Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Instalatie termica pe Cu - Teava ...

Autentificare aplicatie cod acces

Modificari ilegale și fara a...
 Curs Electrician autorizat?

Dostinex , sa continui sau ?

cum conectez un tv

Snapchat recuperare cont
 Bateria 75% (setari)

VW Passat 2001 se activeaza singu...

Copil 10 ani cu mers dificil.

A aparut Sony A6100 Mark II ?
 2,4GHz Drift Racer -PX- Carrera P...

Placa Asus sau AORUS ?

Pareri abonament 5G Orange

Activitate upload la fiecare rest...
 

Deducere cheltuieli PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#55
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,609
  • Înscris: 30.07.2003
La fel, ori se incadreaza la obiecte de inventar ori la mijloace fixe. Sunt acolo toate in tabelul cu duratele de functionare ale imobilizarilor.

http://decontabil.ro...jloacelor-fixe/

Edited by neagu_laurentiu, 26 July 2014 - 16:29.


#56
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Laur, azi am luat consumabile (hartie ig, servetele, chimicale) si le-am trecut pe PFA. Le pot deduce, nu? Imi zici si cam cat din factura ar fi ok? Multumesssc.

#57
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,609
  • Înscris: 30.07.2003
Cat timp contribuie la bunul mers al afacerii si sunt in limite omenesti (nu cauti sa umfli cu ele cheltuielile in mod nejustificat) atunci sunt deductibile 100%.

#58
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Eh, drept sa zic, azi am luat 4 pachete din alea mari de hartie igienica - 1 pachet are 8 role(ca era oferta, deh si oricum nu cumpar in fiecare zi), sa zic ca pot deduce de 4 ori pe an, ceva in genul?
Ariel, chestii din astea, pot?
Nu caut sa umflu nejustificat si nici nu cumpar pt vecini, insa sa zic asa, sunt pt uz propriu pe termen lung.

100%? :) E bine, deci.

Daca as cumpara o usa, crezi ca merge? :)
Imi trebuie o usa la bucatarie. Am vazut ca poti sa deduci termopane (d-alea am, nu-mi trebuie), crezi ca e tras de par cu usa aia? :)

#59
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,609
  • Înscris: 30.07.2003

View Post-Diana-, on 26 iulie 2014 - 16:41, said:

Nu caut sa umflu nejustificat si nici nu cumpar pt vecini, insa sa zic asa, sunt pt uz propriu pe termen lung.
Atunci e bine.

View Post-Diana-, on 26 iulie 2014 - 16:41, said:

Daca as cumpara o usa, crezi ca merge?
Da, cat timp sediul PFA e acolo si ai contractul ala de comodat.

Legea spune sa fie in folosul activitatii, al obtinerii de profit. Delimitarea nu e clara, ANAF-ul e cel cu aprecierea dar asa cum am zis in limitele omenesti nu se supara nimeni.

Edited by neagu_laurentiu, 26 July 2014 - 16:47.


#60
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Asa, vreau sa angajez 2 oameni cu CIM.
Am inteles ca deduc 100 % toate cheltuielile cu ei? La un PFA pe consultanta, cod principal 7021, vreau sa fac CIM unei secretare si unui sofer. Crezi ca e ok? Am cautat pe net si nu am gasit ceva in genul, ori sunt eu chioara.

(Sa-mi zici unde trimit o cutie de bomboane sau niste bere Posted Image )

View Postneagu_laurentiu, on 26 iulie 2014 - 16:46, said:

Legea spune sa fie in folosul activitatii, al obtinerii de profit.

Pai nu prea e, avand in vedere ca e o usa de bucatarie si ca eu prestez activitatea la terti. :)
Dar comodat, da, am pe toata casa.

#61
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,609
  • Înscris: 30.07.2003

View Post-Diana-, on 26 iulie 2014 - 16:50, said:

Am inteles ca deduc 100 % toate cheltuielile cu ei?
Da, cheltuielile salariale sunt deductibile.

View Post-Diana-, on 26 iulie 2014 - 16:50, said:

Pai nu prea e, avand in vedere ca e o usa de bucatarie si ca eu prestez activitatea la terti. Posted Image
Dar comodat, da, am pe toata casa.
Activitatea nu e in spatiul in cauza (oficial) ? E relativa chestiunea atunci.

Edited by neagu_laurentiu, 26 July 2014 - 16:59.


#62
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Activitatea nu e la sediu, aici am doar sediu social si de birou.
Activitatea o prestez la sediile unor organizatii, unele din Buc, altele din provincie.

#63
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,609
  • Înscris: 30.07.2003
Asa ai optat cand ai completat cererile la Registrul Comertului ori reiese din contractele incheiate cu clientii ?

Edited by neagu_laurentiu, 26 July 2014 - 17:02.


#64
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Asa am optat cand am completat la RC.

#65
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,609
  • Înscris: 30.07.2003
Pune pe cheltuieli, daca va dori la un control sa dea jos ii bomboanele mele ori berea Posted Image

#66
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Deci pun usa pana la urma?
Ca daca da, acum ma duc sa o iau. Posted Image

Meriti mai mult decat bere sau bomboane, multumesc foarte tare pt amabilitate, primeste macar un gand bun de la mine! Posted Image

#67
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,609
  • Înscris: 30.07.2003
Pune, nu vine asa repede in control cineva.

#68
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Daca-s la zi cu taxele, vine ori ba?
Ca eu sunt la zi.

#69
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,609
  • Înscris: 30.07.2003
Din experienta mea, nu vin. Au ei in plan ca la 3 ani sa treaca pe la fiecare dar nu se respecta. Oricum mai bine sa aiba de unde da jos decat nu. Oricum e discutabila chestiunea.

#70
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Eu imi platesc taxele, deci la mine sa nu vina. :)

Iar treaba cu usa, ramane de gandit, ba o sa am duc saptamana viitoare la ANAF sa intreb, vreau sa fie totul cat mai legal ca sa nu am dureri de cap ulterior pt 400 lei cat costa o usa .
Acum citeam legat de cheltuieli si amortizarea lor, vad ca se pot deduce multe chestii, inclusiv asigurare privata de sanatate in limita a 250 E, cheltuieli de protocol 2% si altele.

#71
chris_t

chris_t

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,116
  • Înscris: 27.04.2006
Asigurarea de sănătate doar pentru angajații pe PFA, eu parcă așa știam. Scuze dacă mă înșel. Protocol 2% decontez și eu. La faza cu hârtia igienică și alte alea prin casă nu m-am gândit, recunosc.

Am ajuns la concluzia că o să îmi vând eu mie telefonul și laptopul, mă bazez că nu o să îmi impute plata a 16% impozit pentru persoana fizică, ca urmare a faptului că nu vor fi acțiuni repetate.

#72
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Chris_t,

Eu asa am inteles din Codul fiscal, in speta art. 48 din Legea 571/2003/ Codul fiscal actualizat 2013.

(5) Următoarele cheltuieli sunt deductibile limitat:

a) cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum şi pentru acordarea de burse private, efectuate conform legii, în limita unei cote de 5% din baza de calcul determinată conform alin. (6);
b. cheltuielile de protocol, în limita unei cote de 2% din baza de calcul determinată conform alin. (6);
c) abrogată;
d) cheltuielile sociale, în limita sumei obţinute prin aplicarea unei cote de până la 2% la fondul de salarii realizat anual;
e) pierderile privind bunurile perisabile, în limitele prevăzute de actele normative în materie;
f) cheltuielile reprezentând tichetele de masă acordate de angajatori, potrivit legii;
f1) cheltuielile reprezentând tichetele de vacanţă acordate de angajatori, potrivit legii;
g) contribuţiile efectuate în numele angajaţilor la fonduri de pensii facultative, în conformitate cu legislaţia în vigoare, în limita echivalentului în lei a 400 euro anual pentru o persoană;
h) prima de asigurare voluntară de sănătate, conform legii, în limita echivalentului în lei a 250 euro anual pentru o persoană;
i) cheltuielile efectuate pentru activitatea independentă, cât şi în scopul personal al contribuabilului sau asociaţilor sunt deductibile numai pentru partea de cheltuială care este aferentă activităţii independente;
j) cheltuielile reprezentând contribuţii sociale obligatorii pentru salariaţi şi contribuabili, inclusiv cele pentru asigurarea de accidente de muncă şi boli profesionale, potrivit legii;
k) dobânzi aferente împrumuturilor de la persoane fizice şi juridice, altele decât instituţiile care desfăşoară activitatea de creditare cu titlu profesional, utilizate în desfăşurarea activităţii, pe baza contractului încheiat între părţi, în limita nivelului dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României;
l) cheltuielile efectuate de utilizator, reprezentând chiria - rata de leasing - în cazul contractelor de leasing operaţional, respectiv cheltuielile cu amortizarea şi dobânzile pentru contractele de leasing financiar, stabilite în conformitate cu prevederile privind operaţiunile de leasing şi societăţile de leasing;
m) cotizaţii plătite la asociaţiile profesionale în limita a 2% din baza de calcul determinată conform alin. (6);
n) cheltuielile reprezentând contribuţiile profesionale obligatorii datorate, potrivit legii, organizaţiilor profesionale din care fac parte contribuabilii, în limita a 5% din venitul brut realizat.


Oricum, cu achizitia usii mi-a trecut dupa ce am citit bine art. 48, nu vreau belele pe cap Posted Image

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate