Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Deducere cheltuieli PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#91
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,717
  • Înscris: 06.10.2012
De ce nu iti pui PM? O sa rog pe Admin sa iti puna PM cu forta, macar pt mine. :D

#92
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003

 -Diana-, on 27 iulie 2014 - 10:36, said:

Mi-a trecut dupa ce am citit art 38 si a mai zis si colegu de patania aia cu 6.000 lei.
Nu stiu de patanie dar art. 48 iti permite.

i) cheltuielile efectuate pentru activitatea independentă, cât şi în scopul personal al contribuabilului sau asociaţilor sunt deductibile numai pentru partea de cheltuială care este aferentă activităţii independente;

Spiritul e de aici:
ART. 21 Cheltuieli
(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
m) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente unui sediu aflat în locuinţa proprietate personală a unei persoane fizice, folosită şi în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafeţelor puse la dispoziţia societăţii în baza contractelor încheiate între părţi, în acest scop; Norme metodologice


 -Diana-, on 27 iulie 2014 - 10:36, said:

De ce nu iti pui PM?
E un forum public. Si eu pot gresi, asa mai corecteaza urmatorul.

Edited by neagu_laurentiu, 27 July 2014 - 10:42.


#93
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,717
  • Înscris: 06.10.2012
TVA n-am.
Daca te ajuta cu ceva la diagnostic clar, CAEN principal 7021 Consultanta in domeniul relatiilor publice si al comunicarii , sec 7022 Activ de consultanta in management , 7311 Activ ale agentiilor de publicitate, 8559 alte forme de invatamant> cursuri de verific a cunostintelor profesionale.

Exact, cand intrebam de usa, la art 21 ma refeream si citisem pe nu stiu ce forum ca termopane, chestii etc sunt deductibile. Dar repet, da-o naibii de usa, mai bine fara nicio usa in casa decat cu ANAF-ul la mine sa ma streseze, ca asa e totul transparent maxim.

#94
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
Consultanta are conditii la SRL & 3% pe venit dar la PFA nu.

Cat timp ai activitatea acolo, ai contract de comodat te incadrezi in lege.

Edited by neagu_laurentiu, 27 July 2014 - 10:46.


#95
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,717
  • Înscris: 06.10.2012
Acum incep sa am dubii cu ce am completat la RC, pacat ca nu mi-am oprit o copie, insa 99% am completat activitati de birou.
Deci, in concluzie, mai trebuie sa ma duc la RC sa modific ceva in statut?

#96
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
Trebuia sa-ti dea copie dupa toate cererile, semnate si stampilate de ei. Cel putin la mine asa s-a intamplat.
E mai bine sa scoti povestea de la sediul clientului de la RC.

Edited by neagu_laurentiu, 27 July 2014 - 10:51.


#97
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,717
  • Înscris: 06.10.2012
Ok, asa am sa fac, mai ales ca activitatea prestata e si la el si la mine si in afara orasului, atat teroretic cat si practic.

Nu mi-a dat decat un biletel cu nr de inreg. si apoi cand am ridicat actele, actele firmei, nicio copie dupa ce am depus.

#98
Keffr3n

Keffr3n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 255
  • Înscris: 01.10.2005
Salut... sunt un pfa cu o intrebare :)

Folosesc un prepay de la vdf si as vrea sa decontez incarcarilr. Cum procedez, merg la ei sa ma inregistrez cu el pe pfa? cum fac rost de facturi?

#99
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
Cartela ar fi trebuit achizitionata pe PFA de la vanzator. Sau tu PF sa o vinzi/dai cu titlu gratuit PFA-ului cu un act. Apoi documentele de achizitie a bonurilor valorice se vor deduce.

Edited by neagu_laurentiu, 27 August 2014 - 19:03.


#100
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,484
  • Înscris: 19.04.2009

 neagu_laurentiu, on 27 august 2014 - 19:02, said:


Domnu' Laurentiu, nu pot sa va trimit PM Posted Image
Deci, vreau in curand ( 3 saptamani, maxim 25 de zile ) sa fac achizitia vietii mele :D
E vorba de un laptop, valoare maricica ( 5500 cu tot cu inca o reducere ).
Daca il achizitionez pe firma:
platesc initial valoare integral, asteptand incheierea anului fiscal si deducerea TVA-ului din impozit?
Cum e cu amortizarea? Cat timp? Pe lista, calculatoarele apar la 5-9 ani...ceea ce imi pare mult dpdv tehnlogic si al venitului generat ( teoretic). Sau, intra la calculatoare electronice si periferice, 2-4 ani?
Cum e cu legalitatea, firma fiind in punctul A si eu la vreo 400 de kilometri :D
Am tot stat si-am cochetat cu ideea cumpararii device-ului din US/ altundeva, dar am nevoie totusi urgent si tastatura romana ( deh... )...
Deci, imi spui te rog, mura-n gura cum stau treburile astea economistico-mistice? :D

#101
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
- daca esti platitor de TVA deduci cand esti impus la plata TVA (lunar ori trimestrial);
- importurile din UE sunt scutite de TVA daca-i trimiti furnizorului certificatul VAT;
- amortizarea inseamna punerea treptata pe cheltuieli in functie de perioada din catalog. Sunt metode liniare/uniforme, degresve ori accelerate de calcul;
- calculatoarele intre 2 si 4 ani.

Edited by neagu_laurentiu, 08 October 2014 - 17:54.


#102
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,484
  • Înscris: 19.04.2009
Esti Zen Posted Image Posted Image

Cat despre controlul organelor cu privire la mijloacele fixe, cum ii baiul?

#103
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
Pai nu le convine sa pui pe cheltuieli mai repede decat spune metoda. Tocmai de asta au dat-o, sa ai profit ceva mai mare acum sa platesti si taxe la stat. Asa ca-s atenti la cheltuieli.

#104
FlorinCiolac

FlorinCiolac

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 09.10.2014
salutare, am o intrebare, o rugaminte pentru cei cu mai multa experienta in pfa.
vreau sa fac un mecenat/sponsorizare pentru un prieten care vrea sa scrie o carte. codul fiscal spune ca poate fi pana in 5% din baza de calcul. sa zicem ca baza de calcul pt impozitul pe venit este 10000 lei. deci am de dat la stat 16% - 1600 de lei. eu pot sa fac o sponsorizare maxima de 500 lei (5%)
Intrebarea mea este - suma de 500 lei o scad din suma de 1600 lei? adica datorez impozit 1100 lei? nu gasesc astea foarte clar in normele metodologice din cfiscal.
multumesc !

#105
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003
(10000 - 500 ) x 16% platesti impozitul

 FlorinCiolac, on 09 octombrie 2014 - 13:39, said:

nu gasesc astea foarte clar in normele metodologice din cfiscal.
Ba e clar. Tu ai baza = venituri - cheltuieli deductibile (mai putin sponsorizarea). Aplici 5% si valoarea asta-i deductibila. Adica venituri - cheltuliei deductibile (+ 500 admisi) x 16% e impozitul.

Edited by neagu_laurentiu, 09 October 2014 - 14:12.


#106
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,717
  • Înscris: 06.10.2012
Am o schema simpla, zic eu care poate va ajuta la calculul impozitului:

Venituri minus Cheltuieli = a X 16%
Venituri brute= incasari (valoarea facturilor)
CASS 5.5%= incasari X 5.5%= b
Cheltuieli = c
Venit impozabil= incasari minus b minus c = n
Impozit = n X 16%

Formula de calcul este pt cei care au CIM in alta parte si nu platesc contributiile la pensii.
Daca nu intelegeti ce am scris, incerc sa explic cu cuvinte. Posted Image

#107
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,600
  • Înscris: 30.07.2003

 -Diana-, on 09 octombrie 2014 - 15:18, said:

CASS 5.5%= incasari X 5.5%= b
Nu e bine. 5.5% aplici la "diferenţa dintre totalul veniturilor încasate şi cheltuielile efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuţii sociale":

http://static.anaf.r...014.htm#a296e22

#108
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,717
  • Înscris: 06.10.2012
Uf, m-ai dat peste cap acum. 2 zile m-am chinuit sa inteleg mecanismul ala, la matematica sunt praf, ca si la logica.
Modifici tu toata filozofia aia de mai sus, atunci, pt neinitiatii astia, ca mine? Multumim anticipat.
Deci, trebuie batut contabilul care mi-a dat schema asta. Posted Image

Refa tu, te rog, schema corect, ca sa nu o ia cineva pe-a mea si gresita pe deasupra...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate