Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Camera auto Zenfox T3 DUO

Identificare Jante

Amintiri din viitor: Blondele, te...
 Intrebare program spion telefon a...

W10 busit

„Scriere” Calculator ...

Calprotectina crescuta si Helicob...
 Conectare TV, telefon și pc ...

PROIECT CASUTA MICA IN JUR DE 40M...

Vecini cu chef de renovari

La multi ani @TheSignMetro64!
 Exista firme DDD dezinsectie Bucu...

Masina noua - plata finala

Laptop 17" - baterie buna

Uree 239 analize catel
 

Deducere cheltuieli PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#73
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,116
  • Înscris: 27.04.2006
Da, scuze, cred că am confundat pct h cu pct g, știam eu ceva dar nu știam bine ;)

#74
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Nu-i nimic, abia ne sfatuim unii pe altii cum e mai bine.

Tu ce decontezi la protocol? Da-mi un exemplu, te rog. Eu n-am decontat pana acum decat asa:
- taxele de infiintare
- stampila
- benzina/jumatate
- comisioane bancare
- jumatate din plata intretinerii (cu toate ca cred ca trebuia toata, mi-am facut comodat pe tot apartamentul)
- lumina n-am decontat-o pt ca nu am schimbat contractul cu Enelul (vine pe numele fostului proprietar) si am zis ca decat sa fie nereguli, mai bine n-o mai scad.
-telef - nu pot deconta nimic ca-s pe cartela...

- acum ce am luat consumabilele alea, dar mai stau sa ma gandesc daca le bag la cheltuieli sau nu, pt ca nu vreau sa fie ceva in neregula

#75
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,116
  • Înscris: 27.04.2006
La protocol de obicei o factură de 100 lei masă servită, sau îmi iau bon pe cafeaua / apa luată pentru acasă.

50% din benzină, gaz, curent, canalizare, internet.

100% comisioane bancare, taxe de înființare, plăți CAS/CASS, mai pun câte o reîncărcare prepay pt cunoștințe, papetărie, și cam atât.

Știu pe cineva care și-a pus multe măgarii pentru extinderea casei (care clar nu aveau nicio treabă cu desfășurarea activității) și a luat anul ăsta un bonus de -6000lei de la inspectori.

Ps: și la mine e primul an, deci încă bâjbâi prin legislație :)

#76
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Chris,

zic ca pui reincarcare pre-pay? Posted Image
Hm, asta am zis eu mai sus ca-s pe cartela si credeam ca nu merge decont pe asa ceva.

#77
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,116
  • Înscris: 27.04.2006
Merge. Eu am abonamentul pe persoană fizică și momentan nu pot transfera, dar mai încarc pentru mama direct din contul online Orange și, dacă selectezi PJ poți descărca factura fiscală în PDF.

#78
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,623
  • Înscris: 30.07.2003

View Post-Diana-, on 27 iulie 2014 - 09:16, said:

Tu ce decontezi la protocol?
Protocolul nu tine de ce ai insirat pe acolo ci de cheltuieli care n-au legatura cu activitatea dar indirect pot ajuta si de aceea sunt limitate.

#79
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Multumesc pt pont! Telefonul chiar il folosesc in interes de munca, o sa cer si eu factura fiscala de acum incolo.

View Postneagu_laurentiu, on 27 iulie 2014 - 09:30, said:

Protocolul nu tine de ce ai insirat pe acolo ci de cheltuieli care n-au legatura cu activitatea dar indirect pot ajuta si de aceea sunt limitate.

Pai as putea sa-mi decontez cafeaua daca e, cu toate ca la 1 pachet pe luna cat folosesc, nu e mare scofala, gen 10 lei x 12 luni, dar macar sa fie legal, ca sa nu am batai de cap pt suma asta infima.

Mese in oras? La alea nu m-am gandit never.
Si nu inteleg, deci, aduni toate facturile astea si decontezi 2% din suma?

#80
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,623
  • Înscris: 30.07.2003
Duci un client la o masa in oras, indirect poate aduce pe viitor venituri afacerii tale. Bei o apa, un suc, iei o masa in deplasare sa poti face fata lucrului etc. Toate-s indirecte dar cu potential pentru bunul mers al lucrurilor.

View Post-Diana-, on 27 iulie 2014 - 09:33, said:

Si nu inteleg, deci, aduni toate facturile astea si decontezi 2% din suma?
Nu. Asa cum spune in art. 48 alin. 6: din totalitatea veniturilor scazi cheltuielile deductibile (mai putin astea de protocol si ce mai scrie acolo) apoi din acest profit poti pune max. 2%. Si ai grija ca la final de an tot asa sa iasa socoteala.

#81
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Suna bine. Deci mi-ai dat liber la iesit in oras. :)
Ok, o sa vad cum fac si cu astea. La prima vedere pare simplu, insa nu e chiar asa.

Crezi ca am gresit declarand activitate doar la terti si acasa doar activitati de birou?

#82
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,623
  • Înscris: 30.07.2003

View Post-Diana-, on 27 iulie 2014 - 09:47, said:

Crezi ca am gresit declarand activitate doar la terti si acasa doar activitati de birou?
In principiu da. Ti se poate spune ca activitatea o desfasori la client, ca atare multe din cele de la apartament nu prea au ce cauta. Insa e discutabila.
Apoi ai grija mare la:

Quote

ART. 7 Definiţii ale termenilor comuni
(1) În înţelesul prezentului cod, cu excepţia titlului VI, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
1. activitate - orice activitate desfăşurată de către o persoană în scopul obţinerii de venit;
2. activitate dependentă - orice activitate desfăşurată de o persoană fizică într-o relaţie de angajare;
2.1. Orice activitate poate fi reconsiderată ca activitate dependentă dacă îndeplineşte cel puţin unul dintre următoarele criterii:
a) beneficiarul de venit se află într-o relaţie de subordonare faţă de plătitorul de venit, respectiv organele de conducere ale plătitorului de venit, şi respectă condiţiile de muncă impuse de acesta, cum ar fi: atribuţiile ce îi revin şi modul de îndeplinire a acestora, locul desfăşurării activităţii, programul de lucru;
b ) în prestarea activităţii, beneficiarul de venit foloseşte exclusiv baza materială a plătitorului de venit, respectiv spaţii cu înzestrare corespunzătoare, echipament special de lucru sau de protecţie, unelte de muncă sau altele asemenea şi contribuie cu prestaţia fizică sau cu capacitatea intelectuală, nu şi cu capitalul propriu;
c) plătitorul de venit suportă în interesul desfăşurării activităţii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizaţia de delegare-detaşare în ţară şi în străinătate, precum şi alte cheltuieli de această natură;
d) plătitorul de venit suportă indemnizaţia de concediu de odihnă şi indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă, în contul beneficiarului de venit.
2.2. În cazul reconsiderării unei activităţi ca activitate dependentă, impozitul pe venit şi contribuţiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi recalculate și virate, fiind datorate solidar de către plătitorul şi beneficiarul de venit.  În acest caz se aplică regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate în afara funcţiei de bază
Macar restul sa nu rezulte din contractul cu acei clienti ai tai. Cel putin din acte, nu in realitate.

Edited by neagu_laurentiu, 27 July 2014 - 09:54.


#83
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Acum citesc contractul, unul din ele pe care il am acasa, insa cam toate sunt la fel.

Nu scrie Locatia desfasurarii, daca aveai PM ti-l trimiteam sa il citesti, aici nu-l pun din motive evidente.

Da` tanti aia de la RC nu trebuia sa-mi spuna ca n-am facut bine?
Nu mai zic ca la coada la depunere acte m-am imprietenit cu un jurist care se ocupa fix cu acte infintare firme si el s-a uitat pe dosarul meu, deci si el si tanti de la ghiseu trebuiau sa observe ceva in neregula, nu? Plus juristele de la achizitori.

#84
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,623
  • Înscris: 30.07.2003
Nu vorbim de ceva in neregula. Ci de o defavorizare fiscala daca incalci acel articol. Nu-i pasa nimanui de taxele tale.
Ideea e sa nu rezulte din contractul tau conditiile conform articolului, tu in acte iti vei desfasura meseria in mod independent. Sigur ca poti sa mergi la client dar sa nu rezulte ca el iti face programul si tot ce mai e trecut in articolul cu pricina.

#85
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Aaaa, stai ca am citit in chineza, n-am fost atenta.
Pai da, deci e bine, nu se considera activitate dependenta pt ca nu scrie locatie pe nicaieri si nici vreun program.
Ce scrie intr-adevar, sunt numarul maxim de ore pe care le voi presta (1512 ore) si maxim lunar de 126 ore, insa fiind vorba de consultanta, iti dai seama ca stau unii dupa mine, n-au cum sa-mi ofere libertate in contract sa termin eu in 2050 ce am de facut in urmatorul an.

Mea culpa, uneori citesc se pare, sarind informatiile vitale.

#86
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,623
  • Înscris: 30.07.2003
Nu scrie dar PFA-ul isi desfasoara activitatea asa prin definitie. E mult mai linistitor sa nu existe nici acest aspect. Sigur, nu e sigurul care poate duce la o reconsiderare, ci mai trebuie indeplinite si alte conditii asa cum sunt trecute acolo dar una peste alta e bine sa elimini asta din statut mai ales ca ai si sediul la acel apartament. Cand nu-l aveai era o treaba, dar asa...

#87
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Multumesc mult!
Mi-ai dat de gandit.

Zi-mi si mie te rog ce sa mai citesc legat de asta, Codul Fiscal cap-coada sau pe unde, mai exact? Deci, doar legat de PFA.

#88
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,623
  • Înscris: 30.07.2003
Poti pune si usa pe urma Posted Image

#89
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Nu mai pun nicio usa din banii de PFA, pun din banii mei. :lol:
Mi-a trecut dupa ce am citit art 38 si a mai zis si colegu de patania aia cu 6.000 lei.
N-am innebunit ca pt 400 de lei cat e usa sa platesc 6.000. :D
Nu, clar. :)

#90
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,623
  • Înscris: 30.07.2003
Impozitul pe venit: http://static.anaf.r...e_2014.htm#trei
Contributiile sociale: http://static.anaf.r...14.htm#cap2_con
TVA inteleg ca nu ai.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate