Din nou se modifica impozitele auto
Last Updated: Jan 28 2013 18:30, Started by
giuli
, Dec 12 2012 12:40
·
0
#19
Posted 14 December 2012 - 14:09
Nu stiu daca impozitarea ar trebui sa fie in functie de valoare, ma gandesc ca mai degraba in functie de capacitate si emisii.
Totusi, la >3000 cmc, impozitul este cam mare, practit omoara masinile mai vechi, ca astea noi oricum rar mai urca la 3000 capacitate, cel putin astea comune. |
#20
Posted 14 December 2012 - 17:18
Cutzu, on 13 decembrie 2012 - 16:05, said:
mizerie creata tot de noi sunt de acord cu marirea impozitelor la masini si mai ales imobile, nu oricine isi permite o masina si asta se vede dupa foarte putin timp cand e vorba de intretinerea ei Da, dar nu trebuie sa-mi impuna ei daca imi permit o masina sau nu. Care e baza in a impozita o masina dupa capacitatea cilindrica? si nu dupa emisii sau putere? Daca ar exista o anumita logica in modalitatea lor de impozitare nu as avea nimic de comentat. Cu ce e mai vicios un motor de 3l benzina aspirat de 200 cp fata de un 2 litri benzina turbo de 240? Nu e de ajuns ca platesti TVA atunci cand cumperi masina, platesti accize la combustibil ( taxele carburantilor ajung la aproape 50% din valoarea de la pompa), platesti rovigneta , platesti taxa de inscriere ? De ce sa fii taxat de mai multe ori pentru acelasi lucru. Pentru o masina cu motor mai mare platesti mai mult la achizitie , deci TVA mai mare pentru ei, platesti mai mult combustibil , deci TVa + accize mai mari pentru ei , platesti Taxa de mediu , platesti si impozit, practic pentru acelasi lucru. |
#21
Posted 15 December 2012 - 10:01
Mai, motoarele de 5000-6000 de cmc oricum sunt o bazaconie, fara nici un fel de logica sau utilitate, doar putere nefolosita. La capacitatile astea avem deja camioane si tractoare.
Acum ca mai sunt masini mai vechi, inscrise in circulatie cu astfel de motoare, da, e cam nasol, probabil trebuie renuntat la ele. Asta e, oricum consumau mult si prost. Problema este la motoarele de peste 3000, care sunt si pe masini mai noi, desi nici acestea nu prea mai sunt logice ! Ideea este ca o marire la impozitele masinilor de capacitate mica ar fi benefica, ar mai curata strazile de toate junghiurile neintretinute, neconforme, etc. Stiu, acum 10-15 ani, si eu mergeam cu Oltcit (de la munca), sau alte jafuri, insa acum nu se mai poate, la fel cum nu se mai poate cu carute pe strazi, asa nu se mai poate cu tot felul de cazane. Pur si simplu, omul ala mai bine renunta la masina, este mai bine pentru toti, si pentru el, si pentru ceilalti. grofudaniel, on 14 decembrie 2012 - 17:18, said:
Da, dar nu trebuie sa-mi impuna ei daca imi permit o masina sau nu.... Ba ti se cam poate impune, atata timp cat este vorba de drumuri publice ti se poate impune aproape orice. Ce vrei acum sa fie un fel de formula1 pe sosele. Eu nu inteleg impatimitii de senzatii tari cu masina de ce nu isi rezolva problemele in afara spatiului public, este de multe ori si mai usor, si mai intens si distractiv, si mai ieftin, poate. O masina de 300-400 de cai,modificata de circuit, costa de cateva ori mai putin decat una apta pentru sosea, inscrisa, cu aceleasi aptitudini ! |
#22
Posted 18 December 2012 - 18:06
Ti se pare 2.000 cmc pragul normal, peste care sa se dubleze impozitul ?
|
#23
Posted 19 December 2012 - 14:20
Nicidecum, nu am un algoritm de calcul in cap, si nici nu-mi propun sa gasesc eu unul, spun doar ca impozitele trebuiesc marite, mai ales alea mici. Sita trebuie cernuta, noi aici cel putin, in Bucuresti, nu avem loc unii de altii. La mine in jurul blocului sunt zeci de masini care nu sunt folosite, doar stau, si ocupa locuri de parcare. Nu este normal. Ok, bun, nu in toata tara, sa fie taxe pentru Bucuresti, sau sa faca creasca costurile parcarilor, desi multe sunt parcate pe locuri fara plata. Pana la urma este si o doza de nesimtire, sa iti tii masina degeaba in fata blocului, cu prelata pe ea, cand ceilalti se schinuie ca prostii sa-si parcheze masina poate la zeci de metri distanta.
Anvelope de iarna obligatorii, rca obligatoriu (si ala marit), impozit pe masina mai mare, toate astea pentru drumurile publice. Eu vreau de exemplu, daca ma omoara o masina pe sosea ca familia mea sa primeasca 500.000 de euro despagubire de la RCA. De eceea sunt deacord cu mariri de costuri si taxe in general. |
#24
Posted 19 December 2012 - 14:51
Si se uzeaza talpile daca mergi cateva zeci de metri?Si eu sunt de acord cu impozitele marite pentru cele care sunt prea mici dar sa fie totusi corelate cu veniturile medii si in acelasi timp sa vezi ca se face ceva cu acei bani. Daca cineva isi plateste locul de parcare la adp, din partea mea poate sa toarne si ciment pe cauciucuri si jante. E treaba lui. Nu vad sanatos principiul de a pune taxe si impozite doar pentru a epura diferite tipuri de masini. Nu mai bine ar fi sa faca aceste taxe si impozite in functie de noxe si putere? Iar cu acei bani colectati sa faci cu adevarat ceva? Nu doar sa pui de 3 ori pe an borduri?
|
#25
Posted 19 December 2012 - 17:35
Da mi se uzeaza talpile, mai ales daca ai bagaje, copii, si vreo 12-14 ore de munca. In timp ce altii, de regula, pensionari sau asistati, sa plateasca 50 de ron impozit, si 80 de ron parcarea pe an. Nu mai spun ca multi nici macar parcari platite nu au, doar ocupa locuri.
In fine, eu sunt ca orientare mai liberal, si cred ca piata dicteaza pretul, in functie de cerere si oferta, si spun doar ca impozitele si costurile ar trebui corelate cu piata. Masina nu este o necesitate ! |
#26
Posted 19 December 2012 - 17:45
Pai pune mana si plateste vanjos, ce mai stai! Sa fie cererea mare la coada la finante.
Ah, tu n-ai pentru ce plati ca esti sarac lipit, n-ai proprietati. |
#27
Posted 19 December 2012 - 17:57
Tipiric, on 19 decembrie 2012 - 17:45, said:
Pai pune mana si plateste vanjos, ce mai stai! Sa fie cererea mare la coada la finante. Ah, tu n-ai pentru ce plati ca esti sarac lipit, n-ai proprietati. Ce zic eu, si ce intelegi tu ! CE sa mai platesc daca sunt toate ocupate ? In fine, daca ai inteles bine, daca nu, la fel, piata este libera, nu e musai ca toti sa fi inteles prea multe la viata lor. |
#28
Posted 19 December 2012 - 18:19
Cred ca altii au inteles mai multe decat tine din moment ce au mai multe.
Mai incendiaza si tu din masinile alea din parcare. Ce atata democratie, nu e obligatoriu sa aiba toti. |
|
#29
Posted 19 December 2012 - 23:13
Tipic, raspunsuri la misto !
Eu mi-am spus parerea, si cu asta basta. Pana una alta, impozitele si taxele cresc, si mie imi pare bine ! |
#30
Posted 19 December 2012 - 23:46
De incendiat nu e ok, dar alea care nu se misca cu anii se pot raporta ca abandonate, ma gandesc.
|
#31
Posted 20 December 2012 - 00:08
Iti doresti oare sa creasca pentru ca ai masina de firma si-ti platesc altii taxele? Crede-ma ca la cat e nivelul de trai real al Romaniei, deja taxele sunt prea mari si piata le va regla mai jos. E greu sa mergi cateva zeci de metri dar avem pretentii de impozite mari. Eu unul as pune pentru Bucuresti niste taxe prohibitive pentru masini si as scumpi si transportul in comun, la nivelul Europei. Si atunci nu te mai plangi cand iti parchezi bicla la scara. Sa fie piata libera nu?
Edited by grofudaniel, 20 December 2012 - 00:18. |
#32
Posted 20 December 2012 - 00:27
Era vorba de masinile care stau in acelasi loc cu anii. Probabil proprietarii nu platesc impozite pentru ele, iar dupa cum arata nu vor mai fi functionale fara o infuzie serioasa de bani. In schimb tin ocupat spatiul de parcare pe care altul l-ar folosi, sau te obliga sa te chinui sa-i ocolesti cand blocheaza vreun sens pe o straduta.
|
#33
Posted 20 December 2012 - 00:50
Lasa ca asa e cand unii fac ceva mai multi bani, capata drepturi si privilegii iar altii sa mearga pe jos, ca ce basca lor daca nu le plateste firma impozitu'.
Oricum, bucurestenii au scapat anu' viitor de marirea impozitelor. Edited by grofudaniel, 20 December 2012 - 00:54. |
|
#34
Posted 20 December 2012 - 14:48
grofudaniel, on 20 decembrie 2012 - 00:08, said:
Iti doresti oare sa creasca pentru ca ai masina de firma si-ti platesc altii taxele? Crede-ma ca la cat e nivelul de trai real al Romaniei, deja taxele sunt prea mari si piata le va regla mai jos. E greu sa mergi cateva zeci de metri dar avem pretentii de impozite mari. Eu unul as pune pentru Bucuresti niste taxe prohibitive pentru masini si as scumpi si transportul in comun, la nivelul Europei. Si atunci nu te mai plangi cand iti parchezi bicla la scara. Sa fie piata libera nu? Sa fii tu sanatos. Nu-mi plateste firma impozitele. Nu stiu de ce iti dai cu parerea aiurea. Platesc impozite (pe proprietati) mii de ron pe an ! grofudaniel, on 20 decembrie 2012 - 00:50, said:
Lasa ca asa e cand unii fac ceva mai multi bani, capata drepturi si privilegii iar altii sa mearga pe jos, ca ce basca lor daca nu le plateste firma impozitu'. Oricum, bucurestenii au scapat anu' viitor de marirea impozitelor. Pai tu nu intelegi ca oricum oamenii aia merg pe jos, ca tin masinile degeaba in parcari ! Hai ca poate revin cu poze, sa se inteleaga mai bine ! Nu e vorba de capatat drepturi sau privilegii, dar atata timp cat va fi de exemplu cerere pentru combustibili, prost sa fii sa nu-i scumpesti nu ?! |
#35
Posted 20 December 2012 - 14:51
Si nu-ti permiti un loc de parcare aproape? Si daca nu e posibil si totusi dorinta e asa arzatoare muta-te la casa si iti parchezi in curte cate vrei. Imi place cum gandesti, de lene sa imi misc fundu 50 de metri pe jos mai bine maresc astia taxele si impozitele ( pentru asta exista BG in cel mai rau caz). Ce bine ar fi sa avem macar o capitala Eco, doar ratb , metrou si bicilcleta iar in rest taxe cu adevarat prohibitive. Atunci si tu si pensionarii cu matiz o sa fiti egali in privilegii si o sa mergeti aceeasi distanta pana la statia de troleu/autobuz/ parcarea de biciclete.
|
#36
Posted 20 December 2012 - 15:32
tavktm, on 19 decembrie 2012 - 17:35, said:
Da mi se uzeaza talpile, mai ales daca ai bagaje, copii, si vreo 12-14 ore de munca. In timp ce altii, de regula, pensionari sau asistati, sa plateasca 50 de ron impozit, si 80 de ron parcarea pe an. Nu mai spun ca multi nici macar parcari platite nu au, doar ocupa locuri. In fine, eu sunt ca orientare mai liberal, si cred ca piata dicteaza pretul, in functie de cerere si oferta, si spun doar ca impozitele si costurile ar trebui corelate cu piata. Masina nu este o necesitate ! Tu esti liberal, vrei taxe ?!? Aia de vor taxe sunt socialistii, liberali nu vor taxe de loc, de marit taxe existente nici nu poate fi vorba Dar n-am inteles o chestie, care piata regleaza nivelul taxelor, ca eu n-am vazut o piata a taxelor , da daca este noi ce suntem cumparatori sau vanzator ?!? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users