Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Ventilatie cu recuperare de caldura

* * * * * 5 votes
  • Please log in to reply
3429 replies to this topic

#37
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View Postbbandra, on 30 ianuarie 2014 - 18:45, said:

...
... A) am echilibrat grilele si pe fiecare am aprox 50 mc/h (atat extractie cat si admisie).
...
Primele impresii:
1. Se simte superb aerul curat, nu am mai avut in casa asa ceva de mult (poate asta-vara cand stateau geamurile deschise toata ziua)
2. Este zgomotoasa (instalatia) - prima sesizare/repros de la consoarta - ventilatia merge INTERMITENT, doar atunci cand simtim noi nevoia
3. Protectia anti-inghet functioneaza (ventilatorul de admisie are perioade in care sta, condensul curge si nu ingheata)
4. Recuperarea este in grafic si aici dau 2 exemple concrete:
   a) ieri, 23oC in casa, -4oC afara - aerul curat intra cu peste 19oC - vezi foto, la aproximativ 30 minute de functionare continua la debit minim de cam 70 mc/h - recuperare aprox 85%
   Posted Image astazi 22oC in casa (se terminase caldura din puffer), -11oC afara - aerul curat intra cu peste 13oC la prima grila si cu aprox 11oC la cea mai indepartata (trebuie sa izolez mai bine conducta) - la debit de 100 mc/h recuperare aprox 68%

Abia am inceput deci cu parerile, mai avem de "tunat instalatia", dar deja sunt multumit. Mai este necesara putina izolare trasee aer, un amortizor de zgomot (aprox 200 RON), cateva clapete anti-retu pentru momentele cand instalatia este oprita si, posibil o grila si la baie pentru evacuare (am sa pun 100 mm cu clapet ca sa nu "traga" din ea ventilatorul).
...

A) Cum ai obtinut un asa debit fix la toate grilele ..... care este viteza aerului pe grile la ~3cm fanta?
2. VUT-ul este in podul casei. Cum a fost ancorat ? Sau l-ai pus pe podul casei? Ai pus amortizoare de cauciuc pe tirantii de ancorare ?
Poti folosi un oscilator cu 2 temporizatoare (555) pentru functionare VUT (ex. ON-30min, OFF-30min. ... s.a.m.d.).
3. Ti-as recomanda putul canadian ... randament global f. bun, protectie la inghet asigurata, consum nul la pre-incalzire/racire, minim de condens pe aspiratie.
4. Nu cred ca esti in grafic cu -11*C la exterior, peste 4*C la preincalzire si +13*C pe refulare vut ... recuperarea nu-i prea stralucita. Cred ca deja iti dai seama de caldura evacuata la baie cu acel ventilator (si lipsa put canadian)....
Vei consuma mult mai mult combustibil pentru incalzire.... sau deschizi vut-ul cu portia.

Cate clapete vrei sa pui si unde anume le montezi ?

Edited by panoramic66, 30 January 2014 - 23:18.


#38
bbandra

bbandra

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 180
  • Înscris: 30.08.2009
1. Debitul l-am reglat prin reglarea miezului valvelor. Daca scot de pe admisie aer alternativ cate un miez am pe prima camera cam 2 m/s si pe cealalta 3 m/s (viteza pe valva goala!).
Viteza aerului cu grilele reglate este undeva la maxim 2,8 m/s la aprox 3 cm de fanta.
2. VUT-ul sta provizoriu doar pe talpa. I-am facut un suport din lemn care se intinde mai mult in fata/spate, loc unde voi monta tirantii cu tot cu bucse de cauciuc. Momentan caut piese pentru treaba asta (unitatea este prevazuta cu bucse la gaura de fixare a tirantilor, va trebui sa gasesc si pentru partea de jos).
Multumesc de sfat, chiar ma gandeam la un programator gen Cronostat! Momentan ventilam functie "de nas".
3. Si eu as vrea put canadian, dar este prea multa munca si prea multi bani pentru cat poate aduce ca beneficiu in 10-20 de ani.
4. Preincalzire NU am cu baterie separata. Preincalzirea / protectia la inghet se face doar prin oprirea ventilatorului de aspiratie aer proaspat (termostat si electronica integrata in VUT).
Ventilatorul de la baie este deocamdata montat doar fizic, nu am avut timp sa il conectez si electric. Putul canadian am mai zis - pica.

Culmea este ca la combustibil s-a redus consumul... asta in mare parte si pentru ca s-a redus bine umiditatea din casa de la valori in jur de 60% pe la aprox 40% (cam putin totusi, dar este foarte rece afara). In plus circulatia aerului duce la o mai buna omogenizare a acestuia si respectiv a repartitiei temperaturilor (nu mai "sta" caldura sus lipita de tavan). Mai vedem cand pornesc ventilatorul de la baie, chiar ma gandesc sa il pun pe intrerupator separat... vedem.

Teoretic VUT 300 poate recupera pana la 85% la debit minim, la 100 mc/h se duce undeva sub 80%. Punem faptul ca aceste valori sunt calculate la temp. exterioare aprox. 0oC, deci nu prea sta ventilatorul de admisie, adaugam faptul ca aceste valori sunt masurate la unitate si ca eu mai am si trasee prin pod (izolate cum sunt ele tot stau la rece)... Una peste alta eu spun ca este bine.
Chiar daca intra 13oC in casa nu se simte asa de rece, pentru ca se amesteca temperaturile si e chiar placut.

Hai sa ne mai destindem, acum sunt cam -15 grade afara, unitatea merge, eu stau la cativa metri sub o grila de ventilatie in tricou... De aproape o ora de cand am pornit ventilatia am auzit termostatul sa declanseze de doua ori si a mers cate un minut. In casa avem 23oC si deja incep sa simt ca este prea uscat aerul si prea curat.

Ca o paranteza, eu acum sunt ca saracul care a mers toata viata cu caruta si a reusit sa isi ia masina - o amarata de Dacie. Tu imi spui ce frumos poate sa mearga un Mercedes... lasa-ma usor ca ajungem si acolo, dar in timp.

Legat de clapete de sens, as dori sa le montez in apropiere de valvele montate cel mai departe de unitate, pentru ca in timpul in care aceasta sta o parte din aerul umed se ridica in tubulatura si probabil condenseaza acolo. Simt ceva curent aproape de aceste valve. La celelalte care sunt mai aproape de unitate parca nu se simte ca ar pierde ceva. Sigur va trebui sa reglez din nou ulterior valvele. Este bine ce vreau sa fac?

#39
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View Postbbandra, on 31 ianuarie 2014 - 10:29, said:

...
Este bine ce vreau sa fac?

1. Cu ce ai masurat viteza ?
2. Eu as cumpara un oscilator 555 si il reglezi analogic cum vrei:  http://www.oncescuco...0vca-modul-pret
3. Gresit!!! O instalatie de ventilatie cu recuperare functioneaza non-stop, numai asa vei avea prospetime in casa, lipsa mucegai si incalzire/racire ieftina. Treba cu merge/nu merge tot timpul, nu prea-i ok. Cu un putul canadian montat corespunzator nu-ti mai trebuie echip. A/C pe timp de vara, iarna suplimentezi putina caldura de la o minicentrala sau soba.
4. Adica tu bagi aer rece de afara direct in VUT...... nu cred inteleg ce ai tu acolo ... la priza de aer mai ai inca un ventilator !?!? Cine te-a invatat asa ?

[***] Pe refularea VUT-ului se poate monta o baterie de incalzire cu apa calda de la centrala termica ..... astfel incal poti ridica temp. aer de la +13*C la +24*C. In acest caz nu mai ai nevoie de calorifere ....

Clapeta de sens pe fiecare valva introducere/evacuare !?!?!? .... vei perturba tot sistemul de ventilatie (debit, viteza) ... nu se face asa.
Clapeta de sens se pune in imediata invecinatate a refularii ventilatoarelor (in cazul tau, max. 1m).

Ca o paranteza, incercarea ta nu-i rea dar nu-i pe deplin inteleasa. Ar trebui sa te mai documentezi cum sta treaba cu ventilatia. Nu o spun cu rautate.
Din pozele anterioare, pozitionarea valvelor nu este prea comoda pentru confortul familiei tale. Cat despre curentul de aer rece ......[***]

Pune o schita cu dimensiuni cu tot (releveu) asa cum in teren, ceva-ceva nu-i in regula acolo la tine.

#40
SOLOMONIEN

SOLOMONIEN

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.12.2009
Salut , sunt nou pe acest topic , l-am gasit din intamplare cautand informatii despre ventilatia cu recuperare de caldura. Am cateva intrebari de inceput pentru a putea demara un proiect de ventilatie. Mai pe scurt doresc sa fac aceasta instalatie la o casa cu un nivel , 65m2 pe nivel.
- Ca sa scap de problemele pierderilor de presiune si debit pe traseu datorita constructiei pe 2 nivele , este mai bine sa iau in calcul doua VENTS VUE 100 P (110m3/h), una pe nivel , in loc de un VUT 200 (240m3/h) pentru ambele nivele ?
-Ce calcul trebuie facut pentru aflarea volumului optim de aer care trebuie schimbat / ora ? Calcul pentru 3 persoane. Este sufiecient daca ventilatia merge 15min/h plus non-stop atat timp cat este aprinsa lumina la baie si 5 minute dupa ?
-Cu hota de la bucatarie exista vreo posibilitate de interconectare ? cu toate ca nu stiu cat de buna este ideea datorita grasimilor ce se vor acumula pe traseul de evacuare si inplicit in schimbatorul de caldura.
-Care este pozitia optima pentru prizele de aer proaspat si cele de evacuare ? De exemplu in dormitor , cu usa inchisa , am nevoie de admisie si evacuare sau doar admisie si grila in usa ? Este ok daca grila de evacuare este in partea de jos a usii ? Umiditatea , CO2-ul se afla sus ? Posted Image

Edited by SOLOMONIEN, 31 January 2014 - 21:40.


#41
bbandra

bbandra

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 180
  • Înscris: 30.08.2009

View Postpanoramic66, on 31 ianuarie 2014 - 19:24, said:

1. Cu ce ai masurat viteza ?
2. Eu as cumpara un oscilator 555...
3. Gresit!!! O instalatie de ventilatie cu recuperare functioneaza non-stop, numai asa vei avea prospetime in casa, lipsa mucegai si incalzire/racire ieftina...
4. Adica tu bagi aer rece de afara direct in VUT...... nu cred inteleg ce ai tu acolo ... la priza de aer mai ai inca un ventilator !?!? Cine te-a invatat asa ?

[***] Pe refularea VUT-ului se poate monta o baterie de incalzire cu apa calda de la centrala termica ..... astfel incal poti ridica temp. aer de la +13*C la +24*C. In acest caz nu mai ai nevoie de calorifere ....

Clapeta de sens pe fiecare valva introducere/evacuare !?!?!? .... vei perturba tot sistemul de ventilatie (debit, viteza) ... nu se face asa.
Clapeta de sens se pune in imediata invecinatate a refularii ventilatoarelor (in cazul tau, max. 1m).

Ca o paranteza, incercarea ta nu-i rea dar nu-i pe deplin inteleasa. Ar trebui sa te mai documentezi cum sta treaba cu ventilatia. Nu o spun cu rautate.
Din pozele anterioare, pozitionarea valvelor nu este prea comoda pentru confortul familiei tale. Cat despre curentul de aer rece ......[***]

1. Am precizat mai devreme: anemometru.
2. Multumesc pentru sugestie, dar eu as cumpara mai degraba un programator / cronostat... fiecare cu parerea lui. Deocamdata insa nu imi este necesar
3. Teoretic... cat despre treaba cu incalzire/racire ieftina nu cred ca se aplica. Ventilatia implica costuri si pierderi
4. Este clar ca nu ai inteles ce am aici. Citez din brosura VUT 300:
If the temperature of the intake air is below -5 °С the condensate can get frozen. To prevent the heat exchanger freezing electronic protection system is applied. It switches the supply fan off as the
temperature sensor requires. Warm extract air defrosts the heat exchanger, then the supply fan switches on and the unit continues operating under rated conditions.

Eu nu am nici o baterie de preincalzire, am spus ca nu voi apela la asa ceva atata timp cat VENTS imi da voie, citez din datele tehnice din nou:
Transported air [оC]: -25 up to +50
Ramane de vazut daca voi pune baterie de incalzire aer pentru casa. Momentan instalatia de incalzire face fata si reactioneaza superb asa cum este facuta la variatiile de temperatura induse de functionarea ventilatiei la temperaturi foarte scazute.

Inteleg treaba cu valvele de sens (desi sunt unele prin care pierderea de presiune este foarte mica si s-ar preta la orice locatie din circuit).
Referitor la documentare: eu am trecut de la DOCUMENTARE (poate ai sa vezi ca ma interesez de subiect de cativa ani bunic) la EXPERIMENTARE. De asta sunt pe forum, sa impartasesc o experienta personala reusita sau nereusita.

Apropos, chiar eram interesat tu cu ce instalatie de ventilatie operezi momentan, ca sa comparam experientele. Bafta!

#42
SOLOMONIEN

SOLOMONIEN

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.12.2009

View Postpanoramic66, on 02 februarie 2014 - 17:32, said:

Eu din asta imi castig painea, ... cam ceea ce inseamna HVAC,  in mod special pe ventilatie (industriala). Asta de vreo ~15 ani.

Mult succes in continuare !!!


Pleeeeease , ma ajuti si pe mine ? :)
Am pus niste intrebari mai sus.

#43
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View PostSOLOMONIEN, on 31 ianuarie 2014 - 21:37, said:

Salut , sunt nou pe acest topic , l-am gasit din intamplare cautand informatii despre ventilatia cu recuperare de caldura.
...
In primul rand ar trebui sa citesti normativul i5 de ventilatie, apoi toate ce s-au scris pe aici pe forum - acest topic. Posted Image

Suplimentar: http://forum.softped...una/page__st__0

Edited by panoramic66, 02 February 2014 - 21:35.


#44
SOLOMONIEN

SOLOMONIEN

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.12.2009
:) da , am ceva tema.
Pana una alta , pentru a avea presiune si viteza asemanatoare la toate gurile de ventilatie , este necesar un distribuitor si de acolo sa plece cate o ramura catre fiecare camera sau se poate rezolva cu o galerie principala mare care sa treaca prin toate camerele ?

#45
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View PostSOLOMONIEN, on 02 februarie 2014 - 23:13, said:

Posted Image da , am ceva tema.
...pentru a avea presiune si viteza asemanatoare la toate gurile de ventilatie , este necesar un distribuitor si de acolo sa plece cate o ramura catre fiecare camera ....
Am sa fiu putin glumet in aseara asta: regula "copacului cu ramuri".

Edited by panoramic66, 02 February 2014 - 23:25.


#46
bbandra

bbandra

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 180
  • Înscris: 30.08.2009
Imi pare rau ca te-ai suparat. Se vede din modul in care ai raspuns ca ai experienta in domeniu, eram interesat sa vad cu ce tip de unitati cunosti mai bine. Doar ca eu sunt genul de om care nu se multumeste cu argumente de genul ca "asa se face", eu trebuie sa inteleg si "de ce". Daca ai observat o buna parte din sfaturile tale le-am urmat, o buna parte este posibil sa le urmez in viitor, dupa ce experimentez.

In alta ordine de idei astazi am re-reglat valvele de aer (redus la minim) pentru a creste pierderea de presiune. Astfel am reusit ca la -10 grade afara si 23 in casa sa am un aer proaspat la 15-17 grade (asta inseamna peste 75% recuperare, corect?).
In plus chiar nu se mai simte curentul in camera. Am observat ca, desi debitul este acelasi si conditiile de temperatura la fel ca in alte zile cu acest reglaj al valvelor nu prea a mai stat ventilatorul de pe aspiratie, chiar a mers continuu de 3-4 ore. Apare aceeasi problema, incepe aerul sa fie foarte uscat si trebuie sa inchid ventilatia.
Tot nu am gasit timpul necesar sa montez tirantii (ii am acum) si inca mai este deranjant capitolul zgomot.

@SOLOMONIEN:
- nu ai nevoie de 2 unitati separate, un VUT 200 / 300 face fata la cei aprox 130 mp cu tot cu pierderile aferente constructiei pe 2 nivele.
- variaza in functie de diversele norme / recomandari. Eu am mers pe un minim de 1 schimb de aer / 3 ore (0,33 ACH - schimburi pe ora) sau alternativ 30mc/h de adult si 20mc/h de copil in functie de ocuparea imobilului. La tine ar putea insemna un minim de 45-50 mc/h (la volum de aer) sau minim 90 mc/h la 3 persoane si asta in functionare continua. Dar dpmdv acestea sunt doar niste norme
- daca vrei sa functionezi cu ventilatia intermitent consider ca nu merita sa mergi la modul 15min/h. Mai degraba mergi pe perioade mai lungi de timp, pentru a permite instalarea regimului termic. In 15 min abia apuca sa se incalzeasca recuperatorul si tu deja il opresti.
- nu lega instalatia la hota, ai zis bine, grasimi si alte alea care infunda rapid filtrele
- nu conditiona functionarea de prezenta in baie, nu mi se pare normal sa ventilez toata casa doar atunci cand imi cere baia. Eu am pus ventilator pe baie, parerile sunt impartite; daca ventilatia functioneaza alterntativ cred ca singura solutie rezonabila pentru baie este ventilatie separata.
- daca ai admisie/evacuare in fiecare camera nu mai ai nevoie de grile in usi/pereti in partea inferioara.
Nu trebuie sa tii cont neaparat de parerea mea, eu nu sunt specialist, spun doar din ce am citit si eu si mi s-a parut corect. Bafta!

Edited by ech, 07 March 2015 - 00:55.


#47
SOLOMONIEN

SOLOMONIEN

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.12.2009
Multam de raspuns. In dormitoare unde ai plasat gurile in functie de pat? Ma gandesc sa nu fie curent noaptea.

#48
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View Post..., on 03 februarie 2014 - 20:59, said:

@SOLOMONIEN:
...
- daca vrei sa functionezi cu ventilatia intermitent consider ca nu merita sa mergi la modul 15min/h. Mai degraba mergi pe perioade mai lungi de timp, pentru a permite instalarea regimului termic. In 15 min abia apuca sa se incalzeasca recuperatorul si tu deja il opresti.
...

@SOLOMONIEN
O instalatie de ventilatie cu recuperare caldura trebuie sa functioneze continuu. Nu merge oprit si pornit asa la intamplare, dupa timp. Trebuie sa urmaresti niste parametrii minimali. Apoi, nu te poti juca oricum cu debitele prin casa, in special in dormitoare.
Totusi, daca dorim o intermitenta in functionare mai degraba ti-as recomanda montarea unui higrostat mecanic (controler de umiditate) in camera cea mai locuita sau dormitorul mare.
Iarna aerul de afara este f. uscat (in zilele geroase), iar pe timp de vara este invers, umiditatea este mult mare la exterior.
Umiditatea in casa este la fel de importanta ca temperatura. Confortul de umiditate este de 40-70%, personal eu recomand la clientii mei 50-60%.
Orice depasire a umiditatii peste 70% poate creea un disconfort la respiratie si poate initia formarea condensului pe peretii mai reci spre exterior (neizolati).

@SOLOMONIEN, controlezi ventilatoarele dupa temperatura si umiditate.
Daca motoarele au 2 trepte de viteza:
-treapta 1 comandat de termostat;
-treapta 2 comandat de higrostat, dar cu taierea comenzii termostat (conflict pe trepte/infasurarile motorului).

Retine: ventilatia se face la toata casa, nu preferential.

PS: insist sa citesti in detaliu normativul i5.

Succes!

Edited by panoramic66, 07 February 2014 - 12:00.


#49
SOLOMONIEN

SOLOMONIEN

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.12.2009
In primul rand , multumesc pentru raspuns. Sa va spun la ce plan am. Incerc sa gandesc cat mai economic cu putinta , de aceea iau in calcul posibilitatea de a monta cate un recuperator de caldura pe fiecare nivel : De ex . de ce sa ventilez toata noaptea partierul daca nu este nimeni acolo , mi se pare o pierdere inutila , inteleg sa faci 1-2 schimburi de aer pe noapte pentru improspatare , dar mai mult nu cred ca este necesar. Pentru etaj ideea cu higrostatul este foarte buna (nu inteleg partea cu termostatul , banuiesc ca se aplica pentru cei care folosesc ventilatia si ca sistem de incalzire). De fapt daca tot pun 2 sistem de ventilatie ,ideea cu higrostatul este buna si pentru partier si termin cu toate problemele. Ce parere aveti ? As mai adauga si un parametru de timp pentru pornirea instalatiei , pentru cazurile cand nu suntem acasa si totusi trebuie aerisit de cateva ori pe zi.

Edited by SOLOMONIEN, 07 February 2014 - 13:57.


#50
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View PostSOLOMONIEN, on 07 februarie 2014 - 13:56, said:

In primul rand , multumesc pentru raspuns. Sa va spun la ce plan am. Incerc sa gandesc cat mai economic cu putinta , de aceea iau in calcul posibilitatea de a monta cate un recuperator de caldura pe fiecare nivel : De ex . de ce sa ventilez toata noaptea partierul daca nu este nimeni acolo , mi se pare o pierdere inutila , ...
...
As mai adauga si un parametru de timp pentru pornirea instalatiei , pentru cazurile cand nu suntem acasa si totusi trebuie aerisit de cateva ori pe zi.

Vezi tu, ventilarea cu recuperatorul de caldura cu functionare continua si totala in intreg imobil are un randament global mult mai bun in comparatie cu economia de curent electric pe o anumita zona.
Aerul intr-o camera se stratifica, la tavan v-a fi mai cald decat la nivelul pardoselei.
In acest fel se intampla cand avem casa/vila P+etaj sau mansarda. Aerul mai cald se ridica la tavanul din mansarda / etaj si aerul mai rece coboara la pardoseala de la parter (cand avem scara libera intre niveluri).
Pentru uniformizarea temperaturii aerului cu un confort maxim trebuie sa avem o circulatie pe intreaga casa/vila . Cum fac asta? Numai printr-o ventilare totala.
Aspir aerul din zonele care genereaza caldura (baie, bucatarie, surse auxiliare / electrocasnice, instalatii de incalzire...), cu preponderenta de la nivelul tavanului unde "se acumuleaza" aerul mai cald si umed (sub tavanul de la mansarda/etaj), apoi il trec prin recuperator de caldura.
Aerul viciat si umed se condenseaza, cedeaza caldura aerului proaspat din exterior, apoi este evacuat.
Aerul proaspat preia caldura de la aerul viciat, apoi este introdus in imobil uniform pe toata suprafata casei, in mod special la nivelul inferior (parter).

Daca de la etaj cu o temperatura a aerului de 24*C si umiditate de 75% vei cobora la parter unde-i temp. de 20*C cu umiditate de 50%, care ar fi confortul tau cand ai iesi noaptea din patul cald si cobori la parter rece sa iei ceva din bucatarie (apa)?

La un sistem de recuperare a caldurii este indicat o sursa de suplimentare a caldurii, gen baterie de incalzire pe apa care primeste agent de incalzire de la o centrala termica (sau echipament pompa-de-caldura).
Disconfortul apare cand capacitatea recuperatorului de caldura in acord cu instalatia de ventilatie este limitata - versus temperaturi exterioare scazute.
Ex. pregatesti familia de baie iar in casa ai o temperatura medie de 24*C. Afara este ger de iarna cu temp. ext. de  -10*C.
Recuperatorul nostru are un randament de 80%. Odata cu cresterea difententei de temperatura  (interior-exterior) randamentul recuperatorului scade.

In privinta schimburilor orare, se ia in calcul pentru dormitoare 0,5-1,0 schimb/ora, ptr. living nefumatori 1-2 schimb/ora, pentru baie max. 1 schimb/ora, bucatarie max. 2 schimb/ora (a nu se confunda cu circuitul hotei de bucatarie).
La baia grila de aspiratie de monteaza desupra wc-ului, cat mai departe de zona de imbaiere (dus/cada). Mai nou, evacuare aerului din baie se face (partial) prin closet ...

Pentru perioada cat esti plecat de acasa as apela la un comunicator GSM. Cand pleci de acasa recuperatorul se opreste la activarea alarmei, pornirea temporara se face la un apel telefonic/sms prin activarea unui temporizator de x minute functionare ... s.a.m.d.
Cand revii acasa dezactivezi alarma si ventilatia de recuperare isi reia functionalitatea in modul normal (prin higrostat si termostat - vezi mesajul anterior).

Succes!

Edited by panoramic66, 07 February 2014 - 21:19.


#51
SOLOMONIEN

SOLOMONIEN

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.12.2009
Pare logic ceea ce spuneti. M-am gandit si eu la bateria de incalzire cu apa conectata la instalatia termica, dar ce se intampla atunci cand nu merge centrala? ca doar nu o sa las centrala sa mearga non-stop.
Cand am pomenit de economie nu m-am gandit la curentul electric (consumul este destul de mic), ma gandeam la caldura din casa si la banii pe care i-am investit pentru o izolatie cat mai buna Posted Image .
Este ok sa folosesc imediat dupa schimbatorul de caldura ,distribuitorul din imagine si tubulatura flexibila neizolata. Teoretic daca aerul se preincalzeste la min 12/13 grade nu ar trebui sa se produca condens pe exteriorul tubulaturii ,,,,sau da ?

Attached Files


Edited by SOLOMONIEN, 08 February 2014 - 19:48.


#52
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View PostSOLOMONIEN, on 08 februarie 2014 - 19:41, said:

Pare logic ceea ce spuneti. M-am gandit si eu la bateria de incalzire cu apa conectata la instalatia termica, ......
Cand am pomenit de economie nu m-am gandit la curentul electric (consumul este destul de mic), ....
Este ok sa folosesc imediat dupa schimbatorul de caldura ,distribuitorul din imagine si tubulatura flexibila neizolata. ....

Daca nu merge centrala, oricum ar fi nu ai caldura in calorifere. Daca ai centrale pe lemne cu puffer esti mai castigat, sau o centrala pe gaz in condensatie cu modularea puterii.
Bateria de incalzire se leaga printr-o bucla (pompa-v3c-termostat) direct la distribuitor incalzire.

In privinta investitiei la izolatie - cu atat mai mult esti castigat. Ai pierderi minime, ventilatie in toata casa, ai o temperatura constanta in toate camerele. Nu ai nimic de pierdut.

La debitele mici pe care le are un recuperator gen VUT-300 sau similar poti monta fara probleme cutii plenum cu stuturi de racord din tb. Zn, piesa de ramificatie tip TEU, cruce X,  sau cutie din placa ALP. Pe tronsoanele principale folosesti canal rigid sau macar semirigid, izolat pe introducere dar si pe evacuare (obligatoriu), iar racordul la grile introd./evacuare cu canal flexibil izolat in limita maxima 1,5-2ml.
La exteriorul tubulaturii neizolate face condens pe timpul verii, atat iarna cat si vara tubulatura neizolata are pierderi f. mari. Neizolarea tubulaturii nu justifica folosirea recuperatorului de caldura. Nu te juca cu ventilatia in recuperare, izolezi totul pana la grile.
La interiorul tubulaturii va exista condens in zona de schimbare a caldurii, adica pe placile (metalice) a recuperatorului. Acolo exista minim un stut pentru drenare condens ... cu un sifon.

Ai multe de invatat, trebuie sa citesti f. mult inainte de a te apuca de treaba.
Spor la carte. Posted Image

Edited by panoramic66, 09 February 2014 - 01:42.


#53
SOLOMONIEN

SOLOMONIEN

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 22.12.2009
:) , multumesc mult pentru sfaturi. Ma pun pe treaba , deocamdata cu pixul :) .
Inca o intrebare daca se poate : ce este mai indicat? - gura de extractie in fiecare camera sau grilaj de comunicare cu holul deasupra usii ? (si gura extractie pe hol)

#54
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

View PostSOLOMONIEN, on 09 februarie 2014 - 15:06, said:

...
ce este mai indicat? - gura de extractie in fiecare camera sau grilaj de comunicare cu holul deasupra usii ? (si gura extractie pe hol)
Fireste, la o ventilatie corecta se alege minim o grila de introducere si minim o grila de evacuare per fiecare camera. In cazul nostru (rezidential) se aplica la dormitoare si living.
Pentru cu degajari de "mirosuri", baie/dus/wc si bucatarie se monteaza doar grile de evacuare pentru formarea unei usoare depresiune, iar grilele de introducere se monteaza in zonele invecinate (camara de la bucatarie, sas-hol de la grup sanitar, ... etc.). Acest lucru implica costuri mari si reglaje mai greu de realizat.
De aceea, in cladirile rezidentiale se adopta schema de ventilatie cea mai simpla dar cu respectarea minimului de confort: debit vrs. curentii de aer, schimburile orare, temperatura ambientala, preturi acceptabile clientului. Pe zonele de transfer se asigura sectiunea minima de circulatie a aerului intre usa si pragul tocului sau printr-o grila de transfer montata pe usa sau pe peretele invecinat.
In acest fel se asigura o "spalare" a camerelor cu aer proaspat din zona de locuit/odihna spre/in zona utilitatilor.

Edited by panoramic66, 09 February 2014 - 17:43.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate