Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Legalitatea depasirii coloanei de vehicule in asteptare de catre motociclisti

- - - - -
  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#73
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View Posttest_driver, on 20th June 2012, 13:56, said:

Xtreme, aveam pretentii de la tine, sincer... Stiu ca tu esti mai excentric in declaratii dar in general de invarteai in jurul adevarului, acum esti departe, chiar sunt curios cand a reusit un motociclist care conduce legal, dar depaseste coloana la semafor, sa enerveze pe buna dreptate un sofer, in afara de frustrarea soferului vis-a-vis de motociclisti? Repet, nu sunt motociclist, nu cunosc aproape nici unul, si urasc motocicletele, mi se par niste porcarii de vehicule, dar totusi.... de ce sa mancam rahat fata de ei pe gratis?

Asta inseamna ca iti meriti permisul .Permisul de conducere ar trebuii sa fie un privilegiu, problema este ca la noi multi il au , putini sunt soferi.

Am citit topicul asa in mare si doar cativa au permise luate pe bune (cand zic pe bune ma gandesc ca sunt apti dpdv medical si psihologic)

Sunt prezent in ambele tabere de 11 respectiv 3-4 ani. Pot spune ca exista o categorie de soferi (poate in acelasi procent ca si aici pe forum) care  ii catalogheaza pe cei cu 2 roti pe nedrept, ii privesc cu dispret si au atitudine superioara fata de ei. Unii desi au gresit , fac pe intersantii si incep sa-ti recite reguli rutiere dintr-un regulament/cod rutier propriu. Altii merg mai departe si pentru simplul fapt ca esti mai in fata sau ocupi toata banda incep sa te sicaneze facandu-se cu masina inspre tine .....

Acesti comunisti , frustrati , incompetenti ar trebuii sa nu mai existe in trafic (daca s-ar da testul psihologic pe bune). La fel si cu copii care trec din NFS direct pe 2 roti.

Unor soferi chiar nu ai ce sa le ceri pentru ca au creierul subdimensionat si  isi imagineaza ca  motociclistii nu sunt altceva decat niste muste fara creier care trebuiesc strivite .....dar se inseala ptr ca in spatele unor casti se afla  oameni mult mai invatati , cu functii de conducere mult mai mari , cu un creier mult mai responsabil si mai mult decat atat cu familii care ii asteapta acasa !!!

Cu toate astea am intalnit si OAMENI DE NOTA 10 ....oameni care iti acorda prioritate desi nu o ai , oameni care se dau la o parte sa-ti faca loc , oamenii care nu mai traverseaza pe trecere si iti fac semn sa-ti continui drumul  , oameni care te ajuta in trafic si te scot din situatii dificile , oameni care realizeaza ca ai un dezavantaj fiind pe 2 roti. Pentru toti acesti OAMENI , JOS PALARIA..... MERITA TOT RESPECTUL !!! :sorcerer:

Attached Files


Edited by polizei, 25 July 2012 - 01:01.


#74
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,091
  • Înscris: 29.06.2005

View Postpolizei, on 25th July 2012, 01:46, said:

Asta inseamna ca iti meriti permisul .Permisul de conducere ar trebuii sa fie un privilegiu, problema este ca la noi multi il au , putini sunt soferi.

Am citit topicul asa in mare si doar cativa au permise luate pe bune (cand zic pe bune ma gandesc ca sunt apti dpdv medical si psihologic)

Sunt prezent in ambele tabere de 11 respectiv 3-4 ani. Pot spune ca exista o categorie de soferi (poate in acelasi procent ca si aici pe forum) care  ii catalogheaza pe cei cu 2 roti pe nedrept, ii privesc cu dispret si au atitudine superioara fata de ei. Unii desi au gresit , fac pe intersantii si incep sa-ti recite reguli rutiere dintr-un regulament/cod rutier propriu. Altii merg mai departe si pentru simplul fapt ca esti mai in fata sau ocupi toata banda incep sa te sicaneze facandu-se cu masina inspre tine .....

Acesti comunisti , frustrati , incompetenti ar trebuii sa nu mai existe in trafic (daca s-ar da testul psihologic pe bune). La fel si cu copii care trec din NFS direct pe 2 roti.

Unor soferi chiar nu ai ce sa le ceri pentru ca au creierul subdimensionat si  isi imagineaza ca  motociclistii nu sunt altceva decat niste muste fara creier care trebuiesc strivite .....dar se inseala ptr ca in spatele unor casti se afla  oameni mult mai invatati , cu functii de conducere mult mai mari , cu un creier mult mai responsabil si mai mult decat atat cu familii care ii asteapta acasa !!!

Cu toate astea am intalnit si OAMENI DE NOTA 10 ....oameni care iti acorda prioritate desi nu o ai , oameni care se dau la o parte sa-ti faca loc , oamenii care nu mai traverseaza pe trecere si iti fac semn sa-ti continui drumul  , oameni care te ajuta in trafic si te scot din situatii dificile , oameni care realizeaza ca ai un dezavantaj fiind pe 2 roti. Pentru toti acesti OAMENI , JOS PALARIA..... MERITA TOT RESPECTUL !!! :sorcerer:


Poate de aia sunt frustrati bizonii de care vorbesti....

#75
Tzushka

Tzushka

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,441
  • Înscris: 09.11.2007

View PostJosef_Mengele, on 21st June 2012, 11:25, said:

Daca eu deschid usa si zbor un donator de organe, culpa e comuna! Donatorul trebuia sa pastreze lungimea de usa ca distanta minima, sau sa treaca pe langa mine cu o viteza suficienta pt a evita orice pericol.
Vai de capul tau... trebuie sa te uiti in oglinzile din dotare si atunci cand iti dai curu' jos din masina, aceasta parcata fiind, ca nu se stie cum ajungi sa conduci fara sa-ti poti sprijini cotu' in timp ce-ti urla maneaua la ureche.

Sper sa intalnesc in trafic, cat mai putini melteni ca tine...

#76
Mihai_dmg

Mihai_dmg

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 21.01.2020
Salutare,

O sa fie un comentariu mai lung, asta e parere personala , dar cred ca este cea mai corecta.
Am vazut ca inca exista dilema asta cu motociclistii si depasirea si legea etc.
Am permis auto de ceva timp fara incidente, 13-14 ani cred, din 2019 m-am intors in Bucuresti sa lucrez si am fost uimit cat de "mult" se mai poate circulca cu masina , nu conteaza cand. Asa ca mi-am luat o bicicleta, distanta spre munca fiind undeva la vreo 5 km. Din cauza "aerului de munte" resimtit zi de zi , doresc sa fac scoala si sa imi cumpar o motocicleta.
Inainte sa ma urc pe bicicleta am citit legislatia legata de participarea la trafic pe bicicleta. Multi nu au idee, dar o sa incep cu baza, ca sa poti circula cu bicicleta, chiar si in parc, iti trebuie o sonerie. Daca in parc nu exista piste amenajate special pentru biciclete, trebuie sa te deplasezi incat sa nu jenezi pietonii. Daca nu exista pista amenajata pe trotuar (asta nu in parc), nu ai voie cu bicicleta pe trotuar, trebuie sa stai cu bicicleta pe partea dreapta a carosabilului, treci pe partea stanga doar cand trebuie sa faci stanga intr-o intersectie si atat, apoi revii la partea dreapta.
Ce inseamna o pista de bicicleta: subdiviziunea părţii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pistă separată de drum, special amenajată, semnalizată şi marcată corespunzător, destinată numai circulaţiei bicicletelor şi trotinetelor electrice.
Am avut multe discutii in trafic cu persoane care conduceau auto si aveau si ei "motoare" si mi-au zis ca nu am ce cauta pe "sosea".
Am vazut ceva colegi care spuneau,dar cum sa nu depasesc eu pe aceeasi banda, atunci cand depasesti o bicicleta parasesti banda?
Pai conform legii, trebuie sa ai o distanta de 1,5 metrii atunci cand depasesti o bicicleta cu auto , de ce ? Pai daca eu intru in tine iti zgarii tabla, tu daca intri in mine nu are cine sa iti mai vopseasca masina.

Acum sa vorbim despre depasire, devansare si benzile de circulatie:

Banda de circulaţie - subdiviziunea longitudinală a părţii carosabile, materializată prin marcaje rutiere sau alte mijloace, dacă are o lăţime corespunzătoare pentru circulaţia într-un sens a unui şir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplasează pe două roţi

Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial (alin 1)

Vehiculele şi animalele, atunci când circulă pe drumurile publice pe care le este permis accesul, trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, în sensul de circulaţie, cât mai aproape de marginea părţii carosabile, cu respectarea semnificaţiei semnalizării rutiere şi a regulilor de circulaţie

Iar de aici confuzia, are sau nu voie motociclistul sa depaseasca coloana la semafor?

Daca este o banda pe sens iar motociclistul nu trece pe contrasens, nu se numeste depasire de coloana, e prea aproape de tine ? Problema lui, daca tu nu schimbi directia de mers si stationezi, nu esti obligat sa ii faci loc, doar ca vezi mai sus , trebuie sa circuli cat mai aproape de partea dreapta. Daca ai depasit un obstacol si ai ramas acolo mai pe stanga, iara problema motociclistului, daca tu mergi pe partea stanga ca asa vrei tu, inseamna ca te crezi "special".

Participanţii la trafic trebuie să aibă un comportament care să nu afecteze fluenţa şi siguranţa circulaţiei, să nu pună în pericol viaţa sau integritatea corporala a persoanelor şi să nu aducă prejudicii proprietăţii publice ori private.
Daca se pune verde si tu ii dai inainte dar vine motociclistul la 5 cm de tine, e fix problema lui, daca tu nu poti sa ii dai inainte  ca e la 5 cm de tine motociclistul iara fix problema lui.

Devansarea.
Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.

Deci motociclistul poate sa depaseasca printre masini daca are loc, fiind devansare. Doar cand sunt 2 sau mai multe benzi pe sens.

Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.

Asta inseamna ca daca e o banda pe sens si motociclistul nu s-a angajat in depasire corect, obstacolul fiind masina, nu a semnalizat, nu s-a asigurat, motociclistul este vinovat. Tu ca si conducator auto  trebuie sa te asiguri si sa dai semnal chiar daca e sa depasesti o groapa si revii initial , iara prin asigurare, la fel si la motociclete.
Viteza maxima in localitati ( In mare parte ) este de 50Kmh.  Mi s-a intamplat sa schimb banda spre stanga, m-am uitat in oglinda, am vazut o motocicleta la 200 de metrii si am schimbat, dupa cloaxoane si injuraturi, daca motociclistul crede ca trebuie sa am o distanta intre el si mine de 200metrii+ este problema lui, el trebuie sa puna frana , nu eu.

Ca si un rezumat, multi nu respecta regulile de circulatie, toti o fac dupa ureche, e bine e sa ai o camera pe masina sau motocicleta, din cand in cand este bine sa mai citesti legislatia/codul rutier, cu totii o comitem , cel mai important e sa invatam sa zicem "Imi pare rau, am gresit!".

#77
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,050
  • Înscris: 08.01.2021
La mine în trafic dens ai voie sa depășești cu motocicleta coloana dacă e oprita sau dacă merge încet, cu doua condiții. Sa ai sub 50km/h și sa ai sub 20km/h mai mult decât coloana. Dacă sunt mai multe benzi pe sens poți sa între între ele, și dacă sunt mai mult de 3 ai voie doar între cele mai din stânga.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate