Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Reprezentanța B.B.C. (Brown, Bove...

Analizele Medicale, intre fericir...

Recomandare carcasa si sursa cu pwm
 Cum s-ar putea face plafonarea pr...

Preparing automatic repair diagno...

Planul Samsung pentru urmatorii 5...

videoproiector vs oricare display
 Produse comandate din china (wish...

probleme mașina de spalat rufe

Magazine care vand bere la keg

Proiect ciudat legat de metaverse...
 Daniel Fenechiu: Nu vom aște...

Transfer in acelasi pc cu FTP

Și daca industria europeana ...

Alimentare camera ip distanta 50m
 

Romania-Italia pe drumuri nationale

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1
tfbogdan

tfbogdan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 22.04.2009
Salut,

La sfarsitul saptamanii urmatoare am sa plec cu masina personala din Timisoara catre Italia ( Zona Perugia ). Incerc sa imi planific un traseu cat mai economic, pornind de la urmatoarele criterii de baza:

- Masina mea consuma cel mai putin in jurul vitezei de 90 - 100 km/h
- Sunt orientat mai degraba spre economie de combustibil / taxe de autostrada decat spre un drum cat mai scurt (din punct de vedere al timpului necesar ).
- Condusul pe autostrada e plictisitor. Cel mai mult am condus incontinuu pe autostrada ~600 km si nu a fost o experienta placuta => Drumurile nationale pot fi mai putin monotone, te tin mai mult timp in priza.
- Vreau sa ocolesc Serbia si Slovenia. Tarile prin care vreau sa trec sunt Ungaria si Austria.
- In Italia taxele de autostrada sunt exagerat de mari, iar drumurile nationale sunt bunicele.

Avand in vedere toate astea, am incercat sa imi fac un traseu pe Google Maps:

https://maps.google....8gPRmoGYDA&pw=2

Am planificat sa alimentez astfel:
- Plecat din Timisoara In jurul orei 18:00 cu plinul facut ( 55l - consum mediu la 100 km/h ~6l/100Km )
- Inainte de granita cu Ungaria refac plinul.
- Conduc pana la intrarea in Austria, cu pauze regulate.
- Dupa intrarea in Austria, refac plinul si ma opresc pentru a innopta ( vreau sa traversez Austria si nordul Italiei pe timp de zi, as avea multe de vazut, chiar si doar in tranzit )
- Continui drumul. Inainte de intrarea in Italia refac plinul, dupa care conduc pana la destinatie ( si sper ca imi va ajunge ultimul plin )

Inainte totusi sa ma aventurez pe traseul asta, ar trebui sa gasesc raspuns la urmatoarele intrebari:
- Care e starea drumurilor din itinerariul pe care l-am facut. Pentru a generaliza, as putea reformula intrebarea astfel: Care e starea drumurilor nationale in Ungaria, respectiv Austria?
- Exista riscul ca unul din drumurile din traseu sa fie inchis din cauza conditiilor meteo, sau sa nu fie deszapezit?
- Daca nu merg deloc pe autostrada in Ungaria, va mai trebui sa platesc Vignetta?
- Aceeasi intrebare de mai sus, pentru Austria.

Desi am mai facut un drum de Romania-Italia la volan, nu a fost cu masina mea, si a fost exclusiv pe autostrazi ( acolo unde au fost disponibile, cam 80% din drum ). Avand in vedere aspectul asta, la intrebarile de mai sus as adauga si urmatoarele:
- Ce ar trebui sa verific inainte sa plec la drum cu masina? Din cate stiu eu: Fluide, presiune pneuri, rezerva, placute frana.
- Ce ar trebui sa am cu mine pe drum? Din cate stiu eu: ulei, in cazul in care va trebui sa completez ( Masina mea nu mananca ulei, dar nu poti sti niciodata ) si o canistra de benzina, de 5l, pentru urgente, becuri de rezerva, si sigurante.

Daca, per total, suma avantajelor nu depaseste suma dezavantajelor, voi alege totusi un traseu mai sigur: autostrada de la Szeged pana la Venetia.

Pe langa raspunsuri la intrebarile de mai sus, orice sugestie e binevenita.

Multumesc!

#2
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 21.08.2005
in Austria o sa treci pe langa OMV, e un spectacol de lumini acolo, eu as trece noaptea pe acolo.

#3
nrares

nrares

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 356
  • Înscris: 13.10.2003
In primul rand, aproximativ acelasi traseu dar pe autostrazi o sa-ti ia cu 6 ore mai putin, asta dat de Google Maps. In realitate o sa castigi cam 10 ore, avand in vedere ca in Italia pe drumurile nationale o sa-ti rogi moartea privind limitarile de viteza din localitati. Si nu stiu daca 35-40 de euro economie la taxele de drum cumulate pe Ungaria, Austria si Italia merita tot deranjul asta. Eu n-as merge pe drumurile nationale nici sa ma plateasca ei, mai ales in conditii de iarna.

#4
teRRa

teRRa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 484
  • Înscris: 31.05.2006
Daca mergi strict in limitele legale, luand in considerare posibilele si foarte probabilele ingreunari ale traficului in jurul sau interiorul localitatilor tranzitate care au mai mult de 10k locuitori, pe varianta nationale o sa faci probabil dublu ca si timp decat pe autostrada. Iar un km de drum prin oras te oboseste mai mult decat 20 km de autostrada. Cand ajungi la destinatie o sa fii atat de obosit si scarbit de drum ca si unul care merge de la Timisoara la Madrid numai pe autostrada.
Daca totusi mergi mai rapid pe nationale pentru a scurta durata calatoriei risti foarte mult ca la o limitare de 70 sa ai 90 sau la una de 40 sa ai 60 si ai lasat din start minim jumatate din contravaloarea economiei facute prin neplata taxelor de autostrada asta daca te prind ungurii unde merge cu spaga sau sensibil mai mult decat ai fi facut economie daca patesti asa ceva in Austria sau Ungaria.

Concluzie: mergi pe autostrada si daca vrei sa vizitezi ceva abate-te, fa-ti pofta si apoi intoare-te pe acest tip de drum.

#5
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,351
  • Înscris: 28.11.2001
daca ai timp de pierdut e chiar interesanta aceasta varianta .... dar nu cred ca in acest anotimp pentru ca ziua e scurta si peisajul nu taman in cea mai buna forma

Din ce am vazut eu drumurile nationale din tari unde autostrada nu e ceva sf sunt mai inguste ca la noi, in marea majoritate a intersectiilor sunt giratorii ... si cel putin pentru mine mai obositoare la condus decat sunt la noi.
Nu ai parte de carute si betivi dar nu e deloc neobisnuit sa te intersectezi cu tractoare sau alte agregate agricole agabaritice.



 tfbogdan, on 15 decembrie 2012 - 16:50, said:

...
- Plecat din Timisoara In jurul orei 18:00 cu plinul facut ( 55l - consum mediu la 100 km/h ~6l/100Km )
- Inainte de granita cu Ungaria refac plinul.
- Conduc pana la intrarea in Austria, cu pauze regulate.
- Dupa intrarea in Austria, refac plinul si ma opresc pentru a innopta ( vreau sa traversez Austria si nordul Italiei pe timp de zi, as avea multe de vazut, chiar si doar in tranzit )
- Continui drumul. Inainte de intrarea in Italia refac plinul, dupa care conduc pana la destinatie ( si sper ca imi va ajunge ultimul plin )
....

Din Timisoara probabil ca vei iesi pe la Cenad .... asta inseamna cam 60 Km .... parerea mea ca nu-si are sens sa faci plinul in Timisopara ca apoi sa opresti ca sa mai bagi inca 3-4 litri ..., faci plinul la Cenad si cu asta basta - Eu intodeauna pun de la Petromul de la iesire din Cenad spre vama ... pana la vama mai sunt cam 5 Km si un Luck-oil mai aproape, pun de la Petrom ca oricum opresc acolo pentru vignete.

Traversarea Ungarie dureaza pe autostrada cam 4 ore (depinde cum prinzi M0 - centura Budapestei) si daca ai sau nu lucrari pe traseu .... as spune ca pe DN-le lor va dura minim 6-7 .... deci vei intra in Austria cu mult dupa miezul noptii nu-i o tragedie dar e bine sa stii la ce te inhami.
Eu pe DN in Ungaria nu am mers decat cand era deviat traficul de pe autostrada (accidente, lucrari, etc .... am patit-o de vre-o 4-5 ori) cum spuneam la inceput imi par mai "obositoare" decat DN-urile de la noi, asfaltul e bun, semnalizare rutiera in parametrii, etc dar mai inguste, traverseaza localitati, trafic de utilaje agricole, etc .... nu mi-am permis arogante sa depasesc pe linie continuua sau sa sar din schema cu limita de viteza si poate si de aceea nu m-au incantat.

In Austria am mers destul de des acum 8-9 ani pe DN-uri (am stat cateva luni in Viena) .... la fel .... asfalt bun, semnalizare oki dar .... traverseaza localitati, trafic de tractoare si-n plus mai toate intersectiile cu giratorii .... asa ca vei nu vrei incetinesti si te asiguri din 2 in 2 Km Posted Image .... e enervant si frustrant cand ai de facut un drum de 15-20 Km .... daramite cand mai ai cateva sute spre miie cum ai tu acum.

In Italia nu am mers decat pe autostrada .... oricum nu cred ca scapi de autostrada (taxe) ca sa treci din austria in Italia .... ca ai de traversat Alpii prin tuneluri.

Edited by Tarzy, 15 December 2012 - 23:33.


#6
florinppv

florinppv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 870
  • Înscris: 22.01.2010
Si eu iti recomand sa folosesti autostrazile, DN-urile sunt foarte aglomerate in aceasta perioada si in plus iti pot oferi surprize nu tocmai placute si conditile meteo.

In Austria vigneta este obligatorie si pe superstrazi, nu numai pe autostrazi.

Edited by florinppv, 16 December 2012 - 00:09.


#7
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011

Quote

- In Italia taxele de autostrada sunt exagerat de mari, iar drumurile nationale sunt bunicele.

Ai dreptate in ceea ce priveste taxa de autostrada. De la intrarea in Italia pana in Pergia costa cam 70 de euro autostrada ! Pe drumurile nationale nu iti recomand sa mergi nici daca nu ar exista autostrazi !

Quote

- Condusul pe autostrada e plictisitor. Cel mai mult am condus incontinuu pe autostrada ~600 km si nu a fost o experienta placuta => Drumurile nationale pot fi mai putin monotone, te tin mai mult timp in priza.
Daca ai mers doar 600 km pe autostrada si nu ti-a placut, atunci iti recomand sa iei bilet de avion.

#8
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009
in primul rand cheltui in plus €10-€15 numai pe gaz pentru ca vrei sa ocolesti slovenia
vignete-e cred ca-s comparabile ca pret, nu-mi mai aduc aminte, slovenia-austria.
dar autostrazile din slovenia imi plac mai mult decat cele din austria

al doilea rand, nu merita drumurile italiei. ca si in franta, foarte inguste, soferi periculosi, ba in unele locuri, daca deschid obloanele iti pot lovi masina, :lol:
plateste autostrada si mergi cu 90km/h, nu-i bai, nu te omoara nimeni, eventual mergi in spatele unui camion, consumi si mai putin

#9
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002
70 de euro pe autostradă poate plătești din franța până în sudul extrem al Italiei, nu speriați omul. Până la Perugia are două variante de autostradă, una costă aproximativ 20 de euro, cealaltă maxim 30.

#10
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011
25 de euro nu ii va ajunge nici daca ar intra la Udine si ar iesi la Bologna. Avand in vedere ca Perugia este putin mai departe...

#11
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002
Sursa: autostrade.it adica aia care iti ia banii .

Attached Files



#12
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002
Scuze pt poat repetat, sunt de pe tel și nu pot modifica postul anterior.

Cele 2 imagini reprezintă costurile de autostrada pt cele 2 variante logice. In ambele cazuri vă trebui să continue pe drum express de la ieșirea de pe autostradă până la Perugia.

#13
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

 ecstrim, on 16 decembrie 2012 - 12:14, said:

70 de euro pe autostradă poate plăteşti din franţa până în sudul extrem al Italiei, nu speriaţi omul. Până la Perugia are două variante de autostradă, una costă aproximativ 20 de euro, cealaltă maxim 30.

eu platesc €70 din metz pana in nantes
am fost si in primavara asta in aprilie am traversat italia in nord de la nisa la trieste, si facusem atunci socoteala ca am platit mai mult decat in franta. in plus, am vazut prima data la pompa €2/L la benzina

#14
aka_razvan

aka_razvan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 658
  • Înscris: 10.12.2008

 tsunnami, on 16 decembrie 2012 - 18:26, said:

am vazut prima data la pompa €2/L la benzina

Offtopic:
Eu am vazut acum un an juma in Grecia, pe autostrada Egnatia Odos, la un Shell 2.04e litru' de benzina!Posted Image
La noi in acesi perioada era in juru' la 1.25 -1.30 euro / litru'

Edited by aka_razvan, 16 December 2012 - 18:46.


#15
ecstrim

ecstrim

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 18.10.2002

 tsunnami, on 16 decembrie 2012 - 18:26, said:



eu platesc €70 din metz pana in nantes
am fost si in primavara asta in aprilie am traversat italia in nord de la nisa la trieste, si facusem atunci socoteala ca am platit mai mult decat in franta. in plus, am vazut prima data la pompa €2/L la benzina
Ciudat, calculatorul autostrade.it zice 35 de euro. Ori ai făcut dus-întors, ori ai trecut prin tunel la Frejous și ai plătit taxa (parcă 40 de euro era dacă îmi amintesc bine) ori ai luat tzeapa ori nu îți amintești bine.

Edited by ecstrim, 16 December 2012 - 20:13.


#16
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

 ecstrim, on 16 decembrie 2012 - 20:11, said:

Ciudat, calculatorul autostrade.it zice 35 de euro. Ori ai făcut dus-întors, ori ai trecut prin tunel la Frejous şi ai plătit taxa (parcă 40 de euro era dacă îmi amintesc bine) ori ai luat tzeapa ori nu îţi aminteşti bine.

52.20
am gasit bonul, Apr 28, 2012

#17
coracao

coracao

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 782
  • Înscris: 25.04.2008
Nu stiu de ce romanii au senzatia ca daca merg pe national fac economie. Pai daca treci Austria si zona de la Tarvisio pana la Gonars pe national consumi motorina/benzina de amestesti. Si nu stiu de ce s-a creat ideea asta cum ca autostrada in Italia e scumpa tare, pentru ca nu e chiar asa. Daca socotesti drumul pe autostrada vs nationale ca timp si combustibil consumat in plus s-ar putea sa iesi mai ieftin pe autostrada. Si in Austria treci pe la OMV doar daca mergi pana la Viena, ceea ce nu e recomandat, de la Budapesta mergi pe A7 pana la Ens si de acolo o iei catre Austria via Rabafuzes si reintri pe autostrada la Ilz in Austria. Dar poti merge linistit prin Slovenia pe autostrada... ;) drum bun!!!

#18
Bursul

Bursul

    alias Petrov

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,576
  • Înscris: 30.10.2003
Parca in Austria iti trebuie atatea veste reflectorizante cati pasageri sunt in masina si tinute in cabina si nu in portabagaj!

Si eu recomand autostrazile mergi mai repede si e mai sigur (asta ar trebui sa fie prioritatea numarul 1)! Poti sa iti scoti banii de vigneta alimentand de la benzinariile din sate si nu de pe autostrada! Diferenta poate sa fie si de 20 centi/litru!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate