Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info certificate digitale COVID-19

COVID-19: Raportari · Stiri Oficiale

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Informatii utile stare de alerta
 Emigrare Irlanda, merita?

Nelamuriri olx

Alegere SSD NVME 1 TB

Opriri dese Centrala Hermann Mast...
 Boxa activa cu frecvența bas...

Achizitie 2 televizoare

Japoniaaa- Suzuki Jimny 1.3, 2005

Reparație Rca sau casco
 Problema tableta Lenovo tab 3

PC Freeze

Baterie Samsung J6

Golden Retriever
 

Casa Solara - Fara cheltuieli de incalzire/racire

- - - - -
  • Please log in to reply
98 replies to this topic

#1
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011
Cristan mi-a dat voie sa repostez informatia asta de pe site-ul lui http://www.casasolara.blogspot.com/
Daca aveti intrebari poate Cristian o sa aiba timp sa raspunda, cu toate ca articolul asta are foarte multa informatie.

CASA FARA CHELTUIELI DE INCALZIRE SAU RACIRE

Motto: O casa se ridica o data in viata si reprezinta cea mai mare investitie materiala pentru cei mai multi oameni. Construieste-o INTELIGENT folosind experienta trecutului ca sa te apere de necazurile viitorului.
In cele trei ierni petrecute in aceasta casa de aproximativ 130mp am consumat pentru incalzire, lemne de 300 roni/iarna.
In primul an am facut focul prima data pe 2 Decembrie si ultima data pe 15 Martie dar nu am incalzit toata casa si au fost destule nopti cand am dormit imbracati cu treninguri
In al doilea an am facut focul prima data pe 11 Decembrie si ultima data pe 5 Martie.
In al treilea an am facut focul prima data pe 18 Decembrie si ultima data pe 22 Februarie dar am dormit imbracati cu un tricou subtire si inveliti cu aceiasi pilota pe care o folosim tot anul


Attached File  housy.JPG   84.99K   180 downloads  [ https://lh4.googleusercontent.com/-lMGBUt4t2os/TYWh_ZOlhBI/AAAAAAAAAAQ/r5LQZbiMqPs/s640/housy.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Trebuie sa multumesc proprietarilor www.builditsolar.com si www.thenaturalhome.com pentru sfaturile si ideile puse la dispozitie dar poate mai important trebuie sa-i multumesc sotiei mele atat pentru multe idei excelente dar mai ales pentru increderea fara de care nu cred ca as fi riscat sa ridic o asemenea casa.

Cristian Paun

Depozit Pasiv Anual de Caldura - DPAC (Passive Annual Heat Storage  -  PAHS)

Attached File  92.jpg   42.17K   214 downloads  [ http://3.bp.blogspot.com/-KImkkmK2pFg/TZHZ1uk3dBI/AAAAAAAAAG8/a2PnAI9MxJU/s400/92.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dimineata insorita de Ianuarie
La inceputul anilor `80, in plina criza petroliera, arhitectul Malcolm Wells (www.malcolmwells.com B) construieste prima casa pilot autosustenabila. Studiile si masuratorile facute pe aceasta casa timp de cativa ani au aratat ca o astfel de constructie poate mentine un mediu interior confortabil termic fara a fi nevoie de un consum suplimentar de energie pentru incalzire sau racire. De atunci se tot construiesc asemenea case, astfel incat, in ultimii ani, ritmul lor de constructie este de trei ori mai mare comparativ cu al caselor obisnuite. Insusi Bill Gates, fondatorul Microsoft, si-a construit o asemenea ?casa?. Am folosit ghilimelele pentru ca dimensiunile casei sunt proportionale cu averea lui (impozitul anual pentru aceasta casa este de aproape 1 milion de dolari). Astazi, cand o noua criza a petrolului loveste omenirea mult mai dur, suntem obligati sa luam masuri drastice pentru ca viitorul energetic arata sumbru iar risipa are costuri din ce in ce mai mari. Omenirea foloseste 40% din resursele energetice pentru a se incalzi sau racori. Peste 70% din cheltuielile de functionare ale unei case obisnuite se duc pe incalzire / racire.
   Principiul fundamental al acestor case este stocarea, pe timpul verii, a unei cantitati uriase de caldura in pamantul din jurul lor, astfel incat iarna sa nu fie nevoie de incalzire suplimentara. Stocarea caldurii nu se face prin cine stie ce supertehnologie, ci pur si simplu natural, prin transfer termic ? in timpul verii, peretii transfera caldura aerului din casa, spre pamantul inconjurator , racorind, in acest fel, casa iar in timpul iernii transferul se petrece invers. Pentru a stoca o cantitate mare de caldura avem nevoie de  un volum mare de pamant in jurul casei si atunci este preferabil sa o construim ingropata in pamant precum vechile bordee. Pricipial, fata de clasicul bordei, au aparut 3 elemente care fac din aceste case un mediu comfortabil de trai cu cheltuieli incredibil de mici :
1.     Izolarea hidro si termica a pamantului pe o distanta de 4 ? 6 m fata de casa.
Hidroizolatia este esentiala pentru ca pamantul ud (de fapt apa din pamant) este un foarte bun conducator de caldura si astfel stocul de caldura acumulat incet pe timpul verii se va pierde rapid in sezonul ploios. Deasemenea, nimeni nu-si doreste umezeala pe exteriorul peretilor pentru ca asta insemna umezeala si pe interior si deci aparitia mucegaiului.
Termoizolatia pamantului din jurul casei este, deasemenea, esentiala pentru ca, fara ea, caldura acumulata in pamant pe timpul verii s-ar pierde rapid o data cu racirea vremii.
2.     Suprafete mari de ferestre, triplu termopan
Fata de vechiul bordei, putem avea unul din pereti ( cel sudic) expus mediului. Ferestrele din ziua de astazi permit o buna iluminare naturala si un castig suplimentar de caldura, pe timpul iernii fara pierderi exagerate  de energie
Daca soarele asigura, intr-o zi senina, cam 1 Kw/m? si avem o casa de 130mp cu o suprafata de geamuri catre Sud de 22mp atunci primim gratuit in casa aproape 20kW( un calorifer electric consuma cam 2 Kw). Daca soarele straluceste  6 ore in cea mai scurta zi din iarna atunci putem primi gratuit aproape 100kWh pe zi iar casa sta intr-un mediu cu temperatura de 16?C  - 18?C.Aici mai trebuie sa adaugati si ce 12mp de pereti solari cu un supliment de 70kWh livrati pe timpul noptii ( vezi capitolul pereti solari). La un randament de 65-70% de conversie in caldura rezulta cam 120kWh gratuit pe zi  Nu va speriati, caldura din casa nu va creste excesiv pentru ca peretii si apoi pamantul din jurul casei vor prelua si stoca relativ repede excesul de caldura. Natura a potrivit totul perfect pentru ca, cu cat ne departam mai mult de solstitiul de iarna, soarele patrunde din ce in ce mai putin in casa dar ziua este mai lunga iar temperatura exterioara este din ce in ce mai ridicata. Pe timpul verii soarele nu mai patrunde in casa dar temperatura aerului exterior este ridicata dar, paradoxal in aparenta, in casa este mai racoare decat in multe zile de iarna pentru ca peretii trag caldura aerului interior si o stocheaza in pamantul din jur. Nu uitati ca desi afara sunt 35?C, casa sta intr-un mediu de 16?C ? 18?C
3.     Materiale de constructie moderne
Prin caracteristicile lor noile materialele de constructie permit camere cu suprafete mari, ferestre mari fara pierderi semnificative si izolatii termice de buna calitate.

In concluzie acest tip de casa este acoperita cu pamant sau are pamant pana la streasina pe trei laturi ale sale, doar peretele sudic ramanand neacoperit.

Attached File  3.jpg   27.1K   216 downloads [ http://4.bp.blogspot.com/-5YpSwSdnrAI/TZHZMNU8yPI/AAAAAAAAAC4/O3qM9rtjRPw/s320/3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Dupa amiaza insorita de Ianuarie. In casa este mai cald decat in majoritatea zilelor de vara. Zapada adauga, prin reflexie, un supliment de raze solare

Attached File  2.jpg   27.94K   209 downloads  [ http://2.bp.blogspot.com/-nKcOzQc0iDM/TZHZMeGRyfI/AAAAAAAAAC8/0WPQtp-DSx0/s320/2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Desi nu am facut focul in semineu, este atat de cald ca stam in tricouri. Prietenul meu (in maieu) a vrut aceasta poza pentu a putea dovedi cunoscutilor, cat de cald este in casa fara sa faci focul de cateva zile

Attached File  420.jpg   24.23K   274 downloads  [ http://4.bp.blogspot.com/-IZVxxEHcBbg/TZHsApVSvVI/AAAAAAAAAIo/n3_fOXlpy8Y/s320/420.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Rulourile exterioare sunt coborate in noptile geroase pentru a reduce pierderile termice.

PRINCIPII GENERALE


Imaginati-va o casa care sta intru-un mediu aproape constant, undeva  intre 17?C si 19?C. In aceasta casa nu mai este nevoie de incalzire sau racire pentru a avea un mediu confortabil.
Iarna, luand in considerare pierderile de caldura prin geamuri si acoperis dar si castigul de caldura obtinut de la  soare si activitatea umana sau casnica,  in casa va fi o temperatura intre 18?C si 23?C. FARA SA SE MAI CHELTUIASCA PE INCALZIRE ! Nu trebuie sa va asteptati, insa, din primii ani, la cheltuieli ZERO pentru incalzire. Pamantului ii trebuie cam 3 ? 4 ani pentru a se usca si pentru a se incarca cu suficienta caldura. In iarna 2009 ? 2010 am cheltuit aproximativ 300 lei pe lemnele arse dar am avut, de cateva ori, si 14?C in casa (perioade mai lungi, geroase si inorate ale sfarsitului de Februarie). In general, insa temperatura a fost intre 18?C si 24?C. In iarna 2010 ? 2011 am cheltuit cam 250 lei pentru incalzire dar temperatura din casa a fost, in medie, mai mare cu cel putin 2?C. Bine inteles ca trebuie sa se reduca pierderile la minim utilizand geamuri triple, o izolatie serioasa a acoperisului si a peretilor expusi aerului exterior DAR NU SI FATA DE PAMANTUL DIN JURUL CASEI.
Vara, nu va fi nevoie de aer conditionat daca casa a fost proiectata astfel incat sa aiba ferestre doar spre Sud. Este preferabil sa nu aveti ferestre spre Nord, Est sau Vest, (sau macar sa le reduceti la minim) pentru ca prin acestea veti avea pierderi de caldura, iarna, iar vara va patrunde soarele si va supraancalzi aerul interior. Dinspre Sud, soarele nu va patrunde in casa, vara, (unghiul azimut, de pranz, este de  68?   la solstitiul de vara). Daca am dimensionat corect marimea stresinei (vara soarele rasare la NE si apune la NV.) atunci soarele va patrunde, putin,  in casa, abia la sfarsitul lunii august (in aceasta perioada si eu am stat cu storurile coborate in perioada pranzului ).

Attached File  AZIMUT.jpg   27.97K   294 downloads  
Stabilirea latimii stresinii si al inaltimii ferestrei in functie de momentul in care  doriti sa intre soarele in casa.

Attached File  casa1.png   46.23K   252 downloads  [ http://1.bp.blogspot.com/-ocTb9oygtOI/TYXfW9RKCjI/AAAAAAAAAAY/q671XQ5NLe4/s320/casa1.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Traseul soarelui pe cer iarna - vara

Sigur, ati remarcat cat de racoare este vara intr-o pivnita si cat de cald este iarna. Pamntul uscat are bunul  obicei de a stoca o mare cantitate de caldura dar si de a transfera caldura foarte incet ? 6 m in 6 luni. Astfel la mai mult de 2,5m adancime, pamantul are o temperatura constanta egala cu media anuala a temperaturilor locale.

Attached File  casa.png   40.55K   180 downloads [ http://1.bp.blogspot.com/-z9fbD1l5Rao/TYXfQ7YF3XI/AAAAAAAAAAU/5Utjf96HNAE/s320/casa.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
  temperatura solului din jurul casei   - sectiune

In zona paralelei 45? temperatura medie este de 12?C-15?C. Cu cat ne apropiem mai mult de suprafata, cu atat variatia temperaturii solului este mai accentuata si se apropie de variatia temperaturii aerului .Dupa cum vedeti de la 12?C-15?C pana la 17?C - 18?C nu sunt decat maximum 7?C diferenta.. Aceasta diferenta poate fi stocata in pamantul din jurul casei, intr-o cantitate suficienta pentru necesarul pe 4-5 luni al perioadei reci din an. Practic casa si pamantul din jurul ei se comporta ca o casa cu pereti foarte grosi (4m-6m), pereti care, vara, absorb excesul de caldura din casa iar iarna dau aceasta caldura inapoi pentru a compensa pierderile.


AVANTAJE


1.Costurile de constructie aproape identice cu cele pentru o casa obisnuita.
Costurile suplimentare pentru structura mai rezistenta a casei si izolarea suplimentara a pamantului sunt amortizate, in cel mai rau caz, intr-un an, doi, tinand cont ca nici nu trebuie sa cumparati un sistem clasic de incalzire (centrala termica, tevi, calorifere, manopera de instalare si in special trasul conductei de gaze). Va este suficient un semineu sau o soba cu lemne amplasat cat mai in centrul casei pentru a suplimenta caldura in lungile perioade reci si noroase din primele ierni (in special la sfarsitul lui Februarie / inceputul lui Martie cand stocul de caldura din pamant se micsoreaza).


2.Nu cheltuiti bani pe incalzire sau racire. De ce sa irosim foarte multi bani iarna, pentru incalzire si alti bani vara pentru racirea locuintei cand toata aceasta energie ne este oferita gratuit de soare. De ce sa ardem combustibilii fosili acum iar maine sa cheltuim alti bani pentru a contracara efectele poluarii si ale incalzirii globale. Din studiile statistice reiese ca acest tip de casa este preferat de persoane peste 50 de ani care vor avea, in curand, un venit fix (pensia) din care sa traiasca, iar tendinta de crestere a pretului combustibililor (petrolul, gazele, carbunii se epuizeaza iar pretul lor creste ingrijorator) este o variabila necontrolabila in bugetele viitoare ale familiei.
Doar tinerii care sunt preocupati serios de viitorul lor sau de ecologie, sunt interesati de astfel de case. Pacat ca sunt inca putini.
Unele tari occidentale construiesc locuinte sociale, pe aceste principii, pentru a minimiza cheltuielile de incalzire ale viitorilor locatari.


3.Nu folositi tehnologii sau aparatura complexa. In principiu o astfel de casa nu are nevoie de nici un fel de aparatura pentru stocarea sau reglarea caldurii. Daca insa folositi ferestre excesiv de mari (pierderi mai mari de caldura in timpul iernii) atunci o mini sera, cateva tuburi de drenaj (care oricum va sunt necesare pentru a mentine uscat pamantul din jurul casei), un ventilator si un termostat sunt tot ce va trebuie pentru a stoca, in timpul verii, o cantitate suplimentara de caldura. Dupa cum vedeti nu prea are ce sa se strice.
4.Cheltuieli reduse de intretinere exterioara. Un singur perete ar trebui rezugravit dar si acela consta mai mult in ferestre.
5.Anticutremur. Casa se misca o data cu pamantul. Doar nivelele de deasupra pamantului tind sa ramana in urma miscarii pamantului, datorita inertiei, si ca urmare aici apar fracturi in structura casei.
6.Protectie la furtuni, tornade. Datorita frecarii aerului cu pamantul, viteza vantului la nivelul solului este semnificativ redusa. Vantul aluneca usor peste casa fara a lovi in pereti.
7.Linistea. Daca v-ati saturat de zgomotul orasului atunci fiti siguri ca intr-o astfel de casa va vor tiui urechile de liniste. Guvernul american construieste sanatorii, pe aceste principii, pentru tratarea bolnavilor psihici.
8.Ecologia. De ce sa poluam si sa supraincalzim planeta pe banii nostri cand soarele ne ofera gratuit, aproape 1 kW de energie pe metru patrat
9.Contopirea cu natura. Probabil va amintiti cu placere de un concediu la munte cand, dimineata, va trezeati si vedeati pe fereastra peisajul albit de zapada sau nenumaratele nuante de verde, galben, portocaliu pana la rosu brun ale frunzelor copacilor. Ei bine, acest lucru vi se poate intampla in fiecare zi, ca sa nu mai vorbim de apusurile de soare sau de noptile cu un cer plin de stele. Sunt lucruri ce nu le putem vedea in oras, dar tocmai de aceea le apreciem in concedii. Daca avem suficienta intelepciune vom aprecia aceste lucruri mai mult decat comoditatea vietii in oras. S-ar putea ca, foarte curand, aceasta comoditate sa ne coste din ce in ce mai scump, si nu ma refer doar la partea materiala.

Anti Antiavantaje

    Lumina. Toata lumea se gandeste la o hruba intunecata cand spui casa sub pamant -- Va rog sa va uitati la pozele de la inceput si veti remarca cat de mari sunt ferestrele. De altfel toate cunostintele care mi-au intrat in casa au remarcat imediat cat de luminoasa este casa. Mama mea mi-a spus ca la inceput avea tendinta se duca mereu sa stinga becurile (desi nu erau aprinse).
    Aerul. Primul gand venit, cand se discuta despre o casa sub pamant, este ca aerul e statut eventual si cu miros specific de mucegai. Daca priviti pozele cu fazele constructiei, veti remarca niste tuburi PVC de 110mm ce incojoara casa, la nivelul fundatiei, si apoi penetreaza peretii dormitoarelor. Prin ele ? curge? in permanenta aer proaspat, la un debit suficient. Dataorita schimbului de caldura cu pamantul ce le inconjoara, aceste tuburi aduc un aer preincalzit, iarna sau racit, vara.
    Umiditatea. Fara indoiala ca, pentru multi oameni, o incapere subterana este sinonima cu pereti, tavan si podea ude. Constructia unei astfel de case presupune nu numai o buna hidroizolatie a fundatiei si peretilor dar si alegerea unei locatii unde panza freatica nu se ridica niciodata la mai putin de 5-6m de nivelul solului. Acest lucru cat si faptul ca pamantul din jurul casei, pe o distanta de 4-6m, de la pereti, este hidroizolat cu un sandwitch de folii PVC si polistiren, asigura o zona de pamant uscat sub si imprejurul casei. Acest pamant USCAT este locul unde depozitati caldura pentru iarna urmatoare. In concluzie, daca aveti umezeala pe pereti inseamna ca nu ati construit corect si deci nu veti avea caldura iarna,

Locatia

Daca v-ati decis sa construiti o asemenea casa atunci este foarte important sa gasiti un teren corespunzator.
In primul rand trebuie ca toata partea de la SE la SV sa nu aiba cladiri sau copaci care va pot obtura soarele de iarna. Ideal este ca terenul sa fie orientat N-S cu drumul de acces pe la Nord sau pe la Sud
Verificati cu mare atentie tipul solului. Daca este un sol fara drenaj natural (fara panta de scurgere) si mai grav daca este lutos, clisos si deci tine apa atunci abandonati aceasta locatie indiferent de alte avantaje. Un sol umed nu va putea stoca energie termica pentru cateva luni.
Ideal este un sol cu drenaj natural, (nisip, pietris, piatra) si panta cu directia de cadere relativ catre Sud.

Amplasarea

Casa trebuie sa fie orientata catre Sud cu o deviatie maxima de + 15?.
Pentru a gasi Sudul puteti folosi mai multe metode dar in nici un caz busola. Nu uitati ca busola nu arata Nordul geografic ci pe cel magnetic care este foarte ?plimbaret?.

Metoda 1: Cititi de pe internet ora rasaritului si cea a apusului de soare pentru ziua in care ati decis sa faceti trasarea fundatiei. Calculati cate ore si minute sunt intre aceste doua momente si apoi impartiti valoarea la doi. Adunati catul la ora rasaritului si veti obtine ora la care soarele este la jumatatea zilei si ca urmare umbra uni bat vertical, infipt in pamant, va indica exact directia N-S. Aveti grija sa obtineti orele LOCALE ale rasaritului si apusului pentru ca soarele rasare si apune cu o intarziere de multe minute la Timisoara fata de Constanta.

Attached File  axa_E_V.jpg   8.56K   182 downloads  

Metoda 2: Infigeti, dimineata, un bat (I) in pamant si bateti un tarus in locul unde se termina umbra batului (a). Luati o sfoara pe care o legati de baza batului si trasati pe pamant un semicerc cu o raza egala cu distanta bat - tarus. Asteptati pana dupa amiaza cand varful umbrei batului va atinge din nou semicercercul. Bateti un tarus in acest punct (B). Linia care trece prin punctele a si b va indica directia E-V . Este foarte important ca zona respectiva sa fie orizontala daca doriti o masuratoare corecta. Prelungiti aceasta linie pana la marginile de Est si de Vest ale terenului si bateti acolo alti tarusi. E bine sa aveti un reper dupa care sa puteti face verificari ulterioare avand in vedere ca tarusii de delimitare a fundatiei vor fi smulsi in timpul lucrarilor de excavatie, la fundatie.

MODELE DE CASE


Attached File  tipuri_case.JPG   28.57K   189 downloads  [ http://3.bp.blogspot.com/-yyOAW9L1J1A/TZHZ8OAp2AI/AAAAAAAAAHo/6pTibqPo81M/s320/tipuri%20case.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

a)     Complet ingropata. In jurul unei curti interioare descoperita, in stilul casei copilariei lui Luke Skywlker de pe planeta Tatooine (Star Wars IV). Este recomandabila numai pentru zone tropicale cu ploi putine.
B)    Partial ingropata. Plasata de obicei int-un deal, casa are numai peretele sudic expus. Din pacate este dificil de gasit un teren cu o panta inalta si cu orientare precisa catre Sud, ca sa nu mai vorbim de riscul alunecarii pamantului. Peisajul vazut din casa este incantator.
c)     La nivelul solului.  Casa este construita pe teren plat dar apoi se creeaza o biuta de pamant pe laturile Est Vest si Nord.  Costuri de escavare, constructie si izolare sunt minime.. Drenajul apelor pluviale poate  fi problematic. Acest inconvenient dispare daca terenul are o panta usoara, Daca panta este, aproximativ, catre Sud atunci beneficiati de toate avantajele tipurilor B) si c) si de nici unul dintre dezavantaje.
MATERIALE DE CONSTRUCTIE
a.  Lemnul ? Desi am vazut asemenea case, iar materialul este mai ieftin, nu recomand folosirea lui. Pe langa faptul ca poate putrezi repede daca nu este foarte bine impregnat si hidroizolat, lemnul nu permite constructia unor camere mari datorita presiunii mari facute de pamant asupra zidurilor. Daca totusi doriti camere mari atunci ingrosati zidurile dar costurile suplimentare nu se mai justifica. Motivul cel mai important este insa, acela ca lemnul este bun izolator termic iar acest lucru este impotriva principiului fundamental de functionare a casei -  tranferul de caldura dintre casa si pamantul dimprejurul sau.
b.  Caramida, chirpici , BCA, paie sau cofraje din polistiren   -  fiind izolatoare au, din pacate, aceiasi problema ca si lemnul.
c. Cauciucuri uzate umplute cu pamant batatorit.  O solutie excelenta pentru cei cu fonduri reduse sau cu  spirit ecologist. S-au construit, cel putin doua ?orasele? si multe alte asemenea case izolate in America si in restul lumii. Daca dati o cautare pe net sau youtube dupa cuvantul ?earthship?sau "Michael Raynold" veti fi placut surprinsi sa descoperiti solutii incantatoare si ingenioase de a construi ecologic cu niste costuri incredibil de mici. Conceptul de ?Earth Ship? este foarte generos si presupune o casa care  asigura locatarilor tot ce au nevoie, (caldura, apa, electricitate si hrana), recicland toate deseurile si dejectiile menajere.  Din pacate are patru dezavantaje :
1.                             Nu cred ca veti primi autorizatie de constructie pentru o casa facuta cu aceste materiale. Insusi arhitectul (Michael Raynold)care a conceput acest tip de constructie, a trebuit sa se lupte multi ani pentru a se modifica legislatia constructiilor, si a reusit doar in cateva state din SUA, desi a beneficiat de sustinerea unor organizatii ecologiste (s-a facut si un film de lung metraj - Garbage Warrior).
2.                             Timpul de constructie si efortul fizic sunt mari. Va trebuie o conditie fizica buna si o echipa tanara de prieteni entuziasti pentru a ridica o asemenea casa.
3.                             Impozitul anual pe conststructie se calculeaza la suprafata exterioara a casei iar peretii va pot fura chiar si cativa zeci de metri patrati.
4.                             Nu aveti prea multe optiuni de configurare interioara.
d. Betonul armat  -   Desi nu este ecologic (fabricatie energofaga) este materialul ideal. Rapid de utilizat, cu o rezistenta foarte mare la presiuni laterale, cu un bun coeficient de transfer termic, inpenetrabil pentru insecte si rozatoare, inpermeabil (o simpla hidroizolatie este, totusi, recomandabila), si cu un bun comportament in mediu umed si in timp, betonul ramane materialul ideal pentru o asemenea casa in Romania, indiferent daca locatia este pe malul marii sau pe varf de munte. Betonul mai are si marele avantaj ca, putand stoca o mare cantitate de caldura, uniformizeaza temperatura interioara absorbind excesul de caldura din timpul zilei si radiind caldura pe timpul noptii.
Sunt mai multe metode de a turna betonul pentru pereti:
         1. Cofraje metalice ? daca aveti de unde sa le inchiriati impreuna cu o macara pentru manevrare sunt cea mai rapida varianta de lucru. Costurile mari pentru inchiriere, personal calificat, si o proiectare exacta (conform cu dimensiunile cofrajelor) sunt descurajante.
2. Cofraje din TEGO si rama de lemn  -  desi costurile de poductie, instalare, ancorare si de achizitie a materialelor sunt mari, puteti recupera, apoi, placile de TEGO pentru a construi acoperisul. Timpul prea mare de lucru prin fragmentarea turnarilor (ar fi prea scump sa faceti cofraje pentru intreaga casa) este un inconvenient. Daca adaugati costurile mainii de lucru calificate si al inchirierii repetate a ?elefantului? precum si slabiera rezistentei peretilor prin fragmentarea turnarilor, atunci nici aceasta optiune nu este fezabila pentru constructia unei singure case.
3. Cofraje din polistiren umplute cu beton armat -  Din pacate polistirenul este izolator termic  si deci va bloca transferul de caldura cu pamantul din jurul casei.
4. Cofraje din boltari de beton -  singurul dezavantaj este ca va trebui sa turnati o centura deasupra zidurilor si asta doar pentru ca in Romania nu am gasit boltari speciali pentru culmea peretilor. In rest, doar avantaje:
                   - Boltarii sunt tot din beton (cu toate avantajele acestuia) si vor ramane inglobati in pereti.
                   - Metrul cub de boltari este mai ieftin si decat cel de BCA.
                   - Aranjarea boltarilor se face ca la un joc de Lego. Nu este nevoie de mortar pentru imbinare (exceptand primul rand). Inainte de turnarea betonului, boltarii sunt tencuiti cu Multibat sau Temco (foarte dure si rezistente la umezeala) si plasa din fibra de sticla.
                   - Nu este nevoie de sprijiniri / ancorari pentru ca zidul se autosustine.
                   - Mana de lucru slab calificata  -  montarea simpla si apoi  alinierea ?la sfoara? si ?la boloboc? se face prin loviri usoare si nu este impiedicata de intarirea mortarului.
                   - Montarea usoara a instalatiei electrice, de apa si canalizare in interiorul peretilor (nu trebuie sapate santuri in tencuiala), inainte de turnarea betonului. Cu o masina rotopercutoare si o freza de 60mm veti puta da gauri perfecte pentru dozele electrice si tubulatura de scurgere.. Pe masura ridicarii zidurilor, montati dozele, cu putin mortar, si trageti tuburile COPEX cu firele electrice. Aceste vin din placa (au fost puse acolo inainte de turnarea placii) pentru prize,  sau vor merge in sus, peste culmea peretilor, de la  intrerupatoare.
                   - Consum minim de tencuiala  -  Boltarii au suprafete netede iar daca au fost bine aliniati atunci este nevoie de doar 5 mm de tencuiala, suficient pentru a prinde si plasa din fibra de sticla.
                  - Montarea usoara a armaturilor orizontale  (pe masura ridicarii zidurilor) pentru ca boltarii au lacasuri speciale pentru barele de otel. Barele verticale se introduc pe sus, cand zidul a fost terminat.
                   - Turnarea ?dintr-o bucata? a tuturor zidurilor se face rapid, ieftin (platiti o singura deplasare a ?elefantului?),  si veti avea o structura foarte rezistenta datorita intaririi omogene a betonului.  Nu va temeti de explozia cofrajului in timpul turnarii pentru ca boltarii intariti cu Multibat si fibra de sticla alcatuiesc o structura incredibil de rezistenta. Am vazut pe net casa  la care s-a turnat beton doar in ?coloane? de 20x20cm, din aproximativ, metru in metru, iar in restul boltarilor s-a indesat pamant.

Tuburi de ventilatie cu recuperare de caldura

O casa sanatoasa este o casa cu aer neviciat. Intr-o casa obisnuita trebuie sa aerisesti cate 10 ? 15 minute, cel putin o data pe zi. . Pe langa faptul ca, intre aerisiri, aerul devine din ce in ce mai viciat, exista si perioade foarte reci sau foarte calde cand prin aerisire pierzi comfortul microlimatului interior si implicit energie. Solutia, unei aerisiri continue si ecomomice este utilizarea tuburilor ingropate, de ventilatie cu recuperare de caldura. Aerul trece prin tuburile ingropate adanc, lungi de minim 25m, In tipul iernii, aerul rece de afara ( de ex. -10?C) se incalzeste de la pamantul din jurul tuburilor si intra in casa la o temperatura de 13?C ? 15?C. In timpul verii, cand afara pot fi si 35?C aerul ajunge in casa la o temperatura de 22?C ? 24?C, lasand pamantului diferenta de energie pentru a fi stocata pentru iarna. Am folosit tuburi PVC cu diametru de 110mm (de canalizare) cu care am incojurat casa, langa fundatie, pe cele trei laturi ingropate. Aceasta amplsare are cateva avantaje importante:
a. Nu trebuie sapate santuri suplimentare
b.Iarna beneficiezi de un surplus de caldura pentru ca pamantul din jurul casei este mai cald.
c. Vara contribui cu o suplimentare a stocului se caldura pentru iarna.
Studiile au aratat ca materialul din care sunt facute tuburile are o importanta nesemnificativa in transferul de caldura dar, in schimb, costurile investitiei in tuburi metalice este semnificativ mai mare nemaivorbind de faptul ca PVC-ul nu oxideaza (rugineste).

Attached File  casa3.jpg   75.13K   191 downloads  [ https://lh6.googleusercontent.com/-FQBRiPPPipM/TYXogPvMBQI/AAAAAAAAAAg/95e3ShYmA9A/s1600/casa3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cei 25m de tub asigura transferul a aproximativ 70% din energie, eventual urmatorii 25m ar mai asigura transferul a inca 20% si nu isi mai justifica investitia.
Cu cat este mai mare diametrul tubului, cu atat mai mare este seprafata de contact cu pamantul si deci transferul energiei este mai rapid iar aerul circula mai usor. Trebuie gasit un echilibru intre valoarea investitiei, randamentul termic al instalatiei si volumul de aer necesar a fi reinprospatat. Tineti cont ca tuburile cu diametru mai mare au peretii mai grosi pentru a rezista presiunii pamantului deci ce se castiga prin suprafata mai mare de contact se pierde prin transfer termic mai prost si prin investitie suplimentara. Din experienta proprie, dar si a altora, tuburile de 110mm , la 25m lungime sunt suficiente cate unul pentru o camera de maximum 50mc. Desi sunt fumator inrait, iar iarna astup partial aceste tuburi, in fiecare dimineata nici nu se simte mirosul de tigara in casa. In gura de acces spre camera am montat ventilatoare de 15W cu un diametru foarte apropiat de cel al tubului dar le-am folosit doar de 3-4 ori pe timpul verii (cate 5 minute la o ora)pentru ca faceau un zgomod sesizabil in timpul noptii iar temperatura scadea prea mult noaptea (18?C) si trebuia sa ne invelim cu o patura. Anul acesta le voi inlocui cu niste coolere de procesor (5V, 3W) pentru zilele foarte fierbinti pentru ca in restul timpului curgerea naturala a aerului a fost suficienta. Cand montati tuburile trebuie sa tineti cont de cateva elemente esentiale :

    Asigurati o panta continua a tuburilor de la cel mai inalt punct , la intrarea in camera, pana la cel mai jos punct, la gura de acces catre exterior. Aceasta directie a pantei va asigura si o curgere naturala a aerului pe timpul iernii dar va permite si scurgerea condensului ce se formeaza in interiorul tubului, pe timpul verii. Daca nu puteti asigura o panta continua, atunci gauriti tubul in punctul de flexiune panta ? rampa, pentru a lasa sa se scurga condensul. Gaura trebuie infundata cu o bucata de burete pentru a nu permite intrarea pamantului in tub. In zona de sub gaura trebuie sa puneti balastru si nisip pentru o drenare rapida a apei scurse.
    In timpul montarii tuburilor, lasat in interior un fir de guta (de pescuit) foarte groasa ce va iesi prin cele doua guri de acces ale tubului. Aceasta guta va va permite sa curatati si sa dezinfectati tubul, din cand in cand, prin tragerea unui burete inmuiat in otet (sau alt dezinfectant). In interiorul tubului se poate forma o flora nesanatoasa de mucegaiuri datorita umiditatii si intunericului iar aerul ce patrunde in casa va fi plin de spori de mucegai si cu un miros urat.
    Evitati coturile de 90 de grade pentru a nu vi se bloca buretele in tub.
    Folositi acelasi diametru de tub, de la un capat la altul, pentrua a putea curata tubul in intregime.
    Fixati niste capace cu plasa fina la cele doua extremitati ale tubului pentru a evita intrarea si cuibarirea insectelor sau rozatoarelor.
    Gura de acces din exterior trebuie sa fie inclinata si la o inaltime de cel putin 30cm fata de sol pentru a nu lasa sa intre apa ( zapada sau picaturile de ploaie) in tub.
    In cazul folosirii mai multor tuburi (cate unul pentru fiecare dormitor) , nu le amplasati la o distanta mai mica de 40 ? 50 cm, unul fata de altul deoarece pamantul din jurul tuburilor trebuie sa-si refaca energia termica de la pamantul aflat mai departe.

Attached File  CIRCUIT_AER_PROASPAT.JPG   71.6K   132 downloads  [ http://2.bp.blogspot.com/-2PCcvsEKCXs/TZHySQjpfWI/AAAAAAAAAKE/ErlXE77XBAo/s640/CIRCUIT%20AER%20PROASPAT.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pentru a avea o recuperare mai buna a caldurii, pe timpul iernii, se poate folosi principiul ?nasului de camila? . Prin acelasi tub se poate face, alternativ, ?inspirarea? aerului proaspat cat si ?expirarea? aerului viciat. Avantajul este ca aerul evacuat va lasa pamantului din jurul tubului, o parte din caldura sa, caldura ce va fi preluata, suplimentar, de aerul ce intra in casa. In acest caz va trebui sa montati un ventilator cu schimbare de sens si o mica instalatie de automatizare. Nu folositi ventilatoare prea puternice ( coolere de calculator sunt perfecte) pentru ca daca aerul se misca prea repede atunci transferul de caldura este insuficient. In toate cazurile, utilizarea ventilatoarelor nu se va face in mod continuu ci ?in salve? pentru a lasa timp pamantului din jurul tuburilor sa-si echilibreze temperatura cu pamantul mai indepartat.

Attached File  casa2.png   156.46K   112 downloads  [ https://lh5.googleusercontent.com/--8EcJKqLajo/TYXoe-UYKcI/AAAAAAAAAAc/pKAll_RYKUE/s400/casa2.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ventilatia fortata are avantajul ca poate fi pornit seara si dimineata, pe timpul verii, cad temperatura exterioara este mai mica si in timpul zilei, ierna, cand temperatura exterioara este mai mare si deci nu implica un consum mare din stocul de caldura. In restul timpului poate functiona ventilatia naturala Micul dezavantaj este ca motoarele, priza programabila si consumul de energie costa. Este bina sa prevedeti din timpul constructiei un circuit electric separat.

Pereti solari

Attached File  PERETI_SOLARI.JPG   34.75K   139 downloads  [ http://2.bp.blogspot.com/-JKd3dFv0xuY/TZHZ5_oujKI/AAAAAAAAAHU/XmHl__zkhVM/s320/PERETI%20SOLARI.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Peretele sudic al casei trebuie folosit la maximum pentru a capta si stoca cat mai mult din caldura soarelui, pe timpul iernii. Principial, peretele solar este identic cu un panou solar clasic, doar ca nu are tevile pentru apa iar spatele panoului este chiar zidul de beton, vopsit in negru. Daca ferestrele capteaza caldura doar in timpul zilei, peretii solari devin fierbinti abia catre sfirsitul zilei deoarece caldura se acumuleaza si se transfera incet in masa mare de beton. Important este ca vor radia caldura toata noaptea similar cu o soba mare de teracota. Daca veti gasi echilibrul intre suprafata ferestrelor si cea a peretilor solari atunci veti beneficia de un climat interior cu diferente mici de temperatura de la zi la noapte. Daca dimensionati corect lungimea stresinilor dinspre Sud atunci razele soarelui vor atinge peretii solari abia la sfarsitul lui August.Cate o rama cu plasa (de tantari) detasabila, vopsita cu lavabil, vor obtura razele solare primavara si toamna, astfel incat peretii solari sa nu se incalzeasca.

Attached File  PERETE_SOLAR.JPG   21.06K   145 downloads  [ http://4.bp.blogspot.com/-ls1HIc_akAc/TZHZ4vBWFQI/AAAAAAAAAHM/05ffniNYx1Q/s320/PERETE%20SOLAR.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Suprafata prin care intra razale soarelui este recomandabil sa fie geam dublu termopan. Nu va recomand sa folositi policarbonat ( am facut greseala asta si a trebuit sa-l inlocuiesc) sau geam simplu pentru ca o mare parte din caldura acumulata in timpul zilei se va pierde in noaptea geroasa. Daca doriti o incalzire mai rapida a casei, dimineata, atunci puteti face 2 gauri in perete, cu diametru de minim 110mm, una la baza si una la varful peretelui solar. Intre geam si peretele de beton trebuie sa existe un spatiu de minim 5cm pentru circulatia aerului. Aerul incalzit se ridica si va intra, in camera, prin gaura de sus. In acelasi timp aerul mai rece din camera va intra, prin gaura de jos in peretele solar. Se formeaza astfel un circuit care functioneaza natural atat timp cat soarele bate in panoul solar. Va trebui sa puneti o supapa de sens, la gaura de jos, pentru ca, altfel, in timpul noptii, cand afara este mai frig decat in casa, sensul circuitului de aer se va inversa si vi se va raci camera .Acest circuit suplimentar de incalzire are sens doar daca suprafata ferestrei este prea mica pentru a incalzi camera pe timpul zilei. Nu va temeti de o supraincalzire a camerei pentru ca peretelei de beton vor prelua si vor stoca, relativ repede, cea mai mare parte din caldura .


INCALZIREA DE REZERVA


Attached File  circuit_aer_semineu.JPG   42.66K   129 downloads  [ http://1.bp.blogspot.com/-q0hOzOc09zY/TZHZ3DJILfI/AAAAAAAAAHE/zKhS3LC2vM0/s320/circuit%20aer%20semineu.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai mult ca sigur, ca in primele 3-4 ierni, veti avea nevoie de un sistem de incalzire clasic, in special in perioadele reci si innorate de la sfarsitul lui Februarie cand stocul de caldura din pamant s-a epuizat prea devreme. Incalzirea se poate face electric sau cu lemne. Puteti folosi, dupa gustul fiecaruia, o soba de teracota, un godin sau, mai spectaculos, un semineu. Idiferent ce veti folosi, este important sa amplasati sursa de caldura cat mai aproape de centrul geometric al casei pentru a se putea distribui caldura catre toate incaperile. Daca optati pentru varianta semineului, va propun o modalitate de a recupera o parte din cadura fumului evacuat.

Attached File  0426.jpg   17.2K   103 downloads  [ http://1.bp.blogspot.com/-Q5goqEfsf9g/TZHsAjWNU8I/AAAAAAAAAIk/hDz1w_ZBJ9k/s320/0426.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Toate casele vazute de mine aveau un sistem de incalzire de rezerva.  Dupa o viata petrecuta intr-o casa obisnuita, trebuie sa ai o incredere oarba in acest sistem ca sa risti sa nu ai nici un fel de rezerva pentru incalzire. Unii si-au pus cate un godin in fiecare camera, investitie care s-a dovedit inutila, ulterior.

Edited by dinpoplaca, 17 August 2012 - 03:55.


#2
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,018
  • Înscris: 21.07.2010
:coolspeak:

Excelent post!

#3
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,999
  • Înscris: 05.02.2008
Intrebarea simpla:

Pentru a construi o astfel de casa, de dimensiuni medii, 120-160mp suprafata utila sa zicem, cam care ar fi, procentual (aprox.),  costurile aditionale fata de o casa construita in mod "traditional" ?

Multumesc !

#4
cristi302

cristi302

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 22.06.2011

View Postlawrence38, on 17th August 2012, 09:53, said:

Intrebarea simpla:

Pentru a construi o astfel de casa, de dimensiuni medii, 120-160mp suprafata utila sa zicem, cam care ar fi, procentual (aprox.),  costurile aditionale fata de o casa construita in mod "traditional" ?

Multumesc !

1. lucrari suplimentare de excavare si apoi de umplere cu pamant:  200 - 400EUR
2. utilizarea unei cantitati triple de polistiren de 10cm. Nu se izoleaza peretii dar se izoleaza pamantul din jurul casei pe o distanta de 4-6m   -  max. 200EUR inclusiv folia PVC
3. diferanta intre caramida si boltari umpluti cu beton (inclusiv armatura suplimentara) - maxim 500EUR. Nu mai sunt necesare cofraje pentru stalpii din colturi, nici lemnul si manopera de cofrare, decofrare, nici mortar si manopera de zidire. Doar primul rand de boltari se prinde cu mortar de placa, dupa care restul se aseaza ca la LEGO .
4.  tuburi de drenaj  - 200EUR Aerisirea cu recuperare de caldura este optionala - 200EUR
TOTAL :  max 1500-2000EUR
Daca insa scazi caloriferele, tevile si manopera (centrala termica o poti echivala cu o soba sau un semineu)
min. 500EUR precum si trasul gazelor min 1200EUR atunci ajungi cam tanda pe manda.
Chiar in cazul in care ai depasi cheltuielile suplimentare cu alte 2000EUR ii vei recupera in primele doua ierni.
Panoul solar pentru apa calda (1000EUR) il consider obligatoriu indiferent de tipul casei.

Daca vrei sa vezi mai multe despre modul de constructie al casei atunci mergi pe sit-ul meu si selecteaza din meniul din dreapta sus optiunea "Fazele constructiei"

Edited by cristi302, 17 August 2012 - 10:05.


#5
crisstonne

crisstonne

    Stoic™

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,664
  • Înscris: 13.01.2011
Foarte, foarte, foarte interesant   :peacefingers:

Intradevar, este greu s-a scoti cuiva din cap sistemul clasic si sa il faci sa mearga pe acest sistem.

#6
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011
Scuze nu am vazut celelalte pagini.

Fazele Constructiei

Attached File  plan.JPG   88.14K   88 downloads  [ http://1.bp.blogspot.com/-Fm7EZinfHYI/TZHtubuzuHI/AAAAAAAAAJw/EXDjZPf2zdk/s640/plan.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Proiectul casei casei
Acesta este planul final dupa aproape 50 de versiuni desenate in decurs de sase luni si dupa alte sase luni de citit foarte multe situri pe net plus cateva carti pe tema asta.
Sudul geografic este in partea de sus a desenului ( invers decat reprezentarea traditionala).
Fata de plan, casa are unele modificari nesemnificative.
Jumatatea sudica a casei este cu 80cm mai jos decat jumatatea nordica. Panta terenului mi-a permis sa fac aceasta ? scamatorie?  prin care sa profit de avantajul razelor solare si in camerele din partea nordica.  



Attached File  casa7.jpg   20.91K   82 downloads  [ http://1.bp.blogspot.com/-2l23OsZVI2s/TYXqJnLx17I/AAAAAAAAAAs/sdqXd5Q91Ws/s400/casa7.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached File  casa6.jpg   16.27K   93 downloads  [ https://lh4.googleusercontent.com/-YIlmWC5R8zs/TYXqIdolj6I/AAAAAAAAAAo/QvnT596yy_o/s400/casa6.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



In aceste poze observati, pe lateralele peretelui sudic, si langa intrarea principala, din Nord, niste tuburi de beton cu diametrul de 1m. Aceste tuburi (de fantana) au rolul de a tine pamantul (in aceste zone panta este foarte mare si exista pericol de alunecare ). Evident ca putem construi niste ziduri de sustinere, din piatra sau beton, dar tuburile mai au si avantajul de a colecta apa de ploaie. Nu uitati ca specialistii apreciaza ca in 10 ? 20 de ani, pretul litrului de apa il va depaseasi pe cel al litrului de petrol iar urmatorul razboi mondial ar putea sa aiba drept cauza o criza majora a apei potabile. Apa de ploaie este excelenta pentru spalat rufele sau udarea gradinii dar poate fi folosita si pentru WC-uri .

Attached File  casa9.jpg   9.73K   39 downloads  [ https://lh5.googleusercontent.com/-eXlIuCi1gVQ/TYXqnQE2xiI/AAAAAAAAAA0/2Hc2smzWVqY/s200/casa9.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached File  casa9.jpg   9.73K   39 downloads [ https://lh4.googleusercontent.com/-uWuq6k6KLPA/TYXqmd3NFEI/AAAAAAAAAAw/3AQYO-QDQ-I/s320/casa8.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In figura de mai sus se observa mai multe linii, de culori diferite, ce reprezinta tubulatura instalata in jurul casei, in diferite faze ale constructiei. Cu negru sunt reprezentate tuburile de drenaj. Aceste tuburi au diametru de 110mm, sunt flexibile si au multe perforatii fine ce permit apei din pamant sa patrunda in inauntrul sau. Observati ca un tub se afla chiar langa fundatia casei cu rolul initial de a colecta umezeala pamantului de langa pereti. Acest pamant, odata uscat , nu se va mai umezi pentru ca , aproape de suprafata pamantul a fost izolat cu o patura de polistiren si folii PVC pe toata portiunea de la streasina pana la baza pantei ( cam 5m) si de jur imprejurul casei.. Ulterior, prin tub se va pompa aerul cald al verii pentru a ridica temperatura pamantului
Al doilea tub de drenare este amplasat la marginea movilei de pamant si are rolul de a drena apa de ploaie cazuta in aceasta zona. Prin acest tub pompez, in timpul verii, aerul fierbinte dintr-o mini sera, pentru a forta incalzirea pamantului dinspre exterior spre peretii casei. Procedez in acest fel pentru ca nu vreau sa ajunga caldura, prea devreme, la peretii casei si sa o supraincalzesc in timpul verii. Din pacate, in prima iarna nu am beneficiat nici macar de incalzirea naturala a pamantului (casa a fost gata in octombrie) iar in vara urmatoare am construit mini sera mult prea tarziu si am ars si doua ventilatoare ( din cauza caldurii foarte mari, eliciile, din plastic, se inmuiau si cadeau de pe ax).
Cu roz, verde si violet sunt trasate cele trei tuburi de ventilatie.

Attached File  casa10.jpg   15.31K   93 downloads  [ https://lh3.googleusercontent.com/-fMAN9PyAn6U/TYXq2-o-2FI/AAAAAAAAAA4/jEsxx4QKDjg/s200/casa10.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached File  casa11.png   20.36K   86 downloads [ https://lh4.googleusercontent.com/--jPY8tQLrEw/TYXq3qzoXII/AAAAAAAAAA8/m_sZdXFJa8M/s1600/casa11.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
  
Solul a fost excavat si au fost turnati cuzinetii, cate unul la fiecare colt de camera, in total 12. Cuzinetii sunt niste cuburi, din beton armat, cu latura de 1m Am preferat aceasta solutie, pentru fundatie, pentru ca solul era nisipos, casa urma sa fie foarte grea si va mai apare si presiunea suplimentara a pamantului ce va fi pus pe langa peretii casei. Observati armatura grinzilor ce vor completa fundatia casei.

Attached File  41a.JPG   38.34K   74 downloads  [ http://3.bp.blogspot.com/-qf2UPfqFCFc/TZHZvDAPMiI/AAAAAAAAAFQ/mIGguYS9L4I/s320/41a.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached File  43a.JPG   29.94K   61 downloads [ http://2.bp.blogspot.com/-hrAaPt-t6ds/TZHZvy3aj2I/AAAAAAAAAFg/jfnNYcoI5yQ/s1600/43a.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Attached File  45a.JPG   30.35K   54 downloads [ http://4.bp.blogspot.com/-JyrsTcpKG08/TZHZwDwRooI/AAAAAAAAAFk/QIxF5N4yBRk/s320/45a.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Turnarea grinzilor
. In partea de Sud a casei , acolo unde fundatia va fi aproape de nivelul solului, am pus o izolatie de polistiren extrudat.

Attached File  7.JPG   37.32K   52 downloads  [ http://1.bp.blogspot.com/-lNJP_d5gwCs/TZHZPPwJ1XI/AAAAAAAAADM/7whMjuMHEug/s1600/7.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  Attached File  8.JPG   33.94K   48 downloads  [ http://1.bp.blogspot.com/-2HCJSLnyhao/TZHZP66YZwI/AAAAAAAAADQ/uCnGZ_HNUbg/s320/8.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Attached File  9.JPG   33.67K   54 downloads [ http://3.bp.blogspot.com/-5k9vfCL50hg/TZHZRLElCdI/AAAAAAAAADU/NnmMWvY9nbQ/s320/9.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached File  10.JPG   36.28K   60 downloads [ http://2.bp.blogspot.com/-k1auHq1pVKM/TZHZSPPzi-I/AAAAAAAAADY/xpqrFI4hvDw/s320/11.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  Attached File  11.JPG   32.31K   67 downloads  [ http://2.bp.blogspot.com/-xVwCgmOvHZQ/TZHZS2AID0I/AAAAAAAAADc/bzYUISBOiKQ/s320/10.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Intre grizile fundatiei se aseaza un pat de 30cm de  pietris (refuz de ciur). Tuburile pentru evacuarea aerului viciat (portocaliu si galben) sunt asezate in patul de pietris. Tubul portocaliu are o bifurcatie pe verticala de unde va urca, 3m, prin interiorul viitorului perete si apoi va iesi in camere. Aerul cald dar viciat va iesi din casa prin aceste tuburi, va trece prin stratul de pietris lasand caldura, si apoi va fi colectat si evacuat prin tubul galben. Aceste tuburi sunt de tip ?drenaj? cu mici perforatii.



Turnarea placii pentru nivelul mai ridicat al casei. Se observa instalatia de scurgere si tevile de apa precum si tuburile COPEX cu fire pentru prize

Attached File  12.JPG   363.24K   63 downloads [ http://1.bp.blogspot.com/-UoD3jaMcrT8/TZHZULoAYxI/AAAAAAAAADg/WbvY1DVSqeg/s320/12.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  Attached File  13.JPG   31.26K   60 downloads [ http://2.bp.blogspot.com/-tM5auu4hSTg/TZHZVUsa_FI/AAAAAAAAADk/ltMUC6ugF68/s320/13.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  Attached File  14.JPG   22.11K   55 downloads [ http://4.bp.blogspot.com/-aI0s4VpJzpI/TZHZVwsOduI/AAAAAAAAADo/f0saKILWVOQ/s320/14.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached File  15.JPG   26.87K   51 downloads [ http://4.bp.blogspot.com/-G2xQsuqozKI/TZHZXIvmVUI/AAAAAAAAADs/DJi7Q7QVs3I/s320/15.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  Attached File  16.JPG   27.39K   82 downloads [ http://1.bp.blogspot.com/-5QzOAGmXZKA/TZHZYVPMG0I/AAAAAAAAADw/LMEZQQMFaDU/s320/16.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



Turnarea placii de la nivelul mai coborat al casei. Intre cele 2 nivele exista o diferenta de 80cm

Attached File  17.JPG   34.99K   108 downloads

Prima data am ridicat peretii unui subsol tehnic situat cu 1m mai jos decat nivelul de jos al casei. In subsolul tehnic intra, ies si se distribuie toate tevile de apa si tuburile de canalizare. Linga si deasupra acestui subsol se afla cele doua bai.
Primul rand de boltari se fixeaza pe placa cu mortar. Dupa intarirea mortarului se dau gaurile pentru dozele de prize apoi se fixeaza, cu mortar, dozele cu cablurile electrice ce ies din placa de baza.

Attached File  18.JPG   35.09K   117 downloads
Ridicarea peretilor din boltari. In locurile stabilite au fost date gauri si montata dozele pentru intrerupatoare. Cablurile de alimentare, in tuburi copex, au fost trase peste culmea zidurilor.  Tot acum se dau gaurile pentru tuburile de ventilatie si se monteaza cate o bucata de 50cm in fiecare.

Attached File  20.JPG   27.03K   114 downloads  

Din doua in doua randuri de boltari se monteaza, orizontal, cate 2 bare din fierul de armatura. Cand zidurile au fost ridicate complet, se tencuiesc si se introduc barele de fier pentru armatura verticala,  cate o bara la fiecare metru si cate 4 bare in colturile camerelor. Pentru ca rezistenta peretilor este vitala, este bine sa consultati un inginer de rezistenta pentru a va calcula corect armatura .
Cand toate aceste lucruri au fost puse la punct, se poate turna betonul in pereti, pana la jumatatea celui mai de sus rand de boltari
Pregatirea cofragului pentru centura casei. Cand cofragul este gata, se traseaza nivelul maxim de turnare a betonului cu ajutorul furtunului cu apa (de nivel), si apoi se fixeaza dozele electrice de distributie astfel incat sa fie prinse in beton  dar sa aiba partea superioara la nivelul maxim de turnare, pentru a putea, dupa turnare, sa introducem in doze, firele ce pleaca spre lampile din tavan. Dupa ce fixam in doze, tuburile COPEX cu firele electrice de alimentare si de la intrerupatoare, putem pune armatura si apoi turna betonul in centura. Procedand astfel vom avea toate cablurile si toate dozele din casa, bine fixate in beton si am eliminat, astfel,  riscurile declansarii unui incendiu din cauza instalatiei electrice.

Attached File  28.JPG   36.28K   112 downloads   Attached File  30.JPG   30.84K   110 downloads Attached File  29.JPG   33.66K   139 downloads

Ingroparea tubului de drenaj.  Se observa folia PVC pusa pe fundul gropii si fixata de peretii exteriori. Tubul este asezat pe un pat de nisip si acoperit cu pietris. Peretii au fost hidroizolati cu mastic special (negru). Ideal ar fi ca stratul de pietris sa urce pana  aproape de streasina.

Attached File  33.JPG   33.16K   167 downloads   Attached File  32.JPG   31.91K   168 downloads


Ingroparea tuburilor de ventilatie.
Remarcati doua mari greseli:
1.     Utilizarea tuburilor gri in loc de tuburi portocalii ce sunt recomandate pentru a fi ingropate.
2.     Scimbarea directiei cu un cot de 90? in loc de 2 coturi de 45?

Attached File  31.JPG   32.15K   156 downloads
Ridicarea acoperisului.

Attached File  34.JPG   15.78K   168 downloads    Attached File  36.JPG   24.48K   176 downloads Attached File  37.JPG   24.32K   182 downloads  


Am folosit capriori cu sectiunea 4x23cm, din 50cm in 50cm, pentru ca panta acoperisului este foarte mica  si exista riscul prabusirii sub greutatea zapezii. In iarna 2009 ? 2010 se formase pe casa un strat de 10cm de zapada imbibata cu apa ingetata. Asta inseamna cam 300kg suportate de fiecare caprior lung de 6m. Comparativ cu  capriorii patrati cu aceiasi sectiune (si deci acelasi pret) acesti capriori au o rezistenta de aproape doua ori mai mare si nu au mai necesitat grinzi intermediare de sustinere, iar, in plus, mi-au permis o izolatie formata din 23cm polistiren si vata minerala.  

Attached File  38.JPG   15.74K   169 downloads

Capriorii au fost acoperiti cu placi OSB, hidroizolatie si folie anticondens iar in final cu tabla zincata cutata. Aceasta tabla este excelenta pentru ca  reflecta cea mai mare parte a razelor solare,  in timpul verii, evitand supraincalzirea casei.
De altfel, la montarea tablei s-a lucrat numai noaptea pentru ca ziua, dupa 5 minute putei sa orbesti si sa te coci.

Attached File  reflexie_acoperis.JPG   14.52K   188 downloads

Iarna, tabla lucreaza ca o oglinda , dubland cantitatea de raze solare  ce intra prin ferestrele de sus.

Attached File  40.JPG   26.39K   188 downloads  Attached File  39.JPG   28.54K   213 downloads
Izolarea pamantului. Se pregatesc, pe o zona plana,  sandwichuri  de polistiren ,de 10cm, intre 2 folii de PVC. (ideal ar fi 2 straturi de polistiren de 5cm prinse intre 3 straturi de folie). Va spun din experienta ca este imposibil de lucrat direct pe zona inclinata. Se cos pe margine foliile, pentru a tine strans legatate placile de polistiren, dupa care se trage, tot pachetul, sus, pe biuta. Dupa ce se ridica pachetele dreptunghiulare se masoara si se executa si pachetele triunghiulare din colturi. Fiecare pachet, dupa ce este ridicat, se fixeaza , la baza cu tarusi scurti. Atentie ! Nu gauriti folia cu tarusii ! Peste folie asezati, de la baza spre varf, bucati de ?glie? (dreptunghiuri de pamant cu iarba). Nu incercati sa auncati pamant cu lopata ! Va aluneca pe folie. Daca nu aveti de unde decoperta pamant cu iarba atunci folositi cateva sute de navete de plastic nereturnabile (cele folosite pentru fructe sau legume de import) pe care, dupa ce le-ati asezat, le umpleti cu pamant. Intre navete si folie asezati un strat de nisip pentru drenarea usoara a apei de ploaie.

Attached File  izolare_pamant.JPG   32.27K   242 downloads  

Izolarea corecta a pamantului este vitala pentru eficienta depozitului de caldura. Daca raman mici zone neizolate termic sau hidro atunci pe acolo se va pierde, iarna, o mare cantitate din stocul de caldura.
Chiar si terasa din partea sudica este izolata. Sub placa de beton a terasei se afla un strat de polistiren de 10cm si folie (mai bine folositi un strat mai subtire de polistiren extrudat care, desi mai scump, rezista mai bine sub greutatea betonului)

Attached File  61a.jpg   14.64K   222 downloads  Attached File  60.jpg   13.08K   186 downloads
Slefuirea peretilor, o treaba \"prafoasa\".
Finisaje.  Peretii au fost gletuiti iar tavanele au fost placate cu rigips. Nu uitati sa trageti firele electrice pentru lampi, alimentarea ventilatoarelor si sistemul de alarma

Attached Files


Edited by dinpoplaca, 17 August 2012 - 12:10.


#7
Protopopeus

Protopopeus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,482
  • Înscris: 23.05.2007

View Postcrisstonne, on 17th August 2012, 11:07, said:

Intradevar, este greu s-a scoti cuiva din cap sistemul clasic si sa il faci sa mearga pe acest sistem.


Doamne cate dreptate ai !!!

99% din populatia din Romania este adanc inradacinata in epoca medievala, iar lemnul (de exemplu) este cea mai diavoleasca inventie in domeniul constructiilor...

#8
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011

Interioare


Attached File  92.jpg   29.83K   245 downloads

Dormitorul principal cu suprafata de 20mp. Cele doua usi duc spre baie si dressing.
Observati cat de adanc patrunde soarele pe timpul iernii

Attached File  73.JPG   20.23K   228 downloads Attached File  74.JPG   20.25K   201 downloads Attached File  75.JPG   17.55K   195 downloads Attached File  76.JPG   16.29K   191 downloads

Dormitorul 2 se afla la acelasi nivel cu dormitorul principal si livingul.
Attached File  77.JPG   22.99K   174 downloads  


Dormitorul 3 aflat la nivelul mai inalt

Attached File  80.JPG   22.37K   156 downloads  Attached File  81.JPG   17.9K   194 downloads

Ferestrele de sus sunt aproape identice cu cele din bucatarie.
Peretele despartitor dintre dormitoarele 2 si 3 este format din dulapuri incastrate, interpuse pe o parte si pe alta.
Bucataria si locul de luat masa

Attached File  85.JPG   16.5K   207 downloads  Attached File  86.JPG   19.47K   195 downloads  Attached File  87.JPG   22.09K   214 downloads  

Singura camera neingropata.

Attached File  91.jpg   20.12K   221 downloads Attached File  90.jpg   21.17K   205 downloads

Amplasata in coltul din NV, deasupra holului de intrare, a celor doua baii si a dresingului, acesta camera, pe structura de lemn, are o izolatie de 20cm de polistiren. Camera are doua „nivele”, cel de sus este folosit pentru depozitare sau pat ( cand am prea multi oaspeti), iar cel de jos ca atelier. Camera a fost construita mai mult pentru a beneficia de acoperisul ei dinspre Sud, care, la un unghi de 70 de grade, este ideal pentru amplasarea panourilor fotovoltaice si a instalatiei solare de incalzire a apei


Cele doua bai.

Attached File  small_bathroom.jpg   21.17K   190 downloads  Attached File  master_bathroom.jpg   23.88K   246 downloads

Am folosit un „INSTANT” electric, conectat la circuitul apei calde. Desi rezervorul instalatiei de incalzire solara, are propia rezitenta pentru incalzirea apei, am considerat ca este mai rapid si mai eficient sa incalzesc doar apa pe care o folosim. Sistemul are avantajul ca incalzeste o apa deja preincalzita de panoul solar. Excelent pentru perioade lungi, inorate

Exteriorul


Attached File  4.jpg   28.15K   252 downloads  Attached File  71.JPG   26.2K   226 downloads  Attached File  72.JPG   21.94K   202 downloads Attached File  62.JPG   19.52K   219 downloads  Attached File  P1010422.JPG   16.01K   236 downloads  Attached File  3001.jpg   28.54K   213 downloads



A venit primavara si am construit o mini sera

#9
ugrukk

ugrukk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 22.07.2009
AZI in Romania acest gen de case sunt complet ineficiente din punct de vedere economic.

In primul rand oamenii sunt saraci si deja folosesc pentru casele obisnuite cele mai ieftine materiale, ca sa ai o casa eficienta energetic te costa de 2-3 ori mai mult, ceea ce lumea nu isi permite de fapt.

Singurele cazuri de case cu solutii "verzi" de incalzire (si solutiile astea verzi oricum nu suplinesc 100% necesarul casei) pe care le-am intalnit, au fost in cazul unor beneficiari care isi permiteau sa plateasca in plus un "mizilic" de 200.000 euro (pentru o casa de 200 mp utili) doar ca sa nu fie nevoiti sa-si faca o magazie de lemne si sa puna un bustean din cand in cand pe foc.

Da, la cum evolueaza preturile la energie, s-ar putea sa fie chiar de astazi interesante financiar solutii de case pasive, "verzi", etc., dar 99% din romani, de fapt, nu isi permit nici macar o casa "in sistem clasic" bine izolata.

#10
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011

View Postugrukk, on 17th August 2012, 13:07, said:

AZI in Romania acest gen de case sunt complet ineficiente din punct de vedere economic.

In primul rand oamenii sunt saraci si deja folosesc pentru casele obisnuite cele mai ieftine materiale, ca sa ai o casa eficienta energetic te costa de 2-3 ori mai mult, ceea ce lumea nu isi permite de fapt.

Singurele cazuri de case cu solutii "verzi" de incalzire (si solutiile astea verzi oricum nu suplinesc 100% necesarul casei) pe care le-am intalnit, au fost in cazul unor beneficiari care isi permiteau sa plateasca in plus un "mizilic" de 200.000 euro (pentru o casa de 200 mp utili) doar ca sa nu fie nevoiti sa-si faca o magazie de lemne si sa puna un bustean din cand in cand pe foc.

Da, la cum evolueaza preturile la energie, s-ar putea sa fie chiar de astazi interesante financiar solutii de case pasive, "verzi", etc., dar 99% din romani, de fapt, nu isi permit nici macar o casa "in sistem clasic" bine izolata.
Vezi de asta imi era frica......... inca de pe prima pagina incepe lumea sa scrie prostii.......

Doar ce a postat mai sus cristii ca e acelasi cost ca si la o casa normala dar nu o sa mai ai cheltuieli toata viata, nu-ti trebuie calorifere, tevi, centrala, gaz etc. Articolul asta e pentru cei care-si construiesc case noi.

Edited by dinpoplaca, 17 August 2012 - 12:52.


#11
ugrukk

ugrukk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 320
  • Înscris: 22.07.2009
Cred ca am "ceva" cunostinte despre constructii.
Construiti-va casele astea "solare" ieftine si in care uiti sa mai dai banii pe lemne si discutam dupa 5 ani cat de "ieftine" si "bune" sunt.

Dar, ma rog, e ca si cum incerci sa ii explici unuia care a condus pana la 30 de ani o Dacie 1310 si acum si-a cumparat Clio SH si i se pare racheta ca exista si Audi, si Mercedes, si Bentley.

#12
cristi302

cristi302

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 22.06.2011

View Postugrukk, on 17th August 2012, 16:04, said:

Cred ca am "ceva" cunostinte despre constructii.
Construiti-va casele astea "solare" ieftine si in care uiti sa mai dai banii pe lemne si discutam dupa 5 ani cat de "ieftine" si "bune" sunt.

Dar, ma rog, e ca si cum incerci sa ii explici unuia care a condus pana la 30 de ani o Dacie 1310 si acum si-a cumparat Clio SH si i se pare racheta ca exista si Audi, si Mercedes, si Bentley.

Asemenea case se construiesc de vreo 40 de ani, iar daca unii au avut probleme  nu s-au plans (probabil  au facut greseli din zgarcenie sau insuficienta informare). Sa stii ca se construiesc si din lemn, cauciucuri uzate sau piatra si au reziatat. Comparativ cu aceste materiale, betonul e "beton".
Poate te convinge faptul ca si guvernele occidentale ridica constructii de tipul asta.
In general sunt construite de oameni din clasa medie, care isi calculeaza veniturile pe termen lung (vezi o vorba romaneasca  - Sunt prea sarac ca sa cumpar ceva ieftin).
Oamenii cu multi bani, dispusi sa cheltuie peste 1000 de euro pe mp nu le pasa de costurile de intretinere si, in general nu-si fac casa la tara. Doar cativa excentrici gen Bill Gates sau nu stiu ce fotbalist englez, fac exceptie, dar sunt sau vor sa para ecologisti convinsi ( e la moda).

#13
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011
Si case existente se pot reface incat sa nu foloseasca multa energie pentru caldura iarna. E o fosta scoala iar proprietarul a izolat peretii si fundatia vreo 2 metri in jos.


Asta e un exemplu din Canada.

Attached File  Main.h1.jpg   11.87K   74 downloads [ http://4.bp.blogspot.com/_7x5Njd5SutY/TCyjEiXHc-I/AAAAAAAAAHA/QmltRhELdqo/s320/completed_mudroom-solarium_from_SW.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

http://www.builditso...eep-energy.html

Edited by dinpoplaca, 17 August 2012 - 17:29.


#14
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011
Cristi, ce se intampla daca nu adaugai pamant in spatele casei ci doar izolai peretii, si sa fi izolat doar fundatia si pamantul de sub casa pana la vreo 1 metru jumate, sau doi metri adancinme? NU se putea folosii doar pamantul de sub casa pentru stocarea energiei?

Sunt curios daca ai ceva numere, pentru ca eu daca mi-as face casa as face-o pe un teren cu panta spre sud; partea de jos jumate in pamant si si ala sa fie subsolul iar nivelul de sus sa fie nivelul principal si sa intru de afara prin partea de nord.

Edited by dinpoplaca, 22 August 2012 - 04:12.


#15
budrom

budrom

    Expert Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,018
  • Înscris: 21.07.2010
Eu nu cred ca depaseste cu mult costul unei case obisnuite, de aceeasi marime.
Per total, sa zicem, pe o perioada de 20 de ani.
Si neuitand eficienta energetica, incepand cu locuirea ei.

Un sg exemplu, din lumea caselor ”normale”:
Din experienta, am vazut ca cei cu casele fara etaje, platesc mereu mai putin pe incalzire, iarna.

#16
cristi302

cristi302

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 22.06.2011

View Postdinpoplaca, on 22nd August 2012, 05:11, said:

Cristi, ce se intampla daca nu adaugai pamant in spatele casei ci doar izolai peretii, si sa fi izolat doar fundatia si pamantul de sub casa pana la vreo 1 metru jumate, sau doi metri adancinme? NU se putea folosii doar pamantul de sub casa pentru stocarea energiei?

Sunt curios daca ai ceva numere, pentru ca eu daca mi-as face casa as face-o pe un teren cu panta spre sud; partea de jos jumate in pamant si si ala sa fie subsolul iar nivelul de sus sa fie nivelul principal si sa intru de afara prin partea de nord.

Ajungi la alt principiu de stocare a calduriii numit AnnualGeoSolar (cauta pe net) O sa vezi ca izolatia hidrotermica nu se face in jos ( e greu de sapat ) ci in jurul casei, tot pe o distanta de 4-6m (vei avea o masa termica mai mare). O parte se poate betona pentru terasa sau alei iar restul se acopera cu un strat de 30-60cm de pamant (poti planta doar iarba sau flori si trebuie mereu udate pentru ca acest strat nu poate stoca multa apa. Casa trebuie sa aiba o mica panta de jur imprejur pentru drenarea apei de ploaie. Incalzirea pamantului se face prin pomparea aerului fierbinte din pod, prin niste tuburi (de canalizare cu d=110mm) ingropate la 2m sub casa si care apoi ies afara la marginea izolatiei hidrotermice. Inchipuieti o umbrela care are in varf casa iar spitele sunt tuburile cu aer cald.
Avantaje :
1.  casa arata "normal"
2.  incalzirea este de tipul "prin pardoseala"
Dezavantaje :
1. masa termica mai mica inseamna mai putina caldura stocata (lipseste pamantul ridicat pana la streasina , in jur de 20-30tone.
2. nu vei avea racoare gratuita vara.
3. Nu poti forta stocarea unei cantitati prea mare de caldura pentru ca, la sfarsitul verii risti sa te frigi la talpi si sa te coci in casa (asa am citit pe sit-ul unuia care isi facuse o asemenea casa).

E bine sa te feresti de etaj pentru ca vei avea nevoie de tuburi de ventilatie spre/de la subsol ceea ce inseamna praf sau alte belele in aer. Suprafata de contact a peretilor subsolului (demisolului) cu pamantul este redusa sub jumatate iar viteza de transfer a caldurii prin pamant si beton este insuficienta pentru a asigura caldura (sau racoarea) pentru intraga casa. Ca sa-ti faci o imagine , iti spun ca peretii solari de la casa mea , devin calzi (pe interior), iarna, dupa ora 16. Asadar caldura are nevoie de 4-6 ore sa traverseze 25cm de beton.

Ce inseamna "numere". Daca esti hotarat sa-ti faci casa atunci treci, o data, pe la mine sa discutam pentru ca e mult prea mult de scris

Edited by cristi302, 22 August 2012 - 15:38.


#17
dinpoplaca

dinpoplaca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 05.11.2011

View Postcristi302, on 22nd August 2012, 16:17, said:

Ce inseamna "numere".
Numere m-am referit la ce  temperatura poate ajunge solul de sub casa.

Eu vreau ca sa ingrop tevi metalice  cu d=110mm in fundatia casei chiar spre suprafata (ca si cum ar fii cu apa) si sa construiesc un panou mare pe aer, iar toata ziua sa trimit aer cald prin fundatie. Vreau sa trimit aerul din casa prin tevile din fundatie si apoi iar in casa. Circuit inchis.
Vreau sa construiesc casa spre sud cu majoritatea geamurilor, dar sa o fac sa arate normal.

As fi curios cat ar ajuta sa trimit vara aerul din casa prin tevile astea ca sa racesc casa.  Vreau sa spun vreo 20-30 tevi ca sa am transfer de caldura serios. Un fel de panou mare sub casa.

Criar acum am cumparat o teava de-asta 3m lungime pentru un proiect si a fost 32$.

Edited by dinpoplaca, 22 August 2012 - 17:15.


#18
cristi302

cristi302

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 22.06.2011

View Postdinpoplaca, on 22nd August 2012, 18:04, said:

Numere m-am referit la ce  temperatura poate ajunge solul de sub casa.

Eu vreau ca sa ingrop tevi metalice  cu d=110mm in fundatia casei chiar spre suprafata (ca si cum ar fii cu apa) si sa construiesc un panou mare pe aer, iar toata ziua sa trimit aer cald prin fundatie. Vreau sa trimit aerul din casa prin tevile din fundatie si apoi iar in casa. Circuit inchis.
Vreau sa construiesc casa spre sud cu majoritatea geamurilor, dar sa o fac sa arate normal.

As fi curios cat ar ajuta sa trimit vara aerul din casa prin tevile astea ca sa racesc casa.  Vreau sa spun vreo 20-30 tevi ca sa am transfer de caldura serios. Un fel de panou mare sub casa.

Criar acum am cumparat o teava de-asta 3m lungime pentru un proiect si a fost 32$.

  Diferenta intre tevile metalice si cele de PVC (9$ la 3m) este nesemnificativa in ceea ce priveste transferul termic dar uriasa ca pret. Asta am citit in lucrarea de doctorat a unui indian care a experimentat cativa ani cu diferite materiale, diametre, lungimi si adancimi de ingropare. Vezi ca fierul rugineste si cand bagi aer cald prin tevile reci se face mult condens.
   Sa te feresti cat poti de circuit inchis de aer (praf si alte alea in aerul respirat)
   Tevile trebuie ingropate adanc sub fundatie (2-3m) astfel incat caldura acumulata in pamant sa ajunga  la podea abia spre sfarsitul lui Septembrie (caldura urca cam cu un metru pe luna). Daca le pui sub fundatie, iti vei transforma casa in cuptor dupa nici doua saptamani si vei stoca caldura doar pentru alte doua saptamani.
Trebuie sa incalzesti o masa foarte mare de pamant ca sa ajunga pentru toata iarna, la o temperatura rezonabila. Problema este ca nu trebuie sa incalzesti prea tare o masa mica de pamant ( pentru aceeasi cantitate de caldura) pentru ca omul se simte confortabil pe la 22-24C si alte vreo doua grade in plus sau minus

Edited by cristi302, 22 August 2012 - 18:12.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate