Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Modelari 3D - Creatiile mele
#361
Posted 25 June 2017 - 01:13
Nu ma pasioneaza modelare de caractere, plus ca daca modelezi caractere trebuie sa le si rigguiesti si apoi sa le animezi si mie mi se pare prea plictistoare treaba asta, nu ma atrage deloc.
|
#362
Posted 25 June 2017 - 12:23
nu stiu ce inseamna rigguiesti, probabil te referi la finisat aspectele fetei, riduri etc. Dar partea asta de modelare caractere se realizeaza in 3ds max sau si alte soft-uri mai speciale?
Tu esti mai tehnic |
#363
Posted 25 June 2017 - 13:41
catalinuptm, on 25 iunie 2017 - 01:13, said:
Nu ma pasioneaza modelare de caractere, plus ca daca modelezi caractere trebuie sa le si rigguiesti si apoi sa le animezi nu e neaparat nevoie sa faci rig pentru caractere. exista cerere pentru produse raw, mai mult sau mai putin finisate. evident daca are si un rig cu atat mai bine, poti cere un pret mai mare. cammelia08, on 25 iunie 2017 - 12:23, said:
nu stiu ce inseamna rigguiesti, probabil te referi la finisat aspectele fetei, riduri etc. asta tine tot de modelare si detalii fine. rig inseamna atasarea caracterului pe un "skelet" si apoi animarea lui. cine se ocupa de asa ceva nu mai face animatii de mana, exista mocap prin intermediul caruia se realizeaza animatii foarte realiste si intr-un timp relativ scurt. riggingul nu se aplica doar la caractere ci si la lucruri statice, gen natura (copaci), pistoane, masini etc etc cammelia08, on 25 iunie 2017 - 12:23, said:
Dar partea asta de modelare caractere se realizeaza in 3ds max sau si alte soft-uri mai speciale? |
#364
Posted 27 June 2017 - 21:32
mikaell, on 25 iunie 2017 - 13:41, said:
nu e neaparat nevoie sa faci rig pentru caractere. exista cerere pentru produse raw, mai mult sau mai putin finisate. evident daca are si un rig cu atat mai bine, poti cere un pret mai mare. Am renuntat la partea de modelare/rig/skinning de mult, acuma sunt doar render artist si fac compositing, ma atrage mai mult partea asta. |
#365
Posted 27 August 2017 - 11:23
Frumos. Totusi..in baza deschiderii tale catre domeniu as avea 2-3 curiozitati :
- ce recomanzi incepatorilor? In tot drumul pe care l-ai parcurs (pe cont propriu 100% sau ai facut si cursuri?) ce ar fi de evitat? - ce potential are domeniul acesta exclusiv in Ro? ce concurenta (consideri ca ai)? - cum te vezi peste 5-10ani ? sa manageriezi o firma in domeniu sau ? - si poate cel mai important..de ce oare nu e atat de emancipat domeniul la noi ?datorita complexitatii? Edited by cammelia08, 27 August 2017 - 11:35. |
#366
Posted 28 August 2017 - 22:25
cammelia08, on 27 august 2017 - 11:23, said:
- ce recomanzi incepatorilor? In tot drumul pe care l-ai parcurs (pe cont propriu 100% sau ai facut si cursuri?) ce ar fi de evitat? In primul rand incepatorilor le-as recomanda mai intai sa se intereseze bine daca le place ceea vor sa faca sau nu, si cel mai important lucru este sa fie dedicati, pentru ca am intalnit si cazuri in care multi s-au apucat, au lucrat o perioada iar apoi li s-a luat pur si simplu, acuma depinde si de fiecare persoana in parte, daca ramai doar la un anumite stadiu, atunci e foarte posibil sa ti se ia, daca vrei sa inveti din ce in ce mai multe chestii si ai dorinta asta, atunci ai un drum foarte lung de parcurs, pentru ca domeniul asta este foarte foarte vast, eu imi dau seama de asta pe zi ce trece, ca ai foarte multe chestii de invatat, trebuie doar sa vrei si sa-ti placa. Totul incepe cu modelarea, si multi raman blocati acolo, si poate asta ii face sa renunte, pentru ca la un momentdat, daca nu vrei sa inveti un alt soft de modelare organica sau anorganica, atunci modelarea devine plictisitor.Insa chiar si asa, poti modela low poly, pentru jocuri, unde ai foarte multe chestii de invatat, sau poti modela high poly-uri pentru render, unde inveti tehnici de modelare si incerci de fiecare data sa bagi mai multe detalii in ceea ce faci si asa mai departe. Eu tot ce-am invatat, am invatat singur si de la artisti foarte cunoscuti de pe net, am vazut la ei si am incercat mult timp sa fac si eu ce fac ei, desigur ca la inceput a fost un esec total, insa asta n m-a facut sa renunt.Au fost si momente in care a fost foarte dificil, pentru ca este foarte greu sa inveti chestii singur si cand te lovesti de o problema sa nu ai pe cine intreba sau la cine apela si de multe ori la inceput ma loveam de probleme la care gaseam rezolvare foarte greu, treceau luni de zile si gaseam rezolvare dintr-o prostie sau din greseala.Acuma e foarte simplu sa inveti chestii sunt sute poate chiar mii de tutoriale si forumuri si multe materiale de unde poti sa inveti, cand m-am apucat eu, in 2009, erau doar tutoriale scrise, nu erau tutoriale video, acuma gasesti sute de tutoriale chiar si pe youtube, iar daca ai vreo problema e aproape imposibil sa nu gasesti rezolvare. Nu am facut niciodata cursuri pentru ca nu prea existau pe atunci, si nici n-am simtit nevoia sa fac asta, pentru ca totul a inceput ca un hobby si nu voiam sa investesc bani in chestia asta pentru ca pe atunci nu era ceva prioritar asta.Acuma exista cateva site-uri/academii unde poti face cursuri online dar si live cu grup de oameni.Cunosc persoane care au facut cursuri si i-au ajutat dar i-au si incurcat pe alocuri.Unele chestii le complica mai mult decat sa le simplifice, bine asta e normal pentru ca un cursant trebuie sa invete the hard way ca sa reuseasca mai apoi sa gaseasca si shortcut-uri. Daca nu esti autodidact macar un pic, atunci o sa-ti fie foarte greu sa inveti din tutoriale si sa stai sa cauti si etc. De evitat, nu ar fi nimic de evitat orice sursa de invatare este bine venita, cursuri, tutoriale, carti si etc.Cel mai important este sa vrei si faci ceva in privinta asta. Sunt foarte multe chestii de discutat la aceasta intrebare, probabil m-as intinde foarte mult daca as avea timp sa scriu atat. cammelia08, on 27 august 2017 - 11:23, said:
- ce potential are domeniul acesta exclusiv in Ro? ce concurenta (consideri ca ai)? In Romania, domeniul asta nu e chiar asa de obscur, ma refer ca si locuri de munca, sunt cateva studiouri in bucuresti de acest gen pe advertising/still life/animatii si sunt si cateva studiouri de curand deschise (4-5 la numar) care sunt specializate pe cinematografie, VFX, filme si asa mai departe.Apoi mai sunt si toate televiziunile, unde si acolo au nevoie de o echipa de oameni, mai ales ca majoritatea celor care au lucrat inca de la inceput, au ales sa plece dupa ce si-au petrecut 5-10 ani in tara si au invatat ce era de invatat, asa ca si acolo sunt destule locuri.Cred si mai mult sper ca acest domeniu sa se dezvolte si mai mult in Ro, pentru ca ar fi si mana de lucru mai ieftina iar pentru Romania ar insemna salarii destul de atragatoare daca o firma mare din afara ar veni sa investeasca aici intr-un studio de VFX. Pe langa aceste studio-uri care sunt pe partea de high poly/rendering, mai sunt si studiouri de jocuri, AMC, ubisoft, EA games, acolo sunt armate de oameni si nu doar pe partea de testing ci si pe partea de modelare si programming, de exemplu EA Games, are o cladire intreaga langa Afi palace.Din punctul meu de vedere asta e un punct de plecare foarte bun, pentru ca acolo chiar inveti niste chestii de baza foarte bune si dupa cativa ani petrecuti acolo, cat sa-ti faci o experienta, si sa-ti faci mana, poti migra catre high poly/rendering, daca esti pasionat, daca nu, poti ramane bine mersi si acolo.La fel, si aici sunt mult mai multe chestii de discutat, eu iti explic pe scurt cam despre ce e vorba si incerc sa te lamuresc pe tine si pe altii care vor mai citi acest post. cammelia08, on 27 august 2017 - 11:23, said:
- cum te vezi peste 5-10ani ? sa manageriezi o firma in domeniu sau ? In cativa ani as vrea sa plec, asta daca nu cumva intre timp se va deschide vreun studio aici in Ro.Daca voi ramane, aici ma voi irosi degeaba, vreau sa lucrez in vfx si mi-am setat eu niste obiective pe care sper sa le ating pana in 30 ani, cum ar fi sa lucrez la un film de box office.De managerat o firma, mi se pare iar o pierdere de timp si m-as pierde eu pe mine, nu imi place sa fac excell-uri toate ziua, daca mi s-ar da ocazia as putea face asta si acuma, dar nu vreau asta, eu inca mai am multe de invatat in domeniu si vreau sa fac chestii interesante, nu vreau sa ma plafonez si peste 10 ani sa ma gandesc ce-ar fi fost daca, probabil as putea face asta dar mult mai tarziu nu acuma, insa acuma vreau sa fac chestii misto. cammelia08, on 27 august 2017 - 11:23, said:
- si poate cel mai important..de ce oare nu e atat de emancipat domeniul la noi ?datorita complexitatii? Nu este neaparat un domeniu emancipat, eu am incercat sa fac si o comunitate de grafica 3D/2D impreuna cu alti doi prieteni in urma cu 3-4 ani, insa nu a mers, pur si simplu nu era populat, le-am oferit tot suportul necesar de care era nevoie, free, insa acest domeniu nu este un domeniu care se invata in scoala/facultate, cum ar fi jobul de programator, si daca nu exsita o astfel de deschidere care sa-i invete pe altii despre ce este vorba, e normal ca acest domeniu sa fie un pic mai nepopular ca sa zic asa.Mai exista o comunitate de acest gen al unui alt user care este prezent si pe acest forum, nu vreau sa fac publicitate ca sa nu se interpreteze, si la fel si acolo, este pustiu.Doar forumurile din afara, sunt mai populate un pic. Ce-am invatat din acea experienta cand am avut forumul, este ca sunt foarte multi oameni buni in acest domeniu, insa fiind foarte buni, au de lucru si nu au timpul necesar sa-l mai piarda pe un forum sa le arata si altora.Mi-am dat seama de asta in moment cand nici eu nu am mai avut timp de aratat altora pentru ca in timpul liber pe care-l am, ori am proiectele mele personale sau extra work si efectiv nu mai timp si de altceva si atunci mi-am dat seama defapt de ce in Romania e foarte greu sa faci o comunitate de genul asta si de ce doemniul asta e mai putin populat. Sper ca te-am lamurit cat de cat, ar mai fi multe chestii de discutat, insa cam astea ar fi ideile in mare.Pentru orice alta intrebare sau informatie, va stau la dispozitie. |
#367
Posted 29 August 2017 - 20:25
Multumim mult pt. istorioara..pe mine una m-a fascinat ce am citit si sunt foarte incantata si sa nu ai impresia ca scrii de pomana ca pe forumul de care aminteai, aici exista cititori si admiratori.
Nu am inteles unele lucruri si cu permisiunea ta as fi vrut sa ma ajuti sa le inteleg : ~ Nu am inteles partea cu "ma voi irosi degeaba" . Consideri ca ceea ce ofera piata din Ro se numeste plafonare inclusiv dpdv financiar? Adica exista o limita (romaneasca) peste care nu poti trece? ~ Prin manageriat m-am referit la a scapa de munca de volum prin care ai trecut si sa fii recompensat (mai bine) pt. gestionarea unor situatii. Este adevarat ca incepi sa uiti meserie dar e un progres. Nu cunosc domeniul deci ma poti combate. ~ Imi poti trimite pe Pm comunitatea celuilalt user care detine un forum specializat? Am vazut ca pe forumul autodesk e ceva flux de informatii. ~ Cum esti judecat la interviu in Ro de catre angajator? Probabil ai trecut prin asta si stii ce trebuie sa detina canditatul..atat dpdv cunostinte cat si speech. scuze ca iti poluam topic-ul de portofoliu cu acest gen de intrebari. |
#368
Posted 09 September 2017 - 23:26
cammelia08, on 29 august 2017 - 20:25, said:
Multumim mult pt. istorioara..pe mine una m-a fascinat ce am citit si sunt foarte incantata si sa nu ai impresia ca scrii de pomana ca pe forumul de care aminteai, aici exista cititori si admiratori. Nu am inteles unele lucruri si cu permisiunea ta as fi vrut sa ma ajuti sa le inteleg : ~ Nu am inteles partea cu "ma voi irosi degeaba" . Consideri ca ceea ce ofera piata din Ro se numeste plafonare inclusiv dpdv financiar? Adica exista o limita (romaneasca) peste care nu poti trece? Ca in orice domeniu, exista un anumit nivel pe care daca il atingi, usor usor incepi sa te plafonezi.Si limita asta nu e doar la noi, ci este peste tot si in orice domeniu. cammelia08, on 29 august 2017 - 20:25, said:
~ Prin manageriat m-am referit la a scapa de munca de volum prin care ai trecut si sa fii recompensat (mai bine) pt. gestionarea unor situatii. Este adevarat ca incepi sa uiti meserie dar e un progres. Nu cunosc domeniul deci ma poti combate. Probabil dupa 15-20 de ani in industrie, poate m-as gandi la asta, dar momentan, nici vorba de asa ceva, eu vreau sa fiu in productie sa fac chestii, nu sa dau ordine altora.Pot face si asta si sa fiu si in productie, dar daca ar fi sa aleg, as alege clar productia. cammelia08, on 29 august 2017 - 20:25, said:
~ Imi poti trimite pe Pm comunitatea celuilalt user care detine un forum specializat? Am vazut ca pe forumul autodesk e ceva flux de informatii. Din pacate nu mai exista nici acel forum, am vorbit cu el si a fost inchis, tot din acelasi motiv pe care l-am spus mai sus. cammelia08, on 29 august 2017 - 20:25, said:
~ Cum esti judecat la interviu in Ro de catre angajator? Probabil ai trecut prin asta si stii ce trebuie sa detina canditatul..atat dpdv cunostinte cat si speech. In principiu in domeniul asta nu conteaza sa ai studii neaparat in domeniu, conteaza foarte mult ce portofoliu ai si ce stii sa faci, conteaza ca anagajatorul sa vada acel ceva in tine si sa vada potentialul, apoi mai departe depinde de fiecare, sa vada ca vrei sa progresezi si sa fii serioasa, sa vada ca vrei sa inveti chestii noi si ca ai capacitatea de a te adapta la orice situatie.Ca si speech nu e mare lucru, e ca la orice alt interviu, de cele mai multe ori la interviuri primesti si un test, in functie de postul pe care te angajezi, primesti un test pe aria respectiva, daca vrei modelare, vei primii ceva de modelat, daca vrei render, vei primii ceva de randat, dupa care te anunta daca te incadrezi in standardele lor si daca esti junior, mid sau senior.Cam asta e tot ce tine de partea de interviu. Si ca sa fiu offtopic foarte mult, mai pun un render pe care l-am facut in aproximativ 8 ore, ceva rapid. SLS_01.png 4.1MB 36 downloads SLS_02.png 3.93MB 34 downloads AO.png 1001.64K 30 downloads 4k : https://i.imgur.com/R1LUkcX.jpg Edited by catalinuptm, 09 September 2017 - 23:26. |
#369
Posted 15 October 2017 - 01:17
Mai schimbam un pic registrul, am facut o simulare de explozie, e doar un test, facut cu 3D studio max, Phoenix FD si randat cu Vray.
Enjoy! [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/aSbsgfOl2Nw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by catalinuptm, 16 October 2017 - 20:31. |
#370
Posted 16 November 2017 - 00:51
Ceva de seara rapid, ca n-am mai facut un render personal de ceva timp, nimic special, un motor mai vechi ( nu a fost modelat de mine ) si o singura lumina.
Harley.jpg 212.27K 20 downloads Harley_AO.jpg 162.87K 17 downloads |
|
#371
Posted 24 December 2017 - 12:03
Nimic special care arata foarte bine in ochii nespecializati
Unde putem discuta ceva generalitati vizavi de max sau 3D modelling? Perspective, ce merita etc.. |
#372
Posted 26 December 2017 - 01:35
Puteti crea un subiect nou aici: https://forum.softpe...-3d-studio-max/ legat de un subiect general de discutie.
|
#373
Posted 31 January 2018 - 00:42
Pun si eu un render facut pentru Yamaha EU.
Modelarea este facuta de catre doi colegi si cu anumite bucati care sunt CAD. Tracer900_SMX_GT_01.jpg 533.11K 19 downloads Tracer900_BNS4_01.jpg 543.2K 17 downloads Tracer900_SMX_GT_00.jpg 489.63K 13 downloads Tracer900_BNS4_00.jpg 490.77K 15 downloads 24cbf061495217.5a708fb276e6a.jpg 1.7MB 12 downloads |
#374
Posted 01 February 2018 - 20:26
Ne apropiem destul de mult de realitate. Ne poti spune si care a fost timpul alocat modelarii respectiv soft-ul folosit?
Pe la motor au importat componente cad presupun? Intreb in necunostinta de cauza.. materialele pentru partile importate au fost preluate din soft-ul cu pricina sau .. reaplicat totul de la 0 ? |
#375
Posted 07 February 2018 - 23:13
A fost modelat in 3D Studio max, cam 300 de ore au fost alocate ptr modelare, au fost folosit si piese cad, iar materialele le-am facut de la zero, nu prea inteleg la ce te referi cand spui daca materialele au fost preluate din soft-ul cu pricina, nu imi dau seama la ce soft te referi.
|
|
#376
Posted 08 February 2018 - 21:11
In ce soft (CAD) au fost realizate anumite componente? Ei bine..au avut materialele setate si acolo sau au fost recreat totul in materie de material in max?
Edited by cammelia08, 08 February 2018 - 21:11. |
#377
Posted 08 February 2018 - 22:15
Nu stiu in ce soft CAD a fost creat, ca nu au fost create de catre noi, materialele au fost create de mine de la zero, in editorul de materiale.
|
#378
Posted 09 February 2018 - 21:29
Dar la import a recunoscut ceva materiale din soft-ul in care a fost creat? Ce format de export recomandati pentru o compatibilitate cat mai buna? Prin compatibilitate includ si posibilitatea de a converti geometriile la ceva nativ max si editabil.
Edited by cammelia08, 09 February 2018 - 21:30. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users