Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Legalitatea depasirii coloanei de vehicule in asteptare de catre motociclisti

- - - - -
  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#37
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
Eu ii inteleg...sunt ingusti si nu au de ce sa stea in spatele masinii. Dar nu trebuie sa se strecoare printre masini. O sa va povestesc o data despre un motociclist prost.

#38
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 Josef_Mengele, on 20th June 2012, 16:39, said:

Pe acelasi sens de circulatie, nu pe aceeasi banda! Nu au voie doua vehicole sa circule pe aceeasi banda unul in drept cu altul! A te deplasa stanga dreapta pe banda nu constrituie manevra de depasire, sa nu aud un motociclist cand ma urc pe el ca nu m-am uitat in oglinda, ca daca nu schimb banda nu e nevoie, legea zica ca la schimbarea benzii sau a directiei de mers (adica virat stanga dreapta sau intors), sau la pornire si oprire se asigura si se semnalizeaza!
Coae, tu cand devansezi un biciclist o faci schimband banda?

P.S: Daca faci in trafic ceea ce ai zis pe pagina anterioara ca faci esti o mizerie de om si meriti sa te prinda unul odata si sa-ti dea o bataie sa te caci pe tine!
P.S2: Schimba-ti dracului nick-ul ala! Stii cine a fost si ce a facut individul al carui nume il afisezi pe aici?

#39
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,111
  • Înscris: 29.06.2005
Ca o chestie, in caz ca nu stiti, pozitionarea "intre benzi" a motociclistilor e si o chestie de siguranta. Motocicletele franeaza mult mai scurt comparativ cu masinile, iar la o coloana risti sa te izbeasca unul care scrie SMS-uri, sau vreo gagica ocupata cu rujul. Eram si eu sa mi-o iau asa, stand corect pe banda si de atunci intotdeauna imi pozitionez motocicleta undeva in afara zonei de pericol.

Ca sa fiu si putin offtopic, ma lovesc aproape zilnic de soferi care nu se asigura la intersectii, nu semnalizeaza, nu respecta semnificatiile indicatoarelor "stop" si "cedeaza trecerea".Pur si simplu ies in strada fara ca macar sa se uite.....
Si totusi nu spun ca toti soferii sunt niste idioti, nu ma enervez sau sa ma apuc sa-i sicanez. Pur si simplu, ma asigur chiar daca am prioritate si incerc sa fac loc in limita posibilitatilor in asa fel incat fiecare sa circule fara probleme. Nu doare, si de fiecare data ma bucur ca am ajuns intreg, fara nervi.
Poate ca ar trebui mai multa lume sa priveasca condusul ca o activitate deconectanta, nu ca o chestie generatoare de frustrari....

#40
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 closchkutza, on 20th June 2012, 23:42, said:

Coae, tu cand devansezi un biciclist o faci schimband banda?
biciclistul are piste special amenajate in afara soselelor...
nu va mai agatati. e simplu: trebuie sa pastrezi o distanta laterala suficienta fata de veculul depasit / devansat etc. asta demonteaza toate incercarile de interpretare a legii. punct.

#41
draku

draku

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,259
  • Înscris: 22.11.2003

 florinel, on 21st June 2012, 00:23, said:

Ca o chestie, in caz ca nu stiti, pozitionarea "intre benzi" a motociclistilor e si o chestie de siguranta. Motocicletele franeaza mult mai scurt comparativ cu masinile, iar la o coloana risti sa te izbeasca unul care scrie SMS-uri, sau vreo gagica ocupata cu rujul. Eram si eu sa mi-o iau asa, stand corect pe banda si de atunci intotdeauna imi pozitionez motocicleta undeva in afara zonei de pericol.
....

