Ventilatie cu recuperare de caldura
#919
Posted 05 February 2019 - 11:30
adrian2018, on 04 februarie 2019 - 18:14, said:
Evacueaza aerul, ca orice centrala de ventilatie. ( Exceptand Daikin sau Lossnay de la Mitsub. unde nu se recomanda din pricina recuperatorului) Care e sensul intrebarii? Sensul intrebarii era daca e permis dpdv igienic. Da, stiu, Daikin si Lossnay sunt "ERV". |
#920
Posted 05 February 2019 - 19:42
Salut,
Am citit ultimele 10-15 pagini din thread. Pentru un apartament "comunist" de 3 camere, finisat (deci am nevoie de "distrugeri" minime / zero in casa), intentionez sa montez un sistem descentralizat, si sunt aproape hotarat catre Sevi. Ce nu mi-e mie clar: este nevoie sa fie trase fire prin toata casa, de la unitatea de comanda catre fiecare ventilator? Nu exista o varianta de comunicare wireless intre centrala si ventilatoare? Adica, e foarte bine daca pot monta "curat" ventilatoarele prin carotare whatever, insa sa am fire intinse prin toata casa (pe tavan, sau cum?) nu mi se pare deloc optim. Inca o intrebare: presupun ca cei de la https://ventilatie-recuperare.ro/ se ocupa end-to-end de proiect, adica imi vand ce am nevoie si le si monteaza / configureaza etc. Pentru ca degeaba mi le dau in brate, nu stiu ce sa fac cu ele. E drept ca nu am vorbit cu ei inca, incerc deocamdata o intrebare aici. Multumesc! |
#921
Posted 06 February 2019 - 11:49
s_c, on 05 februarie 2019 - 19:42, said:
Salut, Am citit ultimele 10-15 pagini din thread. Pentru un apartament "comunist" de 3 camere, finisat (deci am nevoie de "distrugeri" minime / zero in casa), intentionez sa montez un sistem descentralizat, si sunt aproape hotarat catre Sevi. Ce nu mi-e mie clar: este nevoie sa fie trase fire prin toata casa, de la unitatea de comanda catre fiecare ventilator? Nu exista o varianta de comunicare wireless intre centrala si ventilatoare? Adica, e foarte bine daca pot monta "curat" ventilatoarele prin carotare whatever, insa sa am fire intinse prin toata casa (pe tavan, sau cum?) nu mi se pare deloc optim. Inca o intrebare: presupun ca cei de la https://ventilatie-recuperare.ro/ se ocupa end-to-end de proiect, adica imi vand ce am nevoie si le si monteaza / configureaza etc. Pentru ca degeaba mi le dau in brate, nu stiu ce sa fac cu ele. E drept ca nu am vorbit cu ei inca, incerc deocamdata o intrebare aici. Multumesc! da le un email Edited by a_mada21, 06 February 2019 - 11:49. |
#922
Posted 06 February 2019 - 13:05
a_mada21, on 06 februarie 2019 - 11:49, said:
da le un email am citit varianta initiala a postarii tale. Aparent, imi scapa ceva. prin "ventilatoare", ma refer la astea: https://ventilatie-r...are-de-caldura/ Si, da, sigur, le voi da un mail. |
#923
Posted 08 February 2019 - 22:49
Exista ceva soluție ca un sistem centralizat de ventilație cu rec. de căldură să producă căldură adițională, pe lângă cea recuperata, care s-ar potrivi pt o casa de aprox 200mp?
Mă gândeam că dacă oricum as baga tubulatura pt aerul cald încălzit prin rec. de căldură, as putea renunța la centrala cu agent termic lichid?! Edited by Gr3go, 08 February 2019 - 22:49. |
#924
Posted 09 February 2019 - 11:51
Poti sa pui o baterie electrica de incalzire pe tubulatura (curentul este cea mai scumpa forma de incalzire)
Poti sa pui un aparat de aer conditionat cu functia de incalzire (pompa de caldura aer-aer). Poti sa pui o baterie de incalzire cu agent termic (apa). Ultimele doua variante sunt aproximativ egale ca si costuri de exploatare. In toate cazurile insa, apare problema debitului de aer. Cu cat necesarul de caldura al casei este mai mare, cu atat debitul de aer trebuie sa fie mai mare. Debitele uzuale folosite doar pentru partea de ventilatie (improspatare aer, cu sau fara recuperare) sunt de ordinul a 100 mc / casa. La acest debit nu prea se poate asigura si incalzirea unei case de 200 mp, nici macar daca este izolata la nivel de Casa Pasiva. Concluzii: 1. Se poate adauga supliment de caldura in tubulatura de ventilatie. 2. Daca se doreste incalzirea casei doar prin instalatia de ventilatie, trebuie o casa foarte bine izolata, aproape de standardele de Casa Pasiva, altfel rezulta o instalatie de ventilatie foarte costisitoare, cu debite mari, zgomot, etc. 3. Instalatia de ventilatie trebuie facuta special pentru acest scop, adica sa ventileze un debit mai mare, de exemplu 500 mc/h (valoarea exacta depinde de necesarul casei), iar debitul sa fie compus din 400 mc/h aer recirculat + 100 mc/h aer improspatat. |
#925
Posted 12 February 2019 - 00:07
kolfleading, on 09 februarie 2019 - 11:51, said:
Poti sa pui o baterie electrica de incalzire pe tubulatura (curentul este cea mai scumpa forma de incalzire) Poti sa pui un aparat de aer conditionat cu functia de incalzire (pompa de caldura aer-aer). Poti sa pui o baterie de incalzire cu agent termic (apa). Ultimele doua variante sunt aproximativ egale ca si costuri de exploatare. In toate cazurile insa, apare problema debitului de aer. Cu cat necesarul de caldura al casei este mai mare, cu atat debitul de aer trebuie sa fie mai mare. Debitele uzuale folosite doar pentru partea de ventilatie (improspatare aer, cu sau fara recuperare) sunt de ordinul a 100 mc / casa. La acest debit nu prea se poate asigura si incalzirea unei case de 200 mp, nici macar daca este izolata la nivel de Casa Pasiva. Concluzii: 1. Se poate adauga supliment de caldura in tubulatura de ventilatie. 2. Daca se doreste incalzirea casei doar prin instalatia de ventilatie, trebuie o casa foarte bine izolata, aproape de standardele de Casa Pasiva, altfel rezulta o instalatie de ventilatie foarte costisitoare, cu debite mari, zgomot, etc. 3. Instalatia de ventilatie trebuie facuta special pentru acest scop, adica sa ventileze un debit mai mare, de exemplu 500 mc/h (valoarea exacta depinde de necesarul casei), iar debitul sa fie compus din 400 mc/h aer recirculat + 100 mc/h aer improspatat. Subscriu, cu o remarca: La o casa pasiva chiar asta e una dintre calitatile ei, poate fi incalzita doar prin ventilatie, are o sarcina termica maxima pentru incalzire de 10w/m2, se poate face prin necesarul de aer proaspat si ne-hiperventiland-o astfel incat sa uscam iarna prea tare aerul. Insa casa lui Gre3go probabil nu e pasiva si va avea nevoie de debite marite. Exista centrale la Komfovent, RHP se numesc, care au integrata pompa de caldura, fac rece vara si frig iarna, au recuperator de caldura rotativ cu recuperare de umiditate. Insa intr-adevar se supradimensioneaza, ai nevoie de tubulari bine izolate, si poate fi posibil, in varfurile de iarna/vara, cateva zile pe an, sa fie nitel mai frig sau putin prea cald. Ce zice Kolfleading cu 10% +90 recirculare asa este, se practica in cladirile de birouri, spatii comerciale, pe rezidential nu am auzit aplicat. Sunt situatii in care, daca vrei fita, ai incalzire in pardoseala dar suplimentezi pentru rapiditate si confort prin ventilatie. Cum zice Kolfleading la punctul 1. Asta am vazut facut de unii, chiar dezvoltatori. Insa dupa cum te simt eu, tu vrei o solutie mai ieftina de incalzire. Ieftin si bun nu s-a inventat. Ce poti face, e sa investesti intr-un proiectant-consultant energetic si sa o izolezi, etanseizezi cat mai bine. Apoi se va diminua implicit si sarcina termica si vei avea nevoie de solutii de incalzire /racire de "dimensiuni" mai mici. |
#926
Posted 12 February 2019 - 13:40
adrian2018, on 12 februarie 2019 - 00:07, said:
La o casa pasiva chiar asta e una dintre calitatile ei, poate fi incalzita doar prin ventilatie, are o sarcina termica maxima pentru incalzire de 10w/m2, se poate face prin necesarul de aer proaspat si ne-hiperventiland-o astfel incat sa uscam iarna prea tare aerul. Uite la ce ma gandesc eu: 200 mp * 10 W / m2 = 2 kW Debitul pentru ventilatie (aer proaspat) este 100 mc/h. Aerul are caldura specifica aprox. cv = 0.720 kJ/(kg*K), densitatea la 20 C = 1.2 Kg/mc. In aceste conditii, pentru a transporta 2 kW cu 100 mc/h iti trebuie un salt de temperatura (delta T) = 83 de grade. Daca aerul iese din recuperator la 15 C, inseamna ca bateria de incalzire trebuie sa-l incalzeasca pana la vreo 100 C, tubulatura trebuie sa transporte aer la 100 C in conditii de siguranta (pericol de incendiu), iar acest aer la 100 C sa fie suflat pe la gurile de ventilatie in camere. Sa-mi fie cu iertare, dar eu nu cred ca asa ceva este posibil dpdv practic. Doar teoretic. Pe de alta parte, daca casa ar fi fost de max. 100 mp, saltul de temperatura (delta T) ar fi fost in jur de 40 C, iar asta mi se pare mult mai acceptabil. |
#927
Posted 16 February 2019 - 00:40
help !
1) la o casa de 140mp (parter=70mp, 1 bucatarie, 1 baie si un living + etaj= 70 mp, 3 cam si 1 baie) imi ajunge o ventilatie cu recuperare de caldura de 300 m3/h (de ex. VENTS VUT 300) (suntem 2 adulti si 1 copil) ? 2) Ce modele mai ieftine imi recomandati? 3) In Pitesti exista vreo firma serioasa pentru montare si comercializare? Edited by eduard40, 16 February 2019 - 00:49. |
#928
Posted 24 February 2019 - 19:37
Umidificatore pentru cine e interesat
Honeywell HE240 si Aprilaire https://www.youtube....ry=HE240A2001/U [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eMDZpNcSVx0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#929
Posted 25 February 2019 - 10:35
eduard40, on 16 februarie 2019 - 00:40, said:
help ! 1) la o casa de 140mp (parter=70mp, 1 bucatarie, 1 baie si un living + etaj= 70 mp, 3 cam si 1 baie) imi ajunge o ventilatie cu recuperare de caldura de 300 m3/h (de ex. VENTS VUT 300) (suntem 2 adulti si 1 copil) ? 2) Ce modele mai ieftine imi recomandati? 3) In Pitesti exista vreo firma serioasa pentru montare si comercializare? |
#930
Posted 25 February 2019 - 11:09
kolfleading, on 12 februarie 2019 - 13:40, said:
Am auzit si eu ce spui tu, dar eu am o problema cu asta. Hai sa aprofundam putin. Uite la ce ma gandesc eu: 200 mp * 10 W / m2 = 2 kW Debitul pentru ventilatie (aer proaspat) este 100 mc/h. Aerul are caldura specifica aprox. cv = 0.720 kJ/(kg*K), densitatea la 20 C = 1.2 Kg/mc. In aceste conditii, pentru a transporta 2 kW cu 100 mc/h iti trebuie un salt de temperatura (delta T) = 83 de grade. Daca aerul iese din recuperator la 15 C, inseamna ca bateria de incalzire trebuie sa-l incalzeasca pana la vreo 100 C, tubulatura trebuie sa transporte aer la 100 C in conditii de siguranta (pericol de incendiu), iar acest aer la 100 C sa fie suflat pe la gurile de ventilatie in camere. Sa-mi fie cu iertare, dar eu nu cred ca asa ceva este posibil dpdv practic. Doar teoretic. Pe de alta parte, daca casa ar fi fost de max. 100 mp, saltul de temperatura (delta T) ar fi fost in jur de 40 C, iar asta mi se pare mult mai acceptabil. La un 200m3/h ai abia 0,4 schimburi la 2,5 inaltime, adica putin peste minimul de 0,3 recomandat la o casa pasiva. Apoi 10W/m2 e limita maxima. Prin proiectare inteligenta poate fi mai jos. Si devine posibil. Nu am vazut cate persoane sunt in casa, pentru ca daca ne raportam la case pasive, se recomanda ca pe perioada rece sa nu se depaseasca 30m3/h/persoana, pentru a se evita uscarea aerului. Totodata, la o incalzire prin ventilatie e recomandat sa nu se depaseasca 50 grade C pe introducere. Insa nu vad sensul discutiei. Poti sa faci incalzire in pardoseala, in tavan, cu resou, cu feon-ul. Nici eu daca as avea o CP nu as face incalzirea doar prin ventilatie. Edited by adrian2018, 25 February 2019 - 11:10. |
#931
Posted 25 February 2019 - 11:20
Salut, am tot citit despre recuperatoarele decentralizate.
Ma batea gandul la un Prana dar mi se pare foarte joasa temperatura pe introducere. Ce se intampla la -5 sau -10 grade afara? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TkjhDw8PBHY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Am inteles ca si zgomotul e destul de mare. Pareri? Edited by Denispop, 25 February 2019 - 11:21. |
#932
Posted 25 February 2019 - 11:29
adrian2018, on 25 februarie 2019 - 11:09, said:
de ce pleci de la un 100m3/h? adrian2018, on 25 februarie 2019 - 11:09, said:
sa nu se depaseasca 30m3/h/persoana, pentru a se evita uscarea aerului. adrian2018, on 25 februarie 2019 - 11:09, said:
10W/m2 e limita maxima. Prin proiectare inteligenta poate fi mai jos. E mult mai greu de ajuns sub limita asta. |
#933
Posted 25 February 2019 - 21:26
kolfleading, on 25 februarie 2019 - 11:29, said:
Ca sa nu ajungem sa supra-ventilam. Raspunsul putin mai jos: Eu am nevoie pentru 3 persoane => 90 mc/h...hai sa rotunjim si sa zicem 100 mc/h Pai acum ai schimbat datele problemei... E mult mai greu de ajuns sub limita asta. Nu e o reteta universala. Ei ( PHI) spun ca se poate. Si se poate. Numai ca nu intotdeauna. Intr-o casa normala de 120-150mp, cu 4-5 persoane, cu debitele aferente, sunt convins ca se poate. Al naibii Feist asta sau cum il chema, nu s-a gandit la casele romanilor Oricum, cred ca pedalatul in discutia asta nu aduce beneficii forumului. Teoretizam mult si nu te cred daca imi spui ca tu acum iti faci o casa pasiva de 200mp si nu stii ce solutie sa alegi! ) Iti apreciez comentariile, le consider corecte insa cu scopul sau cu ce vrei sa demonstrezi nu ma impac. Orice solutie are limitari, avantaje si dezavantaje. De aia cauti un proiectant bun, cu experienta, informat, care iti propune mixul optim de solutii. Cel putin in teorie. |
|
#934
Posted 25 February 2019 - 21:56
Off topic. De atâta optimizare vom uita să trăim. Părerea mea e că o casă pasiva, o mașină electrică, un regim raw vegan 😀 sunt prea la extrem.
O noapte cu geamul deschis, un duș de 15 minute la presiune maximă, o felie de bacon în plus ... that's what life is all about 😛. |
#935
Posted 25 February 2019 - 22:28
Denispop, on 25 februarie 2019 - 11:20, said:
Salut, am tot citit despre recuperatoarele decentralizate. Ma batea gandul la un Prana dar mi se pare foarte joasa temperatura pe introducere. Ce se intampla la -5 sau -10 grade afara? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/TkjhDw8PBHY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Am inteles ca si zgomotul e destul de mare. Pareri? Eu am Prana 150, pus in bucatarie, ventileaza ok, dar intradevar face un pic de zgomot, nu tare, pe ventilatia minima. Adica il auzi cum fosneste acolo, dar daca porneste centrala termica, sau frigiderul (ultrasilentios) atunci Prana nu mai e sesizabil. Cam sub -5 grade e bine sa se porneasca si siguranta de incalzire, ca sa nu inghete evacuarea si clar ca mai mareste cu cel putin 5 grade aerul introdus. Pentru camera nu-l recomand, in bucatarie e ok. In camera am altul care pe modul noapte nu-l auzi, dar binenteles nu ventileaza asa bine. Daca mai ai intrebari sa-mi spui, iti mai zic din experienta cum e |
#936
Posted 27 February 2019 - 10:12
adrian2018, on 25 februarie 2019 - 10:35, said:
Mai ieftin si mai prost ca Vents nu exista!! Pentru multi dintre noi care dorim aer curat in casa nu ne incalzeste cu nimic sa dam 2-3 mii de euro pe un aparat pentru ca are cativa senzori in plus, wifi, 10% eficienta in plus etc. Ne multumim cu baza. Chiar si 3000 Lei cat este VUT reprezinta un efort. (partile bune sunt ca are schimbator de caldura lavabil, la filtre se poate schimba numai elementul filtrant cu costuri de aprox 5 lei + 15min de lucru). Ati vazut pe vre-un site sa spuna si costurile ascunse? Costurile filtrelor, costul schimbatorului de caldura din hartie (ERV), costul unui ventilator (clasic vs EC)? Haideti sa fim constructivi. Daca cunoasteti aparatele ati putea sa recomandat in locul VUT 300 o alternativa cu un buget apropiat. (achizitie si consumabile). Multumesc |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users