Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Casa Solara - Fara cheltuieli de incalzire/racire

- - - - -
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#37
cristi302

cristi302

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 22.06.2011
Scuze am fost cateva zile in concediu

1) Vara, pentru o mai buna izolare contra caldurii venita prin invelitoare, ar merita si un acoperis cu pamant deasupra, gen terasa verde?
Chiar asta era tehnica initiala insa acum iesi mult mai ieftin si mai eficient cu invelitoare din tabla (preferabil galvanizata) si o izolare de 25-30cm.  Ca sa sustii 200kg /mp de pamant (chiar mai mult daca este ud) trebuie sa ai o placa de beton zdravana iar pe mine nu ma incanta ideia de a trai cu atatea zeci de tone deasupra capului.
2) Daca situatia nu permite ridicarea pamantului pe cei 3 pereti (E, V, N) ar merita chiar si pe un singur perete?
Nu cred. Daca nu ai loc sa pui pamant inseamna ca nu poti sa izolezi pamantul pe orizontala  si deci nu vei avea o "umblela" in jurul casei care sa tina pamantul cald si uscat pe o distanta de min.4 m.
3) Daca placa de fundatie nu este in trepte (ci fara diferente de nivel), pentru a avea totusi deschideri de lumina la dormitoarele din colturile NE si NV, ar trebui plafonul facut mult mai sus. Un volum de aer interior prea mare nu ar diminua efectul spectaculos al ideii?
Exista solutii cu luminatoare verticale care baga lumina prin reflexie.
4) Daca respectiva casa ar fi avut si etaj (total), presupun ca parterul er fi beneficiat de aceeasi eficienta termica.
Doar nivelul ingropat beneficiaza.
5) Cel mai important lucru pe care eu nu-l stiu: boltarii (si eventual cu pamant in ei pe alocuri) sunt un material agreat in vederea autorizarii?
Da. Am vazut f. multe case si chiar hale industriale. Nu faci mare economie daca nu torni beton in toti boltarii. Macar peretii exteriori pentru ca ei sustin zecile de tone de pamant care apasa lateral. Peretii interiori trebuie umpluti cu pamant pentru a asigura o masa termala suficienta pentru uniformizarea temperaturii interioare zi/noapte
Daca da, se gasesc ingineri structuristi capabili sa calculeze si o structura de rezistenta?
Da. Peretii din boltari (chiar si goi) sunt o structura autoportanta.
Daca nu, ce alta solutie eficienta s-ar aproba? Constructia pe cadre de beton armat, cu pereti din chirpici sau caramida subtire (pe cant)?
In nici un caz. Peretii exteriori trebuie sa aiba o rezistenta mare la forte laterale. Am vazut si cu chirpici dar eu nu as risca.



Noi dorim sa facem subsol sau demisol (apropo, cum o fi mai avantajos in acest context??) tocmai pentru ca auzisem cateva avantaje, printre care:
- Un avantaj important, acela ca pardoseala parterului nu ar fi atat de rece daca sub acesta ar exista un volum de aer la temperatura de beci.

Daca acest subsol/demisol nu strange cadura vara si daca pamantul in jurul casei nu este izolat hidrotermic atunci vei avea un beci cu temperatura de 10-14C. Totdeauna camerele palsate deasupra beciului sunt mai reci iarna.
- Alt avantaj fiind ca mutand CT (nu excludem CT indiferent cat de eficienta energetic ar iesi casa) si garaj acolo, s-ar putea micsora amprenta parterului.
Centrala termica are nevoie de aerisire permanenta iar garajul are pierderi f. mari prin usi asa ca varianta asta are pierderi mari termice. Se recomanda amplasarea garajului separat de casa si "umbrela" izolatoare.
- Alt avantaj fiind ca se poate porni cu tubulaturile (aer climatizare, apa curenta si apa prin instalatia de IP) pe verticala exact din locurile optime, fara probleme.
Da
- Alt avantaj fiind ca s-ar putea face la subsol un dormitor ferit de galagie, lumina si usor de mentinut o temperatura optima.
Fara lumina solara directa va fi prea frig chiar si vara. Daca pamantul din jurul beciului nu a fost incalzit pe timpul verii atunci , iarna, poti sa bagi lemne in foc la greu si tot va fi frig (pamantul va trage caldura rapid)
Cu toate ca ne gandim la un subsol, primul video presupune multa fereastra, foarte scumpa oricum, cu atat mai scumpa daca ne gandim la tripan bun izolator termic. Plus dezavantajul expunerii la intrari prin efractie. Ne-ar fi frica in acea padure cu atata sticla.
S-au inventat grilajele metalice si jaluzelele exterioare. Fara multa lumina solara nu vei putea avea caldura gratis pe timpul iernii. Tripanul are aproape acelas pret cu termopanul dublu.

Imi pare rau , dar dupa cum vezi, toate ideile tale au rezultate inverse. Solutii exista insa, dar trebuie sa citesti mai mult. Nu risca sa ridici o casa daca nu te documentezi bine inainte.

Edited by cristi302, 12 September 2012 - 11:21.


#38
sbarsanescu

sbarsanescu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 694
  • Înscris: 11.07.2006

 cristi302, on 22 august 2012 - 17:54, said:

.Trebuie sa incalzesti o masa foarte mare de pamant ca sa ajunga pentru toata iarna, la o temperatura rezonabila. Problema este ca nu trebuie sa incalzesti prea tare o masa mica de pamant ( pentru aceeasi cantitate de caldura) pentru ca omul se simte confortabil pe la 22-24C si alte vreo doua grade in plus sau minus


E foarte interesant conceptul - am mai vazut ceva similar in Norvegia - hidroizolatiile ei le fac la 2-3 m de casa, pt acelasi motiv. Practic, casa, anvelopata termic, se "lesteaza" cu un acumulator termic format din pamant. Schimbul termic se realizeaza pe cat posibil prin aceasta masa de pamant.

Un singur lucru nu-mi explic din prezentarea ta: de ce a durat 3 ani pana cand  ti-a fost bine iarna? Atat de mult sa dureze pana se "incarca" acumulatorul termic - pamantul din jurul casei?

#39
Bycus

Bycus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 08.08.2004

 cristi302, on 22 august 2012 - 17:54, said:

  Diferenta intre tevile metalice si cele de PVC (9$ la 3m) este nesemnificativa in ceea ce priveste transferul termic dar uriasa ca pret. Asta am citit in lucrarea de doctorat a unui indian care a experimentat cativa ani cu diferite materiale, diametre, lungimi si adancimi de ingropare. Vezi ca fierul rugineste si cand bagi aer cald prin tevile reci se face mult condens.

Buna ziua, m-ar interesa si pe mine sa citesc aceasta lucrare, va rog. Va multumesc foarte mult!

#40
cristi302

cristi302

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 22.06.2011
Un singur lucru nu-mi explic din prezentarea ta: de ce a durat 3 ani pana cand  ti-a fost bine iarna? Atat de mult sa dureze pana se "incarca" acumulatorul termic - pamantul din jurul casei?

Se pare ca pamantul are nevoie de cativa ani sa se usuce si sa  ajunga la o temperatura medie mai ridicata. Iarna se mai raceste  iar vara se incalzeste putin mai mult astfel incat se adauga cateva grade la temperatura medie. Tine cont ca vorbim de o masa foarte mare de pamant (peste 100t -  cam 25x25m si o adancime medie de 2-3m) si de acumularea a aprox. 900.000.000 BTU.  Desi stiam ca e nevoie de 3-4 ani, dupa prima iarna (in care am cam dardait) am scris uneia dintre putinele companii americane specializata in  constructia de astfel de case si iata raspunsul lor :

2011/2/23 TheNaturalHome <[email protected]>

>  Thanks for the very gracious note and wonderful pictures of your
> home.  We wish you the very best with your HTM design and trust it proves
> even more sustainable in years to come, as the ground underneath 'charges
> up'.
  Nice job - love the way you broke the roof angles and went
> multi-level.  If you are willing to release your images, we can guarantee
> your privacy will be entirely protected.  Full frontal images of vertical
> glazing and your multi-level construction shots would prove very
> inspirational to others.  That 1632/1224 size ~300KB jpg file is perfect.
> ...
> Warmest regards,
> ...
> Bruce of
http://www.TheNaturalHome.com <http://www.thenaturalhome.com/>



Buna ziua, m-ar interesa si pe mine sa citesc aceasta lucrare, va rog. Va multumesc foarte mult!
Imi pare rau dar nu am salvat lucrarea sau adresa ei dar daca vei cauta dupa "earth tubes" sigur o vei gasi in primele 2-3 pagini. Lucrarea este foarte mare si stufoasa (multe formule si calcule matematice) , mult peste nivelul meu dar m-am concentrat pe concluzii.  Vezi ca studiul a fost facut pe o sera de plante.

Edited by cristi302, 12 September 2012 - 16:19.


#41
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011
@Cristi,

Cat din suprafata zidului pozitionat spre sud se merita sa faci geamuri si cat din aceeasi suprafata se merita sa fie trombe walls sau panouri solare pe aer? ca sa nu pierzi caldura noaptea prin geamuri.
Daca lasi soarele sa bata in casa, merita sa ai cimentul de pe jos de culoare inchisa ca sa apsoarba placa cat mai  multa caldura sau nu conteaza. Daca pe jos e o culoare deschisa  o parte din energia solara e reflectata in casa? si daca e reflectata in casa o sa fie mai cald in casa, iar in placa de ciment o sa intre mai putina caldura?

#42
baldovica

baldovica

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 07.01.2007
de ceva vreme ma gandesc cum ar putea fi construit un acumulator termic, care sa aduca ceva aport la incalzire pe timpul iernii.
evident, acumulatoare deja exista sub forma de boilere+ panouri cu tuburi vidate presurizate, dar raportul dintre volumul de apa/cantitatea de energie stocata si pretul unui boiler nu mi se pare deloc avantajos. Imi imaginam un bloc de beton sau chiar pamant(sobele sunt facute din pamant) - pt cost redus, ingropat si izolat termic ce ar putea fi strabatut de o serpentina(sau cateva) prin care sa circule agentul termic (cam in acelasi fel in care functioneaza o pompa de caldura apa-sol). Agentul termic ar proveni de la cateva panouri presurizate. O alta serpentina ar aduce caldura din masa termica a blocului ingorpat, la nevoie, cu ajutorul unei pompe, ca aport la incalzire.
deci, boilerul cu apa ar fi inlocuit cu blocul de beton/pamant, aici mi se pare mie ca ar fi un inconvenient, apa primeste rapid energie/caldura, dar o cedeaza la fel de repede, iar pretul unui boiler e relativ mare pt materialele din care e confectionat dar mai ales pt capacitatea sa de acumulare a caldurii (sa zicem la 200L), ca sa nu mai vorbim de locul destinat lui pt amplasare.
m-am cam dezumflat cand se pomeneste aici de 100t de pamant, ca masa termica.

Edited by baldovica, 07 October 2012 - 22:49.


#43
cristi302

cristi302

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 22.06.2011
Cat din suprafata zidului pozitionat spre sud se merita sa faci geamuri si cat din aceeasi suprafata se merita sa fie trombe walls sau panouri solare pe aer? ca sa nu pierzi caldura noaptea prin geamuri.
Panourile solare pe aer fac acelasi lucru ca ferestrele  - incalzesc aerul din camera. Eu prefer ferestrele pentru ca o veche zicala  spune "in casa in care intra soarele nu intra boala". De fapt, un penou solar pe aer este un trombewall (perete solar) cu gauri de circulatie ( sus si jos) dar fara masa termala. Eu am facut (din constructie) gaurile de circulatie dar foarte curand le-am astupat pentru ca, in timpul zilei, temperatura crestea peste 30C iar noaptea se racea cam mult. Poate ca pe vremea aceia nici supapele de sens nu lucrau bine si nici nu aveam termopane la trombewalls (doar placi de policarbonat). Panourile solare pe aer sunt recomandabile pentru casele "normale", deja construite, pentru suplimentarea caldurii pe timpul zilei. Pentru casele "sub pamant" sunt mai buni peretii solari
Nu am formule de calcul dar pot spune ca pentru dormitoare, raportul fereastra / perete solar de 3/2 este multumitor (ar fi fost bine daca se apropia de 1/1) In living raportul de 5/2 este prost (prea cald ziua (25-27C) si prea rece dimineata (16=18C)). Datele sunt valabile pentru zile insorite de iarna dar cu -10 / -15C noaptea.. Am stiut de la inceput ca ferestre mari inseamna pierderi mari dar 200-300 roni/iarna e un pret ce merita platit pentru a avea senzatia unui living mult mai mare si luminos plus o perspectiva incantatoare

Daca lasi soarele sa bata in casa, merita sa ai cimentul de pe jos de culoare inchisa ca sa apsoarba placa cat mai  multa caldura sau nu conteaza. Daca pe jos e o culoare deschisa  o parte din energia solara e reflectata in casa? si daca e reflectata in casa o sa fie mai cald in casa, iar in placa de ciment o sa intre mai putina caldura?
Eu am pus gresie maro pentru ca nu am gasi neagra. Placa are masa termala mare si va radia caldura de jos (cel mai sanatos). Stratul de aer cald sta sus si o podea alba va fi tot timpul rece. O podea alba (sau de culoare deschisa) va reflecta lumina in casa (care deja este foarte luminoasa) si daca nu ai suficiente obiecte de culoare inchisa care sa transforme lumina in caldura atunci o mare parte va iesi afara.


Pentru baldovica
m-am cam dezumflat cand se pomeneste aici de 100t de pamant, ca masa termica.
100 tone este o masa termala sub o casa cu amprenta de 100mp. Daca hidroizolezi inca 4-5m in jurul casei atunci masa termala se tripleaza. Decat sa faci un depozit de caldura mai departe de casa (sapatura, izolatie, tevi, pompe, etc) mai ieftin si mai eficient e sa faci niste foraje orizontale sub casa  si pamantul izolat din jur(10 -15) la 2m adancime si sa bagi tevi PVC de 110mm prin care sa pompezi , vara, aer cald din pod sau dintr-un panou solar pe aer.
Daca amplasarea case nu iti permite sa faci ceea ce ti-am zis mai sus atunci poti face, cat mai aproape de casa, o groapa adanca de 3m de marimea unei piscine mari, o izolezi hidrotermic si o umpli (2.5m) cu piatra mare ( refuz de ciur). Pe fundul gropii pui o serprntina mare din tub gofrat de 110 pentru drenare (are perforatii mici si multe) iar aproape de suprafata faci o serpentina din tuburi de 110mm pentru canalizare. Acoperi groapa cu polistiren de 10cm , folie si min. 30cm de pamant. Vara, aerul cald pompat din pod va circula prin tubul gofrat de jos, printre pietre (cedand caldura) si va iesi prin cateva aerisiri (tub PVC de 110mm si 1m inaltime) dispuse cat mai uniform. Iarna tuburile de aerisire se astupa iar prin serpentina de sus recirculi aerul din casa preluand astfel caldura din depozit.

Zicala unui batran betiv cum ca "apa nu e buna nici in cizme" se aplica perfect aici. Fereste-te cat poti de circuite cu apa, sunt scumpe si daca au scurgeri (inevitabil) vei pierde tot

Un depozit de caldura, suficient pentru cateva luni, facut din beton ar avea un pret mul pra mare (min. 20.000 roni doar betonul)

#44
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011

 cristi302, on 08 octombrie 2012 - 11:35, said:

100 tone este o masa termala sub o casa cu amprenta de 100mp.
Deci, pentru ca toata lumea azi face case cu cel putin 100 m2, daca izolezi doar fundatia casei pana la 1.5m - 2m in pamant casa o sa aiba o gramada de masa termala si poate stoca vara o gramada de energie sub casa. Asta cu conditia sa nu ai parchet, ca atunci transferul de caldura o sa fie minim.

#45
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011

 baldovica, on 07 octombrie 2012 - 22:38, said:

de ceva vreme ma gandesc cum ar putea fi construit un acumulator termic, care sa aduca ceva aport la incalzire pe timpul iernii.
evident, acumulatoare deja exista sub forma de boilere+ panouri cu tuburi vidate presurizate, dar raportul dintre volumul de apa/cantitatea de energie stocata si pretul unui boiler nu mi se pare deloc avantajos. Imi imaginam un bloc de beton sau chiar pamant(sobele sunt facute din pamant) - pt cost redus, ingropat si izolat termic ce ar putea fi strabatut de o serpentina(sau cateva) prin care sa circule agentul termic (cam in acelasi fel in care functioneaza o pompa de caldura apa-sol). Agentul termic ar proveni de la cateva panouri presurizate. O alta serpentina ar aduce caldura din masa termica a blocului ingorpat, la nevoie, cu ajutorul unei pompe, ca aport la incalzire.
deci, boilerul cu apa ar fi inlocuit cu blocul de beton/pamant, aici mi se pare mie ca ar fi un inconvenient, apa primeste rapid energie/caldura, dar o cedeaza la fel de repede, iar pretul unui boiler e relativ mare pt materialele din care e confectionat dar mai ales pt capacitatea sa de acumulare a caldurii (sa zicem la 200L), ca sa nu mai vorbim de locul destinat lui pt amplasare.
m-am cam dezumflat cand se pomeneste aici de 100t de pamant, ca masa termica.


Uite am gasit raspunsul pentru tine  http://www.builditso...ir/360SFAir.htm

A construit o lada mare cu pietre in subsol. trece aerul din panouri prin lada aia mare, incalzeste pietrele, iar aerul din casa e circulat tot printre pietre si aduca caldura in casa cand e nevoie.
Si sistemul functioneaza de 25 ani fara probleme.

Attached File  img3.jpg   15.52K   42 downloads

 cristi302, on 08 octombrie 2012 - 11:35, said:


Eu am pus gresie maro pentru ca nu am gasi neagra. Placa are masa termala mare si va radia caldura de jos (cel mai sanatos). Stratul de aer cald sta sus si o podea alba va fi tot timpul rece. O podea alba (sau de culoare deschisa) va reflecta lumina in casa (care deja este foarte luminoasa) si daca nu ai suficiente obiecte de culoare inchisa care sa transforme lumina in caldura atunci o mare parte va iesi afara.


Multumesc, Informatie buna

Edited by dinpoplaca, 09 October 2012 - 06:36.


#46
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011
Trebuie sa adaug asta si aici neaparat. Ati auzit de ciment finisat. "stained concrete" si arata tare de tot + ca e ieftin.

Attached File  acid-stained-concrete-1.gif   83.31K   118 downloads  Attached File  1.jpg   153.97K   127 downloads  Attached File  ast-5.jpg   16.65K   133 downloads  Attached File  5.jpg   151.75K   125 downloads


Si uite un video cum se face.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/3bx4gXJ4jkE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yf9QDFu8uro?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by dinpoplaca, 10 October 2012 - 20:27.


#47
cristi302

cristi302

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 22.06.2011
Chiar voiam sa imi fac asa ceva dar la vremea respectiva am gasit o singura firma specializata care cerea un pret astronomic. Am vrut apoi sa-mi fac singur dar trebuiau scule bune, mesteri priceputi, acizi greu de gasit si  lac ultradur de protectie, asa ca am abandonat ideia. Am gasit, chiar, si un mester slefuitor de betoane dar tipul a ramas socat ca se poate face asa ceva (deci habar n-avea de tehnologie).
Acum au aparut si scule de slefuit (se pot inchiria de la Bricostore) si firme care vand solutiile de colorare, trebuie doar sa vrei sa faci pentru ca arata superb si este ultrarezistent.

#48
baldovica

baldovica

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 07.01.2007

 dinpoplaca, on 09 octombrie 2012 - 06:28, said:

Uite am gasit raspunsul pentru tine  http://www.builditso...ir/360SFAir.htm

A construit o lada mare cu pietre in subsol. trece aerul din panouri prin lada aia mare, incalzeste pietrele, iar aerul din casa e circulat tot printre pietre si aduca caldura in casa cand e nevoie.
Si sistemul functioneaza de 25 ani fara probleme.



merC++ pentru informatii, deci se poate!
eu am ramas impresionat de performantele panourilor cu tuburi vidate pe perioada verii, de aceea am sustinut ideea in care agentul termic e unul lichid.
evident ca e complicat de intretinut fata de versiunea cu aer, insa eu am instalata instalatie de incalzire in parodoseala, iar temperatura pe care (teoretic) panourile o dau(glicolului) pe timpul iernii (ziua) ar ajunge la 30 de grade, ceea ce mi-ar conveni. Important e relalizarea unui acumulator, care nu trebuie sa stocheze energie pentru "luni de zile", ci pe perioade mai scurte (zile). Exista puffere cu capacitatii de 2000-5000L, dar au preturi prea ridicate. Poate ca stocarea intr-un lichid dens, gen ulei, ar fi o alta solutie. Cum eu am casa aproape gata, nu mai pot face sub ea alte lucrari.

Edited by baldovica, 11 October 2012 - 20:39.


#49
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011

 baldovica, on 11 octombrie 2012 - 20:26, said:

Important e relalizarea unui acumulator, care nu trebuie sa stocheze energie pentru "luni de zile", ci pe perioade mai scurte (zile).
Exact pe ideea asta ma duc si eu. Ce ma mai gandisem eu ar fii si o gramada de caramizi care au gauri, stocate una peste alta si doar trecut aerul cald prin ele. Eu tot pe idea de aer raman pentru ca e cea mai ieftina si mai eficienta.

Am ajuns la concluzia ca, cu panouri pe apa te incurci doar pentru apa calda. Tot sistemul pentru apa calda e prea scump.

Edited by dinpoplaca, 11 October 2012 - 21:21.


#50
cristi302

cristi302

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 22.06.2011

 dinpoplaca, on 11 octombrie 2012 - 21:20, said:

Exact pe ideea asta ma duc si eu. Ce ma mai gandisem eu ar fii si o gramada de caramizi care au gauri, stocate una peste alta si doar trecut aerul cald prin ele. Eu tot pe idea de aer raman pentru ca e cea mai ieftina si mai eficienta.

Am ajuns la concluzia ca, cu panouri pe apa te incurci doar pentru apa calda. Tot sistemul pentru apa calda e prea scump.

Ma bucur ca ai ajuns la concluzia asta. Stocarea caldurii pe baza de aer cald este cea mai ieftina si fiabila solutie. Cred, insa, ca te inseli in privinta  caramizilor. La acelasi volum, caramizile vor stoca mult mai putina caldura fata de pietre. Caramizile au si rolul de izolator (sunt poroase) si, apoi, sunt mult mai scumpe decat piatra. Probabil te gandeai la caramizi refractare sau teracota, dar astea sunt si mai scumpe

Ba merita ! Panourile vidate pentru apa calda sunt singurile convertoare de energie solara care au un randament ridicat si deci isi scot banii. In zilele insorite de iarna apa ajunge la 45-60C
In cei trei ani de cand le folosesc, pot spune ca si-au scos banii pe cand panourile fotovoltaice (plus baterii, invertoare si controler de incarcare) nu cred ca isi scot banii pe toata durata lor de viata.

Edited by cristi302, 12 October 2012 - 09:11.


#51
ugrukk

ugrukk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 22.07.2009

 cristi302, on 12 octombrie 2012 - 09:10, said:

panourile fotovoltaice (plus baterii, invertoare si controler de incarcare) nu cred ca isi scot banii pe toata durata lor de viata.

In sfarsit o informatie utila pe subiectul asta plin de aberatii ale unor oameni fara nici o pregatire tehnica

#52
greuceanutm

greuceanutm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 472
  • Înscris: 25.01.2012
Scuze pt calitate. Cred ca sint lizibile.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   659.48K   116 downloads
  • Attached File  2.jpg   584.51K   119 downloads


#53
mikaell21

mikaell21

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 05.10.2005
Cum s-ar realiza izolarea hidrotermica din jurul unei bazei unei case deja construite? Se pot sapa santuri si apoi umple cu polistiren?

#54
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011

 mikaell21, on 14 octombrie 2012 - 17:45, said:

Cum s-ar realiza izolarea hidrotermica din jurul unei bazei unei case deja construite? Se pot sapa santuri si apoi umple cu polistiren?

Am mai dat exemplul cum se poate face asta pe prima pagina dar il mai dau si aici. Are o gramada de poze cu renovarea. de la fundatie pana la interior.

Dupa renovare, in al 2-lea an,  in Canada incalzirea pe toata iarna l-a costat $219 canadieni. "The cost breakdown was $7 for electricity, $13 for LPG, and $199 for firewood, for a total heating cost of  CA $219."

Attached File  6_inches_of_XPS_foam_foundation_insulation.jpg   264.42K   161 downloads Attached File  drainage_trenching.jpg   312.91K   166 downloads Attached File  Rocky_helps_with_foundation_damp-proofing & trenching.jpg   326.67K   161 downloads

Incalzirea e doar cu un semineu, ca si la Cristi. Izolarea asta se poate face la orice casa, oriunde, dar mai ales daca construiesti o casa noua. Problema pe care am vazut-o aici pe forum, la cei care-si construiesc case noi e ca nu inteleg cat de importanta e izolarea fundatiei. Oamenii nu inteleg ca sub casa se poate stoca o gramada de energie si de sub casa poate venii o gramada de frig iarna, inapoi in casa, mai ales in romania unde perioada de incalzire e 6 luni.

Edited by dinpoplaca, 14 October 2012 - 19:30.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate