Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Ce pat nu mucegăiește pe timp de iarnă
Last Updated: Oct 05 2017 19:36, Started by
ajutorr
, Apr 27 2012 07:54
·
0
#37
Posted 27 April 2012 - 18:58
mucegai e numai la pat si numai in perioada rece, am cumparat o saltea gonflabila pt perioda rece dar ma astept la probleme cu ea..., intre timp am pus ochii pe asta http://www.minetconf...mpermeabila.htm
|
#38
Posted 27 April 2012 - 19:06
loock, on 27th April 2012, 19:31, said: Din fericire nu am mucegai acasa, si n-am avut nici inainte de 89, pt. ca aveam facut termopan improvizat de mine cu ferestre dublate si patura de aer, plus garnituri. Aveam 3 C peste temperatura normala ( 11 C la vecini...) numai de la ele, inca 3 C de la izolatie facuta, si inca 8 C de la incalzire fara economie, pt. un total de 25 C, Cum ai reusit sa faci masuratorile alea ? Ai mers din usa in usa prin vecini cu termometrul in mana ? ajutorr, on 27th April 2012, 19:58, said: mucegai e numai la pat si numai in perioada rece, am cumparat o saltea gonflabila pt perioda rece dar ma astept la probleme cu ea..., intre timp am pus ochii pe asta http://www.minetconf...mpermeabila.htm Vad ca esti disperat in cautarea ta dupa salteaua lui Noe , salteaua certificata anti-Ebola Chiar nu te preocupa si celelalte aspecte ale umezelii ? Daca se formeaza asa mult condens pe saltea, cum eu personal n-am vazut in viata mea, cu siguranta aerul in camera aia e foarte viciat. Prin alte locuri nu se formeaza mucegai ? (prin dulapuri, haine, etc. ) sau ai scos tot din camera aia ? Nu crezi ca salteau asta o sa coste cel putin jumatate , poate chiar mult mai mult cum costa de obicei lucrurile profi, decat un dezumidificator ? Edited by lawrence38, 27 April 2012 - 19:08. |
#39
Posted 27 April 2012 - 19:25
A merge din cand in cand pe la vecini era ceva normal, nu de alta dar aveau copii de varste apropiate.
Si apoi, multi povestesc si acum cu oroare ca aveau 11 C atunci, inainte sa dubleze cu BCA si atunci cand nu aveau presiune la gaze. Imbunatatirile au fost facute treptat, si am putut sa masor astfel diferentele. Vecinii au dublat cu BCA. Eu am inchis balconul, apoi am dublat ferestrele exterioare, apoi am luat calorifer electric si aeroterma, si in fine cand am avut presiune la gaze le-am ars si pe alea - chit ca de la asta se cam lasa cu umezeala... Am dat si cu piatra vanata, pt. ca altfel arzand gaze, as fi avut si eu mucegai. De altfel, folosesc si acum termometrul de atunci, pe care-l am din anii '70. Mai am si altele, dar a ramas de amintire, si inca isi face treaba. Edited by loock, 27 April 2012 - 19:27. |
#40
Posted 27 April 2012 - 19:48
salteaua aia costa in jur de 200 lei cu husa impermeabila, as incerca dez... dar costa pre mult 600 lei ...
e camera prea mica de aceea e atata condens, umiditate dar nu am ce face ... |
#41
Posted 27 April 2012 - 22:01
#42
Posted 27 April 2012 - 23:12
Lasati omul in pace! Cheltuind aiurea banii nu face nimic altceva decat sa sustina economia tarii!
|
#43
Posted 28 April 2012 - 11:48
ajutorr, on 27th April 2012, 19:48, said: salteaua aia costa in jur de 200 lei cu husa impermeabila, as incerca dez... dar costa pre mult 600 lei ... e camera prea mica de aceea e atata condens, umiditate dar nu am ce face ... Umezeala sau umiditatea aerului este definită prin conținutul în vapori de apă existenți la un moment dat în atmosferă. Este o însușire importantă a aerului atât din punct de vedere meteorologie cât și bioclimatic. Gradul de umiditate are o mare importanță din punct de vedere meteorologic, deoarece vaporii de apă influențează bilanțul radiativ-caloric alaerului, prin absorbția radiațiilor de undă lungă iar prin condensare generează norii, ceața, precipitațiile lichide și solide. Cantitatea de vapori de apă din atmosferă se exprimă prin diferiți parametri sau mărimi fizice, cum sunt: tensiuneavaporilor de apă, umezeala absolută, umezeala specifică, umezeala relativă, temperatura punctului de rouă, deficitul dc saturație, starea higrometrică. a) Tensiunea vaporilor de apă sau forța elastică (e sau pv) reprezintă presiunea parțială ce revine vaporilor de apă dintr-un volum de aer. Ea se exprimă în mjlimetri coloană de mercur sau în milibari (hectopascali). Conform legii iui Dalton, care precizează că presiunea totală a unui amestec de gaze este egală cu suma presiunilor parțiale ale gazelor componente, rezultă că presiunea parțială a vaporilor de apă (Pv), plus presiunea parțială a aeruluiuscat (Pu) constituie presiunea loială a atmosferei (P): P = Pv + Pu LA O ANUMITA TEMPERATURA, CANTITATEA DE VAPORI DINTR-UN VOLUM DE AER POATE CRESTE PANA LA O VALOARE LIMITA NUMITA TENSIUNE MAXIMA A VAPORILOR SAU TENSIUNE DE SATURATIE (E). EA SE DEFINESTE CA PRESIUNEA VAPORILOR DE APA CE SATUREAZA UN VOLUM DE AER. în funcție de relațiile care se stabilesc între tensiunea maximă (E) și tensiunea reală din momentul observației (e), aerului poate fi: nesaturat, când e < E; saturat, când e = fi,; suprasaturat, când e > E. UMEZEALA ABSOLUTA (A) REPREZINTA CANTITATEA DE VAPORI DE APA PE CARE O CONTINE IN M3 DE AER LA O ANUMITA TEMPERATURA. REFERINDU-NE LA UNITATEA DE VOLUM, UMEZEALA ABSOLUTA ESTE IN REALITATE DENSITATEA VAPORILOR. CA SI IN CAZUL TENSIUNIIVAPORILOR, VALOAREA VA CRESTE O DATA CU CRESTEREA TEMPERATURII (CU CAT AERUL ESTE MAI CALD, CU ATAT POATE INGLOBA O CANTITATE MAI MARE DE VAPORI). CANTITATEA DC VAPORI CARE SATUREAZA UN M3 DE AER SE NUMESTE UMEZEALA ABSOLUTA MAXIMA SAU DE SATURATIE (A). Umezeala specifică (s) reprezintă cantitatea de vapori de apă pe care o conține 1 kg dc aer umed. Se exprimă în g/kg și poate fi redată sub forma: S= gv/gaumed = 0,623e/p in care gv - greutatea vaporilor dc apă; gaumed - greutatea aerului umed; e - tensiunea vaporilor de apă; p - presiunea atmosferică. Cantitatea de vapori care saturează un kilogram de aer se numește umezeală specifică maximă sau de saturație (S). Din cele prezentate până aici, rezultă că umezeala aerului poate fi apreciată fie direct, prin cantitatea de vapori pe care o conține aerul (a,s), fie indirect prin presiunea pe care aceștia o exercită (e). Aceste mărimi nu indică gradul de saturație aaerului de aceea se uzitează și alte mărimi. d) Umezeala relativă (f) este mărimea care reprezintă cel .mai bine gradul de saturație a aerului cu vapori de apă. Ea indică în procente, cât din cantitatea vaporilor de apă necesară condensării există la un moment dat în atmosferă, știind că pentru aerul saturat, are valoarea de 100%. Ea reprezintă raportul procentual dintre tensiunea vaporilor (e) și tensiunea de saturație (E): r= e/E*100 Se mai poate exprima și prin raportul dintre umezeala absolută (a) și umezeala absolută maximă (A): f = a/A *100 VALOAREA UMEZELII RELATIVE DEPINDE DE TEMPERATURA AERULUI. DACA INTR-UN VOLUM DC AER CANTITATEA VAPORILOR DE APA RAMANE CONSTANTA, PRIN CRESTEREA TEMPERATURII, VALOAREA UMIDITATII RELATIVE SE MICSOREAZA SI AERUL DEVINE TOT MAI USCAT, IAR SCADEREA TEMPERATURII DETERMINA CRESTEREA ACESTEIA. . Umezeala relativă a aerului se notează cu litera „t" și nu cu „r", ca în lucrările de specialitate anterioare. în funcție de valoarea umidității relative, aerul se caracterizează din punct de vedere higrometric astfel: f > 100% - suprasaturat; f = 100% - saturat; f = 91-99% - foarte umed; f=81-90% -umed; f = 51-80% - normal: F= 31-50% -uscat; f ≤ 30% - foarte uscat. e) Temperatura punctului de rouă (td) reprezintă temperatura la care vaporii de apă ajung să satureze aerul. După atingerea stării de saturație, orice scădere de temperatură va fi însoțită de condensarea vaporilor de apă, care fiind în exces se vor depune sub formă de rouă. Ca orice temperatură se exprimă în grade Celsius. f)Deficitul de saturație (D) reprezintă diferența dintre tensiunea maximă a vaporilor de apă (E) și tensiunea reală la un moment dat. D = E - e Această mărime mai poate fi exprimată și prin diferența dintre umezeala absolută maximă (A) și umezeala absolută (a): D - A - a DECI STIMABILE, DACA VREI, ASCULTA CE SPUNE TOATA LUMEA PE AICI. AERISESTE INCAPEREA AIA CU AUTOCOLANT PE PERETI !!!!!!!!! DACA NU VREI SI NU VREI CUMPARA OMULE UN DEZUMIDIFICATOR DE ALA CU COMPRESOR , 38 DB NU ESTE UN ZGOMOT INTR-ATAT DE DERANJANT INCAT SA NU POTI STA IN ACEA INCAPERE, CEL PUTIN NU PENTRU MINE. DACA NU POTI SI NU POTI LASI SA MEARGA DEZUMIDIFICATORUL ALA IN CURSUL ZILEI CAND TE UITI LA TELEVIZOR, CAND ASCULTI RADIOUL , CAND VORBESTI LA TELEFON SIU IN RESTUL ZILEI CAND DORMI , CAND MEDITEZI, CAND VREI LINISTE IL OPRESTI SI GATA. DACA TOT NU VREI FA-TI O SALTEA DIN STICLA DE 2 CENTIMETRI ASTA SIGUR NU MUCEGAIESTE. ORICUM TU IN CONDITIILE ALEA DE UMIDITATE RIDICATA NU STIU CAT O SA REZISTI, PRIMUL SEMN VA FI APARITIA ASTMULUI, A UNOR EVENTUALE ALERGII ETC. |
#44
Posted 28 April 2012 - 12:17
Sufar si de faringita cronica de foarte multi ani si nu pot sa mai pun pe langa aeroterma si dez. , am nevoie de caldura in primul rand de aceea am izolat camera pe toate zidurile cu poliester, tapet ...
|
#45
Posted 28 April 2012 - 12:34
Ce nu intelegi tu e ca poti avea si caldura si fara mucegai, trebuie sa mai reduci putin umiditatea, cel mai sanatos prin aerisiri scurte si dese. Iar pe pereti cred ca ai pus polistiren expandat nu poliester ! Daca-l puneai pe afara, era mai bine, peretii s-ar fi comportat ca un tampon de caldura...in timpul aerisirilor, repet, scurte si dese.
* (scurte si dese sa spunem 5-10 minute/de 3 ori pe zi...asta pana scoti apa aia ce musteste peste tot, apoi 5-10 minute dimineata si seara inainte de culcare cred ca e ok. Ramane de vazut prin probe, mai conteaza si marimea ferestrei, marimea camerei, unde este fereastra, umiditatea de afara...bla bla ... tot ce vorbim aici e valabil iarna...ca vara ...cat mai mult deschis. Foarte complet (chiar prea complet**) raspunsul lui radutc, felicitari....dar din pacate nu stiu cati cititori inteleg ce scrie acolo...ca fenomen fizic. **simplificat as spune: aerul (umed/saturat) cand se raceste cedeaza vapori de apa, cand se incalzeste accepta vapori de apa. Edited by MembruAnonim, 28 April 2012 - 12:40. |
#46
Posted 28 April 2012 - 13:20
Nu ai decat sa tii totdeauna fereastra intredeschisa. Daca acea camera este incalzita corespunzator nu ar trebui sa fie nici o problema nici macar iarna. Ferestrele pe lemn, asigura o mai buna respiratie a camerei, pe cand cele din termopan etanseaza prea mult.
Ti s-a spus deja ca autocolantele nu sunt bune pentru pereti. Mucegaiul se dezvolta in continuare in perete. Exista tapet care nu nu este prietenos cu mucegaiul, dar lasa peretele sa respire. |
|
#47
Posted 28 April 2012 - 14:09
ajutorr, on 28th April 2012, 12:17, said: Sufar si de faringita cronica de foarte multi ani si nu pot sa mai pun pe langa aeroterma si dez. , am nevoie de caldura in primul rand de aceea am izolat camera pe toate zidurile cu poliester, tapet ... Si apropo de varsta cu cat omul inainteaza in varsta ORIZONTUL lui se ingusteaza si cand orizontul asta ajunge un punct ei atunci omul asta exclama ASTA-I PUNCTUL MEU DE VEDERE . Tu vad ca deja ai un punct de vedere cauti o saltea pe care sa o tii intr-o camera incalzita si neaerisita deci foarte umeda si care sa nu mucegaiasca ......... totusi cred ca este mult prea mult timp pierdut incercand sa te convingem ca nu asta-i rezolvarea problemei. Succes!!!!! oricum mai ai treaba. |
#48
Posted 28 April 2012 - 16:57
Si acum sa raspund la intrebarea topicului:
Orice pat USCAT nu mucegaieste pe timp de iarna. Edited by MembruAnonim, 28 April 2012 - 17:00. |
#49
Posted 28 April 2012 - 19:19
daca reusesc sa fac niste bani o sa-mi cumpar Dez. o sa-l pun sa functioneze inainte de culcare si dimineata cate 1-2 ore, blocul e pe malul Timisului
|
#50
Posted 28 April 2012 - 23:33
ajutorr, on 28th April 2012, 20:19, said: Sufar si de faringita cronica de foarte multi ani si nu pot sa mai pun pe langa aeroterma si dez. , am nevoie de caldura in primul rand de aceea am izolat camera pe toate zidurile cu poliester, tapet ... Te-ai gandit vreodata ca e foarte posibil faringita cronica sa fie agravata de lipsa aerului proaspat iar rezistenta la agenti patogeni/vindecarea mai grabnica sa fie afectate de aerul viciat din camera? Nu inteleg cum 38db ti se pare asa de mult dar in acelasi timp folosesti aeroterma pentru incalzit. Si aici e o problema daca asta e sursa de incalzire iarna, probabil faci foarte cald in camera (un termometru ceva, ai prin camera ? care e temperatura "normala" ? ) si apoi probabil ca o opresti si temperatura scade destul de brusc...nu stiu, imi inchipui ca nu ai descris exact conditiile. Termopan + incalzire prin intermediul aerotermei pare o solutie foarte paguboasa. Plus ca aeroterma aia consuma destul de mult si nu e chiar atat de eficienta... |
#51
Posted 29 April 2012 - 07:09
e centrala cu gaz controlata de mama asa cum ii e frig ei dar mie mie mai frig si folosesc si aeroterma dar per ansamblu se face economie ca daca s-ar tine 25 gr. s-ar usca condensul dar e ban putin, pana acum 2 ani mai lucram cu jumatate de norma undeva dar am fost dat afara, mama e organizator de competiti la CSS Lugoj, acum am 37 ani si pensia de 234 lei luna...
referitor la autocolant cred ca e o idee buna, in viitor cred ca zidurile nu vor mai trebui vopsite, se vor gasi solutii, ceva montat ca gresia dar calda la atingere ar fi o solutie, voua chiar va place suprafata mata care ascunde mizeria, vad ce se depune pe autocolant, praf, insectele depun tot felul de mizerii si tot la 6 luni trebuie sters si se inegreste carpa si nu e mucegai, e ca mazga acea ce se depune in bucatarie dar mai putin ps. ati putea si voi sa va puneti autocolant unde zidaria se murdareste des cum ar fi la prize, intrerupatoare... |
|
#52
Posted 30 April 2012 - 08:37
http://en.wikipedia.org/wiki/Mold
Intai aprofundati temeinic ce e ala mucegai si dupa aia dati sfaturi cu dezumidificare, etc. Mucegaiul poate trai binemersi in orice casa in care traiesc fiinte umane care emana umiditate prin respiratie. Unele specii de mucegai cunsuma foarte putina apa, deci lipsa umiditatii nu rezolva problema. Plus ca daca il privezi de apa, sporii de mucegai raman binemersi prin zona si cand dau din nou de apa se reactiveaza si iar te umpli. Din acest motiv s-au inventat niste chimicale denumite antimucegai sau antifungicide cu care se trateaza suprafetele infestate. Deci de mucegai nu scapi cu autocolant, dezumidificatoare, aerisire si schimbat paturi. Trebuie sa omori mucegaiul ca sa scapi de el. Daca ar fi vorba de umiditate = mucegai, englezii ar trebui sa fie ingropati sub vreo 20 de metri de mucegai cu umiditatea lor de 100% timp de jumatate de an si fara aparate de aer conditionat (mucegaiul exista si acum 200-300 de ani by the way, inainte de inventarea dezumidificatoarelor si aparatelor de AC). Eu zic sa mai schimbi vreo 2-3 paturi ca sa te convingi ca am dreptate. Edited by Arkouda, 30 April 2012 - 08:41. |
#53
Posted 02 May 2012 - 07:17
ajutorr, on 29th April 2012, 08:09, said: ps. ati putea si voi sa va puneti autocolant unde zidaria se murdareste des cum ar fi la prize, intrerupatoare... referitor la mucegai: http://www.sanmarco-..._COMBATPLUS.pdf |
#54
Posted 05 October 2017 - 19:36
loock, on 27 aprilie 2012 - 10:55, said:
Umezeala apare de la condens, urmata de retinerea ei, prin lipsa posibilitatii de evacuare, adica prin oprirea "respiratiei" peretilor. Condensul apare din cauza ca peretii exteriori fie nu sunt izolati, fie sunt izolati dar incalzirea camerei nu este constanta, fie din ambele. Daca peretele ajunge rece, fie pt. ca nu este bine izolat la exterior, fie pt. ca se opreste incalzirea in interior, in momentul in care aerul din interior are 9 grade C peste temperatura peretilor, se formeaza condens, si mucegaiul se dezvolta. Temperatura peretilor in interior, trebuie sa ramana mereu apriopiata de temperatura aerului din interior, altfel apare condens. Exista o valoare recomandata buna de setat in termostatul de ambient pe timp de iarna intr-o incapere nelocuita de bloc pentru evitarea aparitiei condensului/mucegaiului in tapiteria de mobilier? Ca sa nu deschid alt thread, am un fotoliu bagat intr-un sac din plastic si cutie de carton si o canapea din spuma si pal depozitate in apartamentul bunicii de la bloc, temperatura setata pe valoarea anti-inghet (5*C). Sunt achizitionate recent, nu au prins vreo iarna. Am sa ma uit din curiozitate sa vad la cat ajunge temperatura ambientala cand afara avem temperaturi scazute (negative). In general, este recomandabil ca obiectele de mobilier ce au in componenta pal si tapiterie sa fie scoase din ambalaj sau pot sta foarte bine ambalate pe timpul iernii in conditiile amintite ? merci Edited by Sara_28, 05 October 2017 - 19:55. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users