Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Costuri constructie garaj- SUPERURGENT
#1
Posted 20 June 2012 - 14:10
Buna ziua
Va rog din suflet sa ma ajutati cu informatii legate de costurile construirii unui garaj, din BCA, pentru 2 masini. Costuri totale , manopera si materiale. E urgent. Va multumesc. |
#2
Posted 20 June 2012 - 14:24
Si tot forumul stie ce modele de masini ai, daca trebuie sa sapi sa-l dai la drept, ce usi vrei si multe alte nimicuri.....
|
#3
Posted 20 June 2012 - 15:07
E deajuns sa ai 2 seria 7-uri long ca e cam cat apartamentu garaju
|
#4
Posted 20 June 2012 - 15:15
#5
Posted 20 June 2012 - 16:39
ca si suprafata ai avea un 4,5 x 5,5 m minim ... si-n conditiile astea masinile vor fi ingramadite bine, mai lejer are fi un 5,5 x 7 m de aici iti rezulta necesarul de bca si de "tencuiala" plus eventuala izolatie (eiu o recomand).
Faci fundatie? o sa manace si asta bani si mai ales timp. usa culisanta pe toata latimea garajului banuiesc ... aici e cam circ dar daca vrei musai se poate face .... ai restrictii la inaltime? eu ma facut la un garaj de aproximativ aceleasi dimensiuni usi pliabile din cadre de fier (2 placi de 1,1 m plus inca 2 de 1 m) si apoi placate cu OSB .... fierul a costat cam 800 lei plus manopera sudorului 400 (a inclus electrozi, foi de flex, etc) .... osb-ul il pun personal in seara asta si se mai adauga ceva vopsea. asa din avcion eu zic ca fara un 7-8000 lei nu ai sanse sa scapi .... asta daca ai cum sa faci tu multe din lucrari care nu necesita "meserie". Ex: sapat fundatie, turnat beton (cu o betoniera de 4-500 lei amplasata strategic e foarte funny, vopsit, etc) Edited by Tarzy, 20 June 2012 - 16:46. |
#6
Posted 20 June 2012 - 16:49
Exagerezi colegu'. 7-8000 de lei doar fundatia si placa la cota 0 poate. Restul e can can
Un garaj pentru 2 masini facut pentru mai mult de o vara, costa asa dupa ochi vreo 8-10 mii de euro la rosu minim. Finisajele si instalatii inca vreo 5 mii. O mie jumate e doar o usa de garaj sectionala calumea. Daca-l vrei pentru o vara-doua, se face si cu 7-8000 de lei, sigur ca da. Edited by Inginerul_bv, 20 June 2012 - 16:52. |
#7
Posted 20 June 2012 - 17:11
nu exagerez deloc, vorbesc din experienta .... nu stiu ce bagi tu in fundatia aia de 7-8000 lei pentru nici 30 mp .... dar eu zic ca exagerezi.
Bineinteles ca finisajele fac diferenta .... eu vorbesc de ceva simplu si eficient respectiv podeaua e placa de beton si-o simpla tencuiala pe pereti si nu de marmura si faianta. garajul meu facut pe fundatie de beton armat cu plasa de buzau data in 2 de cca 20 cm latime si intre 10 si 40 adancime (terenul e in panta) plus placa de 10 cm armata la fel cu plasa de buzau apoi structura din lemn placata cu scandura de cofrag apoi poliestiren, acoperit cu tabla "tine" de 4 ani .... am ramas restant cu usile (apropo are deschidere de peste 4 m) care vor fi finalizate in urmatoarele zile. Edited by Tarzy, 20 June 2012 - 17:16. |
#8
Posted 20 June 2012 - 17:33
Pai zi asa ca l-ai facut acu' 4 ani. Poate nu esti la curent dar pretul fierului e undeva pe la 3,2 lei, mc de beton bate bine peste 240 de lei + manopera.......
Plasa de 4 era anu' trecut 85 de lei bucata, aia de 6 era vreo 120 bucata. Fundatiile le faci la 1 m adancime si de 40 minim latime ca mai putin nu poti sapa nu ? Fa tu niste calcule la mc de beton care intra in fundatie. Placa o faci minim de un 15 si armata minim cu o plasa de 6 nu ? Sa mai facem un calcul si la placa atunci. Doamna vrea cu BCA. BCA-ul se leaga macar cu niste samburei in colturi si niste centurele fie ele cat de amarate.....Ca sa-l numesti garaj pentru 2 masini, trebuie sa aiba mimim 5,5x6 metri la interior, asta inseamna 6x6,5 exterior adica 39 de mp, atentie, minim..... Asta daca vrei sa inchizi usa sectionala dupa ce-ai bagat masina in garaj sau sa te mai dai jos din masina dupa ce-ai bagat-o in garaj. Daca nu, si vrei doar sa vada vecinii ca ti-ai facut garaj, merge si mai mic, normal... Eu cred c-am aproximat foarte bine suma. Edited by Inginerul_bv, 20 June 2012 - 17:34. |
#9
Posted 21 June 2012 - 22:07
Inginerul_bv, on 20th June 2012, 17:49, said: Un garaj pentru 2 masini facut pentru mai mult de o vara, costa asa dupa ochi vreo 8-10 mii de euro la rosu minim. Finisajele si instalatii inca vreo 5 mii. O mie jumate e doar o usa de garaj sectionala calumea. Daca-l vrei pentru o vara-doua, se face si cu 7-8000 de lei, sigur ca da. Sunt constienta ca stiti mai bine. Oare atat de mult poate creste pretul partea cu finisajele? 10k un garaj si nici acela subteran? |
#10
Posted 22 June 2012 - 12:07
Asta e ca si cum ati spune, costa mult o masina, fara a tine cont de marca si clasa si ati presupune ca toate sunt la fel. Diferentele ar fi ca o casa clasa logan poate costa 18.000 de euro la rosu in timp ce o casa clasa opel, vw costa 25-30 de mii, iar o casa clasa audi, bmw costa 35-50.000 nu-i asa ? Diferentele o fac la fel ca si in cazul autoturismelor calitatea materialelor si a manoperei.
Edited by Inginerul_bv, 22 June 2012 - 12:08. |
|
#11
Posted 22 June 2012 - 15:27
Inginerul_bv, on 22nd June 2012, 13:07, said: Diferentele o fac la fel ca si in cazul autoturismelor calitatea materialelor si a manoperei. Unul foloseste fier romanesc, altul nu, unul poate folosi caramida, altul chirpici ( glumesc), unul are in proiect mai mult fier prevazut de proiectant, altul mai putin... la aceste diferente de calitate va referiti? Manopera aferenta celor 8-10 mii la rosu a evidentiat-o @astrul pe un topic, unde spunea asa: 25-30E/mp echipa, 40-50E/mp firma. Forumul creeaza statistici, deci tipare. Astfel, constructorii speculanti nu isi mai gasesc locul pe piata celor informati. Deci manopera: maxim 50Ex30mp=1500E, dar poate si 25Ex30mp=750E. Edited by claudia2008, 22 June 2012 - 15:33. |
#12
Posted 22 June 2012 - 17:36
claudia2008, on 22nd June 2012, 16:27, said: Corect, diferenta o poate face calitatea. Presupun ca mai mult la finisaje. Dar ati spus 8-10 mii la rosu minim. Aici inteleg asa: Unul foloseste fier romanesc, altul nu, unul poate folosi caramida, altul chirpici ( glumesc), unul are in proiect mai mult fier prevazut de proiectant, altul mai putin... la aceste diferente de calitate va referiti? Manopera aferenta celor 8-10 mii la rosu a evidentiat-o @astrul pe un topic, unde spunea asa: 25-30E/mp echipa, 40-50E/mp firma. Forumul creeaza statistici, deci tipare. Astfel, constructorii speculanti nu isi mai gasesc locul pe piata celor informati. Deci manopera: maxim 50Ex30mp=1500E, dar poate si 25Ex30mp=750E. |
#13
Posted 22 June 2012 - 20:10
depinde de pretentii .... dar totusi sa nu uitam scopul .... un garaj trebuie sa protejeze o masina (sau mai multe) .... nu vad de ce sa investim in asa ceva sute de euro / mp
eu cand m-am apucat de garajul meu mi-am impus sa nu depasesc bugetul ptr ceva de genu http://www.clubaface...us-2565635.html .... nu prea am reusit (chiar raportat la cost / mp) dar nici mult peste nu am sarit |
#14
Posted 22 June 2012 - 20:58
Inginerul_bv, on 22nd June 2012, 18:36, said:
Eu ma gandeam asa : acei 30mp ai garajului facuti sub acelasi acoperis cu casa si la aceleasi standarde (sau presupunand ca nu vorbim de garaj, ci de alti 30mp dintr-o parte a casei), tot nu ajung la 8-10 mii la rosu. La orice standarde. Parerea mea. Suma asta reprezinta jumatate din suma platita pentru o casa de 4 ori mai mare, sau reprezinta o treime din suma platita pentru o casa de 6 ori mai mare. Exemplu : casa 120mp=16-20 mii la rosu, casa de 180mp=30 mii la rosu. Dar atunci am vorbi de garaj la standard de casa (si tot ar fi supradimensionata estimarea). Poate am exagerat putin, in ideea de a rotunji, dar ce parere aveti, este corect principiul? Edited by claudia2008, 22 June 2012 - 21:05. |
#15
Posted 23 June 2012 - 08:09
Toarna placa/fundatie , restul il poti face "framing" din lemn, peste osb polistiren, invelitoare in ton cu casa si gata. Interiorul la alegere. Operatiune incheiata la jumatate din timp cu jumatate din costuri. Spor la munca
|
|
#16
Posted 12 September 2013 - 14:35
dilimach3, on 23 iunie 2012 - 08:09, said:
Toarna placa/fundatie , restul il poti face "framing" din lemn, peste osb polistiren, invelitoare in ton cu casa si gata. Interiorul la alegere. Operatiune incheiata la jumatate din timp cu jumatate din costuri. Spor la munca Exact asta vreau sa fac si eu. 6x8 dimensiunea... si ma bate gandul sa fac exteriorul gen framing cu lemn sau, ca am de unde sa iau, fier de 80mm gros de 3 (rotund) pentru stalpi, si ii pun din 2 in 2m si fac acoperisul si peretii din osb, izolat cu polistiren |
#17
Posted 14 September 2013 - 06:56
Adica vrei sa faci o struto-camila. N-am inteles cum vine aia cu fier de 80 de mm gros de 3 rotund...E gard sau garaj ? Nici la o magazie n-as folosi asemenea dimensiuni. Mai gandeste-te, mai ales ca are totusi niste dimensiuni considerabile garajul pe care vrei sa-l faci. Mai degraba as merge pe teava rectangulara 150x150x4 sau chiar 150x150x5.
Edited by Inginerul_bv, 14 September 2013 - 07:02. |
#18
Posted 14 September 2013 - 22:49
incearca sa faci o fundatie pe piloni cu grinda de undare perimetral, o placa de beton armata , iar la inchidere ziceai ceva de lemn. Foloseste stalpi de lemn de sectiune de 15*15 cmin asa pozitionati incat sa faci cadre la 2 metri lungime, dar la structura asta trebuie sa ii faci contravantuiri in colturi , doar in zona de usa dublezi grinda
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users