Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Asa cum a fost ...
Last Updated: Jul 25 2022 12:55, Started by
Ghita_Bizonu
, Oct 16 2012 21:58
·
0
#2377
Posted 17 July 2014 - 20:56
Este din 1969 de la aselenizare.
Se pare ca pe timpul ala nici germanii nu aveau toti bani pentru un tv, se uitau prin vitrine Edited by crisstonne, 17 July 2014 - 20:57. |
#2378
Posted 17 July 2014 - 22:03
Aselenizarea (prima) a avut loc noaptea, spre dimineata, daca imi aduc bine aminte. La noi. Deci si la nemti. Imaginea pare a fi luata ziua.
|
#2379
Posted 18 July 2014 - 12:43
sandel_u, on 16 octombrie 2012 - 23:00, said:
Ok, asa era cu locuintele...dar cum era cu masinile? Se puteau cumpara doar dacii? trebuia sa astepti cativa ani pana sa primesti? Doar cei cu calificare isi permiteau? Benzina era scumpa? Era pe cartela? De cand? si etc etc etc...Transport in comun? Autobuze? Trenuri? Preturi? Mersu cu trenu sigur era ieftin. Asta a fost multi ani si dupa caderea comunismului. Se cumparau Dacii si Oltcituri. Stateai la cozi imense, de ordinul anilor, daca nu te invarteai de-o aprobare speciala, sau daca nu le cumparai la liber, din targ. Nu stiu cum era cu Dacia 1100 la vremea ei, daca se statea la astfel de cozi. Inainte de anii cei mai crunti se mai puteau cumpara Skode, Trabanturi si Lade (asta era cam cea mai scumpa desi multi ziceau ca e si cea mai proasta, cica se rasurna repede) Candva, prin anii '60, se putea castiga la loto Wartburg, care era limuzina pentru anii respectivi, mult deasupra Trabantului care nici nu stiu daca exista. Benzina era vreo 4 lei, asa am prins-o eu. Dupa aia se scumpise si nici nu se gasea. Iti lasai masina la coada pentru a doua zi pe lanaga benzinaria pe care o aveai prin preajma iar canistrele de metal, alea de 20 de litri, "rusesti" li se zicea, erau la mare cautare. Cartele s-au bagat spre sfarsitul anilor '80, daca imi amintesc bine 40 sau 80 de litri pe luna. Erau niste tichete, de 10 sau 20 de litri fiecare, si puteai sa alimentezi doar de la anumite benzinarii in functie de numarul de inmatriculare parca. Dar iarna oricum nu-ti foloseai ratia ca se inchidea circulatia la primul fulg de nea. Cam asta imi amintesc eu. Ah, si codurile unor culori de masini. La Dacia era celebrul Alb13 iar la Oltcit erau Rosu Vale Lunga, Rosu VL cum i se spunea, si Albastru Mamaia. |
#2380
Posted 18 July 2014 - 13:05
<<Trabant>> a apărut în 1957, deci exista în anii '60. Dar în anii '60 cum ajungeau maşini italieneşti, franţuzeşti şi vest-germane pe la noi?
|
#2382
Posted 18 July 2014 - 13:23
djl, on 18 iulie 2014 - 13:05, said:
<<Trabant>> a apărut în 1957, deci exista în anii '60. Dar în anii '60 cum ajungeau maşini italieneşti, franţuzeşti şi vest-germane pe la noi? Chiar nu stiam de cand exista Trabantul. Stiu sigur ca Wartburg se putea castiga la loto pentru ca am avut un vecin care asa o avea. Iar masinile straine, mai apareau e adevarat, dar rar de tot. Stiu ca am vazut Fiat 124(habar n-am daca chiar a existat modelul respectiv sau respectivele cifre erau prinse la misto), am prins si Fiaturi din alea mici, 300, 500, nu mai stiu cat erau. Existau si Renault destule, mai ales Renault 16 parca, alea mai break, dar astea banuiesc ca intrasera odata cu fabrica de la noi sau ceva de genul asta. Si aveam o cunostinta al carui tata era pilot si avea Peugeot 304 cred. Sau 504 ? Nu sunt sigur de cifre, dar masina sigur era Peugeot insa nu stiu cum si-o adusese. Edited by Maitrey, 18 July 2014 - 13:25. |
#2383
Posted 18 July 2014 - 13:58
djl, on 18 iulie 2014 - 13:05, said:
Dar în anii '60 cum ajungeau maşini italieneşti, franţuzeşti şi vest-germane pe la noi? |
#2385
Posted 18 July 2014 - 16:05
#2386
Posted 18 July 2014 - 17:21
Cand am auzit prima data ca s-ar putea cumpara masini .. alea erau Moskvich 403 la vreo 54 mii, Wartburg parca la 44 si Trabant 600 la 30.000 (urat cu spume!!) Wartburgu era o masina eleganta (ptr anii aia) bine finisata (ptr anii aia) bine facuta (ca in anii aia!! Ca unele au mai tinut pana prin 90-93 si tabla tot lucioasa si nu era bine sa dai cu picoru in ele.. Ca riscai un ghips) . Ma rog motor in 2 timpi dar mia veau si altii (DWW in RFG, SAAB in Suedia) care baga 120 la ora (nu mult insa per total era onorabil in Europa!).
Apoi au parut si primele Fiaturi : 600 (Ficatel) . Apoi 1100 si 1300/1500 deja considerate mai deosebite .. Rar 1800 (se pare ca trebuiau si niste aprobari nu numai 80.000) 2300 nu stiu sa fi fost oficial. Nitel mai tarziu 850 – 48.000 mii .. care o tempora o gusturi parea .. mare!! edgrimex, on 18 iulie 2014 - 13:58, said:
Prin IDMS (Intreprinderea de Distribuire a Materialelor Sportive). S-au gasit: Fiat (600, 850, 1100, 1300, 1500, 1800, 2300, 124, 125), Renault (Gordini, 10, 16), Moskvich (403, 404, 408, 412, 1500), Lada (1200, 1500), VW (1200, 1300, 1500), Trabant (600, 601), Volvo. Te puteai inscrie si la alte marci de masina, depuneai banii si asteptai sa te sune de la IDMS ca a sosit masina. VW nu stiu sa fi venit oficial. S-a auzit de o “serie” “scurta” in sensul ptr cine trebe. Ca si Fiatu 127 au fost vreo 50 tot pe ochi frumosi (plus banu!!) Volvo nu. Alte marci la care te puteai inscrie ar fi fost Volga. Atat. In anii 69-71 au fots cateva Fiat 124 si 125. Putine (125 era 90.000) Skoda nu stiu din ce an, Era si ea cu modelul Octavia Combi .. putin raspandit. Am vazut si 2 Felicia (cam stil Octavia combi insa decapotabila) . Mai raspandita cu modelu 1000 MB (48.000) si apoi cu 10o S (54.000) A urmat 105 si 120. Maitrey, on 18 iulie 2014 - 12:43, said:
Se cumparau Dacii si Oltcituri. Stateai la cozi imense, de ordinul anilor, daca nu te invarteai de-o aprobare speciala, sau daca nu le cumparai la liber, din targ. Nu stiu cum era cu Dacia 1100 la vremea ei, daca se statea la astfel de cozi. Maitrey, on 18 iulie 2014 - 12:43, said:
Benzina era vreo 4 lei, asa am prins-o eu. Dupa aia se scumpise si nici nu se gasea. Iti lasai masina la coada pentru a doua zi pe lanaga benzinaria pe care o aveai prin preajma iar canistrele de metal, alea de 20 de litri, "rusesti" li se zicea, erau la mare cautare. Cartele s-au bagat spre sfarsitul anilor '80, daca imi amintesc bine 40 sau 80 de litri pe luna. Erau niste tichete, de 10 sau 20 de litri fiecare, si puteai sa alimentezi doar de la anumite benzinarii in functie de numarul de inmatriculare parca. Dar iarna oricum nu-ti foloseai ratia ca se inchidea circulatia la primul fulg de nea. Maitrey, on 18 iulie 2014 - 13:23, said:
Chiar nu stiam de cand exista Trabantul. Stiu sigur ca Wartburg se putea castiga la loto pentru ca am avut un vecin care asa o avea. Iar masinile straine, mai apareau e adevarat, dar rar de tot. Stiu ca am vazut Fiat 124(habar n-am daca chiar a existat modelul respectiv sau respectivele cifre erau prinse la misto), am prins si Fiaturi din alea mici, 300, 500, nu mai stiu cat erau. Existau si Renault destule, mai ales Renault 16 parca, alea mai break, dar astea banuiesc ca intrasera odata cu fabrica de la noi sau ceva de genul asta. Si aveam o cunostinta al carui tata era pilot si avea Peugeot 304 cred. Sau 504 ? Nu sunt sigur de cifre, dar masina sigur era Peugeot insa nu stiu cum si-o adusese. Peugeot. Pilot? Pe linie internationala? Atunci poate si-a adus (se putea pana prin 75. Daca aveai valuta) Altfle una cumparata de ocazie .. Ca mia intrau si “altfel” . In anii 67-71 cand Mamaia era bimecunoscuta in Europa .. mai venau unii cu cate o Simca Aronde, un Opel Kadet sau chair Record 1500 (da cam de dinainte de 1964 dupa caroserie) si apoi la fine de sejur le vindeau (ieftin ca nu stiau preturile O9 Simca Aronde cumprata cu 9.00 lei chilipe curat!!) Sau mai rau le abandonau. Pana la urma ajungeau s afie ridicate si vadnute de ocazie .. Asa a fost la vanzare si un Maserati Mistral 3600 (uzat 70%!) sau o Alfa Romeo sport 2600 decapotabila! Unele masini americane (dupa 74 .. Ca wera unu care se invartise de un Oldsmobile Toronado. Misto masina , relativ noua , lux , samd. DAR 7 litri cilindree, 4 carburatoare dublu corp, 380 cp SAE (cca 300 DIN) si consumu … consumu pe sosea fara de vreo 14. In oras devenea obscen!! Peste 2 galeti!!) Insa sa fim cinstiti unele masini ajungeau s afie vandute cam .. cu lipsuri . presupun ca dintai erau “vandalizate” cu grija, apoi vandalu anunta sa die ridicata epava si astepta scoastrea la vanzare. Ca piesel lipsa erau dopizitate cu grija .. A da. Nu stiu cum prin 69-70 au fost cam multe Opel Kapitan md 1960 . Presupun ca primite cadou sau aduse ca erau mai ieftine (in vest!!) Cam la fel si niste Mercedesuri 180 (seria veche ..lansata in 53) . Fordurile tot aduse, primite, abandonate.. In plsu unii reuseau sa isi faca rost de masini noi . De ex Mircea Crisan cu un Record 1700 (nou in 1965). Stefan Banica intrat in pom cu un Record 1900 (md geneva 1966). Ion Dacian cu un Mercedes 190 albastru … Nu stiu ce tenor de opera cu o caruta de Kapitan md 1965 (adica nou). Unii din categoria asta artistica si celebri. Plus cei care in 69-73 au lucrat in strainatate puteau sa isi aduca masini (paoi vama a devenit distructiva.. totusi tanarul pe atunci Gica Hagi Mercedes 190 serie noua cum nu avea nici Nicu Ceausescu!!) Si ce conduceau baietii Ceasescu? Valentin o Alfa Romeo Junior Gt 1300 .. Nicu un Audi 100 Coupe S md 1968. Ma rog eu eram damblagiu dupa masini. Plus ca sunt bucurestean asa ca vedeam ceva mai mult decat unu din Botosani sau Pitesti… |
|
#2387
Posted 18 July 2014 - 17:59
Alea vest-germane cu motor în 2 timpi erau D.K.W. (Dampf-Kraft-Wagen = Automobil propulasat de motor cu aburi ). Până la sfârşitul W.W. 2 au produs şi motociclete. Înainte de "creşterea nivelului de trai" şi programul "Rabla" (ambele distrugătoare de trecut) era pe Şos. Mihai Bravu, latura cu Bis. Bălăneanu un "D.K.W." F11/F12 Junior. Marca a dispărut în 1966 în Europa (în America Latină a supravieţuit până în 1969
Despre maşini din epica comunistă s-a discutat pe aici: http://forum.softped...-in-anii-30-60/ şi pe aici: http://forum.softped...nia-in-anii-80/ mai e un topic (thread) despre "Dacia" 1310: http://forum.softped...647-dacia-1310/ Ghiţă_Bizonu , mii de felicitări pt. informaţiile adunate! Edited by djl, 18 July 2014 - 17:59. |
#2388
Posted 18 July 2014 - 18:12
Am avut un unchi care a lucrat ca atasat pe la o ambasada, parca in Ghana si nu mai stiu unde.
A adus o barca dinaia mare de Opel Record. La timpul ala era mare smecherie, anii '70. |
#2389
Posted 18 July 2014 - 18:58
#2390
Posted 18 July 2014 - 19:14
Ghita_Bizonu, on 18 iulie 2014 - 17:21, said:
Destule R 16? Glumesti . Intamplator in zona ta erau vreo 3 .. dar R16 era rar. Pret mare .. Si nu erau break toate erau cu coada cu hayon .. Peugeot. Pilot? Pe linie internationala? Atunci poate si-a adus (se putea pana prin 75. Daca aveai valuta) Altfle una cumparata de ocazie .. Ca mia intrau si Vorba vine destule, dar zaream destule prin parcari, chiar mai multe decat Wartbuguri de exemplu. Ca si Wartburgul vecinului de care ziceam eu statea in parcare blocului cu prelata pe el. Pilot de Boeing 707 sau cat erau alea doua de le luase Ceausescu. Din cate intelesesem fusese chiar "seful de promotie", primul care a invatat pe simulatorul americanilor si primul care l-a aterizat pe Otopeni. Avea chiar si Protexuri in casa. anelka, on 18 iulie 2014 - 13:18, said:
la benzina - august 1985 Cred ca-i de la mare poza aia. Am si eu o imagine din asta in memorie, cu PECO-ul de la mare, coada de masini si soseaua aia de patru benzi. Edited by Maitrey, 18 July 2014 - 19:12. |
#2392
Posted 18 July 2014 - 20:27
Maitrey, on 18 iulie 2014 - 19:14, said:
Vorba vine destule, dar zaream destule prin parcari, chiar mai multe decat Wartbuguri de exemplu. Ca si Wartburgul vecinului de care ziceam eu statea in parcare blocului cu prelata pe el. Pilot de Boeing 707 sau cat erau alea doua de le luase Ceausescu. Din cate intelesesem fusese chiar "seful de promotie", primul care a invatat pe simulatorul americanilor si primul care l-a aterizat pe Otopeni. Avea chiar si Protexuri in casa. Cred ca-i de la mare poza aia. Am si eu o imagine din asta in memorie, cu PECO-ul de la mare, coada de masini si soseaua aia de patru benzi. Wartburgurile nu au fots prea multe .. pretul deh si apoi cine avea banii lua un R sau Fiat. Plus ca prin 67 deaj nu se mai importau. Insa [pti sa ma crezi .. R 16 au fots putine/ Erau f scumpe - 72-76 mii in 67-70. In 71 nu se mai importau Plus R 16 era vrafuld egama a lui Ranualt .. masina destul de scumpa si in vest .. cam ptr directori si acolo .. SI coada la benzina Se mira Kokoshmare ca soseau e goala ca coada la benzina. Pai era "normal" Se dprea scaderea cosnumului (nu numai la benzina) ca petrol se importa . Si trebuiau platite datoriile . Asa ca se redfucea tot. Si transport . Si in mateire de stransport terestru se prefera trenul. Acu zau ca nu mia placut atunci. Insa asa proceda socialismu; Ca putea ! Azi se baga TVA de 24 peste tot. Se baga accize . Si rezultatul este ca se restarndge consumul popular. Da aiua cu ma multi bani scapa si se simt bie casnd vad pe altii saraciti si in dificultate. Le creste sentimentu de valoare personala!!! |
#2393
Posted 18 July 2014 - 23:45
Djl.
Nu te mai mira, asa era peste tot, la Bãneasa, chiar śi la benzinãria aia micã din Dãmãroaia, când era benzinã : ) |
#2394
Posted 19 July 2014 - 09:24
djl, on 18 iulie 2014 - 19:15, said:
Da' unde e făcută poza aia cu coada la benzină? Pana sa se scoata sinele liniei 28 acolo unde este gardul alb se facea o mica alee care dadea in benzinarie. Am trecut si eu pe acolo pe langa cozi imense cand aveam meciuri cu cei de la Mecanica Fina, Aversa sau ICME dar totusi nu-mi aduc aminte tufisurile alea de la marginea trotuarului. Cand il luam pe 28 parca ma puteam uita pe geam la strada fara niciun obstacol. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users