Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP
 Se opreste motorul in mers Golf 5

Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese
 Protectie soare/vizuala in interior

Tratament pt piele..canapea

Buget 19k-masina noua-sfaturi

Grosime adeziv gresie
 TVA doar la valoarea adaugata sau...

Inregistrare ecran

M-am inregistrat in e-factura. Ca...

Voi cum faceți fața ava...
 

Retur produs cumparat din magazin

- - - - -
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1
Mirela2012

Mirela2012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 458
  • Înscris: 17.08.2011
Exista vreo lege in Romania care iti permite sa returnezi un produs cumparat dintr-un magazin (deci, NU online), in termen de 24 / 48 ore de la achizitie, fara ca produsul sa fie defect, si sa primesti banii inapoi? Sau e o chestie care tine exclusiv de "bunavointa" comerciantului?

#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006
nu exista o astfel de lege, totul tine de politica acelui comerciant

#3
george5110

george5110

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 17.05.2012
in 24 de ore poti sa returnezi orice produs fara sa dai nici o explicatie!!!!!!

am facut-o de multe ori.

exista o lege in acest sens. daca refuza - protectia consumatorului

#4
Mirela2012

Mirela2012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 458
  • Înscris: 17.08.2011
Si eu am incercat, dar firma respectiva (magazinul Altex) refuza sa imi returneze banii.
De aceea intrebam despre ce lege este vorba, ca sa ma duc cu ea.
Din ce am aflat pana acum, nu exista o lege, doar o cutuma. Ma gandeam ca poate altii stiu mai multe detalii.

#5
Batran

Batran

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 357
  • Înscris: 24.07.2012

View PostMirela2012, on 27th July 2012, 21:02, said:

Exista vreo lege in Romania care iti permite sa returnezi un produs cumparat dintr-un magazin (deci, NU online), in termen de 24 / 48 ore de la achizitie, fara ca produsul sa fie defect, si sa primesti banii inapoi? Sau e o chestie care tine exclusiv de "bunavointa" comerciantului?
Philips are 30 de zile... asta in caz ca ai nimerit firma asta.

#6
Mirela2012

Mirela2012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 458
  • Înscris: 17.08.2011
Nu e Philips. E un netbook Samsung. L-am cumparat ieri si ajunsa acasa mi-am dat seama ca nu il pot folosi pt ca imi lacrimeaza ochii de la ecranul prea mic (eu am miopie destul de mare).
M-am dus de dimineata sa il returnez, am cerut banii inapoi dar refuza sa mi-i dea. Cica sa cumpar altceva de aceeasi suma sau mai mare. Ideea e ca nu am nevoie de absolut nimic altceva, mi-ar fi trebuit netbook sa ma pot deplasa usor cu el, dar daca nu il pot folosi, de altceva nu am nevoie. Si chiar nu imi permit sa pierd 1200 de lei aiurea (plus 70 roni geanta:D).
Oricum sunt super scarbita, m-au tratat mizerabil, m-au tinut nu stiu cat in picioare si au fost super scarbosi. Ceea ce ma revolta profund, pt ca eu am cumparat foarte multe lucruri de la ei in ultimii ani (televizor LCD, laptop, desktop, frigider, aragaz, masina de spalat, aparat foto, toate cu banii jos). E prima oara ca returnez ceva, si ma asteptam sa fiu tratata decent, nu entuziast, dar macar decent. Nu stiu ce sa fac si cui sa ma adresez. :(

#7
george5110

george5110

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 17.05.2012
trebuia sa suni pe loc, din magazin la protectia consumatorului. sunt obligati sa aiba afisat nr de tel. dute si fa reclamatie la protectia consumatorului, sau chiar direct pe site.

te asigur ca este o lege in acest sens, nu cutuma sau bunavointa. inclusiv o masina (da masina) o poti returna in 24 de ore.

pe viitor in orice problema in orice domeniu la fiecare 5 minute mai creste tonu vocii un pic.... se rezolva imediat.

#8
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006

View Postgeorge5110, on 27th July 2012, 21:13, said:

.........exista o lege in acest sens..........

ne poti spune si ce numar are legea si in ce an a fost publicata?

#9
khazar

khazar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 878
  • Înscris: 30.03.2006
Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si OG 130/2000-privind regimul juridic al contractelor la distanta respectiv:
Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;
B) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligațiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiția ca întârzierea să nu depășească 90 de zile.
(2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informațiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunțarea unilaterală a contractului este de 90 de zile și începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;
B) pentru servicii, de la data încheierii contractului.
(3) Dacă în perioada celor 90 de zile informațiile prevăzute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucrătoare pentru denunțarea unilaterală a contractului începe să curgă din acel moment.

#10
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,778
  • Înscris: 06.09.2004

View Postkhazar, on 27th July 2012, 22:51, said:

Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora si OG 130/2000-privind regimul juridic al contractelor la distanta respectiv:
aici e vorba de un produs luat din magazin. din pacate, nici eu nu stiu de o astfel de lege.

#11
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Din pacate Romania inca nu se aliniaza la politicile din orice tara civilizata. Mai ales in cazul asta nu e nici loc de discutie, ar fi trebuit sa-ti returneze banii fara intrebari.

#12
Mirela2012

Mirela2012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 458
  • Înscris: 17.08.2011
Da, tocmai, stiu si eu ca legea asta cu 10 zile se aplica la ce cumperi online, pentru ca se pleaca de la premisa ca nu ai vazut produsul si deci e posibil sa nu corespunda. Cand cumperi din magazim, auzisem ca esti la mana lor, legea nu te apara in niciun fel, mai ales daca produsul nu este defect. Speram sa ma insel. :(

#13
Mirela2012

Mirela2012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 458
  • Înscris: 17.08.2011
Update: vreau sa fiu corecta asa ca trebuie neaparat sa spun ca cei de la Altex mi-au returnat in cele din urma banii. Le-am trimis mail la relatii cu clientii si i-am sunat, iar in cele din urma mi s-a raspuns pe mail ca ma pot duce in magazin sa returnez produsul si sa-mi recuperez banii.
Se pare ca directorul din Altex Obor nu prea era de acord cu toata treaba, a tinut mortis sa vada chiar el mailul inainte sa permita returul, si mi-a tinut si un discurs ca vezi Doamne el in locul meu nu ar fi avut tupeul asta (sa vina sa ceara banii inapoi), cu alte cuvinte ce daca eu nu pot folosi produsul, trebuia sa-mi asum paguba si teapa si sa fac ciocul mic. Ca nu conteaza cate alte produse am cumparat eu de la ei, dar ca de vreme ce am avut vezi Doamne banii sa cumpar netbookul, trebuia sa tac din gura si sa imi asum paguba.
Ce sa mai stau sa-i explic ca eu nu am bani de aruncat, si ca de suma respectiva am alte cheltuieli in pending, cum ar fi patut / biblioteca pentru fetita mea sau rate la banca. Nu ai ce sa explici unui astfel de om. Deci per total, compania Altex a fost OK si mi-a returnat banii, insa am o bila neagra pentru directorul responsabil de magazinul Obor.
(Evident ca produsul era in perfecta stare, cu toate accesoriile intacte, nu aveau nimic sa-mi reproseze).

Edited by Mirela2012, 28 July 2012 - 12:24.


#14
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,837
  • Înscris: 25.01.2007
E bine ca ai rezolvat, pe viitor testeaza mai mult produsele in magazin, eventual cumpara on-line, altex, flanco au si magazine on-line.
Evident, pentru a fi cumparatura la distanta produsul trebuie sa fie livrat prin posta/curier, NU DE REPREZENTANTUL MAGAZINULUI. Metoda din urma se practica la Domo.
Si NU EXISTA LEGE care sa prevada obligativitatea returnarii produselor intr-un termen sau altul cand le-ai luat din magazin. Totul tine de bunavointa/politica firmei vanzatoare.
Din pacate vad ca exista inca prea multi care habar nu au care sunt drepturile lor, mai rau e ca isi dau cu parerea si dezinformeaza.

#15
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,023
  • Înscris: 24.02.2006

View PostMirela2012, on 28th July 2012, 13:23, said:

........ sa imi asum paguba...........

dar la paguba lor te-ai gandit? produsul returnat de tine o sa greu de vandut, desigilat si cu urme de folosinta. tu ai cumpara astfel de produse din magazin la pretuyl normal, fara sa ceri un discount?

#16
Mirela2012

Mirela2012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 458
  • Înscris: 17.08.2011
@smiley: Produsul era absolut intact, fara nicio "urma de folosinta", iar resigilarea nu e o problema.
S-au uitat o jumatate de ora la netbookul respectiv doi angajati ai firmei, tocmai ca sa se asigura ca produsul e intact si ca va fi vandut la acelasi pret.
Ca fapt divers, in tarile civilizate, orice firma care se respecta aplica aceasta politica, de a primi produsul in primele 24 de ore fara a pune intrebari. Exista o logica in chestia asta.
Si nu vreau sa mai pomenesc de SUA, unde ti se reprimesc si hainele purtate, ceea ce chiar nu mi se pare OK.
Cum am spus, in cazul asta, produsul era absolut intact. Nici macar foitele de plastic de pe tastatura nu i le scosesem.
Asa ca sa fim seriosi, cu "paguba" lor.
@slai: da, e bine ca de acum stiu ca legea te apara numai in cazul cumparaturilor online. E bine sa stii la ce sa te astepti. :)

Ca sa nu mai vorbim ca, chiar daca produsul nu s-ar fi putut revinde decat cu discount (ceea ce nu e cazul, cum am spus), "paguba" lor ar fi fost un profit ceva mai mic. Pe cand paguba mea de 1270 roni pierduti pur si simplu, ar fi fost imensa. Probabil esti comerciant...

Edited by Mirela2012, 28 July 2012 - 19:19.


#17
Y0samiteSam

Y0samiteSam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,238
  • Înscris: 22.04.2005
Nu stiu care este legea dar sunt 100% sigur ca sunt obligati sa iti returneze banii inapoi in termen de 48 ore. Nu a vrut sa faca chestia asta pentru ca le este lene sa faca storno, seful din magazinul respectiv trebuie sa trimita mail pentru acord, asteapta raspunsul care este intotdeauna pozitiv si dupa aceea casierul are de facut cateva operatii.
Cum spunea si "george5110" sunt obligati sa tina la vedere numarul de la protectia consumatorul si o condica de sugestii si reclamatii in care poti sa sa mentionezi ce s-a intamplat cu data si semnatura. Abia asteapta cei de la OPC sa ii contactezi :)  apar imediat, zici ca au sediul langa locatie.

Edited by moroianu, 28 July 2012 - 19:36.


#18
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008

View PostMirela2012, on 28th July 2012, 20:29, said:

Si nu vreau sa mai pomenesc de SUA, unde ti se reprimesc si hainele purtate, ceea ce chiar nu mi se pare OK.

Mda, acolo clientul e regele cu adevarat si multi profita de asta. Am vazut situatii in care ciuciunghezi printre care si romani mergeau la magazinele mari de electronice precum Target , luau un laptop si il returnau cu vreo cateva zile inainte de termenul de 3 luni pentru full-refund....si bineinteles, faceau asta consecutiv cu mai multe magazine ceea ce nu e ok deloc dar deh, mai sunt si de-astia pe lumea asta.

Eu unul am returnat odata un cantar electronic (personal) care chiar avea o problema si banii mi-au fost returnati in mai putin timp cat mi-a luat sa il cumpar, adica 1-2 minute, "no questions asked", eu ma gandeam sa le explic ce nu merge si ma asteptam sa-l porneasca sa vada ce are dar de unde l-a aruncat direct intr-o cutie mare de plastic cu alte mici electronice care probabil fusesera returnate, la ei in situatii de genul asta le dau direct spre fabrica mai ales daca e vb de computere/laptopuri pentru a fi "refurbished" si isi primesc si ei la randul lor contravaloarea initiala. Producatotul e cel care pierde in cazuri de-astea. In Romania bineinteles acum vor vinde acel netbook de nou pentru ca probabil nu exista legislatie in RO care sa ii impiedice sa faca asta, cum ar fi normal. :rolleyes:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate