaba asta ăia de la decca nu s-au gândit. hotter tot cu prunde-n gură sună, ca un moş obosit de-atâta alergat, şi cu vocea dogită ca doagele unui butoi spart
@bibiaudiofil. zi-mi un aparat care să măsoare chestiile alea, îl cumpăr şi-ţi spun cum stau cu sistemul meu audio robinson, on 31 martie 2013 - 23:55, said:
Ca tot s-a vorbit de Hotter vs London, oare de ce London a fost abandonat de Solti in favoarea lui Hotter? Solti l-a dorit pe London in Rheingold, pentru ca dorea un Wottan care sa inspire tinerete si virilitate. In schimb, pentru Siegfried si Walkure avea nevoie de o voce care sa fie capabila sa exprime mult mai mult. să exprime ceeee???????? ce exprimă hotter și nu e în stare să exprime un butoi dogit? crecă lui solti i l-au băgat pe hotter producătorii, cam cum au băgat-o și pe eba la înaintare ăia de la pdl. nu că restu ar fi avut vreun merit să stea pe listă la alegerile pt PE am pus pe topicu de clasice 4 clipuri. ok, sunetul e făcut praf, sistemele audio sunt muci. bine. de fapt hotter e piesă de piesă, și în clar s-ar fi ascultat fix ce-a scris wagner în libret, nu bâlbâielile hansului e clar, hotter e expert să exprime mult mai mult, mie-mi exprimă că tre musai să închid boxele Quote
Pentru asta era nevoie de Hotter. Nu existau nici un fel de probleme contractuale in a-l folosi in continuare pe London, care era artist Decca. De fapt, Leinsdorf chiar l-a folosit pe London ca Wotan intr-o inregistrare Decca, facuta cam in acelasi timp in care Solti inregistra Siegfried. London e bun in inregistrarea respectiva, insa Hotter e infinit mai nuantat la Solti. Quote
Partea cu adevarat proasta e ca vocea lui Hotter e mai greu de reprodus tehnic. având în vedere că hotter sună ca o doagă spartă, da, ai dreptate. Quote
In conditii mai putin optime, nuantele dispar, iar ascultatorul ramane cu un schelet al inregistrarii. Nu e deloc intamplator ca solistii care beneficiaza de voci puternice sunt avantajati in conditiile astea, caci eroismele vocale sunt prezervate de orice sistem audio. Si atunci, nu e deloc intamplator ca London sa fie avantajat si preferat lui Hotter de catre cineva care asculta in aceste conditii. Life's a bitch. de fapt cred că hotter ăsta e un soi de excepție, el e baștanu baritonilor, numa că nu s-a găsit producător de boxe, plăci audio & șit care să-l pună în valoare. iar dacă ar fi să cânte live e de vină acustica sălii și urechile publicului. de fapt și aerul cred că are o vină, că nu vibrează după cum scrie la carte. http://forum.softped...0#entry12962381 aştept cu interes recenziile unuia cu sistem audio baştan |
#53
Posted 01 April 2013 - 00:37
gigel de hohenţolărn, on 01 aprilie 2013 - 00:13, said:
@bibiaudiofil. zi-mi un aparat care să măsoare chestiile alea, îl cumpăr şi-ţi spun cum stau cu sistemul meu audio Se cheama urechi si se dau moka. Hai ca la bagat batu prin gard sintem maestri asa ca o las pe alt thread ca am facut prea mult offtopic aici ( a nu se confunda ca-ti dau dreptate ). Edited by bibiaudiofil, 01 April 2013 - 00:37. |
#54
Posted 01 April 2013 - 00:53
Cred ca ne pierdem vremea discutand in contradictoriu despre Hotter.
Sunt cel putin trei posibilitati de a explica dezgustul unei persoane pentru un muzician. 1. gusturile variaza atat de mult, incat oricine poate prefera orice (cine are chef de pierdut timpul, se poate amuza citind tot felul de comentarii la clipuri de pe youtube in care diversi explica cat de praf e Callas pe langa doamna X, superstarul orchestrei de dentisiti din Basel). Pe scurt, dati fiind oricare doi interpreti, probabil ca fiecare va avea fanul lui. Nu exista interpretare mai buna sau mai proasta, ci doar una care imi place mie si una lui Vasilica. 2. Exista o conspiratie a criticilor/producatorilor/artistilor, domni cu diverse agende ascunse, pe baza carora sunt promovati artisti praf (precum Hotter) si sunt faultati altii buni. Eu insa nu ma las pacalit si spun lucrurilor pe nume. 3. S-ar putea ca un consens al criticilor/artistilor/publicului in ceea ce priveste un artist pe care eu il desconsider sa nu fie rezultatul unei conspiratii si ca eu sa ma insel. Poate ca am niste idiosincrazii personale, poate ca nu i-am dat o sansa artistului de a-l asculta in conditii bune etc. Exista vreo posibilitate de a stabili, intr-un caz particular, daca 2 e adevarata si nu 3? Eu cred ca nu, asa ca ne asumam preferintele fiecare si mergem mai departe. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users