Deducere cheltuieli PFA
#127
Posted 25 March 2015 - 08:59
Când iei salariul în mână, banii respectivi sunt impozitați. Cu acești bani cumperi ceva, plătești TVA.
Asta este cea mai comună situație, însă nu este dublă impozitare. O dată este impozit, a doua oara este taxă. |
#128
Posted 25 March 2015 - 09:38
#129
Posted 25 March 2015 - 13:38
Linisteste-te! Atata timp cat nu esti platitor de TVA nu poti deduce acel TVA. Deci pentru tine este o cheltuiala generala toata suma de pe factura + TVA-ul aferent.
Clar pana aici ? Bun, acum, ca sa te linistesti si mai mult te rog sa citesti urmatoarele articole: Cod fiscal, Art.48: http://static.anaf.r...me_2014.htm#a48 Normele Codului fiscal, Art.48: http://static.anaf.r...me_2014.htm#n48 Atata timp cat codul si normele nu mentioneaza explicit ca "nu poti deduce CEVA" (in speta TVA-ul), atunci vezi-ti de treaba . This is how laws work inky_pinky, on 25 martie 2015 - 01:29, said:
Si deci la o factura de 124 lei scot din buzunar 124, din care deductibili sunt 100, restul de 24 trec la nedeductibil. Iar in final platesc impozit 16% dupa cei 24 de lei, desi am platit deja cei 24 de lei ca si o taxa. Genial. Asta nu e impozitare dubla??? Parca nu era voie sa se intample asa ceva. Oricum daca intra noul cod fiscal, PFA-ul dispare ca specie. |
#130
Posted 25 March 2015 - 14:16
Multumesc! Sunt calm, de nu mai pot.
Insa in 'Norme' la punctul 38 zice asa: "38. Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu [numerotarea este adăugată în acest fişier pentru uşurarea citirii]:" dupa care la sub-punctul 14: "14. cheltuielile cu impozitele, taxele, altele decât impozitul pe venit;" TVA fiind o taxa, cum facem mai departe, acum ca ne-am linistit? |
#131
Posted 25 March 2015 - 15:06
Amesteci capra cu varza !
Una e deductibilitatea TVA (iar tu nu ai ce deduce ca nu esti platitor de asa ceva) si alta-i deductibilitatea cheltuielilor (aici tu poti deduce, in cadrul lor intra si acest TVA pe care l-ai platit, asta cat timp esti neplatitor de asa ceva). Edited by neagu_laurentiu, 25 March 2015 - 15:09. |
#132
Posted 25 March 2015 - 22:00
Nu te mai agita pentru ca-i agiti degeaba si pe altii.
Atata timp cat LEGEA nu specifica in mod express ceva, inseamna ca poti "evita". Asa functioneaza legile in orice tara pe aceasta planeta. Cum ziceam, "vezi-ti de treaba", ca nu ai gresit cu nimic daca ai dedus tot ce era pe facturi, inclusiv daca aveau TVA. Succes! inky_pinky, on 25 martie 2015 - 14:16, said:
Multumesc! Sunt calm, de nu mai pot. Insa in 'Norme' la punctul 38 zice asa: "38. Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu [numerotarea este adăugată în acest fişier pentru uşurarea citirii]:" dupa care la sub-punctul 14: "14. cheltuielile cu impozitele, taxele, altele decât impozitul pe venit;" TVA fiind o taxa, cum facem mai departe, acum ca ne-am linistit? |
#133
Posted 02 April 2015 - 09:46
Buna ziua,
As avea o nelamurire si as fi foarte recunoscator daca m-ati ajuta cu pareri. 1) In categoria cheltuielilor cu deductibilitate 100% inteleg ca se incadreaza cheltuielile cu energia, apa, intretinerea chiar daca acestea sunt aferente unui contract incheiat intre furnizor si proprietarul apartamentului (precizez ca voi avea contract de comodat cu proprietarul). Asta ar reiesi si din codul fiscal, norme metodologice: „Sunt cheltuieli deductibile şi cele efectuate pentru întreţinerea şi funcţionarea spaţiilor folosite pentru desfăşurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, şi nu pe numele contribuabilului.”. Va rog sa ma corectati in cazul care am gresit. In plus, daca pt apartamentul respectiv am incheiat un contract de furnizare servicii internet pe persoana fizica (intre mine si furnizor, nu intre proprietar si furnizor), cheltuielile respective pot fi deduse integral pe PFA in baza articolului de mai sus? Sau este necesara incheierea unui contract pe PFA cu furnizorul de internet? 2) Totodata, pentru un PFA pentru freelancer in domeniul IT este necesara casa de marcat? Nu este mentionat domeniul IT la profesii libere. Precizez ca serviciile sunt prestate catre diversi clienti (inclusiv din UE/non UE) iar contravaloarea serviciilor este transferata in contul bancar prin intermediul PayPal (i.e. pe extrasul de cont nu vor aparea datele clientului). Va multumesc foarte frumos pentru ajutorul vostru. Edited by dgfather, 02 April 2015 - 09:47. |
#134
Posted 02 April 2015 - 11:13
1) Trebuie si un contract de comodat intre tine PF si PFA, chiar daca e o formalitate. La fel cum trebuie intre tine PFA si proprietar ca sa fie deductibile si in care sa se specifice ca tu folosesti toata suprafata, alfel cota parte in principiu.
2) Nu trebuia casa de marcat in cazul dat. Edited by neagu_laurentiu, 02 April 2015 - 11:13. |
#135
Posted 02 April 2015 - 11:38
Mersi frumos pt raspunsuri
neagu_laurentiu, on 02 aprilie 2015 - 11:13, said:
1) Trebuie si un contract de comodat intre tine PF si PFA, chiar daca e o formalitate. La fel cum trebuie intre tine PFA si proprietar ca sa fie deductibile si in care sa se specifice ca tu folosesti toata suprafata, alfel cota parte in principiu. Da, voi folosi toata suprafata Dar referitor la punctul 1): in contractul de comodat intre PF si PFA pentru serviciile de internet, trebuie sa se precizeze ceva de genu: "PFA va beneficia de serviciile prestate conform contractului X si PFA-ul va suporta contravaloarea serviciilor prestate" (i.e. contractul intre furnizor si PF)? Ar fi ok o astfel de exprimare? neagu_laurentiu, on 02 aprilie 2015 - 11:13, said:
2) Nu trebuia casa de marcat in cazul dat. Dar nu trebuie casa de marcat pentru ca remuneratia a fost primita in contul bancar? Ca in Ordonanța de urgență nr. 91/2014 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, activitatea de freelancing (sau ceva similar) nu apare la activitati exceptate de la obligativitatea detinerii unei case de marcat. ... si ma gandeam la inca ceva. Se discuta si pe topicul "PFA , I.I intrebari si raspunsuri (2013)" despre contul bancar separat pt un PFA, dar as avea rugamintea sa ma ajutati si cu urmatoarele intrebari a. Daca eu PF am un cont bancar, pot folosi acelasi cont bancar si pt PFA. Ar fi util sa nu deschid un nou cont bancar doar pt PFA. b. Daca voi primi salariul aferent PF (de ex) va avea un efect in contabilitatea PFA-ului? Sau vor conta doar elementele ce le voi mentiona eu in contabilitate si care vor fi strict aferente PFA-ului? c. Si daca voi folosi acelasi cont bancar si pt PF si pt PFA, platile efectuate pentru PF pot sa nu fie evidentiate in contabilitatea PFA-ului? Multumesc frumos |
#136
Posted 02 April 2015 - 11:47
dgfather, on 02 aprilie 2015 - 11:38, said:
Ar fi ok o astfel de exprimare? dgfather, on 02 aprilie 2015 - 11:38, said:
Dar nu trebuie casa de marcat pentru ca remuneratia a fost primita in contul bancar? dgfather, on 02 aprilie 2015 - 11:38, said:
activitatea de freelancing (sau ceva similar) nu apare la activitati exceptate de la obligativitatea detinerii unei case de marcat a. Contul bancar trebuie sa fie separat, nici banca nu-ti accepta tranzactia b. ANAF-ul nu face separarea banilor din cont. c. Iti cauti de lucru. Edited by neagu_laurentiu, 02 April 2015 - 11:49. |
|
#137
Posted 02 April 2015 - 11:52
Daca emiti factura este suficient. Nu trebuie casa de marcat.
Cu contul bancar este simplu. Legea nu stipuleaza in mod expres ca trebuie sa detii cont bancar pe PFA. Poti folosi contul personal, doar ca in contabilitate trebuie mentionate numai intrarile si iesirire in interesul PFA. Atat. dgfather, on 02 aprilie 2015 - 11:38, said:
Mersi frumos pt raspunsuri Da, voi folosi toata suprafata Dar referitor la punctul 1): in contractul de comodat intre PF si PFA pentru serviciile de internet, trebuie sa se precizeze ceva de genu: "PFA va beneficia de serviciile prestate conform contractului X si PFA-ul va suporta contravaloarea serviciilor prestate" (i.e. contractul intre furnizor si PF)? Ar fi ok o astfel de exprimare? Dar nu trebuie casa de marcat pentru ca remuneratia a fost primita in contul bancar? Ca in Ordonanţa de urgenţă nr. 91/2014 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, activitatea de freelancing (sau ceva similar) nu apare la activitati exceptate de la obligativitatea detinerii unei case de marcat. ... si ma gandeam la inca ceva. Se discuta si pe topicul "PFA , I.I intrebari si raspunsuri (2013)" despre contul bancar separat pt un PFA, dar as avea rugamintea sa ma ajutati si cu urmatoarele intrebari a. Daca eu PF am un cont bancar, pot folosi acelasi cont bancar si pt PFA. Ar fi util sa nu deschid un nou cont bancar doar pt PFA. b. Daca voi primi salariul aferent PF (de ex) va avea un efect in contabilitatea PFA-ului? Sau vor conta doar elementele ce le voi mentiona eu in contabilitate si care vor fi strict aferente PFA-ului? c. Si daca voi folosi acelasi cont bancar si pt PF si pt PFA, platile efectuate pentru PF pot sa nu fie evidentiate in contabilitatea PFA-ului? Multumesc frumos |
#138
Posted 02 April 2015 - 13:14
Deci pana la urma as putea fara un cont bancar separat pt PFA. Ar fi bine asa
Mersi pt ajutor! |
#139
Posted 02 April 2015 - 13:18
#140
Posted 02 April 2015 - 13:20
Ce banci permit tranzactii cand vad cont deschis in numele PF si in acte PFA ? Eu nu cunosc (e si un motiv pentru ele sa taxeze diferit).
|
#141
Posted 02 April 2015 - 13:25
La activitatea pe care o are el, ce tranzactii poate avea sa-i fie blocate ? Plati utilitati, achizitii de servicii sau produse necesare activitatii ? Iar daca lucrezi cu cardul nu exista nici o limitare. Este treaba ta cum iti faci contabilitatea.
neagu_laurentiu, on 02 aprilie 2015 - 13:20, said:
Ce banci permit tranzactii cand vad cont deschis in numele PF si in acte PFA ? Eu nu cunosc (e si un motiv pentru ele sa taxeze diferit). |
|
#142
Posted 02 April 2015 - 13:36
Laurentiu, dar la ce tranzactii te gandeai ca ar fi blocate? Ca daca cel putin la inceput de activitate voi deduce doar utilitati, internet (ce sunt platite de mine PF si deduse prin contractul de comodat) si veniturile imi vor fi virate din contul de PayPal, nu as vedea tranzactii blocate.
Intr-adevar, daca voi cumpara de ex un laptop pe PFA, atunci ma gandesc ca va fi cazul sa am un cont bancar inregistat pe PFA (sau as putea cumpara in bani cash si sa deduc prin chitanta/factura). Un articol interesant pe tema asta am gasit aici: http://www.avocatnet...l-personal.html |
#143
Posted 02 April 2015 - 13:49
Orice transfer bancar clasic, in care ai destinatar/expeditor "Nume Prenume" iar banca vede "Nume Prenume PFA" (sub aceasta forma emiti factura si incasezi).
Edited by neagu_laurentiu, 02 April 2015 - 13:53. |
#144
Posted 06 May 2015 - 11:27
Nu am văzut pe aici dacă şi costul casei de marcat în cazul unui PFA poate fi dedus 100% şi dacă se trece în registrul de inventar şi în registrul de încasări şi plăţi.
Mersi |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users