o alta chestie care nu se stie despre pozitionarea "intre benzi" tine tot de siguranta: faptul ca vezi daca apare o denivelare/groapa/etc si o poti ocoli.
lucru pe care nu il poti face (sau il faci greu) cand mergi in coloana, la cel mult 3 metri de autoturismul din fata si iti apare brusc o groapa sau un canal fara capac dintre rotile celui din fata.
daca lasi o distanta mai mare de 3 metri, apare sigur un destept ca cel care a scris mai sus care te depaseste, sau se baga cu nesimtire peste tine, ca ce "tu ai doar 80 de cm latime, de ce sa ocupi o banda intreaga" (chestii patite de mine nu doar odata)

 xtremdriving, on 21st June 2012, 09:22, said:

biciclistul are piste special amenajate in afara soselelor...
nu va mai agatati. e simplu: trebuie sa pastrezi o distanta laterala suficienta fata de veculul depasit / devansat etc. asta demonteaza toate incercarile de interpretare a legii. punct.

defineste, dpdv legal, "distanta laterala suficienta"

#42
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
O lungime de usa!

 closchkutza, on 20th June 2012, 23:42, said:

Coae, tu cand devansezi un biciclist o faci schimband banda?

P.S: Daca faci in trafic ceea ce ai zis pe pagina anterioara ca faci esti o mizerie de om si meriti sa te prinda unul odata si sa-ti dea o bataie sa te caci pe tine!
P.S2: Schimba-ti dracului nick-ul ala! Stii cine a fost si ce a facut individul al carui nume il afisezi pe aici?
Biciclistii sunt obligati sa mearga pe partea din dreapta sau pe acostament, la fel si pietonii!
Si daca am loc, ma dau cat mai mult inspre stanga, am patit-o odata sa-mi cada unul in fata, aveam viteza mica si mi-a cazut pe capota nu in fata rotilor! I-am dat 2 suturi in cur s-a culcat in porumb, era beat manga!
Mergea pe bicicleta si vomita in acelasi timp!

Cum cine a fost Mengele? Un medic ca multi altii din Romania!

Edited by Josef_Mengele, 21 June 2012 - 09:16.


#43
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 xtremdriving, on 21st June 2012, 09:22, said:

biciclistul are piste special amenajate in afara soselelor...
nu va mai agatati. e simplu: trebuie sa pastrezi o distanta laterala suficienta fata de veculul depasit / devansat etc. asta demonteaza toate incercarile de interpretare a legii. punct.
Eh, hai, pe bune? Du-te te rog tu in orase de provincie si aratami-le. Chiar si in bucuresti sunt artere ce nu au piste de biciclisti.
Hai sa luam lucrurile cum sunt ele in realitate, nu cum sunt in teorie.

Din moment ce tu stai in coloana, da, deci STAI, care este problema ca un motociclist sa treaca printre masini daca distanta laterala dintre masini ii permite acest lucru? Despre ce distante laterale suficiente vorbim aici?
Topicul parca face referire la coloana de masini in asteptare, eu asa citesc mai sus.

Si da, eu sunt unul dintre cei care daca pot fac loc motociclistilor sa treaca si nu, nu conduc motocicleta, nu am nici A-ul, am altceva, se numeste bun simt si nu mi-e frica sa-l folosesc in trafic. Daca pot sa ajut pe cineva sa ajunga mai repede unde are treaba, de ce sa nu o fac? Asta apropo de remarca ta de pe pagina anterioara, in care ziceai ca vezi soferi in coloana cum fac loc motociclistilor.

#44
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 draku, on 21st June 2012, 10:04, said:

defineste, dpdv legal, "distanta laterala suficienta"
pai cam distanta pe care o pastrezi tu cand depasesti / devansezi alt vehicul...

circulatul intre benzi mai are un pericol ascuns. chiar daca te asiguri, daca un motorist e in stanga ta cand te uiti in oglinda dreapta si apoi te depaseste / devanseaza prin dreapta cand tu te uiti in stanga ( se numeste slalom facut de motoristi) e ca si cum ar aparea din neant. DEPASIREA PE PARTEA DREAPTA E INTERZISA. logic inclusiv devansarea. devansarea presupune deplasarea pe alta banda fara revenirea in fata masinii depasite. din moment ce nu te afli pe alta banda candma devansezi, e depasire fara pastrarea unei distante de siguranta obligatorie.

#45
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 Josef_Mengele, on 21st June 2012, 10:14, said:

Biciclistii sunt obligati sa mearga pe partea din dreapta sau pe acostament, la fel si pietonii!
Exact. Si eu te-am intrebat, cand devansezi un biciclist, o faci schimband banda? Nu intelegi intrebarea? Vrei un desen??

 Josef_Mengele, on 21st June 2012, 10:14, said:

Si daca am loc, ma dau cat mai mult inspre stanga, am patit-o odata sa-mi cada unul in fata, aveam viteza mica si mi-a cazut pe capota nu in fata rotilor! I-am dat 2 suturi in cur s-a culcat in porumb, era beat manga!
Nu ma intereseaza faptele tale de vitejie..

 Josef_Mengele, on 21st June 2012, 10:14, said:

Cum cine a fost Mengele? Un medic ca multi altii din Romania!
Mai pune mana pe o carte...

#46
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Daca nu intelegi o asemenea ironie, ce sa mai zic!

 florinel, on 21st June 2012, 00:23, said:

Poate ca ar trebui mai multa lume sa priveasca condusul ca o activitate deconectanta, nu ca o chestie generatoare de frustrari....
Eu nu ma plimb pe strada, eu merg din A in B! Nu sunt motociclist, sa merg pe sosele cand n-am ce face acasa!

Edited by Josef_Mengele, 21 June 2012 - 09:18.


#47
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 xtremdriving, on 21st June 2012, 10:17, said:

pai cam distanta pe care o pastrezi tu cand depasesti / devansezi alt vehicul...

circulatul intre benzi mai are un pericol ascuns. chiar daca te asiguri, daca un motorist e in stanga ta cand te uiti in oglinda dreapta si apoi te depaseste / devanseaza prin dreapta cand tu te uiti in stanga ( se numeste slalom facut de motoristi) e ca si cum ar aparea din neant. DEPASIREA PE PARTEA DREAPTA E INTERZISA. logic inclusiv devansarea. devansarea presupune deplasarea pe alta banda fara revenirea in fata masinii depasite. din moment ce nu te afli pe alta banda candma devansezi, e depasire fara pastrarea unei distante de siguranta obligatorie.
Logica ta are lacune si nu se pupa cu legislatia.

Legislatia nu spune ca este interzis ca eu, care merg pe prima banda, sa merg cu o viteza mai mare decat tine, care mergi pe a doua. Nici nu ar avea cum sa specifice o asemenea ineptie.

Eu inca nu am intalnit motociclist care sa se poata strecura cand eu sunt in mers, pe aceeasi banda, pe langa mine, de vina fiind si latimea masinii.
In plus, nu despre asta este vorba aici. Nu deturna discutia. Era vorba despre coloanele de masini care asteapta si motociclistul care vine si se strecoara printre masinile "in asteptare". So...care mai e pericolul aici? Vii si il calci in timp ce stai pe loc??

#48
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Pericolul e ca atunci cand idiotul nu are pe unde sa treaca, ambaleaza motorul si face ca toti dracii, si cand iesi cu bata la el isi aminteste ca stie si enduro si fuge peste camp!

 closchkutza, on 21st June 2012, 10:17, said:

Exact. Si eu te-am intrebat, cand devansezi un biciclist, o faci schimband banda? Nu intelegi intrebarea? Vrei un desen??

Bicicletele circula obligatoriu pe dreapta sau pe acostament! Nu schimb banda, ca legea nu mi-o cere! Nu are de ce sa o ceara, daca biciclistul nu are voie sa se desprinda de partea din dreapta a soselei, spre deosebire de motociclist!

Edited by Josef_Mengele, 21 June 2012 - 09:23.


#49
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 closchkutza, on 21st June 2012, 10:15, said:

Din moment ce tu stai in coloana, da, deci STAI, care este problema ca un motociclist sa treaca printre masini daca distanta laterala dintre masini ii permite acest lucru? Despre ce distante laterale suficiente vorbim aici?
poate vreau sa deschid usa si sa trag o flegma. :) nu e vorba numai de stat. la fel fac si in mers.

 closchkutza, on 21st June 2012, 10:21, said:

1.Logica ta are lacune si nu se pupa cu legislatia.

2. Legislatia nu spune ca este interzis ca eu, care merg pe prima banda, sa merg cu o viteza mai mare decat tine, care mergi pe a doua. Nici nu ar avea cum sa specifice o asemenea ineptie.

Eu inca nu am intalnit motociclist care sa se poata strecura cand eu sunt in mers, pe aceeasi banda, pe langa mine, de vina fiind si latimea masinii.
In plus, nu despre asta este vorba aici. Nu deturna discutia. Era vorba despre coloanele de masini care asteapta si motociclistul care vine si se strecoara printre masinile "in asteptare". So...care mai e pericolul aici? Vii si il calci in timp ce stai pe loc??
1.Oare? 2. Am spus eu ceva despre asta? E vorba de deplasarea motocicletelor pe partea dreapta a masinii cu care ma deplasez eu, pe aceeasi banda cu mine. nu are ce cauta acolo, IN MERS.

3. Dar sa mearga exact pe linia care desparte benzile, in dreapta ta ai pomenit? nu deturnez nimic. de la inceput am zis ca ma deranjeaza cei care ma depasesc prin dreapta. deci in mers, evident.

tu cam citesti superficial ce scriu...

#50
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Cand deschizi usa trebuie sa te asiguri. Intelegi matale? Te deranjeaza chestia cu asiguratul?
Sa tragi flegme pe strada este un obicei de neam prost. Banuiesc totusi ca nu e cazul tau..

In alta ordine de idei, ti-am zis, nu prea vad cum ar putea sa se inghesuie, in mers, un motociclist langa tine. O banda normala de circulatie ar trebui sa aiba 3.5 metri latime(dar nu cred ca in bucuresti au mai mult de 3 metri). No, masina mea are ~2.2 metri cu tot cu oglinzi. Mai raman 80cm. Luand in calcul ca circul central pe banda mea, inseamna ca mai raman cate 40cm intre masina mea si marcajele de delimitare. Un motor are 80cm, cum zicea cineva mai jos. Unde incape motorul ala pe aceeasi banda, in conditiile de mai sus?

Si daca admitem ca banda de circulatie are 3.5 metri, tot da cu virgula, raman ~65cm de o parte si de alta a masinii.

 xtremdriving, on 21st June 2012, 10:26, said:

poate vreau sa deschid usa si sa trag o flegma. :) nu e vorba numai de stat. la fel fac si in mers.


1.Oare? 2. Am spus eu ceva despre asta? E vorba de deplasarea motocicletelor pe partea dreapta a masinii cu care ma deplasez eu, pe aceeasi banda cu mine. nu are ce cauta acolo, IN MERS.

Ti-am zis mai sus de ce nu cred ca este posibil ce zici tu cu deplasarea pe aceeasi banda.
Insa iti zic din nou, esti off-topic cu chestia asta, topicul refera la masinile care sunt asteptare, nu in mers.

 xtremdriving, on 21st June 2012, 10:26, said:

3. Dar sa mearga exact pe linia care desparte benzile, in dreapta ta ai pomenit? nu deturnez nimic. de la inceput am zis ca ma deranjeaza cei care ma depasesc prin dreapta. deci in mers, evident.
Nu stiu cum poti vedea tu pe unde calca rotile motocicletei aflate in dreapta ta(tu fiind soferul masinii depasite) si cu atat mai mult ca sunt fix pe linie. Daca e asa, inseamna ca banda aia de circulatie are 5 metri latime, caz in care daca tu esti pe mijlocul benzii, distanta dintre el(motor) si tine este suficienta. Cred ca mai bine te-ai concentra la trafic si l-ai lasa pe motociclist sa se duca in treaba lui.

 xtremdriving, on 21st June 2012, 10:26, said:

tu cam citesti superficial ce scriu...
Nope, le intorci, ca de obicei, cum vrei tu, numai sa pice bine.

#51
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
lasa calculele stiintifice....
cautam o dovada...http://www.youtube.com/watch?v=DGX72h8siVs
la ieput imi place, merge pe stanga. dar de la secunda 40 incepe sa isi faca de cap.  asa cum spuneam...
iar la 2 30  si examplul cu strecuratul din mers. stii bine ca am dreptate...:) sau ai aflat acum

Edited by xtremdriving, 21 June 2012 - 09:42.


#52
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 Josef_Mengele, on 21st June 2012, 10:21, said:

Pericolul e ca atunci cand idiotul nu are pe unde sa treaca, ambaleaza motorul si face ca toti dracii, si cand iesi cu bata la el isi aminteste ca stie si enduro si fuge peste camp!
Ma, tu chiar esti idiot! Ce pericol este in faptul ca cineva isi acelereaza momtorul (de mobra, masina, drujba, etc) langa tine???? Iti explodeaza tipanu? Se deruteaza neuronu? Stai frate in casa daca esti asa sensibilos.

 Josef_Mengele, on 21st June 2012, 10:21, said:

Bicicletele circula obligatoriu pe dreapta sau pe acostament! Nu schimb banda, ca legea nu mi-o cere! Nu are de ce sa o ceara, daca biciclistul nu are voie sa se desprinda de partea din dreapta a soselei, spre deosebire de motociclist!
Daaa?

Ia uita-te ce scriai o pagina in urma!

 Josef_Mengele, on 20th June 2012, 16:39, said:

Pe acelasi sens de circulatie, nu pe aceeasi banda! Nu au voie doua vehicole sa circule pe aceeasi banda unul in drept cu altul! A te deplasa stanga dreapta pe banda nu constrituie manevra de depasire, sa nu aud un motociclist cand ma urc pe el ca nu m-am uitat in oglinda, ca daca nu schimb banda nu e nevoie, legea zica ca la schimbarea benzii sau a directiei de mers (adica virat stanga dreapta sau intors), sau la pornire si oprire se asigura si se semnalizeaza!

Edited by closchkutza, 21 June 2012 - 09:43.


#53
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
Sau uuite aici ce inseamna sa faci slalom si sa circuli pe unde iti vine: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GdUYTicK_i0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
il zbura pe ala cu bicicleta. intelegi?
stiu ca mereu incerci sa te contrezi cu mine dar ce rst are sa o lungesti aiurea cand nu ai dreptate?

Edited by xtremdriving, 21 June 2012 - 09:44.


#54
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,111
  • Înscris: 29.06.2005

 Josef_Mengele, on 21st June 2012, 10:18, said:

Daca nu intelegi o asemenea ironie, ce sa mai zic!

Eu nu ma plimb pe strada, eu merg din A in B! Nu sunt motociclist, sa merg pe sosele cand n-am ce face acasa!


Din A in B poti merge si cu metroul, autobuzul si taxi-ul, intr-un mod in care sa nu mai fii nevoit sa te enervezi pe aia "care pot".

Eu am inteles din toata discutia asta un lucru. Sunt (multi) oameni care sub pretextul prevederilor legale (pe care oricum nu le cunosc prea bine) sunt oricand dispusi sa faca rau intentionat altora, doar din frustrarea ca sunt devansati cu usurinta.

Cat despre alte aberatii gen "vreau sa dau o flegma"....nu mai poti comenta. Oricum chiar si aici esti obligat sa te asiguri inainte de deschiderea portierei. In legislatie nu este prevazuta o "distanta suficienta" in metri sau centimetri -  legal "distanta suficienta" inseamna distanta prin care nu produci acrosarea altui vehicul. NU exista prevazuta distanta de " o portiera" -  care oricum e o tampenie (da, o tampenie).Exista portiere mai lungi sau mai scurte.
E suficienta distanta de o portiera scurta pentru a depasi un biciclist? E suficienta distanta de o portiera lunga pentru a depasi un utilaj agricol caruia i se balangane discurile cu un metru stanga/dreapta?

Se vede ca unii sunt conducatori de putin timp.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate