Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Dispozitiv parbriz anti-orbire noaptea

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#19
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006

 Nemesis-, on 10th April 2012, 23:24, said:

nu e mai simplu sa incetinesti daca te intalnesti cu o astfel de masina? diminuezi riscul de a produce un accident grav la 30-40 kmh.

nu cred ca te intalnesti cu mult de 5 masini din 100 cu luminile de drum aprinse. eu de ex. la un drum de 40 km dau de obicei de 2, maxim 3 din -astia..

Da-ti seama ca as face o noapte intreaga de la Iasi la Bacau de ex, daca as incetini la fiecare dobitoc care circula cu faza lunga.

Cea mai buna metoda desi par ipocrit,meltean ,ii bag faza lunga in ochi pana si-o scoate el!  

Pt cine are experienta de condus noaptea nu e o problema, chiar astazi la 3 dimineata am plecat spre Bacau din Iasi, ma grabeam si nu puteam folosi metoda preventiva  precizata de tine asa ca...le-am ars si eu retina  :thumbup: .A functionat perfect.!

Edited by Al3csutzul, 10 April 2012 - 23:08.


#20
10nut

10nut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,482
  • Înscris: 11.10.2006
Ai niște idei ... Cum să orbești pe cel de pe contrasesns. În loc să diminuezi riscul de accident, îl faci mai mare. Cu 2 rafale de fază lungă, e de ajuns să-l avertizezi pe cel din sens opus. În timpul condusului trebuie să cooperăm, nu să facem contra celuilalt. Bineînțeles, mai sunt și câtiva draci, cărora nu prea ai ce le face.

#21
dotniet

dotniet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 852
  • Înscris: 15.08.2005

 Bobby_ro, on 10th April 2012, 21:56, said:

Da niste militieni care sa aplice legea cand se inventeaza?. Ca m-am saturat si eu de toti cocalarii cu xenone made in china pe harburi, sa se vada de departe ca vine prostu` tu`le muma`n cur de trepanati :deadtongue:

Da.
Problema vine de la dobitocii cu xeoane.


Oricum. Ar fi o idee grozava, nu? Daca ar exista un asemenea parbriz?

#22
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006

 10nut, on 11th April 2012, 00:34, said:

Ai ni?te idei ... Cum să orbe?ti pe cel de pe contrasesns. În loc să diminuezi riscul de accident, îl faci mai mare. Cu 2 rafale de fază lungă, e de ajuns să-l avertizezi pe cel din sens opus. În timpul condusului trebuie să cooperăm, nu să facem contra celuilalt. Bineîn?eles, mai sunt ?i câtiva draci, cărora nu prea ai ce le face.

pai blitzuri ca doar nu lipesc cu banda maneta aia pe faza lunga. desi nici orbiti la maxim unii nu schimba..deh poate-s femei si nu-s dau seama de ce intampla defapt!  :console:

PS.Oricum abia dupa ~5 ani de condus am descoperit utilitatea butonului de miscare in pozitia 2 a oglinzii retrovizoare  :bigwhitegrin: .

Am vazut o chestie misto la un BMW la un documentar,folosea un ecran ceva gen night vision, nu aveai treaba cu nici o faza cu nici un bec..chiar si fara ele vedeai perfect drumul...pe acel display bineinteles!

Edited by Al3csutzul, 11 April 2012 - 08:08.


#23
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,240
  • Înscris: 05.06.2002
problemele cu orbitul apar in general de la meltanii cu xenoane montate in garaj, de multe ori pe faruri fara sticla clara, uneori de putere mare (se gasesc si de 50W) si temperatura a luminii mare (cu cat e mai mare temperatura, adica cu cat sunt mai albastre si efectul de flare e mai mare). am inteles ca politia a inceput sa se lege de astia in ultima vreme, le ia certificatul de inmatriculare si-i pune sa le scota + amenda.

mai sunt o serie care nu au mecanism de ajustare a farurilor in functie de incarcatura masinii sau nu stiu sa-l foloseasca. ii dai faza lunga sa-i semnalizezi ca te deranjeaza luminile lui, el iti schimba faza sa-ti arate ca nu-i pe lunga, dar cum orbeste faza lunga a lui, la fel orbeste si faza scurta. am intalnit si din astia o gramada.

uitati-va ziua cate masini cu volan pe dreapta circula pe strazi. acele masini noaptea sunt criminale daca nu au schimbate farurile cu modelul pt volan pe stanga. si cum nimeni nu-i obliga decat daca vor sa le inmatriculeze pe romania, iar schimbatul farurilor e o cheltuiala destul de maricica, mai ales pt unul care a luat o asemenea masina tocmai ca-i ieftineala, mai toate cele cu numere de anglia au faruri care nu pot fi reglate sa nu orbeasca.

au inceput sa apara pe masinile scumpe camere de filmat in infrarosu. aste intradevar rezolva intr-o masura destul de buna problema orbitului noaptea. au incercat cei de la top gear o asemenea masina si ziceau ca e foarte buna si practica. se vad f. bine vehicolele si pietonii/biciclistii, iar ecranul nu deranjeaza, il percepi ca un soi de retrovizor.

 A44lex, on 10th April 2012, 23:19, said:

Ar fi o idee un parbriz cu cristale lichide care devine opac când e lovit de o lumină puternică. Ceva în genul acelor măști de sudură automate. Eventual în plus o cameră video în UV care să proiecteze imaginea drumului pe partea interioară a parbrizului. Clar o investiție costisitoare.
asta nu-i o solutie fiindca un parbriz care se intuneca in momentul in care bate lumina pe el nu-i de dorit. nici nu or sa te orbeasca farurile, dar nici drumul n-ai sa-l mai vezi. ar trebui sa se intunece doar pe zona dintre ochii tai si farurile aluia, dar asta ar fi o solutie extrem de greu de pus in practica.

 Bobby_ro, on 10th April 2012, 23:27, said:

xenoanele fara lupa provoca durere la propiu de doua ori, o data ca te dor ochii si mai apoi ca te doare sufletul ca nu ii poti juca in picioare pe toti cei care ii pun in pericol cu nonsalanta pe cei din jur
sunt si masini care vin din fabrica cu xenoane pe far fara lupa (honda civic, Toyota corolla), dar farul este de calitate si are spalator de faruri si se ajusteaza automat inaltimea lor.

p.s. am si eu xenoane, dar sunt de 4300grade K si sunt bine reglate, le tin cu o treapta mai jos decat erau reglate din fabrica farurile pt halogene. lumea nu ma bliteaza decat extrem de rar, chestie care o mai patesti din cand in cand si cu halogene bine reglate. daca le dau sus din masina, incep sa ma bliteze cei de pe contrasens, dar chestia asta n-o fac.

Edited by Fane, 11 April 2012 - 09:33.


#24
carmenclara1

carmenclara1

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,373
  • Înscris: 08.12.2008
si pe langa cei cu farurile prost reglate as mai adauga la lista si pe cei care umbla cu proiectoarele de ceata fata spate pornite

#25
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006
Iar topicul ăsta e pe "Just cars" pentru că...?

#26
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,688
  • Înscris: 30.01.2006
Da, si eu intalnesc frecvent idioti cu faza scurta de te omoara, si trebuie sa recunosc ca am plecat si eu la drum cu farurile reglate prost si daca nu mi-am dat seama in primii metrii de bezna, ca atunci imi aduc aminte daca nu reglez de la inceput imi iau un flash si ma linistesc, dar de cele mai multe ori daca le uit reglate prost imi dau seama cand mai amo masina in fata si nu prea apuc sa chiorasc pe nimeni. Dar urasc dobitocii care au stopurile de ceata pornite, proiectoarele nu ma deranjeaza in 99% din cazuri. Ale mele stiu sigur ca nueranjeaza ca intalnesc mereu masini similare cu ele aprinse, dar eu pe ale mele nu le folosesc decat daca e nevoie.

Edited by test_driver, 11 April 2012 - 20:49.


#27
daalos

daalos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 20.04.2007
Una din putinele masuri anti-orbire - faza lungaaa la ghertoi!
Serios acum, mult timp am avut facuti ochelari fara dioptrii cu lentile heliomate cu grad maxim de inchidere si strat refexiv, buni si pe soare si noaptea, unde datorita stratului refexiv mai diminueaza din stralucirea farurilor de pe contrasens.

#28
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,240
  • Înscris: 05.06.2002
si parbrizul curat pe interior / exterior si fara zgarieturi ajuta.

Edited by Fane, 12 April 2012 - 08:25.


#29
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Ochelari polarizanti cu lentila transparenta.
Pe scurt nu lasa lumina care vine oblic/in unghi sa ajunga la ochi ci doar pe cea care vine perpendicular.

In principiu te va deranja doar lumina la care te uiti. Daca ridici privirea din fata masinii spre orizont doar cateva grade (oricum faci asta cand te deranajza farurile dar fara mare efect) nu ar trebui sa te mai deranjeze farurile. Cred ca nu te uiti special spre farurile celorlalte masini.
Sunt foarte buni si la pescuit sau pe zapada.

Mai sunt si aia antireflexie. Probabil ca e acelasi lucru sau ceva similar.

Daca ai zgarieturi pe parbriz rezolva-le cumva la un atelier specializat.

Partea prosta este ca nu prea vezi gropile din asfalt de fapt nu poti aproxima pe traseul scurt ca sa zic asa daca e groapa sau pata pe asfalt (adica trebuie sa te uiti ceva mai mult decat de obicei la groapa ca sa-ti dai seama ce-i cu ea, lucru pe care nu prea poti sa-l faci cand conduci) si nu vei vedea unele afisaje din bord (LCD-urile monocrome) decat din anumite unghiuri. Asta ziua. Noaptea nu am mers cu ochelari ca ce aveam eu erau si de soare, nu aveau lentila transparenta.

Edited by undercoverbrother, 12 April 2012 - 10:18.


#30
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,045
  • Înscris: 02.03.2003
Dintr-o anumita cauza faza scurta a inceput sa imi bata inspre cer.
Ca sa nu prajesc retinele celor de pe contrasens cu xenoanele mele am facut un drum extraurban cu proiectoare si pozitii.

Am impresia ca mitocanimea cu xenon after-market este fericita atunci cand face rau celorlalti soferi.

#31
drGrudge

drGrudge

    Trollminater

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,746
  • Înscris: 27.03.2011
Mai practic ar fi sa se monteze niste senzori care la apropierea unei masini la circa 200m(sau mai putin, in caz de curba) sa stinga automat faza lunga.
Exista deja in practica matrix light system de la cei de la Opel, cu niste astfel de senzori care sting automat lumina pe portiunea pe care se afla masina si lumineaza tot in jur. In viitor sigur vor aparea tot mai multe masini de genul. Insa in Romania va mai dura mult si bine pana sa fie ceva standard.

Edited by drGrudge, 12 April 2012 - 13:36.


#32
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 undercoverbrother, on 12th April 2012, 11:27, said:

In principiu te va deranja doar lumina la care te uiti. Daca ridici privirea din fata masinii spre orizont doar cateva grade (oricum faci asta cand te deranajza farurile dar fara mare efect) nu ar trebui sa te mai deranjeze farurile. Cred ca nu te uiti special spre farurile celorlalte masini.
In sfarsit... asteptam sa spuna cineva asta... am mai spus-o o data, am mai intrebat si nimeni nu a raspuns. Voi unde va uitati cand conduceti noaptea? Stiti ca trebuie privit in fata dreapta jos? si nu drept inainte sau in farurile celorlalti, nu? Of, of...

Edited by xtremdriving, 12 April 2012 - 13:47.


#33
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,688
  • Înscris: 30.01.2006

 drGrudge, on 12th April 2012, 14:35, said:

Mai practic ar fi sa se monteze niste senzori care la apropierea unei masini la circa 200m(sau mai putin, in caz de curba) sa stinga automat faza lunga.
Exista deja in practica matrix light system de la cei de la Opel, cu niste astfel de senzori care sting automat lumina pe portiunea pe care se afla masina si lumineaza tot in jur. In viitor sigur vor aparea tot mai multe masini de genul. Insa in Romania va mai dura mult si bine pana sa fie ceva standard.

Sunt multe masini care au sistemul asta, ma refer la ultimele generatii.

#34
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

 xtremdriving, on 12th April 2012, 14:41, said:

In sfarsit... asteptam sa spuna cineva asta... am mai spus-o o data, am mai intrebat si nimeni nu a raspuns. Voi unde va uitati cand conduceti noaptea? Stiti ca trebuie privit in fata dreapta jos? si nu drept inainte sau in farurile celorlalti, nu? Of, of...

Mie mi-e mai bine daca ma uit spre orizont (vorba vine ca e noapte) decat daca ma uit in dreapta jos. Poate un pic spre dreapta dar nu in jos. Unghiul in care vezi e mai mic pe verticala decat pe orizontala (daca vezi cu ambii ochi).

Inca o chestie. Cauta o masina care merge ca tine si tine-te dupa ea. Te vor deranja farurile celorlalti doar cand vor fi foarte aproape, poate 1 secunda, iar atunci daca te uiti direct in stopurile aluia din fata cu atat mai putin.
Stopurile celui din fata si lumina masinii tale care va lumina putin si masina celui din fata iti vor tine pupilele putin mai inchise decat daca esti primul.

Edited by undercoverbrother, 13 April 2012 - 10:38.


#35
mihaicl1981

mihaicl1981

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,309
  • Înscris: 04.06.2009

 undercoverbrother, on 13th April 2012, 11:38, said:

Mie mi-e mai bine daca ma uit spre orizont (vorba vine ca e noapte) decat daca ma uit in dreapta jos. Poate un pic spre dreapta dar nu in jos. Unghiul in care vezi e mai mic pe verticala decat pe orizontala (daca vezi cu ambii ochi).

Inca o chestie. Cauta o masina care merge ca tine si tine-te dupa ea. Te vor deranja farurile celorlalti doar cand vor fi foarte aproape, poate 1 secunda, iar atunci daca te uiti direct in stopurile aluia din fata cu atat mai putin.
Stopurile celui din fata si lumina masinii tale care va lumina putin si masina celui din fata iti vor tine pupilele putin mai inchise decat daca esti primul.
Si pe mine ma deranjeaza luminile din fata. Singura solutie este sa incetinesti la 30-40 km/h  ca sa eviti orice pericol. In acelasi timp incerc sa am o imagine cat mai buna a soselei inainte sa fiu orbit in asa fel incat sa continui pe aceeasi directie chiar daca mai incet.
Solutia cu tinutul dupa ala din fata tine de obicei dar mi se pare riscanta si trebuie aplicata cu atentie. Daca ala din fata intra cu 100 km/h intr-o caruta/pom tu risti sa il urmezi indeaproape. La fel daca ala din fata e la distanta mai mare (300m) si depaseste o caruta (fara semnalizare ca doar e noapte si e doar o caruta) tu risti sa te trezesti cu caruta in fata.
Solutii sunt scumpe (gen camera cu infrarosii si  cruise control inteligent care detecteaza obstacolele si franeaza pentru tine).

De asta cand vine vorba de condus am mai multa incredere in tehnologie decat in oameni ..

#36
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,240
  • Înscris: 05.06.2002

 mihaicl1981, on 13th April 2012, 13:57, said:

De asta cand vine vorba de condus am mai multa incredere in tehnologie decat in oameni ..
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/drgNmZ74eEc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Fane, 13 April 2012 - 13:08.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate